Ko nam Sony priskrbi kode predelav iger, ki smo jih že opisali na konzolah PlayStation, se vedno povprašam, kaj mi je z njo narediti in na kakšen način podeliti vtise. Vsebinsko je namreč stvar večidel enaka in edina omembe vredna stvar zapisa je optimizacija, ki pri teh predelavah včasih resda povzroči probleme, a če za razvojem stoji studio Nixxes Software, teh težav običajno ni.
Tako se je zgodilo tudi pri nedavni izdani predelavi igre Horizon Forbidden West Complete Edition, ki jo je razvijalec Guerrilla Games na konzolah PlayStation 4 in 5 najprej izdal leta 2022, zdaj pa smo na računalnikih dobili Complete Edition verzijo igre, ki v enem paketu drži tako osnovno kampanjo in tudi dodatek Burning Shores. Bomo pa tokratni zapis okrancljali s tisto posebnostjo, ki je pri tej igri na konzolah preprosto nedostopna: modi. Zato bomo v članek dodali tiste, s katerimi sem se pozabaval jaz in so mi res dostavili izkušnjo, ki je na konzoli ne bi mogel dobiti.
NAPOVEDNIK
Razvojna ekipa: Guerrilla Games, Nixxes Software
Založnik: Sony
Platforme: PC, PS5
Nakup: Steam
Datum izida: 21. marec 2024
Igrano na: PC
Poglejmo si najprej optimizacijo, ki se ji Nixxes Software zopet ni izneveril. Igra vsebuje goro grafičnih nastavitev, ki jih lahko prilagajate glede na zmogljivost svojih strojnih komponent, vendar pa boste ob večjih grafičnih nastavitvah morali zanesti na preračunavanje slike preko tehnologij DLSS, FSR ali pa XeSS. To je pač postal standard dandanašnjih naslovov in res čisto ločljivost boste lahko pridobili samo tisti s pošastnimi komponentami tipa RTX 4090.
Sam v ta tabor ne spadam, saj se v moji PC škatli nahaja zgolj uboga grafična kartica RTX 3070, ki ji družbo delata še procesor Ryzen 5800X3D ter 48 GB DDR4 pomnilnika. Na ta način sem lahko zadevo poganjal pri ločljivosti 1440p in mešanici grafičnih nastavitev “Medium/High” ter tako dosegel stabilnih 60 sličic na sekundo. Ob tem je treba upoštevati, da Forbidden West ne vsebuje nobenega ray tracinga in pretiravanje s nastavitvijo tekstur zna povzročati težave vsem tistim, ki vsebujete grafične kartice z 8 GB pomnilnika.
Čeprav je optimizacija dobra, vseeno vsebuje nekaj čudnih težav, ki nastopijo še posebej takrat, ko se preveč igrate z DLSS nastavitvami, saj zaradi nekega razloga takrat število sličic zgrmi navzdol in sem moral večkrat na novo zagnati igro, preden so stvari zopet začele delovati normalno.
Splošno gledano je Forbidden West tudi na PC-ju videti kot ena najbolj grafično impresivnih iger kar sem jih videl in neverjetno dobro animirani robotski dinozavri so danes videti enako impresivni kot leta 2022, da slastno izrisane post-apokaliptične pokrajine, ki jo je začela poseljevati nova generacija ljudi, sploh ne omenjamo. Morda malce v oči zbodejo le animacije obrazov, saj smo od izida originala uvideli druge visokoprofilne igre tipa Alan Wake 2 in te so nas na tem področju kar malce razvadile. A treba je pri tem upoštevati, da se Forbidden West odvija v odprtem svetu, tako da je treba skleniti kje kakšen kompromis.
Ni trajalo dolgo, da smo po izidu na PC-ju ugledali tudi prve mode. Ti so zaenkrat bolj osnovni, saj samo malce zasukajo barvno paleto igre in dodajo goljufije, saj nekateri preprosto brez njih ne morejo živeti.
So se pa pojavile tudi že takšne modifikacije, ki izboljšajo optimizacijo. Sem notri lahko prištejemo mod DLSS3 To FSR3, ki smo ga omenili že v članku za igro Cyberpunk 2077. Mod namreč doda podporo tehnologije “Frame Generation” in to tudi za grafične kartice, ki tega ne podpirajo. Tehnologija je podprta samo na trenutni, 4. generaciji RTX grafičnih kartic, medtem ko jo tale mod omogoči tudi 2. in 3. serijo grafičnih kartic RTX in razlika v sličicah na sekundo je lahko ogromna.
Rezultati tega moda v Forbidden West so trenutno mešani. Osebno mi stvar enostavno ni delovala: čeprav sem jo omogočil, so sličice na sekundo ostale nekje iste, pojavile pa so se mi tudi težave glede uporabniškega vmesnika. Spet drugi poročajo, da stvar deluje normalno, zato je stvar najbolje samostojno preizkusiti in morda potem na temi Githuba sporočiti svoje rezultate.
Drugi pomembni mod je bil naloženi shranjeni položaj nekega drugega uporabnika. Gre za specifično datoteko, ki sem jo izrabil tudi v preigravanju prejšnjega dela Zero Dawn in mi je omogočila resnično frišno izkušnjo preko opcije New Game+. Do ponovnega preigravanja lahko v igri pridemo samo tako, da najprej preigramo kampanjo, nakar v domači bazi započnemo novo igranje. Moj osebni problem pri temu je bil, da smo v novem igranju obdržali vso od prej nabrano opremo, medtem ko bi sam preferiral Aloy, ki je čista začetnica in ravno to omogoča sledeči mod. Kampanjo tako lahko začnemo na najvišjem možnem izzivu: izberemo možnost težavnosti Ultra Hard, ki je nato med igranjem ni možno spremeniti, New Game+ pa nam omogoči dostop do naprednih orožij, ki jih prej ne bi bilo možno dobiti. To je ekstremno zahteven igralni način, kjer lahko umremo po samo enem udarcu nasprotnika, a na ta način celotna igralna izkušnja postane povsem drugačna, saj je odprti svet zdaj resnično nevaren, zato je tudi naš pristop do vsake situacije premišljen in taktičen.
Horizon Forbidden West je na Steamu ena od redkih visokoproračunskih iger, ki zase zahteva nekdanjo ceno AAA iger in jo lahko zdaj pridobite za 59,99.