Razvijalec Maddy Makes Games nam je leta 2018 dostavil izjemno zabavno platformščino z imenom Celeste. Igra se je ponašala z retro podobo, a to za indie naslove ni nič nenavadnega, saj je takšnih iger ničkoliko. Vendar se je Celeste vseeno izstopal iz konkurence, saj je v sebi nosil izjemno zabavno igralnost. Igra še danes velja za eno najboljših platformščin, ki ji ne morejo konkurirati niti igre z veliko višjim proračunom in razvijalec, ki sta ga v glavnih vlogah vodila Maddy Thorson in Noel Berry, si je hitro nabral širok krog oboževalcev, ti pa so z zanimanjem spremljali, kaj bo ekipa spočela za svoj naslednji naslov.
Ta je bil uradno razkrit leta 2021 pod imenom Earhblade in to je bila videti kot nekakšen duhovni naslednik igre Celeste: več kot očitno je tole zopet 2D platformščina, ki v sebi nosi dobro zamišljene stopnje, glavna junakinja pa bo sčasoma pridobivala nove sposobnosti za prečkanje na prvi pogled nepremostljivih ovir.
Earhblade je imel najprej začrtan izid za leto 2023, nakar ga je razvijalec prestavil v 2024, a žal tudi tega niso ujeli. Včeraj je nato Maddy Thorson na uradnem blogu razvijalca Extremly OK Games zapisala žalostno novico, da je bil projekt preklican in da se bosta skupaj z Noelom spravila v kovanje nove, manjše igralne izkušnje.
Final Earthblade Update: exok.com/posts/2025-0…
— Extremely OK Games (@exokgames.bsky.social) January 22, 2025 at 10:59 PM
[image or embed]
Ključna razloga za preklic projekta sta dva. Prvi je spor s Pedrojem Medeirosom, ki je pri igri Celeste prispeval njeno podobo in je sodeloval tudi pri kovanju igre Earthblade, nakar so se začela kreganja glede avtorskih pravic glede naslova Celeste in čeprav je bil na koncu dosežen dogovor, je bilo hkrati sklenjeno, da je najbolje za vse da gredo po svojih lastnih poteh.
Druga glavna stvar pa je bil neizmeren pritisk, ki ga je razvijalec čutil po uspehu Celeste. Ekipa je želela uresničiti želje oboževalcev in dostaviti nekaj kar je večjega in boljšega od Celeste, zaradi česar je postal razvoj mučen. Sčasoma so prišli do spoznanja, da igra ne napreduje in da je postal razvoj mučen, zato so že prejšnji mesec sklenili, da dolgoletno delo zavržejo in se spravijo v ustvarjanje nečesa, kar bi jih veselilo tako kot je bilo to v primeru njihove prejšnje igre.
Takšen pritisk na indie razvijalca po nenadnem uspehu prejšnjega projekta ni nov in že dolgo lahko na tem mestu naredimo vzporednico z še enim takšnim studiem: Team Cherry. Ta že celo večnost ustvarja naslednika igre Hollow Knight z imenom Silksong, a zadeva kar noče in noče prispeti na trg in nekateri so že postali prepričani, da se to tudi nikoli ne bo zgodilo.