Monster Hunter Rise – Pošasti še vedno nimajo šans

Monster Hunter Rise je sicer izšel že leta 2021, vendar le za Nintendo Switch, 12. januarja pa se je igra svetovno priljubljene franšize razvijalca Capcom znašla tudi na PC-ju. PC verzija zaobjema vse nadgradnje in posodobitve, ki jih pričakujemo od optimizacije za PC, igra pa ponuja veliko zabave, zanimivih scenarijev in, kar je še najpomembnejše, lovov na pošasti!


Razvojna ekipa: Capcom
Založnik:  Capcom
Platforme: PC, NS
Nakup: Steam
Datum izida: 12. januar 2022
Cena: 59,99 €

Zvrst: tretjeosebna akcijska pustolovščina

Igro nam je prijazno dostavil zastopnik CD Media.


NAPOVEDNIK


Priznati moram, da nisem bil nek veliki oboževalec japonskih RPG-jev, vendar sem mojo kariero lovca na pošasti začel z igro Monster Hunter World, ki je na PC prišla leta 2018, in me takoj potegnila v takrat še neznani svet pošasti, luštkanih pomagačev, prijetnih prijateljev in čudnega enozlogovnega jezika. Spomnim se, kako sem cele noči lovil pošasti in si načrtoval poti tako, da se bo vila mimo te in one pošasti, katerih materiale sem rabil za najnovejši kos opreme ali orožja.

Tudi pri Monster Hunter Rise ni nič drugače. Vas Kamura, ki služi kot glavno oporišče štaba lovcev na pošasti, je namreč dobila še enega novega člana, ki bo veliko ur študiral pošasti, njihove šibke točke in kakšna oprema se lahko izdela iz njih.

Pošasti so tudi tokrat odlično zamišljene.

Zgodbe iger Monster Hunter franšize sicer ravno ne slovijo po najbolj dovršenih zgodbah in tudi pri temu delu je tako. Lik igralca, ki ga lahko urediš sam, namreč zavzame vlogo lovca v vasi Kamura, ki pa je pod napadom večjega števila pošasti. Ti napadi se imenujejo »Rampage« (besnenje) in igralec mora braniti vas pred napadi ter ugotoviti razlog, zakaj so pošasti ponorele. To je to, kar se tiče zgodbe. Ampak brez skrbi, Monster Hunter franšiza namreč vse to nadoknadi z zelo všečnim in intuitivnim lovom na pošasti in odkrivanjem biomov.

Monster Hunter Rise se igra na isti način kot njegovi predniki. Večino časa bo v igri vzelo lovljenje pošasti, z njihovimi materiali pa si lahko izboljšaš ali narediš novo opremo, ki bo pomagala pri lovu na še močnejše pošasti. Igralec ima že na začetku izbiro med 14 tipi orožij in vsak izmed teh ima svoje posebne sete gibanja in bojevanja. Sliši se precej dolgočasno, vendar je Capcom v tej 18 let stari franšizi našel in izpopolnil način, kako razbiti monotonost ter igralcu ponudi novo izkušnjo pri vsakem lovu. Nobena pošast se ne obnaša enako, gibajo in odzivajo se na prvi pogled skoraj naključno, tako da moraš kot igralec biti vedno pozoren na okolico, saj se lahko takoj zgodi, da se bojuješ z eno pošastjo, medtem ko iz drugega konca prileti druga in ti še dodatno oteži že tako naporen boj. No, razen če se začne bojevati z drugo pošastjo, potem si priča epskim spopadom. Pošasti prav tako postanejo bolj agresivne in si izmislijo nove taktike, če je v skupini več lovcev, kar pa naredi lov še bolj napet in nevaren. Čeprav je bistvo igre zbiranje in garanje ter občasno lov enih in istih pošasti, se ne čuti kot delo, temveč je zelo prijetno in nagrajujoče.

Za nevarno potovanje boste potrebovali dobro opremo.

Čas lova je v primerjavi z Monster Hunter World ali predniki veliko krajši. Eden izmed glavnih razlogov za to je način, kako potuješ po svetu, saj se ti tokrat poleg tvojega neizmerno ljubkega Palico mačkona na avanturi pridruži še kosmatinec pasme Palamut. Ta tvoj kosmati prijatelj omogoča hitrejše premikanje po mapi in sledenje pošastim, prav tako pa ti tudi pomaga pri spopadu. Oba, tako Palica kot Palamuta, je možno urejati po lastni izbiri in zaradi tega sem čisto preveč časa preživel v simulatorju za urejanje lika in tvojih kosmatih prijateljev. Vseeno se je splačalo vložiti nekaj časa v urejanje, saj moja ekipa trenutno izgleda kot nek mladostniški J-Pop bend.

Še ena novost v Monster Hunter Rise je mehanika z imenom Wirebug, ki izgleda kot insekt, služi pa kot kavelj za raziskovanje mape – tokrat je v primerjavi s prejšnjimi igrami veliko več vertikalnega premikanja in skakanja –  ali pa kot pripomoček med bitkami. Z Wirebugom lahko namreč dosežeš kotičke, ki bi v prejšnjih igrah bili nedosegljivi, ti kotički pa vsebujejo uporabne materiale za izdelavo opreme ali orožja. Z uporabo tega kavlja se počutiš kot neka piratska verzija Spider-Mana, saj lahko tudi med bojem skombiniraš napade tako, da lahko maksimiraš škodo, ki jo povzročiš pošastim, ko pa začutiš, da te bo tvoj plen prej povaljal kot palačinko, lahko s kavljem hitro zbežiš iz tesnih situacij.

O zgodbi ne boste slišali hvalospevov, a to niti ni pomembno, saj je vse usmerjeno v slastno akcijo.

Wirebug pa ne skrbi le za ti dve omenjeni funkciji, ampak ima še posebno tretjo, ki pa poskrbi za to, da lahko pošast zajahaš. Prvič, ko mi je to uspelo, sem zaradi intuitivnih kontrol imel občutek, kot da upravljam res gromozansko lutko, ki jo lahko pošljem v steno in jo tako še dodatno zdelam ali pa jo naščuvam proti drugi pošasti in poskrbim še za večjo zmedo.

Vendar to še ni vse. Poleg skrbno začrtanega in vedno zanimivega lova je Capcom dodal v Monster Hunter Rise še en nov igralni način, in sicer že prej omenjen »Rampage« ali po naše besnenje. Ta vsebuje branjenje zidov vasi Kamura, ki se občuti kot igranje igre s “tower-defense” mehanikami.  Igralec ima na voljo tope, baliste in druge pasti, ki pomagajo odgnati pošasti nazaj v gozd. Vsa ta gromozanska sredstva zaščite se lahko uporablja in poskrbi za novo raven zabave, vendar ne daje tisti pristni občutek Monster Hunterja, saj ti Rampagi kdaj pa kdaj trajajo dlje časa, kot bi hotel, in se občutijo kot neka obveza, sploh, če igraš sam. Same mehanike v tem načinu so kljub temu izpiljene, vendar sem Rampage igral prej takrat, ko sem se naveličal lova na pošasti izven vasice Kamura (kar se je zgodilo bolj poredko), kot pa da bi se jih zavestno odločil igrati samo zaradi tega načina.

Monster Hunter World je komponento večigralstva vključil v glavno zgodbo, v Monster Hunter Rise pa temu ni tako, saj je igranje razdeljeno na način za enega igralca in na način za več igralcev, tako kot je bilo to v starejših Monster Hunterjih. Pri preigravanju mi je tako nekaj manjkalo, saj sem glavno zgodbo prejšnje igre odigral primarno s prijatelji, to pa je poskrbelo za veliko neumnih idej in spodrsljajev, ki sem jih tokrat pogrešal. Na srečo pa vseeno lahko orožja in opremo, ki si jo dobil v eno ali večigralskem načinu, uporabljaš v drugem. Prav tako moram omeniti, da datoteke s tvojim napredkom na Switchu ne moreš prenesti na PC verzijo, tako da bi moral na PC-ju potem igro začeti znova.

Na odpravo je vedno pametno vzeti še kakšnega prijatelja.

Dejstvo je, da Monster Hunter ni ena izmed vizualno najlepših iger, ki smo jih ugledali v zadnjih letih, saj je jasno, da se pod 4K teksturami in obdelavami za PC predelavo skriva igra, ki je bila v prvi vrsti osnovana za manj zmogljivo platformo Nintendo Switch. Biomi, čeprav izgledajo veliki, so ponekod prazni in dolgočasni, medtem ko se mala vasica Kamuro občuti kot zelo majhna in prenatrpana. Manjša vasica sicer res poskrbi, da lažje obredeš vsa opravila pred lovom, vendar izgubi perspektivo velikanske družbe herojev, ki skrbijo za varnost sveta. V primerjavi z Monster Hunter World Monster Hunter Rise ne daje občutka velikanskih prostorov, ki so napolnjeni z detajli, čeprav imaš kot igralec več možnosti vertikalnega premikanja kot v prejšnji igri.

Seveda pa je Monster Hunter Rise na PC-ju grafično superioren Switch verziji. PC verzija namreč izboljša splošno vizualno predstavitev s funkcijami, kot so HDR podpora, odklenjene sličice na sekundo in nastavitvami glajenja robov, boljšega senčenja in podobno. Vse te nastavitve služijo kot temelj za sfrizirano grafiko in tekoče igranje, ki ga na Switchu ni bilo moč doseči v takšni kvaliteti.

Okolica je dovolj raznovrstna, da se nikoli zares ne začne ponavljati.

Navdih za glasbo v igri je Capcom črpal iz japonskih korenin, tako kot tudi druge potankosti, ki se pojavljajo v celotni igri. Glasba v Monster Hunter Rise, ki vleče bolj na klasično zvrst, poskrbi za veselo vzdušje pri urejanju teh in onih opravkov, med tem ko se med spopadi spremeni v kvazi-western zvrst, vendar ti ostane v glavi. Proti koncu igre sem se celo sam zasačil, kako tiho momljam to ali ono pesem, ko s kladivom tolčem po glavi Barrotha.

Monster Hunter Rise služi kot idealna odskočna deska za učenje mehanik v Monster Hunter franšizi, saj ima prav tako zelo premišljeno tempiranje navodil in informacij, ki se kasneje prelevijo v raziskovanje in učenje bolj zahtevnih mehanik, ki jih bo potrebno uporabiti za kakšno gigantsko pošast. Ni važno, ali igraš to igro na Switchu ali PC-ju, Monster Hunter Rise nudi zasvojljivoigranje z nešteto možnostmi urejanja igralca, opreme ter orožij in divjimi, z adrenalinom napolnjenimi spopadi. Že samo dejstvo, da bi rad čim hitreje spesnil tole revizijo in šel igrati naprej, vam dovolj pove o tem, ali se splača poskusiti ali ne.

Vaša reakcija na recenzijo?

[sharethis-reaction-buttons]

Povzetek ocene

Monster Hunter Rise je odličen naslednik v franšizi Monster Hunterja, ki je z nedavno predelavo na PC postal še bolj optimiziran. Ta JRPG ponuja veliko vsebine, če si le vzamete nekaj časa in osvojite mehanike, ki pa so v tokratni igri razložene zelo intuitivno in bodo prav prišle zlasti začetnikom v Monster Hunter svetu.

Sveže recenzije

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Monster Hunter Rise je odličen naslednik v franšizi Monster Hunterja, ki je z nedavno predelavo na PC postal še bolj optimiziran. Ta JRPG ponuja veliko vsebine, če si le vzamete nekaj časa in osvojite mehanike, ki pa so v tokratni igri razložene zelo intuitivno in bodo prav prišle zlasti začetnikom v Monster Hunter svetu.Monster Hunter Rise – Pošasti še vedno nimajo šans