Založnik Ubisoft se spopada z večjimi finančnimi težavami, kar niti ni tako presenetljivo, saj je preteklo že kar nekaj vode, odkar so ven izdali igro, ki bi resnično zažgala blagajne. Zadnja takšna igra je bila Assassin’s Creed Valhalla, vendar pa je ta izšla leta 2020, kar je zdaj tehnično že tri leta nazaj, dobro pa se je odrezal tudi Far Cry 6 iz leta 2021, a ta finančnih številk Assassin’s Creeda ni dosegel.
Ubisoft veliko vlaga v svoje največje franšize, kar so včeraj priznali v novi izjavi za javnost, v kateri so napovedali tudi večje rekonstruiranje svojega modela izdajanja iger. Pismo pravi, da se je industrija iger v zadnjih letih preusmerila v izdajanje “mega franšiz” in v igre, ki imajo potencial za dolgoživost, preko katere lahko dosežejo igralce preko celega planeta. Tudi Ubisoft je šel v to smer in zato je večino razvojne moči namenil izdajanju novih naslovov iz franšiz Assassin’s Creed, Far Cry, Ghost Recon, Rainbow Six in The Division, vendar pa se je tu pojavil problem, saj noben od teh novejših naslovov še vedno ni zunaj.
Poleg tega je Ubisoft razočaran nad prodajo svojih zadnjih dveh iger. Založnik sicer resda že nekaj časa ni izdal nove igre iz zgoraj omenjenih franšiz (no, če ne štejemo igre Rainbow Six Extraction, ki pa ni zaslužila veliko), a je izdal manjše naslove. Sem notri lahko prištejemo dolgoletno franšizo Just Dance 2023, ki ni dostavila želenega finančnega priliva, a Ubisoft je bil še bolj presenečen nad zaslužkom igre Mario + Rabbids: Sparks of Hope. Slednji naslov je bil namreč deležen visokih ocen in navadno se vsaka stvar, ki v naslovu nosi ime Mario, proda izjemno dobro, a očitno je bil ta naslov izjema temu pravilu.
Zaradi vseh teh problemov se je Ubisoft odločil zategniti pas. Prihraniti želi vsaj 500 milijonov evrov, zaradi česar je preklical razvoj treh projektov, ki še niso bili najavljeni, v naslednjih dveh letih pa želi prihraniti še nadaljnjih 200 milijonov evrov. Založnik je samo pol leta nazaj že šel skozi podobno fazo, saj je takrat v koš zavrgel štiri igre, ki so bile sredi razvoja: med njimi smo našli tudi Splinter Cell VR in Ghost Recon Frontline.
Eden glavnih problemov Ubisofta je tudi dejstvo, da založnik nima kakšnega brezplačnega F2P naslov, ki bi jim v stilu Fortnita ali Apex Legendsa služil denarce preko mikrotransakcij, to pa bi jim pomagalo premostiti tiste čase, ko prodaja klasičnih naslovov ne gre v promet. Ubisoft je sicer poskušal v tej smeri izdati igro Hyper Scape, a je ta hitro propadla, za letos pa načrtuje izdajo iger XDefiant in The Division: Heartland, vendar pa te zadeve še vedno niso zunaj.
Francoski založnik se sicer že dolgo tepe s temi težavami in očitno nekaj ne štima v njihovem razvojnem procesu. Ubisoft ni zmožen izdati niti preproste predelave, kot je denimo Prince of Persia: The Sands of Time, predelava prvega dela franšize Splinter Cell pa je oktobra lani izgubila režiserja. Da sploh ne omenimo večnih prestavitev, kot je denimo igra Beyond Good & Evil 2, ki je v razvoju že celo večnost.
V večno prestavljene naslove lahko uvrstimo tudi nesrečni Skull and Bones. Gusarski naslov je bil po večkratnih prestavitvah dokončno zakoličen za november 2022, nato je bil prestavljen na 9. marec 2023, založnik pa ga je včeraj vnovič prestavil. Po novem je datum veliko bolj nejasen, saj bo igra izšla v Ubisoftovem naslednjem fiskalnem letu, to pa se začne 1. aprila.
I hope it tries to ride it out because I think it might hold onto more people than if it tried to “slim down” for an M&A. Either way, though, it seems grim. Making games is a rough business.
— Grubb (@JeffGrubb) January 11, 2023
Med vsem tem igranjem pa delnice založnika padajo navzdol. Ubisoft je 5 let nazaj za eno delnico zahteval 102 €, danes pa je ta vrednost padla na dokaj žalostnih 23,87 €. Jeff Grubb, ki je znan po svojih dobrih virih, je na Twitterju zapisal, da je Ubisoft definitivno iskal nekoga, ki bi celotnega založnika odkupil, a da so se mu v bistvu vsi samo smejali, saj se nakup preprosto ni splačal.