Classified: France ’44 – Nevarnost, težave in taktične možnosti

Ko sem se pred dobrim mesecem prvič potopil v igro Classified: France ’44, sem pričakoval le zabavno različico XCOM-a, ki me bo za nekaj ur potisnila v vrvež zasedene Francije tik pred usodnim D-dnevom. Ampak, o, kako sem se motil! Ta igra je bila kot past s skritim eksplozivnim sredstvom – izkušnja, ki me je vrgla na rit in povzročila, da sem še nekaj časa preklinjal nacistične barabe. Kljub nekaj tehničnim težavam in časovnim zastojem sem bil deležen solidnih odmerkov zabave med vodenjem svoje čete vojakov skozi številne nevarnosti, ki jih prinaša obdobje druge svetovne vojne.

In zdaj je končno prišel čas za polni izid, kar pomeni, da sem kot fan taktičnih iger pripravljen, da se potopim globlje v srce te igre in razkrijem vse njene skrivnosti. Skratka, pripravi se na vožnjo skozi eno najbolj napetih in intenzivnih obdobij zgodovine – 2. svetovna vojna! Ampak ne skrbi, ne bomo samo brskali po ozadju, temveč bomo tudi raziskali igro, od pomanjkljivosti pa vse do izjemnih pozitivnih aspektov. Torej, pripni si padalo, saj smo pripravljeni na spust v okupirano Francijo!


Razvojna ekipa: Absolutely Games
Založnik: Team17
Platforme: PC, XBox Series X/S, PS5
Steam: Povezava
Datum izida: 5. marec 2024
Cena: 34,99 €

Zvrst: Potezna strategija


Igra se začne s tremi hrabrimi padalci, ki pristanejo v zasedeni Franciji, z nalogo, da najdejo lokalno odporniško gibanje. Ampak kaj kmalu se zgodi zaplet – eden izmed članov ekipe je ločen od ostalih dveh, kar vodi v serijo nalog, kjer se trudimo najti izgubljenca, obenem pa te naloge služijo kot obsežen set vaj za spoznavanje igralnih mehanik.

Čeprav zgodba nikoli ni zares zagrabila moje pozornosti, mi je vsaj dala nekaj konteksta za vsako nalogo in prispevala k razvoju celotnega zapleta v času pred D-dnevom. Vendar sem si kljub temu želel več pozornosti za vsakega posameznega člana ekipe, da bi jih naredile bolj žive in privlačne. Ampak, glede na to, da me ta pomanjkljivost ni resnično odvrnila od igranja, se glavna težava skriva nekje drugje.

Glede na grafiko, igra morda ni popolna, ampak poglejmo s pozitivne plati – vsaj se dogaja sredi 2. svetovne vojne, tako da tisto pusto in brezživljenjsko okolje, v katerem se znajdemo, vsaj ustreza zgodovinskemu obdobju. Pa vendar, bi si želel malo več raznolikosti in podrobnosti, še posebej, ko se približam akciji.

No, vsaj osvetlitev in senčenje sta videti odlično! Nič ni bolj vzpodbudnega kot rdeče opozorilne luči, ki trepetajo v ozkih hodnikih med napadom na oporišče, ali pa taborni ogenj, ki meče zlovešče sence na mojo izmučeno skupino borcev. Zagotovo atmosfera svetlobe in senc prispeva k temu temačnemu, zatirajočemu vzdušju.

In potem je tu glasba – primerno napeta za časovno obdobje, v katero je igra postavljena. Gre za vrsto grandioznih orkestralnih tem, ki bi jih pričakovali v vsaki spektakularni igri iz obdobja druge svetovne vojne. A včasih komaj slišiš, kaj liki govorijo, drugič pa te bodo bolela ušesa od njihovega kričanja! In ne začnimo sploh o tem, kako zavezniki in sovražniki pogosto preglasijo drug drugega. Razumem, da je v vojni hrupno, ampak res bi bilo prijetno, če bi lahko slišal, kaj se pravzaprav dogaja.

No, se spomniš tistega problema, o katerem sem govoril proti začetku? Čas je zanj, saj smo prišli do tehnične plati igre. Čeprav se mi igra ni nikoli sesula, sem vendarle naletel na nekaj problemov. Na primer, premikanje vojakov je počasno kot polž na pomirjevalih, brez možnosti za pohitritev. Vsak premik moraš trpeti v realnem času, od začetka do konca, kar lahko hitro postane mučno, še posebej, ko prečkamo ogromne stopnje. Ampak, hej, to ti vsaj da čas za razmislek o naslednji potezi, kajne?

Osnovne mehanike delujejo kot pri večini drugih iger v poteznem taktičnem žanru. Vsak lik se lahko premika, napada, postavi v “položaj opazovanja” in tako dalje, imaš tudi določene posebne spodobnosti, ki so odvisne od klase vojaka. Ko tvoji reveži porabijo vse točke v dani potezi, se le ta konča. Nasprotniki nato storijo isto, naprej in nazaj, dokler ena stran ni popolnoma uničena ali dokler ne opraviš ciljev in jo podurhaš iz zemljevida.

Čeprav osnovna igralna zanka ne bo prejela nobenih nagrad za inovacijo, Classified: France ’44 nudi veliko v smeri načrtovanja in taktiziranja. Še posebej na višjih težavnostnih stopnjah to ni sprehod skozi podeželsko Francijo, in nacisti so željni krvi. Seveda lahko vedno enostavno shraniš igro pred riskantno potezo in nato… ponoviš vse skupaj (saj ne, da bi sam to kadarkoli storil, za koga me pa imaš :O), toda taktični puristi bodo tu našli dober izziv.

Večina misij se začne v prikritem načinu, s priložnostjo, da tiho eliminiraš nekaj sovražnikov. Izvedba tihih umorov, preden kdo opazi tvojo prisotnost, poveča kazalnik napada. Ko se ta napolni, prejmeš dodatno potezo, z izboljšano natančnostjo za vse člane skupine. To je vredno izkoristiti, saj je tvoja štiričlanska ekipa pogosto soočena z večjim številom sovražnikov. Ko si na ofenzivi, boš moral biti previden, ne samo, da noben od tvoje ekipe ne bo poražen, ampak tudi, da bo njihova morala ostala visoka! Lik, ki izgubi vso moralo, postane “zlomljen”, kar ga pusti nesposobnega in ranljivega za napad. Ampak, ne skrbite, saj imaš vedno možnost, da jih spraviš nazaj v boj!

S številnimi liki vsak spada v različen razred. Določeni vojaki bodo lahko zdravili zaveznike, nekateri se lahko približajo in so boljši ob boju na blizu, medtem ko so drugi bolj primerni za dolg domet. S tem je treba vzeti v obzir tudi drevesa nadgradenj. Število možnosti za nadgradnje je presenetljivo veliko! Igra ti omogoča, da prilagodiš svojo ekipo v učinkovit nacistični oddelek smrti in to je več kot dobrodošlo.

In še zadnja stvar, med misijami lahko ne le nadgrajuješ like, temveč tudi izboljšuješ in spreminjaš njihovo opremo ali pa sodeluješ v raznih opravilih. To so kratki pogovori med člani ekipe, ki ti ne dajo le malo več vpogleda v vsak lik, ampak tudi izboljšajo njihove statistike. Prav tako boš lahko na zemljevidu izbral svojo naslednjo nalogo, uspešno reševanje katerih zviša tvoj odnos s tremi različnimi frakcijami ter ti da na voljo več opreme za tvoje vojake. Gre za zadovoljujoč krog igranja, ki ti nudi dovolj motivacije, da vztrajaš naprej.

Razsodba

(+) Zabavna izkušnja za ljubitelje taktičnih iger in 2. svetovne vojne
(+) Velika raznolikost likov in možnosti nadgradenj
(+) Zanimiva mehanika tihega odkrižanja sovražnikov
(+) Sodobna izvedba zgodovinskega obdobja, ki ustvarja atmosfero in vzdušje
(+/-) Ne povsem popolna izvedba grafike in tehničnih vidikov igre
(-) Počasen tempo med nekaterimi misijami lahko zmanjša navdušenje in vzdušje
(-) Prinaša le malo novosti in veliko že videnega

Vaša reakcija na recenzijo?

Povzetek ocene

Čeprav sem v igri užival, je bila izkušnja nekoliko zasenčena zaradi počasnega tempa in nezmožnosti pohitritve potez. Vendar je to še vedno zabavna taktična izkušnja, ki ti bo ponudila veliko ur zabave in morda nekaj frustracije (ampak, hej, kaj je življenje brez problemov, kajne?). S tem na umu, morda je vredno počakati, da razvijalci rešijo nekaj tehničnih zadev, preden se podaš v divjino druge svetovne vojne. Ampak, v kolikor ignoriraš to svarilo, se pripravi na kaos, smeh in morda tudi kakšno frustracijo.

Sveže recenzije

Več

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

🔥Popularne recenzije

Več
Čeprav sem v igri užival, je bila izkušnja nekoliko zasenčena zaradi počasnega tempa in nezmožnosti pohitritve potez. Vendar je to še vedno zabavna taktična izkušnja, ki ti bo ponudila veliko ur zabave in morda nekaj frustracije (ampak, hej, kaj je življenje brez problemov, kajne?). S tem na umu, morda je vredno počakati, da razvijalci rešijo nekaj tehničnih zadev, preden se podaš v divjino druge svetovne vojne. Ampak, v kolikor ignoriraš to svarilo, se pripravi na kaos, smeh in morda tudi kakšno frustracijo.Classified: France '44 - Nevarnost, težave in taktične možnosti