Letos smo veliko slišali o VR-ju, saj je najprej Apple razkril svoja prva takšna očala Vision Pro, nakar je na sceno stopilo še podjetje Meta in v prodajo poslalo tretjo generacijo očal Meta Quest 3, ki so lepa evolucija predhodnika, napram Applovemu konkurentu pa nudijo veliko funkcij in to za dokaj nizko ceno.
Med vsem tem dogajanjem pa smo bolj malo slišali iz strani podjetja ByteDance. Kitajci si lastijo popularno družabno omrežje TikTok in tako kot Meta so se odločili spočeti svojo verzijo VR naprav, ki so jim nataknili ime Pico. V naši recenziji smo preizkusili očala Pico 4, ki so nam bila sicer všeč in so predstavljala lepo konkurenco napravi Meta Quest 2, a smo se že takrat pritoževali, da preprosto manjka iger in ekskluzivnih izkušenj, ki jih ponudi konkurenca.
To ni majhen problem, saj je treba v razvoj takšnih zadev vložiti dobesedno milijarde evrov in Metin VR razvojni oddelek Reality Labs zaradi tega že dolgo dela globoko finančno luknjo, vendar je Zuckerberg prepričan, da je VR prihodnost za katero je vredno malce potrpeti in odpuščati.
ByteDance pa medtem ni kazal kakšnega napredka in ni delal večjih najav, zaradi česar je raziskovalno podjetje EqualOcean izdalo poročilo, v njem pa so objavili, da naj bi Zhang Yiming, ustanovitelj ByteDanca, nadzornikom Picota sporočil, da naj bi ta VR očala počasi izginila in da ByteDance v njih ne namerava več vlagati financ.
Vendar pa naj bi bilo poročilo lažno in to je ByteDance potrdil za spletno stran Reuters. Podjetje naj bi še naprej vlagalo v razvoj Picota in njegovih VR in AR zmožnosti, hkrati pa so zavrgli ločeno poročilo kitajske spletne strani The Paper, ki je zapisala, da naj bi ByteDance razmišljal o spremembi strategije in da je zaradi tega polovica zaposlenih pri Picotu že zapustilo podjetje. Tudi to je ByteDance zavrgel in k temu dodal, da bo podjetje še naprej poslovalo z normalnimi operacijami.
Pico torej očitno ostaja, vendar pa sta dve ločeni poročili glede težav v razvoju vseeno sumljivi in dvomimo, da ByteDance govori čisto resnico. Navsezadnje bi bila sprememba strategije dobrodošla, saj je Pico še vedno dokaj neznan VR sistem, ki mu preprosto manjka vsebine in čeprav na Kitajskem zaseda več kot polovico VR trga, je v zahodnem svetu še veliko prostora za njegove inovacije, ki bi jih prinesel na ta trg.