Serija RPG iger Gothic se že dolgo ponaša s pridno skupnostjo modderjev, ki so predvsem za prvi dve igri spočeli manjše in večje projekte. V prid kvalitet teh dve desetletji starih iger priča projekt Chronicles of Myrtana: Archolos, kjer je skupina modderjev povsem brezplačno ustvarila praktično nov naslov, ki se le ohlapno naslanja na pripoved prvega Gothica, pa še vedno je bilo to dovolj, da je bil mod izglasovan za najboljši mod preteklega desetletja.
Založnik THQ Nordic že dolgo dela na uradni predelavi prvega dela, ki jo ustvarja povsem frišni razvijalec Alkimia Software, medtem ko se je originalni nemški studio Piranha Bytes znašel v velikih težavah. Vmes pa je potihem nek res podjetni modder prvi Gothic spravil v pogon Unreal Engine 5 in to ne samo v obliki tehnološkega dema: tip je v nov pogon preselil celo igro, z delujočimi NPC-ji, nalogami in celo novimi animacijami.
Zadeva je sicer še v alfa stanju, vendar lahko do nje dostopamo kar preko Steama, za igranje pa potrebujemo licenčno kopijo prvega dela, ki se po novem imenuje Gothic 1 Classic. Igro izberemo v Steamovi knjižnici, na njo desno kliknemo, izberemo možnost “Properties”, nakar v zavihku “Betas” v okno vtipkamo kodo “TheColonyisNotUnreal” (brez narekovajev”), nakar se nam odklene veja igre “unrealbeta”. To izberemo, ob zagonu igre še enkrat potrdimo igranje predelavo in že smo v igri.
Gre za alfa različico, tako da stvar še ni dokončana, vendar pa je stvar že zdaj impresivna. Za veterane zna biti kar malce čudno gledati neverjetno visoke sličice na sekundo, saj original v ostarelem pogonu sicer deluje tekoče, vendar pa je poganjanje znotraj pogona Unreal Engine vseeno povsem drugačna izkušnja. Avtor je celo spremenil uporabniški vmesnik, dodal nove animacije za boj in tek, te spremembe pa zagotovo ne bodo všeč vsem. Malce čudno je, da imaš ob igranju Gothica na ekranu vedno zapisan opomnik za trenutno nalogo, saj so se te igre vedno zanašale na večjo imerzijo, zato je bil tudi uporabniški vmesnik minimalen.
Avtor moda prihaja iz Rusije in v svoji VK skupini je že napovedal prvi popravek, medtem pa pridno zbira poročila igralcev in si hrošče zapisuje v čedalje večjo Excel beležnico. Žužkov je trenutno kar nekaj, saj denimo vse besedilo ni prevedeno iz ruščine, nekateri NPC-ji pa se nočejo braniti, pa čeprav jih od blizu sekamo z zarjavelo sabljico.
To zna biti sčasoma lepa popestritev, medtem ko čakamo na prvi uradni igralni napovednik predelave, za katero lahko samo upamo, da izide še enkrat letos. Rusi so na splošno enostavno nori na Gothic in se ne mislijo ustaviti samo pri modih: pisali smo že o impresivnem projektu Grayshaft, ki pa je še vedno sredi aktivnega razvoja.