Letošnja množična odpuščanja znotraj igričarske industrije so dobro nakazala, da pred izgubi službo ni varen nihče, pa čeprav je morda tvoj studio spoštovan in je v preteklosti izdal naslove, ki so prinesli cele prikolice denarja. Noben vir denarja ni neusahljiv in če je moral odpuščati založnik Epic Games, ki je z zadnjo sezono igre Fortnite pridobil rekordno število igralcev, potem ste lahko prepričani, da so se začeli rezati odvečni ljudje tudi po drugih razvijalcih.
Eden takšnih je Bungie, ki je preko igre Destiny 2 služil ogromno in je zaradi svojega dobro izdelanega finančnega načrta postal privlačen za Sony, ki je z njim lani sklenil partnerstvo. V bistvu je Sony studio kupil, vendar pa je v pogodbi pisalo, da bo kljub temu Bungie ostal povsem samostojen studio, ki bo še naprej lahko operiral tako kot se mu zahoče.
Vendar pa je ta pogodba očitno vsebovala tudi klavzulo oziroma drobni tisk, ki je bil tam bolj zaradi lepšega, saj nihče ni zares pričakoval, da bo igri Destiny 2 kdaj kmalu strmo padla popularnost in da morda Bungie ne bi več bil tako dobičkonosen. A zgodilo se je ravno to, saj je vodstvo oktobra potrdilo, da so zgrešili finančno tarčo za debelih 45 %. Iz tega so se jasno rodila odpuščanja, zaradi katerih je službo izgubilo okoli 100 ljudi.
Razvijalec je zasekal globoko in to je na preostalih zaposlenih pustilo velike posledice. Novo poročilo strani IGN pravi, da je morala znotraj pisarn popolnoma na dnu in da se vodstvo ne trudi preveč, da bi to izboljšalo. Poleg odpuščanj so se začeli tudi drugi varčevalni ukrepi: najemanje novih delavcev je bilo zaustavljeno, zmanjšan je bil proračun za potovanja, zamaknjena pa so bila razna zbiranja in druženja ali pa so ta zdaj postala povsem virtualna.
Med zaposlenimi se je razširil tudi strah, da bi znal Sony popolnoma prevzeti nadzor nad Bungijem, saj je verjetno pogodba vsebovala določeno klavzulo, ki pravi, da lahko založnik to naredi če razvijalec ne doseže določenih ciljev. Vodstvo je zaposlenim na sestanku direktno povedalo, da so bila prejšnja odpuščanja kot nekakšen vzvod, ki ga zna podjetje v prihodnosti spet uporabiti, tako da je čisto možno, da bo še kdo izgubil službo. Na sestanku je nekdo vodstvo povprašal, če bi bili ti pripravljeni si malce posekati plače in na ta način obdržati več delavcev, a je bil ta predlog hitro zavrnjen, češ da “Bungie ni takšno podjetje”.
Živčnost je tako zdaj na vrhuncu – še posebej zaradi dejstva, da je bil zadnji dodatek za Destiny 2, imenovan Lightfall, med igralci slabo sprejet, zaradi česar je Bungie naslednji dodatek Final Shape prestavil na februar 2024. Vodstvo želi z njim nazaj pridobiti naklonjenost svojih privržencev, a težko bo izgotoviti kaj prepričljivega in privlačnega, če pa imaš v pisarnah nervozne in prestrašene ustvarjalce. Če Final Shape ne bo dosegel zastavljenih ciljev potem je velika možnost, da se bodo zgodila nova odpuščanja, s tem pa se lahko zgodi konec neodvisnosti tega studia.
Rešilna bilka studia bi bila lahko streljanka Marathon, ki bi omogočila vsaj še en dodaten priliv denarcev, a tudi ta je zabeležila prestavitev in jo po novem pričakujemo šele enkrat v 2025.