Tekom zadnjih let sem zapazil, da ob poslušanju starošolskih igričarjev med razglabljanjem o najljubših FPS klasikah ves čas poslušam debate o bolj kot ne enih in istih naslovih. Vso slavo poberejo Doom, Quake, Duke Nukem3D in Wolfenstein 3D, tu pa se tudi bolj kot ne konča. Seveda ne bom zanikal – vsaka izmed omenjenih iger je po svoje pustila gigantsko stopinjo na razvoju iger nasploh in celotni igričarski kulturi, a osebno se mi zdi malo čudno, da se le redko-kdo zavzame za določeno krvavo brozgo. Blood je bila namreč preklemansko odlična, hitra in težaško grozljiva streljačina iz leta 1997, ki je za mlajšega mene predstavljala eno prvih iger nasploh ter za adolescentnega mladiča tudi premnogo katero nočno moro – še zdaj pomnim premnoge travmatične nočne more zaradi kri ledenečega krika letečega fantoma.
Monolith Productions, lastnika avtorskih pravic in stvaritelja Blood franšize po komercialnem neuspehu Blood II: The Chosen izdelava tretje igre žal niti malo ne mika. Zato so se raje odločili za modernizacijo originala Blood. Če se sprašuješ, zakaj bi te sploh moralo brigati za te starune in to zastarelo igro, te moram opomniti, da tudi v zadnjih letih še zmerom niso za odpis. Tekom let so namreč uspeli nabrati precejšen nabor uspešnic, kot so piratska mačkovska platformščina Claw, robotska streljačina Shogo: Mobile Armor Division ter grozljivi franšizi F.E.A.R. in Condemned, v zadnjem desetletju pa so se zasidrali na “Middle Earth” licenco z naslovi, kot so Guardians of Middle Earth in nenazadnje akcijski RPG avanturi Shadow of Mordor in njen naslednik Shadow of War.
Razvojna ekipa: Nightdive Studios, Monolith Productions
Založnik: Nightdive Studios, Atari
Platforme: PC
Steam: LINK
Datum izida: 09.05.2019
Cena: 8.19€
Žanr: Prvoosebna streljačina, grozljivka
Žlahtna in žlehtna
Pod okriljem razvojnega studia Night Dive Studios smo tako v tem letu dobili Blood: Fresh Supply, popolno prenovo originala. Za današnje čase funkcijsko pomanjkljiv pikselkasti zmazek so odvrgli v nov motor, hkrati pa je prejel zvrhano merico novih funkcij in tehničnih nadgradenj, kot so razni vizualni učinki, boljše teksture in podpora za moderne resolucije ter zaslonska razmerja. A najpomembnejša stvar je opcija v nastavitvah “3D pogled”. Ob vertikalnem merjenju te namreč v originalni igri lahko kar hitro preplavi morska bolezen, a s vključeno opcijo vertikalna orientacija deluje kot pričakovano.
Studio za večjim številom drugih popularnih prenov (recimo System Shock in Turok) je dostavil odličen obnovljen produkt, ki na hiter pogled izpade skorajda neločljiv od originala, pa tudi po par urah igranja ohrani originalen občutek ter integriteto, a oboje prilagodi za modernejše standarde z raznimi bonbončki povrhu.
V pet epizodni kampanji igraš kot Caleb, nekdanji vrhovni vodja kulta Kabal, kateremu je temačen bog Tchernobog v dramatični odstavitvi odvzel vse, vključno z življenjem. Par let pozneje se je nesrečnik nenadejano prebudil v grobu in pričakovano nad odločitvijo vrhovnega bitja ni bil najbolj zadovoljen. Kot nemrtev revolveraš se tako oborožen do zob z raznimi orožji, razstrelivi ter unikatnim asortimajem okultnih in futurističnih orožij postaviš po robu celotnemu zlobnemu kultu. V fantazijski, krvoločni zgodbi s premnogimi citatskimi opazkami in kupi trupel, ki jih puščaš za sabo med svojim pravičniškim pohodom.
Kjer je Doomguy zaslovel po zaslugi ekstravagantna klanja demonov Caleb svoje delo ne jemlje nič kaj manj resno. Le da ti tu namesto rožičkastih spak nasproti stoji nabor nemrtvih stvorov ter kapucastih okultistov. Vsaka kampanja in vsaka epizoda predstavlja krvav pohod skozi svojevrstne okoliše, ki postopoma dodajajo tudi nova orožja ter nove sovrage. V enem trenutku se boš na brzečem vlaku boril proti valovom okultistov ter zombakov, v naslednjem pa že raziskoval sobane strašljivega zapuščenega dvorca.
Blood v pravem pomenu besede
Tranzicija motorčkov iz “Build” na prilagojen “KEX” studia Night Dive označuje več kot zgolj možnost igranja na modernih resolucijah in višjih teksturah. Igra sedaj nudi odklenjeno število sličic na sekundo ter je popolnoma igrana na treh različnih grafičnih API-jih, vsebuje pa tudi prenovljeno spletno kodo in podporo za spletno in lokalno kooperativno igranje do osem igralcev istočasno. A moja najljubša fukcija je zagotovo kot omenjeno vključitev 3D pogleda v nastavitvah.
Blood: Fresh Supply ostane povsem zvest originalu in tako me je ob igranju premnogokrat prešinil dejá vu. Bogat nabor stopenj pomaga pri polnosti karakterja in tako kljub starosti zasnovo stopenj še vedno držim v časteh. A morda ti ni do nostalgičnega nonstop-klanja in se sprašuješ, kaj druga bi še lahko počel, če pa stopnje originala in njenega dodatka pomniš kot pes trenutek kastracije. No, na srečo je tekom let moderska scena tudi tu prišla na pomoč in kot nalašč so vse dodatne stopnje dosegljive za takojšnjo igranje tudi v prenovi.
Moram reči, da sem velik ljubitelj starošolskega načina prilagajanja težavnostne stopnje, kjer imaš na voljo vse od dojenčkovih prvih korakov pa do muslimana s samomorilskimi nagnjenji. In veseli me, da so sistem obdržali tudi za prenovo in moram reči, da je igra še zmerom brutalna in neizprosna kot poprej.
Dobrodošla novost je težavnostna stopnja, ki omogoča dodatno prilagodljivost. Nudi prilagajanje vsega od povzročene škode s strani sovražnikov, njihovo agresivnost, število in še marsikaj. Gre za idealno orodje sploh za nekoga, ki je igro sicer zmožen igrati na najnižji težavnosti, a vse višje od tega mu predstavlja oviro.
Preden pa se tudi sami podate v narcistično klanje pa še opozorilo – Blood je, kot ime nakazuje, izjemno krvava igra in kljub precej osnovnim vizualnim učinkom krvi ta šprica naokoli kot le malokje. Meso se topi, kosti se spreminjajo v prah in v glave zombakov letijo naokoli. Si v peklenskem svetu in skupaj s klanjem civilistov se igra le malokrat potrudi, da bi omilila brutalnost in krvoločnost sveta, prepredenega s pošastmi in okultisti. A veš kaj? To vsaj meni izjemno prija.
Razsodba
(+) Blood se je vrnil, juhej
(+) Izjemno zadovoljujoče in krvavo klanje
(+) Prenova uvede veliko bonbončkov, kot je 3D rendiranje perspektive okolja
(+) Povsem prilagojena za moderne resolucije in sličice na sekundo
(+) Obilica težavnosti bo zadovoljila vse od “softičev” pa do “profičev”
(+) Enostaven dostop do modifikacij
(+) Prenovljeno spletno in kooperativno igranje
(+/-) Prijal bi zvečan nabor sovražnikov ter opreme
(-) Stari dizajn kljub vsemu včasih pokaže svoje grde zobe