🔥 UVI.GG

Sporne prakse slovenske e-športne agencije SPIKE

V zadnjih mesecih se je na slovenskem trgu ustanovila nova agencija pod imenom SPIKE e-sports Agency, ki zastopa predvsem gaming influencerje in profesionalne ešportne igralce ter jim obljublja bogato kariero, v kateri denar dobesedno leti iz leve in desne, sponzorji pa se praktično tepejo za njihove stranke – no, vsaj tako piše na njihovi predstavitveni strani.

Ko smo prvič zasledili projekt, smo bili navdušeni. Njihov cilj je namreč pomagati mladim in vzpenjajočim zvezdam, kar je v tujini že standard, ampak žal lahko v Sloveniji partnerje/sponzorje, ki imajo namen vlagati v gaming in ešport, lahko naštejemo na prste desne mizarjeve roke. Vsa velika podjetja tipa Telekom, A1 in denimo banke pa že imajo svoje agencije in že sodelujejo z influencerji, kajti tako za kamnom pa spet nismo. Prav tako vsi večji influencerji že sodelujejo z raznimi podjetji oziroma jih podjetja najdejo in kontaktirajo dokaj enostavno.

Vendar pa se je od samega začetka v naših glavah začel pojavljati dvom: kako se agencija z zelo nišno usmeritvijo in štirimi strokovnjaki financira? Ravno pri denarju se zatakne, saj je odgovor zelo sporna pogodba.

Ker gre nedvoumno za strokovnjake naše majhne scene spomnimo prvega naštetega strokovnjaka in hkrati ustanovitelja SPIKE agencije Samota Zavašnika. Tega možakarja smo na naši strani že večkrat popisali, saj gre za predsednika SPID agencije, ki je z nami nenehno v laseh. A spor se ni dogajal samo pri nas, saj se zdi da Zavašnik ne more mimo tega, da se ne bi skregal z vsakim, ki ga sreča ob kavi. Tako je ustanavljal svojo e-športno zvezo in čeprav je v Sloveniji priznana samo E-športna zveza Slovenije, on še vedno lajna svoje in na Facebooku drži Slovensko e-športno zvezo, da bi ja poskrbel za dodatno zmedo. Potem so tu bizarne stvari, kot pisanje svojega članka na Računalniških novicah, kjer je jasno zapisano, da je avtor članka SPID-si, čeprav daje članek vtis, kot da je bil spisan iz tretje strani. Potem so tu razni projekti tipa virtualna košarkaška ekipa košarke, ki je bila tako pozabljiva in slabo oglaševana, da smo že pozabili, da smo o njej spisali članek.

Dotaknimo se še drugega ustanovitelja SPIKE esports Agencije, ki sliši na ime Peter Merc in se predstavlja kot odvetniški strokovnjak, ki je sodeloval na številnih projektih, za katere pa ne moremo izbrskati, da bi bili uspešni oziroma po pregledu spletnih strani projektov so zapuščeni ali pa spletne strani niso več dostopne. Peter Merc ima za sabo definitivno zanimivo zgodovino glede na njegov LinkedIn profil in dobili smo informacije, da naj bi imel zelo dobre povezave v bankah in baje je celo sodeloval pri razvoju FLIK aplikacije, ampak žal ne uspemo izbrskati, kaj točno je bila njegova vloga. Sicer na Lemur.legal, kjer je tudi zaposlen, navajajo da so pomagali že preko 100 startup podjetjem, ampak žal nikjer ni referenc, kjer bi lahko to preverili. Peter Merc se predstavlja kot veliki strokovnjak za kriptovalute, kot ešportni in fintech svetovalec, čeprav ponovno ne najdemo neke reference, ki bi to res dokazovale. Seveda moramo današnje LinkedIn profile vzeti z veliko mero soli, kajti praktično vsak si lahko nadane status guruja. Hudiča, ste vedeli, da se lahko pridružite Applu kot svetovalec in bo postopek trajal 14 dni, da vašo lažno referenco odstranijo (če jo sploh ugotovijo), vam pa bo v profilu ostalo, da ste delali za Apple. Merc in Zavašnik sta se zato ujela, kajti očitno si delita podobne cilje in želita delovati v čimveč projektih, seveda sta oba definitivno e-športna strokovnjaka, pa čeprav smo od skupnosti dobili kar nekaj informacij, da Merc komaj spoznava sceno, vendar pa mu to ni preprečilo, da se okliče za strokovnjaka ešporta.

Zdaj, ko imamo podlago in ozadje ustanoviteljev, boste lažje razumeli, zakaj smo vam utrujali z zgornjem besedičenjem. Pogodba, ki jo SPIKE ponudi vsem influencerjem je seveda odlično spisana in moramo na tej točki Merca pohvaliti, kajti svoje delo je opravil z odliko. Pogodba je direktno usmerjena v dobro agencije SPIKE in niti malo v dobro influencerja, ki jo dejansko podpisuje. Influencer je seveda plačan, ampak le v kolikor se agenciji SPIKE uspe dogovoriti za posel, v nasprotnem primeru pa jih je primoran promovirati za 0 €. Prav tako ne omenja pogodba nobenega fiksnega plačila, omeni pa kazen v višini 1000 €, v kolikor agencija meni, da influencer ne dela vse po njihovih željah. Celotno pogodbo si lahko prenesete tukaj.

Kot smo v zadnjih mesecih opazili sta pogodbo med vidnejšimi imeni podpisala zgolj Jure Tršan Blond in SCORPLZ – slednji je naš bivši zmagovalec tekmovanja Top YouTuber Slovenija, ki je močno nagovarjal vse ostale vplivneže v podpis pogodbe. Trdil je, da specifik pogodbe nikakor ne smejo deliti z ostalimi, kajti vsebina pogodbe naj bi bila skrivnost. Seveda tako nagovarjanje razumemo, kajti pogodba je za podpisnika izjemno slaba in prepričevanje v podpis je nujno. Kdo hudiča pri zdravi pameti bi podpisal to zadevo? Odgovor: naivni in mladi influencerji, brez sponzorjev/partnerjev, ki želijo slavo in denar, ki tega papirja niti ne razumejo, niti ne vedo kaj podpisujejo. Na koncu so nekateri zaradi pritiskov ostalih influencerjev pogodbe tudi podpisali brez da bi jo dali v pregled pravniku ali vsaj družini, ki bi jim pomagali pri razumevanju njene vsebine. Na tej točki je bilo očitno, da je šlo za nepošteno prakso in pritiske iz strani tistih, ki so že podpisali pogodbo, saj niso želeli biti edini v poslu z agencijo SPIKE. Vedno bodite previdni in pred podpisovanjem dobro prečitajte kaj podpisujete in se posvetuje s pravnikom, saj to niso heci in ko so enkrat črke na papirju, jih ne mroete vzeti več nazaj. Osnutek pogodbe lahko vedno delite in pridobite pravno mnenje, v kolikor pa vam to ne dovolijo, naj vam bo takoj jasno, da je pogodba izjemno sporna oziroma je narejena v korist tistega s katerim jo podpisujete. Zdrava praksa razmišljanja – ne samo za SPIKE, ampak za kakršnokoli podpisovanje.

Da ne bo zdaj vse skupaj spet pri skupnosti pristalo pri: “Hopsi si spet nekaj izmišljuje in brez potrebe napada druge”, smo šli v zadevo malce globlje in spočeli intervju z nekom, ki ima s SPIKE agencijo dejanske izkušnje. Opravili smo namreč kratek pogovor z Ritterjem Čančarjem, ki je pogodbo zavrnil in nam razložil postopek ter izkušnjo z SPIKE agencijo.

Kako se je Spike agencija predstavila tebi?

Ritter Čančar: Kot edina ešportna organizacija v Sloveniji, ki zagotavlja rast YouTube kanala in promocije na raznih straneh. Zagotovili so, da mi zgradijo profesionalno kariero v smeri gaminga, pomoč pri razvoju blagovne znamke, prodajo mojega mercha, pravno podporo… Zagotovili so tudi to, da imajo že kar nekaj sponzorjev. Seveda je vse našteto slišati super in sem se odzval na mail.

Kako je potekal dogovor o podpisu pogodbe?

Potek podpisa pogodbe je potekal nesmiselno. Prvi sestanek, pogodba že na mizi, brez da jo lahko pregledam, zagotovljeno je bilo da pogodbo dobim na mail ampak sem jo čakal kar 2 tedna. Medtem se je agencija promovirala kot da sem že podpisal pogodbo, kar je smešno, saj sem prejemal klice in številna vprašanja, kajti vse to je vplivalo na moje že aktivne sponzorje! Pogodbo sem dal pregledati ljudem, ki se spoznajo na tovrstne zadeve (odvetniku). In od obeh odgovor je bil, da naj ne podpisujem pogodbe, ker je nesmiselna in svoj trud delo in uspeh lahko kar njim podarim, zato se za podpis pogodbe nisem odločil… Ampak ker nisem podpisal, se je začela napetost in kar nekaj krepkih besed iz strani “ugledne agencije”.

Ali ste zaznali v pogovoru da želijo da pogodba striktno ostane med vami? Kakšen NDA omenjen?

Seveda je bil pogodbi člen, kjer piše, da se pogodba ne sme razkriti tretji osebi… In ker sem seveda jaz dal vse v predogled ljudem, ki se na to spoznajo, sem takoj vprašal ali kršim ta člen pogodbe, na kar nisem nikoli dobil konkretnega odgovora.

Je agencija SPIKE kdaj vam ali o vas širina kakšne laži? V smislu: “Smo že podpisali s tem sponzorjem.”, “V planu je projekt s tem pa tem” oziroma “Čančar je že podpisan pri nas.”?

Kot že omenjeno še vedno prejemam klice o podpisu za agencijo SPIKE. Jaz se temu smejim, ker se mi zdi to nesmiselno, saj širijo laži potencialnim sponzorjem, ki bi jih morda zanimalo sodelovanje z mano ampak se agencija predstavlja kot moj zastopnik, čeprav jim tega dovoljenja nisem dal.

Ali ste podpisali pogodbo in v kolikor ne zakaj niste? Kaj je bilo problematičnega v pogodbi?

Mislim, da če rečem da je v pogodbi vse narobe, se ne motim! Haha.. No ja, začnimo z lastitvijo mojega kanala in vsega kar delam jaz. Po domače so me želeli zaščititi kot je McDonald’s zaščitil Big Mac! Potem do odpovednega roka izplačila. Zahtevanje s.p-ja in mislim da lahko še naštevam, ampak je nesmiselno. Na kratko pogodba je bila ZELO SLABA!

Ali je agencija SPIKE zastavila kakšne neprimerne pogoje? (pogovori s trenutnimi partnerji prepovedani, razkritje dogovorov, izstop iz ešportne zveze itd).

Seveda, prepoved komunikacije z katerimkoli sponzorjem (tudi tistimi ki sem jih dobil sam) Prepovedano povpraševanje o pogodbah z agencijo! Se pravi, tukaj lahko podpišejo pogodbo z sponzorjem, vredno 10.000 €, od tega je meni ponujeno 1000 € in se vzamejo 25 % svojega deleža! Pač, kakorkoli, mislim da je trenutno stanje agencij v Sloveniji popoln nateg! Ker to kar obljubljajo oni, lahko dosežem tudi sam!

Podobno odgovore je imel tudi aktualni zmagovalec Top YouTuber – Wortex. Prav tako pa se je v našem poštnem nabiralniku znašel predlog, katerega pošiljajo potencialnim partnerjem (prenos predloga lahko opravite tukaj). Po pregledu predloga lahko vidimo, da agencija SPIKE res uporablja avtorsko gradivo tretjih oseb (Wortexa in Ritter Čančarja), brez njune privolitve in vednosti za njihovo osebno korist. Očitno prakso zavajanja ne uporabljajo zgolj pri YouTuberjih, temveč se jo poslužujejo tudi pri pridobivanju novih potencialnih strank ter partnerjev.

Elektronsko sporočilo za partnerje, kjer ponujajo influencerje ter uporabijo njihovo gradivo, za katero ni bilo podano dovoljenje in je direktno kršenje avtorskega dela ter zloraba tretjega imena v namene okoriščanja.

Največji zagovornik in eden prvih influcenerjev ScorpLZ je proti koncu leta 2020 odstopil od pogodbe z agencijo SPIKE in s tem so zgubili svojega največjega klienta, kar mora biti še dodaten alarm, da nekaj tule ni v redu. ScorpLZ žal ni hotel podati komentarja, kajti je še vedno v času odpovednega roka in se boji pogodbenih obveznosti in kazni ter tega, da morda potem SPIKE agencija nebi poravnala obveznosti katere ima pri njemu še vedno odprte. Po neuradnih informacijah je odstopil od sodelovanja zato, ker potencialni sponzorji niso želeli sodelovanja preko SPIKE agencije ali pa SPIKE ni želel sklepati pogodb v obliki materialnih dobrin, ki so dosegali vrednosti tudi do 1000 €, saj pač agencija od fizičnih izdelkov ne dobi provizije. Tu se zagotovo skriva še dodatna zanimiva zgodba, a bo treba počakati, da se pogodba izteče in da bodo obveznosti poravnane.

Prav tako smo za komentar povprašali vodstvo ekipe Spectralis (člane katere je tudi ScorpLz), ki so bili velik zagovornik SPIKE agencije in so v pričetku močno prepričevali svoje varovance, da podpišejo ekskluzivne pogodbe in jim obljubljali velike denarce. Svojim varovancem so zatrjevali, da Jure Tršan dobiva mesečno tudi po več tisoče evrov po podpisu pogodbe, čeprav po pogovoru z Juretom do tistega dne pogodbe še ni podpisal. Zakaj so tako močno pritiskali k podpisu pogodbe žal ni znano, kajti od njih smo na zastavljena vprašanja prejeli le spodnji odgovor ustanovitelja:

Hvala za zanimanje, a za ugled posameznih strani na ta vprašanja ne moremo odgovoriti direktno. V kratkem lahko povemo samo, da do zdaj nismo nadaljevali s postopkom včlanitve, zaradi drugačnih interesov tako nas, kot Spike agencije.

Med drugimi smo tudi sami imeli možnost sestanka s SPIKE agencijo, tam pa smo postavili preprosto vprašanje, ki s svojim odgovorom pokaže realno stanje samega delovanja SPIKE agencije in lastnikov (v vednost, g. Merc je odvetnik in česa takšnega resno nismo pričakovali od njega).

Vprašanje: Kako pa bodo vaši varovanci plačani, glede na to da nimajo S.P.-ja?
Odgovor Petra Merca: Eni preko tete, drugi preko fotra, medtem ko Scorpu bom pa jaz dal preko mojega SP-ja.

Na sestanku je tema tekla tudi o zanimivem Slovenskem YouTuberju, ki sliši na ime SlovenskoBudalo. V preteklosti je izjavil, da ni naklonjen enako usmerjenim parom (video je bil kasneje odstranjen) in odziv Petra Merca je bil jasen, da oni s tovrstnimi osebami ne sodelujejo.

Take in podobne izjave najdemo od influencerja SlovenskoBudalo.

Vendar so bile to samo besede v vetru, saj je SlovenskoBudalo je pred dnevi objavil sodelovanje s SPIKE Agencijo in več kot očitno SPIKE agencijo in njihove partnerje ne motijo v tem času nedopustne izjave tega influencerja.

Vesela novica o sodelovanju čeprav je SPIKE Agencija bila seznanjena s stanjem in neprimernimi izjavami influencerja.

Poleg tega sta nam tako Peter Merc kot tudi Vanja Čas zatrjevala, da je pogodba z Ritter Čančerjem in Jure Tršanom dokončno podpisana, medtem ko sta na vprašanje glede sodelovanja z Wortexom svoj odgovor večkrat spremenila. Prvič sta zatrdila, da je Wortex pogodbo že podpisal, a na koncu svojo zgodbo spremenila v to, da naj bi bil dogovor o pogodbi že končan in da se bo podpisalo partnerstvo v naslednjih nekaj dneh. Seveda nič od tega ni bilo res in Wortex do dneva našega sestanka pogodbe s strani agencije SPIKE sploh še ni dobil.

Naš cilj je vedno bil in bo ostal, da delamo v dobro skupnosti, sem pa spada tudi opozarjanje na nečedne in sporne posle. Slovenska streamerska scena je v gamingu komaj začela dobivati veljavo in popularnost, s tem pa pridejo na plan tudi ljudje, ki bi jih radi izkoristili. Vsem prihajajočim in obstoječim influencerjem toplo priporočamo, da vse pogodbe dajo v vpogled in da pridobijo strokovno mnenje pri pravniku, starših, skrbniku oziroma nekomu, ki razume osnove pogodb.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

3 KOMENTARJI

  1. Phahahhaha. Evo e-šport se je začel razvijati. Eni so mislili na hitro zaslužiti ampak jim ni uspelo zdej pa prihaja vse v javnost. Upam da bodo sponzorji videl tole objavo te se odzvali in bo vsej verjetnosti prekinili sponzorstvo

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime