Založnik Capcom si je v zadnjih letih pridobil sloves nekoga, ki vlaga samo v dobre projekte in vsi ti so se nato tudi dobro odrezali na blagajnah. A očitno je nekomu prišlo na pamet, da bi bilo ves ta sloves zavreči in se preobraziti v slabega fanta, saj so se po spletu pojavila poročila, da naj bi Capcom začel vgrajevati svojo lastno DRM zaščito in to v desetletja stare naslove.
Capcom ima sicer rad svojo prodajo iger na PC-ju, a sovraži moddanje. Oktobra lani so na posebni predstavitvi javno izrazili, da jim ni ravno všeč dejstvo, da lahko modderji naknadno preoblikujejo njihove igre, saj naj bi zaradi tega trpel sloves njihovih licenc. Njihovo sovraštvo do moddanja je nato avgusta lani samo še naraslo, saj je na uradnem turnirju igre Street Fighter 6 gostitelj prenosa v živo pozabil izklopiti mod, ki pretepačico Chun-Li reši njenih oblačil, zaradi česar je bil nato turnir tudi prekinjen.
Na tisti konferenci oktobra so napovedali, da se nameravajo proti takšnemu poseganju v igre boriti z lastnimi orodji in zdaj so očitno začeli to grožnjo tudi uresničevati. Igralci na Steamu so namreč poročali, da je 11 let stara igra Resident Evil Revelations nenadoma dobila posodobitev, ki v bistvu ni popravljala hroščev, ampak je vsebovala novo DRM zaščito Enigma. Capcom se sicer za svoje novejše naslove na Steamu poslužuje zaščite Denuvo, a to po določenem času odstranijo in jo včasih nadomestijo s svojo lastno rešitvijo Enigma, ki pa krekerjem ne povzroča takšnih preglavic kot Denuvo.
Capcom is adding DRM Enigma Protector to their back catalog of games. Prevents modding, cheat engine, and reduces performance by up to 10-15 fps with stutters.
byu/Mikasa_Tsukasa inSteam
Enigma je tako prispela v Revelations in igralci so takoj opazili padec sličic na sekundo – v nekaterih primerih so nekateri gledali v 15 sličic na sekundo manj kot prej, ubita pa je bila tudi kompatibilnost z modi. Zaradi pritožb glede optimizacije je Capcom nato posodobitev umaknil, a s svojimi besedami igralcev ni pomiril, saj so se samo opravičili za nevšečnosti in napovedali, da bodo posodobitev povrnili takoj, ko bodo odpravljene težave z optimizacijo. Iz tega lahko sklepamo, da bo DRM zaščita zopet povrnjena, le da bo stvar delovala brez zatikanja, kar še vedno pomeni, da modi na novi verziji ne bodo delovali.
Resident Evil: Revelations je dokaj majhen naslov, a če se je Capcom odločil na takšen način “popraviti” to igro, potem je upravičena skrb, da bodo takšne obdelave deležni tudi drugi naslovi. K rakom žvižgat bi tako lahko šel mod Resident Evil 4 HD Project, ki originalni igri dvigne ločljivost vseh tekstur, avtor pa je za izdelavo žrtvoval leta svojega življenja. Modi so tudi sestavni del izkušnje iger Monster Hunter in samo upamo lahko, da se Capcom vmes premisli in morda ubere kakšno drugo pot, drugače bodo vsi ti naslovi na Steamu prejeli plaz negativnih recenzij.