6 grafičnih efektov, ki jih nihče ne želi

Vizualni efekti so kot moda, večkrat sanje grafičnih inženirjev, ki poskušajo prinesti nekaj novega in svežega svojim produktom. Pa vendar, čeprav so ugotovili kako narediti nekaj tehnično zahtevnega in po njihovem mnenju sijoče novega, to ni všeč čisto vsakemu igričarju. Prav nasprotno – večina nas teh efektov ne potrebuje. Če dobro pomislimo, taki efekti zavzemajo še preveč potrebne resurse (CPE, GPE, RAM), nekateri pa nas lahko pripravijo tudi do slabosti. V članku si bomo pogledali nekaj modernih grafičnih efektov, ki so po mojem mnenju nepotrebni v tej industriji zabave oz. z drugimi besedami povedano, ne bi bilo čisto nič narobe, če jih od jutri naprej ne bi bilo več.

Motion Blur

Zgornji posnetek zaslona nam že pove dovolj. Ta efekt je najbolj neuporaben v zgodovini. Predvsem se uporablja v dirkalnih igricah, kjer se ob pospešku zamegli okolica, kar je mogoče tudi precej realno in mogoče edini dober način uporabe. Žal pa se je začelo efekt izkoriščati in se pojavi že ob premikanju glave pri prvoosebnih streljačinah, kar je povsem nesprejemljivo. Na tak način spremenimo v igrah čudovit in risan svet v meglico, skozi katero ne vidijo niti najboljše meglenke.

Poznamo dva tipa “Motion Blur” efekta, prvi, ki zamegli okolico in naravnost uniči igro in drugi, ki spremlja naš karakter, kar pa ni nujno slabo, je pa velik nebodigatreba. Mislim, da lahko v igri uživamo brez tega efekta.

Eyeball grime

V zadnjih letih gledamo igre skozi fin sloj prahu. Ne, to niso prašni delci, ki svetijo pod sojem sončnih žarkov, ampak je drobna plast kremastih svetlobnih peg, ki se pojavijo pred očmi našega karakterja. Dandanes se jih vidi že povsod in nam tako uničujejo pogled.

Oblikovalci iger zasledujejo filmski pogled na igre in ker se pri filmski opremi pojavijo te nepotrebne pikice, se morajo tudi v igrah. No, vsaj tako mislijo. Pri igranju prvoosebnih streljačin smo oseba, ne pa kamera in ker naše oči ne vidijo teh drobcev kot kamera, je ta efekt brez potrebe, saj ne prikazuje nobenih informacij o svetu in vplivajo na naš vid v igri.

Chromatic aberration

Govorili smo o kamerah, katere so odgovorne za precej slabih efektov v igrah. Zdaj si predstavljajte še to, da imate staro kamero. Prav to nam ponuja “Chromatic aberration”. To se dogaja starim kameram, ki ne se ne morejo osredotočiti na pravilne barve. Kot rezultat dobimo večbarvno zameglitev okrog objektov.

Ko začne kamera početi to, jo lahko odvržemo samo še v smeti in prav zato ne vem, zakaj je tako grd in nepotreben efekt možen v igrah.

Film grain

V najslabšem primeru si lahko ta efekt pogledamo na zgornji sliki. Cela slika postane šum. Skratka, pokvari celotno sliko in samo z izklopom le-tega postane igra generacijo novejša. S tem se razvijalci poskušajo približati filmski industriji, a namesto da bi izboljšali igričarsko, jo samo uničujejo.

Depth of field

V napovedniku za igro Batman: Arkham Knight lahko vidimo precej tega efekta. Razvijalci so ustvarili prečudovito mesto, po katerem se lahko podimo, in potem so dodali efekt, ki vse to zavije v meglico. V napovedniku morda res izgleda lepo, vendar v sami igri je občutek drugačen. Odstrani osnovno svobodo osredotočanja na stvari, ki jih želimo pogledati. Še en primer, kjer se ta efekt pretirano uporablja, je igra Battlefield 4 v misiji Singapore.

Lens flare

Tale grafični dodatek vidim uporaben za samo en namen – kadar želimo, da neka svetloba izstopa in želimo s tem opozoriti igralca. Sovražim pa, ko želim v igri nameriti proti sovražniku in me zaslepi neverjeten žarek sonca, vendar je to do neke mere realistično. Ko pa v igri The Evil Within stojimo zraven plinske luči, ki sveti kot najnovejše iskalne luči po zaporih, vemo da so z efektom pretiravali.

Mogoče pa …

Čeprav mi taki efekti niso ravno pri srcu, pa ne gre zanemariti dejstva, da s premišljeno in primerno uporabo lahko ustvarimo lepe slike na zaslonu. V igri Metro 2033, kjer je sicer uporaba “lens flare” efekta pretirana, so grafični triki lepo uporabljeni, ko imamo umazan vizir.

Se strinjate z mano? Kateri efekt gre pa vam na živce?

Vaša reakcija na članek?

Sveže objave

Iron Harvest – Recenzija | Retrofuturistična prva svetovna vojna

Iron Harvest je novi strateški naslov razvijalca KING Art Games in založnika Deep Silver. Ta razvojni studio je sicer znan predvsem po...

Prva smrtna žrtev digitalnega hekerskega napada

Hekerski napadi so lahko za razna podjetja zelo boleča, a še vedno je vse samo digitalno in škoda, ki jo utrpijo, se...

Myst predelava dobila svoj prvi napovednik

Ime Myst je verjetno znano samo veteranom in pa retro navdušencem, vendar pa je ta igra leta 1993 navdušila praktično vsakega PC...

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Sveže novice na email!