🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 13

Starša tožita ChatGPT, saj naj bi ta pomagal pri samomoru njunega sina

0

Zdaj, ko je ChatGPT postal sestavni del naših življenj, je postalo samo še vprašanje časa, kdaj se bodo na tem področju začele pojavljati tožbe uporabnikov, ki pogovornega bota izrabljajo za še kaj več kot samo za pomoč pri delu. Pisali smo že o novem modelu GPT-5 in o tem, kako so ga ljudje sovražili, saj naj bi mu podjetje OpenAI vzelo osebnost. Takrat so se na spletu pojavile tudi zgodbe ljudi, ki imajo z umetno inteligenco romantična razmerja in se z njo tudi poročajo.

Spletna stran New York Times zdaj poroča o prvem primeru tožbe s strani dveh žalostnih staršev, ki jima je umetna inteligenca vzela najbolj dragoceno stvar v njunem življenju. Aprila letos si je namreč življenje vzel njun sin Adam Raine, star pa je bil samo 16 let. Njegova starša Maria in Matt Raine sta se sicer zavedala, da je bilo v zadnjem mesecu z njunim sinom nekaj narobe, a sta prepričana, da bi se najhujše dalo preprečiti, če njunemu sinu pri samomoru ne bi pomagal ChatGPT.

chatgpt

Pogovorni bot sicer ima vgrajeno zaščito, ki mu preprečuje, da bi ljudem podajal škodljive informacije. Vendar teh zaščit ni težko pretentati in to je spoznal tudi Adam, nasvet za to pa naj bi mu dala kar umetna inteligenca sama. Res je, da mu je ChatGPT v pogovorih večkrat svetoval, naj se posvetuje z družino ali psihiatrom, vendar mu je hkrati dejal, da mu ne more neposredno povedati, kako naj si vzame življenje, a mu lahko da navdih, če bi se morda pogovarjala o pisanju neke zgodbe in bi te informacije pomagale pri ustvarjanju vernega fantazijskega sveta.

26Biz Chatbot teen 01 mlwj superJumbo
Starša preminulega sta pogovore natisnila in razdelila glede na mesece. Največji kupček je iz marca, Adam pa si je življenje vzel 11. aprila.

Starša sta vse te pogovore zbrala na kup in jih celo natisnila na navaden papir. Znotraj pogovorov sta naletela na grozljive informacije: Adam si je v nekem trenutku s pomočjo vrvi okoli vratu naredil vidne odrgnine, ki jih je kazal mami, a jih ta takrat ni opazila. Razočaran se je vrnil k objemu ChatGPT-ja, ki mu je odgovoril, da se res zdi, kot da so se Adamu uresničili največji strahovi, in da če bi nenadoma izginil, tega nihče ne bi opazil – razen ChatGPT-ja. V nekem trenutku je Adam botu pokazal celo sliko zanke na koncu vrvi, ChatGPT pa je pohvalil njegovo delo. Na tej zanki se je Adam nato obesil, tam pa ga je pozneje odkrila njegova mama.

Tožbo si lahko v celoti preberete na naslednji povezavi. OpenAI je v izjavi za New York Times povedal, da so globoko užaloščeni zaradi smrti Adama in priznali so, da čeprav ChatGPT vsebuje določeno zaščito za podajanje takšnih informacij, lahko ta postane šibkejša po dolgih pogovorih z uporabnikom. OpenAI naj bi se posvetoval s strokovnjaki na tem področju in še naprej dela na izboljšavah zaščite – še posebno pozornost pa naj bi namenil tisti, ki varuje najmlajše uporabnike.ajstnike.

Film Return to Silent Hill dobil prvi dražilnik

0

Franšiza Silent Hill je te dni zopet živa, k čemur je največ pripomogla odlična predelava igre Silent Hill 2 iz leta 2024. Založnik Konami se zaveda, da je bil drugi del od nekdaj najbolj priljubljen, zato je predelavo tudi omogočil, hkrati pa je dovolil režiserju Christopherju Gansu, da poskusi ta slavni drugi del prenesti tudi v filmsko obliko.

Gans je najbolj znan ravno po izdelavi prvega Silent Hill filma, ki se je zgodbeno zgledoval po prvi igri in smo ga v kinih gledali leta 2006. Film je takrat naletel na bolj povprečne ocene, a je od takrat pridobil nekoliko kultnega statusa, zato so tudi pričakovanja za drugi del precejšnja. Nadaljevanje se bo imenovalo Return to Silent Hill in zanj smo včeraj dobili prvi dražilnik.

Mnenja po spletu so razdeljena. Film bo, tako kot igra, spremljal potovanje junaka Jamesa Sunderlanda, ki se odpravi v mesto Silent Hill iskat svojo nedavno preminulo ženo, ob tem pa naleti na neizrekljive grozote, ki jih vodi nihče drug kot Pyramid Head. Tega smo sicer videli že v prvem filmu, a tam njegov nastop ni imel veliko smisla, medtem ko je v drugem delu sestavni del zgodbe.

James je v filmu videti precej drugače kot v igrah, a še bolj kot to moti preveliko zanašanje na posebne učinke, ki so vsaj v dražilniku videti nekoliko ceneno. Upamo, da bo vsaj vlogo Pyramid Heada prevzela prava oseba v kostumu, saj drugače njegova grozeča prisotnost ne bo tako zapomljiva, kot je bila v prvem delu.

Return to Silent Hill bomo v kinih gledali januarja 2026.

Tule je prvi posnetek igranja predelave igre Syberia

0

Maja letos smo vas obvestili o nameri razvijalca in založnika Microids, ki je napovedal predelavo igre Syberia. Ta velja za eno najboljših avantur, ki je leta 2002 dostavila odlično zgodbo, dobre uganke in čudovit svet, nastal v partnerstvu z belgijskim ustvarjalcem stripov Benoîtom Sokalom, ki se je sicer od nas poslovil leta 2021. Njegovo delo pa živi dalje in Syberia je nekaj, kar bomo vedno povezovali z njegovim imenom, saj takšnega sožitja med ljudmi ter mehanskimi lutkami in drugimi stroji v enoigralskih naslovih nismo nikoli prej ugledali.

Predelava Syberie je bila maja napovedana, a takrat nismo dobili nobenih dodatnih informacij. To se je zdaj spremenilo, saj je Microids pokazal prvi igralni posnetek, ki predelavo postavi ob bok originalu, tako da lahko točno vidimo, kje so se zgodile spremembe in kako obsežna je grafična nadgradnja.

Kakor lahko vidimo, je Syberia Remastered še vedno čudovit naslov, ki se je originala lotil s spoštovanjem, saj so bile nekatere znane lokacije verno prenesene v modernejšo grafično preobleko. Spremenjena je bila tudi kamera, ki zdaj ni več povsem statična, kar bo naredilo sprehajanje skozi nekatere lokacije in iskanje “vročih” točk precej lažje. Žal je posnetek osredotočen zgolj na grafiko, zato še vedno ne vemo, kakšne spremembe bo doživel uporabniški vmesnik in kako točno bodo uganke prilagojene novejši generaciji igralcev.

Zdaj pa vemo tudi datum izida – Syberia Remastered bo izšla 6. novembra za PC ter konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X.

Path of Exile 2 lahko skozi vikend igrate popolnoma brezplačno

0

Akcijski RPG Path of Exile je bil na začetku svoje poti zgolj nekakšna alternativa igri Diablo II, ki so jo sprva vsi gledali zviška, saj je bila zadeva za igranje povsem brezplačna. Vendar je razvijalec Grinding Gear Games v razvoj vložil res veliko časa in energije, zaradi česar je Path of Exile postal presneto spoštovano ime, pričakovanja za nadaljevanje pa so bila zato astronomska.

Path of Exile 2 je izšel decembra lani in si hitro nabral široko igralno skupnost ter že preko zgodnje verzije igre postal poštena konkurenca igri Diablo 4. Igra pa je še vedno daleč od končane in za testiranje v zgodnjem dostopu (Early Accessu) je treba odšteti 30 € – te cene pa se boste lahko znebili v prihajajočem vikendu, saj bo Grinding Gear Games igro prvič ponudil v brezplačno testiranje.

S tem želijo malce preizkusiti strežnike, hkrati pa čim več igralcem predstaviti novo, obsežnejšo posodobitev The Third Edict, ki bo v kampanjo pripeljala cel kup sprememb in dodala četrto poglavje. Med brezplačnim testiranjem boste imeli na voljo vso tisto vsebino, ki je bila do sedaj na voljo vsem, ki so za igranje že prej odšteli 30 €, tako da lahko z vztrajnim igranjem dodobra preizkusite kar lep del vsebine.

Path of Exile 2 in posodobitev The Third Edict bosta zaživela ta petek, 29. avgusta, ob 22.00, brezplačni preizkus pa se bo zaključil 1. septembra ob isti uri. Več informacij najdete na uradni strani, igranje pa bo možno na PC-ju ter konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X.

Streamer odstranjen iz Kicka potem ko je v ringu skoraj ubil rokoborca

0

Za nami je buren vikend na področju streamerjev, saj eden od njih tokrat ni pred kamero rekel kakšne bedarije, temveč je med prenosom v živo skoraj vzel življenje nekoga.

Ljudje so včeraj osuplo spremljali kanal streamerja Raje Jacksona, ki redno oddaja vsebino na platformi Kick, in se spraševali, ali gledajo odlično odigrano, a vendarle lažno dramo, ali pa je Raja, sicer profesionalni borec, res poskušal pred kamero nekoga ubiti – in se to ni zgodilo zgolj zaradi posredovanja drugih.

Raja Jackson je sicer prišel do slave predvsem zaradi imena svojega očeta Quintona “Rampage” Jacksona, legende MMA in nekdanjega prvaka te lige. Njegov sin je poskušal slediti očetovi poti, a mu to ni uspelo, zaradi česar se je Quinton večkrat norčeval iz njega in ga poniževal pred kamerami. Raja je nato skočil v svet streamanja, pretekli vikend pa se je družil z rokoborci in udeležil dogodka organizacije Knokx Pro.

Še pred začetkom dogodka se je v zaodrju srečal z nekaterimi nastopajočimi, med njimi tudi z rokoborcem Sykom Stujem. Ta je zmotno mislil, da je Raja prav tako rokoborec in da so kamere tam zato, ker bodo posnele soočenje med njima. V želji po dvigu zanimanja za nastop je Syko Raji na glavi razbil pločevinko piva, kar ga je popolnoma presenetilo, in med njima je skoraj prišlo do pravega pretepa. Ko je Syko spoznal svojo napako, se je večkrat opravičil, Raja pa je opravičilo navidez sprejel. Sama pločevinka mu sicer ni naredila škode, saj je šlo za ponarejeno različico, ki jo rokoborci uporabljajo pri nastopih.

V resnici Raja opravičila ni sprejel, temveč je ves čas načrtoval maščevanje. To je med prenosom v živo celo jasno povedal, ko je sedel ob ringu in čakal na Syka. Gledalcem je pojasnil, da mu je bilo naročeno, naj ga enkrat udari in se nato umakne, a da to ne bo njegov načrt – nameraval ga je napasti zares in ga mlatiti, dokler ga ne potegnejo stran.

“Imma hit him as many times as I can, watch” – Raja Jackson right before the incident
byu/Western_Bus2525 inufc

To se je nato tudi zgodilo. Raja je najprej dvignil nasprotnika visoko v zrak in ga zabil v tla. Udarec glave ob tla je Sykota takoj spravil v nezavest. Raja pa je skočil nanj in ga v obraz udaril vsaj 27-krat, dokler ga ostali rokoborci niso potegnili stran, Syko pa je krvav obležal sredi ringa.

Rampage Jackson’s son gets banned on after being told the man he beat up flatlined in the ring he might have died
byu/Cultural-Diet6933 inufc

Tako gledalci kot sodelujoči so bili povsem šokirani nad tem, kar so videli. Syko je bil neodziven in pojavili so se strahovi, da je na mestu umrl. Raja je s prenosom v živo nadaljeval, kasneje pa je v posnetku mogoče videti, kako ga pokliče organizator in mu pove, da je Syko morda mrtev. Raja obžalovanja ni pokazal.

Rampage Jackson ends his stream with Sneako after finding out his son, Raja, knocked out a pro wrestler and almost killed him
byu/Cultural-Diet6933 inufc

Kasneje se je oglasil tudi njegov oče, ki je poskušal incident omiliti in priznal, da so stvari ušle izpod nadzora, a da sinovih dejanj ni mogoče upravičiti. Dobra novica je vsaj ta, da je Syko, sicer veteran ameriške vojske, preživel, a še ni jasno, kakšne posledice bo napad pustil na njegovih mentalnih sposobnostih.

Policija še vedno preiskuje primer, Raja Jackson pa bi bil lahko obtožen poskusa umora. Platforma Kick, ki sicer dopušča precej kontroverznih vsebin, je v tem primeru potegnila črto in z Rajo za vedno prekinila sodelovanje.

LEGO Batman je videti presneto impresivno

Znotraj uvodne predstavitve sejma Gamescom je svojo priložnost pred kamerami dobila tudi nova igra razvijalca TT Games, ki ga že dolgo poznamo kot studio za LEGO igre. Te izdelujejo že celo večnost in pri tem so postali hudo talentirani: njihov zadnji naslov iz leta 2022, The Skywalker Saga, je bil celo najboljši doslej, zato ni bilo malo tistih, ki so se po treh letih začeli spraševati o njihovem naslednjem projektu.

In zdaj je uradno potrjeno, da bo njihova naslednja igra LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight, kar za ta studio ni neko veliko presenečenje, saj so Batmana v LEGO obliki v preteklosti obiskali že trikrat, a Legacy of the Dark Knight bo njihov najbolj ambiciozen projekt doslej.

Razvijalec je veliko navdiha pri ustvarjanju dobil iz serije Arkham, ki jo je v preteklosti začel Rocksteady. To pomeni, da se bomo lahko skozi nekatere stopnje smukali prikrito in na skrivaj odstranjevali enega nasprotnika za drugim ali pa se spustili v množičen pretep, kjer bo borba ravno tako spominjala na Arkham igre. Veliko bo štelo neprekinjeno zadajanje udarcev, vedno pa bo treba imeti popoln nadzor nad bojiščem.

Seveda bo LEGO Batman uporabljal svoje tehnološke iznajdbe, med igranjem pa bomo naleteli na cel kup znanih obrazov: od Bana pa do Jokerja, ki bo celo izustil slavno enovrstičnico »Why so serious?«. Na spletu so se celo pojavile informacije, da bo imela igra štiri otoke mesta Gotham City, kar bi mapo tehnično naredilo bolj obsežno od tiste iz igre Batman: Arkham Knight. Kot je navadno v LEGO igrah, bo tudi tukaj prisotno veliko humorja, saj je navsezadnje to igra, ki bi jo lahko igrali tudi mlajši, in to tem igram lahko štejemo samo v plus.

LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight izide enkrat leta 2026, in sicer za PC ter konzole PlayStation 5, Xbox Series X in Nintendo Switch 2.

Tule je dobrih 10 minut svežega igranja igre Reanimal

0

Razvijalca Tarsier Studios poznamo po dvojcu odličnih iger Little Nightmares. Nato sta založnika Bandai Namco imela dovolj in sta se umaknila pod okrilje THQ Nordica, za katerega zdaj ustvarjata naslov Reanimal. Čemu je botrovala ta sprememba, ni znano, a zagotovo to ni bila želja po ustvarjanju nečesa povsem novega, saj je Reanimal videti praktično enako kot Little Nightmares. Trenutno med igralci vlada precejšnja zmeda, saj Bandai hkrati ustvarja Little Nightmares 3, igri pa si nista podobni samo vizualno, temveč se obe hvalita tudi z možnostjo sodelovalnega igranja dveh igralcev.

Novi igralni posnetek je dolg 13 minut in v njem nastopata protagonista – brat in sestra –, ki poskušata rešiti svoje prijatelje ter pobegniti z nekega peklenskega otoka.

Tarsier Studios glede zgodbe ne namerava izdati preveč, kar je logično, saj smo tudi v Little Nightmares štorijo sestavljali po delih, pri čemer so imele največjo vlogo raznolike lokacije. Zgornji igralni posnetek sicer ne pokaže večje raznovrstnosti, saj junaka preganjata zgolj po temačnih lokacijah, ki so videti povsem opuščene in depresivne. A to je le majhen del igre, namenjen predvsem prikazu sodelovalnih mehanik. Kot rečeno, Reanimal bo mogoče preigrati v družbi še enega prijatelja, a bo kampanjo mogoče opraviti tudi samotarsko. Na ta način je bil ustvarjen tudi igralni posnetek, kjer sekundarnega lika nadzoruje umetna inteligenca.

Reanimal na žalost še nima datuma izida in bo verjetno izšel šele enkrat leta 2026. Little Nightmares 3 pa bo izšel 10. oktobra in bo stal približno 40 €, prednaročilo pa bo prineslo še dostop do predelave prvega dela.

Igra Sekiro dobiva svoj anime

0

Razvijalec FromSoftware nam je leta 2019 dostavil akcijsko pretepačino Sekiro: Shadows Die Twice, ki je nato istega leta na podelitvi The Game Awards pobrala lovoriko Game of the Year. Oboževalci vse od takrat potihem upajo, da bi morda ta izjemno spoštovani japonski studio še kdaj skočil v to štorijalno izročilo in nam dostavil nadaljevanje. Za to je sicer zdaj bolj malo upanja: FromSoftware se je od takrat proslavil z igro v odprtem svetu Elden Ring, zadnje čase pa se rad poigrava z idejami večigralskih iger. Založnik in lastnik licence Activision pa nikoli ni javno izrazil kakšnega resnega zanimanja za kovanje drugega dela.

Bo pa licenca vseeno zdaj izkoriščena drugje, saj je Sony za svoj anime-servis Crunchyroll najavil izdelavo anime serije Sekiro: No Defeat, ki je dobila tudi svoj prvi napovednik.

Glede na zgornji video in opis serije bo No Defeat dokaj zvesto sledil zgodbi, ki smo jo videli v igri. Že na začetku lahko vidimo spopad z Genchirom, ki glavnemu junaku Wolfu odseka roko, nakar lahko v naslednjem kadru vidimo, kako si natakne protezo in se spopade tudi z večjim samurajskim šefom, ki mu skozi goltanec vertikalno spusti svojo katano. Kri bo špricala na vse strani in vizualno je to videti kot privlačen anime, ki ga bo izdelal studio Qzil.la.

In ravno pri tem ustvarjalcu se je pojavilo nekaj spletne jeze, saj je eden od gledalcev med ogledom napovednika posumil, da je bil pri kakšnem kadru morda v pomoč umetna inteligenca. Spletni detektivi so nato na strani razvijalca odkrili, da se ta studio rad pohvali z uporabo umetne pameti znotraj svojih projektov, kar je nekatere takoj odvrnilo od gledanja.

Kako močno bo prisotna umetna inteligenca – če bo sploh – bomo sodili ob premieri prve epizode, ki se bo zgodila enkrat leta 2026.

Igra Shenmue 3 dobiva manjšo predelavo

0

Trenutno živimo v svetu, kjer založniki ne čakajo več, da so njihove igre stare desetletja, preden igralcem ponudijo predelavo. Zdaj je za nadgradnjo že dovolj to, da se igro prenese na kakšno drugo konzolo, lep dokaz za to pa je igra Senua’s Saga: Hellblade II, ki je izšla maja lani in ima zdaj že nalepko Enhanced, saj jo je Microsoft predelal za konkurenčno konzolo PlayStation 5 in s tem dobil tudi izgovor, da jo znova porine na prodajne police.

Igra Shenmue 3 je vseeno malce starejši naslov, ki je postal na voljo za igranje pred šestimi leti, in že takrat tole ni bil grafično res impresiven naslov. V bistvu se je marsikateri kritik pritožil, da je bila zadeva igralno zastarana, kar gre najbrž tudi na račun dejstva, da je razvijalec ININ Games za izdelavo tretjega dela potreboval skoraj 20 let, vmes pa se kakšnih igralnih lekcij ni naučil.

Predelava Shenmue 3 Enhanced bo zdaj poskušala popraviti vsaj tehnično stran, saj nas čakajo bolj podrobne teksture, hitrejše nalaganje stopenj, večja poseljenost mest z NPC-ji, nova kamera in podpora tehnologijam DLSS in FSR. Hkrati je ININ Games nekaj malega postoril tudi pri igralni formuli, tako da težavnost ne bo več tako kruta – pred pretepi bomo lahko denimo obnovili zalogo zdravja. Vse te dodatne možnosti pa bodo povsem opcijske, tako da bodo oboževalci originalne igralne formule v tej še vedno uživali, če jim spremembe slučajno ne bodo ustrezale.

ININ Games za predelavo ni pokazal nobenih novih slik ali napovednika, znana pa nista niti datum izida niti cena. Shenmue 3 Enhanced bo na voljo za PC, PlayStation 5 in Xbox Series X, obstoječi lastniki originala pa boste lahko nadgradnjo opravili po nižji ceni.

Razvijalec izza igre Disco Elysium predstavil svojo naslednjo igro

0

Ni malo igralcev, ki Disco Elysium iz leta 2019 opisujejo kot najboljšo RPG izkušnjo vseh časov. To je hvalevredna krona za vsako igro, še posebej pa velika hvalnica za igro, ki ne vsebuje prav nobenega boja. To vam da vedeti, da ima igra presneto dobro zgodbo ter odlično spisane dialoge, neposrednega nadaljevanja pa bržkone ne bomo nikoli videli.

Razvijalec in založnik ZA/UM se je od izida svoje prve igre zapletel v ogromne pravne težave z originalnimi ustvarjalci, zadeva pa je v bistvu tako zapletena, da verjetno nihče ne bi znal jasno pojasniti, kdo ima prav in kdo je koga izkoriščal. Dejstvo ostaja, da so studio zapustile vse glavne glave, ki so ustvarile ta unikatni svet, zdaj pa vsaka od njih dela na svoji igri – medtem ko se med sabo tudi tožijo.

Studio ZA/UM še vedno obstaja in je nedavno napovedal svoj nov naslov Zero Parades, ki glede na napovednik nosi podoben vizualni slog kot Disco Elysium. Nastopali bomo v vlogi Hershela Wilka, vohuna, ki bo skozi zgodovino srečeval različne osebe, medtem pa ga bo mučila njegova preteklost, v kateri je svojo ekipo vodil na neko nesrečno misijo.

Pravzaprav še nimam jasne predstave, o čem se bo igra sploh šla, saj je opis na Steamu precej zmeden. Očitno bo za prave vtise treba zadevo prijeti v roke. Kdaj se bo to zgodilo, še ni znano – igra nima datuma izida, napovednik pa je v tako zgodnjem stanju, da vsebuje celo kadre konceptnih risb.

Hollow Knight: Silksong izide že čez slaba dva tedna

Po šestih letih potrpežljivosti bodo oboževalci igre Hollow Knight končno odrešeni svojih muk, saj je razvijalec Team Cherry dokončno potrdil datum izida nadaljevanja Silksong. Studio je svoje sledilce še dodatno razveselil z novico, da na drugi del ne bo treba čakati še mesece, saj se bo izid zgodil že čez slaba dva tedna in bo za igranje na voljo od 4. septembra dalje.

Skladno z najavo uradnega datuma izida smo dobili tudi svež napovednik, ki pokaže nekaj najpomembnejših lastnosti drugega dela. Med raziskovanjem podzemnega kraljestva bomo naleteli na več kot 200 različnih in unikatnih sovražnikov, nakar bomo izgubljali živce med borbo proti 40 različnim šefom.

Tokrat bomo nastopali v vlogi junakinje Hornet, ki se je morda spomnite kot šefa iz originalnega Hollow Knighta. To pomeni, da se bomo med igranjem morali spoprijeti s povsem novimi veščinami, svet pa bo večji in glede na napovednik bo očitno velik poudarek na plezanju navzgor, saj se bomo morali povzpeti na vrh kraljestva Haunted Kingdom.

I write a lot about miserable game development stories, so it sure was a pleasure to hear that one of the reasons Silksong took so long was that Team Cherry is having too much fun making it and didn't want to stop

— Jason Schreier (@jasonschreier.bsky.social) August 21, 2025 at 5:13 PM

Novinar Jason Schreier se je medtem dokopal do zanimivega intervjuja z razvijalci, v katerem smo tudi izvedeli, zakaj je bil razvoj tako dolg. V nasprotju z govoricami se naj Team Cherry ne bi zapletel v kakšno dramo sredi razvoja, saj so se tekom izdelave igre vsi zabavali in so želeli igralcem preprosto dostaviti najboljšo možno igralno izkušnjo, to pa zahteva svoj čas.

In case you're wondering: Team Cherry told me they don't plan on sending out early codes for Silksong (they felt like it'd be unfair for critics to be playing before Kickstarter backers and other players), so don't expect to see reviews until after the game comes out

— Jason Schreier (@jasonschreier.bsky.social) August 21, 2025 at 6:53 PM

Schreier pa se je dokopal do še enega pomembnega podatka. Team Cherry je namreč Silksong na začetku zastavil kot DLC, ki bi ga morali prejeti vsi podporniki njihove Kickstarter kampanje. Projekt je nato narasel v samostojno nadaljevanje, a razvijalec se je zdaj odločil, da kod za preizkus ne bo predčasno poslal nobeni od igričarskih strani, to pa naj bi storil iz spoštovanja do originalnih podpornikov Kickstarter kampanje. To seveda pomeni, da ob izidu igre ne pričakujte nobenih recenzij, kar je malce čudna poteza – še posebej na račun tega, ker igra še vedno nima uradne cene na Steamu.

Kingdom Come: Deliverance 2 dobiva drugi DLC, ki nam bo končno omogočal nakup lastne kovačije

0

Minilo je že kar nekaj mesecev, odkar sem se zadnjič skozi srednjeveški svet odpravil v vlogi nesrečnega kovača Henryja, od svojega izida pa me je igra Kingdom Come: Deliverance 2 enkrat že poskušala zvabiti nazaj v ponovno igranje, in sicer preko svojega prvega večjega DLC-ja Brushes With Death.

Tisti dodatek nam je predstavil obsežnejšo stransko nalogo, ki nam je nato za nagrado ponudila možnost barvanja ščitov. Nedavno predstavljeni DLC Legacy of the Forge pa bo omogočil precej bolj konkretne nagrade in dejanske spremembe igralne formule. Henry bo namreč lahko kupil in obnovil nekdaj legendarno kovačijo, v kateri je bil nekoč njegov oče Martin vajenec. Zdaj bo Henry lahko propadlo stavbo znova obnovil in še dodatno razširil, ob tem pa bo postal mojstrski kovač in obenem razkril zgodovino svojega krušnega očeta.

Dodatek Legacy of the Forge je nekaj, kar smo v bistvu močno pogrešali sredi glavne kampanje. Ena naših večjih pritožb je bila namreč ekonomija, saj lahko med igranjem dokaj hitro naberemo najboljše kose opreme, nakar z denarjem v bistvu nimamo kaj početi, razen da ga zakockamo ali pa zapravljamo za kopeli. Kovačija nam bo zdaj omogočala, da groše dejansko nekam vložimo in bo preko nadgradenj sama po sebi postala profitabilna, tako da bomo v bistvu na koncu ven iztržili še več denarja za kopeli in stavnice.

Legacy of the Forge izide že 9. septembra, nakar nas čaka samo še en DLC, Mysteria Ecclesiae, ki nas bo poslal v samostan in bi ga naj dobili enkrat pozimi.

Prihaja Warhammer 40k: Dawn of War 4

0

Te dni je prav fajn biti oboževalec franšize Warhammer, saj Amazon načrtuje ogromno franšizo v obliki televizijske serije in filmov, na igričarskem področju pa redno dobivamo kakovostne igre, kot sta Space Marine 2 in Rogue Trader.

Svojo priložnost so zavohali tudi založniki in razvijalci, ki so v preteklosti ustvarili naslove iz te franšize, in porodila se jim je pametna ideja, da bi te igre lahko obnovili ali pa zanje izdelali nadaljevanja. Nekaj dni nazaj smo pisali o predelavi strategije Dawn of War – Definitive Edition, ki jo je za sodobne sisteme pripravil razvijalec Relic Entertainment, in o tem, kako je bila prodaja te obnove odlična. Na sejmu Gamescom pa je založnik Deep Silver najavil tisto, kar smo vsi potihem upali – uradno nadaljevanje Dawn of War 4.

Zanimivo je, da na tej igri ne dela originalni avtor Relic, ampak studio KING Art, ki je pred tem izdelal strategijo Iron Harvest. Zdaj pa so dobili priložnost delati tudi na seriji Dawn of War, ki se s četrtim delom vrača k svojim koreninam. To pomeni realnočasovno strategijo, kjer bomo gradili baze in se nato spopadli z nasprotnikom. Čaka nas okoli 70 misij in štiri igralne frakcije. V boj bomo lahko popeljali Orke, Necrone, Adeptus Mechanicus in Space Marine. Vsako od teh ljudstev bo imelo svoje unikatne baze ter enote. Manjkalo ne bo niti večigralstva, v katerem se boste lahko spopadali v načinih 1v1, 2v2 in 3v3, ustvarjali pa boste lahko tudi svoje Skirmish scenarije ter preko orodja Painter barvali enote in zgradbe.

Dawn of War 4 je bil na Gamescomu na voljo tudi za preizkus, tamkajšnji novinarji pa pravijo, da se igra zelo podobno prvemu delu – kar je vsekakor dobra novica. Na žalost četrtega dela letos še ne bo mogoče igrati, saj je poln izid načrtovan šele za leto 2026.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 končno dobil datum izida in frišen napovednik

0

Oboževalci vampirjev že presneto dolgo čakate na kakšen nov, visokoproračunski naslov iz igričarske industrije. V bistvu lahko trenutno v spomin prikličem samo igro Vampyr – dokaj povprečen tretjeosebni akcijski RPG, ki nam ga je leta 2018 dostavil razvijalec Don’t Nod. Pred tem pa je bil najbolj priljubljen in kakovosten naslov Vampire: The Masquerade – Bloodlines, ki smo ga dobili davnega leta 2004 izpod rok zdaj propadlega studia Troika.

Založnik Paradox je nato kupil pravice do licence in nam že celo večnost obljublja nadaljevanje, ki je zdaj dejansko že blizu izida. Na sejmu Gamescom pa smo za to igro dobili svež napovednik in eno neprijetno novico glede igrine dodatne vsebine.

Tokrat bomo nastopali v vlogi vnaprej izbranega lika Phyra, ki si deli glavo in celo telo z detektivom Fabienom, ki mu vsake toliko rad pokaže dogodke iz preteklosti mesta Seattle. Fabien bo dejansko igralna oseba, skozi njegove oči pa bomo lahko opazovali Seattle leta 1920 ter ob tem raziskovali primer iz tistega leta. Pri tem pa bomo naleteli na eno majhno težavo: Fabien namreč spada v vampirski klan Malkavianov in če ste morda igrali prvo igro, potem že veste, da ti pogosto doživljajo halucinacije.

Ko smo že pri klanih: gamescomska najava nam je postregla z neprijetno informacijo, da bo igra že ob izidu vsebovala tudi DLC-je. To sicer ni nič nenavadnega, a dodatek Shadows & Silk si dejansko drzne zakleniti dva dodatna klana, Lasombro in Toreadorja, dokler Paradoxu ne odštejemo dodatnih evrov. Igralci originala veste, da so klani zelo pomemben del igralne izkušnje, saj se ti med seboj igrajo povsem drugače, zato je tole kar presneto predrzna poteza založnika, ki je že zbudila internetno jezo.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 je končno dobil tudi datum izida, ki bo 21. oktobra. Za osnovno različico igre boste na Steamu odšteli 60 €, cena DLC-jev pa trenutno še ni znana.

Black Myth: Wukong dobiva nadaljevanje Zhong Kui

1

Na letošnji predstavitvi iger Gamescom je postalo presneto jasno, da so zahodni razvijalci kar malce zaspali za volanom, saj smo na prireditvi skoraj ves čas gledali predstavitve azijskih studiev. Še posebej je treba izpostaviti Kitajsko, ki je očitno do potankosti osvojila skrivnosti pogona Unreal Engine 5 in zdaj namerava skoraj vsako leto izdati nov naslov, postavljen v okvir kitajske mitologije. Letos smo dobili igro Wuchang: Fallen Feathers, pisali pa smo že tudi o obetavnem projektu Swords of Legends.

Ta trend visokokakovostnih kitajskih AAA iger je lani začel razvijalec Game Science z igro Black Myth: Wukong. Čeprav je od njenega izida minilo šele leto dni, Kitajci že gledajo v prihodnost – včeraj so namreč napovedali nadaljevanje Black Myth: Zhong Kui.

Dobili smo kratek dražilnik, ki sicer ne pokaže igranja, a smo v njem videli presneto impresivnega tigra. Tokrat se bo zgodba vrtela okoli boga Zhong Kuija, ki se sprehaja med peklom in nebesi ter vmes lovi duhove. To je pravzaprav vse, kar za zdaj vemo o naslovu, saj je potencialni izid verjetno še nekaj let stran.

Razvijalec je na svoji strani objavil nekaj odgovorov na pogosta vprašanja in priznal, da je o datumu izida še prezgodaj govoriti, saj so še vedno v fazi načrtovanja razvoja igre. Z dražilnikom so želeli predvsem popestriti dan svojim oboževalcem, ki so se zaljubili v njihovo igralno formulo, ki združuje elemente iger God of War in Elden Ring.

Game Science očitno namerava iz Black Mytha ustvariti pravo franšizo, zato je mogoče, da bo originalna igra vendarle dobila DLC, ki je bil v preteklosti že napovedan, a nato o njem nismo izvedeli nič novega.

Najavljen Lords of the Fallen 2

0

Ena slabše varovanih skrivnosti letošnje prireditve Gamescom je bila igra Lords of the Fallen, za katero se je že pred dogodkom glasno ugibalo, da bomo prvi napovednik zanjo dobili prav tam. In to se je na koncu tudi zgodilo – razvijalec Hexworks in založnik CI Games v tej franšizi očitno vidita ogromen potencial, čeprav med igralci ta nikoli ni bila pretirano priljubljena. Marsikdo naravnost sovraži izvirnik iz leta 2014, ki ga je ustvaril razvijalec Deck13, nato pa smo leta 2023 dobili novo različico te igre z istim imenom, ki pa še vedno nosi določene povezave z originalom.

Skratka, Lords of the Fallen 2 je v bistvu tretji del franšize in napovednik nam je pokazal tisto, kar smo nekako tudi pričakovali. Še vedno bo šlo za soulslike izkušnjo, kjer bo vse presneto depresivno, naokoli bomo nosili unikatne oklepe in se pretepali z raznovrstnimi nasprotniki, zgodbeno pa se drugi del dogaja sto let po predhodniku.

Osebno mi je bil drugi del povprečen – sicer je imel dobro idejo dveh istočasnih svetov, vendar mi sam boj ni bil preveč povšeči. Razvijalca Hexworks je treba pohvaliti, saj je takoj po izdaji začel pripravljati popravke, več teh posodobitev pa smo dobili tudi leta 2025. Razvijalec pravi, da bo vse te lekcije prenesel tudi v izdelavo nadaljevanja, kar – vsaj tako upamo – pomeni tudi to, da bo igra ob izidu nekoliko bolje optimizirana.

Lords of the Fallen 2 izide enkrat leta 2026, in sicer za PC, PlayStation 5 ter Xbox Series X. Ker je razvoj delno financirala trgovina Epic Games, bo igra na PC-ju izšla ekskluzivno znotraj trgovine Epic Games.

Serija Fallout pokazala prvi dražilnik za 2. sezono in ta je videti fantastično

Predelava igričarske franšize Fallout v televizijski format sprva pri ljudeh ni vzbudila veliko upanja, da bomo dobili kakovostno zadevo, a vsi po vrsti smo se ušteli. Amazonu je nekako uspelo zbrati talentirano ekipo ustvarjalcev in igralcev, ki se dejansko niso izogibali izročilu videoiger, zato smo dobili zanimivo 1. sezono, za katero je bilo kmalu napovedano nadaljevanje. Le leto in pol kasneje pa se že pripravljamo na 2. sezono.

Očitno imajo ustvarjalci veliko povedati o tem vesolju in se pri snemanju zabavajo, kar je bilo jasno tudi na včerajšnji predstavitvi v sklopu prireditve Gamescom. Dobili smo tudi prvi dražilnik, ki je zdaj dokončno potrdil, da se bomo odpravili v mesto New Vegas, za katerega skrbi enigmatični Mr. House. Ustvarjalci na prvi pogled dokaj zvesto sledijo igričarski predlogi, zato se lahko veselimo kar nekaj vsebine, ki se nam je vtisnila v spomin leta 2010 v igri Fallout: New Vegas.

Med drugim bomo naleteli na krvoločno legijo banditov, videti pa je tudi, da bomo dobili ponovitev slavne stranske misije, kjer nekega ubožca zvabimo na samoten kraj, nakar mu nekdo z ostrostrelsko puško z vrha ogromnega kamnitega dinozavra odpihne glavo. Končno bomo ugledali tudi Deathclawa, ki je videti grozljivo, in na splošno se zdi, da ima 2. sezona precej višji proračun kot prva.

sezona serije se bo predvajala na pretočnem servisu Prime Video, in sicer od 17. decembra dalje.

Nocoj se začne Gamescom in čaka nas kar nekaj zanimivih napovednikov iger

0

Smo tik pred začetkom vsakoletnega največjega igričarskega sejma in – po smrti festivala E3 – tudi največjega takšnega dogodka v živo. Res je, da prenosi v živo tipa Summer Game Fest in podelitev nagrad The Game Awards naberejo več ogledov, vendar pa je Gamescom nekaj drugačnega, saj lahko dogodek obiščeš tudi v resničnem življenju, se pod eno streho podružiš z ostalimi oboževalci videoiger in predčasno preizkusiš igre, ki še nekaj časa ne bodo doživele polnega izida.

Čeprav je Gamescom festival, od katerega največ odneseš, če ga obiščeš v živo, ima tudi virtualno komponento Opening Night. To zdaj redno gosti – kdo drug kot Geoff Keighley – ki je tudi vodilni mož izza prej omenjenih dogodkov Summer Game Fest in The Game Awards. Geoffu se je skozi leta uspelo prebiti na vrh vsakega večjega dogodka. Tip ne dela samo na organizaciji, ampak jih tudi vodi, za letos pa je že napovedal nove napovednike nekaterih že predstavljenih naslovov, nekaj projektov pa bomo nocoj sploh prvič ugledali.

Tako se lahko veselite nove predstavitve igre Call of Duty: Black Ops 7, dodatnega igralnega napovednika za Ghost of Yotei, in tudi Resident Evil Requiem bi znal pokazati nekaj igranja. Potem je tu dodatek Midnight za World of Warcraft, svež posnetek igranja za Silent Hill f, in Hollow Knight: Silksong bi morda celo dobil datum izida, saj bo demo moč igrati prav na letošnjem Gamescomu. Poleg tega pa so tu še razna presenečenja, ki jih tudi letos zagotovo ne bo manjkalo: že zdaj je denimo jasno, da bomo prav nocoj dobili prvi napovednik za igro The Lords of the Fallen 2, ki pa ima datum izida verjetno še nekaj let stran.

Prenos v živo lahko spremljate nocoj, 19. avgusta, ob 19.30 – in sicer preko zgornjega YouTube okna ali pa preko Twitcha, celotni šov pa naj bi trajal okoli dve uri.

Jezen oboževalec avtorju Igre prestolov: “Kmalu boš umrl, naj nekdo drug dokonča knjige”

0

Fantazijska povest Pesem ledu in ognja, ki jo gledalci televizije poznajo pod imenom Igra prestolov, velja za marsikoga za najboljše fantazijsko delo v zgodovini knjig. Pisatelj George R. R. Martin je skupaj spravil brutalen svet, kjer se nenehno sklepajo zavezništva in izdaje, nastopajoči pa so tako dobro spisani, da se človeku hitro priljubijo ali pa zagabijo. Osebno sem med branjem v nekem trenutku iz dna srca zasovražil Cersei, vendar ne zato, ker bi bila tečen lik, ampak ker mi je bila njena osebnost naravnost odvratna. In za to je treba čestitati Martinu, saj je to znak odlično spisane osebe.

Problem pri tej zgodbi je samo en: stvar ni zaključena in z vsakim letom se zdi, da pravega konca ne bomo nikoli doživeli. Martin je prvo knjigo iz zbirke izdal leta 1996, kar pomeni, da bomo naslednje leto praznovali že kar 30. obletnico te franšize, v teh letih pa mu je uspelo spisati pet knjig. Problem se je pojavil že leta 2000, saj je takrat izšla knjiga Vihra mečev, nakar je za naslednjo knjigo Vranja gostija potreboval pet let, za Ples zmajev pa še nadaljnjih šest. Ta knjiga je izšla leta 2011 in Martin se že vse od takrat bori, da bi spisal naslednji del Zimski vetrovi, a mu to nikakor ne uspe, nato pa mora spisati še zaključek Sanje o pomladi.

Skratka, čakanje je postalo že tako dolgo, da so vmes zastarale celo parodije na njegovo novo knjigo. Morda se še spomnite, ko se je iz tega ponorčevala serija South Park in to v epizodi A Song of Ass and Fire. No, ta dotična epizoda bo letos novembra stara 12 let, Martin pa se vmes k izdaji knjige ni premaknil nič bližje, oboževalci pa so začeli počasi izgubljati upanje.

Kako velike so postale frustracije, je zdaj spoznal Martin tudi sam, saj je bil član panela na dogodku WorldCon. Tam so mu ob strani stali nekateri drugi veliki pisci, kot so Brandon Sanderson, Robin Hobb, Rebecca Roanhorse in Ryan Cahill, vsi ti pa so obnemeli ob vprašanju nekega gledalca, ki je Martinu v obraz zabrusil, da bo ta najbrž kmalu umrl in da bi bilo nemara pametno, da njegovo povest dokonča nekdo drug – v tem primeru je bil specifično omenjen Brandon Sanderson.

Ta ni bil izbran naključno, saj je po smrti avtorja Roberta Jordana dokončal njegovo ravno tako dolgoletno povest The Wheel of Time, a je sam v preteklosti že povedal, da Martinovega sveta ne bi obiskal s svojim peresom. Gledalka mu je kljub temu zastavila to vprašanje in nato prejela neodobravanje celotne publike, panel pa se je s tem tudi zaključil.udi zaključil, saj jo je voditelj zaprosil, da naj zapusti prizorišče.

Comment
by from discussion
inasoiaf

George R.R. Martin bo naslednji mesec dopolnil svoje 77. leto, tako da pred njih res mogoče ni več veliko življenjske poti, a vsi se nekako strinjajo, da na takšen način niti približno ni primerno dostopiti do tako legendarne literarne osebe in nekateri so na spletu s skrbjo omenili, da je zdaj morda piscu samo še dodatno padla motivacija in da zares ne bomo nikoli ugledali pravega konca Pesmi ledu in ognja.

Kitajci delajo na novi impresivni igri, ki spominja na Black Myth: Wukong

0

V igričarski industriji se počasi razvija trend kitajskih iger iz žanra soulslike, ki črpajo navdih iz kitajske mitologije, vse skupaj pa poganja čudovita grafična podoba znotraj pogona Unreal Engine 5. Ta trend je lani začel težko pričakovani naslov Black Myth: Wukong, letos pa smo že dobili podoben naslov Wuchang: Fallen Feathers. Zdaj je nase opozoril še razvijalec Aurogon Shanghai, ki je včeraj predstavil prvi napovednik za svojo prihajajočo igro Swords of Legends.

Za razliko od prej omenjenih naslovov to ne bo povsem nova licenca, saj spada v serijo iger GuJian, katere prvi del je ta isti razvijalec izdal leta 2010. Od takrat smo dobili tri poglavja, medtem ko je bil Swords of Legends leta 2021 sprva najavljen kot Gujian 4. A ker si je razvijalec pozneje nekoliko premislil, je igri nadel povsem svež naslov, obenem pa priznava, da gre uradno za nadaljevanje serije GuJian.

Novo ime je upravičeno, saj je Swords of Legends vizualno povsem drugačen od tretjega dela. Če ne bi vnaprej prebral naslova igre, bi pomislil, da gre morda za kakšen DLC za Wukong. To nikakor ni kritika, saj je bil vizualni spektakel ena največjih privlačnosti Wukonga, in tudi Swords of Legends je videti odlično. Poleg čudovitih tekstur in osvetljevanja mi je všeč tudi izvirnost likov – redko vidiš ogromno govorečo glavo, ki jo naokoli prenašajo majhna bitja. Všeč pa mi je bil tudi borec, ki naenkrat vihti kar tri meče – enega od njih namreč v ustih drži lebdeča glava.

Na žalost za Swords of Legends še ne vemo datuma izida. Razvijalec je igro s polnimi močmi začel razvijati šele pred približno dvema letoma, zato zna miniti še kakšno leto, preden bo izšla. Vmesni čas si lahko zapolnite s preigravanjem prvih treh delov, ki so dostopni na Steamu. Prva dva na žalost ne podpirata angleškega jezika, zato boste morali poseči po modih.