• Novice
  • Tech
  • Gaming
  • Recenzije
  • Esports HUB
  • TOP
  • Novice
  • Tech
  • Gaming
  • Recenzije
  • Esports HUB
  • TOP

Recenzija - Mordhau – Recenzija | Od hlapiča do gnade

Recenzija - Mordhau – Recenzija | Od hlapiča do gnade

Končna ocena

Večigralne koline, kot jih še nikoli nismo imeli priliko izkusiti.

Morda vsi z boljšim spominom še pomnite, da smo si pred časom ogledali alfa različico edinstvene srednjeveške večigralske akcijske sekaščine Mordhau izpod rok mednarodne razvojne ekipe Triternion. Na nas je velik vtis naredilo dejstvo, da razvoj igre vodi Slovenec Marko Grgurovič. Na Kickstarter-ju je z ekipo v manj kot 24 urah za razvoj igre uspel zbrati zadanih 80.000$ in vrednost do konca kampanje presegel za kar 107.000$. In tu se je vse tudi pričelo.

Poln izid Mordhau me je presenetil s spuščenimi hlačami, kot pravijo. Po predogledu dolgo časa nisem zasledil ničesar o igri in potem je kot samomorilski ptič nenadno padla iz gnezda in se razpacala na samem vrhu na novo izdanih iger na platformi Steam. Marketinška taktika se je namreč izkazala za zelo učinkovito, saj je v kratkem času prodala več kot 500.000 izvodov in se tako zapisala v anale kot najuspešnejša slovenska igra doslej. Upam, da bo uspeh navdihnil še kogar in da bomo v naslednjih letih lahko še večkrat praznovali podrtje rekorda.


Razvojna ekipa: Triternion
Založnik: Triternion
Platforme: PC
Steam: LINK
Datum izida: 18.04.2019
Cena: 24.99€

Zvrst: Akcijska večigralska sekaščina


Video opis



Mečevalno suličarstvo

Kri je brizgala naokoli in udi leteli vse povprek in počez. Z dolgo sulico v dlaneh sem skakal naprej in nazaj ter se neprepričljivo branil napadov besnega mečevalca, ki je s ponavljajočimi se udrihi jalovo skušal skrajšati razdaljo med nama. To je nenazadnje zapečatilo tudi njegovo usodo. Nov udrih sem odvrnil z lastnim udarcem sulice in njegovi betici hitro napravil novo dihalno odprtino, nakar se je zaradi prevelikega dotoka kisika telo kot žakelj krompirja sesedlo na tla.

Zavzemanje sovražnega grada potrebuje več kot zgolj golo silo

A časa za predah ni bilo, saj sta vrzel hitro zapolnila dva lahko opremljena bojevnika z lakoto v očeh. Ni mi preostalo drugega kot uporaba taktike, ki je le malo prej pogubila prejšnjega nasprotnika, kateri je na tleh počasi, a vestno, polnil lastno lužico krvi in izločkov. Požrl sem slino in brez predaha z zamahi iz raznih strani skušal manevrirati med napadanjem in preprečevanjem nasprotnikove taktike obkrožitve po njunih predvidevanjih lahke tarče.

Eden izmed mojih premnogih udarcev se je končno uspel združiti z mehkim bicepsom desne roke presenečenega sovraga in tla je prekril dež rdečih kapelj. Udarec ni bil zadosten za poslednjo sodbo, a omogočil je kratek trenutek predaha med viharjem udarcev, saj se je ranjen nasprotnik bojazljivo umaknil za so-pajdaša. A gorje, temu travmatičen dogodek ni uničil jeklene volje in že se je pripravljal na naslednji rafal, ko je kratek trenutek zmage prekinil dobro odmerjen samostrelov izstrelek v mojem tilniku.

  Slovenska igra Mordhau prodala že milijon kopij!

Kjer je volja, tam je meč

Kar sem napisal je bil zgolj eden izmed epskih dvobojev, katerim si v pogosto priča v Mordhau. Svež in razburljiv pristop je dosegel nova obzorja, saj napram našega prvega ogleda izzidna izpopolnjena različica omogoča še več svobode in še več zadovoljujočega zadajanja poslednje sodbe.

Ni vse v velikosti, pomembno je tudi, kako jo znaš vihteti

V osnovi gre za večigralsko akcijsko igro, v kateri se postaviš v vlogo srednjeveškega vojščaka z ogromno mero prilagodljivosti. Izbiraš lahko med več kot tridesetimi orožji ter več kot sto-petdesetimi različnimi kosi opreme, katero lahko še dodatno dodelaš ter predelaš po lastnih željah. Vsako orožje ima svoj stil bojevanja ter po večini tudi poseben napad ali alternativno obliko držanja, kar že takoj nakaže globino in preciznost bojnega sistema.

Scenska veterana Mount&Blade in Chivalry: Medieval Warfare sta resda zapecali lastni ogromni igralni bazi, a Mordhau z združitvijo najboljših elementov obeh in določenimi adicijami ponuja eno najzabavnejših večigralskih bojevniških izkušenj, kar sem jih igral, zavito v srednjeveško preobleko.

Kdor uživa v oblačenju v srednjeveška oblačila bo doživel več trenutkov ekstaze

Osnovni princip je namreč zelo preprost. V najpopularnejšem frontnem igralnem načinu si izbereš enega izmed devetih predpripravljenih bojevnikov (ali pa si ustvariš povsem svojega) in se zaženeš na frontno črto, kjer se na atraktivno zasnovanem realističnem bojnem polju pomeriš v taktičnem boju 32-na-32. Seveda lahko sprva pričakuješ več umiranja kot ugonabljanja, saj obstaja velika možnost, da se bo med igralci našla kopica takih z ogromno izkušnjami v tej zvrsti iger.

Obstaja tudi dobra variacija drugih igralnih načinov, vključno z lokalnim treningom proti računalniškim nasprotnikom, Battle Royale navdihnjenem načinu, kjer se sproti opremljaš in trudiš preživeti ter meni najljubšim navalom, kjer se skupaj s par igralci pomeriš proti valom računalniških nasprotnikom z naraščajočo težavnostjo, ob tem pa se sproti opremljaš z orožji in oklepi, kupljenimi direktno na bojišču.

Slednji način je odličen sploh za novince, saj omogoča dokaj preprosto učenje igralnih mehanik brez občutka, da si svojo ekipo pustil na cedilu. A istočasno zaradi ponavljajočega se igranja in enostavne zlorabe pomanjkljive umetne inteligence na čase igranje proti ne ravno brihtnemu računalniku postane mukotrpno.

Možakosti dovolj za zvrhan koš

Srednjeveška izkušnja je odlično zasnovana, a prav tako sloni na enem najboljših bojnih sistemov, kar sem jih imel priliko preizkusiti, skupno z dobro mero razne srednjeveške oprave in orožarne. Napade izvajaš ekskluzivno preko miškinega kursorja, izvedejo pa se glede na več faktorjev, kot sta smer in hitrost premikanja in miškina direkcija.

  Pokémon Sword and Shield dobil datum izida ter nov napovednik
Grozovita čajna vrečka, kakopak

Čeprav na daleč brezglavo udrihanje po nasprotnikovi čeladi izgleda baš enostavno se zadaj skriva ogromna variacija blokov, brcanja, napadov, protinapadov in proti-protinapadov. Uvodnjak te priuči nekaterih osnovnih mehanik, a njihova uporaba na bojnem polju je povsem drugačna izkušnja. Potreboval boš kar nekaj ur, preden boš sploh pričel obvladati osnove, pa še takrat boš zlahka naletel na nasprotnika, kateremu kljub vsemu trudu enostavno ne boš kos.

  Dying Light 2 dobil nov napovednik in datum izida

Ne zaradi zaklenjenosti bonbončkov za stopnjami ali mikrotransakcijami, ampak enostavno zaradi vse kompleksnosti, kjer se ob obvladanju orožja počutiš kot pravi car. A ne se zanašat zgolj na lastne veščine, saj še tako izurjen igralec nima večjih možnosti v istočasnem boju proti več kot enemu kompetentnemu nasprotniku.

Taktika, skupinsko sodelovanje in prilagajanje na situacijo so tako ključnega pomena, preden lahko upaš okusiti zmago. Sicer si se zaradi tega v primeru nesposobne ekipe primoran vdati v poraz, a ko gre vse kot po maslu je bojno izkustvo res neverjetno in nekaj, kar preprosto moraš preizkusiti, tudi v kolikor nisi ljubitelj tega žanra.

Okoliši so resnično prekrasni, teksture pa ostre da bi se lahko urezal na njih

Glede na večigralsko naravnanost moramo spregovoriti o povezljivosti ter zahtevnosti in z velikim veseljem lahko potrdim, da oboje dela, kot se šika. Izbiraš lahko med strežniki na raznih lokacijah in zaenkrat nisem imel problema najti 64 igralcev za polno bojno izkustvo.

Kljub impresivni grafični plati tudi optimizacija ni od muh, saj sem na svojem (resda precej zmogljivem) sistemu z RTX 2070 in Ryzen 2700X zlahka klal sovrage na visokih nastavitvah in 4K resoluciji pri 75+ sličicah na sekundo. Malo me je skrbelo ogromno število igralcev in njegov vpliv na procesor, a med več deseturnem igranju niti enkrat nisem padel pod 60 sličic.

Razsodba

(+) Najboljša večigralska bojna izkušnja, kar sem jih imel priliko igrati
(+) Globok bojni sistem
(+) Obilica oprave in polna orožarna raznih pripomočkov za klanje
(+) Dobro zasnovana bojišča in raznoliki igralni načini
(+) Tehnična plat ne povzroča problemov tudi pri velikem številu igralcev
(+) Nadgrajuje taktično in pametno igranje, kjer lastne sposobnosti niso dovolj za zmago
(+/-) Sprva lahko pričakuješ konstantno umiranje
(-) Umetno inteligenco v PvE načinu je enostavno zlorabiti

Morda vsi z boljšim spominom še pomnite, da smo si pred časom ogledali alfa različico edinstvene srednjeveške večigralske akcijske sekaščine Mordhau izpod rok mednarodne razvojne ekipe Triternion. Na nas je velik vtis naredilo dejstvo, da razvoj igre vodi Slovenec Marko Grgurovič. Na Kickstarter-ju je z ekipo v manj kot 24 urah za razvoj igre uspel zbrati zadanih 80.000$ in vrednost do konca kampanje presegel za kar 107.000$. In tu se je vse tudi pričelo.

Poln izid Mordhau me je presenetil s spuščenimi hlačami, kot pravijo. Po predogledu dolgo časa nisem zasledil ničesar o igri in potem je kot samomorilski ptič nenadno padla iz gnezda in se razpacala na samem vrhu na novo izdanih iger na platformi Steam. Marketinška taktika se je namreč izkazala za zelo učinkovito, saj je v kratkem času prodala več kot 500.000 izvodov in se tako zapisala v anale kot najuspešnejša slovenska igra doslej. Upam, da bo uspeh navdihnil še kogar in da bomo v naslednjih letih lahko še večkrat praznovali podrtje rekorda.


Razvojna ekipa: Triternion
Založnik: Triternion
Platforme: PC
Steam: LINK
Datum izida: 18.04.2019
Cena: 24.99€

Zvrst: Akcijska večigralska sekaščina


Video opis



Mečevalno suličarstvo

Kri je brizgala naokoli in udi leteli vse povprek in počez. Z dolgo sulico v dlaneh sem skakal naprej in nazaj ter se neprepričljivo branil napadov besnega mečevalca, ki je s ponavljajočimi se udrihi jalovo skušal skrajšati razdaljo med nama. To je nenazadnje zapečatilo tudi njegovo usodo. Nov udrih sem odvrnil z lastnim udarcem sulice in njegovi betici hitro napravil novo dihalno odprtino, nakar se je zaradi prevelikega dotoka kisika telo kot žakelj krompirja sesedlo na tla.

Zavzemanje sovražnega grada potrebuje več kot zgolj golo silo

A časa za predah ni bilo, saj sta vrzel hitro zapolnila dva lahko opremljena bojevnika z lakoto v očeh. Ni mi preostalo drugega kot uporaba taktike, ki je le malo prej pogubila prejšnjega nasprotnika, kateri je na tleh počasi, a vestno, polnil lastno lužico krvi in izločkov. Požrl sem slino in brez predaha z zamahi iz raznih strani skušal manevrirati med napadanjem in preprečevanjem nasprotnikove taktike obkrožitve po njunih predvidevanjih lahke tarče.

Eden izmed mojih premnogih udarcev se je končno uspel združiti z mehkim bicepsom desne roke presenečenega sovraga in tla je prekril dež rdečih kapelj. Udarec ni bil zadosten za poslednjo sodbo, a omogočil je kratek trenutek predaha med viharjem udarcev, saj se je ranjen nasprotnik bojazljivo umaknil za so-pajdaša. A gorje, temu travmatičen dogodek ni uničil jeklene volje in že se je pripravljal na naslednji rafal, ko je kratek trenutek zmage prekinil dobro odmerjen samostrelov izstrelek v mojem tilniku.

  Destroy All Humans! predelava prihaja naslednje leto

Kjer je volja, tam je meč

Kar sem napisal je bil zgolj eden izmed epskih dvobojev, katerim si v pogosto priča v Mordhau. Svež in razburljiv pristop je dosegel nova obzorja, saj napram našega prvega ogleda izzidna izpopolnjena različica omogoča še več svobode in še več zadovoljujočega zadajanja poslednje sodbe.

Ni vse v velikosti, pomembno je tudi, kako jo znaš vihteti

V osnovi gre za večigralsko akcijsko igro, v kateri se postaviš v vlogo srednjeveškega vojščaka z ogromno mero prilagodljivosti. Izbiraš lahko med več kot tridesetimi orožji ter več kot sto-petdesetimi različnimi kosi opreme, katero lahko še dodatno dodelaš ter predelaš po lastnih željah. Vsako orožje ima svoj stil bojevanja ter po večini tudi poseben napad ali alternativno obliko držanja, kar že takoj nakaže globino in preciznost bojnega sistema.

Scenska veterana Mount&Blade in Chivalry: Medieval Warfare sta resda zapecali lastni ogromni igralni bazi, a Mordhau z združitvijo najboljših elementov obeh in določenimi adicijami ponuja eno najzabavnejših večigralskih bojevniških izkušenj, kar sem jih igral, zavito v srednjeveško preobleko.

  Destroy All Humans! predelava prihaja naslednje leto
Kdor uživa v oblačenju v srednjeveška oblačila bo doživel več trenutkov ekstaze

Osnovni princip je namreč zelo preprost. V najpopularnejšem frontnem igralnem načinu si izbereš enega izmed devetih predpripravljenih bojevnikov (ali pa si ustvariš povsem svojega) in se zaženeš na frontno črto, kjer se na atraktivno zasnovanem realističnem bojnem polju pomeriš v taktičnem boju 32-na-32. Seveda lahko sprva pričakuješ več umiranja kot ugonabljanja, saj obstaja velika možnost, da se bo med igralci našla kopica takih z ogromno izkušnjami v tej zvrsti iger.

Obstaja tudi dobra variacija drugih igralnih načinov, vključno z lokalnim treningom proti računalniškim nasprotnikom, Battle Royale navdihnjenem načinu, kjer se sproti opremljaš in trudiš preživeti ter meni najljubšim navalom, kjer se skupaj s par igralci pomeriš proti valom računalniških nasprotnikom z naraščajočo težavnostjo, ob tem pa se sproti opremljaš z orožji in oklepi, kupljenimi direktno na bojišču.

Slednji način je odličen sploh za novince, saj omogoča dokaj preprosto učenje igralnih mehanik brez občutka, da si svojo ekipo pustil na cedilu. A istočasno zaradi ponavljajočega se igranja in enostavne zlorabe pomanjkljive umetne inteligence na čase igranje proti ne ravno brihtnemu računalniku postane mukotrpno.

Možakosti dovolj za zvrhan koš

Srednjeveška izkušnja je odlično zasnovana, a prav tako sloni na enem najboljših bojnih sistemov, kar sem jih imel priliko preizkusiti, skupno z dobro mero razne srednjeveške oprave in orožarne. Napade izvajaš ekskluzivno preko miškinega kursorja, izvedejo pa se glede na več faktorjev, kot sta smer in hitrost premikanja in miškina direkcija.

  Twitch streamer oblikoval igričarsko ponev in se z njo odpravil na pobijanje v igri Mordhau
Grozovita čajna vrečka, kakopak

Čeprav na daleč brezglavo udrihanje po nasprotnikovi čeladi izgleda baš enostavno se zadaj skriva ogromna variacija blokov, brcanja, napadov, protinapadov in proti-protinapadov. Uvodnjak te priuči nekaterih osnovnih mehanik, a njihova uporaba na bojnem polju je povsem drugačna izkušnja. Potreboval boš kar nekaj ur, preden boš sploh pričel obvladati osnove, pa še takrat boš zlahka naletel na nasprotnika, kateremu kljub vsemu trudu enostavno ne boš kos.

Ne zaradi zaklenjenosti bonbončkov za stopnjami ali mikrotransakcijami, ampak enostavno zaradi vse kompleksnosti, kjer se ob obvladanju orožja počutiš kot pravi car. A ne se zanašat zgolj na lastne veščine, saj še tako izurjen igralec nima večjih možnosti v istočasnem boju proti več kot enemu kompetentnemu nasprotniku.

Taktika, skupinsko sodelovanje in prilagajanje na situacijo so tako ključnega pomena, preden lahko upaš okusiti zmago. Sicer si se zaradi tega v primeru nesposobne ekipe primoran vdati v poraz, a ko gre vse kot po maslu je bojno izkustvo res neverjetno in nekaj, kar preprosto moraš preizkusiti, tudi v kolikor nisi ljubitelj tega žanra.

Okoliši so resnično prekrasni, teksture pa ostre da bi se lahko urezal na njih

Glede na večigralsko naravnanost moramo spregovoriti o povezljivosti ter zahtevnosti in z velikim veseljem lahko potrdim, da oboje dela, kot se šika. Izbiraš lahko med strežniki na raznih lokacijah in zaenkrat nisem imel problema najti 64 igralcev za polno bojno izkustvo.

Kljub impresivni grafični plati tudi optimizacija ni od muh, saj sem na svojem (resda precej zmogljivem) sistemu z RTX 2070 in Ryzen 2700X zlahka klal sovrage na visokih nastavitvah in 4K resoluciji pri 75+ sličicah na sekundo. Malo me je skrbelo ogromno število igralcev in njegov vpliv na procesor, a med več deseturnem igranju niti enkrat nisem padel pod 60 sličic.

Razsodba

(+) Najboljša večigralska bojna izkušnja, kar sem jih imel priliko igrati
(+) Globok bojni sistem
(+) Obilica oprave in polna orožarna raznih pripomočkov za klanje
(+) Dobro zasnovana bojišča in raznoliki igralni načini
(+) Tehnična plat ne povzroča problemov tudi pri velikem številu igralcev
(+) Nadgrajuje taktično in pametno igranje, kjer lastne sposobnosti niso dovolj za zmago
(+/-) Sprva lahko pričakuješ konstantno umiranje
(-) Umetno inteligenco v PvE načinu je enostavno zlorabiti

Če si lastiš merico potrpežljivosti in ti refleksi še niso povsem odpovedali znaš v Mordhau najti odlično alternativo Chivalry: Medieval Warfare. Lahko se pohvali z enim najboljših bojnih sistemov, kar sem jih kadarkoli izkusil in zavzemanje raznih dobro zasnovanih zemljevidov je prava poslastica. Ko enkrat obvladaš osnove, povsem svojevrstni igralni načini nudijo nekaj za vsakogar.
Simon D.
Urednik strani in amaterski razvijalec iger, le redek naslov uspe uiti njegovemu sokoljemu očesu, vsaj dokler ne zaudarja že od daleč. Pa tudi takrat je le redkokatera stvar bolj zabavna od polnega kritiziranja precenjenega govna.

Popularne novice

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

HEY POČAKAJ MALO!

Ali veš, da včasih zamudiš top novice? Ne sekiraj se imamo rešitev! Naroči se in prejmi top novice kar na email!
Klikni na spodnjo povezavo in odprlo se bo okno kjer se lahko naročiš.