Včasih je na PC-ju veljalo preprosto pravilo, da so vse igre tekle samo na navezi miške in tipkovnice, medtem ko so bili kontrolerji podprti samo v športnih igrah tipa FIFA ali NBA. To so bili časi, ko Steam še ni obstajal in so skoraj vsi razvijalci na PC platformo gledali zviška.
Steam je vse to spremenil in danes je situacija povsem drugačna. Igranje na kontrolerjih je postalo nekaj povsem običajnega in podporo za to nadzorno shemo so dobili tudi žanri, kot so strategije in potezni RPG-ji, ki so jim razvijalci spremenili uporabniški vmesnik samo zato, da bi bilo upravljanje s kontrolerji lažje in hitrejše.
Še vedno sicer obstajajo igre, ki jih je na navezi miške in tipkovnice preprosto lažje igrati. Zame je to hitri Doom Eternal, ki mi je na kontrolerju povzročal velike težave že na prvih stopnjah, ko pa sem preklopil na miško, pa se mi je odprla povsem nova izkušnja. Vendar pa je na koncu pomembno le to, da imajo igralci izbiro in niso vezani samo na eno nadzorno shemo.
Razvijalec Valve je v nedavnem poročilu zapisal, da se igralci na Steamu čedalje bolj odločajo za igranje na kontrolerjih. Uporaba ploščkov se je v zadnjih dveh letih celo podvojila, kar pomeni, da milijone igralcev uživa igranje na kontrolerjih. Še posebej je ta nadzorna shema popularna pri športnih naslovih tipa Tony Hawk’s Pro Skater, kjer je igro s kontrolerjem pognalo kar 90 % igralcev.
Igralci so na PC-ju pridno začeli izkoriščati tudi svoje PlayStation 4 kontrolerje in takšnih uporabnikov je v zadnjih dveh letih iz 10,9 % naraslo na 21,6 %. Ta rast se bo samo še nadaljevala, saj je Steam pred kratkim vnesel podporo za PlayStation 5 kontrolerje DualSense, ki so naravnost fantastični. Več o njih si boste lahko prebrali v naši prihajajoči PlayStation 5 recenziji.