Ko je Marvelov Spider-Man daljnega leta 2018 izšel na platformi PS4, so ga mnogi razglasili za mojstrovino. Kljub temu, da se je Pajek-mož že pred tem večkrat zagugal na male ekrane, je to označevalo prvi primer, kjer se je Peter Parker uspel zavihteti zelo visoko na lestvici najboljših iger leta, a zavoljo težke konkurence ni uspel osvojiti sam vrh.
Grafične zmogljivosti zastarele konzole PS4 so bile potisnjene do skrajnih meja, a prava zvezda predstave je bilo odlično pripovedovanje, skupaj z vrhunskim nadzorom in vznemirljivo akcijo. Marvelov Spider-Man je kasneje doživel tudi dokaj samoumevno “nadgradnjo” na PS5, saj je ta zmogla dodati sijaj, ki ga lahko zagotovijo le stroji naslednje generacije. Zdaj pa je Marvelov Spider-Man pristal tudi na mojem osebnem računalniku. Je bilo vredno čakati skoraj tri leta?
Razvojna ekipa: Insomniac Games, Nixxes Software
Založnik: Playstation PC LLC
Platforme: PC (itak)
Steam: Povezava
Datum izida: 12. avgust 2022
Cena: 59,99 €
Zvrst: Akcijsko igranje vlog
Pajek-mož tri leta po izidu
Ker je edicija za računalnik domnevno namenjena igralcem, ki igre še niso igrali na PS4 ali PS5, ne bom pokvaril zgodbe, brez skrbi. Omenil bom le, da še vedno gre za več kot solidno pripovedko. Medtem, ko pokriva večino znanih zlikovcev in neverjetno vznemirljive akcijske sklope, si hkrati vzame čas, da razišče drugo poglavje; otrok, ki se igra superjunaka v svetu odraslih. V Marvelovem Spider-Manu se Peter Parker spopada z odnosi, plačevanjem najemnine in realnostjo vsakdanjega, nejunaškega življenja v New Yorku. Nekateri najboljši trenutki igre so najmanj melodramatični.
Spider-Manova mehanika odprtega sveta, kjer se spopada z Elektrom, Jastrebom, Nosorogom, Škorpijonom in Dr. Hobotnico v stripovski različici New Yorka, ne potiska žanra v nove smeri. To pa ne pomeni, da dokončevanje misij, iskanje ogromnega števila zbirateljskih predmetov, reševanje ugank in igranje mini iger ne navdušijo. Absolutno navdušijo.
Če posegaš po igri nekaj let po originalni izdaji, je skoraj vse zdržalo tok časa. Glasovno podajanje je odlično in pisanje na splošno na vrhuncu, tu in tam se znajde zgolj kakšna ponesrečena šala, ampak hej, to je pač Pajek-mož. Nekatere mini-igre in uganke se sicer začnejo ponavljati in prekinejo tempo zgodbe. Edina manjša problematika odprtega sveta je, da je po štirih letih pomanjkanje inovacij v oblikovanju odprtega sveta še vedno očitno – sploh napram novejše Miles Morales izdaje. Medtem, ko je življenje z vetrom v kostumu sladko, so na ravni ulice stvari manj prepričljive.
Najboljša stvar v Marvelovem Spider-Manu je tako nedvomno vihtenje po New Yorku. Z intuitivnimi in odzivnimi kontrolami se težko ne počutiš kot junak. Petrove poteze in kombinacije, orožja in igrače poskrbijo, da je vsako srečanje – če že ne pretresljivo – vsaj zabavno. Toda v resnici danes nismo tu, da bi podali oceno igri. Marvelov Spider-Man je fantastičen, pika. Igra, ki bi jo prej kot slej vsi morali igrati. A dajmo se raje lotiti stvari, zaradi katere smo nenazadnje tu. Kako se Marvel’s Spider-Man obnese na osebnih računalnikih?
Prenovljena prenova
Spider-Man Remastered se je leta 2020 pojavil že na PS5, a na voljo je bil samo v paketu s Spider-Man: Miles Morales. Prenova je vključevala DLC City That Never Sleeps, tri dodatne obleke, nove trofeje in bolj izpopolnjen fotografski način. Tehnično je resnično izkoristila moč nove konzole in igro dvignila na vizualni standard Milesa Moralesa.
Izboljšane teksture, podpora za sledenje žarkom, pozicijski 3D zvok in haptične povratne informacije DualSense so le nekatere izboljšave, katerih smo bili deležni. Remastered je spremenil tudi model obraza Petra Parkerja iz Johna Bubniaka v Bena Jordana.
Izdelek, ki bo pristal na osebnih računalnikih, je v bistvu enak PS5 prenovi. A tokrat ga je za osebne računalnike optimiziral Nixxes Software. Tako kot različica za PS5 PC izdaja vključuje dodatek, tri dodatne kostume in, za prednaročila tudi pet točk za nadgradnje. Razen DLC-ja ni nove vsebine, likov ali izboljšav zgodbe. Tako lahko računalniški igralci pričakujejo enako igro, kot jo imajo njihovi konzolni bratje, vendar z ogromnim številom načinov, kako prilagoditi svojo izkušnjo.
Razpon grafičnih, zvočnih in ostalih možnosti je neverjetno širok. Končni rezultat predstavlja igro, ki jo je mogoče igrati na sistemih od Core i3 in Nvidia GTX 950 pri 720p pa vse do 4K pri 144 FPS z vključenimi vsemi možnimi opcijami. Poleg različnih ravni sledenja žarkom druge možnosti in izboljšave vključujejo NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling), NVIDIA DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing), SSAO, filtriranje tekstur, kakovost LoD in kakovost senc. Nabor zvočnih možnosti in drsnikov za dostopnost je prav tako skoraj popoln.
Nazadnje Spider-Man Remastered podpira skoraj vsako velikost monitorja in popularna razmerja, vključno z ločljivostmi 16:9, 16:10, 21:9, 32:9 in ultra širokim zaslonom 48:9 z več zasloni.
Še boljši nadzor
Prenova na osebnih računalnikih seveda zraven kontrolerjev vključuje tudi podporo za miško/tipkovnico. Medtem ko XBox kontroler nima prilagodljivih sprožilcev in haptičnih povratnih informacij Playstation konkurenta, v praksi oba delujeta dobro.
Kljub temu, kar si morda mislite o vsem blišču in slovesu novinarskega življenja, vse ni tako rožnato, ko preidemo na moj sistem. Je že malo zastarel, z AMD Ryzen 9 3900X in Nvidia RTX 2080 Super grafično kartico, a to skupaj z 32GB pomnilnika večinoma še vedno zadostuje za 2560×1440 pri 165Hz. Torej, čeprav nisem mogel preizkusiti Spider-Mana na maksimalnih nastavitvah pri konstantnih 200+ FPS, sem zmogel brez težav igrati na 2560×1440 pri 120+ sličicah na sekundo pri zelo visokih (a ne najvišjih) nastavitvah, vključno z zelo visokim sledenjem žarkom in vklopljenim DLSS.
Medtem, ko so bili izrezani prizori brezhibni, sem naletel na nekaj manjših občasnih zatikanj med igranjem, sumim, da je bilo krivo nalaganje terena v ozadju. A razen tega ni bilo nobenih težav. Zmogljivost je bila presenetljivo dobra, glede na moje specifikacije. A tudi vsi z računalniki, ki komaj izpolnjujejo minimalne zahteve, se ne rabite obremenjevati, saj je tudi po vrnitvi na zelo nizke prednastavitve bil Marvelov Spider-Man še vedno videti povsem sprejemljivo. Brez naprednih vizualnih dodatkov so zgodba, akcija in liki bili tisti, ki so nosili igro.
Če za konec na hitro omenim še veselo novico za lastnike Steam Deck konzole, sicer igre na tej še nisem uspel preizkusiti (trenutno sem še v čakalni vrsti) ampak po poročilih igralcev zadeva tudi tam deluje odlično.
Razsodba
(+) Pajek-mož je dobro prestal tok časa
(+) Vrhunski nadzor na miški in tipkovnici
(+) Širok spekter nastavitev
(+) Dobra optimizacija
(+/-) Manjši problemi pri trzanju ob hitrem vihtenju po mestu
(-) (Pre)visoko zastavljena cena