Intervju – Žiga Osolin, slovenski razvijalec iger

Opravili smo intervju s slovenskim razvijalcem, ki skupaj z ekipo GG Studios d.o.o. stoji za nedavno izdano tretjeosebno akcijsko igro Grounds of Glory, kjer se igralci lahko medsebojno pomerijo v raznolikih arenah. Več o igri si lahko preberete v prispevku, ki smo ga objavili pred par dnevi, tako da namesto tega kar preidimo na intervju.


Žiga, pozdravljen in hvala ti za ta intervju.

Zdravo, hvala za priložnost!

Lahko na kratko poveš kaj o sebi?

Po izobrazbi sem fizik, po srcu za razvijalec in ustvarjalec. Privlači me vse, kar mi predstavlja izziv in pri čemer sem lahko kreativen – zaenkrat sem se najbolj našel v programiranju iger. V prostem času kolesarim, hodim v hribe in pred kavčem v družbi psa, mačka in punce gledam serije.

Nam lahko poveš par stavkov o svoji vpeljavi v svet razvoja iger?

Začelo se je že na začetku gimnazije, ko me je navdušil svet programiranja. Med prvimi projekti so bile enostavne igre, nato pa pogoni. Pri razvoju iger me je vedno bolj zanimala tehnična plat; kako optimalno izrisati 3D sceno, načini osvetljevanja, sence, kako efektivno narediti fizikalne simulacije … Več let sem zelo veliko programiral. Sledile so mobilne igre, ki sva jih izdelala skupaj z bratom. Nato smo se lotili veliko bolj ambicioznega projekta, Grounds of Glory.

Mnenje o razvojni sceni v Sloveniji?

Rekel bi, da se lepo razvija. Če vas zanima razvoj iger, imamo vsak mesec predavanja, ki se podaljšajo v večurna druženja. Tam spoznaš zelo veliko zanimivih ljudi, jih lahko vprašaš za nasvet, ali celo poiščeš partnerje za naslednji projekt. Druženja podpirajo tudi slovenska podjetja, tako da je to tudi nekakšna vstopnica za profesionalno delo v tej industriji. Zelo pomemben dogodek je tudi SGC, ki je bil letos res fantastičen.

Želel bi se, da bi bilo povezovanja še več. Obstaja kar nekaj podjetij in posameznikov, ki imajo ogromno izkušenj, vendar se pojavljajo poredko.

Vsi vemo, da v naši državi prevladuje relativno negativno mnenje o računalniških igrah. Imaš kakšno idejo, kako bi lahko to ideologijo spremenili?

S tem, da preveč časa preživimo pred računalnikom in mobilnimi napravami, se strinjam. Vsem pa rad povem, da bi raje videl, da nekdo 3 ure igra, kot pa da 3 ure sedi pred televizijo in gleda resničnostne oddaje. Računalniške igre so še en zabavni medij. Za razliko od ostalih pa od tebe zahtevajo interakcijo, ob igranju moraš razmišljati, prav tako pa pri igranju izveš kaj novega o svetu (zgodovina, kakšna bi lahko bila prihodnost, tehnologija).

Koliko vas je v razvojni ekipi in kako poteka komunikacija?

V ekipi Grounds of Glory smo vsi delali v svojem prostem času. V času razvoja je sodelovalo približno 10 ljudi, od tega nekaj samo v krajših vlogah. Glavno ekipo smo sestavljali trije. Za komunikacijo smo uporabljali Skype, na nekaj tednov pa smo se videvali tudi v živo..

Kako ste prišli do koncepta za Grounds of Glory in do samega imena igre?

S prijatelji smo zelo veliko igrali World of Warcraft, predvsem smo igrali boje v arenah. Ta del igre nam je bil najbolj všeč. Glavni koncept je bil narediti izboljšano verzijo tega aspekta igre brez odprtega sveta. Projekt smo imenovali Arenaz. Za novo ime smo se odločali zelo dolgo. Vsak je napisal ogromno predlogov. Najprej smo izločili tista, ki so že obstajala oziroma so imela zelo podobne naslove. Nato pa smo iz ostalih po demokratičnem postopku izglasovali Grounds of Glory.

Kateri je bil največji problem, s katerim ste se soočali ob razvoju?

Mogoče neizkušenost. Tako smo naredili veliko napak, zaradi česar se je projekt podaljšal.

Koliko časa dnevno povprečno porabiš ob igranju iger (vključno z Grounds of Glory)?

Za igranje zadnje čase bolj malo, mogoče 3 ure na teden. Za razvoj igre pa sem zadnje 4 leta porabil povprečno 20 ur na teden. Zdaj, ko je Grounds of Glory izdan, bom imel verjetno več časa za igranje ostalih iger.

Vaš projekt je pred nedavnim tudi uradno izšel. Ste z ekipo zadovoljni z izidom?

Že pred izidom smo se zavedali, da bomo težko dosegli kritično maso igralcev, ki je pomembna za več igralske igre. Zaenkrat nam to še ni uspelo. Smo pa zelo zadovoljni, da smo igro izdali. Prav tako smo veseli vseh pozitivnih kritik naših igralcev.

Bi kaj spremenili, v kolikor bi lahko prevrteli čas nazaj?

Več časa bi posvetili marketingu in poskušali izdati igro prej ter v manjšem obsegu.

Lahko v prihodnosti računamo na še kakšno igro izpod vaših rok?

Vsekakor. Mogoče ne v okviru našega podjetja, vendar nameravam ostati v tej industriji.

Hvala ti za ta intervju. Bi rad bralcem povedal še kaj?

Ne ustrašite se izzivov. Poskusite se učiti od boljših od vas. Če začnete delati na nekem projektu, si izberite nekaj čim bolj preprostega, in do konca izpeljite ta projekt. Vzemite še tudi čas zate, vsi potrebujemo tudi šport in sprostitev.


Če vas zanima še kaj ali bi radi tudi sami postavili kakšno vprašanje razvijalcem, obiščite spletno stran igre Grounds of Glory ali se pridružite njenemu Discord strežniku.

Vaša reakcija na članek?

Simon D.
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redek naslov uspe uiti njegovemu sokoljemu očesu, vsaj dokler ne zaudarja že od daleč. Pa tudi takrat je le redkokatera stvar bolj zabavna od polnega kritiziranja precenjenega govna.

Sveže objave

Microsoft še ni končal s kupovanjem perspektivnih založnikov in razvijalcev

Igričarski svet še še zdaj ni pomiril od potresa, ki ga je pred nekaj dnevi sprožil Microsoft, ko je javno naznanil, da...

Primerjava Crysis Remastered z brezplačno grafično modifikacijo za originalno igro

Nekaj dni nazaj je izšla težko pričakovana predelava Crysis Remastered, ki pa je skupnost precej razočarala. Sicer igra ni popolna katastrofa in...

Prve tri Metal Gear igre naj bi se kmalu pojavile na PC-ju

Serija Metal Gear Solid se je začela že davnega leta 1987. Prvi del se je imenoval preprosto Metal Gear in se je...

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Sveže novice na email!