🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 2

Cene RAM-a še kar rastejo in zaloge so nekje že povsem izginile

1

Dober mesec nazaj smo pisali o trendu naraščanja cen sistemskega pomnilnika oziroma RAM-a, ki je bil pri sestavi PC-jev in prenosnikov pogosto povsem samoumeven. V zadnjem letu se je situacija korenito spremenila, saj je zaradi rasti umetne inteligence vsak začel graditi svoje “fabrike” oblačnih storitev, kar je povzročilo, da je povpraševanje po teh komponentah preraslo vsa pričakovanja. Pred mesecem dni je bila situacija že kritična, zdaj pa je RAM postal pravo “suho zlato”: cene so poskočile, zaloge pa začnejo izginjati.

RAM

Pred mesecem dni smo pisali, da Kingston Fury 64 GB DDR5 6000 MT/s stane 377 €, kar je že predstavljalo konkretno podražitev, saj smo le nekaj mesecev prej za isti izdelek plačali 207 €. Upamo, da ste takrat naše besede o takojšnjem nakupu vzeli resno, saj se je situacija v enem mesecu korenito spremenila: trenutno teh 64 GB pomnilnika ni več na zalogi, njegova cena pa se giblje okoli 780 €, pri čemer obstajajo tudi primeri, kjer enak izdelek stane več kot 900 €.

V samo enem mesecu od novembra so se zgodile še večje spremembe znotraj tehnološkega sektorja, ki se poskuša prilagoditi novi realnosti. Podjetje Crucial je denimo popolnoma prenehalo proizvajati RAM za običajne uporabnike in se bo osredotočilo na dobavo izdelkov podjetjem iz AI sektorja. Tudi NVIDIA naj bi spremenila poslovni model: zunanjim partnerjem, kot je ASUS, bo dobavljala le čipe za grafične kartice, za pomnilnik pa bodo morali poskrbeti sami.

Za končne uporabnike je situacija jasna: dražitev cen. Te spremembe so se najprej dotaknile tistih, ki si želijo doma sestaviti svoj PC, a ne bodo ostale omejene le na ta segment. Trenutno je najbolj pametna naložba nakup predsestavljenih računalnikov, kot je denimo UVI PC, a tudi tu situacija ni rožnata. Podjetje je sicer ustvarilo nekaj zaloge, a se tudi na področju prebuildov pričakuje znaten dvig cen, saj je RAM preprosto predrag, da bi podjetja lahko vse stroške prenesla nase.

Dražitev se gotovo ne bo izognila niti konzolam in telefonih. Že dolgo se ugiba o zvišanju cen konzol, kot so Nintendo Switch 2, PlayStation 5 in Xbox Series X. Spletna stran WccfTech poroča, da lahko pričakujemo tudi spremembe v sestavi prenosnikov, ki bodo kmalu ponujali le 8 GB sistemskega pomnilnika, medtem ko bo večji pomnilnik rezerviran za tiste, ki nimajo nič proti, da za prenosnik odštejejo nekaj tisoč evrov.

Kaj nas torej čaka v prihodnosti in kdaj bi se situacija lahko umirila? Predstavnik podjetja Sapphire ocenjuje, da bi se razmere na trgu lahko stabilizirale v 6 do 8 mesecih. Njegovega optimizma pa ne deli Kingston, ki je v intervjuju dejal, da je situacija trenutno slaba in da vsak dan postaja še težja. Svetuje, da za morebitne nadgradnje ali nakup računalnikov ne čakate, saj se bodo cene v prihodnjem letu le še zvišale. Dokler se tako imenovani AI balonček ne razpoči in se podjetja ne vrnejo na realna tla, konca teh podražitev ni pričakovati.

Dead Island 3 je v razvoju in naj bi izšel enkrat v 2028

0

Igra Dead Island 2 je bila v razvoju približno 12 let, kar je za igričarsko industrijo skoraj večnost. V starih časih bi v takšnem časovnem obdobju razvijalec lahko izdal celo trilogijo naslovov. Projekt je imel težave predvsem zaradi razvijalcev: originalni studio Techland se je odločil za lastno pot, kar je pripeljalo do franšize Dying Light. Založnik Deep Silver je nato dolgo iskal primernega razvijalca za nadaljnji razvoj igre Dead Island 2.

Rešitev so našli pri studiu Dambuster Studios, in ko je igra končno izšla leta 2023, igralci od nje razumljivo niso imeli visokih pričakovanj.

A glej ga zlomka — Dead Island 2 je bil dejansko zabavna izkušnja, ki bi jo osebno postavil pred igre iz serije Dying Light. Seveda ima vsak svoje mnenje, a meni je bila že lokacija požganega Los Angelesa zelo privlačna. Igra v svoji kampanji ni jemala vsega preresno, vsebovala je nekaj dobrega humorja, zgodba pa se ni zdela preveč razvlečena.

Dead Island 2 je tako požel precej višje ocene, kot so jih pričakovali, in se je pri založniku Deep Silver izkazal za najbolj uspešen prodajni izid v zgodovini podjetja, saj je v samo dveh dneh našel milijon igralcev — številka pa je od takrat samo narasla. Igra je kasneje dobila še dva dodatka, Dambuster pa je septembra nakazal, da že dela na nadaljevanju, kar je nato potrdilo tudi uradno finančno poročilo založnika.

Dambuster Studios' financial statements are out (as of March 2025) The company employed 194 employees Dead Island 3 is in development The current predicted release window for the project is Q1/2 2028

[image or embed]

— Timur222 (@timur222.bsky.social) December 16, 2025 at 8:21 AM

Poročilo navaja, da je Dambuster marca letos zaposloval 194 ljudi in da je trenutno praktično celotna ekipa osredotočena na razvoj igre Dead Island 3. Glede na zapisano razvoj lepo napreduje, a je pred ekipo še kar nekaj dela. Zaradi tega Dead Island 3 še ni dosegel ciljne faze razvoja, predvideno leto izida pa je zaenkrat 2028, kar sovpada s časom, ko bomo začeli doživljati prehod na novo generacijo konzol.

Divinity: Original Sin 2 prejel brezplačno nadgradnjo za sodobne konzole

Mislim, da se vsi strinjamo, da je bila najava novega naslova Divinity na splošno najpomembnejši del podelitve nagrad The Game Awards 2025, napovednik pa je veliko ljudi presenetil s svojo brutalnostjo, ki je bila kljub temu tako dobro producirana, da preprosto nisi mogel pogledati stran. Razvijalec Larian je sicer navdušencem nad RPG-igrami že dolgo znan, a je največ oboževalcev nase pritegnil z igro Baldur’s Gate 3. Veliko teh za serijo Divinity, čeprav je ta med nami že dve desetletji, sploh še ni slišalo, zato so se z zanimanjem odpravili raziskovat prejšnje naslove iz te serije.

Vesolje iger Divinity vsebuje veliko naslovov, a na splošno velja, da se novim igralcem najbolj splača preizkusiti dvojec novejših poteznih iger Divinity: Original Sin 1 in 2. Od tega para je bolj priljubljen drugi del in ravno temu je Larian zdaj namenil nekaj dodatne ljubezni, saj so praktično čez noč najavili nadgradnjo, ki bo prav prišla vsem igralcem na konzolah PlayStation 5, Nintendo Switch 2 in Xbox Series X.

Nadgradnja za Divinity: Original Sin 2 je za igralce popolnoma brezplačna in čeprav smo zanjo dobili napovednik, ni povsem jasno, kaj točno vsebuje. Igralci poročajo o ločljivosti 4K, 60 sličicah na sekundo in hitrejšem nalaganju stopenj, obenem pa naj bi Larian popravil tudi težave s sencami, ki so med igranjem na konzolah včasih močno utripale.

Kot rečeno, nadgradnja je za lastnike originala povsem brezplačna, novi igralci pa boste veseli novice, da se drugi del trenutno na PlayStationu 5 prodaja z močnim popustom, ki ceno zniža na vsega 14,99 €.

Hollow Knight: Silksong dobiva prvi dodatek Sea of Sorrow

Napoved dodatka za igro Hollow Knight: Silksong bi morala privržence tega naslova poslati v ekstazo, a po drugi strani tej oboževalski bazi nihče ne bi zameril, če bi se v to njihovo veselje prikradlo tudi nekaj skepse. Razvijalec Team Cherry je namreč podobno potezo naredil že leta nazaj, saj je bil Silksong sprva napovedan kot dodatek za originalni Hollow Knight, nakar je stvar tako narasla, da so se jo odločili izdati kot samostojen naslov, na katerega je bilo treba čakati mnogo let.

Se bo morda ta zgodba zdaj ponovila tudi za razširitev Sea of Sorrow? Team Cherry se je morda v tem času kaj naučil iz preteklih napak, a prvi dražilnik za tale dodatek pokaže samo nekaj komaj se premikajočih sličic, tako da v nas ni ravno prelil veliko upanja, da je tole res nekaj, kar bi znali kmalu igrati, čeprav je datum izida napovedan zaenkrat v 2026.

Razvijalec je v izjavi za javnost povedal, da bo Sea of Sorrow s sabo prinesel nove mape, šefe in orodja, glede na ime dodatka pa je tudi jasno, da se bo igranje tokrat preselilo nekam v globine morja. Dobra novica je tudi to, da bo tale razširitev brezplačne za vse lastnike Silksonga.

Dodatno je Team Cherry poskrbel tudi za pristaše originalnega Hollow Knighta, ki bo dobil nekaj tehnične prenove. Ne govorimo o predelavi, ampak bolj o nadgradnji, ki je primarno namenjena konzoli Nintendo Switch 2, kar pomeni več sličic na sekundo in boljšo ločljivost za vse lastnike igre na originalnem Switchu, nadgradnja pa bo za te popolnoma brezplačna. Te dobrote bodo prispele tudi na PC in v bistvu lahko že zdaj skočite v beta testiranje, ki popravi nekaj hroščev in igralcem omogoči podporo razmerju slike 16:10 in 21:9, kar bo razveselilo lastnike naprav Steam Deck in ultra širokih monitorjev.

Epic Games podarja igro Hogwarts Legacy

0

Tako kot vsako leto je tudi letos trgovina Epic Games december začela z večjo božično razprodajo iger, ob tem pa so dodali tudi brezplačno podeljevanje večjih AAA-naslovov. In letošnje obdarovanje se je začelo res udarno, saj je prvi na tapeti brezplačnih naslovov postal Hogwarts Legacy, ki smo ga leta 2023 označili za tisti naslov, na katerega so navdušenci nad Harryjem Potterjem čakali že nekje od prve knjige.

Ravno knjige so bile tiste, ki so tej igri dvignile kontroverznost, saj je že dolgo znano, da avtorica J. K. Rowling ni pravi prijatelj LGBTQ-skupnosti, in zaradi tega se je pojavilo kar nekaj pozivov k bojkotu tega naslova. Ti niso bili uspešni, saj je Hogwarts Legacy pričakovano postal prodajna uspešnica in je v bistvu postal najbolj finančno uspešen izdelek založnika Warner Bros. Games.

A Hogwarts Legacy ni postal popularen samo zaradi slavne licence Harryja Potterja, ampak tudi na račun dejstva, da je to dejansko kakovostna igra v napol odprtem svetu. Bradavičarko lahko prosto raziskujete in ustvarite lastnega čarodeja, nakar spoznavate zanimive stranske like in sledite privlačni zgodbi, bojevalni sistem pa je tudi presenetljivo zabaven. Ni čudno torej, da je Warner Bros. po izidu igre hitro začel delati načrte za izdelavo dodatka, a so se nato plani spremenili in zdaj naj bi bilo v izdelavi polno nadaljevanje, ki naj bi ga zopet delal razvijalec Avalanche Software. Seveda je zdaj prihodnost tega projekta in v bistvu vseh licenc, ki si jih lasti Warner Bros., vprašljiva, saj bo založnika kmalu odkupil Netflix, ki v igrah ne vidi neke večje prihodnosti.

Hogwarts Legacy lahko preko sledeče povezave prevzamete brezplačno, akcija pa se izteče že 18. decembra. Nato bo Epic Games začel dnevno podeljevati nove brezplačne igre – skupno naj bi bilo do konca meseca podeljenih 17 brezplačnih naslovov, med katerimi bo zagotovo še kakšen od večjega založnika.

Lords of the Fallen 2 dobil prvi igralni napovednik

0

Razvijalec CI Games in njegova “soulslike” igra Lords of the Fallen morda resda nista največja ljubljenca igričarske industrije, saj je ta naslov ob izidu požel zgolj povprečne ocene, a ne moremo jima oporekati delovnih navad, ki bi jim lahko sledil še kak drug studio. Ne samo, da je prvi del izšel leta 2023, ampak je ta po izidu dobil več pomembnih posodobitev, razvijalec pa je vmes začel delati na drugem delu, ki je bil že najavljen in bo izšel enkrat drugo leto.

Tri leta za razvoj nadaljevanja AAA-naslova je danes nekaj, kar je v igričarski industriji prava redkost, saj kak razvijalec tak čas porabi samo za razvoj koncepta nadaljevanja, nakar potrebuje še nekaj let, preden zadeva zares pride na trg. Lords of the Fallen 2 pa je že dobil uradno najavo, ki jo je CI Games zdaj pospremil še s prvim igralnim napovednikom.

Drugi del bo vizualno dokaj podoben prvemu delu, le da bo stopnja brutalnosti tule skočila na naslednji nivo. Razvijalec se je pohvalil z dejstvom, da bo možno sovražniku odsekati prav vsak del telesa, in tudi šefom ne bodo prihranjene brutalne usmrtitve, ki jim bomo preko verige lahko odžagali glavo. Upamo, da bo razvijalec v nadaljevanje prenesel vse naučene lekcije iz prejšnjega dela, in morda na to nakazuje tudi dejstvo, da sicer naš protagonist zopet s sabo nosi svetilko, ki omogoča prehajanje med dvema svetovoma, a tistega drugega sveta v napovedniku praktično ni na spregled, kar bo za nekatere zagotovo dobra novica, saj je bilo nad tem vidikom igranja slišati ogromno pritožb.

Lords of the Fallen 2 izide enkrat v letu 2026, medtem pa se lahko pozabavate s prvim delom, ki se trenutno prodaja z -50 % popustom in je pred kratkim prejel še svojo zadnjo večjo posodobitev. V bistvu lahko skočite še bolj nazaj in si privoščite tisti čisto prvi del iz leta 2014, ki ima nato tudi ohlapne vezi z nadaljevanjem – ta se trenutno na Steamu z vsemi dodatki trži po samo 1,49 €.

Prihaja nov Carmageddon – tokrat z malce drugačno igralno formulo

Dirkačina Carmageddon je del mojih najbolj zgodnjih spominov igričarstva, saj prve igre sicer nisem izkusil točno leta 1997 ob njenem izidu, ampak kakšno leto ali dve kasneje. Carmageddon mi je takrat pokazal, da se lahko dirkačine razvijejo tudi v nekaj drugega kot pa samo v golo lovljenje najhitrejših krogov, saj si sicer to bil zmožen narediti tudi tule, a veliko bolj zabavno je bilo, če si poskušal uničiti avte drugih tekmovalcev ter si na ta način priboriti zmago.

Original je razvil studio Stainless Games, ki je nato spočel tudi nekaj nadaljevanj – zadnje od teh je izšlo pred desetimi leti v podobi igre Carmageddon: Reincarnation, ki pa igralcev ni ravno očarala in veliko opisovalcev je takrat zapisalo, da stara igralna formula dandanes ni več tako zabavna. To bo zdaj poskušal popraviti nov del Carmageddon: Rogue Shift, ki bo sicer še vedno vseboval vsesplošni kaos na cestah, a se bo dirkanje vrglo v igralni žanr “roguelite”.

Kako točno bo tole delovalo v tej dirkačini, novi razvijalec 34BigThings ni dobro razjasnil. Čakale nas bodo nove dirkaške arene in 15 vozil, ki jih bo možno nadgrajevati, med vožnjo pa bomo lahko uporabili 13 orožij in več kot 80 unikatnih nadgradenj, tako da se bo vsaka dirkaška izkušnja čutila kot sveža. Poleg ostalih vozil bomo lahko seveda povozili tudi nič hudega sluteče pešce, ki so tule videti kot nekakšni mutirani zombiji.

Carmageddon: Rogue Shift izide v začetku 2026 in sicer za PC, PlayStation 5, Xbox Series X in Nintendo Switch 2.

Po 30 letih se Martin Scorsese vrača v svet Kazinoja

0

Legendarni film Kazino letos praznuje svojo 30. obletnico in to je tako velik dogodek, da je Netflix v sodelovanje povabil originalnega režiserja Martina Scorseseja ter ustvarjalca serije Billions, Briana Koppelmana in Davida Leviena. Spletna stran Deadline pa zdaj poroča, da bo trojica ustvarila povsem novo serijo, ki se bo bavila z intrigantnim svetom hazardiranja v moderni eri Las Vegasa.

Spremljali bomo zgodbo Roberta “Bobby Red” Redmana, ki si trenutno lasti enega najbolj obiskanih kazinojev v Las Vegasu, a je vedno lačen novih strank in možnosti razširjanja svojega vpliva. Konkurenca namreč v tem svetu ne počiva in če malce zaspiš na lovorikah, te vedno čaka nekdo, ki je željan tvojega položaja in je zanj pripravljen narediti marsikaj.

O tej seriji sicer ni znanega veliko, a se je Netflix s Scorsesejem za ustvarjanje nekega epizodičnega izdelka pogovarjal že vse od leta 2019, ko je legendarni režiser za to platformo spočel film The Irishman. Martin se je nato odločil razviti neko zgodbo znotraj modernega Las Vegasa, ki bo skupaj štela 8 epizod, ne bo pa na noben način povezana z njegovim prejšnjim filmom Kazino, ki je v glavne vloge postavil Roberta De Nira, Sharon Stone in Joeja Pescija. Čaka nas tako povsem sveža zgodba, a že prvotni zaplet je več kot očitno poklon Kazinoju, Martin pa bi se izneveril samemu sebi, če v serijo ne bi vdelal vsaj nekakšen vidik mafijske zgodbe.

Glede na to, da serija sploh še nima uradnega imena, bo treba verjetno na premierno epizodo počakati še kar nekaj časa.

Remedy najavil igro Control Resonant

0

Control Resonant je še ena igra, ki je bila preko registracije licence razkrita še pred uradnim nastopom na prireditvi The Game Awards. In čeprav nas je to malce prikrajšalo adrenalina, ki bi ga drugače prejeli ob ugledu prvega napovednika, nas to ni preveč oropalo izkušnje, saj nam prvi video pokaže kar nekaj stvari, ki jih od nadaljevanja igre Control iz leta 2019 ne bi ravno pričakovali.

Tokrat namreč ne bomo nastopali v vlogi agentke Jesse, ampak bomo prevzeli nadzor nad njenim bratom Dylanom, ki smo ga v prvi igri poskušali ves čas rešiti. Dylan se je zdaj ločil od vpliva zlobne entitete, znane samo kot The Hiss, a je obdržal nekaj svojih nadnaravnih moči, zaradi česar je postal priročno orodje agencije FBC.

Ta je Dylana najela, da se po robu postavi novi nevarnosti, ki je izšla iz kompleksa Oldest House in je zdaj okužila celotni New York. To je drugo večje presenečenje, saj se bomo tokrat potikali po odprtem svetu tega mesta in se poskušali spopasti z vrsto nevarnosti, in to preko sukanja orožja, ki ga bomo lahko očitno transformirali v različne oblike.

To smo videli tudi v originalu, a Jesse je vihtela strelna orožja, medtem ko bo Dylan z nasprotniki raje obračunal bolj od blizu. V enem kadru lahko vidimo, da se njegovo orožje spremeni v ogromno kladivo, kar nas je malce spomnilo na serijo iger Devil May Cry, in tudi na splošno se zdi, da bo tu akcija veliko hitrejša kot prej.

Zadnja dobra novica je dejstvo, da za razliko od napovedi vseh večjih naslovov ima Control Resonant dejansko letnico izida in ta naj bi se zgodil enkrat v 2026. Če morda originala do zdaj še niste izkusili, se ta skupaj z vsemi dodatki trenutno na Steamu prodaja za vsega 5,99 €.

Franšiza Star Wars: Knights of the Old Republic dejansko dobiva povsem novo igro

0

Za podelitev nagrad The Game Awards se je šušljalo, da bomo morda videli nekaj, kar se bo tikalo franšize Knights of the Old Republic. Seveda smo takoj pomislili, da se te govorice tičejo nesrečne predelave legendarne igre, ki jo je BioWare spočel več kot 20 let nazaj, a temu ni bilo tako. Dobili smo namreč dražilnik za povsem nov del, ki se sicer dogaja v obdobju The Old Republic, ampak nosi ime Fate of the Old Republic.

Dražilnik nam ne pokaže veliko. Vidimo vesoljsko ladjo, ki pa ni Ebon Hawk iz originala, in ta pristane na nekem zasneženem planetu. Nato neka ženska, ki ima ob sebi nekega robota, in ta sumljivo spominja na prepoznavne morilce HK-47 iz originalne igre, nakar ugledamo neko ogromno, očitno že davno strmoglavljeno vesoljsko ladjo in za konec uslišimo še prepoznavni zvok žaromeča. Stvar se tu zaključi in zdaj je napočil čas za ustvarjanje divjih teorij zarote.

Dobra novica je to, da se je pri ustvarjanju tega novega dela na čelo zopet postavil Casey Hudson, ki je dve desetletji nazaj komandiral tudi razvoj originalnega dela. Fate pa ne bo razvil BioWare, ampak novi studio Arcanaut Studios, ki bo pri tem sodeloval z založnikom Lucasfilm Games. Ti so Fate označili za duhovnega naslednika Knights of the Old Republic iger, tako da je povsem možno, da to ne bo upoštevalo predhodnih dogodkov, ki so se odvili v prvih dveh igrah in nato tudi MMO-ju Old Republic.

Datum izida še ni znan in res upamo, da to ne bo šlo po poti najave predelave, ki je ravno tako najprej pokazala kratek dražilnik, nakar je minila vrsta let brez kakršnekoli nove informacije.

Larian razkril svoj naslednji naslov Divinity, ki bo še večji od Baldur’s Gate 3

Prireditev The Game Awards se je zaključila samo nekaj ur nazaj in ta nas je pred tem kar nekaj dni dražila z najavo neke misteriozne igre, ki je sprožila kar nekaj teorij zarot na internetu. Mi smo bili najprej prepričani, da je govora o razvijalcu Larianu in da bo ta to priložnost izkoristil za najavo tretjega dela serije Divinity: Original Sin, a smo po kasnejših dokazih postali prepričani, da bo ta igra sicer še vedno obstajala znotraj njihove franšize Divinity, a se bo dogajala izven okvirjev veje Original Sin.

Naša predvidevanja so se izkazala za pravilna, saj je Larian res najavil novo igro, a se ta imenuje preprosto Divinity. Glede na prvi napovednik pa bo zadeva vzela precej bolj resen ton od tistega iz iger Original Sin, kjer smo spremljali komične dialoge in reševali naloge, v katerih smo morali združiti dva govoreča vodnjaka.

V bistvu je zgornji napovednik tako presneto krvav in brutalen, da smo sprva mislili, da je morda govora o kakšnem dodatku za igro Diablo 4. To morda niti ni takšno naključje, saj se je serija Divinity začela dobrih 20 let nazaj in se je takrat zgledovala po igrah Diablo 1 in 2, in čisto možno je, da se bo Divinity morda vrnil v svet akcijskih RPG-jev in da to ne bo več potezni naslov, kot je bil Baldur’s Gate 3.

V bistvu nimamo za zdaj pojma, kako točno se bo ta zadeva igrala, saj Larian ni želel izdati, v kakšen žanr bo ta naslov sploh skočil. V izjavi za javnost so povedali, da bo to njihov največji naslov doslej in da bo Divinity začetek povsem nove zgodbe, za katero ni potrebno poznavanje prejšnjih iger iz te franšize, a bodo igralci, ki so preigrali Original Sin 1 in 2, od zgodbe odnesli veliko več.

Šef studia Swen Vincke je nato na X-u zgolj še zapisal, da je bilo to skrivnost težko zadržati zase in da komaj čakajo, da nam lahko pokažejo še kaj več.

Strategije Total War se selijo v franšizo Warhammer 40k

0

Razvijalec Creative Assembly nas je samo nekaj dni nazaj razveselil z novico, da bo njihov historični naslov Total War: Medieval dobil tudi tretje poglavje, a s tem še niso zaključili s presenečenji. Na današnji podelitvi The Game Awards je namreč razvijalec pokazal še napovednik za igro Total War: Warhammer 40k in glede na pokazano bomo ta naslov dobili veliko prej, saj smo ugledali že prvi impresivno izgledajoč igralni napovednik.

Creative je v Total War že vrsto let nazaj pripeljal franšizo Warhammer, a tista je prišla iz fantazijskega dela, medtem ko nas bo 40k poslal v znanstvenofantastično vesolje, kjer se bomo borili v masovnih bitkah na različnih planetih in vse to počeli v čast Emperorja. Čaka nas več različnih frakcij, bitke pa so videti naravnost masovne. V bistvu se mi je zdelo kar malce preveč zmede na zaslonu ob vseh enotah, ki se naenkrat bojujejo znotraj uničenega mesta, k vsemu temu direndaju pa bomo lahko prispevali še masovne topniške udare iz vesoljskih ladij, ki čakajo na našo komando v orbiti trenutnega planeta.

Na žalost za ta naslov še nismo dobili datuma izida, ga pa lahko na Steamu dodate v svojo košarico želja. Opomnimo, da je Creative Assembly nedavno izjavil, da bodo njihove bodoče igre začele izhajati tudi na konzolah, zaradi česar zna to postati prvi Total War, ki ga bomo lahko igrali na PlayStationu in Xboxu, PC-jaši pa boste zagotovo veseli tudi možnosti igranja preko kontrolerja.

Podelitev nagrad The Game Awards je zdaj že tik pred vrati

0

Pa smo prišli do epiloga letošnjega igričarskega leta, ki ga zdaj že nekaj let zapored okronamo tudi z gledanjem podelitve nagrad The Game Awards. Ta je zdaj postala tudi duhovni naslednik sejma E3, s to razliko, da se ga je praktično nemogoče udeležiti v živo, temveč ga lahko spremljamo samo preko spleta.

Poleg podelitev nagrad je The Game Awards najbolj zanimivo spremljati tudi zaradi najav iger s strani večjih založnikov in velikokrat prvič vidimo napovednike za naslove, ki so bili pred tem zgolj predmet gostilniških debat in govoric. Nič drugače ne bo niti letos in idejni oče te prireditve Geoff Keighley že nekaj časa preko družabnih omrežij draži z razkritjem nekega večjega naslova. Za tega smo najprej sumili, da bo nov del franšize Divinity: Original Sin izpod peresa razvijalca Larian Studios in čeprav smo še vedno istega mnenja, po novih dokazih to ne bo Original Sin 3, a bo še vedno neka igra iz franšize Divinity.

Pozabiti ne smemo niti na druge založnike. Šušlja se, da naj bi Sony razkril nekaj svojega in da naj bi bilo to povezano s franšizo God of War, Blizzard pa bo izkoristil priložnost za najavo novega dodatka igre Diablo 4. Skoraj zagotovo bomo ugledali najave kopice takšnih in drugačnih predelav in dobili bomo tudi napovednike za že predstavljene projekte, ki bodo morda zdaj dovolj pogumni, da pokažejo tudi nekaj dejanskega igranja. Držimo fige, da bo na oder stopil tudi Remedy in nam po vsem tem času pokazal prvi dražilnik za predelave iger Max Payne, morda pa slišimo tudi nekaj novega glede franšize Control.

Na žalost se bo The Game Awards za Slovence odvil ob neprijetni uri, saj se prireditev prične jutri, 12. decembra ob 1:30 zjutraj, ob tem pa je treba upoštevati, da se takrat začne šele uvertura v glavno dogajanje. Ta traja nekje pol ure in takrat so predstavljeni projekti indie razvijalcev, medtem ko nato glavni del traja okoli tri ure. Skratka, če želite zadevo gledati v živo, potem je bolje, da zjutraj nimate nobenih obveznosti ali pa ste nek superjunak, ki pred delom in šolo spanca ne potrebuje.

The Game Awards bo moč spremljati na celem kupu platform: YouTube okence imate vdelano že zgoraj, zadevo pa bo moč gledati tudi preko Twitcha, Instagrama in TikToka. The Game Awards omogoča tudi predvajanje prireditve preko drugih kanalov, tako da boste lahko zadevo spremljali tudi v družbi kakšnega svojega priljubljenega YouTuberja.

Kultni RPG The Temple of Elemental Evil doživel ponovno izdajo na Steamu

0

Dobrih 20 let nazaj so igralci uživali v zlati dobi računalniških RPG-jev, saj so razvijalci izgruntali privlačno formulo igranja Dungeons & Dragons avantur, ki so nato izhajale ena za drugo. Tako smo dobili legendarne naslove, kot sta Baldur’s Gate 1 in 2, Planescape: Torment, Icewind Dale in malce kasneje tudi Neverwinter Nights. Vse te naslove sta izdelala razvijalca BioWare in Black Isle Studios, vmes pa je svoje talente razkazoval tudi razvijalec Troika Games.

Ta je vedno znal spočeti igre z zanimivimi idejami, a je imel težave, ker se te niso dobro prodale. Tako se še danes spomnimo pogumnega naslova Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura ter seveda igre Vampire: The Masquerade – Bloodlines, ki se je na trgu tako slabo obnesla, da je to vodilo tudi v propad podjetja. Ta igra je resda danes legendarna, a je ob izidu imela toliko hroščev, da je bila praktično neigralna, te lastnosti pa si je delil tudi njihov prejšnji naslov iz leta 2003 z imenom The Temple of Elemental Evil, ki je včeraj doživel vnovično izdajo na Steamu.

Gre za starošolski RPG, ki se dogaja znotraj D&D pravilnika 3.5 in nas popelje v deželo Greyhawk. Razvoj je tedaj vodil Tim Cain, ki ga poznamo tudi kot moža, odgovornega za stvaritev Fallout franšize, a žal The Temple of Elemental Evil nikoli ni doživel te slave. Poleg poplave hroščev je zadeva imela tudi probleme znotraj same igralne formule, slabo prodajo pa gre pripisati tudi dejstvu, da so se igralci takrat že nekako prenajedli tega koncepta igranja RPG-jev iz zgoraj gledanega pogleda in so bili pripravljeni na nekaj novega – to jim je leto prej dostavil Neverwinter Nights, ki je igranje preselil v polni 3D pogled.

The Temple of Elemental Evil je tako dolgo veljal za še zadnjega večjega predstavnika zlate ere računalniških RPG-jev in zdaj ga lahko izkusimo v bolj prečiščeni obliki. Razvijalec Sneg je namreč poskrbel za ponovno izdajo igre na Steamu in GOG-u, ki sicer ni ravno predelava, a vsebuje goro popravkov in optimizacij, ki so jih prenesli predvsem iz modov Circle of Eight in Temple+. Ti dve modifikaciji že zadnji dve desetletji omogočata bolj prijetno igranje tega skorajda pozabljenega naslova in ta ponovna izdaja ju ima že vgrajeni vase, tako da preprosto stisnete gumb za namestitev in že se lahko vrnete v preteklost, ko so cRPG-ji deževali iz vseh strani.

Za ta ponovno rojeni RPG boste na Steamu odšteli slabih 10 €, to ceno pa ta igra vsekakor upraviči.

Prihaja nov dokumentarec o Elvisu Presleyju

0

O legendarnem pevcu Elvisu Presleyju je moje znanje malce pomanjkljivo, saj v bistvu vem samo za njegov značilen ples ter da je umrl prezgodnje smrti, glavni razlog za njegovo slovo pa so bile predvsem droge in stres. A to moje neznanje je veljalo tudi za glasbeno skupino The Beatles, nakar je Peter Jackson izdal dokumentarec Get Back, ki me je hitro povlekel v raziskovanje zgodovine njihovega delovanja, in morda me na takšen način vase potegne tudi novi Elvisov dokumentarec EPiC: Elvis Presley in Concert.

Tega je skupaj spravil režiser Baz Luhrmann in tega imena se morda spomnite iz leta 2022, ko je izšel film Elvis, v katerem je naslovno vlogo prevzel Austin Butler, film pa je režiral ravno Luhrmann. Ravno ta film je razlog za nastanek novega dokumentarca, saj je Baz med raziskovanjem materiala dobil dostop do arhivov, ki so vsebovali 68 škatel filmov, posnetih na 8- in 35-milimetrske filmske trakove iz dveh Elvisovih koncertnih filmov That’s The Way It Is (1970) in Elvis on Tour (1972), trakovi pa vsebujejo kadre, ki niso bili videni nikoli prej.

Dokumentarec naj bi nam ponudil globlji vpogled v Elvisovo življenje v Las Vegasu, ki je bilo v njegovem življenju tudi najbolj odmevno in prepoznavno. Takrat so se rodile prepoznavne bele obleke in gromozanski prstani, a žal se je takrat tudi začel zlagoma Elvisov potop v svet drog. Ne smemo namreč pozabiti, da je umrl že leta 1977 v starosti 42 let, in takrat je bil videti veliko slabše kot pa samo pet let prej v filmu Elvis on Tour.

Posnetki iz arhiva so bili zdaj predelani in olepšani za moderno tehnologijo. Tako bo moč EPiC: Elvis Presley in Concert gledati v IMAX formatu že od 20. februarja 2026, v navadnih kinodvoranah pa od 27. februarja dalje.

The Elder Scrolls: Skyrim dobil novo izdajo – tokrat za Nintendo Switch 2

0

Skyrim je bil zdaj že tolikokrat predelan za konzole in tudi PC-je, da že malce težko sledimo vsem tem izdajam in bi v bistvu potrebovali kakšno priročno Excelovo razpredelnico. Vse te predelave v bistvu niso presenetljive, saj je to zdaj že legendarni naslov, ki je prvič svet ugledal pred 14 leti in takrat smo se še zabavali na konzolah PlayStation 3 in Xbox 360.

Tako je ta igra preživela že tri generacije konzol in kakor se Bethesda obotavlja z izdelavo naslednjega Elder Scrollsa, me ne bi preveč presenetilo, če bi čez nekje dve leti doživeli vnovično predelavo za PlayStation 6 in takrat novi Elder Scrolls še vedno ne bi bil na trgu.

Morda se tudi Bethesda že malce zaveda, da vse skupaj postaja že komično, zato nove predelave za konzolo Nintendo Switch 2 sploh niso predhodno najavili, ampak se je včeraj kar naenkrat pojavila znotraj Nintendovih trgovin.

Gre za prenos Anniversary Edition različice igre, kar pomeni, da boste v paketu dobili osnovno kampanjo, tri večje razširitve Dawnguard, Dragonborn in Hearthfire ter cel kup modov iz njihove delavnice Creation Club. Edina prava novost v tej izdaji je skupek meča, orožja in obleke, ki so bili povzeti iz Nintendove franšize Zelda in so ekskluzivni tej predelavi za Nintendo Switch 2.

Skyrim Swith 2 is absolutely terrible
byu/Apprehensive-Age2562 inNintendoSwitch

Na žalost prva poročila glede te predelave niso ravno vzpodbudna. Igralci se predvsem pritožujejo nad zamikom, kjer včasih igra potrebuje skoraj sekundo da zazna vašo komando, kar zadevo naredi neigralno, nekateri pa so doživeli tudi rušenja igre.

Bethesda za to predelavo zahteva polnih 60 €, a če ste že obstoječi lastnik igre na prejšnji konzoli Nintendo Switch, lahko nadgradnjo opravite brezplačno – to velja samo za lastnike Anniversary Edition igre; če pa si lastite samo originalno kampanjo, lahko nadgradnjo opravite za 20 €.

Nas kmalu res čaka najava igre Divinity: Original Sin 3?

0

Približuje se 11. december in to je za igričarje pomemben dan, saj se bo takrat zgodila podelitev nagrad The Game Awards. Ta ceremonija je bila sprva zamišljena kot nekakšna alternativa filmskim Oskarjem, a zdaj se zdi, da same podelitve pokalov v različnih kategorijah igralcem pomenijo bore malo. Šampion je tako ali tako že znan vnaprej in to bo letos zagotovo postal Clair Obscure: Expedition 33, tako da tule ni iskati kakšnih presenečenj a ta predvidljivost vseeno ni zmanjšala števila gledalcev, ki jih je vsako leto samo več.

The Game Awards je namreč sčasoma postal tudi dogodek ko so svetu prvič sploh predstavljeni največji naslovi iz strani založnikov zaradi česar je tale prireditev postala nekakšen nadomestek sejma E3. Tudi letos bomo zagotovo dobili cel kup najav iger in eno od teh v zadnjih dveh tednih draži sama prireditev The Game Awards in njen ustvarjalec Geoff Keighley.

Ta je najprej na omrežju X pokazal samo neka čudna vrata z lobanjami in to sredi nekakšne puščave, vse skupaj pa je bilo podpisano z besedami regal.inspiring.thickness. Nekoliko kasneje smo dobili še ločeno objavo s sliko, ki zopet kaže nek kos kamenja in na njem lahko vidimo veliko kosti, vse skupaj pa je osvetljeno z nekim svetlečim znakom. Ob to so bile zapisane besede: “The █████ are silent. █████ bleeds. New █████ stir.”

Igralci so seveda hitro začeli ugibati, kaj bi bila ta skrivnostna igra in prsti so začeli kazati na cel kup različnih licenc: od novega Elden Ringa oziroma Bloodborna do naslednjega poglavja serije The Elder Scrolls.

Skratka, trenutno nihče ne ve, kaj bi lahko bila ta skrivnostna igra, a nekdo na Redditu je ponudil zanimivo interpretacijo teh cenzuriranih besed. Te naj bi bile “The Seven are silent. Source bleeds. New wars stir.”, kar bi napeljevalo na najavo novega naslova znotraj serije iger Divinity: Original Sin. Za temi stoji razvijalec Larian, ki je preko igre The Baldur’s Gate 3 postal pravi rock zvezdnik igričarske industrije zaradi česar zdaj vsi čakajo, kaj bo njihov naslednji naslov in čisto možno je, da je to res nov del sage Divinity.

Larian izdeluje Divinity naslove že skoraj tri desetletja in Baldur’s Gate 3 je bil njihov edini res pravi odmik od te franšize, ki se je izkazal za pravilno potezo. A ni dvoma da do te svoje franšize še vedno gojijo veliko ljubezni in ji bodo zdaj lahko poklonili veliko večji proračun. Zadnji del Divinity: Original Sin 2 je izšel leta 2017 in v bistvu bi bil zdaj idealen trenutek za najavo novega poglavja, ki bi, tako kot Larianove zadnje tri igre, najprej izšel v fazi Early Access in bi se skozi leta oblikoval v končni produkt.

Da bi znal tole res biti Divinity: Original Sin 3 je na spletu potrdil tudi leaker Extas1s. Ta sicer ni hudo verodostojen, a je na lanski podelitvi nagrad predčasno razkril obstoj igre Elden Ring: Nightreign, tako da nekaj vez in znanja glede teh stvari vseeno ima.

Razvijalec sicer dela na novem Divinity naslovu uradno ni napovedal. Nazadnje so izjavili, da delajo na dveh večjih RPG-jih, šef studia Swen Vincke pa je aprila povedal, da upa na novo igro do nekje leta 2030.

Igra Tainted Grail: The Fall of Avalon dobiva svoj prvi dodatek

0

Leto 2025 je bilo dobro za vse privržence prvoosebnih RPG-jev. Razvijalec Obsidian nam je dostavil kar dva takšna naslova, Avowed in The Outer Worlds 2, Bethesda pa nam je priskrbela predelavo igre The Elder Scrolls 4: Oblivion. A konec maja smo dobili še en takšen naslov in čeprav je imel ta veliko manjši proračun od zgornjih konkurentov, ga nekateri označujejo za prvaka letošnjih RPG-jev.

Govorimo o igri Tainted Grail: The Fall of Avalon, ki jo je spočel razvijalec Questline in si je preko opisovalcev prislužila visoke in tudi povprečne ocene. Igralci pa jo imajo hudo radi, zaradi česar ima ta naslov na Steamu skupno oceno Very Positive. Pritožbe so sicer legitimne, saj je igra malce preveč vsebine stlačila v začetek avanture, tako da se zaključno poglavje čuti nekam prazno, optimizacija pa je imela veliko težav, a se ta zdaj postopoma izboljšuje.

Obstoječi igralci boste zdaj zagotovo veseli novice, da vaših avantur v svetu kralja Arthurja še ne bo konec, saj je bil najavljen prvi dodatek Sanctuary of Sarras, ki s sabo prinaša praktično novo poglavje. V obsegu bo meril med 12 in 15 urami, s sabo pa prinaša 12 novih sovražnikov, več kot 20 temnic ter kup dodatne opreme, ki jo boste nabrali med mikastenjem četverice novih šefov. Dodatek bo vkomponiran v obstoječo kampanjo in ga boste lahko začeli igrati znotraj 2. poglavja igre. Sarras bo prinesel veliko vsebine, zato se tudi cena 15 € zanj ne zdi pretirana.

Sanctuary of Sarras izide že 15. decembra, a igralci se lahko že zdaj vrnete v svet Tainted Graila. Razvijalec je namreč izdal novo posodobitev 1.15, ki popravi cel kup stvari in se med drugim loti tudi optimizacije, od katere bodo največ profitirali igralci na Xbox konzolah. Obstoječi in novi igralci se lahko veselijo tudi prvega skupka brezplačne vsebine, ki doda pet novih kompletov oklepov ter alternativne dizajne za Arthurja, Caradoca in vašega prikupnega spremljevalca Qrkota.

Tainted Grail: The Fall of Avalon se na Steamu prodaja po ceni 43,99 €, za morebitno odločitev glede nakupa pa lahko prenesete tudi brezplačni demo.

Franšiza grozljivk Paranormalno dobiva novo poglavje

0

Sem velik oboževalec franšize Paranormalno in še posebej se mi je v spomin vpisal prvi del, ki je vseboval proračun v višini 15.000 dolarjev in se je nato spremenil v mega uspešnico, ki je v kinodvoranah zaslužila milijone in nato spočela še vrsto nadaljevanj. Žal je tem sčasoma začela padati kakovost: drugi in tretji del sta bila sicer še vedno vrhunska izdelka, ki pa sta mi bila vseeno malce manj strašljiva od originala, nakar so vsi naslednji deli postali nekakšne generične grozljivke. Zadnji del, Next of Kin iz leta 2021, je skorajda povsem opustil koncept “found footage”, a ima kljub temu svoje oboževalce – meni je bil žal ena velika katastrofa.

Zdelo se je, da se bo zgodba Paranormalnega zaključila s sedmim poglavjem, a založnik Paramount je mnenja, da se da iz nje iztisniti še nekaj soka. Spletna stran Hollywood Reporter namreč poroča, da je zdaj v izdelavi povsem novo poglavje, to pa je nato tudi uradno potrdil James Wan, ki ga poznamo predvsem po franšizi Priklicano zlo, zdaj pa bo svoje talente posodil tudi novemu poglavju filmov Paranormalno.

Dobre novice pri tem projektu so to, da tole zaenkrat ne kaže na neko ceneno nadaljevanje. Projekt bo nastal kot posledica združitve Wanovega podjetja Atomic Monster in Jason Blumove firme Blumhouse. Jason je bil tudi originalni ustvarjalec Paranormalnega in bo tako sodeloval tudi pri tem novem filmu, pri tem pa bo sodeloval tudi Oren Peli, ki je režiral originalni film iz leta 2007. Za kamero bo tako stala kompetentna ekipa, ki ima dovolj znanja in izkušenj za ponovno obuditev te franšize. Osebno ne bi imel nič proti, če bi bilo vse skupaj ponovno zagnano s povsem frišno zgodbo, saj se mi zdi, da so vsa poglavja do zdaj malce preveč zakomplicirala zgodbo in original je bil tako efektiven tudi zaradi preprostega razloga, da uboga Micah in Katie nista imela pojma, kaj jima stoji nasproti in kako se proti temu bojevati. Wan je sicer v izjavi zapisal, da se veseli razširitve in evolucije obstoječe zgodovine, tako da se zdi, da moje želje zaenkrat ne bodo uslišane.

Založnik najavil novo igro v Postal vesolju in jo brž po najavi tudi preklical

0

Serija iger Postal je že od vedno veljala za bizaren naslov, ki bi jo skorajda lahko označili za meme igro, a očitno ima ta franšiza dovolj oboževalcev, da je uspela razvijalca Running With Scissors skozi vsa ta leta obdržati pri življenju in zdaj je ta celo postal založnik, ki za izdelovanje novih naslovov najema zunanje razvijalce. Tako so nov del Postal: Bullet Paradise v razvoj zaupali studiu Goonswarm Studios, ki je igro najavil nekaj dni nazaj, a nato se je zgodila res čudna zadeva, saj je bila ta samo nekaj ur po razkritju igre tudi preklicana.

Bullet Paradise je nosil dokaj preprosto podobo, spet pa je šlo za prvoosebno streljačino, ki pa bi omogočala tudi medmrežno sodelovalno igranje. Napovednik, ki je bil sicer po preklicu projekta tudi umaknjen z uradnega kanala, a si ga vseeno lahko ogledate zgoraj, kakšne res prepričljive akcije ni pokazal. V bistvu je igranje malce spominjalo na formulo igre Vampire Hunters, kjer se proti vam zaganjajo valovi nasprotnikov, vi pa jih pokate in se vmes morate vsake toliko odločiti za novo nadgradnjo.

A za preklic igre ni kriv neprepričljiv napovednik, ampak kritike s strani igralcev, ki so razvijalca obtožili, da je za izdelavo modelov uporabil umetno inteligenco. Tem obtožbam je verjel tudi založnik, ki je nato izjavil, da je bilo zaradi tega porušeno zaupanje do razvijalca in da bodo vedno postavljali želje igralcev na prvo mesto. Projekt je bil tako preklican, a uradno stran še vedno lahko najdete na Steamu. Razvijalec Goonswarm Studios je sicer obtožbe zanikal, a kljub temu je bil preklic projekta tako velik udarec, da so morali za vedno zapreti svoja vrata.

Znamka iger Postal sicer živi dalje in naslednji projekt bo predelava drugega dela z imenom Postal 2 Redux, ki bo zgrajena v pogonu Unity, datum izida pa zaenkrat še ni znan.