Septembra lani smo pisali o zanimivem projektu Portal 64, ki je bil predelava legendarne Valvove igre, le da tokrat v obratni smeri. Ustvarjalec James Lambert namreč igri ni dvignil ločljivost tekstur, ampak je grafično podobo oklestil do te mere, da je lahko zadevo zagnal na prastari konzoli Nintendo 64, ki je izšla leta 1996.
Stvar ni bila samo prototip, ampak dejansko delujoča zadeva, saj je Jamesu uspelo preseliti glavno mehaniko igre, ki se bavi z ustvarjanjem dveh portalov za prečkanje raznoraznih preprek in projekt je lepo napredoval, tako da bi morda že letos lahko dobili izid polne predelave.
Vendar pa od tega ne bo nič, saj je ustvarjalca kontaktiral sam Valve in ta je na prijazen, a vseeno strog način zahteval, da se projekt Portal 64 ugasne, saj bodo drugače vpoklicani odvetniki. James se je seveda tem zahteval moral ukloniti in žalostno vest je najprej sporočil na svojem Patreonu,
Valve se sicer redkokdaj zapodi za modderji in njihovimi stvaritvami. V bistvu so glede svojih licenc eden od bolj prijaznih založnikov: predelavo Black Mesa, ki je po letih razvoja originalni Half-Life prenesla v novejši pogon, so celo postavili na Steam in avtorjem omogočili, da od prodaje nekaj zaslužijo.
Vendar pa je Portal 64 drugačen, saj deluje na osnovi Nintendove knjižnice in ta je seveda avtorsko zaščitena. Valve verjetno Nintenda ne želi razjeziti, saj se mu je zameril že takrat, ko je nameraval na Steamu omogočiti prenos emulatorjev za Nintendove konzole, zato je v dobri veri zaustavil ta projekt, preden se v zgodbo niso vmešali odvetniki.
James pravi, da nikomur ne zameri, a da je razočaran, ker zdaj projekta ne bo mogel nikoli dokončati. Še naprej bo na svojem YouTubu ustvarjal zanimivo vsebino in tip je očitno hudo zaljubljen v konzolo Nintendo 64 – slabega pol leta nazaj mu je preko raznih inženirskih trikov uspelo na njo pripeti vhod za USB.