Mafia II: Definitive Edition – predelava, ki naredi majhen korak naprej in velik nazaj

Ko je založnik 2K nenadoma napovedal ponovno obuditev Mafia znamke, je moje srce naredilo pošten poskok. Sem namreč velik oboževalec originala in čeprav ga nisem preigral že vsaj 10 let, se še vedno spomnim nekaterih scen iz igre in čeprav na celotno izkušnjo verjetno gledam z nostalgičnimi očali, se še vedno močno veselim avgusta, ko bomo dobili popolno predelavo.

Malce manj sem bil navdušen nad najavo predelave drugega dela. Ta že ob izidu davnega leta 2010 na meni ni pustila velikega vtisa. Ni bila slaba igra, a nikakor ni dosegala kvalitete in kakovostnih likov originala. Zato sem se tolažil, da je morda po desetih letih prišel čas, da dam igri še eno priložnost in ponovna izdaja je bil perfekten izgovor za ponovno preigravanje.


Razvojna ekipa: D3T Limited
Založnik: 2K
Platforme: PC, PS4, XB1
PovezavaSteam
Datum izida: 19.5.2020
Cena: 29.99 €

Žanr: Tretjeosebna


VIDEO RECENZIJA


Žal pa se založniku 2K ni zdelo vredno v igro vložiti toliko truda pri posodobitvi kot v predelavo originala. Mafia II tako v novejši verziji ne nosi popolnoma predelane grafične podobe, ampak spet ne verjemite vsem internetnim govoricam, da Definitive Edition zgleda slabše od predhodnika. Teksture so namreč močno pridobile na ločljivosti in pri pregledovanju okolice boste opazili veliko manj meglenih tekstur. Tudi obrazi vseh karakterjev so opazno pridobili na kvaliteti, a razvijalec je tu naredil napako ali dve. To je še posebej opazno, če ima kakšen nastopajoči odpeto srajco, saj so oblikovalci predelali samo obraz, ne pa tudi vse tisto, kar se nahaja pod vratom. Tako lahko na nekaterih mestih lahko vidite točno tisto mejo teksture, kjer se je prenova končala.

Potem so tu še manjši plusi in tudi minusi. Med stopanjem po snegu sedaj ljudje puščajo odtise, kar je lep bonus za imerzijo, a po drugi strani se razvijalcu, ki je tokrat novi studio D3T Limited, ni dalo narediti bolj raznolike naključne prebivalce in nasprotnike. Če boste videli enega nasprotnika azijskega porekla, potem boste videli njegove klone na vsakem koraku. Zadeva postane že rahlo smešna, saj bi lahko naredili vsaj malo variacije, tako da se občasno počutiš, kot da se pretepaš proti vojski klonov.

Podoba je dobila nadgradnjo, a grd udarec pri optimizaciji.

Če bi se ustavili tule, potem bi dobili nekje srednje dobro predelavo, ki bi bila nekako vredna vašega denarja. Žal pa vas moram razočarati, saj bomo sedaj stopili v temnejši del tega opisa.

Problem je namreč optimizacija. Če igrate na PC-ju, potem še nekako gre, saj bodo strojne mišice boljšega PC-ja poskrbele, da boste gledali dokaj tekočo izkušnjo. Ne pričakujte nekih rekordnih sličic na sekundo, a vsaj 60 je realna številka. Situacija pa je povsem drugačna na konzolah. Na PlayStation 4 Pro igra ne more držati stabilnih 30 sličic na sekundo, kar je za 10 let staro igro prava sramota. Kako razvijalcu v vsem tem času ni uspelo narediti predelave, ki bi dosegla vsaj tisti minimum od minimuma strojne optimizacije mi ni jasno, še bolj pa je smešno, da so zatikanja večja v notranjih zaprtih prostorih, kot pa v tistih zunanjih. Očitno stavbe vsebujejo več podrobnosti, a to ni izgovor, da sličice padejo celo pod številko dvajset. Skratka, če si igro lastite na konzolah, si igra ne zasluži vašega nakupa.

Nekatere misije so prestale test časa in jih je še danes veselje spremljati. Prav bi prišla kakšna razširjena vsebina.

Ne glede na kateri platformi ste, hroščem se ne boste mogli izogniti. Umetna inteligenca se včasih ne aktivira, tako da nasprotnik samo stoji pri miru, dobesedno v prvih 20 minutah igranja pa sem na pločniku naletel na pešca, ki je napol gledal izven asfalta. Včasih med vmesno sekvenco eden od karakterjev postane neviden ali pa obrazne teksture postanejo razvlečene. To so novi hrošči, popravili pa niso niti tistih, ki obstajajo že 10 let. Tako sem med eno misijo naletel na hrošča, kjer moj pomagač ni znal preskočiti ene ovire, a ta karakter je ključen za aktivacijo vmesne sekvence. Edino upanje je bilo, da greš ven iz igre in upaš, da ob ponovni naložitvi stopnje ta karakter vendarle premaga oviro. Potem so tu še manjše pomanjkljivosti, ki pa so vseeno močno tečne. Ena od njih se zgodi že pri zagonu, saj vas igra že takoj na začetku opomni, da se prijavite v 2K račun. Če tega ne naredite, lahko vseeno igrate, a potem se včasih zgodi, da se 2K logotip preseli med samo igranje, kar je seveda izredno moteče. Spet pomaga samo ponovni zagon igre.

Špil lahko, zahvaljujoč nagrajenim teksturam, še vedno izgleda čudovito.

Vse kar rešuje igro je malce nadgrajena grafična podoba in zgodba, ki je sicer klišejska, a vseeno vredna ogleda. Med preigravanjem boste spremljali vzpon Vitoja Scalette, ki se vrne iz vojne in si začne kruh služiti v mafijski družini, v katero ga vpelje njegov debelušni kolega Joe. Čaka vas veliko preobratov in tudi nekaj namigov na prvi del, najboljše pri vsemu pa so zanimivi liki. Kot rečeno, ti so klišejski in če ste gledali kakšen mafijski film, potem ste te karakterje že zagotovo nekje videli. A ne morete si kaj, da vam Joe ne bi prirasel k srcu in da ne bi igrali, dokler ne bi videli razpleta zgodbe.

Vožnja po odprtem svetu je uživantska, a nikar ne iščite nekih dodatnih opravil, saj jih ne boste našli.

Mafia II morda spominja na nekakšen odprt svet v slogu GTA iger, a se od tega naslova precej razlikuje. Mafia II namreč ne vsebuje nobenih dodatnih aktivnosti kot je denimo zbiranje kakšnih paketov, manjkajo celo stranke misije. Svet služi prevažanju od misije do misije, vmes pa poslušate zanimive dialoge med karakterji ali pa poslušate dobro glasbeno spremljavo. Kar spet ni tako napačno kot se sliši in dejansko sem bil navdušen, da za razliko od Ubisoftovih iger nisem moral konstantno delati kljukic pri opravilih na mapi. Pri prevažanju je treba biti tudi previden, saj vas lahko začne policija zasledovati, če denimo prekoračite hitrost ali pa se v koga zaletite. Vendar se ne obremenjujte pretirano, saj so policisti v tej igri eni najbolj nesposobnih, kar sem jih do sedaj videl. Zasledujejo vas nekje 10 sekund in vse kar morate narediti je, da malce stopite na plin in že je konec pregona. Svet ni čisto prazen, saj se lahko denimo preoblačite ali pa nadgrajujete avtomobile, vendar je to bolj kot ne brezzvezno.

Vidite 2K logotip zgoraj desno? Ne, ne bi smel biti tam.

Velik del igralne izkušnje sestavlja tudi streljanje, a to za sodobne standarde ni bilo posodobljeno. Čuti se ostarelo in arhaično, saj nerodno skrivanje za zakloni in proženje orožij ne da nekega dobrega občutka. Je pa igra hudo težka in treba je biti previden, saj so nasprotniki velikokrat hudo natančni in vas ubijejo s samo par dobrimi odmerjenimi streli.

Mafia II: Definitive Edition si je zaslužila bolje in se žal zdi, kot da je založnik 2K želel samo prodati nekaj dodatnih kopij na konzoli PlayStation 4, na kateri do sedaj tega naslova ni bilo moč igrati. Žal so v predelavo vložili res tisti minimum napora in če ne bi imeli nadgrajenih tekstur, ne bi dobili praktično ničesar novega, vsaj na PC-ju pa boste dobili nadgradnjo, če si že lastite original iz leta 2010, popolnoma brezplačno. Špil rešuje dokaj zanimiva zgodba, a žal ta ni vredna vseh težav, ki jih zraven prinese ta predelava.

Vaša reakcija na recenzijo?

Povzetek ocene

Mafia II si je vsekakor zaslužila boljše in to predelavo lahko priporočim samo igralcem na PC-ju, ki bi radi spremljali zanimivo zgodbo z dobrimi karakterji. A bodite opozorjeni, da se hroščem na nobeni platformi ne boste mogli izgoniti.

Sveže recenzije

Več

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

🔥Popularne recenzije

Več
Mafia II si je vsekakor zaslužila boljše in to predelavo lahko priporočim samo igralcem na PC-ju, ki bi radi spremljali zanimivo zgodbo z dobrimi karakterji. A bodite opozorjeni, da se hroščem na nobeni platformi ne boste mogli izgoniti.Mafia II: Definitive Edition - predelava, ki naredi majhen korak naprej in velik nazaj