Home Gaming Megaquarium – Recenzija | Ko ti obiskovalci zasvinjajo cel akvarij |

Megaquarium – Recenzija | Ko ti obiskovalci zasvinjajo cel akvarij |

0
Megaquarium – Recenzija | Ko ti obiskovalci zasvinjajo cel akvarij |

Megaquarium je ena izmed tistih iger, ki jih z veseljem preigravamo, ko preprosto nismo razpoloženi za razne streljačine in druge oblike akcijskega zabavništva. Je igra, ki nam pomaga, da se zvečer po dolgem in napornem dnevu sprostimo in pričnemo s pustolovščino kreiranja svojega sanjskega akvarija. Če ste kot jaz, ki sem bolj zapletene in predvsem tečne sorte, pa utegnete v še tako nedolžni in prikupni simulaciji grajenja akvarijev z ribicami najti kakšno slabost ali dve.

Naslov na prvi pogled ni nek presežek in vsebuje klasične prvine menedžerskih simulacijskih iger, kot je na primer Zoo Tycoon iz leta 2001. Ko pa ugotovimo, da je v celoti plod razvijalca Twice Circled z le enim človekom po imenu Tim Wicksteed, pa ne ostanemo več ravnodušni.


Razvijalec: Twice Circled
Založnik: Twice Circled
Platforme: PC
Datum izida: 13. 9. 2018
Cena: 20,99 €
Steam: Povezava

Zvrst: menedžerska simulacija, grajenje


Ribogojništvo 101

Ob začetku nas pozdravita dva možna načina igranja, kampanja in nepogrešljiv peskovniški način. Pred zagonom kampanje sicer nismo deležni učne ure, ker je ta zelo dobro vpeljana v sam potek kampanje. Tako nas igra prisili, da vsak element posebej predelamo. V sami igri obstaja splošna denarna valuta in posebne točke, ki jih pridobimo z večanjem akvarija. S tem smo v kampanji grobo omejeni, zato se kaj hitro pojavijo težave z napredovanjem v naslednja poglavja, katera nam seveda prinesejo nove naloge z nagradami in dostopom do novih vsebin, kot so dekoracije, akvarijska tehnika in morske živali.

Izjemno sem bil presenečen nad podrobnimi navodili, ki nam jih igra podaja tekom kampanje, saj za vsako stvar izvemo pravi čas kako deluje in na kaj moramo biti pozorni.

Peskovniški način nam ponuja dovolj različnih nastavitev, da izberemo sebi najljubši način igranja.

Ko to dojamemo, prejmemo sklop nalog, ki jih moramo opraviti za napredovanje v višjo stopnjo. Naloge načeloma niso težavne in takoj nam je jasno, kako se moramo lotiti zadeve. Težava pa nastane, ko moramo zbrati določeno število t. i. točk ugleda. Te pridobimo s čim večjimi in predvsem redkimi morskimi živalmi, ki našemu akvariju prinesejo ugled, s tem pa skozi vhodna vrata prileti tudi več obiskovalcev z debelimi denarnicami. Žal smo vsaj na začetku omejeni z majhnim naborom rib, ki nam prinesejo zelo malo točk, zato smo nemalokrat prisiljeni akvarij posejati z eno in istimi vrstami rib, da pridobimo tiste zahtevane točke.

Vse ne gre metati v isti koš…oziroma akvarij

Pričakovano je večji del igre osredotočen na upravljanje z vodnim živežem, kjer najdemo vse od morskih psov pa do nekakšnih vodnih polžev, ki ne navdušujejo le obiskovalcev, ampak pripomorejo tudi k filtriranju vode. Slednje je med drugimi v igri ključnega pomena, saj vsaka vodna živalca pač potrebuje filtrirano vodo z določeno temperaturo. V ta namen moramo za vsak akvarij namestiti cel kup mašinerije, ki obsega grelce in filtre za vodo – v nasprotnem primeru bodo naše ribe kaj kmalu pričele plavati na hrbtu.
Usodno je tudi združevanje nekaterih vrst živali, saj se med sabo požrejo, nekatere pa rade plavajo same, kar povsem razumem.

Na voljo imamo veliko izbiro različnih tipov akvarijev, ki jih lahko tudi združimo ali pa ustvarimo bazene. Odvisno od zahtev naših vodnih prijateljev in naše kreativnosti.

Dodatno dinamiko doda dekoracija, ki se jo da vključiti v vsak akvarij povsem po želji igralca, raznovrstnost le-te pa je povsem zadovoljiva. Razveselila me je predvsem možnost interakcij med dekoracijo in ribami, saj nekatere za svoje domovanje potrebujejo debla oziroma skale, druge pa gosto morsko travo za skrivališče. Nekaterim organizmom pa je potrebno akvarij celo razsvetliti s postavitvijo reflektorjev. Vse skupaj tako res doda občutek nelinearnosti in igra vsebinsko ne postane prehitro monotona.

Ko je zaposlenega več osebja kot pa je obiskovalcev

Za tip iger, kot je Megaquarium nekako vedno pričakujem solidne interakcije obiskovalcev parka z atrakcijami. Vendar pa sem tokrat bil malo razočaran nad pomanjkanjem odziva obiskovalcev glede na videno. Raznovrstnost človečkov je zadovoljiva, njihova prikazana menja o akvariju pa so na žalost izjemno ponavljajoča. Tako smo vedno priča le kakšnim petim različnim odzivom, ki se ponavljajo v nedogled.

Na določeni točki med napredovanjem v igri, postanejo obiskovalci sila utrujeni in žejni od vsega teženja, zato moramo postaviti klopi in avtomate za pijačo, kjer lahko nabijemo ceno po želji. Ti pa nam (verjetno zaradi maščevanja) akvarij posvinjajo z odvrženimi pločevinkami.

Med zasnovo akvarijev se moramo hudičevo potruditi, da vso mašinerijo skrijemo za stenami, saj se v nasprotnem primeru obiskovalci pritožujejo.

Pri upravljanju osebja pa zopet naletimo na težavico, saj jih imamo vedno premalo. Igra nam daje na izbiro, katere osebke želimo zaposliti, odločiti pa se moramo na podlagi njihovih izkušenj. Nekateri so boljši v hranjenju rib, nekateri v popravljanju mašinerije, spet drugi pa so ljubiteljski čistilci, zato jim vrtenje metle očitno gre najbolje od rok. Njihova produktivnost in organiziranost ni najbolj optimalna, zato se ob širjenju akvarija zna pripetiti, da jih imamo zaposlenih cel kup, ki letajo od zaboja do zaboja s hrano, vmes pa pograbijo še kovček z orodjem in hitro popravijo kakšen filter za vodo, ki se mimogrede pokvari vsakih deset minut.

Kljub določenim slabostim je Megaquarium igra za katero menim, da je vredna mesta v zbirki iger vsakega igralca, zlasti ljubiteljev tovrstnega tipa iger. Igra tudi strojno ni preveč zahtevna, zato bo delovala brezhibno na srednje zmogljivih sistemih, ob igranju pa tudi nisem opazil kakšnih hroščev, ki bi ključno vplivali na samo igranost. Menim, da je s svojim sproščenim načinom igranja in barvito grafiko odlična izbira za večerno sprostitev, kjer lahko uživate ob svojih kreacijah ali pa sprostite frustracije in odpustite nesposobno osebje ter opazujete klavrn propad svoje stvaritve.

Zaključek

Pozitivno:
+ Številne možnosti ustvarjanja v peskovniškem načinu
+ Pester nabor vodnega živeža, dekoracije in mašinerije
+ Sproščujoče igranje, ki igralca pritegne
+ Podrobno vodenje skozi kampanjo
+ Dobra optimizacija, hroščev skorajda ni

Negativno:
– Vsebinsko siromašne interakcije obiskovalcev
– Igranje sčasoma postane monotono

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime