Mortal Kombat 1 – vrnitev k začetku serije, a ne povsem

Serijo pretepačin Mortal Kombat spremljam že zelo dolgo, čeprav sam nisem nek navdušenec nad tem žanrom iger. Kar se tiče merjenja moči dveh pretepačev bi me lahko označili kot nedeljskega igralca, ki sicer rad spremlja ples pesti in nog, vendar pa se v posamezni naslov ni nikoli dovolj globoko potopil, da bi doumel vse njegove mehanike in napredne poteze.

Vendar pa še vedno rad poprimem za takšne pretepačine, saj uživam v vsaj površnem učenju kombinacij, Mortal Kombat pa je od vedno ponujal prekomerno dozo nasilja, ki je bila že tako zapretiravana, da je mnogokrat postala že kar smešna.

Razvijalec NetherRealm Studios za to serijo skrbi že od njenih začetkov, v zadnjih poglavjih pa je začel poudarjati tudi razvoj zgodbe. Ta se je vmes zakomplicirala do te mere, da so se okoli začeli pretepati že bogovi, s tem pa je nastopil problem razvoja štorije, ki mora v vsakem novem delu predstaviti novo stopnjo nevarnosti in težko je preseči zaplet, kjer se dobesedno uniči vesolje.

Zato so se odločili za nov začetek, ki bi zadevo naredil bolj štorijalno preprosto in tako bi imeli izgovor za spočetje nove zgodbe, ki bi nato postopoma stopnjevala nevarnosti in nasprotnike. Vendar pa si razvijalec ni mogel pomagati in že v prvi igri stvari privil do maksimalne stopnje, zaradi česar se človek vpraša, kaj je bil potem sploh smisel ponovnega zagona zgodbe.


Razvojna ekipa: NetherRealm Studios
Založnik: Warner Bros. Games
Platforme: PC, PS5, XSX, NS
NakupSteam
Datum izida: 19. september 2023
Igrano na: PS5

Ključ do igre nam je priskrbel uvoznik CD Media.


VIDEO RECENZIJA


Začetek je sicer obetaven. Uvod igre nam predstavi dvojec junakov Raidena in Kung Laoa, ki zapravljata čas med obdelovanjem polj in se zvečer zapijata v lokalni beznici. Vendar pa se njuno življenje hitro zasuka, ko ju obišče Liu Kang, ki je v primerjavi s prejšnjimi igrami zdaj dosegel božjo stopnjo in lahko ustvarja povsem nove dimenzije in časovnice. Liu Kang se je tako odločil ustvariti bolj pravičen svet, v katerem vlada mir, prejšnji hudobneži tipa Quan Chi in Shang Tsung pa v njih sicer obstajata, a se ne zavedata svojih moči.

Zgodba sicer nima preveč smisla, zato se z njeno logiko ne obremenjujte. Ni namreč jasno, zakaj Liu Kang še vedno prireja boje med Earthrealmom in drugimi dimenzijami, niti zakaj je sploh v novem vesolju ustvaril Shang Tsunga. Kakorkoli že, Liu Kang potrebuje nove borce za turnir, zato v svoje vrste vpokliče serijo že znanih junakov, ki pa so tule malce drugačni kot smo jih vajeni in gojijo med sabo drugačna razmerja.

Seveda mir ne traja dolgo in stvari se kmalu obrnejo tako, da med liki zopet vzbrstijo stare zamere, temu pa sledi veliko pretepanja, vmesnih sekvenc in obilica pretečene krvi.

Mortal Kombat 1
Glavni dodatek pri bojevanju so Kameos – sekundarni borci, ki vas lahko včasih potegnejo iz škripcev.

Kot rečeno, začetek je vzpodbuden, saj se res zdi, da smo se vrnili na bolj nedolžne začetke, kjer bomo med poglavji nadzorovali različne borce, na koncu pa se udeležili turnirja in to bi bilo nekako to. Vmesne sekvence tokrat trajajo kar nekaj minut in so dobro sproducirane, v nekaterih kadrih pa sem se celo glasno zasmejal. Najbolj me je tu navdušil Johnny Cage, ki je sicer resda klišejski, a njegove reference na filme tipa Aliens in Indiana Jones so bile vseeno vredne gledanja. Stvari se na žalost v drugi polovici zasukajo na slabše, saj kar naenkrat stvari postanejo nadvse resne, igra vpelje igračkanje in mešanje likov iz alternativnih dimenzij, Johnnyja pa v drugem delu vidimo bolj poredko, tako da se zgubi tudi tisti komični pridih, čeprav sem užival v obraznih grimasah Shanga Tsunga. Zgodba se sicer malce odkupi v zadnji uri, ki postreže s serijo hitrih pretepaških obračunov, pri katerih vam nasproti stojijo mešani mutiranci Mortal Kombat pretepačev iz drugih dimenzij, a ravno ko se začne neka nova zanimiva zabava je vsega skupaj konec.

Mortal Kombat 1
Vmesne sekvence so čudovite in včasih trajajo nenavadno dolgo.

Preigravanje zgodbe ni preveč dolgo in če ste vsaj malce izkušeni si na začetku izberite kakšno težavnost, ki je višja od normalne. Kot nedeljski pretepač sem si izbral običajno težavnost in mislim da sem tekom zgodbe izkusil nekje dva poraza, nakar sem poln samozaupanja skočil v večigralnost in iluzije moje superiornosti so bile hitro zabrisane v koš za smeti.

Pretepanje je sicer uživantsko in preprosto za učenje. Vsak borec ima svoje poteze, ki jih izvaja s pestmi in nogami, nakar se tu pojavijo še posebni napadi, ki so za vsakega borca zdaj že standardni. Raiden meče naokoli elektriko, Sub-Zero nasprotnika zamrzne in Scorpion ga preko kavlja povleče k sebi in mu nato primaže zaušnico. Moja taktika je bila, da sem se pri vsakemu naučil vsaj enega krajšega kombota in kake tri ali štiri posebne poteze in na ta način sem se dokaj enostavno sprehodil skozi kampanjo, ki sicer ne vsebuje Fatalityjev, saj so ti rezervirani za druge igralne načine.

Mortal Kombat 1
Med kampanjo boste včasih dobili popestritev v obliki mini igrice Test Your Might, ki pa ni ne vem kako razburljiva.

Novost so specialke Kameos, kjer vam družbo v ozadju dela še en dodatni borec, ki ga nato lahko uporabite med izvajanjem kombinacij ali pa ga sprožite takrat, ko ste že malce panični. Vsak Kameo vsebuje po tri posebne poteze, tako da lahko ustvarite cel kup različnih uničujočih kombinacij. NetherRealms je poskušal kampanjo popestriti še z novostjo Test Your Might, kjer morate v določenih vmesnih sekvencah hitro pritiskati tipke, drugače vas čaka smrt, a zadeva se mi je zdela povsem mimo in zaradi glasnega pritiskanja sem sredi noči vsaj enkrat zbudil partnerko. Zadevo lahko k sreči izključite v nastavitvah, kar sem spoznal šele po koncu kampanje.

Poleg preigravanja zgodbe Mortal Kombat 1 ponuja še večigralske obračune, plezanje po stolpu bitk in ločeno mini kampanjo, imenovano Invasions. Ta nas sprehaja po določenih lokacijah, nakar moramo po teh opraviti določene bitke z borci, ki jih ne srečamo v glavni kampanji, nakar pridobivamo razne ključe in si tako odpiramo pot naprej. Zadeva ni preveč zanimiva, vendar pa k paketu doda neko določeno vrednost.

Mortal Kombat 1
Dodatni igralni način Invasions bo po opravljeni kampanji priskrbel še nekaj dodatnega preigravanja štorije.

Tole je zagotovo najlepši Mortal Kombat doslej. NetherRealm je še posebej dodelal vmesne sekvence in obrazne animacije, ki se srhljivo bližajo podobam iz resničnega življenja. Krvi in brutalnosti seveda ne manjka, vendar pa kampanja ne postreže s kakšnimi res brutalnimi prizori. Vsaj meni se niso zdeli takšni, a morda sem na takšne stvari že otopel, možno pa je tudi, da sem pogrešal Fatalityje, ki jih lahko vidimo samo na spletu ali pa preko preigravanja stolpov.

Skratka, Mortal Kombat 1 je čisto v redu pretepačina, ki pa bi bila lahko štorijalno veliko več kot pa nam je bilo na koncu ponujeno. Samo pretepanje je še vedno zabavno, hitro in preko mehanike rezervnih borcev Kameo še bolj napredno prej, zadeva pa je dovolj hitro učljiva in težka, da se bodo na njej zabavali tako novinci kot tudi že utrjeni veterani.

Vaša reakcija na recenzijo?

Povzetek ocene

Mortal Kombat 1 na začetku navduši, vmes malce popusti, nakar v novem finalu zopet upraviči svojo cenovno nalepko. Štorijalni način tako dostavi kar nekaj kvalitetnega pretepanja, izkušnje pa nato lahko prenesemo še v večigralski način, kjer pa nam bo hitro postalo jasno, da bo za doseganje zmag treba postoriti še kar nekaj treninga.

Sveže recenzije

Več

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

🔥Popularne recenzije

Več
Mortal Kombat 1 na začetku navduši, vmes malce popusti, nakar v novem finalu zopet upraviči svojo cenovno nalepko. Štorijalni način tako dostavi kar nekaj kvalitetnega pretepanja, izkušnje pa nato lahko prenesemo še v večigralski način, kjer pa nam bo hitro postalo jasno, da bo za doseganje zmag treba postoriti še kar nekaj treninga.Mortal Kombat 1 - vrnitev k začetku serije, a ne povsem