Šef Xboxa se je upravičil za Redfall in predstavil Microsoftovo filozofijo izdajanja iger

Za založnikom Microsoftom je nekaj napornih tednov. Njihov nakup založnika Activision Blizzarda še vedno ni dokončan in je na trgu Združenega kraljestva naletel na nepričakovano oviro, saj so regulatorji blokirali nakup, na kar se je Microsoft pritožil, a kdo ve, kdaj bo zadeva na sodišču razrešena in komu v prid.

Borijo se tudi z izdajanjem ekskluzivnih iger, saj so nekaj dni po dolgem času vendarle spočeli AAA naslov, ki je bil ustvarjen namensko za njihovo konzolo Xbox Series X, a ta je bila žal podpovprečna. Mi smo kolebali med ocenama 2,5 in 3 in se na koncu odločili za višjo postavko, saj je sodelovalno igranje prineslo nekaj dodatne zabave, a nekateri drugi so bili z ocenami precej bolj kruti, zaradi česar je trpela prodaja, največ pa je utrpel sloves razvijalca Arkane, slabe besede pa so letele tudi na založnika Bethesdo, ki spada pod okrilje Microsofta.

Za slabo kvaliteto naslova so igralci hitro začeli iskati glavnega krivca in ni dolgo trajalo, da se je na zatožni klopi znašel Phil Spencer, ki je vodja divizije Xboxa in je hkrati tudi obraz te konzole. Phil se je včeraj pojavil na podcastu Kinda Funny Games Xcast in se tam odkritosrčno spregovoril za mikrofonom, a njegovi odgovori niso zadovoljili vseh.

Seveda je med pogovorom beseda padla na Redfall in nad odzivom kritikov je Phil globoko razočaran. Povedal je, da je igra med njihovimi notranjimi ocenjevalci dosegala veliko višje rezultate, vendar pa to ni izgovor in da je še vedno razočaran nad sabo, da je igra izšla v takšnem stanju. K temu je dodal, da je bil razočaran tudi nad dejstvom, da igra ob izidu na konzoli Xbox Series X lahko dosega samo 30 sličic na sekundo.

Phil meni, da prestavitev izida ne bi vplivala na ocene Redfalla. Sicer priznava, da ima igra očitno težave s kvaliteto, a da je večji problem to, da igra preprosto ni izpolnila tiste kreativne vizije, ki so jo igralci od nje pričakovali. Kljub temu pa pravi, da sta tako Microsoft kot tudi Arkane zavezana k temu, da igri popravita do te ravni, ki jo igralcem zopet prikupila in ob tem navedel naslova Grounded in Sea of Thieves, ki sta po letih razvoja povsem drugačni in bolj izpopolnjeni igri kot na začetku.

Intervju je presneto zanimiv, saj se Phil malce dotakne tudi širše strategije, ki jo trenutno Microsoft planira za konzole Xbox Series S/X in PC.

Phil pravi, da njihova strategija ne sloni na temu, da bi zaradi dobrih iger prodali več konzol kot Sony in Nintendo. Po njegovem mnenju dandanes dobre, ekskluzivne igre ne bodo prepričale igralce na konzolah PlayStation 5 in Nintendo Switch, da te zavržejo in samo zaradi iger nato kupijo Xbox Series X, saj so preprosto preveč zavezani k določenemu ekosistemu in svoji knjižnici iger, ki so na PlayStation 5 združljive s prejšnjo generacijo konzole, zaradi česar so na njih še bolj zavezani. K temu je dodal, da četudi Starfield izide in pri kritikih pobere ocene 11/10, Sonyjevi in Nintendovi pristaši še vedno zaradi tega ne bi zamenjali tabora.

Namesto direktnega tekmovanja s Sonyjem in Nintendom se tako Microsoft želi raje osredotočiti na večjo dostopnost iger, ne glede na izbrano napravo. Pomembno vlogo pri tem nosi njihov servis Game Pass, ki za eno naročnino omogoča preigravanje naslovov na PC-ju in Xboxu, omogočeno pa je tudi pretočno igranje, tako da lahko zabavo preselimo tudi na telefone.

Philove izjave so med igralci spodbudile kar nekaj burnih debat. Res je, da ena sama igra ne bo pri nekateremu sprožila pomisleke, da proda svoj PS5 in ga zamenja za Xbox, a če bi redno na tej konzoli začel dobivati kvalitetne naslove, ki jih ne bi mogel igrati nikjer drugje, potem bi se sčasoma tehtnica morda prevesila tudi na to stran. Phil je sicer v intervjuju povedal, da se končno uresničujejo načrti, da bi vsako četrtino leto izdali po eno AAA ekskluzivo, a kakšnih datumov ni ponudil. Starfield je trenutno njihov naslov, ki ima dejanski datum izida in ni dvoma, da zdaj na tej igri sloni ogromno pričakovanj. Če te morda ne bodo izpolnjena, potem se Microsoft kmalu ne bo mogel več tolažiti niti z Game Passom in Microsoft bo moral spremeniti svojo strategijo izdajanja naslovov.

Založnik se namreč drži načela, da na svoje razvijalce ne pritiska in jim pušča proste roke pri razvoju, a nekateri se sprašujejo, če jih morda ta pristop zdaj ne grize v rit. Seveda je pohvalno razvijalcem pustiti, da izpolnijo svoje vizije, a po drugi strani je razvoj iger tako zakompliciran posel, da brez nekega nadzornika in zakoličenih rokov razvijalci zapadejo v cikel ustvarjanja, brisanja in dodajanja vsebine, dokler se vse skupaj ne sprevrže v razvojni pekel, nakar igra potrebuje 6 let ali več za svoj izid, končni rezultat pa je na koncu pod povprečjem.

Kakšna je prihodnost Xboxa bomo izvedeli kaj kmalu, saj za 11. junij pripravljajo večjo konferenco, na njej pa si bo svoj poseben prostor na odru zavzel tudi Starfield.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

1 KOMENTAR

  1. Meni se ta človek smili. Ne vtika se v nič, da ljudem 100% svobodo, ni jezen, če produkt potrebuje delay, saj jim ponuja veliko časa, samo da bi lahko naredili svoje sanjske projekte, polished igre itd. A mu ti isti ljudje vseeno lažejo v faco z neznanim razlogom. In zaradi teh bedakov je pol community, ki nima pojma kako game dev. deluje, kako podjetja delujejo jezen na njega. Po eni strani svaka mu čast, da lahko zdrži ta glup community od Xboxa, ker ko karkoli berem na kakem foromu, so fanboyi xboxa dobesedno najslabši…

    Če bi jaz bil na njegovem mestu, bi sedaj odpustil/premestil te ljudi, ki so mu pravli, da je Redfall super itd. Ker če sem se kaj v celotnem življenju naučil je to, da se taki ljudje ne bodo nikoli izboljšali…

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime