Ko je razvijalec CD Projekt RED prvič napovedal višjo stopnjo ray tracing osvetljevanja igre Cyberpunk 2077 kakšnega res velikega navdušenja ni bilo opaziti. Navsezadnje je ray tracing v zadnjem letu padel na malce slab glas, saj ti učinki resda lahko izrišejo bolj verno in realistično sliko, a udarec na sličice na sekundo je preprosto prevelik, zato večina igralcev zadevo za kratek čas vklopi, preveri optimizacijo in nato brž spet izklopi ter raje gleda v malce bolj ostre sence, a zato dobi višje sličice na sekundo.
Se pa zadeva konkretno spremeni, ko kakšen naslov prejme podporo za polno ray tracing osvetljevanje oziroma “full path tracing”. Takrat je čisto vsak vir svetlobe produkt realističnega osvetljevanja, kjer se svetloba odbija od raznih materialov in ustvari lahko res fantastično podobo. Ravno to bo danes dobil Cyberpunk 2077 preko posodobitve, ki bo omogočila “Overdrive” ray tracing nastavitev in v zadnjem primerjalnem posnetku je zadeva videti res fantastično.
Nekaj so promocijski posnetki, drugo pa podroben ogled iz strani neodvisnih navdušencev računalniške tehnologije. Dobro znani YouTube kanal Digital Foundry je dobil čast predčasnega testiranja nove posodobitve, to pa so spočeli na grafični kartici RTX 4090, za ločljivost pa so si izbrali možnost 4K.
In rezultati so nekaj res neverjetnega. Sicer smo že prej pričakovali, da bo “Overdrive” v primerjavi z grafično podobo, ki ne vsebuje ray tracing sploh, izpadel odlično. A kar je presenetljivo pri temu videu je dejstvo, da je Overdrive opazno videti bolje tudi od prejšnje maksimalne ray tracing nastavitve Psycho. Slednja je sicer že prej bila videti fantastično, a se je še vedno zanašala na nekaj vnaprej definiranih virov svetlobe, ki so jih postavili razvijalci sami, zaradi česar so nekatere scene izpadle smešno. Nekateri NPC-ji so se tako čudno svetili v temi, kakšen vir svetlobe pa preprosto ni pravilno razsvetlil prostora. Overdrive odpravi vse to in na nekaterih scenah je Cyberpunk 2077 dejansko videti, kot da bi dobil grafično predelavo, za katero bi kakšen založnik celo lahko zaračunal.
Seveda pa takšno osvetljevanje tehta zajeten tehnični davek. Pri ločljivosti 4K in Overdrive osvetljevanju klecne tudi RTX 4090, ki lahko zmore vsega 18 sličic na sekundo, zato je edina možnost za normalno igranje vklop tehnologije DLSS 3.0, ki zadevo nato dvigne na 95 sličic na sekundo in več. Ob tem boste izgubili nekaj ostrine in jasno je, da je poganjanje takšnih iger pri nativni ločljivosti še nekaj let stran, a zakaj bi čakali, če se z zadevo lahko poigramo že danes.
CD Projekt RED se sicer ni izjasnil, kdaj točno danes lahko pričakujemo posodobitev, zato redno osvežujte svoje GOG in Steam knjižnice, dokler se naposled enkrat ne začnejo pretakati gigabajti.