Igričarska industrija trenutno živi v svetu predelav, kar ne bi bilo tako slabo, če bi obnove bile deležne res stare igre, ki jih bodisi na sodobnih konzolah sploh ni možno igrati ali pa vsebujejo tako zastarele igralne mehanike, da so te nujne posodobitve. Pri predelavah pa se je pojavila še ena težava, saj prenos igralnih elementov v povsem nov pogon prav tako določa določeno količino truda in proračuna, kar je nekaterim založnikom prevelik zalogaj.
Zato se nekateri zatekajo v naročje nekaj let starih iger, ki so še vedno videti dobro, a jih založnik še vedno lahko malce nadgradi in znova spravi na vrh prodajnih lestvic, za to pa mu ni treba zapraviti desetine milijonov evrov. Tu še posebej izstopa Sony, ki je nedavno najavil obnovo sedem let stare igre Horizon Zero Dawn, medtem ko ima pod palcem cel kup licenc, ki že dolgo kličejo po nekakšni obnovi.
K sreči se najdejo tudi projekti, ki so dejansko smiselni in sem notri vsekakor spada franšiza Legacy of Kain – vrsta vampirskih iger, ki ponujajo štorijalno globino, vrhunsko glasovno podajanje in zanimive stopnje, kjer nas čaka veliko pretepanja in reševanja ugank.
Najbolj slavni predstavnici te franšize sta igri Soul Reaver 1 in 2, ki sta izšle leta 1999 in 2001, skozi leta pa sta si nabrali kultni status. Obe igri je bilo do nedavnega moč kupiti na Steamu, a sta zdaj bili umaknjeni iz ponudbe, saj je treba narediti prosto za prihajajoč skupek predelav Legacy of Kain Soul Reaver 1 & 2 Remastered.
Da bosta ti dve igri, ki ju je originalno spočel studio Crystal Dynamics, dobili obnovo smo že pisali, zdaj pa je razvijalec Aspyr Media tudi uradno napovedal predelavi. Aspyr se že dolgo bavi s takšnimi projekti in čeprav vsi med njimi niso bili uspešni (Star Wars: KOTOR II in Star Wars: Battlefront Classic Collection), so s predelavo trojice iger Tomb Raider dokazali, da so sposobni narediti tudi dobre obnove. Igri Soul Reaver 1 & 2 Remastered sta v prvem napovedniku videti dobro, saj so bili efekti in teksture narejeni na novo, a sama igralna formula je drugače ostala večidel nespremenjena. To je dobra novica za pristaše originala, a bolj slaba za povsem nove igralce, ki bi znali marsikaj pripomniti na nekam zastarane mehanike pretepanja.
Predelavi izideta 10. decembra, prednaročilo na Steamu pa zase zahteva 26,09 €.
VR očala so med nami zdaj že dolgo časa, a glede na naše izkušnje, ki jih imamo na raznih dogodkih po Sloveniji, še vedno obstaja velik del ljudi, ki teh naprav niso še niti enkrat preizkusili. Razlog za to ignoranco je največkrat cena in čeprav imamo zdaj že kar nekaj cenovno ugodnih ponudb na trgu, še vedno vsake toliko ven pride zadeva, ki stane dobrega jurja in zahteva nekaj znanja za uporabo.
Podjetje Meta je na trgu VR ponudbe trenutno vodilno in čeprav Quest 3 za svojih 600 € ponuja res veliko naprednih specifikacij, je to za nekatere še vedno predrago. Podjetje zdaj upa, da bo preko včeraj najavljenih očal Meta Quest 3S lahko premostilo to oviro, saj bo nova naprava bistvena cenejša od svojega večjega bratca, glede specifikacij pa stvar niti ni tako podhranjena kot pa smo sprva pričakovali.
Meta Quest 3S bo namreč vseboval enako čipovje Snapdragon XR2 Gen 2, kar za uporabnike pomeni, da bodo lahko izkusili enake igre in aplikacije kot vsi tisti, ki na glavi držijo bolj napredni Meta Quest 3. Prav tako bodo novi lastniki očal v rokah držali enako napredne kontrolerje Touch Plus ter se v mešano resničnost spustili preko polne prepustnosti barv – to funkcijo bomo na 3S preklapljali preko namenskega gumba, namesto da bi tapkali po strani očal.
Vse seveda ni čisto isto, saj je Meta nekje morala zarezati v specifikacije. Meta Quest 3S tako vsebuje nižjo ločljivost 1832 x 1920 na oko, medtem ko polna verzija vsebuje 2064 x 2208. Prav tako manjka senzor globine, vidni kot pa bo prav tako manjši.
A nam se to zdijo sprejemljivi kompromisi, saj so ostale stvari ostale bolj ali manj iste. V bistvu naj bi Quest 3S vseboval celo boljšo baterijo, tako da boste iz svojih igralnih seans iztisnili malce več življenja, preden bo treba očala priklopiti na novo polnjenje.
Meta Quest 3S bo na voljo v 128 GB verziji, ki bo v Evropi stal 329 € in 256 GB različici, ki bo zase zahtevala 439 €. Kljub temu, da so to cene za Evropo, Slovenija ni med podprtimi državami, tako da bo za ta očala treba odšteti še nekaj dodatnih evrov – med trgovci s to robo se splača spremljati trgovino Cyberpiggy. Vsak nakup te naprave bo vseboval tudi dostop do kopije igre Batman: Arkham Shadow, ki izide 22. oktobra ter tri mesece naročnine na Meta Quest+.
Očala Meta Quest 3S izidejo 16. oktobra, podprte države pa že danes lahko opravijo prednaročila.
Govorice, da bo sedem let stara igra Horizon Zero Dawn dobila predelavo, so se izkazale za resnične, saj je Sony na svoji včerajašnji predstavitvi najavil projekt Horizon Zero Dawn Remastered, ki je dobil prvi napovednik in njegova glavna naloga bo prenoviti grafično podobo in to približati grafiki, ki jo kaže nadaljevanje Forbidden West.
Originalna igra je sicer še danes videti impresivno, a vsebuje določene pomankljivosti, ki znajo sodobnega igralca zmotiti. Tu najbolj v oči bodejo nekam plastični obrazi nastopajočih in slabe mimike obraza, kar bo Remastered verzija popravila, zraven pa bo dodala še kopico privlačnih posodobitev.
Poleg izboljšanih obraznih grimas bodo nadgradnje dobile tudi teksture, osvetlitev scen in animacije. Na novo je bilo posnetih za do deset ur dialogov, ki so jim bili dodani izboljšani koti kamere.
Nadgradnja bo na voljo samo za PC in konzolo PlayStation 5, to pa s sabo prinaša napredno podporo kontrolerja DualSense, 3D zvok in višje ločljivosti, ki bi morale udobno bivati z višjimi sličicami na sekundo.
Predelava je plod skupnega dela razvijalcev Guerrilla Games in Nixxes, ki sta kodiranje praktično že zaključila, zato je datum izida zastavljen že za 31. oktober letos!
In dobrih novic tule še ni konec, saj bo Sony Horizon Zero Dawn Remastered prodajal po res ugodni ceni 49,99 €, obstoječi lastniki originalne igre pa boste lahko nadgradnjo na novo verzijo izvedli za pičlih 9,99 €.
Izkazalo se je, da je bila naša včerajšnja napoved pravilna in Sonyjeva konferenca State of Play je zares vsebovala napoved enega večjega naslova, ki je bil na koncu nič drugega kot pa Ghost of Tsushima 2.
Uradno se projekt imenuje Ghost of Yōtei in razvijalec Sucker Punch Studios je v ta naslov vložil kar nekaj let kodiranja, prvi napovednik pa nas je, tako kot original, očaral s čudovito grafično podobo.
Žal se v tokratno avanturo ne bo vrnil protagonist prejšnje igre Jin Sakai, saj se bo dogajanje tokratne igre preselilo na otok Hokkaido, v glavno vlogo pa bo postavljena povsem nova junakinja Atsu. Jin se ne bo pojavil niti kot kot kakšen stranski lik, saj se igra odvija leta 1603, medtem ko je bila prva avantura postavljena v leto 1274. Kljub temu stavimo, da bo Atsu v vsaj eni sceni naletela na Jina in se mu bo poklonila na njegovem grobu.
Atsu bo očitno imela podobne sposobnosti kot njen predhodnik, saj se bo prav dobro znašla s katano, znala bo tudi jahati konje in na poti jo bo spremljal volk, čeprav še ni jasno, ali bo to samo občasni ali pa stalni kompanjon.
Na kakšne bolj podrobne informacije bo treba še počakati, saj Ghost of Yōtei izide enkrat v 2025 za konzolo PlayStation 5, kasneje pa izide tudi za PC.
Ena od bolj prisrčnih igričarskih zgodb prihaja iz strani starejše gospe z imenom Shirley Curry, ki je kljub svojim letom izjemno zagreta igričarka in to je tudi dokazala, ko je leta 2015 na YouTube naložila svoj prvi video, v njem pa je predstavila svojo ljubezen do igre The Elder Scrolls: Skyrim.
Shirley je hitro postala viralna in njen kanal je eksplodiral v popularnosti, Shirley pa se je oprijel vzdevek “Skyrim babica”. Uspeh ji ni stopil v glavo, ampak je začela raje nalagati svoje nove avanture znotraj Skyrima in to je počela dolgih 8 let, kar monumentalen dosežek za nekoga njegovih let, hkrati pa je zavidljivo videti, da je lahko nekdo iz enoigralske igre, pa naj bo ta še tako široka, potegnil ven toliko ur zabave.
In ravno ta zabava je postala problem, saj je zdaj 88-letna Shirley na YouTube naložila nov video, v njem pa je napovedala svoje slavo od Skyrima. Shirley je svojo YouTube kariero vedno tretirala kot hobi, ki jo je veselil, zdaj pa se je preprosto prenajedla te igre in vse skupaj ji ni več zabavno. Vsakič ko pride v sobo in pogleda svoj računalnik se zaveda, da mora posneti nov video in spoznala je, da za to nima več nobene želje, zato samo odkima z glavo in gre raje ven iz sobe.
Shirley tako ne bo več delala igričarske vsebine, a se ne namerava v celoti posloviti od YouTuba, kjer je do sedaj nabrala več kot milijon naročnikov. V novem videu je povedala, da zna vsake toliko objaviti kakšen nov posnetek glede svojega življenja, prosti čas pa zdaj namerava zapolniti z izdelovanjem prešite odeje, ki jo je želela skupaj spraviti že zelo dolgo, a ni nikoli imela časa.
Priljubljena Skyrim babica lahko zdaj zasluženo odloži svoj virtualni meč in meč, saj je v osmih letih ustvarila ogromno vsebine znotraj te priljubljene igre. Njena popularnost je dosegla celo take višave, da jo je razvijalec Bethesda povabil v svoj studio, kjer so preko posebnih kamer iz nje naredili virtualno kopijo, ta pa se bo nato pojavila v prihajajoči igri The Elder Scrolls 6. Shirley je namreč skrbelo, da bo ta za izdelavo potrebovala še toliko časa, da bo pred njenim izidom pod zemljo, a zdaj bo njen virtualni avatar lahko živel za večno.
Ugibanj glede naslednje večje predstavitve iger na PlayStationu je konec, saj je Sony včeraj uradno najavil naslednjo konferenco State of Play, od katere, tako kot je bilo to vedno, igralci pričakujejo veliko.
Sony seveda ni želel kar takoj zapisati, kaj vse lahko na tej predstavitvi pričakujemo, a zagotovo nas čaka napoved vsaj enega večjega projekta izpod njihovih lastnih studiev, ki so zdaj že nekaj let v zatišju. Konferenca bo dolga 30 minut, čaka pa nas predstavitev 20 iger, ki bodo sčasoma prispele na konzolo PlayStation 5 in VR očala PS VR2.
Čeprav Sony uradno molči, lahko že zdaj ugibamo o nekaterih naslovih, ki se bodo znašli v tejle dvajseterici. Skoraj zagotovo bo eden od njih prihajajoča predelava Until Dawn, ki ima napovedan izid za 4. oktober in o kateri smo do sedaj slišali presenetljivo malo.
Sony bo veliko polagal na takšne in drugačne predelave. Nekaj dni nazaj so se na spletu pojavile konkretne informacije glede obnove igre Horizon Zero Dawn, nakar smo dobili še namige, da bi lahko po podobni poti šel tudi Days Gone. Kot vedno bomo tudi tokrat upali na kakšno novico glede obdelave igre Bloodborne, čeprav je PC-jašem že zmanjkalo potrpljenja in zdaj delajo na svoji verziji predelave te legendarne igre.
Zna se tudi zgoditi, da bo veliko predstavitev šlo na račun iger izpod zunanjih založnikov. Govorice pravijo, da bi znal ravno tule doživeti premiero Resident Evil 9 in skoraj zagotovo bomo tudi kaj slišali glede prihajajoče predelave Silent Hill 2.
Ostale igre pa bodo presenečenja in stavimo, da bomo slišali najavo vsaj enega večjega projekta. Mi svoje žetone polagamo na predstavitev igre Ghost of Tsushima 2, ki bo nato datum izida postavila v 2025.
State of Play bomo lahko spremljali na Sonyjevih YouTube in Twitch kanalih in sicer nocoj ob polnoči.
God of War Ragnarok smo že opisali ob izidu na konzoli PlayStation 5, zato nedavno izdano predelavo za PC vsebinsko ne bomo opisovali, saj stvar enostavno ne bi imela smisla. Kratos se tudi v računalniški verziji bori s svojo identiteto, njegov sin Atreus pa bo tudi tokrat postal svojo mož in se bo avantur lotil ločeno. Minusi so si prav tako enaki, tako da boste tudi na PC-ju morali gledati v malce preveč razvlečeno zgodbo, a se boste obenem lahko zabavali ob razširjenih igralnih možnostih in še bolje spisanih spremljevalcih.
Zato se raje ozrimo na tehnični vidik igre, ki je v bistvu edina prava razlika napram konzolni verziji. Tako kot je to veljalo za original vsebuje tudi Ragnarok predelava za računalnike vrsto prednosti, zaradi katerih bi tole verzijo označili za ultimativno izkušnjo tega naslova. To gre na račun tega, da je PC različica bolj prilagodljiva in bo imela tudi večjo obstojno moč – to velja še posebej za vse tiste, ki radi v svoje igre vnesete določeno število modov.
PC predelavo je tokrat spočel studio Jetpack Interactive in ta je svojo nalogo opravil odlično. Sony ima sicer zdaj pod pasom že več takšnih selitev svojih naslovov in očitno je, da so skozi čas nabrali nekaj izkušenj, saj je Ragnarok na PC-ju morda njihova najbolj uspešna predelava doslej, saj odlično deluje že od samega dneva izida in čeprav bodo posodobitve zagotovo še prišle (ena od teh je izšla že včeraj), je tole že zdaj eden redkih naslovov, ki ne potrebuje večjih dodatnih popravkov.
Meja izrisovanja je tudi na PC-ju impresivna.
Grafičnih opcij ne manjka in zdaj boste lastniki ultra širokih monitorjev končno lahko God of War Ragnarok poganjali v ločljivosti, ki je PlayStation 5 ne ponuja. Seveda je podprto tudi preračunavanje slike preko tehnologij DLSS 3 in FSR 3.1, na voljo pa je tudi manj popularni XeSS 1.3. Kar sem tule prvič videl pri nekem večjem naslovu je možnost mešanja različnih tehnologij, tako da lahko res potegnete najbolje iz dveh svetov. Primer je denimo igranje na grafični kartici RTX 3080, ki sicer podpira DLSS 3, a ne podpira tehnologije Frame Generation. FSR 3.1 po drugi strani Frame Generation ponuja vsem generacijam grafičnih kartic, tako da lahko lastniki prej omenjene kartice izkoristite DLSS 3 in AMD-jev algoritem za Frame Generation in tako uživate v res optimizirani izkušnji.
Če ste kdaj dvomili v nakup ultra širokega monitorja, potem vas zna ravno Ragnarok prepričati v nakup takšnega prikazovalnika.
Naš razpon računalnikov za testiranje ni tako obsežen kot pa pri kakšnih večjih straneh, a smo vseeno lahko zadevo testirali na grafičnih karticah RTX 2080 in RTX 3070 in pri obeh smo zlahka prebili 60 sličic na sekundo in to pri Ultra grafičnih nastavitvah in ločljivosti 2560 x 1440 in to brez da bi se ob tem morali zatekati ob pomoč tehnologij DLSS in FSR. V praksi to pomeni, da smo lahko tudi na grafičnih karticah prejšnje generacije uživali v kot britev ostrih teksturah, ob vklopu prej omenjenih algoritmov pa se lahko pozabavate tudi v ločljivosti 4K, a boste seveda ob tem morali plačati davek v obliki malce manj jasnih tekstur. Jetpack Interactive se je celo tako dobro izkazal, da lahko igro brez kakšnih večjih problemov poganjamo tudi na prenosnem Steam Decku – čaka vas od 40 do 50 sličic na sekundo, a boste morali grafične nastavitve tekstur in drugih učinkov znižati na “Medium” ali celo “Low”. Vseeno je res impresivno, da Ragnarok sploh deluje na takšni prenosni napravi, saj je tole grafično še vedno eden od najbolj impresivnih naslovov.
Smešno je, kako mi je skozi čas ta mala kolibica v obeh igrah postala domača.
Kakšnih drugih bistvenih nadgradenj Ragnarok v primerjavi s PlayStation predhodnikom ne poseduje. Igra poseduje zdaj več kontrolerjev, tako da lahko zdaj za igranje izrabite tudi svoj Xbox plošček in ob tem se vam bodo na uporabniškem vmesniku izrisale tudi primerne ikone. Vseeno je izkušnja še vedno najboljša na nativnem DualSense kontrolerju, saj le ta vsebuje vse tiste napredne vibracije, ki v takšnih igrah dejansko nekaj doprinesejo k izkušnji. Omeniti je treba še dodatno možnost utišanja spremljevalcev, kar smo popisali že v našem prejšnjem članku in v praksi je to opcijo pametno obljukati že na začetku, saj boste le tako lahko razne uganke reševali v zasluženem miru.
God of War Ragnarok je tako na PC-ju odlična izkušnja in če ste potrpežljivo ves ta čas čakali na nadaljevanje avantur Kratosa, potem vam v bistvu ni treba čakati na popravke, ampak se lahko v zamrznjene nordijske dežele odpravite že zdaj – na Steamu boste za ta privilegij morali odšteti standardnih 59,99 €.
Več kot leto je že minilo, odkar so se med nami pojavile zadnje bogoskrunske avanture junaka, ki ga v igrah Blasphemous poznamo zgolj kot The Penitent One. Razvijalec The Game Kitchen je v drugi del, čeprav ta vizualno od prvega ne odstopa kaj preveč, vnesel vrsto igralnih sprememb in ena tistih bolj pomembnih je izbira orožja, ki ste ga nato lahko vihteli skozi celotno igro.
Med temi orožji pa ni bilo tistega trnavega meča Mea Culpa, ki smo ga uporabljali v prvi igri in to se zdaj vrača v prihajajočem DLC-ju z istim imenom, ki bo vseboval kar nekaj vsebine. Razvijalec je za dodatek napovednik izdal včeraj, a žal ni pokazal nobenega igranja, tako da jim moramo verjeti na besedo, da bo stvar zares vredna našega denarja in časa.
DLC Mea Culpa bo predstavil kaj drugega kot pa naš že znani meč, ki, vsaj tako upamo, ga bomo nato lahko uporabili za preigravanje celotne kampanje. Poleg tega nas čakata dve novi mapi, štiri nove stranske naloge in dva šefa, ob tem pa se bomo lahko zabavali še z nabiranjem novih molitev in rožnih vencev, ki našemu junaku lahko zvišajo statistike.
Prvi (in morda tudi zadnji) DLC za Blasphemous 2 bomo lahko igrali od 31. oktobra dalje, a novosti s tem še ni konec. Na isti dan bo namreč izšla tudi ogromna večja posodobitev True Torment, ki bo dodobra predelala kampanjo in obstoječe mape bodo tako postale razširjene in bodo ponujale nove izzive. To vključuje tudi nove nepridiprave, ki se nam bodo postavili na pot, a morda najbolj pomembna novost je možnost preigravanja New Game+, ki bo idealen izgovor, da novi meč Mea Culpa popeljete skozi pasti celotne originalne kampanje.
Razvijalec The Game Kitchen res ne počiva, saj poleg nove vsebine za že izdani produkt dela tudi na povsem sveži igri The Stone of Madness, ki pa se bo od Blasphemousa igrala povsem drugače.
Kar se tiče tehnoloških izdelkov in postavljanja naprednih računalniških kotičkov mi največ preglavic vedno povzroča zvok. Okvirno sicer razumem, kako stvari delujejo pri mikrofonih, slušalkah in zvočnikih, a napredno finomehanično nastavljanje teh stvari mi vedno povzroča sive lase, zaradi tega imam pri tosortnih izdelkih najraje enostavnost uporabe. Namesto da bi moral stvari povezovati v neko mini mešalko, preferiram, da stvar enostavno priklopim v PC in stvar že deluje, nakar moram samo še prilagoditi glasnost in že sem pripravljen za igričarsko ali gledalno zabavo.
Ravno nekam sem notri spada novi Logitechov mikrofon Yeti GX, ki ga krasi dobra kvaliteta njegovih sestavnih delov, obenem pa je stvar izjemno enostavna za uporabo, kar bo prijalo vsem manj izkušenim uporabnikom, ki komaj čakajo na zagon svoje streamerske kariere.
Specifikacije:
Ime izdelka: Logitech G Yeti GX Povezava: USB-C v USB-A Vzorčna frekvenca: 24 bitna / 96 kHz Frekvenčni odziv: 60Hz – 18,5 kHz Razmerje signal/šum: 78 dB Dimenzije s stojalom: 10 x 10 x 17 cm Teža s stojalom: 616 gramov Cena: 159,99 € (trenutno znižano na 129,99 €)
Novi Logitechov mikrofon izhaja iz zdaj že dolgoletne serije Yeti mikrofonov, ki jih PC-jaši poznamo že dolgo, saj je ta vedno lovila ravnotežje med ugodno ceno in kvalitetno posneto besedo in GX to tradicijo nadaljuje. Gre za eleganten izdelek, ki je na voljo samo v črni barvi in vsebuje ravno tako obarvano prefinjeno stojalo, na katero mikrofon pričvrstimo in nato nagibamo naprej in nazaj. Seveda lahko Yeti GX namestimo tudi na namensko kovinsko roko, ki je dandanes že redni spremljevalec vsakega bolj naprednega igričarskega kotička, s tem pa si osvobodimo tudi prostor na mizi in se izognemo nepotrebnemu pobiranju hrupa, ki ga sprožimo bodisi preko tipkanja po mehanski tipkovnici ali besnega udrihanja po mizi med napetimi igričarskimi obračuni.
Yeti GX na sebi vsebuje zgolj en vhod in v tistega priklopimo kabel USB-C, medtem ko na drugi strani tega zadevo povežemo na prost USB-A vhod našega PC-ja. Žal to pomeni, da mikrofon ne vsebuje namenske 3,5 mm luknje za žičnate slušalke, zato boste te morali še vedno priklopiti na računalnik ali pa se zateči v naročje neke brezžične rešitve.
Znotraj paketa dobimo sam mikrofon, stojalo, kabel USB-C ter vijak, če želimo slučajno mikrofon pričvrstiti na roko.
Kot smo že zapisali je mikrofon na voljo samo v črni barvi, a ni zaradi tega videti dolgočasno, saj je Logitech na njegov “sprednji” del postavil svoj logotip, dno pa krasi RGB osvetljava. Tako spodnji del kot tudi logotip nato skladno svetita v izbranih barvnih odtenkih in te lahko prilagajate samo preko programske opreme Logitech G Hub, kjer lahko to svetlikanje tudi povsem izključite.
Kakor je RGB logotip lep za ogled, je morda bolj priporočljivo, če mikrofon obrnete na drugo stran. Tam boste namreč odkrili kolesce, preko katerega nato lahko prilagajate glasnost mikrofona, na sredini tega pa se nahaja še ena osvetljava, ki nam preko barve kaže, če imamo glasnost previsoko, saj se takrat pokaže rdeča barva. To je izjemno koristno za vse tiste, ki med govorom radi spreminjate svojo intonacijo in vam zna tako mikrofon hitro dati vedeti, da zaradi previsoke glasnosti “režete” zvok.
Od priključkov nam Yeti GX ponuja vhod USB-C, žal pa nanj ni moč direktno priključiti slušalk.
Pri temu hudo prav pride tudi nastavitev znotraj programske opreme Logitech G Hub “Smart Audio Lock”, ki jo lahko sprožite tudi tako, da kolesce fizično pritisnete, nakar se bo sprožil samodejni omejevalnik glasnosti, ki deluje presenetljivo dobro. Ob kolescu se nahaja še fizični gumb, ki lahko instantno utiša mikrofon, v takšnem stanju pa bo kolesce zasvetilo rdeče.
Kar se tiče dejanske uporabe je Yeti GX zadostil vsem mojim potrebam. Res je, da nisem profesionalni streamer, niti ne produciram naprednih podcastov, kjer bi se naenkrat v sobi nahajalo več govorečih osebkov, ki bi nato govorili drug čez drugega. A pri večigralskih spletnih seansah in ležernih pogovorih preko Discorda se je Yeti GX prav dobro obnesel.
Tole je kardiodidni mikrofon, kar pomeni, da boste najboljše rezultate dobili, če govorite v njegov zgornji del in v tem primeru je bila moja govorjena beseda jasna in ni vsebovala donenja. Prav tako zna mikrofon dobro izolirati samo našo besedo in ne pobira drugih, okoliških zvokov, čeprav zna kakšna glasnejša tipkovnica vseeno prebiti to izoliranost.
Najbolj me je navdušila enostavnost uporabe, saj stvar preprosto priklopimo v računalnik in nato znotraj Windowsov izberemo napravo kot naš primarni mikrofon. Tako smo že pripravljeni za čvekanje z našimi sovrstniki, tako da nam ni treba niti namestiti kakšnega posebnega gonilnika ali programske opreme, čeprav še vedno priporočamo, da si prenesete Logitech G Hub. Ob vsem testiranju Logitechovih izdelkov skozi leta sem se z G Hub-om povsem spoprijateljil in ga smatram za obvezno opremo vsakega Logitechovega onegaja, ki na sebi nosi RGB osvetljavo.
RGB lučke elegantno popestrijo videz, lahko pa jih tudi izključimo preko programske opreme.
Splošno gledano je Logitech Yeti GX priporočljiv izdelek za igričarje in streamerje, prepriča pa s svojo kvaliteto in enostavnostjo uporabe. Na Mimovrste je mikrofon trenutno znižan za -18 % na 129,99 €, v okviru promocije Logi Play Dayskar je za tako izpopolnjen izdelek vsekakor odlična cena.
Na samem začetku masovne proizvodnje VR očal sta si na trgu izmenjavali udarce podjetji HTC in Oculus. HTC je imel to prednost, da je takrat deloval v partnerstvu z razvijalcem Valvom in očala Vive so bila nekaj časa najbolj razširjen VR izdelek, ki smo ga priklapljali na računalnike. Poti obeh tekmecev so se od takrat močno ločile: Oculus je kupila Meta, ki zdaj dela samostojna očala Quest, HTC pa se je ločil od Valva in je svoje VR rešitve začel nuditi večjim podjetjem.
Vendar pa medtem niso povsem pozabili tudi na navadne uporabnike in podjetje je nedavno najavilo nov produkt Vive Focus Vision, ki bo targetiral tako povsem običajne uporabnike, kot tudi igričarje.
Vive Focus Vision je samostojna naprava, ki po specifikacijah spominja na njihov prejšnji izdelek Focus 3. Ločljivost na posamezno oko bo znašala 2448 x 2448, vidni kot bo znašal 120 stopinj in napravo bo poganjalo čipovje Snapdragon XR2. Nove pa bodo AR zmogljivosti naprave, saj bomo na njej našli dve 16 MP kamere, ki bodo omogočale polno prepustnost barv, tako da bomo zlahka mešali prvine virtualnega in pravega sveta za ustvarjanje posebnih izkušenj oziroma razširjene virtualne pisarne. Focus Vision bo vseboval tudi motorizirano, samodejno prilagajanje razmika med očesi, tako da bo poskrbljeno za širok razpon uporabnikov, naprava pa bo vsebovala tudi 12 GB pomnilnika in 128 GB prostora za shranjevanje, ki ga lahko preko microSD kartice razširimo na 2 TB.
Posebnost naprave Vive Focus Vision je namenska možnost priklopa na PC. Očala bomo namreč lahko priklopili direktno na grafično kartico in sicer na njen vhod DP, kar naj bi igralcem omogočalo, da si v domači dom prenesejo tiste igralne izkušnje, ki jih lahko dobimo samo v namensko zgrajenih VR arkadah. S priklopom na PC se bo zvišala tudi stopnja osveževanja slike: v samostojnem načinu bo stvar delovala pri 90 Hz, s priklopom na PC pa bomo lahko uživali pri 120 Hz sliki.
Vse to se sliši vzpodbudno, a žal se zatakne pri dveh stvareh. HTC Vive Focus Vision izide 17. oktobra, v Evropi pa bo zanj treba odšteti 1.229 €. HTC poskuša ceno upravičiti s tem, da prednaročniki dobijo poseben dodatek za povezavo na PC, ki drugače stane 200 €, v ceno pa je vštet tudi paket sedmih iger. A te stvari ne boste zmožni izkoristiti takoj ob izidu, saj bo povezava na PC podprta šele enkrat kasneje v 2024, bolj točnega datuma pa HTC ni želel izdati.
Dokumentarec The Remarkable Life of Ibelin vas bo spomnil, zakaj ste se sploh zaljubili v igričarstvo in kako veliko vlogo zna ta igrati v življenjih nekaterih ljudi.
Ta dokumentarec je bil že predvajan na festivalu Sundance in je bil tam tudi nagrajen, zdaj pa smo zanj dobili napovednik in najavo, da se zadeva seli tudi na pretočni servis Netflix.
Film govori o norveškem igralcu Matsu Steenu, ki se je leta boril z uničujočo boleznijo, imenovano Duchennova mišična distrofija, zaradi katere je kot tetraplegik praktično svoje celotno življenje prebil na invalidskem vozičku. Gre za degenerativno bolezen, kar pomeni, da se stanje sčasoma poslabšuje in Mats kmalu ni mogel premikati niti vratu, ampak je lahko samo še migal s prsti, kljub svoji ohromelosti pa se je dotaknil življenj po celem svetu.
Mats je namreč svoj čas prebijal znotraj Blizzardove MMO igre World of Warcraft in tam se je rešil vseh uteži, ki so ga obremenjevale v resničnem življenju. Njegov avatar Ibelin je lahko tekel, skakal in se bojeval širom dežele Azeroth, ob tem pa je tudi klepetal z drugimi in stkal prijateljstva in celo virtualno romanco.
Film je režiral Benjamin Ree in ta je tekom dokumentarca uporabil veliko arhivskih posnetkov Matsa in spočel več intervjujev s člani njegove družine in igralci, ki jih je spoznal tekom igranja igre med leti 2004 in 2014. Animatorji so uporabili modele iz igre in tako bomo lahko videli, kako točno je bil videti World of Warcraft takrat in kaj je na svojem zaslonu videl Mats. Benjamin Ree je po zaključku snemanja stopil v kontakt z Blizzardom in jih prosil, če bi se ti lahko odpovedali intelektualnim pravicam, saj dokumentarec drugače ne bi videl komercialnega izida in razvijalec je njegovi prošnji ugodil.
Mats Steen je žal umrl leta 2014, star vsega 25 let, a zdaj bomo njegovo izjemno zgodbo lahko videli vsi. The Remarkable Life of Ibelin bo na Netflixu izšel 25. oktobra.
Preden smo leta 2020 dobili VR igro Half-Life: Alyx so privrženci univerzuma Half-Life več kot desetletje prebili na robu norosti, saj so se vedno pojavljali znaki, da bo zdaj zdaj izšel nek nov del franšize, nakar od tega ni bilo nič.
Pričakovanja so se skozi leta spremenila, saj so igralci najprej čakali na tretjo epizodo igre Half-Life 2, ki jo je Valve tudi sam uradno napovedal in njen izid bi bil vsekakor logičen, saj se je druga epizoda končala na enem velikem “cliffhangerju”. Ko so nato začela minevati leta in ni bilo o tretji epizodi slišati ničesar uradnega, so oboževalci sklenili, da Valve najbrž zdaj že dela na čisto pravem tretjem delu in na tej točki smo tudi danes – 17 let po izidu Episode 2, ki je bila tudi zadnja enoigralska izkušnja igre Half-Life, ki smo jo lahko izkusili brez VR očal.
Od 2. epizode je preteklo že toliko časa, da se je vmes poslovil tudi originalni pisec Half-Life iger Marc Laidlaw, ki je leta 2017 na spletu objavil scenarij glede potencialne 3. epizode. Ta je Gordona poslala na Antarktiko, kjer je sredi zasnežene pokrajine moral poiskati skrivnostno ladjo Borealis, ki si jo lasti Aperture Science – podjetje, ki je igralo glavno vlogo znotraj dvojca iger Portal.
Laidlawov scenarij je bil dovolj podroben, da se je na mestu zbrala ekipa predanih modderjev in ta je še istega leta napovedala delo na igri Project Borealis, ki bi ideje scenarija pretvorila v resnično igro. Začelo se je delo, a to je očitno sčasoma izgubilo nekaj zagona, kar pri tako velikih projektih ni neko večje presenečenje. Skozi leta je sicer Project Borealis vsake toliko pokazal nekaj znakov življenja, zdaj pa se je očitno projekt premaknil dovolj naprej, da je ekipa uspela pokazati prvi konkretni dražilnik napredka. V 30-sekundnem videu lahko vidimo zasneženo mesto Ravenholm ter vesoljske headcrabe, ki so se zaradi mraza premeteno zavili v belo krzno.
Dražilnik nosi ime Project Borealis: Prologue, kar bi znalo pomeniti, da bo tale neuradna 3. epizoda sama ravno tako razdeljena na manjša poglavja. Za razliko od drugih modov bo Project Borealis zgrajen znotraj pogona Unreal Engine 5, kar pomeni, da je morala ekipa veliko postoriti, da je prenesla vizualno podobo, streljanje in nenazadnje tudi prečkanje stopenj v neko igralno obliko, ki bo znana vsem oboževalcem franšize Half-Life.
Več o Project Borealis naj bi izvedeli že enkrat to jesen in upamo, da bomo poleg kakšnega igralnega napovednika dobili tudi priložnost za igranje dema, ki bi nam omogočil da stvar tudi sami preizkusimo.
Emulator konzole PlayStation 4, imenovan shadPS4, doživlja tako hiter razvoj, da me malce spominja na zdaj pokojni emulator Yuzu, ki je Nintendo Switch igre na začetku komajda zagnal, nakar je urno prišel do točke, ko so sveže igre na njem tekle bolje kot pa na originalni konzoli.
shadPS4 je v bistvu novinec na sceni emulatorjev, pozornost nase pa je pritegnil preko svojega poguma, saj se je lotil izjemno težke naloge predelave igre Bloodborne na PC. In že zelo zgodaj mu je uspel preboj, saj se je avtorjem uspelo najprej prebiti do menija igre, nakar smo dobili prve igralne kadre, ki so komajda znali procesirati sliko, a pomembno je bilo to, da so bili prvi koraki narejeni.
Od takrat je emulator neprestano dobival posodobitve in začelo se je delati na optimizaciji in po samo nekaj mesecih dela je Bloodborne na PC-ju prišel do točke, kjer ga lahko s spodobno strojno opremo preigramo od začetka do konca in to s takšnimi sličicami na sekundo, o katerih lahko na originalni konzoli PlayStation 4 samo sanjamo.
Igra sicer še vedno ne teče povsem brez problemov in vsebuje kar nekaj večjih grafičnih napak. Osvetlitev še vedno ni povsem takšna kot od nje pričakujemo in med igranjem znate velikokrat naleteti na manjkajoče teksture, padci sličic na sekundo pa so na rednem meniju. A emulator v tej fazi ne spočne nobenih takšnih napak, ki bi zaustavile napredovanje, tako da je igro moč v celoti preigrati na PC-ju, kar je samo po sebi ogromen dosežek.
Stvar je celo tako napredovala, da so po igri posegli modderji in kategorija na spletni strani NexusMods je začela dobivati prve izdelke. Modderji so se najprej lotili obdelave tekstur in nekomu je uspelo že zdaj za 4x povečati podrobnosti vseh “oklepov”, ki jih najdemo znotraj igre. Potem je tu še manjša modifikacija, ki slavnemu orožju Whirligig Saw, z nadimkom Pizza Cutter, podeli teksturo pice.
Skratka, emulacija je tako napredovala, da morda sčasoma nihče več ne bo Sonyja preganjal, da igro tudi uradno predela na PC. To je bila glasna želja igralcev, ki jo je založnik leta in leta ignoriral, dokler na koncu za delo niso poprijeli igralci sami, kar se velikokrat pripeti v teh vedno razburljivih vodah PC igričarstva.
Koncept serije The Office oziroma Pisarna, kjer spremljamo raznovrstno skupino delavcev, ki se poskuša prebiti skozi vsakdan, medtem ko jo pri tem spremlja dokumentarna ekipa, je postal tako popularen, da smo skozi čas dobili ducat verzij originalne serije. Prve epizode je leta 2001 zasnoval Ricky Gervais, a tista prav popularnost te franšize je prišla leta 2005, ko so za stvar pograbili Američani in je vodja serije Greg Daniels in je v čevlje Michaela Scotta stopil Steve Carell.
Skupno gledano smo do sedaj dobili 13 različnih verzij Pisarne in nekatere od njih so sledile originalni zgodbi, medtem ko so druge spočele povsem svoje lastne zgodbe. V to smer se nagiba tudi avstralska različica, ki bo nosila preprosto ime The Office in je pred kratkim dobila svoj prvi napovednik.
Soditi serijo po samo enem kratkem posnetku je seveda nepošteno do vseh, ki so na njej delali, a treba je reči, da tale napovednik vsekakor ni nekaj, kar bi nas potegnilo v takojšnje gledanje. Spremljali bomo vsakdan podjetja Flinley Craddick, ki se ukvarja s pakiranjem izdelkov in je tik pred zaprtjem. Vodja pisarne je tokrat Hannah, ki tako kot Michael Scott, svoje podrejene tretira kot za svojo družino in naredila bo vse, da se izogne zaprtju podjetja, pa četudi mora delavce motivirati preko posebnih prijemov.
Žal šale preprosto niso videti smešne ali pa morda jaz ne razumem avstralskega humorja. Med delavci malce izstopa ženska verzija Dwighta, ki v službo pripelje krokarja, nakar ta pobegne iz kletke in se zaleti v steklena vrata. Potem je tu ena scena, kjer naj bi nekdo brskal po temni strani interneta in mu nekdo drug samo zapre prenosnik. Ti kadri izpadejo plehko in brez neke smešne iztočnice, kar je lahko za komično serijo hitra smrt.
Morda pa sem do zadeve prestrog in zanimivo bi bilo videti, kakšen odziv bi dobil napovednik za 1. sezono ameriške verzije Pisarne, ki je bila po mnenju mnogih najšibkejša. Na voljo je sicer promocijski napovednik za DVD-je in ta je videti bolj zanimiv že zaradi karizme igralcev, ki so se nato skozi nadaljnje sezone izpopolnili in postali tako legendarno zabavni.
Avstralska verzija Pisarne se bo začela predvajati 18. oktobra na pretočni platformi Prime Video.
Tega decembra bo minilo točno 30 let odkar je Sony spočel svojo prvo konzolo PlayStation 1 in z njo za vedno spremenil dnevnosobno zabavo. Prvi PlayStation je v Evropi sicer izšel 29. septembra 1995, a je na Japonskem zaživel 3. decembra 1994 in izid na domačih tleh pri Sonyju velja za uradno rojstvo znamke PlayStation.
To je pomembna obletnica, ki jo nameravajo Japonci tudi primerno počastiti. Ali bomo morda konec leta prejeli kakšna večja znižanja iger še ni znano, bodo pa zbiratelji veseli najave prav posebne verzije konzol PlayStation 5 in PlayStation 5 Pro, ki bodo potrkale na note nostalgije starejših igralcev.
Posebna izdaja 30th Anniversary Collection bo obe konzoli oblekla v sivo barvo, na zgornji strani pa se bo pojavil originalni PlayStation logotip. Siva barva je seveda preslikava tiste, ki smo jo našli na prvem PlayStationu in enaka barvna shema se bo preselila tudi na kontrolerja DualSense in DualSense Edge, kjer bodo tudi gumbi dobili svoje ustrezne barve. Sony se je pri tej zbirki zares spustil v detajlne, saj bodo nostalgično barvo in obliko dobili tudi kabli – kontroler bomo na konzolo priklopili preko bolj širokega vtičnika, čeprav je to samo maska, saj bo za povezovanje še vedno skrbel kabel USB-C.
Nostalgično barvno obnovo bo dobila tudi prenosna naprava PlayStation Portal, čeprav leta 1994 Sony ni še niti približno razmišljal o takšni napravi – takšen izdelek smo dobili šele 11 let kasneje, ko se je leta 2005 rodil PSP. 30th Anniversary Collection bo v takšno barvno shemo preoblekel samo digitalno verzijo PlayStationa 5, a bo maska na voljo tudi za optične enote, ki se jo da dokupiti ločeno in je na PlayStation 5 Pro ne bomo našli.
Sony pravi, da bo 30th Anniversary Collection omejena izdaja in da bodo izdelali samo 12.300 primerkov teh konzol, kar pomeni, da bo tole med zbiratelji in privrženci branže PlayStation izjemno iskan produkt. Prednaročila se bodo začela izvajati 26. septembra, medtem ko je poln izid načrtovan za 21. november. Ali bo stvar sploh prišla v Slovenijo in pod kakšno cenovno postavko zaenkrat še ni znano.
YouTube oziroma njegov lastnik Google, je začel načrtovati novo ero prikazovanja oglasov, ki je že zdaj razjezila uporabnike. YouTube nam čedalje bolj vsiljuje oglase, a to počne postopoma, saj ne želi sprožiti toliko srda, da bi dejansko začel izgubljati uporabnike: najprej so oglasi postali nepreskočljivi, nakar so ti postali daljši in smo jih dobili več zaporedoma, na koncu pa se je začela še bitka proti vtičnikom v brskalnikih, ki te oglase blokirajo. Vse te poteze želijo uporabnika prepričati, da YouTube ni več brezplačen in da se je treba za normalno izkušnjo naročiti na njihov servis Premium, ki mesečno stane 7,19 €.
Če vas ti ukrepi do sedaj niso prepričali na njihovo mesečno položnico, potem vas morda v to prepriča naslednji. YouTube je že dobro leto nazaj najavil, da razmišlja o novih možnostih prikazovanja oglasov in da vidi veliko potenciala v tistih trenutkih, ko je video začasno ustavljen. Tudi oglaševalci so bili nad idejo navdušeni in zdaj je ta video platforma začela takšne oglase objavljati tudi v praksi.
Novost prihaja v valovih in glede na poročanja iz Reddita so prvo priložnost za nove oglase dobili Američani. Nekateri uporabniki so namreč opazili, da se jim ob začasno zaustavljenem posnetku na zaslonu izriše oglas, gledana vsebina pa se malce pomanjša, saj tako oglas postane bolj izpostavljen. Novega oglaševanja je deležen tako YouTube znotraj računalniškega brskalnika, kot tudi aplikacije, ki jo imamo nameščeno na telefonu oziroma televizorju. Med mojim testiranjem na takšne oglase sicer še nisem naletel, a lahko stavite, da se bo ta navada sčasoma preselila tudi iz ameriškega trga na evropska tla, čeprav bo v Evropski uniji Google najprej moral ugoditi vsem zakonodajam.
Sony ima trenutno težave s produkcijo večjih AAA naslovov, saj so vsi njihovi studii zaposleni z njihovo izdelavo, to pa zahteva leta in leta kodiranja. Vmes pa seveda morajo tudi prodajati nove igre, drugače bo za tisti prihajajoči PlayStation 5 Pro zagrabil malokdo in eno od rešitev te vmesne suše poskušajo potegniti iz takšnih in drugačnih predelav.
Teh so spočeli že cel kup, a zaradi nekega razloga se še vedno na vse pretege izogibajo obdelavi igre Bloodborne. Vmes pa so začeli delati na projektih, ki kakšnih resnih lepotnih operacij niso zahtevali, kot sta denimo igri The Last of Us ali pa prihajajoča obnova grozljivka Until Dawn. Pojavile so se tudi konkretne govorice, da bo sedem let stari Horizon: Zero Dawn dobil nekaj botoksa, Sony pa vmes svoje igre seli tudi na PC in na Steamu se je ravno včeraj pojavil God of War Ragnarok.
Igralce je v zadnjih dneh pogrela ravno novica o predelavi igre Horizon: Zero Dawn, ki je še danes videti čudovito in jo lahko v nadgrajeni obliki že lahko igramo na PC-ju in konzoli PlayStation 5. Kreganja okoli tega prihajajočega projekta so se razvila predvsem na družabnem omrežju X in tam je novinar Jeff Grubb naznanil, da zna prihajajoči State of Play, ki naj bi se zgodil enkrat naslednji teden, vsebovati najavo še enega manj “razburljivega” projekta. S tem so se hitro sprožila ugibanja, kaj bi lahko bil ta misteriozni projekt in novinar Jordan Middler iz spletne strani VGC je namignil, da bi to lahko bila igra Days Gone.
Days Gone je izšel leta 2019 in ob izidu ni požel najvišjih ocen kritikov, čeprav se je stvar dobro prodala. Osebno menim, da je tole eden izmed bolj podcenjenih naslovov izpod Sonyjeve roke in razvijalec Bend Studio bi si vsekakor zaslužil priložnost za razvoj nadaljevanja. Žal to ni bilo v kartah in najprej je obveljala govorica, da Sony preprosto ni bil zainteresiran za nadaljnji razvoj znamke, a nato so se pojavile nove informacije, ki pravijo, da sam razvijalec ni bil zainteresiran za izdelavo drugega dela in se je zato raje usmeril v povsem nov, zaenkrat neznan projekt.
Zdaj pa naj bi bila stvar ponovno oživljena in motorist Deacon St. John bi znal kmalu podoživeti svojo postapokaliptično avanturo v grafično izboljšanem originalu. Kot rečeno Days Gone trenutno prav dobro deluje na PC-ju, a stvar zna na konzoli PlayStation 5 ali PlayStation 5 Pro zabeležiti hitrejše nalaganje stopenj, namensko podporo ploščku DualSense in poganjanje na višji ločljivosti.
Čakamo na naslednjo Sonyjevo predstavitev iger, ki bo očitno vsebovala kar nekaj predelav, a upamo, da se vmes najde čas tudi za najavo kakšnega povsem novega naslova.
Zvestim oboževalcem igričarske industrije se nismo izneverili niti letos, saj smo sledili predhodni tradiciji in znotraj nakupovalnega središča Citypark Ljubljana priredili nov svečani igričarski dogodek Gaming POP-UP, ki je pred trgovino Humanic razporedil cel kup zabavne elektronike, to pa so nato mimoidoči lahko preizkusili povsem brezplačno.
Za letos smo sledili ustaljeni formuli iz prejšnjega leta, tako da smo na sredino našega igričarskega sejma postavili 8 igričarskih Lenovo PC-jev, ki smo jih dodatno okrasili s periferijo domačega podjetja UVI. Na računalnikih so za zabavo skrbele favorizirane večigralske izkušnje kot so Fortnite, League of Legends in Valorant in vedno je zabavno videti ljudi, ki lahko na takšen način hitro izkusijo pozabljeno umetnost LAN zabav. Spodaj si lahko ogledate kratek vpogled v dogajanje, ki smo ga posneli preko 360-stopinjske kamere, kar pomeni, da lahko sukate pogled in tega približate oziroma oddaljite.
Za popestritev so poskrbele tudi konzole PlayStation 5. V enem kotičku so se igralci lahko zabavali znotraj igre FC 24, v drugem pa so lahko poprijeli za letošnji igričarski fenomen Black Myth: Wukong. Na drugi strani so obiskovalce pričakala dva racing simulatorja izpod podjetja UVI: tisti bolj resni dirkači so se usedli v UVI Racing SIM Extreme in se pozabavali v simulaciji Assetto Corsa Competizone, medtem ko je UVI Racing Seat PRO V2 priskrbel bolj ležerno izkušnjo znotraj igre Gran Turismo 7 in ob spremljavi volana Logitech G923. Logitech je poživel še en kotiček, saj smo na eno postajo priklopili UVI Racing Setup Lite, nanj pa priklopili Logitech G Heavy Equipment Bundle, ki je bil perfekten za preigravanje igre Farming Simulator 22.
Fotografiral: Robert Krumpak
Kot vedno je bila tu tudi VR zabava in plesni ritmi igre Beat Saber popestrijo vsak naš dogodek. Obiskovalci so lahko igro zdaj podoživeli na očalih Meta Quest 3, ki jih lahko preizkusite tudi doma, saj spletna stran Legit.si omogoča preprost in izjemno ugoden najem teh očal.
Fotografiral: Robert Krumpak
Vsako takšno srečanje morajo obvezno popestriti tudi vplivneži. Na Gaming POP-UP Citypark Ljubljana se je med obiskovalci mudil popularni streamer Wortex, ki je obiskovalcem podelil okusne skupke tune Rio Mare, ob njem pa se je mudil tudi YouTuber Jerry, ki je pravi mojster igre Farming Simulator in je med obiskovalci podelil cel kup nasvetov za grajenje virtualne kariere kmetovalca.
Fotografiral: Robert Krumpak
Dva dneva zabave sta tako minila kot bi mignil in tudi ta ne bi bil možen brez naših partnerjev. Zahvala gre tokrat v smer podjetij UVI, Logitech, Lenovo in Samsung, ki je omogočil res dobro izkušnjo dirkanja na svojem pošastnem zaslonu Odyssey Neo G9. Mi se že pripravljamo za naš naslednji dogodek, ki bo nekaj povsem novega – več o tem si preberite na uradni strani.
PlayStation 5 Pro zdaj ni več nek predmet ugibanj, ampak resnična konzola, ki izide novembra in bo pri nas zase zahtevala kar 799 €. Takšno ceno ni lahko upravičiti in pošteno povedano Sonyjeva originalna predstavitev ni vsebovala kakšnega konkretnega prikaza naprednosti nove konzole in zakaj bi novi ali obstoječi lastniki odšteli takšno količino denarja za izdelek, ki je v bistvu samo osvežitev že obstoječe generacije konzol.
Priljubljeni YouTube kanal Digital Foundry se je zdaj med prvimi dokopal do testiranja nove konzole in dobil je dovoljenje, da javno objavi rezultate primerjave med običajno konzolo PlayStation 5 in njeno prihajajočo Pro nadgradnjo. Testiranje je bilo izvedeno znotraj igre Final Fantasy 7 Rebirth, ki jo zaenkrat lahko igramo samo na tej konzoli, igralci na njej pa lahko izbirajo med dvema grafičnima nastavitvama: “Performance” – kjer so sličice na sekundo višje, a je zaradi tega ločljivost nižja in “Quality”, kjer se igra poskuša približati ločljivosti 4K, a se s tem sličice na sekundo znižajo na mejo 30.
PlayStation 5 Pro naj bi združil najboljše iz obeh svetov, kar pomeni ločljivost 4K in igranje pri 60 sličicah na sekundo in v tej primerjavi mu ta podvig bolj ali manj uspe. V hitri akcijski igri kot je Final Fantasy 7 Rebirth je pomembna odzivnost kontrol in vsekakor tule pomagajo stabilne sličice na sekundo. A igra na osnovni konzoli zaradi tega trpi, saj ločljivost tako nizka, da postane meglena, kar je velika težava na tistih večjih televizorjih. Razlika v primerjavi z igranjem na PlayStation 5 Pro je tule očitna, saj slika na novi konzoli ohrani svojo ostrino, med bojevanjem pa izgine tudi nadležni “ghosting”.
Digital Foundry je nato naredil tudi primerjavo med “Quality” grafičnim načinom na osnovni konzoli PlayStation 5 in PlayStation 5 Pro. Vizualno tu razlike niso tako očitne, a še vedno ima Pro verzija prednost, saj so denimo učinki vode na novi konzoli boljši. Je pa sprememba več kot očitna med samim premikanjem, saj osnovni PS5 sicer drži dokaj stabilnih 30 sličic na sekundo, a ta slika je v primerjavi s Pro različico videti zatikajoča in vsakemu pravemu PC-jašu se bo zdelo takšno igranje preprosto nesprejemljivo. PlayStation 5 Pro medtem drži stabilnih 60 sličic na sekundo pri visoki ločljivosti in iz te primerjave je več kot očitno to najboljša konzola za podoživljanje te specifične igre.
PlayStation 5 Pro bo prednaročila začel pobirati 26. septembra, a samo v državah, kjer je podprt servis PlayStation Direct. Slovenije tu notri žal ni, zato bomo morali počakati na globalni izid po celem svetu, ki se bo zgodil 7. novembra.
Igra God of War Ragnarok je bila v vseh pogledih epsko nadaljevanje zgodbe predhodnika in razvijalec Santa Monica je v štirih letih od izida prvega dela pošteno razvil igralno formulo, razširil svet in še bolj poglobil bojevalne mehanike. A čisto povsod Ragnarok ni bil boljši od prvega dela in zataknilo se mu je pri enemu segmentu, ki ga nihče ni pričakoval: spremljevalcih in njihovem nenehnem čebljanju.
Glavni junak Kratos sicer tudi v prvi igri praktično nikoli ni bil sam, a v drugem delu je spremljevalcev še več in ti med našim raziskovanjem neprestano odpirajo usta. Naj bo to Kratosov sin Atreus ali bingljajoča glava Mimir, ki jo nosimo na pasu, ti kompanjoni velikokrat prekinejo segmente igre, kjer ne bi imeli nič proti, če bi uživali v tišini. Po eni strani sicer preko govorjenja dopolnjujejo svet, saj nam govorijo o zanimivih legendah nordijskega sveta, a po drugi bi med sankanjem po zamrznjenem jezeru prav pasalo uživati v ambientalnih zvokih in ničesar drugemu.
God of War Ragnarok danes izide na PC-ju in poleg običajnega nabora izboljšav kot so višje ločljivosti, podpora za ultra široke zaslone in višje sličice na sekundo bodo računalničarji lahko uživali v še eni novosti, ki je na konzolah PlayStation še ni. In to je možnost utišanja spremljevalcev, ki so nam redno kravžljali živce tudi ob reševanju ugank. Namreč Ragnarok vsebuje tudi kar nekaj ugank, ki sicer niso kdo ve kako zakomplicirane, a vseeno zahtevajo nekaj študiranja.
Vendar pa nam igra ni pustila niti minute razmišljanja, saj so naši kompanjoni praktično takoj začeli dajati namige in nakazovati rešitve, kar je nekatere igralce tako razkurilo, da so preprosto opustili igranje. Zdaj bomo lahko prilagodili, kako hitro bodo spremljevalci začeli dajati namige in če bodo te sploh podali in to preko preproste opcije, ki jo bomo izbrali znotraj menija. Novost bo zaenkrat na voljo samo na PC-ju, a je Sony na svojem blogu že zapisal, da se bo stvar preselila kmalu tudi na konzole.
God of War Ragnarok na PC-ju izide danes popoldne, na Steamu pa bo zanj treba odšteti 59,99 €. Za igranje bo nujno potreben tudi PlayStation račun, ki ga nato povežete s svojim Steamom – če tega še niste naredili, boste opcijo dobili pri zagonu igre.