Franšiza Halo je bila dolgo zacementirana zgolj in samo za konzole Xbox, saj je Microsoft preko te ekskluzive bombastično vstopil na trg konzol in si tam enakopravno izmenjaval udarce s Sonyjem. Razvijalec Bungie je preko originalne trilogije ime Halo zapisal v igričarsko zgodovino, nakar se je od Microsofta ločil in za to franšizo so se začeli temni časi.
Razvoj četrtega dela je prevzel frišni razvijalec 343 Industries, ki je ustvaril pretežno dobro sprejeti četrti del, podpisal pa se je tudi pod igro Halo 5: Guardians, ki še danes velja za najslabšo Halo igro pod soncem in to mnenje se od njenega izida leta 2015 ni preveč spremenilo.
Microsoft je medtem končno uslišal želje igralcev in je zbirko iger Master Chief Collection leta 2019 preselil tudi na PC. V tej najdemo nadgrajeni verziji iger Halo 1 in 2, medtem ko sta tretji in četrti del na računalnike prispela v originalni obliki. PC-jaši so medtem pridobili tudi predelave strategij Halo Wars 1 in 2, tako da je zdaj celotna kolekcija Halo iger, vključno z zadnjim delom Infinite, na voljo za igranje tudi preko računalnikov, z izjemo enega samega naslova: Halo 5.
Zakaj točno ta manjka Microsoft ni nikoli zares razjasnil, a prevladalo je splošno mišljenje, da je zaradi negativnih ocen in recenzij založnik stvar raje pustil v preteklosti in jo tudi danes bolj redko omenja. Microsoft je sicer leta 2016 na PC preselil Halo 5: Forge, ki igralcem omogoča ustvarjanje svojih lastnih stopenj, a izvirne kampanje na računalnike uradno ni nikoli preselil.
I wish but it’s never going to happen imo. I think the port that was being considered ran into significant tech hurdles and was scrapped.
— Tyler Owens (@heytred) October 27, 2024
In to se verjetno tudi nikoli ne bo zgodilo. Vsaj tako pravi Tyler Owens, ki je nekdaj delal pri razvijalcu 343 Industries in je včeraj na X-u zapisal, da je studio dejansko že začel delo na predelavi, a je pri tem naletel na večje tehnološke prepreke, zaradi česar je bil nato projekt preklican. Kaj točno so te prepreke bile Tyler ni zapisal, a med vrsticami se to bere kot da bi predelava potrebovala več časa in financ kot pa jih je bil Microsoft pripravljen odšteti za takšen projekt, zaradi česar je bila zadeva preklicana.
Introducing XWine1, an Xbox One translation layer for Windows PCs.
— XWine1 (@XWineOne) September 8, 2024
Currently six games are fully playable, with others reaching logos and in-game. More news to come! pic.twitter.com/Du6puJz6Dj
Se bo kdaj Halo 5: Guardians pojavil na PC-ju? Tyler pravi da ne, a morda to velja samo za uradno različico igre. Samo nekaj mesecev nazaj je začel obratovati prvi pravi emulator konzole Xbox One, imenovan XWine1, ki trenutno že zna poganjati 6 iger, nekaj večjih naslovov pa je prišlo do začetnega menija. Začetki se morda zdijo skromni, a to je veljalo tudi za emulator konzole PlayStation 4, ki je v samo nekaj mesecih začel igro Bloodborne poganjati do te mere, da je ta skorajda že brez napak. Emulator še ni za javno rabo, a začetki so tu in nekega dne bi znala zadeva poganjati tudi Halo 5.
Drugod po svetu lahko Halo 5 preigravajo preko servisa Game Pass Ultimate, ki omogoča tudi pretočno igranje Xbox One iger na PC-ju, a na žalost ta del naročnine v Sloveniji ni na voljo.