Igralci so te dni presneto jezni na Xbox in Phila Spencerja

Po včerajšnji šokantni novici, da bo Microsoft zaprl tri svoje razvijalce, se je zdaj prah nekoliko polegel in na spletu je završala jeza igralcev, ki je usmerjena predvsem proti znamki Xbox in njenemu dolgoletnemu glavarju Philu Spencerju.

Odpuščanja so v igričarski industriji v zadnjih letih postala že taka stalnica, da smo jih v bistvu že navajeni in čeprav je žalostno, da ob zaprtju studia Tango Gameworks najverjetneje nikoli ne bomo dobili tretjega dela serije The Evil Within, je veliko bolj tragično dejstvo, da bo zaradi teh odločitev brez dela ostalo ogromno ljudi, ki so žive osebe, z vsakodnevnimi odgovornostmi, kot je plačilo najemnine, nakup dobrin za pomladek in odplačevanje kredita za avto.

In vse to se dogaja v korporaciji Microsoft, ki bi moralo biti varno zatočišče večjih in manjših razvijalcev. Po včerajšnji novici glede zapiranja treh studiev je Adam Boyes, šef razvijalca Iron Galaxy Studios, na X-u objavil preprosto sliko Google poizvedbe Microsoftovega zaslužka v 2024, ki kaže, da je Microsoft dosegel rekordno, 17 % rast na 61,9 milijard dolarjev, s tem pa je presenetil tudi pričakovanja Wall Streeta.

Pri takšnih tragičnih dogodkih se vedno začne iskati krivca in raja takrat najraje najde eno samo osebo na katero lahko izlije ves svoj gnev, čeprav to ni ravno pravično, saj za takšnimi odločitvami vedno stoji kopica uradnikov, ki preprosto pogleda finančne rezultate in odreže tisto, kar ne prinaša dovolj visokega dobička.

Ravno zaradi tega se je vodja branže Xbox, Phil Spencer, v preteklih letih v večji meri izognil internetni jezi, k temu pa je pripomoglo tudi dejstvo, da se je vedno nasmejani Phil označeval za čisto navadnega igralca, ki preprosto ljubi znamko Xbox in želi igralcem pripeljati čim več zabave. Phil je znamko Xbox prevzel takrat, ko je bila ta v dobi konzole Xbox One na dnu popularnosti in novi vodja je dejansko prinesel nekaj pomembnih novosti, ki jo je okronal z nakupom založnika Bethesda in servisom Game Pass.

Vendar pa Phil ni nanizal samih uspehov, saj je postalo v zadnjem desetletju tudi jasno, da se je izdaja novih naslovov v že ustaljenih franšizah nenormalno upočasnila in prepričljivih ekskluziv preprosto ni več. Pečata konzol Xbox sta dolgo bili franšizi Halo in Gears of War, obe pa sta zdaj praktično mrtvi. Halo Infinite je bil leta 2020, ko bi moral iziti skladno s konzolo Xbox Series X, predmet norčevanj in razvijalec 343 Industries je moral izid prestaviti za eno celo leto pa še takrat igra ni dostavila pričakovanega. Gears of War pa nam je zadnji del dostavil leta 2019 in nikomur ni jasno, kaj razvijalec The Coalition zdaj sploh počne in zakaj Xbox Series X v svojem četrtem letu obstoja še vedno ni prejel niti ene Gears of War igre.

Skratka, potrpljenje igralcev se je zdaj dokončno izteklo in če je bilo to že dolgo na minimumu, je včeraj dno izbilo zapiranje dveh priznanih razvijalcev. Krivdo ni moč pripisati samo Philu, a spletna stran Kotaku je včeraj spisala obširen članek, ki pravi, da je napočil čas, ko je izgovorov dovolj in bo moral tudi Phil prevzeti določen del krivde, saj so odpuščanja in revna bera ekskluziv nastala pod njegovim vodstvom.

Philove ideje sicer niso napačne. Dober primer tega je intervju iz leta 2023, ko je omenil, da je njegova glavna prioriteta pustiti razvijalcem, da delajo tisto, kar hočejo ustvariti. Ironično se je ob tem dotaknil ravno včeraj zaprtega razvijalca Tango Gameworks, ki mu je pustil svobodo ustvarjanja igre Hi-Fi Rush, čeprav so vsi pričakovali, da bo ekipa delala na The Evil Within 3.

Vse to se sliši čudovito, vendar pa je Phil ob tem očitno razvijalcu zamolčal, da od teh ustvarjenih izdelkov vseeno pričakujejo dobro prodajo. Microsoft ni Valve, kjer se lahko ekipe po cele dneve poigravajo s koncepti naslednjega naslova in nato tega sploh ne razvijejo. Microsoft ima delničarje in Phil svoje lastne šefe, ti pa od teh iger pričakujejo dobro prodajo. Če tega ni je lahko firma še tako profitabilna, ampak sčasoma bo zaprla tiste oddelke, ki ji delajo minus in takrat je konec sanjarjenja o delu samo na tistem, ki je strast določenega razvijalca.

In zdaj je ta kruta realnost doletela ne samo Phila, ampak tudi vse razvijalce, ki se nahajajo pod Microsoftom in se naenkrat ne počutijo več tako varne. Zato so nekateri kritiki ob Microsoftovem prešernemu nakupovanju založnikov kot so Bethesda in Activision Blizzard že dolgo nazaj opozarjali, da tole ni preveč pametna ideja. Končnemu uporabniku je bilo sicer vseeno in veliko je odobravalo nakup samo zaradi tega, ker bodo potem vsi ti naslovi slej ali prej postali na voljo preko servisa Game Pass.

Nihče pa se očitno ob tem ni vprašal, kaj se bo zgodilo, če vodstvo ne bo opravilo svoje naloge in se bo upočasnila ne samo prodaja iger, ampak tudi konzol Xbox. Začelo pa se je dogajati ravno to in Microsoft je lani odpustil kar 10k ljudi po celem svetu, 800 od teh pa je bilo odrezanih iz divizije Xboxa. Konec lanskega leta je po letih boja Activision Blizzard končno stopil pod okrilje Microsofta, samo nekaj mesecev kasneje pa je bilo znotraj Xboxa znova odrezanih skoraj 2k služb.

In zdaj smo tule, kjer so se včeraj zopet zaprli trije razvijalci, koliko od teh pa bo izgubilo službe pa zaenkrat ni znano. Mike Ybarra, bivši Blizzardov vodja, je na X-u Phila zagovarjal in da naj bi šefa Xboxa vsa ta odpuščanja prizadela enako kot vse druge. To je morda res, vendar pa ima Phil še vedno službo in bi moral priznati vsaj delno krivdo in čeprav ima srce na mestu, mu manjka vodstvenih sposobnosti. Kdo ve: če bi te dni Tango Gameworks, podprt z dobro oglaševalsko kampanjo, na blagajnah zaslužil z igro The Evil Within 3, bi morda ta studio še danes obstajal.

Na družabnih omrežjih se je oglasil tudi Thomas Mahler, ki je vodja Moon Studios, ta pa je leta nazaj za Xbox spočel ekskluzivno igro Ori and the Blind Forest. Takrat so Thomasu vsi težili, da naj Moon Studios proda Microsoftu in zdaj se je izkazalo, da je imel Thomas ves čas prav in kdo ve, kje bi bili danes njegovi zaposleni, če ne bi ostali samostojni in letos izdali igro No Rest for the Wicked, ki se na Steamu prav dobro prodaja.

V razvijalcih, ki si jih trenutno lasti Microsoft, se je te dni zagotovo naselil strah, saj je zdaj postalo boleče očitno, da je heca konec in da varen ni več skoraj nihče. Osebno me je najbolj strah za razvijalca Ninja Theory, ki si je za kovanje igre Senua’s Saga: Hellblade II vzel kar lepo količino časa in čeprav je stvar videti čudovito, za snovanje zagotovo ni bila poceni in občutek imam, da bo igra sicer dobila dobre ocene, a tole ni videti kot stvar, ki bo zažigala blagajne.

Prihodnost branže Xbox tako ostaja nejasna in v bistvu tudi nam ni čisto jasno, kakšna bo točno pot Microsofta v prihodnosti. Nad konceptom ekskluziv so nekako obupali, zaradi česar so svoje stvaritve že začeli seliti na konkurenčne konzole tipa PlayStation 5 in Nintendo Switch in ravno Tango Gameworks je bil tisti, ki je igro Hi-Fi Rush nedavno preselil na PS5, nakar je bil samo mesec in pol kasneje zaprt. Držimo fige, da se uresniči naša napoved glede širitve uradne prodaje znotraj Slovenije, kar bi znalo dvigniti prodajo konzol in morda bi se s tem vsaj delno zaustavil val odpuščanj, čeprav se to zdaj zdi za neverjetno optimistično napoved.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

2 KOMENTARJI

  1. Pa to je super novica za ostale razvijalce, ki niso pod Microsoftom … to pomeni, da ti razvijalci (veliki in mali) ne bodo nikoli šli pod Microsoft. Bolj slaba tolažba je tole za trenutne razvijalce pod Microsoftom, ampak zdaj si je Microsoft s tem zabil žebelj v krsto, kar se tiče naslednjih večjih nakupov založnikov … Očitno bo Microsoft moral obdržati vse te založnike, ki si jih trenutno lasti, ker drugih več ne bodo dobili, razen kakšne manjše razvijalce oz. lastnike, ki bodo z veseljem prodali firmo Microsoftu, da bodo zaslužili milijone s prodajo, prihodnost pa jih s tem več ne zanima. Meni je samo važno, da Bethesda preživi, če pa že ne bo, pa jo naj Microsoft proda, namesto, da mu naredijo konec. Cigani.

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime