Avowed je morda moja najbolj pričakovana igra, ki jo v rokah drži Microsoft in moje mnenje si deli še veliko drugih igralcev. Zadeva namreč nastaja v rokah razvijalca Obsidian Entertainment, ki velja za enega najboljših ustvarjalcev RPG-jev vseh časov in to je njihov prvi večji projekt, odkar jih je pokupil Microsoft, zaradi česar so končno lahko zavrgli skrbi glede financ in se osredotočili samo na ustvarjanje odlične igralne izkušnje, ki se bo, tako kot njihovi pretekli projekti, igrala še dolgo po njenem izidu.
Avowed je bil prvič uradno najavljen leta 2020 in po treh letih smo zanj končno dobili tudi igralni napovednik, ki pa nas je večino ujel dokaj presenečene. Tisti prvi dražilnik izpred treh let nam je namreč najavil odraslo igro, ki bo nekakšna izpopolnjena kopija Skyrima, le da bo vsebovala bolj napredno štorijo, po čemer je Obsidian navsezadnje tudi najbolj znan. Odrasla zgodba je navsezadnje tudi logična, saj se bo Avowed štorijalno napajal iz iger Pillars of Eternity, ki so polne političnih spletk in odraslih tem tipa: v deželi se je pojavila nova kuga, ki novorojenčke oropa duš.
Prvi igralni posnetek pa navrže dokaj risankast, morda že malce komičen ton, ki bi ga prej pripisali kakšnemu poglavju franšize Fable, kot pa odraslemu RPG-ju, ki naj bi bil Avowed. Ob prvem izrisu pokrajine in posejanih vijoličastih cvetlicah sem se spomnil na Obsidianov prejšnji naslov The Outer Worlds, ki je po mnenju mnogih njihova najslabša igralna izkušnja do sedaj.
Nekaj manjka tudi animacijam, saj lahko vidimo kadre bojevanja, tam pa je mahanje sekir videti brez potrebne težine in je celo videti malce slabše od 12 let starega Skyrima po katerem naj bi se Avowed zgledoval. Mimogrede, to zdaj ne velja več. Feargus Urquhart, ki je trenutni šef Obsidiana, je za PCGamer potrdil, da je Avowed bil sprva zamišljen kot njihova verzija Skyrima, a skozi čas so se zavedali, da je njihova moč v ustvarjanju globokih RPG-jev in ne odprtih svetov. Avowed je zaradi tega bolj podoben igri The Outer Worlds po kateri pa so se nemara zgledovali malček preveč.
Seveda znajo biti slabe slutnje takoj odpuščene, če bo Obsidian dostavil globoko zgodbo, z dobrimi RPG mehanikami in s svetom, kjer bodo naše odločitve nosile resnične posledice. Če jim bo vse to uspelo bomo videli enkrat v letu 2024.
Saj ne izgleda tak slabo razen animacij, ki so videti grozne. Prav tako “da je njihova moč v ustvarjanju globokih RPG-jev in ne odprtih svetov” zveni bolj kot, v unreal enginu nam ne bo uspelo naredit optimiziranega velikega odprtega sveta zato smo projekt raje zmanjšal. Obsidian si mora malo zmanjšat EGO, ki jim ga je dala peščica fanboyov in zdaj ne morejo iz svoje kože kot neki mojstri RPG iger. Zvenijo isto kot Arkane pri Redfallu, ko so rekli, da bo Arkanov gameplay rešil igro.
Naj že rečejo Microsoftu če bi lahko od BGS dobili Creation Engine pa tam ustvarjajo dalje. Saj so sami rekli, da ima velike usluge za FNV ravno BGSov CE. Trenutna verzija njihovega Engine-a bi bila verjetno nekaj najboljšega za The Outer Worlds 2.