Večina navdušencev nad tehnologijo VR in preigravanjem iger se strinja, da je Half-Life: Alyx iz leta 2020 najboljši VR naslov, ki smo ga kadarkoli dobili, in da v bistvu po kvaliteti igralnih ur in obsežnosti še ni premagal te mojstrovine, ki jo je razvijalec Valve dostavil leto po izidu njihove VR naprave Index.
Kar je v bistvu malce žalostno, saj bi se igralno formulo Alyxa zagotovo še dalo nadgraditi, in čeprav smo skozi leta dobili cel kup VR naslovov, je bilo zelo malo takšnih, ki so za sabo držali podporo večjega založnika, saj se ti v zadnjih letih oddaljujejo od izdelovanja VR naslovov. To je pač manjši trg za specifični tip igralca in od izdane igre težko pričakuješ milijonsko naklado prodanih izvodov, razvoj takšnega naslova pa je še vedno drag in zahteva specifično znanje, ki ni ravno poceni.
Igralci so zato upali, da bo Valve ponovno skočil v razvoj kakšnega visokoproračunskega VR naslova in trenutno bi bila za kaj takšnega idealna priložnost. Založnik je namreč nedavno najavil cel kup nove tehnološke robe, med katero je prostor našla tudi brezžična VR naprava Steam Frame, in če bi Valve šel po poti starih navad, bi za to najavil tudi prav posebno izdelano igro, ki bi nato pripomogla k prodaji VR očal.
Na žalost tega ni najavil ob oznanilu očal Steam Frame, zdaj pa je novo razočaranje priskrbela spletna stran Road to VR. Steam Frame namreč ni nek skrit izdelek, ki bi ga lahko samo gledali na slikah, ampak je Valve v svoje pisarne zvabil cel kup medijev, ki jim je očala porinil v roke v namene testiranj. Med njimi se je znašel tudi novinar iz prej omenjene spletne strani, ki je enemu od razvijalcev zastavil vprašanje, ali Valve trenutno dela na kakšni novi VR vsebini, v odgovor pa je dobil preprost »ne«.
Ta odgovor je uničil dan marsikateremu VR navdušencu, ki je zagotovo upal, da bo Valve splavitev naprave Steam Frame izkoristil za dostavo nekega povsem novega naslova, a očitno ta stvar ni v kartah. Kvečjemu morda lahko upamo, da dobimo kakšen kratek, a zanimiv demo, ki pokaže zmogljivosti nove naprave – Valve nam je nekaj takšnega dostavil ob splavitvi naprave Steam Deck, ki se imenuje Aperture Desk Job, in morda bodo od zdaj naprej na takšen način predstavljali svoje nove izdelke.
Emulatorjev konzole PlayStation 4 je na trgu kar nekaj, a najbolj napreden med njimi je zagotovo shadPS4, ki smo ga nekaj časa v bistvu poznali zgolj kot tisti košček programske opreme, ki je PC-jašem omogočal igranje Bloodborna. Še se spomnim, ko je ta emulator komajda deloval in je lahko zgolj dosegel začetni meni igre Bloodborne, od takrat pa je stvar močno napredovala in zdaj je ta naslov v bistvu bolje izkusiti na PC-ju kot pa na originalni konzoli, in je hkrati največji približek predelavi te igre, dokler Sony z njo ne spočne nečesa uradnega.
Čeprav je Bloodborne deloval že zdaj dobro, je bilo prostora za izboljšave še vedno ogromno in emulator je pretekli teden prejel večjo posodobitev, ki je ogromno naredila na optimizaciji. V zgornjem primerjalnem videu lahko vidimo nekaj teh razlik in čez noč so se sličice na sekundo podvojile, in to ne samo v tem naslovu. Veliko bolje zdaj deluje tudi igra God of War 3 – čeprav stvar ni tako izpiljena kot v primeru FromSoftwarove mojstrovine in so sličice na sekundo nižje, je še vedno njeno delovanje videti presneto impresivno, obenem pa ni videti nobenih večjih grafičnih napak.
Emulator shadPS4 ponuja igranje še nekaterih drugih iger, ki PC-jašem nikoli niso bile in tudi verjetno po uradni poti ne bodo dostopne. Tu je denimo dirkačina Driveclub, ki mora še malce postoriti na izboljšavi sličic na sekundo, in grozljivka P.T., ki jo je Konami leta nazaj izbrisal iz vseh mogočih strežnikov in jo zdaj lahko igramo samo preko takšnih projektov, kot je shadPS4.
Emulator si lahko prenesete iz sledeče povezave – shadPS4 trenutno ponuja verzijo 0.12.5, medtem ko je ta posodobljena inačica 0.12.6, ki prinaša izboljšave optimizacije, na voljo preko “Nightly” verzije posodobitev.
Že večkrat smo pisali, da proizvajalci prenosnikov v bistvu nimajo več idej, kako bi lahko nadalje razvili koncept takšne prenosne postaje, saj smo nekako vsi prišli do ugotovitve, da je razporeditev zaslona, tipkovnice in ploščice na dotik idealna, in vse, kar lahko pri tej stvari še narediš, je edino dodajanje zmogljivejših komponent.
A to ne pomeni, da prostora za napredek ni, saj navadnemu prenosniku manjka ena lastnost, ki jo pri navadni delovni postaji povsem enostavno rešimo z dodatkom še enega monitorja. S tem se močno poveča naša večopravilnost in, roko na srce, si dandanes svojega delovnega kotička več ne predstavljam brez vsaj dveh zaslonov.
Pri prenosnikih to ni tako enostavna ovira, ki bi jo lahko premagali. Res je sicer, da lahko tudi na laptop priklopiš še en monitor, a to ni rešitev, če ga uporabljamo kje na terenu ali pa med sedenjem na kavču. Ta zagata tako še nima rešitve, in morda si ji je najbolj do zdaj približalo podjetje Lenovo, ki je kot prvo na trg ponudilo komercialno dostopen prenosnik z upogljivim zaslonom – in ta zna res spremeniti vaš vsakdanji potek dela na terenu oziroma domačem kavču, če le imate zanj dovolj globoko denarnico.
NAPOVEDNIK
Specifikacije:
Ime izdelka: Lenovo ThinkBook Plus Gen 6 Rollable
Premer zaslona: 14/16,7 palcev
Maksimalna ločljivost: 2000 x 1600/2000 x 2350
Procesor: Intel Core Ultra 7 258V
Pomnilnik: 32 GB LPDDR5X
Grafični čip: Intel Arc 140V
Disk: 1 TB PCIe Gen4 SSD
Osveževanje zaslona: 120 Hz
Teža: 1,61 kg
Lenovo ThinkBook Plus Gen 6 Rollable je na prvi pogled videti kot povsem običajen srebrn prenosnik, ki te v bistvu ob prvem stiku malce preseneti s svojo težo. Tehta namreč 1,6 kilograma, kar je za prenosnik velikosti 14 palcev kar veliko. Negativna presenečenja pa se nadaljujejo, ko si ogledaš njegove stranice in začneš iskati HDMI-izhod za morebitni priklop dodatnega monitorja. Tega žal ne boš našel, saj se na levi strani nahajata samo dva vhoda USB-C tipa Thunderbolt 4 in ena luknjica za priklop 3,5-mm žičnih slušalk. Na desni najdemo samo eno diskretno skrito tipko za vklop in to je v bistvu vse, kar lahko priklapljate nanj. Prav bi prišel vsaj en vhod USB-A za priklop navadnega USB-ključka, a očitno to postaja pozabljena tehnologija – da o ekstravagancah tipa ethernetnih priklopov sploh ne govorimo in sanjamo.
Na prvi pogled ThinkBook Plus Gen 6 Rollable ni videti nič posebnega, a prava magija se začne, ko razpre svoje peruti.
K sreči se druge komponente prenosnika ThinkBook Plus Gen 6 Rollable obnesejo veliko bolje. Tipkovnica daje dober povratni občutek in, čeprav ni mehanska, je hod tipk dovolj velik, da za vsak pritisnjen znak dobiš zadovoljiv občutek. Še bolje se obnese sledilna ploščica, ki je haptična, tako da se izjemno dobro odziva na vse vaše klike in premike s subtilnimi vibracijami. Ta ploščica me je zares presenetila, saj ji navadno med uporabo ne posvečam veliko pozornosti, kakor tudi pri teh izdelkih večkrat zanemarim kamero, ki pa je tule odlična. To ni tipična 720p ali 1080p kamera, ki je na prenosnike največkrat vključena bolj zaradi tega, “da nekaj je”, ampak ponuja ločljivost 1440p, tako da boste pri sogovorcih videti odlično. Hkrati omogoča prepoznavanje obraza, tako da lahko pridno izkoriščate Microsoftovo funkcijo Windows Hello za odklepanje prenosnika.
Tista prava privlačnost je seveda sam zaslon. Ko prenosnik prvič odpremo, nas pričaka OLED-ekran ločljivosti 2000 × 1600, ki se zna osveževati pri 120 Hz. A to je samo predpriprava na resnično čarovnijo, ki se zgodi, ko na posebni tipki na tipkovnici sprožite funkcijo razširitve zaslona. Takrat iz notranjosti slišimo mehansko brenčanje, ki je mojega domačega mačka sprva pošteno prestrašilo, zaslon pa se nato dvigne in raztegne, saj se izpod tipkovnice gor zapelje dodatni, do zdaj skriti del upogljivega ekrana. Tako imate nenadoma pred sabo veliko večjo vertikalno delovno površino velikosti 16,7 palca in ločljivosti 2000 × 2350, ki se še vedno lahko osvežuje pri 120 Hz in ponuja dodatne možnosti dela.
Raztegljiv zaslon ponudi kar nekaj načinov novega dela in kar naenkrat imate lahko na terenu dva zaslona v enem.
Torej, kaj nam je zdaj početi s tem razširjenim zaslonom? Lenovo je v ThinkBook Plus Gen 6 Rollable vključil nekaj svojih programskih vtičnikov, a kot pri vseh teh stvareh boste namensko rabo najbolje izkoristili, če te funkcije ugasnete in preprosto potegnete okna na svoja mesta. Lahko imate recimo en zelo podolgovat brskalnik ali pa si na spodnji del pripnete enega in si zgoraj odprete okno znotraj Worda. Daljša vertikala je idealna za večje Excelove razpredelnice, oboževali pa jo bodo tudi programerji, ki jim zdaj ne bo treba več toliko vrteti kolesca na miški, saj bo pred njimi veliko večji del kode.
Dodatna višina je tudi idealna za videopogovore, saj vas Zoomovi in Teamsovi sogovorniki lahko zdaj jasno vidijo zaradi izboljšane kamere, hkrati pa je višina zdaj dovolj velika, da vas vidijo neposredno v obraz in vam med posedanjem na kavču ne bodo več gledali v lepoto nosnic.
Dodatno razširjen ekran ponuja presenetljivo veliko možnosti dodatnega dela in pri njem res težko najdeš kakšne minuse. Ker je to raztegljiv zaslon, ki se mora skriti pod tipkovnico, se mora seveda upogibati, in ta točka upogibanja je vidna – a to ni nič novega in je še vedno težava vseh upogljivih ekranov, ki jo lahko opazimo tudi pri telefonih. Kar je malce bolj presenetljivo, je dejstvo, da ta zaslon ni občutljiv na dotik, kar bi zagotovo pozdravili vsi tisti, ki se ukvarjajo z risanjem ali grafičnim oblikovanjem.
Eden od minusov se tiče vhodov in izhodov, saj je tule situacija bolj boga in na prenosnik, brez posebnega adapterja, sploh ne moreš priklopiti navadnega USB-ja.
Strojne specifikacije niso slabe. Prenosnik temelji na Intelovi arhitekturi, tako da vas bo pozdravil procesor Intel Core Ultra 7 258V, 32 GB pomnilnika LPDDR5X ter 1 TB velik SSD-disk PCIe Gen4, za grafiko pa bo skrbel integrirani čip Intel Arc 140V. Resnega igričarstva torej tu ni pričakovati, in to je tudi razumljivo, saj je ta prenosnik več kot očitno namenjen večopravilnosti pri delu, kjer prav pride tudi 66-vatna baterija, ki ob enem polnjenju zdrži približno 12 ur neprekinjenega dela. Mimogrede, Lenovo je malce razmišljal vnaprej in se pametno odločil, da prenosnik samodejno skrči zaslon nazaj, ko dosežemo določen nivo izpraznjenosti baterije, tako da je odveč strah, da bi nam je enkrat zmanjkalo, mi pa bi ostali z razširjeno verzijo laptopa, ki ga ni mogoče poklopiti in pospraviti v torbo.
Raztegovanje zaslona je motorizirano in prenosnik se sam pospravi v navaden položaj ob prenizki bateriji da ne bi nekje slučajno obtičali s tako razprtim prenosnikom.
ThinkBook Plus Gen 6 Rollable mi je ponudil veliko več od pričakovanega, a v tej recenziji je treba tudi omeniti, da boste za vse te inovacije morali na široko odpreti denarnico. Koliko ta stvar stane v Sloveniji oziroma ali bo pri nas sploh na voljo za nakup, niti ne vem, najbližji približek ceni pa je nemški Computer Universe, kjer se trži po ceni 3.547 €.
Na serijo Battlestar Galactica imam tople spomine. Originala sicer nikoli nisem pogledal, a »predelavo« iz leta 2004 sem z veseljem spremljal, saj je šlo za znanstveno fantastiko z vznemirljivimi vesoljskimi bitkami, politično intrigo in odlično spisanimi liki, ki niso bili vedno čiste dobričine ali pa zlobci. Galactica od te serije dalje nikoli ni več zabeležila tako vidnega uspeha, a smo leta 2017 po njenem izročilu dobili odlično realnočasovno strategijo Deadlock, ki si je v zadnjih letih na Steamu nabrala zavidljivo visoke ocene.
Na žalost ta igra ne bo več doživela kakšnega revolucionarnega porasta igralcev, saj je založnik Slitherine že prejšnji teden najavil, da bo umaknjena iz prodaje. Razloga za to odločitev ni navedel, a založnik je letos maja na enak način iz prodaje potegnil igri Warhammer 40K: Armageddon in Sanctus Reach, zato je verjetno umik posledica poteka pravic do licence. Sta pa dva Warhammer naslova še vedno na voljo prek trgovine GOG, medtem ko bo Deadlock umaknjen z vseh digitalnih polic.
Battlestar Galactica: Deadlock and DLC are delisting on Nov 15th. Game will continue to run after delist https://t.co/OVavXsFncR
Obstoječi lastniki boste sicer še vedno lahko nadaljevali z igranjem, nove kopije pa bo še vedno mogoče dobiti prek spletnih strani, ki se ukvarjajo s prodajo ključev za Steam – a tam lahko pričakujete, da bo cena narasla, saj bodo ti ključi postali precej dragoceni. Igra se je na Steamu sicer prodajala po ceni 38,99 €, kar je bila več kot poštena cena, razvijalec pa je zanjo izdal dve sezoni vsebinskih posodobitev.
Franšiza Battlestar Galactica sicer ni mrtva – razvijalec Alt Shift za začetek naslednjega leta pripravlja novo roguelite avanturo Scattered Hope, ki ima na Steamu že svojo stran in igralni napovednik.ednik.
O jamarstvu ne vem praktično ničesar, a tudi meni je znan slavni primer tragične nesreče iz leta 2009, ko je v jami Nutty Putty Cave življenje izgubil 26-letni John Edward Jones – in to v takšnih pogojih, da mi ob daljšem razmišljanju dvigne kocine po celem telesu.
Kaj točno se je zgodilo tistega usodnega dne, si lahko bolj podrobno preberete na Wikipediji. John je med raziskovanjem jame našel majhno luknjo, ki jo je zamenjal z eno drugo, in se pogumno spravil v njeno raziskovanje. To je tako ozka vrzel, da se moraš skozi njo prebiti tako, da se naravnost plaziš po trebuhu. John je zmotno mislil, da se bo jama nato bolj odprla, vendar – kot rečeno – je zamešal, skozi katero jamo se dejansko plazi. Usodno napako je spoznal šele, ko je obtičal pod kotom navzdol in ni mogel ne naprej ne nazaj. Reševalci so bili sicer hitro poklicani na lokacijo, a ga nikakor niso zmogli potegniti ven. Ubogi John je v tem položaju preživel 28 ur, nakar mu je zaradi nabiranja krvi v glavi odpovedalo srce. Johna iz te jame niso nikoli potegnili ven – postala je njegov grob, jama pa je bila zapečatena, da se takšna nesreča ne bi nikoli več ponovila komu drugemu.
Gre za naravnost grozljivo zgodbo in jasno je, da je jama Nutty Putty Cave od takrat postala stvar legend. Zdaj jo lahko raziščete tudi preko VR-očal. Poljski razvijalec 3R Games je za svojo igro Cave Crave izdal posebno posodobitev, ki nam omogoča raziskovanje jame Nutty Putty Cave.
V njej lahko vidimo tudi točko, kjer je John obtičal, a je razvijalec iz spoštovanja do njegove smrti onemogočil, da bi se igralec lahko postavil točno v to točko. To pa lahko vidimo na koncu zgornjega Reddit videa – in ta del jame je resnično grozljiv, saj je povsem jasno, da Johnu iz takšne situacije ni bilo več pomoči.
Pri obnovi jame je sodeloval tudi Brandon Kowalis, ki je leta 2009 sodeloval pri reševalni akciji Johna. Njegov glas lahko slišimo tudi med raziskovanjem jame v igri.
Igra Cave Crave je na voljo na VR-očalih Meta Quest, kjer stane 13,99 €, na voljo pa je tudi za PS VR2. Konec leta naj bi zadeva izšla tudi na Steamu.
Igre iz serije Just Dance so med nami že celo večnost in za založnika Ubisoft so se izkazale kot prava uspešnica, saj vsebujejo privlačno igralno formulo, za izdajanje novih delov pa se ni treba preveč naprezati: preprosto izdaš novo različico z aktualno letnico, v njo pa vsakič vključiš nov seznam skladb, ki so trenutno priljubljene, nekaj pa jih potegneš iz preteklosti za obujanje nostalgije.
Osebno tej franšizi nisem posvečal preveč pozornosti, dokler nismo enkrat prišli na zanimivo idejo, da bi to igro vključili tudi v kakšen naš dogodek, ki jih prirejamo znotraj Slovenije. Poteza se je izkazala za pravilno, saj stari in mladi Slovenci prav radi zamigamo v ritmu glasbe, Just Dance pa se je izkazal za takšno uspešnico, da ga zdaj redno vključujemo med naše aktivnosti na dogodkih.
Na teh smo uporabljali starejše različice iger z letnicama 2021 ali 2022, zato sem bil malce firbčen, ali je serija v vmesnih letih naredila kakšen večji napredek. Odločil sem se sestaviti krajšo recenzijo igre Just Dance 2026 Edition, ki me je dejansko presenetila, saj ponuja kar nekaj lepih izboljšav in je letos tudi prvič izšla za konzolo Nintendo Switch 2 – kopijo igre mi je darežljivo odstopil sam Ubisoft.
Razvojna ekipa: Ubisoft Založnik: Ubisoft Platforme: NS2, NS, PS5, PS4, XSX, XO Ubisoft stran:Povezava Datum izida: 14. oktober 2025 Cena: 49,99 €
NAPOVEDNIK
Serija iger Just Dance je priljubljena predvsem zaradi dveh razlogov: ples je bil in vedno bo priljubljena aktivnost, kar takoj pritegne svoj delež občinstva, saj tega v igrah ne izkusimo ravno pogosto. Drugi razlog pa je preprostost uporabe, saj Just Dance od igralca ne zahteva priučitve naprednih kontrol ali nameščanja posebnih senzorjev, kot je bilo to ob rojstvu VR-tehnologije. Gumbe na kontrolerju v bistvu uporabljaš samo za navigacijo po menijih, ki so, roko na srce, od nekdaj precej zmedeni in bi tudi leta 2026 potrebovali nekaj optimizacije glede preglednosti.
Ko se enkrat prebiješ skozi uporabniški vmesnik, so naslednji koraki dokaj preprosti: izbereš svojo priljubljeno skladbo, nato prilagodiš število igralcev in že se lahko začne plesna zabava.
Moja najljubša stopnja je Born to be Alive, ki je prava mala animiranka.
Različico igre Just Dance sem izbral za Nintendo Switch 2 namerno, saj ta že od nekdaj ponuja najbolj preprost način plesa – in to zaradi Joy-Con kontrolerjev, ki jih vsebuje samo ta konzola. Just Dance 2026 je sicer na voljo tudi za konzoli PlayStation in Xbox, a tam moraš za ples v rokah držati telefon, kar je lahko nerodno, saj ti ta kaj hitro spolzi iz rok, škoda ob tem pa je lahko konkretna. Ubisoft je to oviro letos premostil na bolj eleganten način, saj lahko zdaj za zajemanje gibov uporabiš kamero na telefonu. Telefon postaviš nekoliko dlje stran in se tako v bistvu “snemate” med igranjem, zabava pa lahko teoretično postane še bolj udobna kot z držanjem Joy-Cona. Vendar ima stvar za zdaj en manjši in en večji minus. Manjši minus je, da sledenje gibom preprosto ni tako natančno kot pri uporabi kontrolerja, kar zna biti težava za tiste, ki na plesnih odrih lovite najvišje rezultate. Še večji problem pa je dejstvo, da ob takem nadzoru v igri lahko sodeluje samo en igralec, zato ni primerna za skupinsko zabavo.
In plesanje še z vsaj enim partnerjem je pri tej igri veliko bolj zabavno kot samotarska izkušnja – še posebej, če te aktivnosti ne vzameš preresno in ti je dovolj zgolj to, da malce migaš in vsaj približno poskušaš posnemati gibe plesalcev na zaslonu. Ti so tudi tokrat raznovrstni, celotno dogajanje na zaslonu pa je oblečeno v zdaj že prepoznavne Just Dance kričeče barve. Presenetila me je raznovrstnost dogajanja na odru – koreografija je včasih prav dobro zasnovana in tako se plesalci ter elementi na odru med sabo organsko mešajo. Daleč smo napredovali od časov, ko je bila edina premikajoča se stvar na odru plesalec, vse okoli njega pa je bilo bolj ali manj statično.
Igramo lahko tudi različne igralne načine, ki vas bodo pošteno preznojili.
Odlična je tudi glasbena podlaga, ki meša lepo zbirko starih in novih komadov. Tu so denimo Lady Gaga s pesmima Abracadabra in Zombieboy, OneRepublic z Counting Stars, Sabrina Carpenter s Feather ter Dua Lipa s Houdini. Za nostalgične ritme poskrbijo Madonna (Hung Up), Smash Mouth (All Star) in Cyndi Lauper (Girls Just Want to Have Fun). Skupno vas čaka 40 plesnih ritmov, razdeljenih v različne sklope – lahko si na primer nastavite svoj seznam predvajanja za bolj energični ples, kjer si komadi sledijo eden za drugim, kar je lahko tudi lepa fitnes aktivnost. Za dodatne pesmi si lahko omogočite še naročnino Just Dance+, a osebno za to nisem videl kakšne resne potrebe. Je pa lepa gesta založnika, da ob nakupu standardne verzije igre dobiš tudi mesec naročnine za Just Dance+.
Na preglednosti menijev bo treba še postoriti nekaj dela.
Skratka, Just Dance 2026 Edition je dostavil ravno tisto, kar sem od njega pričakoval – in me je na nekaterih mestih celo presenetil. Prostora za izboljšave je še vedno veliko: Ubisoft bi res lahko že enkrat dodal funkcijo, s katero bi se vsaka pesem prilagajala številu nastopajočih. S tem mislim, da bi – če igrata dva igralca – tudi na zaslonu videli dva plesalca, ne pa da moramo v nekaterih komadih nastopati v koži istega. Vem, da bi za to potrebovali večji proračun, a po drugi strani je ta serija med nami že celo večnost in bi takšen napredek res popeljal zadevo na naslednjo stopnjo.
Skupno gledano pa je to lep napredek v seriji, ki ima še vedno ambicijo dostaviti sveže ideje – in je dejansko vredna svoje cene na vseh platformah.
Mineva 5. obletnica igre Immortals Fenyx Rising, ki je sicer sprva pri igralcih naletela na bolj negativen odziv, a zdi se mi, da je s pretekom časa ta naslov pridobil veliko večjo naklonjenost s strani igričarske publike. V bistvu je bil to eden redkih naslovov iz Ubisoftovega kataloga tretjeosebnih avantur, ki se je upal vsaj malce odstopiti od ustaljene formule Assassin’s Creed iger, in čeprav si je igra veliko sposodila od Nintendovega naslova Zelda: Breath of the Wild, je bila vseeno na trenutke presneto zabavna in je dejansko vsebovala tudi nekaj dobre komedije.
Igra nam predstavi grško mitologijo, naš junak Fenyx pa dobi nalogo reševanja grških bogov, saj jih je zlobni Typhon ujel v svojo zanko in izničil njihove božje moči. Čaka vas odprti svet, ki ponuja ogromno možnosti za raziskovanje, reševanje ugank in boj proti malim in večjim nasprotnikom – vsi ti bodo znani vsakemu ljubitelju grške mitologije.
In Ubisoft se je zdaj odločil to igro podeliti povsem brezplačno. Za prevzem svoje brezplačne kopije skočite na uradno stran ali pa zaženite svoj Ubisoft Connect zaganjalnik iger, notri pobrskajte za tem naslovom in si ga nato dodajte v svoj katalog iger. Tam bo nato ostal za vedno, čas za prevzem tega naslova pa se izteče 3. decembra. Če vam osnovna kampanja ne bo ponudila dovolj zabave, jo lahko razširite z dokupom dodatkov A New God, Myths of the Eastern Realm in The Lost Gods.
Ubisoft just postponed its earnings report and halted the trading of its shares. Unclear why at this point but could indicate a major announcement related to the company. pic.twitter.com/MRhTNYykIZ
Slika založnika Ubisofta je danes povsem drugačna, kot je bila pred petimi leti. V bistvu novica glede brezplačne podelitve igre prihaja ravno na isti dan, ko je založnik javno zamaknil objavo najnovejših finančnih rezultatov. Zamik teh rezultatov se je zgodil samo 15 minut, preden bi morali biti objavljeni, kar pomeni, da se je zgodilo nekaj nepredvidljivega, Ubisoft pa je od evropskega Euronexta zahteval, da zamrzne prodajo delnic, dokler ti rezultati ne bodo objavljeni.
To naj bi se zgodilo v prihajajočih dneh, založnik pa razloga za zamik ni navedel, zaradi česar so nekateri začeli ugibati, ali bo morda Ubisoft v celoti prodan nekemu večjemu založniku. Francozi so sicer nedavno najavili novo založniško vejo Vantage Studios, ki bo nadzorovala njihove največje franšize, kot so Assassin’s Creed, Rainbow Six in Far Cry, in to si bodo delili s kitajskim založnikom Tencentom. Čisto možno je, da so se zdaj na tem mestu zgodile spremembe in res ne bi bili presenečeni, če bi Tencent na koncu v celoti pogoltnil Ubisoft in vse njegove licence.
Razvijalec Rockstar Games se pripravlja na novo predelavo ene od svojih iger, ampak na žalost ne tiste, ki jo igralci zahtevajo že sedem dolgih let. Takrat je namreč izšel Red Dead Redemption 2, a žal je takrat prispel samo na konzoli PlayStation 4 in Xbox One, saj njuna naslednika še nista obstajala. Drugi del te kavbojske avanture lahko sicer brez problema igramo na PlayStation 5 in Xbox Series X, a žal je ločljivost zaklenjena na tisto iz prejšnje generacije konzol, sličice na sekundo pa se ustavijo pri številki 30.
Igralci tako že vse od izida novih konzol zahtevajo nadgradnjo, ki bi te tehnične pomanjkljivosti odpravila, a Rockstar se na te želje požvižga in je nedavno sicer napovedal predelavo, ta pa se tiče igre Red Dead Redemption 1. Morda se vam bo to zdelo čudno, saj smo takšno predelavo že dobili, a to ni čisto res. Rockstar je namreč igro predelal za konzoli PlayStation 4 in Xbox One, zdaj pa je skupaj spravil tudi verzijo za aktualno verzijo konzol, ki bo po funkcijah nekako enaka inačici za PC.
To pomeni, da se lahko veselite ločljivosti 4K in igranja pri zaklenjenih 60 sličicah na sekundo. Hkrati bomo dobili podporo za HDR in res upamo, da morda razvijalec izkoristi tudi pritikline kontrolerja DualSense na PlayStationu 5. Ta verzija igre bo vsebovala vso vsebino, ki je bila kdaj izdelana za dotični naslov, kar vključuje tudi dodatek Undead Nightmare in bonuse, ki ste jih dobili ob naročilu Game of the Year verzije igre.
Za vse tiste, ki si igro že lastite, bo nadgradnja, ki prihaja 2. decembra, povsem brezplačna. Tako predelana inačica igre prihaja tudi na konzolo Nintendo Switch 2 ter telefone z operacijskimi sistemi iOS in Android. Red Dead Redemption bo vključen tudi v decembrsko ponudbo PlayStation Plus Extra iger, tako da bo za lastnike te konzole naslednji mesec idealen čas za obisk virtualnega divjega zahoda.
Priznam, da že dolgo nisem v nobeni igri serije Anno nisem užival tako, kot v Anno 117: Pax Romana. Ko se sonce dvigne nad tlakovane tržnice, antična mesta oživijo. Ladje plavajo po turkiznih vodah Sredozemlja, jaz pa opazujem svojo metropolo, ki raste kot rimski ponos na steroidih. Anno 117 predstavlja najmočnejšo, najbolj samozavestno inkarnacijo serije po letih eksperimentiranja.
Po polovično sprejetem 2205 se pri tej igri zdi, da je Ubisoft končno našel pravo smer. A ne veseli se prehitro, saj so tu klasične Anno težave. Predvsem ekonomski kolapsi v obliki popolnih spiral smrti ti so še vedno sposobni raztrgati tvoje cesarstvo kot krvoločno britansko pleme. Anno 117: Pax Romana je igra, ki najprej prevzame s svojo toplino, barvitostjo in osupljivimi prizori rimskega vsakdana, nato pa brez milosti pokaže zobe in te spomni, da je Rimsko cesarstvo zraslo na briljantni logistiki in propadlo zaradi ekonomskih kolapsov in korupcije.
Razvojna ekipa: Ubisoft Mainz Založnik: Ubisoft Platforme: PC, Xbox Series X/S, PS5 Steam:Povezava Datum izida: 13. november 2025 Cena: 59,99 €
Zvrst: Strateška simulacija
Napovednik
Rim, zgrajen z ljubeznijo… in kaosom
Osnovna formula je znana vsakomur, ki je v preteklosti že igral Anno. Začneš z osvobojenci, skromnimi prebivalci, ki jim moraš zagotoviti streho nad glavo, nekaj hrane in osnovne priboljške. Ko napredujejo po družbeni lestvici, postanejo patriciji, sčasoma pa aristokrati z nenasitnim apetitom po luksuzu. Pa naj kdo reče, da z trdim delom ne moreš postati bogataš.
Rim ni Rim, če nekdo ne zahteva sira iz oddaljenih otokov, oliv iz južnih obal ali začimb, ki jih moraš pridobiti z večcelinskimi trgovskimi verigami. Njihova rast in zahteve oblikujejo samo mesto, ki na naraven, organski in presenetljivo realističen način razporedi stanovanjske četrti. Plemičem boš gradil vile ob gledališčih in templjih, medtem, ko boš ob delavce postavljal rudnike, industrijo in delavnice. Če povzdigneš kamero visoko nad svoje mesto, se pred tabo razgrne vizualna slika, ki jo zmorejo ustvariti le najboljši simulatorji gradnje mest.
Ena od največjih prednosti igre je prav njena izjemna pozornost do detajlov. Ko približaš kamero, naletiš na sceno, kjer se prebivalci sprehajajo skozi ulice v togah, trgovci nosijo amfore, ženske nabirajo sivko, ribiči lovijo modrikaste jegulje v čudovitih vodah, otroci pa tekajo med stavbami. Svet deluje živ, domač in predvsem prepričljiv. Edina estetska pomanjkljivost so svetovalci in voditelji, katerih animacije ust in obraza pogosto delujejo, kot da jih je pobral čas ali kot da so del stare sinhronizirane limonade na RTV Slovenija. To sicer ni dovolj, da bi načelo celotno vizualno izkušnjo, je pa opazen kontrast v primerjavi z dovršenim preostankom igre.
Franšizne novosti
Nova igra je prinesla najbolj dodelan sistem trgovskih poti, ki zdaj deluje bolj pregledno, logično in predvsem odzivno. Vsaka pošiljka ima svoj življenjski cikel, ladje pa imajo individualne poti. To je največji kakovostni preskok po Anno 1404, kar igri omogoča bolj poglobljeno in manj kaotično upravljanje logističnih verig.
Naslednja zanimiva novost je sistem lokalnih vplivnih con stavb. Proizvodne zgradbe zdaj ne le tvorijo dobrine, ampak imajo vpliv na območje okoli sebe, z bonusi ali penali za bližnje prebivalce. To pomeni, da razporeditev zgradb vpliva še bolj na razvoj mesta kot doslej, in premisliti boš moral o relaciji med industrijo, stanovanjem in storitvami. Prvič je tu tudi možnost gradnje cest in kamnitih zgradb po diagonali, kar pomeni, da urbani prostor ne izgleda več kot šahovnica, temveč kot organsko živ sistem.
Prisotna je tudi izboljšana kakovost v samem igranju. Anno 117 je uvedel sistem aktivnega premora, kar omogoča zaustavitev sveta, medtem ko še vedno premikaš zgradbe ali razmišljaš o strategiji. Podobna zadeva, ki nam je že znana iz franšiz, kot je Total War.
Integrirati ali zavzeti?
Sčasoma se preseliš tudi izven toplih obal Latiuma v meglen in kamnit Albion, kjer te pričakajo drugačni prebivalci, drugačne surovine in drugačna estetika. Igra elegantno predstavi dilemo: ali boš nove podložnike popolnoma romaniziral ali pa boš ohranil njihove avtohtone keltske navade? Obe poti imata prednosti in slabosti, a najlepši trenutki nastanejo, ko začneš mešati oba sistema in odkriješ sinergije, ki vržejo sramoto na dandanašnje poskuse kulturne integracije.
Trgovina in logistika sta duša Anno 117 in tam igra pokaže največ svoje veličine. Naenkrat upravljaš mrežo otokov, ki vsak proizvaja del zahtevane verige. Olje iz enega otoka se predela na drugem, nato pa se z ladjami prevaža v regije, kjer patriciji čakajo z dvignjenimi nosovi. Igra ti omogoča popoln nadzor nad vsako pošiljko. Veš, kje se nahaja sir, kam gre olje, katera ladja nosi pšenico in kam bo zavila ladja, ki bi morala tvojim prebivalcem dostaviti vino. Pravzaprav je logistika tako dobro zasnovana, da se hitro počutiš kot rimski cesar na vrhuncu imperija.
Kampanja je kratka, a prisrčna. Predstavlja prijetno kombinacijo humorja, lahkotne drame in prikupnih likov, nekatere naloge so dovolj izvirne, da te spomnijo, zakaj je Anno postal tako prepoznaven serija. Ne premika gora, a solidno pripravi temelje za neskončni način, kjer igra zares zasije.
Čez vodovje v bojni ladji
Pomorsko bojevanje je eno največjih presenečenj igre. Ladje je užitek upravljati, manevriranje je težko, a intuitivno, razlika med jadrnimi in veslaškimi enotami pa je jasno občutna. Pirati, ki napadajo tvoje trgovske poti, hitro pokažejo, da brez močne mornarice ni stabilnega imperija. Kopenski boji so manj spektakularni, a dovolj dobri, da delujejo kot pristna RTS izkušnja, ne le kot prisilna mini-igra, ki si jo primoran pretrpeti.
Inovacija, ki močno zaznamuje izkušnjo, je modularno prilagodljiv sistem ladij. V primerih bojevanja na morju lahko igraš z ladjami, ki imajo različne sestave. Jadrnice, veslaški pogon, dodatni topovi ali opora. Ti elementi vplivajo na hitrost, manevriranje in bojno taktiko. Gre za izrazito izboljšavo pomorskega dela serije, ki ga mnogi igralci dolgo čakali.
Diplomacija ostaja preprosta, z eno izjemno pomembno posebnostjo. To je odnos s cesarjem. S tem človekom ni pogajanj. On narekuje, ti izvršiš. Če mu ugajaš, postaneš konzul. Če mu nasprotuješ in pri tem uspeš, te lahko imenujejo prokonzula. Ali pa si vsaj domišljaš, da bi te lahko. Tako ali drugače ima cesar v rokah škarje in platno, ti pa poskušaš hoditi po tanki črti med poslušnostjo in ambicijo.
Kljub vsemu šarmu pa igra še vedno skriva klasično Anno prekletstvo. Če se ti en del proizvodne verige sesuje, lahko to v nekaj minutah povzroči množično paniko, izgubo delavcev, stradanje, bankrot in popoln razpad težko zgrajenega imperija. Ravnovesje med prebivalci, hrano, delavci in davčnimi prihodki je občutljivo kot rimski politični mirovni sporazum. Dovolj je ena napačna odločitev, en neroden klik ali en zgrešen bonus in lahko začneš znova. Reševalna bilka ostaja trgovina. Dokler imaš denar, lahko skoraj vsako težavo začasno zakrpaš s kupovanjem manjkajočih dobrin.
Razsodba
(+) Izjemno podroben in vizualno čudovit šarmanten svet (+) Logistika in trgovina sta vrhunsko zasnovani (+) Pomorsko bojevanje je najboljše v seriji do zdaj (+) Globok in strateško zasnovan sistem dobrin (+/-) Kopenski boji so funkcionalni (+/-) Kratka kampanja, ki služi bolj kot uvodnik (-) Ekonomska katastrofa lahko v trenutku uniči ure igranja (-) Povprečne animacije likov v pogovorih
Sony v franšizi Horizon, ki je do zdaj dobila dva dela – Zero Dawn in Forbidden West – vidi veliko neizkoriščenega potenciala, in to upravičeno, saj nam je razvijalec Guerrilla Games predstavil res zanimiv in unikaten svet. Ta zdaj ne bo več samo enoigralski. Sony je namreč sklenil partnerstvo s korejskim razvijalcem in založnikom NCSoftom, ki ga med drugim poznamo po igrah Guild Wars. Ta je včeraj predstavil svoj novi projekt – Horizon: Steel Frontiers.
Gre za čistokrvni MMO, ki se bo dogajal v svetu Horizon, le da tokrat ne bomo nastopali v vlogi junakinje Aloy, ampak bomo ustvarili povsem svojega heroja in ga odpeljali v novo pokrajino Deadlands. Naša glavna naloga bo seveda lovljenje ogromnih mehanskih zveri in pobiranje trofej iz njih, tokrat pa bomo to lahko počeli v spremstvu drugih igralcev. NCSoft pravi, da bo svet Steel Frontiersa naenkrat poseljevalo na tisoče takih lovcev, in čeprav bo igra ohranila nekatere prijeme boja iz enoigralskih iger, bo dodala tudi nekaj svojih idej. Ena od teh je očitno pariranje napadov zveri s strani. Prisoten bo tudi PvP-boj med igralci, ki se bodo na mapah spopadali za surovine, seveda pa bodo tu tudi raidi na šefe, ki bodo zahtevali usklajeno sodelovanje igralcev.
Kar je pri Horizon: Steel Frontiers ujelo pozornost igralcev, so platforme, na katerih bo igra sploh na voljo, saj bo ta naslov moč igrati le na PC-ju in mobilnih napravah, medtem ko konzola PlayStation ni omenjena nikjer. Ena od možnih razlag je sekundarni projekt, na katerem trenutno dela Guerrilla Games – ta namreč poleg nove enoigralske Horizon igre razvija tudi svoj ločen večigralski projekt Horizon Online Project, ki je morda namenjen konzoli PlayStation 5. Sony tako verjetno noče mešati dveh projektov na isti platformi.
Steel Frontiers sicer ponuja impresivno grafično podobo – res je, da se ta ne more kosati z enoigralskimi igrami, a po drugi strani mora zadeva delovati tudi na telefonih. Morda se prav zaradi tega v napovedniku ponekod opazi nižje število sličic na sekundo.
NCSoft sicer ni razkril, v katero obdobje časovnice Horizon bo postavljen ta naslov, niti ni povedal, ali bomo v igri srečali kakšen znan obraz iz enoigralskih iger. Žal ne vemo ničesar tudi glede datuma izida, zato bo Steel Frontiers najverjetneje izšel šele nekje v naslednjem letu.
Po ogromnem uspehu prvega animiranega Mario celovečerca niti ni veliko presenečenje, da je Nintendo hitro odobril delo na nadaljevanju, za katerega že dolgo vemo, da bo nosil naslov Galaxy Movie. Šele včeraj pa smo zanj dobili prvi daljši napovednik, ki bo Maria in njegovo ekipo odpeljal v raziskovanje vesolja.
Animacija je videti čudovito in studio Illumination bo očitno znova dobro opravil svojo nalogo. Komedija v kratkem skeču z začetka mi je prav tako privabila nasmeh, saj je mali Bowser preprosto ljubek in popolno nasprotje tistega, ki smo ga videli v prejšnjem filmu. Film si deli ime z dvojcem iger Super Mario Galaxy 1 in 2, ki sta pred leti izšli na konzoli Wii, poznavalci teh iger pa boste opazili kar nekaj podobnosti med obema izdelkoma – planeti bodo zdaj v bistvu večje stopnje iz iger, ki bodo vsebovale različne ekosisteme, tako da bomo v enem skočili v peščeni svet, v drugem pa se bo akcija odvijala pod gladino morja.
V drugi del prihajata dva nova lika. Najprej je tu Rosalina, ki ji bo glas posodila igralka Brie Larson, medtem ko bo Bowserja Jr. upodobil Benny Safdie. Ekipa za kamerami ostaja bolj ali manj ista – tudi Galaxy Movie bo režiral dvojec Aaron Horvath in Michael Jelenic, scenarij je spisal Matthew Fogel, za glasbeno spremljavo pa bo znova poskrbel Brian Tyler.
The Super Mario Galaxy Movie bo v kina prispel 3. aprila. Original si lahko pri nas ogledate na storitvi Apple TV, kjer si ga lahko sposodite po ceni 3,99 €.
Na spletu smo bili v zadnjih nekaj tednih priča kar konkretnim govoricam, da namerava podjetje Valve, lastnik digitalne trgovine Steam in oče popularne serije iger Half-Life, razkriti nekaj povsem novega. Upanja igralcev so seveda takoj letela na Half-Life 3, ki ga čakamo že več kot 20 let, a nekateri bolj premišljeni viri so namigovali na razkritje nove serije fizičnih izdelkov, kar se je nato včeraj tudi uresničilo.
Valve je stvar razkril čisto po svoje – brez kakršnekoli predhodne najave konference in to na neko naključno sredo. Napovedal je trojico novih produktov, in sicer povsem nova brezžična VR očala Steam Frame, nov kontroler, imenovan preprosto Steam Controller, ter mini PC, ki so mu nadeli ime Steam Machine.
Poznavalci Valvove zgodovine boste znali pripomniti, da je to podjetje takšne izdelke v preteklosti že poskušalo predstaviti. Leta 2015 so prav tako predstavili serijo PC-jev Steam Machines, le da tistih niso izdelovali sami, ampak so zgolj zastavili specifikacije in nato proizvodnjo zaupali drugim podjetjem, ki so sicer pokazala interes, a končne stranke so bile vseeno zmedene, kaj točno ta naprava sploh je. Prodaja je bila na koncu porazna, a Valve je zdaj mnenja, da so iznašli pravo formulo in da je zdaj pravi čas za Steam mašine, ki jih bodo tokrat razvili sami.
Novi Steam Machine je videti kot črna kocka, zato se ga je že prijelo ljubkovalno ime GabeCube – to sta referenci na kockasto Nintendo konzolo GameCube in šefa Valva, Gabea Newella. Vsebuje AMD-jevo arhitekturo procesorja in grafičnega čipa, ta kombinacija pa naj bi bila štirikrat zmogljivejša od obstoječega Steam Decka ter omogočala igranje v 4K ločljivosti pri 60 sličicah na sekundo. Steam Machine bo vseboval operacijski sistem SteamOS in bo na voljo v različicah s 512 GB oziroma 2 TB diskom.
Tudi nova VR očala Steam Frame bodo vsebovala operacijski sistem SteamOS, le da bomo znotraj očal našli mobilni in presneto zmogljiv čip Snapdragon 8 Gen 3, 16 GB pomnilnika ter 256 GB oziroma 1 TB prostora za shranjevanje podatkov. Naprava je torej povsem samostojna, a Valve pravi, da je Frame namenjen predvsem pretočnemu igranju iger iz vašega PC-ja, saj je za te namene pripravil poseben 6 GHz brezžični adapter v obliki USB-ja, ki ga boste lahko vtaknili v svoj računalnik. Takšno pretočno igranje že zdaj omogoča denimo Meta Quest 3, a tam se je treba zanašati na močno zunanjo brezžično povezavo znotraj vašega doma, medtem ko se bodo tukaj očala povezala neposredno z vašim PC-jem. Na ta način bo mogoče pretakati tako VR kot tudi povsem običajne igre, kar je vsekakor zanimiv koncept uporabe, ki bi lahko odpravil potrebo po namenskem televizorju ali monitorju. Tudi same specifikacije teh VR očal so impresivne – leče so sicer le tipa LCD, a bodo omogočale 2160p ločljivost na vsako oko, 144 Hz osveževanje in podpirale sledenje očem, kontrolerji pa si bodo obliko sposodili od očal Meta Quest.
Na koncu je tu še prenovljeni kontroler Steam Controller. Tudi tega je Valve že prodajal, a takrat na blagajnah ni dosegel večjega uspeha. Zdaj je njegovo obliko predelal in pod paličici namestil dve sledilni ploščici, ki naj bi omogočali bolj udobno in natančno igranje prvoosebnih streljačin oziroma iger, ki podpore za kontrolerje sploh nimajo, kot so denimo realnočasovne strategije. Osebno ostajam skeptičen, saj se teh sledilnih ploščic na originalnem Steam Controllerju nikoli nisem mogel navaditi in jih redko uporabljam tudi na Steam Decku, a morda je Valve tokrat res skupaj spravil zmagovalno formulo za bolj inovativen nadzor.
Žal za zdaj nobenega od predstavljenih izdelkov še ni mogoče prednaročiti, saj zanje ne poznamo niti cen. Valve pravi, da bodo vsi ti produkti izšli v začetku leta 2026, igralci pa upajo, da bi naprave lahko pospremilo tudi novo poglavje franšize Half-Life.
Včerajšnja Sonyjeva predstavitev State of Play ni postregla z večjimi presenečenji, saj se je večino časa na odru vrtelo okoli predelav in dodatkov za že obstoječe igre. Enega takšnega zajetnega bo prejel Elden Ring: Nightreign, ki mu zaradi večigralske narave ni veliko ljudi pripisovalo možnosti za uspeh, a Bandai Namco očitno ve, kaj dela, saj se je igra presneto dobro prodala in še vedno drži zvesto bazo igralcev.
Ta je bila zato včeraj navdušena, ko je razvijalec FromSoftware za igro napovedal novo razširitev Forsaken Hollows, ki s sabo prinaša zajeten kupček nove vsebine.
Najprej sta tu dva nova igralna razreda – Scholar in Undertaker – kjer ima vsak svoje posebne sposobnosti in od igralca zahteva nove tehnike priučitve njegovih napadalnih vzorcev. Potem so tu novi sovražniki, kot so denimo vitezi z zlatimi sulicami, ter šefi, ki bodo oboževalcem iger razvijalca FromSoftware še kako znani. Eden od šefetin je ogromen lev, ki smo ga srečali v dodatku Shadow of the Erdtree, drugi pa legendarni Artorias, ki je živce kravžljal vsakemu igralcu prvega Dark Soulsa.
DLC Forsaken Hollows izide že 4. decembra in je že na voljo za nakup – na Steamu boste zanj odšteli 15 €.
Zdaj, ko se malce uzrem nazaj in si še enkrat ogledam svojo recenzijo igre Kingdom Come: Deliverance 2, se mi zdi, da sem bil pri oceni morda malce prestrog. Čeprav še vedno stojim za tem, da se igra zdi preveč razvlečena, bi ji morda vseeno lahko prisodil kakšno pol pike višjo oceno, saj sem v zadnjih mesecih dobil željo po ponovnem preigravanju – kar se pri meni zgodi zelo redko. Razvijalec Warhorse nam je letošnjega februarja dostavil res nekaj posebnega, saj takšne simulacije srednjeveškega življenja preprosto ne boste našli v nobeni konkurenčni igri – ta namreč kratko malo sploh ne obstaja.
Warhorse je bil po izidu igre priden in je izdal več posodobitev, vmes pa se je lotil tudi izpolnjevanja obveznosti glede svoje sezonske prepustnice. Dobili smo dva dodatka, včeraj pa je na spored prišel tretji in hkrati zaključni DLC Mysteria Ecclesiae, ki našega junaka Henryja pošlje raziskovat samostan. Ocene na Steamu so trenutno vzpodbudne in tako kot prejšnji dve razširitvi tudi ta s sabo prinaša kar nekaj ur sveže vsebine ter pripelje Henryjevo zgodbo do lepega konca.
Razvijalec je izdajo tega dodatka izkoristil tudi za najavo posebnega paketa Royal Edition, ki vsebuje originalno kampanjo in vse do zdaj izdane razširitve Brushes with Death, Legacy of the Forge in Mysteria Ecclesiae ter manjše bonuse, ki so jih nekateri dobili ob naročilu Deluxe verzije igre. Kar je pri tej verziji fajn, je dejstvo, da se trenutno prodaja po znižani ceni – 40 %. Nova pa je tudi posebna verzija Saga Bundle, ki vam poleg vsega prej naštetega prinese tudi originalni Kingdom Come z vsemi njegovimi dodatki. Oba popusta sta na voljo samo ta vikend, tako da se zadevo definitivno splača izkoristiti in si privoščiti stotine ur zabave.
Kaj pa Warhorse načrtuje v prihodnosti? V intervjuju za spletno stran GamesRadar je njihov predstavnik Tobias Stolz-Zwilling povedal, da je njihov načrt postati kralj RPG-jev in da so z igro Deliverance 2 začrtali dobre smernice, ki se jih bodo držali tudi v prihodnje. Njihov bodoči projekt bo torej prav tako veliko stavil na RPG-mehanike in ustvarjanje čim večje imerzije v ustvarjeni svet.
Razvijalec Bethesda je, nekako kot včasih BioWare, dolgo veljal za tisti studio, pri katerem ti sploh ni treba preveč razmišljati, ali boš njegov naslednji naslov kupil ob izidu, saj je bil odgovor vedno pritrdilen. Bethesda sicer ni padla v takšno navado izdajanja podpovprečnih naslovov kot BioWare, a so se ujeli v zanko predolgega razvoja iger, in kar je vmes vseeno prišlo na površje, ni bilo tako kakovostno, kot bi od njih pričakovali.
Bethesda je igralce najprej razjezila z večigralskim projektom Fallout 76, nakar so celo večnost pacali Starfield, ki za marsikoga dolgega čakanja ni upravičil. Rezultat je zdaj dejstvo, da je zadnja Bethesdina res kakovostna igra izšla dolgih štirinajst let nazaj, ko se je med nami pojavil The Elder Scrolls V: Skyrim. Razvijalec je že leta 2018 najavil šesti del serije The Elder Scrolls, o katerem pa še vedno, po sedmih letih od prvotne najave, ne vemo prav ničesar.
In očitno bomo morali nanj čakati še kar nekaj let. V intervjuju za spletno stran GQ je šef Bethesde Todd Howard sicer potrdil, da je zdaj ekipa na polno zaposlena z naslednjim poglavjem serije The Elder Scrolls, a je hkrati opozoril, da je zadeva še vedno daleč od izida. Nekateri so sicer ugibali, da bi morda za The Elder Scrolls VI že naslednje leto slišali kakšno omembo datuma izida, a Todd je očitno mnenja, da je igra še leta stran od zaključene vrstice kode – v bistvu ne bi bili presenečeni, če bi stvar izšla ob naslednji generaciji konzol PlayStation 6 in Xboxu … no, karkoli že bo takrat Xbox. Todd je v intervjuju priznal, da so se morda leta 2018 prenaglili z najavo igre in da o tem veliko razmišlja; morda bi bilo bolje, da bi takrat le omenili delo na nadaljevanju, namesto da bi zraven objavili še kratek dražilnik.
Vse niso slabe novice, saj je Todd tudi navrgel, da trenutno stotine ljudi dela na franšizi Fallout. Kot vemo, bo ta še letos dobila drugo sezono televizijske serije, redno vsebino pa dobiva tudi večigralski Fallout 76. Todd na tem mestu v intervjuju namigne, da delajo tudi na nekaterih drugih projektih Fallout – eden od teh je verjetno predelava igre Fallout 3, o kateri že dolgo časa poslušamo govorice.
Včeraj smo dobili tudi manjšo obnovo igre, in sicer je to Fallout 4: Anniversary Edition, ki vsebuje osnovno igro ter vse dodatke, vključeno pa je tudi ogromno modov iz njihove zbirke Creations.
Sony pravi, da je napočil čas za novo predstavitev stvari, ki bodo v bodočih mesecih prišle na konzolo PlayStation 5, a tokratna konferenca bo namenjena bolj azijskemu občinstvu, zaradi česar so ji tudi nadeli ime State of Play Japan.
To seveda ne pomeni, da bo zdaj zaradi tega prišlo do kakšne regijske omejitve, kjer bi bilo zahodnim gledalcem prepovedano gledanje. Kot vsi vemo, je anime kultura zdaj razširjena po celem svetu in tudi v Sloveniji gojimo navdušeno skupnost, ki je vsako leto samo še večja in bolj pridna pri ustvarjanju svojih cosplay kostumov. Je pa treba vzeti v obzir, da bo predstavitev na voljo v japonskem jeziku z angleškimi podnapisi, pripravite pa se lahko na dobrih 40 minut japonsko obarvanih predstavitev iger.
In kaj nas v predstavitvi čaka? Kot smo zapisali zgoraj, nas čaka kopica anime zadev in zelo verjetno bomo videli tudi kar nekaj japonskih RPG-jev. Založnik Square Enix za naslednje leto pripravlja predelavo igre Dragon Quest VII Reimagined in morda bomo tule ugledali nekaj več igranja, zanimiva pa zna biti tudi predstavitev igre Marvel Tokon: Fighting Souls. Največji sanjači upajo tudi na predstavitev tretjega in zaključnega poglavja igre Final Fantasy VII Remake, a verjetno je to prevelik projekt, da bi ga Sony in Square Enix razkrila na takšni predstavitvi, ki ima kljub vsemu bolj specifično izbrano občinstvo. Skoraj zagotovo si bo nekaj časa na odru rezervirala tudi igra Where Winds Meet, ki je med igralci zelo pričakovana in izide že 14. novembra.
Prenos v živo bomo lahko spremljali nocoj, 11. novembra ob 23.00, in sicer preko zgoraj vdelanega okna, ki vsebuje tudi angleške podnapise.
Razvijalec Halo Studios, nekdaj znan pod imenom 343 Industries, je imel pred leti za novo poglavje franšize Halo velike načrte. Bil bi to največji Halo doslej, ki bi za vedno zaprl usta dvomljivcem, ki so trdili, da ta razvijalec ne zna izdelati dostojnega naslednika franšize, ki jo je pred tem ustvaril studio Bungie. Prvič bi se preselili v odprti svet, igra pa bi pokazala resnične mišice konzole Xbox Series X, saj bi bila priložena ob njenem izidu že leta 2020. Poleg tega ne bi šlo zgolj za eno igro, temveč za ekosistem, ki bi ga studio ves čas nadgrajeval. Za Halo Infinite je bil načrtovan vsaj desetletni cikel podpore, in sicer preko novih večigralskih ter enoigralskih posodobitev – a žal je vse to na koncu obstajalo samo na papirju, medtem ko je bila realnost nekaj povsem drugega.
Halo Infinite je najprej zamudil izid za debelo leto, nakar smo dobili kampanjo, ki je imela sicer nekaj dobrih idej, a je bila očitno močno skrajšana na vseh področjih in se je na koncu izkazala za veliko razočaranje. Večigralstvo se je odrezalo nekoliko bolje in razvijalec mu je v zadnjih letih celo dodajal nekaj vsebine, a bo zdaj tudi tega konec. Halo Studios je namreč najavil, da bo Infinite 18. novembra prejel še zadnjo posodobitev z naslovom Operation Infinite, nakar bo podpore konec, saj se bo razvijalec preusmeril na druge projekte, ki jih ima trenutno v razvoju.
Zdi se, kot da želita tako razvijalec kot založnik Microsoft na Infinite preprosto pozabiti in se čim prej vrniti h koreninam serije. To sta že nakazala z napovedjo predelave prve igre Halo: Combat Evolved, ki bo naslednje leto izšla tudi na konzoli PlayStation 5. Halo Studios pa dela še na drugih projektih, povezanih izključno s to franšizo. Pojavile so se govorice, da že pripravljajo tudi predelavi drugega in tretjega dela serije, vsi njihovi prihodnji projekti pa bodo izdelani v pogonu Unreal Engine 5.
Studio BioWare je bil nekoč sinonim za kakovostne RPG-je, a od takrat se je obrnilo že ogromno koledarskih let in njihov zadnji res uspešen naslov je izšel leta 2014, ko smo dobili igro Dragon Age: Inquisition. Osebno bi šel še bolj nazaj in rekel, da je bila njihova zadnja res dobra igra Mass Effect 3 iz leta 2012; vse od takrat pa živijo na račun stare slave in izdajajo same povprečne, če ne povsem zanič naslove.
V bistvu sem kar malce presenečen, da založnik EA tega razvijalca še ni preprosto zaprl, saj je bil tudi njihov zadnji naslov Dragon Age: The Veilguard popolna polomija. Čeprav je razvijalec vmes doživel nekaj odpuščanj, še vedno živi naprej, in že nekaj časa nazaj je bilo razkrito, da bo njihov novi naslov novo poglavje franšize Mass Effect, na katerem zdaj delajo s polno paro.
Oboževalci so sicer po vseh teh odpuščanjih dvomili, da bo novi Mass Effect sploh kdaj izšel, a BioWare se je odločil te strahove pomiriti 7. novembra, ki je zdaj že tradicionalni praznik franšize, znan kot N7 Day. Na uradnem blogu se je oglasil izvršni producent Mike Gamble, ki je zapisal, da sta tako BioWare kot EA zavezana razvoju naslednjega dela franšize Mass Effect, na katerem trenutno delajo s polno paro. Prav tako je potrdil, da Amazon še vedno razvija televizijsko serijo po tej licenci, a da ta ne bo sledila zgodbam iz iger, ampak se bo odvijala po avanturah poveljnika Sheparda – kar je pametna odločitev.
BioWarov optimizem je lepo slišati, a realnost zna biti malce drugačna. Kot vemo, je založnika EA kupila skupina investitorjev – in to za tako velike denarce, da bo podjetje osedlano z dolgom v višini 20 milijard dolarjev. Te bodo poskušali povrniti z zanesljivimi zaslužkarji, kot sta Apex Legends in FC, in resno dvomim, da se bodo v naslednjih letih spuščali v tvegane projekte, kot je razvoj nove igre pod okriljem razvijalca BioWare. Osebno ostajam skeptik in res dvomim, da bo novi Mass Effect kdaj postal realnost – prej bo licenca prodana nekomu drugemu, ki bo franšizo začel povsem na novo.
Sodobne dirkačine so najbolj ponosne, ko lahko v svoji najavi za splošno javnost zapišejo, katere vse avtomobilske znamke so privabile na svoje virtualne steze in katere najnovejše superšportnike bomo lahko preizkusili. Zaradi tega jih je sčasoma že malce težko ločiti med sabo in v bistvu so bolj zapomljive tiste izkušnje, kjer se igra upa dostaviti nekaj vsaj malce drugačnega. Tako je moj najboljši spomin na dirkačino v zadnjih letih postala ena dirka v Gran Turismo 7, kjer se na cesto spustimo znotraj avtomobilov Fiat 500 F in se v teh avtih komajda spravimo skozi ovinke, izkušnja ob tem dirkanju pa je bila presneto zabavna.
Poanta je, da bi nam prav prišlo nekaj dirkačin, kjer bi se na cestah preizkusili znotraj bolj navadnih avtomobilov, ki jih vsak dan vozimo v službo, in ravno nekaj takšnega nam bo dostavil mod Gran Turismo 2 Beige Edition.
Gre za predelavo Sonyjeve uspešnice na PC, kamor je založnik nikoli ni uradno preselil. Ustvarjalec moda bo v igro dostavil več kot 330 avtomobilov izpod 50 različnih znamk, vse te pa boste lahko izkusili znotraj povsem predelanega kariernega načina dirkanja. In to so avtomobili, ki so na cestah obstajali v poznih devetdesetih, tako da se boste lahko usedli v cestne vagone tipa Citroën Xsara Picasso, Citroën Saxo, Toyota Corolla Spacio in Acura SL-X. Prvi napovednik lepo pokaže, kakšen umirjen kaos nas čaka na dirkališčih, in slišimo tudi nekaj nove glasbene spremljave, ki bo ravno tako vključena v ta mod.
Žal za Gran Turismo 2 Beige Edition še nimamo potrjenega datuma izida, tako da bo treba biti še malce potrpežljiv. Za posodobitve pa lahko spremljate YouTube kanal avtorja HWTsuchiyaNathan.
Resident Evil 5 iz leta 2009 ima med igralci mešan sloves – nekateri ga zaničujejo zaradi preobilice akcijskih vložkov, drugi pa ga hvalijo zaradi izbire unikatne lokacije. Sam ga imam presneto rad predvsem zaradi možnosti sodelovalnega igranja, saj se lahko skozi kampanjo sprehodite s partnerjem, bodisi preko spleta bodisi na razdeljenem zaslonu na enem televizorju. V obeh primerih je stvar presneto zabavna, napeta in ravno prav težavna, da nad njo ne bodo obupali niti novinci.
Grafično je bil to eden najlepših naslovov leta 2009, a so nekatere njegove teksture danes razumljivo že zastarele. Založnik Capcom skoraj zagotovo pripravlja obsežnejšo predelavo, a dokler te ne dobimo, se lahko pozabavamo z igranjem novega grafičnega moda, ki dodobra nadgradi vse teksture v igri.
Modder Evgeshajk je pri svojem delu uporabil algoritme umetne inteligence in nato ročno popravil še nekatere podrobnosti. S tem je zagotovil, da so teksture višje ločljivosti, hkrati pa ne spreminjajo izvirnega dizajna. Rezultat je v zgornjem posnetku videti presneto impresivno in brez težav bi lahko nosil uradno oznako “Remastered”.
Mod tehta približno 30 GB in ga lahko prenesete s sledeče povezave. Pred igranjem je nujna namestitev dodatnega neuradnega popravka, saj se vam bo igra brez njega verjetno redno sesipala nazaj na namizje.