Returnal – Odlična igra, ki še vedno ni za vsakogar

PlayStation 5 ekskluziva, imenovana Returnal, ni nov fantič v vasi. Čeprav ni imela toliko pompa kot veliki naslovi kot Spider-Man, The Last of Us ali Horizon, gre za svojevrstno prestižno igro. Je hkrati vrnitev k klasičnim akcijskim arkadam, tehnična predstavitev zmožnosti sodobnih sistemov in poklon muhastim znanstvenofantastičnim romanom in filmom iz sedemdesetih in osemdesetih let prejšnjega stoletja. A kar je najpomembneje, je tudi dobra igra.

Returnal, ki ga je izdal Sony in razvil (zdaj v lasti Sonyja) finski studio Housemarque, je bil ena prvih ekskluziv za PS5 in pomemben korak naprej za studio Housemarque, ki je pred tem izdajal igre v arkadnem slogu, kot sta Super Stardust HD in Resogun. Za PC predelavo je skrb prevzel Climax Studios, znan po dveh naslovih priznane grozljive franšize Silent Hill: Origins in Silent Hill: Shattered Memories. Returnal smo sicer že krili ob originalnem PS5 izidu. Takrat so se naše ugotovitve glasile, da gre za odličen in hkrati prvi AAA predstavnik rogue-lite žanra, ki vas bo kljub težavnosti vedno zvabil v svoj objem.


Razvojna ekipa: Housemarque, Climax Studios
Založnik: PlayStation PC LLC
Platforme: PC, PS5
Steam: Povezava
Datum izida: 15. februar 2023
Cena: 59,99 €

Zvrst: Tretjeosebna streljačina


NAPOVEDNIK


Returnal je fantastična igra, vendar zagotovo ni za vsakogar. Ta pametna zgodba o časovni zanki vzame najboljše dele rogue-like naslovov, jih združi s pridihom grozljivke Alien in celotno stvar obarva z adrenalinom. Rezultat, ki sledi, je videti kot hibrid številnih zvrsti, združenih na tak način, da ustvarijo edinstveno zadovoljujočo in izzivov polno izkušnjo.

Trik igre je, da je protagonistka ujeta v časovno zanko, podobno tisti v epizodi Star Trek: The Next Generation “Vzrok in posledica”. Vsakič, ko umre, se cikel začne znova in znova se znajde spet na začetku. Toda nekaj znanja, ki ga pridobi (in zelo omejeno število drugih izboljšav), ostane iz cikla v cikel, kar ti omogoča, da zmagaš v težki bitki izčrpavanja proti raznovrstnim okoliščinam, ki vedno znova in znova privedejo do smrti.

Okolja, sovražniki in plen so (večinoma) naključni in redno se soočaš s težkimi odločitvami z jasnimi prednostmi in slabostmi okoli vsake izbire. Skupaj je zaporedij, vsako katerih odklene nadaljnji del zgodbe, šest, in do konca igre prideš, ko se uspešno prebiješ skozi vsa izmed njih. Ta zaporedja so prav tako zelo pomembna za to, kateri konec boš prejel na koncu igre.

To tvori bistvo zgodbe igre, pri čemer vsaka smrt (odvisno od tvojega napredka do te točke) prinaša nekoliko drugačno zaporedje prebliskov, ki napove, kaj se še mora zgoditi. To je pameten koncept, ki dejansko naredi smrt pomemben del izkušnje. In prav tako je dobro, ker boš umiral. In to ne malo.

Da bi preprečili zastaranje igralne zanke, je svet ustvarjen proceduralno, z različnimi vrati, ki vodijo do različnih delov različnih biomov. Na začetku se marsikaj od tega lahko zdi precej zastrašujoče in neizmerno čudaško – še posebej, ko pridejo v igro še sovražniki, ki nepopustljivo tolčejo po tvojih življenjskih točkah. Po približno nekaj urah začneš dojemati, kako se vse skupaj igra in katere posebnosti sestavljajo igro.

Upoštevati je treba tudi, da je vpleten velik element sreče. Čeprav lahko skušaš zvišati svoje možnosti preživetja preko pazljivega in preudarnega igranja, je vse skupaj še vedno precej nepredvidljivo, saj je zaporedje sob in sestava sovražnikov odvisna predvsem od sreče. Ali boš dobil tri dostojne sobe z večjo količino plena? Ali pa boš obtičal z začetno pištolo, ki bo le plaho udrihala po trdovratnejših izmed zlobnikov? Včasih je res tako, a to je le del celotne igralne zanke.

Torej pridemo do velikega slona v sobi. Ali Returnal stori dovolj, da upraviči polno AAA ceno? Glede na polarizirajoč občutek zagotovo ne bo za vsakogar. A če je nisi preizkusil na PS5, kjer je njena cena znašala kar 69.99€, je tokratna vstopnina nekoliko nižja.

Kar se tiče predelave za osebne računalnike je med igranjem na moji skromni napravi na visokih nastavitvah igra tekla z gladkimi 60 sličicami na sekundo, pri čemer so nekateri res naporni deli povzročali malo zatikanja. Za tiste z boljšimi grafičnimi karticami ne bo nobenih težav in tudi na nizki grafiki je podoba odlična, delovanje pa več kot zadovoljivo.

Za nekatere bo to igra, kjer jo bodo igrali 5-10 ur, jo odložili in se nikoli več vrnili. Za druge pa bo katarzična izkušnja počasnega izboljševanja in nizanja dobrih rezultatov, ki bodo prinesli izjemen občutek zadovoljstva, podobno kot igre, kot sta Dead Souls in Bloodborne.

Returnal je razpoloženjska, atmosferična in adrenalinsko vznemirljiva vožnja. Tako kot najbolj ekstremne vožnje v tematskem parku pa znova ne bo za vsakogar. Tisti, ki jih je izziv prevzel, pa se lahko varno pripnejo z zavedanjem, da se podajajo na drzno, brutalno in absolutno briljantno avanturo.

Razsodba

(+) Vznemirljiva igralna zanka
(+) Visoka produkcija
(+) Dober nadzor
(+/-) Igralna zanke ne bo za vsakogar
(-) Napredek zahteva precej časa

Vaša reakcija na recenzijo?

Povzetek ocene

Returnal za računalnike je prav tako fantastičen, kot je bil dve leti nazaj. Če nisi imel sreče in jo preizkusil na konzoli, je PC različica enako privlačna in osupljiva, tako po videzu kot po nadzoru igranja, ki je z miško in tipkovnico odlično. Če ti je všeč igralna zanka umiranja in počasnega napredovanja iz igre v igro gre za obvezno izbiro za ljubitelje znanstvene fantastike.

Sveže recenzije

Več

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

🔥Popularne recenzije

Več
Returnal za računalnike je prav tako fantastičen, kot je bil dve leti nazaj. Če nisi imel sreče in jo preizkusil na konzoli, je PC različica enako privlačna in osupljiva, tako po videzu kot po nadzoru igranja, ki je z miško in tipkovnico odlično. Če ti je všeč igralna zanka umiranja in počasnega napredovanja iz igre v igro gre za obvezno izbiro za ljubitelje znanstvene fantastike.Returnal - Odlična igra, ki še vedno ni za vsakogar