Bitka YouTuba in uporabnikov, ki blokirajo oglase, je z vsakim dnem ostrejša

Minil je dober teden, odkar nas je ob jutranjem vstajanju grobo presenetil YouTube in sicer z obvestilom, da blokiranje oglasov na tej platformi ni dovoljeno. S tem je Google prvič otežil izkušnjo gledanja vsem tistim, ki že več kot desetletje na brskalnikih uživajo vsebino YouTuba brez nadležnih oglasov, saj sta te odpravila vtičnika AdBlock Plus in uBlock Origin.

Za takšne gledalce je izkušnja YouTuba, kjer bi bili primorani trpeti reklame, praktično nekaj nepredstavljivega. Google je sicer dejal, da je bila funkcija blokiranja prej omenjenih vtičnikov bolj stvar testiranja, a zdaj je postalo jasno, da tole ne bo šlo stran in med YouTubom in uporabniki se je zdaj razvnela prava vojna, kjer vsak iz nje hoče potegniti popolno zmago in se nad kompromisi ne bo zadovoljil.

YouTube je ob detekciji vtičnikov AdBlock in uBlock najprej izpisal samo prijazno sporočilo, da blokiranje oglasov ni dovoljeno, spodaj pa je kot alternativo ponudil naročnino na njihovo storitev Premium. Okno smo lahko zaprli in nato nemoteno nadaljevali z ogledi, a spor s tem ni bil razrešen.

Kot smo predvidevali, tisti x za zapiranje okenca ni bil zagotovilo, da bo bilo to vedno tam. Obvestilo “Blokiranje oglasov v YouTubu” se je sčasoma vrnilo in če ste ga vedno znova zaprli, je sčasoma tisti x zgoraj desno za kaki dve sekundi izginil, nakar se je znova pojavil in omogočil zaprtje obvestila.

Stvar je od tam naprej samo še eskalirala. Uporabniki so opazili, da se je kasneje pokazalo novo opozorilo: “Videopredvajalnik bo blokiran po 3 videoposnetkih”, to pa naredi ravno tisto, kar je zapisano. Uporabnik lahko še vedno pogleda tri videe, nakar pridemo do končne stopnje: “Blokiranje oglasov krši pogoje storitve YouTube”. Tega opozorila ni več možno zapreti in tako vam je tudi onemogočeno gledanje trenutno izbranega posnetka, vse dokler bodisi ne izklopite vtičnika ali pa se naročite na storitev Premium, ki mesečno stane 7,19 €.

youtube

Kaj je torej uporabniku storiti? Tekom prejšnjega tedna se je na spletu pojavilo več možnih rešitev, vsaka od njih pa vsebuje različne stopnje uspešnosti.

Pri meni je največ uspeha dobila sledeča rešitev: na brskalniku Chrome sem se pri vtičnikih rešil AdBlocka in namestil samo uBlock Origin. Nakar sem se prepričal, da je trenutna različica vtičnika najnovejša, čemur je sledil skok pod nastavitve, nakar sem pod zavihkom “Moji filtri” vnesel spodnjo kodo:

youtube.com##+js(set,yt.config_.openPopupConfig.supportedPopups.adBlockMessageViewModel, false)

youtube.com##+js(set, Object.prototype.adBlocksFound, 0)

youtube.com##+js(set, ytplayer.config.args.raw_player_response.adPlacements, [])

youtube.com##+js(set, Object.prototype.hasAllowedInstreamAd, true)

Temu je sledil klik na gumb “Uporabi spremembe”, nakar sem še enkrat zagnal brskalnik in od takrat obvestila o blokiranju še nisem prejel.

A morda sem sam izjema, saj YouTuba ne uporabljam tako redno, da bi dnevno pogledal nekaj deset posnetkov, zato morda zgornja rešitev ni popolna. Prav tako ne reši zagate, če ste vmes že napredovali do stopnje, kjer vam YouTube popolnoma zablokira delovanje. Na tem mestu sicer še vedno lahko uporabite trik, kjer skočite pod posnetek in kliknete gumb “Deli” in nato izberete možnost “Vdelaj”, nakar v tem oknu sprožite predvajanje posnetka.

Spet drugi priporočajo, da posnetke odprte v novem anonimnem oknu YouTuba, v katerega niste prijavljeni s svojim računom. To je sicer samo delna rešitev, saj potem YouTube ne beleži vaše zgodovine, niti vam ne more priporočati sorodnih posnetkov.

Obstajajo tudi druge rešitve. Nekateri uporabniki poročajo, da jih je vtičnik Spark Blocker rešil oglasov na YouTubu, spet drugi pravijo, da YouTuba na brskalnikih sploh ne uporabljajo in imajo na telefonih raje aplikacijo ReVanced, ki prav tako ne vsebuje oglasov.

Vendar pa pod vsem tem tiči dejstvo, da težav še davno ni konec in da se Google še ni resneje bitke. uBlock Origin je denimo še vedno uspešen, a mora redno posodabljati svoje filtre, to pa morajo nato narediti tudi nekateri uporabniki. Če Google denimo ta proces avtomatizira in bo vsakih nekaj minut spreminjal filtre, potem bodo tudi prostovoljci na uBlocku težko sledili vsem spremembam.

A morda je Google že dosegel svoje in je zgolj pripravil tiste uporabnike, ki se jim ni dalo ukvarjati z raznoraznimi vtičniki in filtri, da so se preprosto naročili na Premium, saj je bilo to bilo na koncu bolj preprosto, Google pa je s tem dobil lep kos novih naročnikov.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime