Ko je NVIDIA predstavila novo generacijo grafičnih kartic RTX 4090 sem nekam naveličano spremljal podatke glede silnih gigabajtov spomina in predstavljene začetne cene, ki so se izkazale samo za pobožne fantazije ameriških cen, brez davka. Mi je pa zato veliko več pozornosti vzbudila predstavitev orodja RTX Remix, ki je bilo namenjeno predvsem modderjem, ti pa so lahko preko dokaj enostavnega postopka v starejše naslove tipa The Elder Scrolls: Morrowind vnesli čisto pravo ray tracing osvetlitev, ki lahko takšne igre povsem prenovi.
NVIDIA je vso moč orodja RTX Remix predstavila v nedavno izdani predelavi Portala, ki celotni igri doda ray tracing osvetljevanje, to pa zna na kolena spraviti tudi najmočnejše grafične kartice. Vendar pa je Portal RTX še vedno produkt iz rok profesionalnega studia, kako pa se bo zadeva obnesla v rokah amaterjev pa je ostajala neznanka. No, modderji so zdaj začeli s prvimi eksperimenti in čeprav gre za zgodnje rezultate, so nekateri med njimi še vedno presneto impresivni.
Ena prvih iger, ki je bila deležna eksperimentalne nove preobleke je bila legendarna igra SWAT 4 iz leta 2005, ki s podporo ray tracinga res dobi novo življenje, je pa tudi jasno, da je tole šele začetek takšnega modificiranja, na katerem je potrebno še narediti nekaj dela. Orožje igralca je denimo praktično ves čas ovito v temo, nekatere stopnje pa začno naokoli metati presvetle ali pa na pol izrisane teksture, kar bi bilo treba popraviti ročno.
Tudi Max Payne 1 je v ray tracing preobleki videti povsem frišno. Zadeve v gibanju sicer še nismo videli, a Max Payne vsebuje kar nekaj stopenj, ki preko nove osvetlitve povsem spremenijo scene in te naredijo bolj realistične. Nekomu je celo uspelo ray tracing spraviti v GTA 3 in prvo Mafio, vendar pa ta dva projekta potrebujeta še veliko dela, preden bosta resnično nared za kakšno pravo preigravanje.
Zanimivo bo videti, kaj vse bodo postorili še modderji za obnovo starejših iger, nenazadnje pa ni odveč tudi misel, da bo tudi kakšen založnik izkoristil RTX Remix za uradno predelavo svojega kataloga, preko katerega bi lahko na takšen način zlahka ven stisnili še kakšen cekin. Držimo fige, da nekdo poskrbi za ray tracing obdelavo v igrah kot so Batman: Arkham Asylum in City ter v Mirrors Edge, ki bi od takšnih obnov še največ profitirale.