Zombijaška igra Dying Light je bila dobra igra, a ji je manjkalo še tisto malo, da bi bila izkušnja res odlična. Vsi smo zato leta 2018 veselo vzklikali, ko smo slišali iz ust razvijalca Techland novice o razvoju drugega dela.
A od takrat so se nad poljskega razvijalca zgrnili temni oblaki. Izid je bil najprej postavljen za pomlad 2020, nato pa je bil prestavljen na neznani datum. Nato so se pojavile govorice, da se studio kopa v velikih težavah glede razvoja in čeprav je Techland te govorice zanikal, kakšnih dokazov o nasprotnem ni ponudil. Datuma izida še vedno nimamo, zdi pa se cela večnost, odkar smo dobili kakšno sliko ali pa napovednik.
Spletna stran TheGamer je nedavno izdala novo poročilo, ki se bolj globoko potopi v razvojno kulturo studia. Vir informacij je bilo več bivših zaposlenih, ki so razvoj igre označili za popolno katastrofo.
Največ težav naj bi povzročal vodja studia Pawel Marchewka, ki naj bi se vtikal v prav vsak vidik razvoja in konstantno vpeljeval spremembe. Problem v temu je, da so delavci neprestano imeli občutek, da jim nekdo gleda pod prste, kar je slabo vplivalo na atmosfero v pisarni. Prav tako odločitve tistih, ki so bili na delavnem mestu ravno za določene funkcije igre, niso nosile veliko pomena. Direktor igre se je denimo odločil za eno, a nato sta kreativni direktor Adrian ‘Pyza’ Ciszewski in Pawel Marchewka njegovo odločitev enostavno prepisala. Delavcem je bilo specifično naročeno, da delajo na enem vidiku igre, a potem se je nekdo čez noč premislil in ves razvoj tega dela je šel v nič.
Potem so tu težave pri najemanju delavcev. Techland naj bi v pisarno pripeljal veliko zunanje pomoči a potem njihovih mnenj sploh niso upoštevali. To je veljalo za vse, tudi za Marca Albineta – Ubisoftovega veterana z več kot 30 let izkušenj pod pasom, ki bi moral nadgraditi delavno kulturo v Techlandu, a tudi on ni mogel spremeniti mnenja vodilnih. Pawel Marchewka je najel tudi svojo ženo in sestro in obe igrata vidnejši vlogi v studiu. Aleksandra Marchewka je februarja lani prevzela nadzor nad kadrovskim oddelkom, čeprav na tem področju nima nobenih delavnih izkušenj. A viri pravijo, da se da Aleksandro izkoristiti tudi drugje, saj zna vplivati na svojega moža. Če Aleksandro prepričaš v spremembo določene igralne mehanike obstaja velika možnost, da se bo to potem res zgodilo, saj bo tvoja ideja posredovana šefu.
Težave naj bi povzročal tudi pogon Chrome Engine 6, ki preprosto ne vsebuje tako enostavnega razvoja kot recimo Unreal Engine. Pawel Zawodny, ki je ustvaril Chrome Engine za Dying Light je za nadaljevanje predlagal prehod na drug pogon, a Marchewko je vztrajal na Chrome Enginu 6. Zawodny zdaj ne dela več pri Techlandu.
Seveda ni nič uradno potrjenega, a vseh teh govoric preprosto ni možno spregledati. Zanimivo bo videti, kaj bo izšlo prej: Dying Light 2 ali Dead Island 2? Namreč smešno je, da je na obeh delal Techland in trenutno sta oba ujeta v razvojnem peklu glede nadaljevanja.