Enshrouded, najnovejša preživetvena igra izpod rok razvijalca Keen Games, me je nedavno popolnoma navdušila. Po preživetem tednu raziskovanja nevarnosti, vznemirjenja in čarovnije sveta Embervale sem bolj navdušen od petelina ob prvi zarji. Čeprav je nedavno šele izšla v zgodnji dostop, že zdaj nudi več od mnogih konkurenčnih naslovov. Tako nimam dvomov, da bo Enshrouded kmalu osvetlil vrhove lestvic na Steamu in ponudil hudo konkurenco velikim igram žanra.
Vedno sem bil fanatik nad igrami tega tipa. Ark, Valheim, 7 Days to Die – ti si na istem valu, mar ne? Resda gre za žanr, ki je po mnenju mnogih že preživel svoj vrhunec, in kjer ima vsaka od teh iger svoj šarm, ki jih naredi svojevrstne. To je recimo dinozavrska vzreja v ARK-u, napetost preživetja v nemilostnem svetu 7 Days to Die ali enostavno svoboda gradnje in napredka v Valheimu. Enshrouded morda ni najbolj unikaten naslov, a združuje veliko briljantnih elementov preživetja v eni, dih jemajoči izkušnji.
Razvojna ekipa: Keen Games GmbH
Založnik: Keen Games GmbH
Platforme: PC, PS5, XBox Series X/S
Steam: Povezava
Datum izida: 7. februar 2024
Cena: 29,99 €
Zvrst: Izometrično igranje vlog
Igra se ponaša z impresivnimi značilnostmi. Boj je fenomenalen ter ponuja izziv igralcem, ki uživajo v pristnem občutku preživetja v igri, namesto da bi jim bilo vse podarjeno. Gradnja je odlična, saj vključuje edinstvene vidike ustvarjanja in združevanja. Podobno je Minecraftu in ni ti potrebno skrbeti za zamudo zaradi gradbenih dovoljenj. Lahko koplješ kjerkoli želiš in gradiš edinstvene baze. Nekateri igralci so celo zgradili podzemne “hiške”, navdihnjene s strani hobitov v LOTR. Težko jih je preseči v lepoti in izvirnosti.
Ne pozabimo na divjo mehaniko Shroud, ki prinaša svež veter v Enshrouded. Shroud je kot tisti nadležni sosed, ki vedno pride na obisk, ko želiš biti sam in se mastiti pred ekranom. Ne, popravek. Shroud je bolj kot teta, ki te ves čas sprašuje, kdaj boš končno našel/našla fanta oziroma punco – naporen, nepredvidljiv, in pripravljen, da ti pokvari dan hitreje kot počasen internet ob najbolj napetem delu filma.
Ampak pustimo za trenutek Shroud in se osredotočimo na srce zgodbe. Že na začetku sem bil popolnoma prevzet nad zanimivim ozadjem, ki obdaja igro. Začne se s srhljivim uvodnim prizorom, ki prikazuje ustvarjanje bitja, ki naj bi rešilo svet pred skrivnostno strupeno meglo. Potem, ko je neznanec prinesel znanje o Eliksirju v dolino Embervale, so tu zaradi človeškega pohlepa ter zlobe čarobni izviri presahnili in svet je bil pahnjen v depresivno zmedo.
A to je bil samo začetek. Pohlepne kretene je presenetilo še dodatno dejstvo, da se je iz praznih studencev sedaj izlivala megla pogube, vseobsegajoči antagonist Enshroudeda. Iz propada Embervale so se Stari (njihovo ime, ne gre za moje kolege) zavezali, da tebe, Plamenorojenega, ustvarijo in ti naložijo nalogo reševanja Embervale. Me ne čudi, saj je v človeški naravi, da takšno odgovornost odložiš čim dlje stran od sebe.
Večina zgodbe je predstavljena preko dnevniških vnosov, raztresenih po svetu. Najdeš lahko vse, od starodavnih pesmi, ki prinesejo nasmeh na obraz, do srhljivih dnevniških vnosov osebkov, ki so videli nekaj tako strašnega, da tega besede ne morejo opisati. So zanimivi, a hkrati tudi koristni. Skozi nekatere se poučiš o različnih mehanikah, ki bodo za nepoznavalce žanra v začetnih urah igranja povzročale zmedo. A spet drugi ti znajo opisati lokacijo kakšnega epskega plena ter te kako drugače nagraditi.
Čeprav je to zgolj majhna predjed o zgodbi, ti lahko povem, da je celotna narativa precej dobra. Jo pa lahko tudi mile volje ignoriraš, če raje enostavno tolčeš po vseh živih bitjih s svojo palico (pa ne tisto) ter prodiraš globoko v gnezdo zla.
Poleg bogate zgodbe Embervale ne manjka briljanc pri strukturi in mehaniki. Moj najljubši del igre pa je nedvomno boj. Keen Games je ustvaril bojni sistem, ki ga lahko resnično prilagodiš svojim željam. Za razliko od večine preživetvenih iger ni ene določene poti, kateri si primoran slediti. Dostop do drevesa spretnosti ti omogoča ustvarjanje lika po lastnih željah, ne glede na to, če želiš biti oklepen bojevnik, izmuzljiv lokostrelec ali vsevedni mag.
Vendar je pametno spretnosti izbirati previdno glede na tvoj lik. Boj zna biti namreč relativno težak. Včasih vrže predte par podhranjenih zgub, a naslednjič ti zna skupina nabitih okostnjakov vzeti denar za malico in povzročiti, da jih nemočno zatožiš svoji mamici. Vse je odvisno od tega, kako daleč odstopiš od utrjene poti in kako spreten si.
V kolikor si preveč ambiciozen pri raziskovanju ter se redno poslužuješ fascinantne mehanike letenja z zmajem (papirnatim), se znaš znajti pred sovražniki, ki so višjih stopenj od tebe. Ne bom se preveč poglabljal, vendar ni nič bolj patetičnega od poskusa spopadanja z divjim prašičem 12. stopnje z epsko opremo 4. stopnje. V tem primeru zna mamica prav kmalu spet prejeti tvoj obisk, pa ne zato, ker zna tako dobro pripraviti divjačinski golaž. Sem ljubitelj izzivov, in Enshrouded prinaša ravno to, a včasih zna biti tudi brutalno težak.
Ta igra je kot škatlica čokolad, polna presenečenj! Nekatere mehanike smo že videli v drugih igrah, kot so zmaji za prevoz, kavlji za plezanje in zmožnost najdbe svoje torbe po smrti (ker je izguba torbe v virtualnem svetu resnično tragedija). Ampak, to ni le še ena kopija, ki se poigrava z že znanimi idejami.
Kombinacije vsega, kar najdeš v igri, je nekaj povsem drugega. Kuhanje je tako realistično, da boš skoraj čutil vonj ognjišča, in če z njim ne boš pazljivo ravnal, se lahko hitro znajdeš s hrano, ki je bolj primerna kot krma za prašiče kot nekaj za tvojo želodčno sluznico. Kdo si želi poskusiti igro “Kako hitro do zastrupitve”?
Shroud je oblak goste megle, ki je zavzel večino Embervalea in vanj lahko vstopiš zgolj za kratek čas. Ko le ta poteče, umreš, kjer stojiš. A to ni težak del. Kar ga naredi težkega, so strašljivi in, če smem dodati, izjemno agresivni sovražniki, ki se skrivajo v njem. Tu so še šefi, čiščenje megle ter druge napredne mehanike, ki se jih ne želim lotiti tu, saj gre za stvari, ki jih je zabavneje odkriti na lastno pest.
Čeprav so vse te mehanike neverjetne, so tudi vse ostale stvari, potrebne za dobro preživetveno igro, na svojem mestu. Enshrouded ima dizajn voxelov, podoben Minecraftu. Če misliš, da je rudarjenje zgolj dolgočasno kopanje po tleh, se motiš. Tukaj lahko koplješ kjerkoli, spreminjaš teren po svojih željah in gradiš baze, ki bi bile primerne za naslovnico revije za arhitekturo (če bi ta revija obstajala v virtualnem svetu, seveda).
Po preživetih več kot 30 urah v Enshroudedu lahko z zaupanjem rečem, da bom v igro vložil še veliko več časa onkraj tega predogleda. Med neverjetno zgodbo, zanimivimi mehanikami in težavnostjo igre sem več kot zadovoljen s svojo izkušnjo z zgodnjim dostopom. Komaj čakam, da vidim, kaj bo Keen Games prinesel na mizo s prihajajočimi posodobitvami in eventualnim popolnim izidom igre. Aja, sem omenil tudi, da ima Enshrouded popolno podporo za kooperativno igranje? Kdo potrebuje samotarsko avanturo, ko pa lahko svoje prijatelje potisneš v nevarnost ter krohotaje zbežiš proč.
Razsodba
(+) Boj je fenomenalen
(+) Odlična gradnja vključuje edinstvene vidike ustvarjanja
(+) Zanimiva in srhljiva zgodba
(+) Mehanika Shroud prinaša svežino
(+/-) Težavnost zna koga odvrniti
(-) Igranje zna postati ponavljajoče, kar je tipično za ta žanr