Razcvet pretočnih servisov je uradno za nami in stopili smo v drugo dobo, kjer založniki testirajo meje potrpežljivosti nabrane baze gledalcev in tudi pri tem večinoma kopirajo drug druge. Slovenija je sicer pri podražitvah zaenkrat imela nekaj sreče in morda smo lahko vsaj na tem področju hvaležni, da nas ti servisi tretirajo kot neko revno državo, ki si dražjih naročnin ne more privoščiti.
A pri drugih idejah založnikov nismo izvzeti. Netflix se je lani spomnil, da bi bilo nemara dobro preprečevati deljenje gesel med uporabniki, saj so po raziskavi ugotovili, da velik del njihove baze za storitev ne plačuje, kar je bil za njih velik minus. Zato so sprožili postopek preprečevanja delitev gesel, ki ga je marsikakšen amaterski internetni znalec označeval za napačno potezo, vendar se je zgodilo ravno obratno: baza uporabnikov je narasla, vrednost delnic pa se je povzpela.
Vsem je bilo nato jasno, kaj se bo zgodilo letos. Prvi se je zganil Disney, ki je enako potezo napovedal za svoj servis Disney+ in uporabniki v Kanadi so že prejeli prva obvestila, da gesla ne smejo deliti izven domačega omrežja, tisti v ZDA pa bodo enaka obvestila začeli prejemati od 14. marca dalje, nakar se bo zadeva razširila še drugod po svetu.
In po tej poti gre tudi pretočni servis Max, ki pri nas še vedno nosi oznako HBO Max. Šef JB Perrette je na nedavni konferenci izjavil, da bo tudi Max že pozno v 2024 na omejenih trgih začel preprečevati deljenje gesel med uporabniki izven družinskega doma, nato pa se bo v 2025 ta prijem razširil bolj globalno. Napovedana sprememba je sicer veljala samo za prenovljeni pretočni servis Max, ki pa k nam prihaja že enkrat v tej pomladi, tako da pri tem omejevanju ne bomo izvzeti.
Vse niso slabe novice. Kot rečeno se bo HBO Max pri nas kmalu preimenovan v Max, s tem pa se bo tudi malce spremenil in razširil njegov katalog. Med drugim se lahko veselimo vsebine kataloga servisa Discovery+, ki vsebuje cel kup resničnostnih oddaj tipa 90 dni do poroke, samo upamo pa lahko, da se cena bistveno ne bo spremenila.