Izid igre The Last of Us Part 2 je bil leta 2020 med kritiki sprejet z univerzalno hvala, a skoraj povsod je obviselo vprašanje: “Kje je večigralski del, ki je bil ena večjih privlačnosti prvega poglavja?”. No, razvijalec Naughty Dog je nameraval večigralsko zabavo, ki smo jo v originalu poznali pod imenom Factions, splaviti skupaj z enoigralsko kampanjo, a je bil primoran takrat načrte spremeniti. Factions 2.0 namreč še ni bil pripravljen za izid in ekipa je na njem nadaljevala delo, vmes pa so minevala leta brez kakršnikoli posodobitev.
An Update on The Last of Us Online: https://t.co/nMUm7TmH9h pic.twitter.com/fmuXCLzDMB
— Naughty Dog (@Naughty_Dog) December 14, 2023
Šef Naughty Doga, Neil Druckmann, je leta 2022 izjavil, da večigralstva ni na spregled zaradi enega preprostega razloga: projekt je postal precej večji kot pa si ga je sprva zamislila ekipa, zato so vanj zlili dodatna razvojna sredstva in končna zadeva bi morala zaradi svoje kakovosti in enormnosti preseči vsa pričakovanja igralcev.
Da pa vse ne leži samo na poliranju izdelka se je pokazalo maja letos, ko je Naughty Dog zopet najavil, da Factions 2.0 še nekaj časa ne bomo igrali, nakar je spletna stran Bloomberg poročala, da so se v razvoju pojavili enormni zapleti. V razvoj naj bi posegel Sony, ki je za testiranje narejenega dela vpoklical svojega novega partnerja studio Bungie, ki je zaradi kovanja igre Destiny 2 in njenih dodatkov veljal za prekaljenega mačka večigralskih naslovov. In ta nad videnim ni bil impresioniran, zaradi česar je Sony naknadno zmanjšal ekipo, ki je delala na tem projektu in mnogi so zato ugibali, da od Factions 2.0 na koncu ne bo nič.
Ta teorija se je izkazala za veljavno, saj je Naughty Dog v večernih urah napovedal tudi uradni preklic projekta. Na uradni strani so zapisali, da je bila ta odločitev izjemno težka in da se zavedajo, da bo vest razočarala veliko igralcev. Med prehodom na polni razvoj so uvideli, kako široke so postale njihove ambicije, zato bi razvoj in vzdrževanje večigralskega dela zahteval delo vseh članov ekipe, kar pa bi resno nato vplivalo na njihovo možnost delanja enoigralskih izkušenj. Zato so se morali odločiti: postati večigralski studio, ki bi delal samo “live service” izkušnje ali pa naj nadaljujejo po poti kovanja odličnih enoigralskih kampanj. Odločitev je bila seveda jasna in po našem mnenju tudi pravilna.
Dobra novica je vsaj to, da je Naughty Dog v tej najavi priznal, da trenutno delajo na več kot eni enoigralski igri in že so se začela pojavljati ugibanja, kaj so ti trenutni projekti. Zaradi izjemno popularne serije je skoraj zagotovo v izdelavi že The Last of Us Part 3, studio pa zna pokukati tudi v kakšen drug žanr: že dolgo obstajajo govorice, da naj bi Naughty Dog izdeloval nek znanstveno-fantastični naslov.