V opisovanje dirkalnih iger se nerad spuščam, saj običajno takšni izdelki zahtevajo močno poznavanje tematike, ki ga lahko pridobiš samo s stotinami urami preigravanja. Vendar pa to ne velja za serijo dirkaških iger Forza Horizon, ki bi jih na kratko opisal dirkaški dopust v eksotičnih deželah, kjer šteje samo tiščanje plina in gledanje čudovite okolice, vse drugo pa je potisnjeno ob stran.
To velja tudi za peti del, ki nas tokrat preseli raznoliko okolico Mehike in takšen dopust je v teh časih, ko dopustov praktično ni, zelo dobrodošel in je namenjen praktično vsakemu. Forzi Horizon je namreč vseeno, če se razumeš v različne tipe gum in kakšen oprijem potrebuješ za določeno stezo. Glavno je samo to, da se rad zabavaš in da znaš vsaj za nekaj časa odklopiti možgane ter se pozabavati v izmišljenem svetu.
Razvojna ekipa: Playground Games
Založnik: Microsoft
Platforme: PC, XSX, XO
Nakup: Steam
Datum izida: 9. november 2021
Cena: 59,99 €
Zvrst: dirkačina
VIDEO RECENZIJA
Peti del serije nas kot že rečeno preseli v Mehiko, kar je dobrodošla sprememba v primerjavi s predhodnikom, ko smo morali raziskovati deževno Združeno kraljestvo. Mehika je namreč močno bolj raznolika, saj se nekaj časa prevažamo po zelenih gozdovih, ki jih ločijo blatne potke in reke, nato skočimo skozi revne vasice in puščavski pesek ali pa se začnemo preganjati po pepelnati okolici ugaslega vulkana. Med tiščanjem plina sem se zopet počutil, kot da sem stopil v neko povsem tujo deželo na dopust, ki ga bo enkrat neizogibno konec, a si ga bom vseeno zapomnil za celo življenje.
Ravno sprememba okolice je največja sprememba v primerjavi s predhodnikom, saj so vsi elementi ostali nekako identični, kamor lahko prištejem tudi sam uporabniški vmesnik. Res je, da uspešne formule ni treba bistveno spreminjati, a vseeno sem pričakoval vsaj malce evolucije igralnih prijemov. Škoda ni prevelika, saj je igranje še vedno sila zabavno, a če vam ni bila všeč štirica, potem vas tudi peti del ne bo prepričal v igranje.
Podobnost se nadaljuje tudi pri zgodi. Tudi tokrat imamo neko trapasto štorijo, ki se ne jemlje preresno in zopet je vaša naloga zmagovanje, sodelovanje v smešnih izzivih in grajenje festivala. Ob strani vam bodo stali razni pomočniki, ki vam bodo pomagali pri podajanju nalog, te nasvete pa vam bodo najraje podelili kar med dirkanjem. Brbljanja je včasih že kar malce preveč, humor pa včasih zadane pravo noto, včasih spet ne. Spet odvisno od vsakega igralca, a če ste dolgoletni oboževalec Forze, potem že veste kaj vas čaka. Morda bi res prav prišla kakšna za odtenek bolj odrasla zgodba, ki bi vas dejansko vlekla naprej: morda bi lahko dobili kakšnega resnega nasprotnika s katerim bi razvili rivalstvo, a žal je štorija ostala na isti ravni kot prej in je samo izgovor za dirkanje.
To je enako uživantsko kot prej. Kot rečeno, Forza Horizon 5 si ne da preveč opravka s kakšnimi nastavitvami avtomobilov in dovolj je že to, da se med prevažanjem po odprtem svetu pripeljete do točke izziva in se podate v posamezno dirko. Tu ni nobenih kvalifikacij ali pa česa podobnega, saj vedno začnete iz predzadnjega mesta, glavni cilj pa je vedno le in samo zmaga.
In s tem ni nič narobe. Pritisneš plin in pelješ po odlično zastavljenih progah ter se poskušaš preveč ne raztreščiti. Za tiste manj izkušene so na voljo razni pomagalniki kot je denimo izrisana črta, ki vam lepo nakaže, kdaj pospešiti in kdaj zavirati. Priporočam, da čez čas vklopite možnost prikazovanja dirkalne črte samo ob trenutkih zaviranja, saj drugačne vseskozi gledate v živobarvne odsevnike, ki malce skazijo podobo okolice. Nastavitev je ogromno in nikoli ni strahu, da ste izgubili čas, saj lahko tudi ob večjih nesrečah prevrtite čas nazaj in se izognete katastrofi. S tem je resda vzet tudi tisti občutek adrenalina ob zadnjem krogu, ko moliš, da se slučajno kam ne zaletiš, vendar je to pač cena takšne dirkalne izkušnje.
Igra redno skrbi za razgibanje dogodkov, tako da vam res nikoli ni dolgčas. Lahko se preprosto vozite po odprtem svetu z drugimi živimi vozniki in te povabite na dirkaške izzive. Skočite lahko v razne dirke, ki so sestavljene iz šprinta ali pa vožnje določene količine krogov. Se zapodite po cesti in poskušate na radarju doseči čim višjo hitrost. Na karti sveta ob koncu dogodka samo označite nov objektiv in se zapeljete do njega, ikon pa res nikoli ne zmanjka.
Mapa je zdaj razdeljena na določene cone in vsaka ponuja svoje izzive za grajenje festivala in na vas je, da se odločite, kam se boste podali in kaj vam trenutno bolj ugaja. Sam sem se na začetku odločil za reli potke skozi gozd in starodavne templje, saj mi takšno dirkanje bolj ustreza, a čisto lahko bi se podal na dirkanje po bolj odprtih poteh, ki jih ponujajo druge cone.
Dirkanje je zabavno in umetna pamet vam ponuja lep izziv in igra vas bo po večkratnih zmagah vprašala, če morda želite zvišati težavnost. In tu se malce zatakne, saj umetna pamet ni ravno najboljša. To se še posebej pozna na višjih težavnostih, ko nasprotniki dirkajo povsem neživljenjsko in speljejo ovinke, ki bi vas pri takšni hitrosti odnesli daleč v prepad. Umetna pamet tudi redko dirka sama s sabo, tako da so vsi nasprotni avti neorganski in so tam samo zato, da vam preprečijo zmago. Te težave smo našli že v predhodniku in škoda, da razvijalec ni na tem področju naredil več.
Morda se sliši smešno a pri dirkah bi si tudi želel malce manj svobode pri izbiri avtomobilov, saj lahko praktično vse etape opravimo z enim in istim avtom. Dobro bi bilo, da bi nas igra sama prisilila v izbiro določene sorte vozil, saj bi se morali tako iztrenirati tudi še v kakšnih drugih avtih kot pa da neprestano vozim Mitsubishi Lancerja.
Pa še nekaj: bi lahko že končno dobivali verno upogibanje pločevine pri nesrečah? Vem, da to preprečujejo sami proizvajalci avtomobilov, a ni vrag da nima Microsoft dovolj denarja, da ne bi mogel na tem narediti vsaj nekaj sprememb, saj je smešno, da treščenje ob polni hitrosti v opečnat zid s sabo odnesem samo nekaj prask.
Grafična podoba je nadgradnja predhodnika, a spet ne riše grafike resnične naslednje generacije. To je vseeno ena lepših dirkačin, vendar pa jo na tem področju nazaj držijo konzole Xbox One in Playground Games se je zaradi zagotovo moral malce držati nazaj. Je pa zaradi tega optimizacija naravnost vrhunska: z grafično kartico RTX 3070 sem zlahka dosegal 60 sličic na sekundo pri ločljivosti 4k in to pri Ultra grafičnih nastavitvah. Pri tehničnem vidiku je napredek dosegel tudi zvok, saj je rohnenje motorjev tokrat še bolj izrazito kot prej, med dirkanjem pa vas bodo zabavali vzdušni tehno komadi in izvajalci tipa Duo Lipa.
Forza Horizon 5 je na koncu dirkalna izkušnja, ki jo bodo radi zagnali tudi tisti, ki običajno ne marajo digitalnega lovljenja ovinkov. Igra vam ponuja lep igričarski dopust, ki te dni pride hudo prav, igralna izkušnja pa je dovolj raznovrstna, da vam nikoli ne bo zares dolgčas. Ni perfekta, a je dovolj dobra, da si zasluži nakup po polni ceni.