Apokalipsa je tu in pričakovano označuje konec sveta, kot ga poznamo. Vendar se ti je usoda nasmejala in uspelo se ti je izogniti kruti usodi velike večine sotrpinov. Vražički so veselo lezli iz zemlje in počasi zavzemali mesto za mestom v imenu velikega vraga, a sam si z dvema kolegoma ravno gobaril ter se tako izognil osrčju kaosa in množičnega pokola na vseh civiliziranih krajih sveta.

Kaj moremo, so šli pač vsi znanci in neznanci (dobesedno) k hudiču, ne preostane drugega kot puščavniško življenje in gojenje zelenjave, izrabljanje priročnih nahajališč vseh potrebnih rud in praktična uporaba mišic iz fitnesa. Žal apokalipsa nima posebnih popustov za vrtičkarje in fitnesarje – prej kot slej bo nekdo oziroma nekaj izvohalo tvoje skrivališče in prišlo na obisk. Pa boš do takrat zbral dovolj dodatnih rok in razvil dovolj napredno obrambo, da se mu boš postavil po robu?


Razvojna ekipa: Suncrash (Izrael)
Založnik: Suncrash
Platforme:
PC
Datum izida: 03. 05. 2018
Cena: 19.99 €

Zvrst: Realnočasovna strategija


Grozota nam je tuja

Večina preživetvenih iger, pa naj gre za strategije, streljačine ali dirkačine, se zanaša na en in isti kur*** recept. Večigralstvo, zombiji, potreba po malo papice in vodice za bister um – kar koli drugo pa že izstopa in prejema nagrade za “inovativnost”.

Oglašujte na naših portalih, več info.

Tako vsak povsem drugačen pristop v že dodobra stagniran žanr spusti malo kisika in Judgement: Apocalypse Survival Simulation ni nobena izjema. Kljub dokaj standardni bazogradnji in vizualno ne preveč okusnem prvem vtisu označuje poseben trenutek, saj določa ponoven obisk peklenske zalege, s katero sem se nazadnje soočil v prenovljenem Doomu. Kaj pa vem, morda pa se bom čez kakšno leto pritoževal, da imam rogov že vrh glave. Čakaj, ne …

Moja vrnitev v svet demonov je bila torej označena z zgodbeno sekvenco in istočasno neke vrste uvodnikom v osnove. Po zaslugi dveh neopevanih lovcev smo se (skupina treh gobjih nabiralcev) uspeli potuhniti ter dočakati nov dan. Stran od velemest in zadimljenih socialnih zbirališč smo začeli z gradnjo temeljev nove civilizacije in kdo bi nas lahko krivil, saj je od stare ostalo bore malo.

Ne oddahnite si prehitro. Preden demoni izvohajo smrad postanih nogavic, je treba odkljukati čim več opravil priročnika za preživetje, se oborožiti in ne nazadnje rešiti čim več enakomislečih osebkov. Saj poznaš stari rek – več rok prej razbije demonsko betico.

A ne tako hitro. Prvi izziv se tako znajde že v bazogradnji, preden sploh pridemo do naprednih stvari. Postavljanje zgradb in delovnih postaj, postelj, vrtov, obrambnih zidov in pasti ter izrabljanje vsega tega v taktično brihten načrt, saj le to nudi možnost dolgotrajnega preživetja.

 

Ko pa enkrat začneš kositi travo in ravnati gozdne površine, ne traja dolgo, da prvič namočiš puščice v demonsko kri. S slabotnimi nižjimi demoni sem se srečal kakšnih 15 minut po začetku igranja in zadovoljno lahko izjavim, da sem jim razbil demonsko rit in da bi bilo človeštvo ponosno na moj doprinos. A dlje, kot sem igral, dlje izven baze sem moral iskati zaloge in več pozornosti sem pritegnil.

Če so impi in njihovi ognjeni bratje predstavljali le redko več kot rahlo nadlogo, so padli angeli in oklepni masivni demoni precej načeli dobro voljo in povprečno življenjsko dobo mojih varovancev. Ker sem si vzel malo preveč časa ter ga premalo naklonil razvoju, nisem bil najbolj pripravljen na vzpon težavnosti. Tako lahko iz lastnih izkušenj izjavim, da je treba uravnovesiti vse aspekte, ki jih igra nudi. Sicer je vse avtomatizirano, a priporočeno je ročno izbirati, kaj je treba storiti najprej.

Če si izkusil težavnost Rimworlda, gre pri skrbi za bazo za podoben princip, saj so vsa opravila samodejna za vsakega prebivalca glede na brihtnost v raznih aspektih, čeprav lahko to samodejnost kadar koli prekličeš z izdajanjem lastnih ukazov. To še kako pride prav med bojevanjem, saj je ročno premikanje v prave položaje tam nujno za dolg obstoj.

Počasen napredek

Kot standardno igranje tudi bojevanje poteka realnočasovno. Odzivno in taktično, le rahlo štorasto, saj je vse razdeljeno na nevidne kvadrate, na katerih je lahko naenkrat le eno živo ali demonsko bitje. Premikanje zato izgleda rahlo štorasto, a funkcionalnost je na mestu in boj je precej taktičen, kot ti dajo vedeti že prva soočanja. Ne le, da boš moral izkoristiti vse sposobnosti in orožja za čim večjo prednost, prav tako tudi okoliške ovire in ozke ulice nudijo kritje pred izstrelki, podobno kot pri XCOM franšizi.

Najpomembnejši del igre predstavlja napredek, v večini očiten preko nekaj tehnoloških dreves. Kot v vseh drugih igrah z elementom razvoja nudi odklepanje tehnologij in pasivne bonuse ali nove zgradbe in orodja za roke spretnega arhitekta. Sprva tako obvladaš les, nato kamen in šele pozneje kovinske izdelke, končna oprema pa se zna prestaviti v vode znanstvene fantastike.

A kot da to ni dovolj, so zraven tudi mistični elementi, ki prinašajo spet svoje prednosti v obliki drugačnega tehnološkega drevesa. Skupno lahko tako izmenično odklepaš nove tehnologije v omenjenem drevesu s štirimi vejami, to so “bazegradnja”, “kreftanje”, “tehnologija” in “mistične vede”.

Ena izmed glavnih težav, s katero se pogosto soočajo neodvisne preživetvene simulacije, je uravnovešanje, sploh, če skušajo vihteti veliko število naključnih aspektov in obširnega nabora opreme, kot to drži za Judgement: Apocalypse Survival.

A igra je presenetljivo uravnovešena, čeprav se znajo kasneje pojaviti obdobja, ko zaradi dolgih časov za razvoj novih tehnologij igro večinoma previjaš na 8-kratni hitrosti in le občasno prekineš to monotonost. Ta čas lahko sicer izkoristiš za raziskovanje bližnjih mest zanimanja, a to ni vedno dobra ideja – vsak poseg v lasten ekosistem baze lahko povzroči pomanjkanje ene ali druge stvari, saj moraš med raziskovanjem s sabo voditi vsaj par do zob oboroženih kolonistov.

Lov na solato

Celoten sistem raziskovalnih ekspedicij me je sicer rahlo razočaral, saj so bolj kot odprave iztrebljevalski pohodi na majhno mapo, kjer vnaprej veš vse od nagrad do sovražnikov. Več neznanega in bolj mamljive nagrade bi vsekakor zvišale raven zanimivosti in tako si nisem mogel pomagati, da se ne bi dolgočasno podal v lov za demoni v vsaki novi instanci, da čim prej pobijem vso nesnago in vzamem tisto nagrado. Kje je raziskovanje, kjer upaš, da boš odkril kakšno zanimivo stvar, recept ali orožje? Kje je vzdušje, ko se skrivaš pred premočnimi sovražniki in moliš, da se premaknejo stran od mesta, ki si si ga nagledal za plenjenje? Vse to večinoma pade na nerodna tla, saj gre za enostavno zastarel in preveč preprost sistem.

Je pa zato naključnost drugje zelo dobrodošla. Vsake toliko se zgodi kakšen dogodek, včasih z dobrim in včasih s slabim izidom. Večinoma gre za potujoče trgovce, reševanje zapornikov ali zasede demonski nesnagi, a nekateri so bolj odročni in bolj zanimivi. Včasih imaš na primer možnost izbire, ki vpliva na izid in usodo celotne kolonije, spet drugič zakockaš par ropotije za možnost po večji nagradi.

A najbolj zadovoljivo, kar se tiče naključnosti, so prebivalci sami. Vsakemu je dodeljenih nekaj naključnih atributov, ki jim omogočijo uporabo posebnih orožij in opreme ter pasivne bonuse na določenih področjih. Prav tako lahko tudi napredujejo in tu se pojavi ogromno svežine. Vsak ima namreč dodeljen določen poklic z nekaj možnostmi napredovanja. Tako je vsekakor mogoča specializacija na določena področja in nekaj, kar vsakega kolonista loči od le še ene številke na vratih naselja. Dobro zamišljen in dobro zastavljen koncept, s katerim sem se zagotovo najbolj zabaval.

Všečnost vizualne plati je odvisna od posameznika. Veliko jih hvali koncept združenja ročnih risb in 3D entitet, a osebno mi način ni kaj preveč pri srcu. Bom pa priznal, da ni sistemsko zahteven in lahko deluje tudi na manj zmogljivih sistemih. Mi je pa zelo všeč vključitev modifikacij, ki je pravzaprav vedno dobra stvar brez negativnih strani. Med časom v zgodnjem dostopu je vzklilo kar nekaj zanimivih adicij in vsekakor se jih splača preveriti, če se odločite podati v demonski svet.


Zaključek

Pozitivno:
+ Drugačen koncept
+ Gola količina vsega
+ Zapletena, a vredna izkušnja
+ Zagnani in vključeni razvijalci
+ Vizualna plat vsekakor izstopa
+ Podpora za modifikacije

Negativno:
– Štorasto premikanje
– Raziskovanje ni najbolje izvedeno
– Ob učenju te lahko hitro preplavijo

Oglašujte na naših portalih, več info.
Prejšnji članekFallout 76 – razkrit naslednji del Fallout franšize
Naslednji članekFortnite bo dobil prvo vozilo
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redki naslov uspe uiti sokoljemu očesu vseh iger, vsaj dokler ne zaudarjajo že od daleč. Pa tudi takrat je le katerakoli stvar bolj zabavna, kot polno kritiziranje prestižnega govna. Seveda ne smemo pozabiti tudi na njegovo tehnično plat, kjer drži prestižni naslov največ razbitih prenosnikov v enem samem dnevu.

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime