Mesto-gradnja je bila vedno ena izmed mojih najljubših zvrsti, saj sestoji iz nadvse zanimive kombinacije strategije in simulacije. SimCity, Anno (2205, 1800 in 1404 in 1503), Tropico 6, Dawn of Man in Against the Storm so le nekateri izmed naslovov, ki na plano privedejo najboljše elemente tega žanra. Temu dodaj številne manj znane mesto-gradnje, ki se jih drži manj prepoznaven, a kljub temu svojevrsten šarm. Floodland je najnovejša adicija žanru in gre za igro, ki se po nekaterih elementih ločuje od preostanka.
Kako narediti apokalipso zanimivo? Vprašanje, ki ga je leta 1997 postavil Interplay, je prejelo mnogo odgovorov. Večina jih je vsebovalo besedo konflikt v eni ali drugačni obliki. Najširši odgovor je “Vojna. Vojna se nikoli ne spremeni”. Ampak mnogokrat je bilo dokazano, da kljub enostavnemu odgovoru vse ni tako enostavno. Floodland je tako postavljen v fantazijsko simulacijo prihodnosti, kjer sta podnebna kriza in človeška nesposobnost povzročila eksponentno rast vodne gladine. Kopenska masa se je zmanjšala, družba, kot jo poznamo, pa je bila izkoreninjena. Posledično bi sklepal, da dana zmes vsebuje veliko merico nasilja. Ampak Floodland zmore krmariti (skoraj) brez njega in se raje zanaša na politiko in logistiko post apokaliptičnega preživetja.
Razvojna ekipa: Vile Monarch
Založnik: Ravenscourt
Platforme: PC
Steam: Povezava
Datum izida: 15. november 2022
Cena: 29,99 €
Zvrst: Menedžmentska strategija
Linearnost ni vedno nujno slaba
Žal je za razliko od večine mesto-gradenj Floodland precej linearna, narativna zgodba, vezana na poglavja. Sliši se smešno, ampak vsako igranje je zemljevid popolnoma identičen. Razlike se odražajo zgolj v izbiri začetnega klana in naključnih dogodkih, ki se dogajajo tekom igranja. Na začetku igranja tako izbereš enega izmed štirih klanov, s katerim nato začneš svojo bitko za preživetje. Vsak ima svoja prepričanja in bonuse ter slabosti, vse pa se odraža na grafu, ki nosi določeno podobnost z dandanašnjim političnim sistemom.
Izbiraš lahko med enotnostjo/svobodo ter starim/novim svetom. Seveda bi bila verodostojnost postavljena pod vprašaj, če se ne bi na podlagi tega pojavila trenja med drugače mislečimi. Za moje igranje sem tako izbral klan, ki ceni znanost in racionalno razmišljanje, pa tudi red in varnost. Medtem njihova specialnost “Raziskovalci” izboljša iskanje koristnega blaga ali pripadnikov drugih klanov.
Zveni komplicirano, ampak brez skrbi. Enostavno rečeno to povečini pomeni, da boš primoran izbirati odločitve, ki se ujemajo s pogledi tvojega klana. Problemi se pojavijo, ko v svojo civilizacijo v plenicah sprejmeš pripadnike drugih klanov, saj lahko nato kmalu pričakuješ upad reda in porast zločin, v kolikor ne poskrbiš za zadovoljstvo vseh, kar je enostavneje reči, kot storiti.
Igra ponuja tudi prilagodljivo težavnost, s katero lahko izbereš, kako zahtevne so nekatere funkcije, kot je pogostost osnovnih virov ali resnost bolezni. Druga dobra funkcija za Floodland je, da lahko svojim delavcem naročiš, da preiščejo območje, namesto da posamezno klikneš vsak vir.
Viharni oblaki na obzorju
V osnovnem konceptu je samo igranje podobno kot v Against the Storm. Z napredovanjem po razvojnem drevesu odklepaš materiale in zgradbe, katere nato gradiš zraven katerega od skladišč in jim dodeliš ustrezno število delavcev.
Napredovanje je povezano s pomembnim virom, imenovanim »razvojne« točke, ki jih lahko pridobiš z dokončanjem nalog ali preko posebnih dobrin, zbranih v zapuščenih lokacijah, razpršenih po zemljevidu. Nekatere zgradbe lahko raziščeš takoj, vendar je veliko stavb, ki zahtevajo določeno stopnjo razvoja oziroma posebna orodja, preden jih popolnoma izropaš.
Po mojih izkušnjah igranje zlasti v prvih dneh deluje zelo počasi in veliko je izpadov, kjer moraš čakati, da tvoji delavci zberejo ustrezno količino virov za novogradnje. To se dogaja predvsem zato, ker delavci, lenuhi kot so, delajo samo 116 ur na dan, ponoči pa počivajo. Brez možnosti pohitritve dogajanja bi tako vse hitro postalo nedopustno, po zaslugi tega pa je zgolj nadležno.
Večkrat se znajdeš pred precepom, kjer si primoran razrešiti naključno nastalo situacijo z eno od različnih možnosti, kar lahko vpliva na splošno zadovoljstvo enega ali več klanov. To je tudi to, kar daje igranju zanimivo plat naključnosti in dolgoročno zanimivost, saj je preostanek precej enoličen.
Vizualna mavrična poslastica
Način, na katerega se Floodland odraža s celostno umetniško usmeritvijo in estetiko, uspešno ujame vibracije bivanja v pustem in zapuščenem kraju, pomešanem z ostanki preteklih kultur in narave, kar ustreza obdobju po katastrofalnem dogodku.
Kljub bolj mračnim podtonom igre zaradi posledic človeške neumnosti, si ne morem pomagati, da ne bi užival v umetniškem slogu igre in v tem, kako barvita in atmosferična je. Kar je pri Floodlandu najbolj pritegnilo mojo pozornost, je tudi 2D stil karikatur in zgodbenih povzetkov, ki se odlično zliva z 3D celostnim slogom igralne površine.
Gre za značilen umetniški slog, ki se izraža skozi mavrično mešanico toplih barv in resnično prinese določen edinstven čar. Čeprav same ikone uporabniškega vmesnika niso tako nepozabne kot portreti likov, še vedno uspejo prenesti potrebne informacije o tem, kaj vsaka pomeni.
Če grem bolj v uporabniški vmesnik, menim, da morda ni tako natrpan kot pri drugih mesto-gradnjah, kar je dobro v tem, da te ne preobremeni s preveč informacijami na zaslonu. Toda ena manjša težava, ki jo imam glede tega, je, da si osebno želim, da bi bil zavihek »Tehnološki razvoj« nekoliko bolj organiziran.
Glavni zavihek Tehnološki razvoj je lep in čist, toda podzavihki so odrezani in nepregledni in menim, da bi lahko prehod med raznimi tehnološkimi ravnmi prikazali v bolj urejeni razporeditvi. Glede na trenutno ureditev zdi, da je preveč zapravljenega prostora in da bi lahko informacije bolje predstavili in v okno spravili več stvari hkrati.
Pomirjajoče in atmosferično
Kar zadeva zvočni posnetek igre, ima na splošno pomirjujočo ambientalno glasbo, ki je zelo mehka in sproščujoča, zaradi česar sama po sebi žal ni zelo nepozabna, vendar uspe oddajati pomirjujoče vzdušje ob poslušanju, kar se mi zdi primerno z vzdušjem, ki ga igra želi predstaviti igralcu.
Na splošno sem se imel med preigravanjem Floodland imel prijetno, čeprav je prvo izmed mojih več igranj zaradi internih konfliktov klavrno propadlo. Igra vsebuje veliko zanimivih konceptov, problem se pojavi le, da v prvem preigravanju bolj kot ne stalno veš, kaj te čaka v megli.
Razsodba
(+) Prelepa vizualna zasnova
(+) Zanimiva tematika
(+) Poglobljena politična plat
(+) Več kot kompetentna mesto-gradnja
(+/-) Linearna zgodbena struktura
(-) Na čase zelo počasna
(-) Politična neskladnost lahko hitro povzroči propad