V prejšnjem letu se je dalo čutiti kar nekaj pomanjkanja glede izidov visokoproračunskih AAA iger. Nekaj smo jih sicer dobili, a veliko manj kot prejšnja leta, razlog za to sušo pa je veliko razvijalcev in založnikov pripisalo krizi s koronavirusom, ki je industrijo za nekaj časa preprosto zmrznil.
Vendar pa zamude pri izdaji ne gre pripisati delu od doma, ampak tudi splošnemu delovanju igričarske industrije, ki v zadnjih letih proračune za izdelavo AAA naslovov napihnila do naravnost že komičnih postavk. Prav tako pa igralci dandanes od novejših naslovov zahtevajo veliko: fantastično grafično podobo, dobro umetno pamet, ogromne svetove, kjer ti nikoli ne postane dolgčas in glasovno podajanje, kjer se pričakuje tudi kakšnega Hollywoodskega igralca.
Za razvoj večjega enoigralskega naslova je tako treba vložiti stotine milijonov evrov, vendar pa denar ne reši vseh težav, saj preprosto potrebuješ tudi talentirane programerje, teh pa ni nikoli dovolj. Bog ne daj, da se slučajno nato v razvoju kaj ne zalomi, saj gre lahko narobe sto stvari in mimogrede moraš v koš vreči leta razvoja. Posledica tega so dolgi razvojni cikli, v katere se je ujelo že več studiov in projekti kot so Dying Light 2, Resident Evil Village, Final Fantasy 7 Remake so za svojo izdajo potrebovali veliko več časa, kot je bila sprva načrtovano.
Fun fact: Video game production cycles have gotten so long that if a big-budget game studio started working on a brand new project today, it would likely be for the PlayStation 6
— Jason Schreier (@jasonschreier) January 2, 2023
Res je, da takšni daljši razvojni cikli niso neka novost, saj imamo iz preteklosti več takšnih slavnih primerov: Diablo 3 je bil v razvoju 11 let, L.A. Noire pa 7. Vendar se zdi, da v zadnjih letih dobivamo čedalje več zamud in če je bil včasih standard za razvoj nekje 4 leta, je zdaj to nekje 5 ali 6 let.
Takšnega razmišljanja se je lotil tudi priznani novinar Jason Schreier, ki je v zanimivem tvitu zapisal, da če bi se nek sodobni studio ta hip spravil od čiste nule delati novo AAA igro, bi verjetno že moral načrtovati izid na konzoli PlayStation 6.
Izjava se morda sliši smešna, še posebej glede na dejstvo, da PlayStation 5 še vedno ni dostopen kar v vsaki trgovini, a ta konzola je zdaj že stara 2 leti in Sony že zagotovo načrtuje naslednika. Sony je nedavno neuradno potrdil, da bo PlayStation 6 izšel nekje v 2028, to pa se sklada s prej omenjeno Jasonovo tezo, saj bi nova igra za razvoj potrebovala ravno nekje 5 let, kar izid postavi v 2028.
Even at our small studio we seem to be on a one game per console life cycle schedule. It takes a long time to concept, prototype, develop, test, release, bug fix, port, bug fix, etc.
— Philip Tibitoski (@PTibz) January 2, 2023
Especially if you’re trying to do something you haven’t done before.
Iz Jasonove izjave se je nato razvila zanimiva debata, ki so se je udeležili tudi dejanski razvijalci iger. Eden od teh je bil Phillip Tibitoski, ki je ustanovil studio Young Horses, ta pa je ustvaril indie naslove kot sta Bugsnax in Octodad. Phillip je zapisal, da je njihov studio majhen in njihovi projekti manjši, a tudi oni na eno generacijo konzol targetirajo eno samo igro, saj je za en naslov preprosto treba narediti preveč dela, da bi lahko sproti vrinil še kak projekt.
Elder Scrolls will probably skip two
— Jason Schreier (@jasonschreier) January 2, 2023
Če to drži, potem lahko ven potegnemo nekaj smešnih, a žalostnih zaključkov. Čisto mogoče je, da bo nova Elder Scrolls igra zamudila trenutno generacijo konzol, kar bi tudi pomenilo, da bi med Skyrimom in naslednjim delom Elder Scrolls serije zaživeli in umrli kar dve generaciji konzol. Fallout 5, ki naj bi izšel za Elder Scrolls 6, pa lahko trdno postavimo v naslednjo generacijo konzol in kdo ve, če ga bomo s tem tempom videli pred 2030.
Ja pa ne, nekatera studia ja nekatera ne. Vsekakor 1st party studia že planirajo igre, ko bodo prišla na še naslednji generaciji konzol ampak 3rd party pa vsekakor ne. Če bo njihov tak naslov že prišel, ko bo na voljo nova generacija, potem bodo “preprosto” naredili port. Je pa res, da vsekakor premalo ljudi ve, koliko let je potrebno za razvoj 1 igre.
Glede tega, da pa Elder Scroll ne bo prišel na tej generaciji še pa dvomim. Starfield je vsekakor dlje časa v razvoju kot ostale igre, ampak tukaj kot ste napisali, moramo upoštevati še epidemijo ter to, da je to Microsoftov prodajalec konzol. Njihov največji naslov po dolgem času, torej zagotovo hočejo kvaliteto, se realno ne bi čudil, da veliko M$ ekip trenutno premeščenih na Starfield.
Ampak to ne pomeni, da bo TES 6 komaj začel z razvojem letos. Sprememba na polno paro vsekakor, je pa le ta že v konceptni fazi bil od leta 2015 in v pre-production od leta 2019. Torej je že velika verjetnost, da je igro možno odigrat od začetka do konca, vsaj main story. Prav tako je BGS so v zadnjih letih na veliko razširili ekipo in če tudi majhen % ljudi dela v pre-productiono, je to tudi lahko po 50-100 ljudi in to je dobesedno tako število razvijalcev, ki je celotni Skyrim naredilo.
Torej za TES 6 pomoje lahko štejemo max 4 leta po Starfieldu, min. pa 2. Torej 2025-2027 kaj še vsekakor pade v trenutno dobo konzol. Fallout 5 pa bo zagotovo na novi generaciji in po tako takratni system seller, četudi bi bil TES 6 izdan leta 2025.
Prav tako pa imam občutek, da bo nova generacija prišla bolj proti letu 2030. Tudi če je tak trenutni načrt, vedno gre nekaj narobe še predvsem pa, če bo prodaja konzol še lepo naraščala se jim nikamor ne bo mudilo.