Mesec september je za šolarje navadno grozen, saj je konec poletnih počitnic in brezskrbno poležavanje na plaži in bedenje do nečloveških jutranjih ur postaneta stvari preteklosti. Tudi starejši začnejo ob tem bentiti, saj konec poletja na naše avtoceste naseli horde tujcev, ki se umikajo iz hrvaške obale proti oddaljenemu domu, hkrati pa se vsi vračajo v službe, tako da nam začne živce parati prometni kaos.
A letošnji september ne bo tako depresiven, saj bomo sredi njega organizirali naš dogodek Gaming POP-UP, ki bo nasledil že dva podobna sejma, tako da mu lahko ponosno nataknemo številko #3.
Če ste naše dogodke v preteklosti že obiskali, potem veste kaj vas čaka in kako lahko hitro popestrimo središče nakupovalnega središča. Naš cilj je samo en: na enem mestu postaviti igričarsko oazo, ki se je lahko udeleži čisto vsak in to povsem brezplačno.
V primerjavi z lanskim letom kakšnih večjih sprememb ne načrtujemo. Obiskovalci se boste lahko usedli za nadgrajene igričarske PC-je, ki za razliko od lani tokrat v sebi čuvajo grafične kartice RTX 4070, na njih pa se boste lahko pozabavali v večigralskih zabavah tipa Fortnite, League of Legends, Valorant in Counter-Strike 2. Vsa oprema bo pripravljena za vaše takojšnje igranje, tako da se obiskovalec samo usede in prične svojo zabavo, še boljše pa je, če ima s sabo kakšnega prijatelja, ki se nato lahko pridruži njegovi večigralski partiji.
Po prostoru bomo posejali tudi nekaj konzol PlayStation 5, kjer boste lahko igrali nogometavščino FC 24 in druge zadeve, ki podpirajo za enim zaslonom dva igralca, nemara pa gor namestimo tudi kakšno povsem enoigralsko, a vseeno hudo popularno zadevščino tipa Black Myth: Wukong.
Potem je seveda tu vedno zabavni VR, ki letos nameravamo namestiti na dve verziji: stoječo, kjer boste lahko poplesavali v ritmih igre Beat Saber in takšno sedečo, kjer si boste na glavo posedli očala PS VR2 in se v dirkalnem simulatorju UVI Racing zapeljali skozi piste igre Gran Turismo 7. Brez skrbi: za tiste bolj zagrete dirkače bo na voljo močnejši volan znotraj igre Assetto Corsa Competizione, ki na PC-ju vedno zna pričarati pošteno globoko igralno izkušnjo.
Dodatno vas bo navdušil še popularni YouTuber Wortex, ki se bo z zagretimi oboževalci slikal in malce pokramljal.
Gaming POP-UP #2 se bo letos, tako kot lani, odvil znotraj Cityparka in sicer nas najdete pred trgovino HUMANIC. Zabavala bo trajala kar dva dni, zato si na koledarju obkrožite in rezervirajte 13. in 14. september!
Razvijalec Remedy se že dolgo spogleduje s prehodom svoje ustvarjalnosti v svet televizijskih serij in filmov. Praktično vse njihove igre od Max Payna naprej so po raznih sobanah naokoli namestile televizije, kjer so se predvajale bizarne oddaje ali serije, ki so sicer lepo dopolnile živost njihovih svetov. Korak naprej so šli z igro Quantum Break, ki je v vmesnih sekvencah kazala čisto prave igralce, nakar smo v njihovi zadnji igri Alan Wake 2 obiskali igralne segmente pogovornih oddaj.
We are partnering with Annapurna to co-finance Control 2. We hope you're as excited about what this means for our creative output and ongoing independence as we are.
We are also happy to announce that Annapurna will work with us on expanding the Control and Alan Wake franchises… pic.twitter.com/5RqOtREhxw
Skratka, Remedy Entertainment že dolgo kaže željo po širjenju ustvarjalnosti izven iger in zdaj bodo to tudi uresničili. Finski razvijalec je stopil v partnerstvo z dokaj spoštovanim založnikom Annapurna, s tem pa so si zagotovili dodatno finančno pomoč pri razvoju igre Control 2, hkrati pa bodo lahko pripovedi svojih franšiz prenesli na filme in televizijske serije.
Razvijalec je že nekaj časa nazaj napovedal, da se vse njihove franšize dogajajo v skupnem vesolju, ki so mu nadeli ime Remedy Connected Universe. Ravno zato sta se igri Control in Alan Wake tako prepletali in elemente Controla smo nato videli tudi v Alan Wake 2. To se bo zdaj očitno nadaljevalo, a kakšnih trdno zakoličenih datumov za filmske ali televizijske priredbe teh projektov za zdaj še nismo dobili.
Remedy je sicer že dolgo nazaj napovedal partnerstvo s televizijsko hišo AMC, ki naj bi ustvarila serijo po igri Alan Wake. Iz tega zdaj ne bo nič, saj so se pravice iz pogodbe iztekle, zato Remedy išče drugo smer razvoja svojih franšiz.
Žal se Max Payne ne bo preselil na televizijo, saj si pravice do te franšize zdaj lasti Rockstar, Remedy pa medtem dela na polnopravni predelavi prvih dveh delov.
Je res minilo že eno leto, odkar je med nas prišla igra Starfield? Igra ima sicer izid zapisan za 6. september 2023, a naročniki na dražje edicije so se lahko do preigravanja kampanje dokopali nekaj dni prej, tako da je Starfield zdaj tehnično že star eno leto in mu lahko upihnemo prvo svečko.
Starfield je že pred izidom nase privlekel veliko oči, saj je bila to po dolgem času povsem nova igra iz strani razvijalca Bethesda Game Studios. Ta je sicer leta 2018 resda izdal igro Fallout 76, a to je bila večigralska zadeva, medtem ko imamo tega razvijalci radi na račun njegovih obsežnih enoigralskih izkušenj, ki so nam jih v preteklosti dostavili preko franšiz Fallout in Elder Scrolls. Starfield je bil njihov prvi skok v oblikovanje znanstveno-fantastične štorije in ta stvar je v razvoju prebila več let kot pa katerikoli drugi naslov v razvijalčevi zgodovini.
Na žalost razvoj ni šel po načrtu in čeprav smo na koncu dobili zadovoljiv izdelek, je bilo jasno, da je bilo iz njega črtanih veliko originalnih idej. Svoboda pri raziskovanju je sicer precejšnja, a igralci so se hitro začeli pritoževati nad planeti, ki so si med sabo bili preveč podobni in skozi čas je postalo jasno, da raziskujemo ene in iste baze nasprotnikov, za nagrado pa dobivamo opremo, ki vloženega truda ni bila vredna, uporabniški vmesnik pa je bil čisto preveč zakompliciran in bi moral za tiste enostavne funkcije biti bolj poenostavljen.
Starfield si je zato ob izidu prislužil bolj povprečne ocene in nekaj takšnega smo mu podelili tudi mi. K sreči je Bethesda Game Studios trmast razvijalec, zato se je hitro zaobljubil, da bo popravil tiste največje zamere. Začeli so delati na posodobitvah, hkrati pa so izdali bolj globoka modderska orodja in skupnost je hitro začela delati svoje popravke.
Na spletni strani NexusMods ta igra redno dobiva nove projekte in nekateri od teh so izredno zanimivi. Veliko njih se spravi dodajati dodatno vsebino in če imate poln kufer enih in istih postojank, potem si lahko namestite mod Dark Universe, ki po planetih poseli cel kup predrugačenih stavb, tako da nimate občutka, da se sprehajate po enih in istih bazah. Dokaj zanesljiv vir je na X-u zapisal, da tudi sama Bethesda razmišlja o prenovi tega vidika igre, kar bi vsekakor v igranje povrnilo lep del publike.
Nekatere druge modifikacije se spravijo prenoviti osvetlitev. Starfield namreč vsebuje nek filter, ki barvne odtenke naredi bolj zamorjene in mod Enhanced Lights and FX naredi stvari bolj živobarvne in realistične.
Potem so tu večji projekti, ki popolnoma predrugačijo igro. Eden večjih takšnih projektov sliši na ime Genesis, ki v igro dostavi povsem novo štorijo in bo navdušil predvsem vse pristaše Vojne zvezd.
Svetla je tudi prihodnost igre. Bethesda namreč poskuša iz nje ustvariti svojo prvotno vizijo, zato ji tudi dodaja novo vsebino. Nedolgo nazaj smo tako dobili prvo vozilo, ki prečkanje planetov naredi lažje, konec meseca pa se približuje tudi prva večja plačljiva razširitev Shattered Space. In ta naj ne bi bila edina, saj naj bi Bethesda v igro še leta dodajala večje plačljive dodatke, ki se bodo igrali drugače od originala – Shattered Space se bo denimo osredotočil na en planet, kjer nič od vsebine ne bo naključno generirane, zato lahko pričakujemo bolj zanimive lokacije in tudi globljo zgodbo.
Bethesda prve obletnice igre Starfield ni počastila s kakšnim popustom, a morda se to spremeni 6. septembra. Do takrat si lahko igro vedno prenesete preko servisa Game Pass.
Vrnimo se nazaj v preteklost, saj nam kot oboževalcem franšize Fallout drugega niti ne ostane. Peti del te serije je namreč zaenkrat bolj kot ne samo naslov idej znotraj nekajstranskega Word dokumenta in Bethesda se je sicer zaobljubila, da bo ta enkrat izšel, a je šef Todd Howard hkrati izjavil, da se jim nikamor ne mudi in da imajo trenutno polne roke dela z ustvarjanjem naslednjega poglavja franšize Elder Scrolls, ob tem pa je treba še za Starfield delati dodatno vsebino.
Včasih pa temu ni bilo tako. No, včasih licenca Fallout sploh ni pripadala Bethesdi, ampak zdaj propadlemu založniku Interplayu, ki je zaslužen za nekaj največjih RPG franšiz in med te je leta 1997, skupaj z razvijalcem Black Isle Studios, spočel tudi prvi Fallout – postapokaliptično igro, kjer smo kot bivši prebivalec podzemnega bunkerja morali pokukati na plano in se spraviti iskati čip, ki bi za naše ljudi zopet lahko priskrbel svežo vodo, to pa za sabo potegne cel kup zanimivih avantur, frakcij in bizarnih NPC-jev.
Kako hitro smo včasih lahko dobivali legendarne RPG igre vam pove že dejstvo, da smo samo leto kasneje izpod rok istega razvijalca dobili igro Fallout 2 in ta je bila še boljša od originala, saj je vse njegove ideje samo še nadgradila. Zgodba je bila sicer podobna, saj je povod za raziskovanje zopet iskanje nekega svetega predmeta, Black Isle Studios pa je dokazal, da je pravi mojster pisanja zanimivih NPC-jev in dialogov, razvejanost opcijskih poti do enega cilja pa je tule postala še bolj obsežna kot v originalu.
Tu nekje se je končala zlata era starošolskih Fallout iger, saj se je založnik Interplay začel boriti s finančnimi problemi, zato je leta 2001 licenco dal na posojo takrat je na svet prišla igra Fallout Tactics: Brotherhood of Steel, ki sta ja založila 14 Degrees East in Bethesda Softworks. Ta igra od prejšnjih poglavjih ni odstopala samo na račun novega razvijalca Micro Forte-ja, ampak se je spremenila tudi igralnost, saj RPG vidiki niso bili več toliko izpostavljeni, ampak so poglavitno vlogo prevzele potezne bitke, ki jih je bilo veliko več kot v pretekliku, kar seveda nekaterim ni bilo po godu, a skozi leta si je tudi Tactics priboril svojo manjšo bazo oboževalcev.
Vse tri zgoraj omenjene naslove lahko zdaj dobite preko trgovine Epic Games, za povrh pa lahko prevzamete še igro Wild Card Football, ki poskuša predstaviti ameriški nogomet v bolj risankasti obliki. To je v bistvu zdaj že drugič, ko so bile te Fallout igre podeljene preko Epic Gamesa, le da jih tokrat nudijo znotraj paketa Fallout Classic Collection, ki sem ga lahko prevzel, pa čeprav sem si trojico iger že lastil na tej platformi.
Vse naštete igre bodo brezplačne do 5. septembra, takrat pa na vrsto prideta dve novi zanimivi ponudbi: Football Manager 2024 in Sniper Ghost Warrior Contracts.
Ko smo že pri temi starejših Fallout naslovov: za bolj moderno izkušnjo si lahko ogledate projekt Fallout Vault 13, ki namerava predelati prvo igro v pogon četrtega dela, demo pa je zdaj že na voljo.
Keiichiro Toyama morda res ni tako popularno ime kot denimo Hideo Kojima ali pa Hidetaka Miyazak, a je vseeno igral pomembno vlogo v svetu preživetvenih grozljivk. Ravno on je bil namreč tisti, ki je leta 1999 nadzoroval spočetje franšize Silent Hill, ki je nato postala še bolj prepoznavna na račun drugega dela in veliko ljudi se strinja, da je ta del bil še vedno najboljši del izmed vseh izdanih. A tudi prvi del serije drži svoje navijače in ti so napeto čakali na Toyamin naslednji projekt.
Žal se je ta po prvem delu oddaljil od franšize Silent Hill in se je spravil kovati povsem novo franšizo Siren, ki pa uspeha njegovega originalnega horror dela ni ponovila. Toyama je nato za več kot desetletje pozabil na grozljivke, dokler se ni združil s studiem Bokeh Game Studio, s tem pa zdaj dela na novi srhljivki Slitterhead.
Slednja je na sejmu Pax West pokazala nekaj novega igranja in že takoj na začetku je treba zapisati, da je tole povsem nekaj drugega kot Silent Hill. Resda je tudi Slitterhead grozljivka, a tule govorimo o bolj akcijskem naslovu, kjer nastopamo v vlogi misterioznega bitja Hyokija, ki lahko na ulicah Kowlonga prevzame nadzor nad ljudmi, nakar se bori proti monstrumom, imenovanim Slitterheads, ki se skrivajo znotraj nedolžno izgledajočih ljudi.
Igralni posnetek nam najprej pokaže uvodni del, kjer se učimo mehanik in psa skočimo v um človeka, nakar se med temi selimo, saj nam je za petami nagnusni Slitterhead, ki melje vse pred sabo. Ostali igralni posnetki pokažejo nekaj raziskovanja in boja proti šefu, kjer udrihamo po njem z bizarnim orožjem in se selimo med različnimi borci, saj ti nimajo nečloveško vzdržljivost in se lahko utrudijo, pošast pa jih lahko ubije v samo nekaj udarcih.
Slitterhead vsekakor vsebuje zanimivo idejo, ki smo jo ugledali v Toyamini prejšnji franšizi Siren, a grafično gledano je tale naslov vsekakor videti zastarel, ta vtis pa še dodatno pokvarijo slabe animacije. V bistvu igra bolj kot na kakšen Silent Hill spominja na igre Yakuza, saj že sam uporabniški vmesnik namiguje na nekakšno arkadno pretepačino, kjer morate ves čas nekam hiteti in nasprotniku pravočasno parirati udarce.
Slitterhead izide 8. novembra za PC ter konzole PlayStation 4 in 5 in Xbox One ter Xbox Series X.
Privrženci žanra grozljivk “found footage” ste do sedaj zagotovo že kdaj slišali za franšizo V/H/S. Kako tudi ne bi, saj ta žanr ne vsebuje ravno veliko res kvalitetnih izdelkov, serija grozljivk V/H/S pa je v svoji zgodovini nabrala že 6 delov, zdaj pa se pretočni servis Shudder pripravlja za lansiranje sedmega, ki ga bomo klicali V/H/S/BEYOND.
Franšiza V/H/S se je rodila leta 2012 in se od konkurence razlikuje po temu, da vsak film vsebuje več kratkih zgodb, ki so med sabo največkrat povsem nepovezane. Na račun tega ima vsak film dobre in slabe štorije, zaradi česar V/H/S ni neka zadeva s perfektnim življenjepisom, a po drugi strani ta format kratkih zgodb ustvarjalcem omogoča, da v partnerstvo vpokličejo znana imena žanra grozljivk, ki lahko na takšen način tudi malce eksperimentirajo s svojimi idejami.
Tudi V/H/S/BEYOND svoje formule ne bo spreminjal in je že naznanil, da za nekaterimi “epizodami” stojijo prepoznavni režiserji. Mike Flanagan je denimo spisal epizodo “Stowaway”, ki jo je režirala njegova dolgoletna partnerka Kate Siegel, dvojec pa je skupaj posnel stvari kot so The Fall of the House of Usher in The Haunting of Hill House.
Igralec Justin Long, ki ga poznamo po grozljivki Barbarian, je skupaj z bratom spisal in režiral epizodo “Fur Babies”, medtem ko bo v epizodi “Stork” nastopil igralec Dane DiLiegro, ki je do prepoznavnosti prišel na račun filma Prey.
Napovednik nam predstavi kup kadrov, ki skačejo med različnimi idejami in očitno bomo tokrat gledali tudi v nekaj znanstveno-fantastičnih konceptov, kjer nas bodo obiskali vesoljci. V 34 sekundi lahko za hip uzremo nekega monstruma, ki več kot očitno ni iz tega sveta in treba je reči, da je videti nekam trapasto. Je pa impresiven kader, kjer nekdo pade iz letala, ki ga je neka sila popolnoma zlomila na pol in čaka nas tudi nekaj strelske akcije.
V/H/S/BEYOND izide 4. oktobra in to samo na pretočnem servisu Shudder. Ta v Sloveniji na žalost ni na voljo, zato boste morali za ogled skočiti v VPN vode ali pa počakati, da se stvar pojavi še kje drugje.
Založnik Ubisoft se že leta želi ločiti od slovesa, da ustvarja ene in iste videoigre, ki so navadno postavljene v odprti svet, vsebujejo goro brezveznih opravil in plehko glavno štorijo, igralne mehanike pa so si med raznimi franšizami čedalje bolj podobne.
Vendar pa se tega slovesa nikakor ne morejo znebiti in za te stvari so včasih krivi kar sami. Res je, da včasih pretiravajo tudi igralci, ki vsak nov Ubisoftov naslov že ob najavi označijo za “prazen svet, kjer moraš plezati na radijske stolpe”, čeprav smo te nazadnje našli v igri Far Cry 4 iz leta 2014.
Po drugi strani pa igralci in tudi kritiki že dolgo tolčemo po bobnu, da mora podjetje nekako spremeniti igralno formulo, saj je stara postala že presneto utrujajoča. In treba je reči, da se Ubisoft trudi in poskuša dostaviti nekaj svežega, a obenem ga je strah povsem zavreči obstoječe navade, ki se v takšni ali drugačni obliki prikradejo tudi v njihove novejše igre. Pri tem ni bil izjema Avatar: Frontiers of Pandora in enako pravilo velja tudi za Star Wars Outlaws.
VIDEO RECENZIJA
Razvojna ekipa: Massive Entertainment Založnik: Ubisoft Platforme: PC, PS5, XSX Nakup:Ubisoft Connect Datum izida: 30. avgust 2024 Cena: 69,99 €
Zvrst: Akcijska pustolovščina
Ubisoft je kmalu po najavi igre Outlaws to označil kot za sanjski naslov, ki si ga je že dolgo želel vsak pravoveren oboževalec franšize Vojna zvezd. In to na nek način drži, saj so se igralci skozi desetletja do obisti prenajedli žaromečev, Sile, Jedijev in Sithov in bi radi iz tega vesolja potegnili nekaj drugačnega. Kako privlačni so lahko liki, ki ne znajo uporabljati Sile in delati akrobatskih premetov med sabljanjem je dobro dokazala že serija Mandalorian in na podobno vižo poskuša zaigrati Outlaws, ki nam predstavi vesoljsko tatico Kay Vess in ta marsikak vidik svoje osebnosti povzame po bolj znanem vesoljskem junaku Hanu Solotu.
Outlaws se dogaja v že ustaljenem vesolju štorije Vojne zvezd in kakšnega posebnega znanja iz filmov stvar ne zahteva. Dovolj je že bežno znanje dogodkov – torej da je Imperij trenutno zelo močan in zganja represijo na vsakem planetu kjer se pojavi. Vseeno je priporočljivo si ogledati mnogokrat spregledani film Solo: Zgodba Vojne zvezd, saj bomo v njem videli kar nekaj najemniških taborov, ki se nato pojavijo tudi v igri.
Svet igre Star Wars Outlaws je včasih presenetljivo razgiban, tako da včasih naletite na Imperij, ki se spravi v bitke proti banditom, vi pa dogajanje lahko spremljate iz varne razdalje.
Med temi najemniškimi grupami se začne tudi naše potovanje, saj Kay poskuša pobegniti bednemu vsakdanu in preko drznih ropov nabrati dovolj bogastva, da si skupaj s svojim prisrčnim štirinožnim prijateljčkom Nixom odpre novo življenje, a enega dne oropa napačnega človeka, ki nato na njeno glavo razpiše bogato nagrado. Kay nato začne sodelovati z različnimi najemniškimi grupami, ki so si med sabo konkurenca in izdaje so naš redni popotnik, ki jih lahko tudi sami prosto izbiramo. Outlaws nam tako lepo ponudi vpogled v skrivne organizacije, ki so zaslužne za tiste največje rope in uboje preko celega univerzuma, kar je pohvalno, saj je ta vidik v filmih bolj kot ne samo bežno omenjen, v igrah pa ga sploh še nismo nikoli tako podrobno izkusili.
Na žalost splošna zgodba v Outlaws ni nekaj, kar bi bilo vredno resnega študiranja. Po uvodni sekvenci se Kay znajde na planetu Toshara, kjer si poskušamo priboriti nekaj cekina preko opravljanja manjših nalog za klane Pykes, Hutts, Crimson Dawn in, malce kasneje, še Ashiga Clan. Prvi vtisi so dokaj skromni in presenečen sem bil, da lahko v Ubisoftovi igri enkrat končno odprem mapo in me na njej takoj ne napade cel kup ikon, ki zahtevajo mojo takojšnjo pozornost. Prve ure tako opravljate misije iz glavne zgodbe in samo občasno naletite na kakšen stranski opravek, ki ne zahteva preveč mučenja.
V igranje se lahko spustite strelsko ali pa se zanašate na skrivanje. Igra ima veliko raje drugi pristop, ki pa sčasoma postane utrujajoč.
A to je samo na začetku, saj skladno z opravljanjem nalog višate tudi svoj sloves in enkrat pridete do točke, kjer vam posamezni klan ponudi svoje lastne opravke. In ravno na tej točki me je zlagoma začelo minevati zanimanje tele igre in spoznal sem trik, ki ga poskuša prikrito tule speljati Ubisoft. Po nekje desetih urah igranja na prvem planetu spoznaš, da teh brezveznih stranskih opravkov ni nič manj kot v preteklih Ubisoftovih igrah, le da ti jih tule igra dostavlja bolj postopoma, tako da na mapi nimaš preveč ikon. Kar je v bistvu še bolj tečno kot prej, saj si v pretekliku te stvari vzel kot nujno zlo in si preprosto šel na določeno točko in par teh opravkov naredil naenkrat. Tole tu ni možno, saj lahko od klanov naenkrat držiš samo nekaj nalog, za povrh pa te igra ves čas pošilja na ene in iste lokacije, ki si jih v prejšnji nalogi že obiskal in ob tem spucal bazo grdavžev. Seveda ob vsakem vnovičnem obisku sovragi spet oživijo in v eno bazo Imperija sem bil poslan na tak način trikrat, četrtič pa mi odneslo pisker in sem glasno nalogi rekel ne.
In vse te stranske naloge so povsem MMO-jevske in so tam samo za podaljševanje igralnega časa. Velikokrat moraš dobesedno samo pobrati nek predmet in ga nato odnesti do določenega cilja, vdreti v računalnik za informacijami ali pa koga osvoboditi. Pri brskanju v bazah boste morali odigrati kakšno mini igro: za vlamljanje ključavnic bo treba ritmično pritiskati tipke, kar na PlayStation 5 in kontrolerju Dualsense dejansko izpade zabavno, medtem kot pri vdiranju v računalnike skupaj sestavljate seznam ikon.
Pri vlamljanju v ključavnice je treba ritmično pritiskati na tipko, kar je težje kot se sliši.
Praktično za vsako od teh mini nalog bo treba vdreti v neko bazo, ki jo poseljuje eden od klanov in pristop do situacije je odvisen samo od nas. Stvari se lahko lotimo strelsko, kjer imamo na voljo samo svojo pištolo Blaster, ki jo lahko sčasoma nadgradimo in vmes pobiramo orožja padlih nasprotnikov, a s tem se bomo nato zamerili določeni frakciji, ki nam ne bo nato želela podarjati nove naloge ali pa nas ne bo spustila v bazo. Brez skrbi: vaš sloves pri določeni organizaciji nikoli ne more pasti tako nizko, da ga ne bi mogli popraviti, zato to žongliranje z njihovo odobritvijo ni tako pomembno kot želi predstaviti igra.
Špil ima veliko raje, da se vsake situacije lotite skrivalniško, kjer vam je v izdatno pomoč vaš spremljevalec Nix, ki lahko nasprotnika zamoti, dokler se Kay ne priplazi iz skrivališča in mu zada pijanski udarec. Če predmet izmaknete, brez da bi vas opazili, potem vam tudi klan ne bo zameril, a na žalost skrivanje ni tako dodelano kot pa bi moralo biti. Manjkajo namreč funkcije, ki bi skrivanje naredile malce bolj izpopolnjeno in najbolj bizarna je odločitev, da Kay ne more skriti trupla padlega falota, kar lahko hitro privede do alarma in vsesplošnega kaosa. Zanimivo je, da se pri ropanju Imperija stvari ne zaključijo, ko pobegnete iz baze, saj se za vami zapodi prava vesoljska policija, ki vam v slogu GTA-ja za vrat napoti patrulje, ki znajo celo postaviti zasedo in na pot se vam postavijo celo tiste ogromni samohodni AT-ST-ji.
Igra vas ob določenih trenutkih očara s svojo podobo.
Outlaws igralno formulo občasno popestri s platformskimi izzivi, ki pa niso pretirano zahtevni. Pač skačemo med različnimi previsi, vihtimo kavelj z vrvjo in vsake toliko Nixa pošljemo, da odpre določena vrata, ki so nam nedosegljiva. Izven misij stranskih opravkov ni kaj preveč, saj lahko stavimo na dirke z vesoljskimi konji ali pa iščemo sled za kakšnim skritim zakladom. Izjema tule je mini igra Sabacc, ki smo jo videli tudi v filmu Han Solo in čeprav je sprva videti zakomplicirana, je dokaj enostavna in nas spremlja tudi na drugih planetih ter služi kot lep vir kreditov.
Denarce lahko porabimo za nakup nove opreme, saj na Kay lahko navesimo različne dele oblačil, ki ji izboljšajo statistike ali pa kupimo dele za nadgradnjo orožja. S pridnim igranjem lahko tudi nadgrajujemo naše veščine vendar je ta sistem nekam zmeden: igra ne vsebuje sistema nabiranja izkušenjskih točk, ampak stvari odklepamo tako, da opravimo določene izzive tipa “5x zamoti nasprotnika” ali pa “uspešno odkleni skrinjo v manj kot dveh poskusih”. Te nadgradnje so bile tako velikokrat presenečenje, saj se niti nisem trudil, da bi jih odklenil, a znajo pomembno vplivati na razvoj našega lika.
Kot vsaka novodobna igra tudi Outlaws vsebuje mini igrico, ki se tule imenuje Sabacc in vas urno potegne vase.
Kar me je morda najbolj razočaralo je sam igrin svet. Ta sicer vsebuje lepo grafično podobo, čeprav opcija “Performance” na konzoli PlayStation 5 malce preveč ubije ločljivost, a je preveč sterilen. Podrobnosti v njem ne manjka in NPC-ji se sprehajajo naokoli, med sabo čebljajo, se vozijo po cesti in preklinjajo vaše zabijanje v njih. A po drugi strani civilistov ne moreš ustreliti ali povoziti s svojim zvestim Speederjem, stranske osebe, ki vas spremljajo na potovanju pa tudi niso preveč zapomljive. Sem notri bi prištel tudi Kay, ki ima nekam bledo osebnost in ji manjka karizma. Rešuje jo Nix, ki je presneto prikupna zverinica in je zvesti sopotnik v vseh situacijah.
Star Wars Outlaws se izkaže za zanimiv produkt, ki vas bo velikokrat navdušil in občasno tudi razočaral. Največ boste iz igre potegnili tisti, ki obožujete tako Vojno zvezd, kot tudi formulo Ubisoftovih iger in se te do sedaj še niste naveličali. Gre za spodoben izdelek, ki pa bi bil lahko veliko več, če bi se razvijalec Massive in založnik Ubisoft zares upala povsem opustiti preteklost in dostaviti nekaj povsem svežega, a po drugi strani se sprašujemo, če po vseh teh letih kaj takšnega sploh še znajo dostaviti.
Razvijalec The Game Kitchen je nase opozoril z dvojcema izjemno krvavih, od strani gledanih iger Blasphemous, ki sta sicer imeli malce pikslasto grafiko, a je dizajn te bil tako grotesken in animacije tako podrobne, da ti je ob igranju postalo kar malce neugodno, pa čeprav na zaslonu ni bilo niti sledu o kakšnih 4K teksturah ali ray tracing osvetljevanju.
Studio ima zdaj dovolj oblikovanja igralne izkušnje, ki je poskušala v 2D podobo prenesti mehanike “soulslike” naslovov in hkrati ohraniti metroidvania prvine, zato se je spravil delati nekaj povsem svežega. In očitno The Game Kitchen ne hodi preveč na dopuste, saj so pred kratkim razkrili svoj novi naslov The Stone of Madness, ki ne obstaja samo v njihovih glavah in v obliki kratkega dražilnika, ampak je glede na napovednik že dobro razvita zadeva, ki izide enkrat naslednje leto. Impresivno, glede na to, da je Blasphemous 2 star samo eno leto in čeprav je ta videti zelo podobno originalu, je razvijalec potrdil, da je bila igra na novo zgrajena od temeljev navzgor.
The Stone of Madness bo povsem drugačna igra kot Blasphemous. V bistvu je tole skrivalščina, kjer bomo nadzorovali pet različnih osebkov, ki bodo poskušali pobegniti iz španskega samostana. A tole ni povsem običajen samostan, saj je hkrati tudi zapor in junaki Agnes, Leonora, Eduardo, Amelia, in Alfredo se po njem ne bodo smeli prosto gibati, ampak se bodo morali izogibati pozornim očem stražarjev in čimprej poiskati bližnji izhod.
Na poti pa jim ne bodo stali samo varnostniki, ampak tudi druge, manj fizične stvari. Vsak od osebkov se bo ponašal s svojimi lastnimi sposobnostmi, ki mu bodo pomagale pri pobegu in tega bo najlažje načrtovati podnevi, ko so stražarji manj pozorni na naše premikanje. Ponoči jih bo naokoli manj, a bodo pri pregledovanju hodnikov in soban bolj ažurni, takrat pa se bodo okoli začeli poditi tudi duhovi. Ti imajo prijetno lastnost, da bodo našim herojem začeli načenjati um in če se bomo predolgo ubadali s paranormalnim, bodo nekateri od njih začeli dobivati stalne fobije, ki se jih ne bo tako enostavno rešiti in kako znajo take stvari uničiti vašo kampanjo zna dobro povedati marsikak veteran igre Darkest Dungeon.
The Stone of Madness je vsekakor intriganten naslov, ki se sicer igra povsem drugače od Blasphemousa, vendar se je The Game Kitchen do sedaj že dvakrat izkazal, zato mu zaupamo tudi v tretje. Razvijalec izid načrtuje za nekje začetek leta 2025, ko bo igra izšla za PC ter konzole PlayStation 5, Xbox Series X in Nintendo Switch.
Govorice o nadgradnji konzole PlayStation 5 so zdaj bolj žive kot kadarkoli prej in čeprav Sony zadeve še vedno ni uradno najavil, se je o njej na nedavno zaključenem sejmu Gamescom odprto govorilo in nekateri razvijalci so celo zamaknili izide svojih iger, saj te želijo sinhronizirati z izidom prenovljene konzole.
Tako se zdi, da je uradna najava tik pred vrati in to tezo podpira tudi znani in zanesljivi leaker billbil-kun iz francoske spletne strani Dealabs, ki je dobil vpogled v prenovljene konzole in je za to dobil tudi slike, a pravi, da zaradi avtorskih pravic teh ne sme deliti preko spleta, je pa zaradi tega spočel skico, ki nam zdaj lahko služi kot prvi vpogled v njeno obliko.
Leaker je ob skici podelil tudi nekaj informacij. Povsem nepresentljivo naj bi se nova konzola preprosto imenovala PlayStation 5 Pro in bo tako kot originalna konzola na voljo samo v beli barvi, a bo na sredini vsebovala trojico črnih zarez, po katerih se bo razlikovala od svoje šibkejše sestre. Konzole ne bodo spremljali kakšni prenovljeni kontrolerji, tako da se bo treba zadovoljiti z običajnim belim DualSensom, ki je tudi sam dobil malce nadgrajeno verzijo DualSense Edge.
Billbil-kun ne more potrditi, ali bo Pro verzija vsebovala enoto za poganjanje fizičnih ploščkov ali pa bo prenovljena konzola samo digitalna. Sam je na slikah videl digitalno verzijo in možno je, da bo PlayStation 5 Pro na voljo v dveh različicah. Navsezadnje so fizične igre še vedno tu in je za njihovo ukinjanje še malček prezgodaj.
Žal leaker ne ve ničesar novega glede strojnih specifikacij, ki so tako še vedno predmet ugibanj in nihče zaenkrat ne ve, kakšno nadgradnjo v igrah bo prinesla Pro različica konzole. Aprila letos je YouTuber Moore’s Law is Dead trdil, da se je dokopal do ravno teh informacij in po njegovih informacijah naj bi bi nova konzola vsebovala možnost “navijanja” procesorja, ki bi takt obratovanja dvignil za okoli 10 % na 3,85 GHz. Moč grafičnega čipa naj bi medtem iz 10,28 preskočila na 33,5 teraflopov, kar naj optimizacijo iger izboljšalo za nekje 45 % – v končni fazi bi največ pridobili tisti naslovi, ki v igrah vključujejo ray tracing osvetljevanje.
Billbil-kun pravi, da naj bi Sony novo konzolo napovedal zelo kmalu. Nekateri viri pravijo, da naj bi se nova konferenca PlayStation State of Play pripravljala že za september, nakar bi PlayStation 5 Pro izšel v decembru.
Piratstvo filmov in serij je zopet v polnem razmahu, čeprav se je to davno nazaj ob predstavitvi Netflixa malce upočasnilo. V zadnjih letih pa so se stvari močno spremenile, saj je pretočnih servisov kot listja in trave in mesečna položnica, če si naročen na večino od njih, se je zdaj pošteno napihnila. Gledalci so si nato delili račune in tako malce ublažili stroške, a založnikom to seveda ni bilo všeč, zato so ukinili tudi to opcijo, zato so se ljudje zlagoma začeli zatekati v objem spletnega piratstva.
V Sloveniji to pomeni množične registracije na portal Infire, ki je nasledil Partis in prenašanje torrentov, a nekaterim imajo vseeno še vedno raje, da na izbrani film ali serijo zgolj kliknejo in že takoj lahko začnejo z gledanjem. Ta način ogledov je na spletu ponujalo cel kup strani, a zdaj se je začel tudi na te vršiti pritisk in v zadnjih nekaj mesecih je ugasnilo cel kup popularnih strani, ki so ponujale brezplačno gledanje raznorazne vsebine.
Ena največjih takšnih strani se je imenovala Fmovies, ki je bila nedavno ugasnjena, za to pa je zaslužna koalicija ACE oziroma Alliance for Creativity and Entertainment, ki jo sestavljajo podjetja NBCUniversal, MGM in Disney. Stran Fmovies je bila zagnana leta 2016 in njeni lastniki so medtem ustvarili še sestrske strani kot so myflixer, heymovies, bflixz in movies7, te pa so med januarjem 2023 in junijem 2024 nabrale za 6,7 milijarde ogledov.
Vse te strani so bile zdaj ugasnjene, operirale pa so iz Vietnama – tamkajšnja policija je tudi aretirala dvojec, ki naj bi bila lastnika strani. Ugasnjena je bila tudi domena Vidsrc.to, ki je ponujala gostovanje datotek nelegalnih strani, ACE pa pravi, da naj bi tudi ta pripadala lastnikom strani Fmovies.
Predsednik ACE-ja Charles Rivkin je za spletno stran Variety povedal, da je to velika zmaga njegove organizacije, saj so uničili korenine piratskih spletnih strani.
Te dni pa žalujejo tudi oboževalci piratske anime vsebine, ki jim je odveč plačevati naročnino na Crunchyroll. ACE se je spravil tudi na spletne strani, ki so ponujale vsebino japonske animacije in to v sodelovanju z organizacijo Content Overseas Distribution Association oziroma CODA, ki ima sedež na Japonskem in je v sodelovanju z Brazilijo že februarja in marca 2023 ugasnila kar 36 strani z nelegalno anime vsebino. Zdaj pa je bila v onostranstvo poslana tudi stran Aniwave, prejšnji mesec pa je ugasnila tudi stran AnimeFlix.
Vsi večji ponudniki zabavne vsebine so očitno v teh dnevih stopili na prste spletnih piratov in čeprav se tudi strokovnjaki strinjajo, da piratstva ne bo tako lahko ubiti in da je to kot mitološka pošast Hidra, kjer se po odsekani glavi vedno pojavi neka nova, je takšno ugašanje strani še vedno boleč udarec za spletne pirate, saj ob tem ne izgine vsebina, ampak tudi ljudje, ki so nadzorovali vsebino in skrbeli, da je ta dejansko aktualna in visoke kvalitete. Nadomestki ugasnjenih strani bodo zagotovo sčasoma prišli, a kdo ve kdaj in v kakšni obliki.
Razvijalec Warhorse Studios ima te dni polne roke dela z zaključnim poliranjem svojega težko pričakovanega naslova Kingdom Come: Deliverance 2, ki ga oboževalci realističnih srednjeveških iger čakamo že vse od leta 2018, ko se je med nami pojavil original. Do izida nadaljevanja nas loči še okoli pol leta in Warhorse namerava medtem igralce spomniti, da je prvi del še vedno vreden preigravanja in nosi unikatne igralne mehanike, ki jih konkurenčni naslovi ne ponujajo, saj ti preprosto ne obstajajo.
Iger, ki se dogajajo znotraj obdobja srednjega veka imamo resda cel kup, a težko boste našli enoigralsko izkušnjo, ki jo boste izkusili preko prvoosebnega pogleda, ki ga zapustite samo v kakšni vmesni sekvenci. Vse ostalo boste primorani izkusiti skozi oči glavnega junaka Henryja, kar vključuje jahanje konja, nabiranje cvetlic, smukanje skozi taborišča, trgovanje in bojevanje. Slednje je še posebej vredno omembe, saj z mečem lahko napadamo iz različnih strani, izvajamo zapletene kombinacije napadov in vsake toliko poprimemo tudi za lok, ki sploh ne vsebuje merka, da bi vedeli kam sploh ciljate.
Zdaj lahko vso to vsebino izkusite preko brezplačnega vikenda na Steamu. Razvijalec je od danes pa vse do do konca nedelje igro ponudil v zastonjski preizkus, a že zdaj lahko pozabite, da bi v tem kratkem časovnem oknu lahko podoživeli celo kampanjo, saj je to v svoji srži dokaj težak RPG, ki zahteva mnogo ur za preigravanje. Brezplačni vikend je tako bolj demo, ki vas želi prepričati v poln nakup, a k sreči je ta znižan za kar -90 % na vsega 2,99 €. Za tako kvaliteten naslov je tole prava kraja, a še bolj priporočamo, da si za evro več privoščite nakup zbirke Kingdom Come: Deliverance Royal Edition, ki vsebuje tudi vse izdane DLC-je in tudi ti so več kot vredni preigravanja, saj lepo dopolnijo originalno zgodbo.
Kingdom Come: Deliverance bo takšen popust nudil do 5. septembra, medtem ko je drugi del zaenkrat planiran za 11. februar 2025.
Netflix zelo rad oživlja pripovedi raznih morilcev, ki so včasih tudi serijske nravi in čeprav so se nekateri že začeli pritoževati, da poveličevanje teh psihopatov morda ni ravno najbolj pametna poteza, gledanost ostaja visoka in pretočni gigant bo v tej smeri nadaljeval, dokler takšne zadeve ne bodo utrpele upada gledalcev.
Dve leti nazaj smo vsi spremljali serijo Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story, ki je bila spočeta po resničnih umorih serijskega morilca Jeffreyja Dahmerja, enaka ekipa pa nam bo kmalu predstavila še en slaven pokol, ki je svoj čas šokiral ZDA.
Monsters: The Lyle and Erik Menendez Story nam bo predstavila zgodbo bratov Menendez, ki sta leta 1989 ubila svoja starša s puškami, primer pa je postal tako slaven na račun premožnosti družine Menendez in nivo brutalnosti, ki sta ga sina takrat spočela. Oba sta bila hitro pripeljana pred sodnika in sta bila ločeno sojena, a poroti ni uspelo doseči obsodbe za oba. Nakar se je pravniška bitka zopet ponovila leta 1996 in takrat sta bila oba obsojena na doživljenjski zapor, brez možnosti pogojnega izpusta. Za rešetkami še vedno čepita danes, stara 53 in 56 let.
Za Monsters: The Lyle and Erik Menendez Story smo že prej dobili en dražilnik, kjer vidimo brata, kako stojita pred vilo, preden se spravita na pokol, Netflix pa je zdaj izdal nov srhljiv napovednik, kjer je pred kamero cela družina, ki s kislimi nasmeški pozira za portret, v ozadju pa slišimo dialog staršev Kitty (Chloë Sevigny) in Joséja (Javier Bardem), ki se tikata temačne preteklosti te družine. Sinova sta namreč očeta obtožila dolgoletnega spolnega nadlegovanja, zaradi katerega sta na koncu tudi storila svoje grozljivo dejanje.
Monsters: The Lyle and Erik Menendez Story na Netflix prihaja 19. septembra, zgodbo pa bomo spremljali preko devetih epizod – vse od teh bodo izdane na dan premiere.
Skočili smo že skoraj v september in za marsikoga to pomeni, da so začele zgodnje priprave za Noč čarovnic in te se velikokrat preselijo tudi v svet videoiger. Tega se zavedajo tudi založniki, ki za izid v oktobru pripravijo izide grozljivih iger ali pa vsaj skupaj spravijo omembe vredne popuste takšnih naslovov, Sony pa je že zdaj napovedal, da bo ena od iger njihove septembrske PlayStation Plus ponudbe vsebovala tudi eno grozljivko.
Ta sliši na ime Little Nightmares 2 in jo osebno štejem za eno svojih najljubših grozljivih pripovedi, ki nosi res unikatno podobo in čeprav igralne mehanike niso nič zares posebnega, je to eden od tistih naslovov, ki se ga splača preigrati že samo zaradi depresivno obarvane vizualne podobe, ki si jo boste nato še dolgo zapomnili. Če vam bo drugi del všeč, potem se lahko brez posebnega oklevanja spravite tudi v igranje originala, oba dela pa je ustvaril razvijalec Tarsier Studios, ki zdaj dela na novi igri Reanimal in ta je vizualno praktično enaka njihovima prejšnjima igrama, razvijalec Supermassive Games pa medtem dela na Little Nightmares 3.
Poleg grozljivke se boste lahko preizkusili tudi v svetu bejzbola, saj na servis prihaja igra MLB The Show 24. Odkrito povedano o tem športu ne vem ničesar in čeprav so mi približno znane mehanike, osebno kije raje izrabim v kakšnih zombijaških naslovih. Je pa MLB The Show 24 vsekakor videti grafično impresivno in če ste privrženec tega športa, kakšne druge konkurenčne simulacije v temu športu nimate, tole pa lahko zaženete tako na konzoli PlayStation 4, kot tudi PlayStation 5.
Tretja igra na žalost ni Hogwarts Legacy, ampak Harry Potter: Quidditch Champions, ki je v bistvu bolj svež naslov kot pa njej popularni bratranec. Zadevo je razvil Unbroken Studios in se vrti okoli jahanja metle v napetih obračunih Quidditcha, svojo zvestobo pa lahko zaprisežete Slytherinu, Hufflepuffu, Gryffindoru ali Ravenclawu in se nato spustite v večigralske bitke. Quidditch Champions trenutno še ni na voljo za igranje in bo tako svojo premiero doživel skladno s septembrsko ponudbo PlayStation Plusa.
Vse naštete igre bodo na voljo od 3. septembra dalje, do 2. septembra pa si lahko še vedno naberete avgustovsko ponudbo, ki zajema igre Lego Star Wars The Skywalker Saga, Five Nights at Freddy’s Security Breach in Ender Lilies: Quietus of the Knights.
Ljubitelji RPG iger zagotovo poznate francoskega razvijalca Spiders, ki je v igričarski industriji prisoten že dolgo in še vedno ni dostavil neke takšne uspešnice, zaradi česar bi se zares lahko prebili med tiste najbolj cenjene razvijalce. Se pa studio neprestano izboljšuje: Greedfall je bil skorajda odličen naslov, Steelrising pa zanimiv poskus ustvarjanja soulslike formule, ki pa je potrebovala še nekaj dodelave.
Studio je trenutno zaposlen z dvema projektoma, a nihče se ni zavedal, da je njihova rast izmučila delavce do te mere, da so nedavno objavili odprto pismo, v tem pa se pritožujejo nad celim kupom stvari, ki jih je v zadnjih letih spočelo vodstvo.
Pismo je podpisalo 44 od 95 zaposlenih in našteva vrsto problemov, ki jih je vodstvo že leta ignoriralo. Delavce predvsem skrbi stabilnost samega razvijalca, saj se počutijo, kot da so lahko vsak trenutek odpuščeni, prav tako pa naj vodilni ne bi imeli vizije glede obstoječih projektov in za te postavljajo nerealistične cilje. Pri tem je bila specifično omenjena igra Greedfall 2, ki bo 24. septembra izšla v programu Early Access, nakar naj bi v manj kot letu dni dobili finalni produkt. Podpisniki pisma pravijo, da je ta rok povsem nerealističen in da so že dolgo vztrajali, da bi igra morala že veliko prej skočiti v Early Access testiranje.
Člani ekipe pravijo, da je studio Spiders zdaj podoben ladji, ki nima nikogar za krmilom in da so z vodstvom že večkrat poskušali vzpostaviti dialog, a je bil ta vedno zavrnjen. Zato so za 2. september napovedali stavko, ki od vodilnih zahteva jasno vizijo prihodnosti in večje spremembe znotraj studia, ki vsebuje tudi neenakopravnost spolov in moški naj bi bili plačani veliko več kot pa ženske. Štrajk bo potekal pred pisarno razvijalca, hkrati pa se bo odvil znotraj namensko vzpostavljenega Minecraft strežnika.
Vodstvo studia se je že odzvalo in za spletno stran Insider Gaming podalo izjavo, v tej pa vse obtožbe zavrača in da naj te niti približno ne kažejo realno sliko znotraj pisarn. Uradniki pravijo, da so s člani ekipe že poskušali organizirati sestanek, a je bil ta neuspešen, zdaj pa naj bi se le dobili na štiri oči proti koncu tedna, s čimer verjetno želijo tudi preprečiti nastanek stavke. Kaj vse to pomeni za Greedfall 2 in če bo ta še vedno izšel v prej napovedanem časovnem okvirju pa je zaenkrat seveda uganka.
Leto nazaj smo se čudili in hlastali za zrakom, ko smo ugledali najavo predelave igre Half-Life 2, ki je v kratkem dražilniku zopet vzbudila gorečo željo po vnovičnem preigravanju tega 20 let starega naslova. Žal na tej obdelavi ne dela Valve, ampak razvijalec Orbifold Studios, ki je v bistvu sestavljen iz talentiranih modderjev. Ti so za predelavo igre vzeli Nvidijino orodje RTX Remix, ki omogoča vpeljavo ray tracing učinkov v starejše naslove, a niso se ustavili samo tu, saj so ustvarili povsem nove modele in izrisali nove teksture, tako da je Half-Life 2 RTX videti kot pravoverna in profesionalna predelava originalne igre.
Orbifold Studios je na sejmu Gamescom predstavil uro novega igranja, ki pa nas na žalost ne popelje skozi potek kampanje, saj se celotna predstavitev odvije samo znotraj mape Nova Prospekt. Veteranski igralci se boste tega dela kampanje zagotovo spomnili, saj je Nova Prospekt v bistvu zapor, ki vsebuje polno vojakov Combine in njihovih samodejnih strojnic, ki jih nato lahko izrabimo tudi za svoje namene, za povrh pa lahko na svojo stran vpokličemo vojsko Antlionov.
RTX predelava je vsekakor videti čudovito, čeprav bi bilo res lepo videti nekakšno primerjavo z originalnim izdelkom, saj se marsikdo ne bo zavedal, kaj vse je novega v tem projektu in kako močno lahko k atmosferičnosti pridoda novo osvetljevanje. Ray tracing se v tej igri nahaja na vsakem koraku, saj bo na takšen način izrisan čisto vsak vir svetlobe. Za igranje bo tako skoraj nujno posedovati grafično kartico RTX 4. generacije, ki podpira tehnologijo “Frame Generation”, saj boste brez te skoraj zagotovo primorani v gledanje zatikajoče se slike.
Hold on.
👀Is Valve secretly working on TWO Half-Life games?👀
Žal projekt še vedno nima datuma izida, tako da bo za igranje in obnovo prijetnih spominov treba biti še malce potrpežljiv. Do takrat si lahko ogledate napovednik iz januarja, ki prikaže prenovljeno sliko grozljivega mesta Ravenholm, znova pa so se začele pojavljati govorice, da naj bi Valve delal na novih Half-Life projektih.
Verjetno se že zavedate, da sta nekaj dni nazaj Sony in njegov studio Firewalk Studios v roke igralca poslala novo streljačino Concord in to samo na račun tega, da se trenutno vsi iz tega naslova norčujejo in internet je poln “memov” glede igrine igralne baze, ki je te dni naravnost katastrofalna.
Da se igra morda ne bo ravno dobro obnesla na trgu nam je namignil že njen prvi napovednik, ki je bil med igralci slabo sprejet, saj je zadeva resda vsebovala lepo grafično podobo, a je ta malce preveč spominjala na Marvelovo franšizo Varuhi galaksije, igralno pa je bila hitro označena za klon Overwatcha. Nakar se je igralcem tudi priskutilo dejstvo, da je treba za tole večigralsko streljačino na Steamu odšteti 40 €, medtem ko je množična konkurenca povsem brezplačna.
Slabo sprejeto je bilo tudi beta testiranje, ki je prineslo nizko bazo igralcev in že takrat je bilo jasno, da bo Sony nekako moral spremeniti strategijo do končnega izida. A založnik je vztrajal pri svojem in je hkrati upal, da morda na trgu vendarle še vedno obstaja prostor za izdajo plačljive večigralske izkušnje, kjer igralcem ne treba plačevati za sezonske prepustnice in mikrotransakcije, saj je vse to vključeno znotraj originalnega nakupa igre.
A trg je pokazal drugačno sliko. Concord je največ igralcev nabral na dan izida in še takrat se je ta številka ustavila pri žalostnih 697 igralcih. To je za večigralski naslov tako visoke produkcije čista katastrofa, saj se za igranje preprosto moraš zanašati na druge udeležence, drugače gledaš prazne strežnike, polne računalniško vodenih nasprotnikov. V bistvu se sploh ne spomnim, kdaj bi nazadnje izšel kakšen visokoproračunski naslov, ki bi ob izidu pokazal tako slabe številke: iz glave lahko navržem samo Square Enixovo igro Babylon’s Fall, ki ji je založnik kmalu po izidu umaknil podporo in ta igra je vsaj posedovala še enoigralsko kampanjo in je na Steamu presegla 1.100 igralcev.
Concord je izšel tudi na Sonyjevi lastni konzoli PlayStation 5 in čeprav tam nimamo zanesljivih podatkov glede igralne baze, si lahko pogledamo seznam najbolj prodajanih iger in Concord se v tem primeru nahaja šele na četrti strani, kar bi ga postavilo nekje na 82. mesto razpredelnice.
Vprašanje torej ostaja, kakšna je prihodnost te igre in če ta sploh obstaja. Igralna baza na Steamu se namreč samo krči in tistih 700 igralcev se zdaj slišijo kot sanjske številke, saj je Concord včeraj zabeležil 241 igralcev, med časom tipkanja tega članka pa znotraj igre najdemo vsega 120 ljudi. Skoraj zagotovo bo igra kmalu deležna znižanja, a bojim se, da ji pomagalo ne bo niti to in da bo stvar morala postati povsem brezplačna, če bo Sony v njo želel prinesti nekaj sveže krvi, a seveda nato ostaja vprašanje, kakšen bo nato postal finančni model tega naslova.
Najbolj je razočaran je sam razvijalec Firewalk Studios, ki naj bi v razvoj Concorda vložil kar 8 let, Sony pa je ob tem zapravil milijone evrov. V današnji igričarski industriji to pomeni množična odpuščanja, a rezultat Concorda je bil tako slab, da v sledečih mesecih ne bi bili presenečeni, če bi se Sony odločil povsem zapreti studio.
Ena bolj bizarnih odločitev založnika EA-ja se vrti okoli njihove igre The Sims 4, ki so jo predelali za vse možne sisteme in jo za igranje ponudili tudi povsem brezplačno – a igra nikoli ni bila in verjetno tudi ne bo nikoli predelana za konzolo Nintendo Switch. Kar je nekako skregano z logiko, saj bi tole zadevo marsikak igralec užival tudi v prenosni obliki in življenja svojih Simčkov nadzoroval tudi med vožnjo z avtobusom ali ležernim poležavanjem na plaži.
Napravi Nintendo Switch se zdaj izteka življenjska doba in že naslednje leto naj bi za njo dobili naslednika, Japonci pa se morajo medtem zanašati na raznorazne predelave in manjše projekte, ki bodo vseeno nanesli nekaj evrov. In eno od svojih predelav je včeraj najavil tudi založnik EA, a žal ne tisto, ki jo nekateri pričakujejo že vse odkar je The Sims 4 prvič prispel na naše ekrane.
Namesto tega bomo dobili predelavo igre MySims, ki je originalno izšla leta 2007 za konzolo Nintendo Wii in nam je takrat dostavila bolj srčkano in manj realistično podobo, kjer lahko ustvarimo svojega junaka in preko njega nato gradimo hiške in te tudi opremljamo, za povrh pa se lahko zamotimo z raznimi stranskimi aktivnostmi.
Za Nintendo Switch bomo dobili predelavo dveh MySims iger – druga od teh se imenuje Kingdom in vsebuje bolj srednjeveško podobo, skupaj s princesami, vitezi in kralji, a igralna formula se preveč ne razlikuje od originala. Ob gledanju napovednika boste verjetno dobili kakšno asociacijo na Nintendovo franšizo Animal Crossing, ki se je na Switchu zelo dobro prodala, zato ostaja misterij, zakaj je EA toliko dolgo čakal s svojimi predelavami Simsov.
MySims: Cozy Bundle na Nintendo Switch prihaja 19. novembra in igralci boste zagotovo veseli tudi nadgrajene grafične podobe, ki jo boste našli samo v temu paketu iger. Tudi cena ni zastrašujoča, saj bo za tole zabavo treba odšteti samo 39,99 €.
Pred nami je september, ki ga imajo nenormalno radi tudi vsi proizvajalci tehnične robe, ki si začetek meseca radi rezervirajo za predstavitev svojih najnovejših izdelkov. V Nemčiji bo potekal sejem IFA, Apple pa je že zdaj medijem poslal vabila za svoj prihajajoči dogodek, ki so mu nataknili ime It’s Glowtime.
Tako kot vedno Apple ni ob vabilu direktno napovedal, kaj vse lahko pričakujemo iz te predstavitve, čeprav nam je vsem že zdaj jasno, da bomo dobili prvi vpogled v novo serijo telefonov iPhone 16. Ti telefoni sicer že dolgo niso prejeli kakšne res takšne nadgradnje, da bi obstoječi kupci nujno morali nadgraditi svoje naprave, čeprav je lanska serija uvedla konkretne spremembe, saj je Apple končno presedlal na polnjenje naprav preko vhoda USB-C.
Analitiki za letos ne napovedujejo kakšnih znatnih sprememb, čeprav bodo nadgradnje čipa verjetno prišle v vse verzije telefonov iPhone 16. To je nuja, saj smo na lanski konferenci veliko slišali o njihovi umetnopametni inteligenci Apple Intelligence, ki pa jo zaenkrat podpirata samo telefona iPhone 15 Pro in Pro Max. Umetno inteligenco bodo verjetno želeli preseliti na svoj celoten ekosistem telefonov, zaradi česar se bomo verjetno pošteno naposlušali o prednosti te tehnologije in kako bo ta pomembno vplivala na naš vsakdan.
YouTube kanal ZolloTech trdi, da se je že dokopal do raznobarvnih variant osnovnih modelov telefona iPhone 16 in pri teh je najbolj opazna nova razporeditev kamer, ki se vrača k tisti že znani obliki, kjer se leči nahajata druga pod drugo in nista več tako izstopajoči, medtem ko se je svetilka preselila malce bolj stran. iPhone 16 naj bi ravno tako ukinil fizično stikalo preko katerega smo stišali telefon in to na vseh modelih in tega zamenjal z “Action” gumbom, ki mu bomo lahko sami nastavili funkcionalnost.
Dogodek bi nam znal predstaviti tudi novo verzijo ur Apple Watch in prišli smo že do 10. generacije tega izdelka. Ravno zato bi se znala nova ura imenovati Apple Watch X, ta pa naj bi prejela nov čip in tudi večjo velikost, saj naj bi Apple razmišljal o ukinitvi 41 mm verzije in bi rad predstavil večjo, velikosti 49 mm. Zaradi tega naj bi spremembe dobil tudi pašček, kar zna tudi pomeniti, da stari paščki z novejšo uro ne bi bili več kompatibilni. Dodatno bi znali na predstavitvi nekaj slišati tudi o naslednji verziji slušalk AirPods 4, ki naj bi jih dobili v več cenovnih različicah.
Predstavitev It’s Glowtime se bo odvila 9. septembra ob 19.00 in jo bo moč spremljati preko zgornjega video okna.
Serija RPG iger Heroes of Might & Magic ima tako dolgotrajno zgodovino, da bo naslednje leto praznovala že svojo 30. obletnico. Pravice do imena si danes lasti Ubisoft, a temu ni bilo vedno tako, saj so prve igre izšle leta 1995 izšle izpod založnika New World Computing, nakar so šle v roke podjetja 3DO, Ubisoft pa je licenco kupil leta 2003 in od takrat izdal kar nekaj naslovov in potem serijo leta 2015 z izdajo igre Might & Magic Heroes VII za nekaj časa poslal na hladno.
In zdaj se avanture herojev in magije zopet vračajo med nas, saj je bila pred kratkim napovedana povsem nova igra Heroes of Might & Magic: Olden Era in glede na napovednik je tale projekt že v dokaj kompletiranem stanju.
Olden Era ne bo nadaljevala štorije sedmice, ampak nas bo vrnila povsem na začetek serije, saj bomo v bistvu gledali dogodke, ki so se odvili še pred tistimi iz čisto prve igre. Čaka nas nova nelinearna kampanja na skrivnostnem kontinentu Jadame, ta pa se bavi s tako velikimi težavami, da zna te razplesti samo nek heroje, ki ga bomo seveda nadzorovali mi.
Čakajo nas različne frakcije in v igri bo teh različnih taborov šest, Ubisoft pa je zaenkrat potrdil pet od njih: Sylvan, Dungeon, Temple, Necropolis in Hive. Tudi šesta stran bo sčasoma razkrita, a to zaenkrat založnik čuva za nek kasnejši datum.
Glede na napovednik lahko pričakujemo dobro udejanjeno grafično podobo, ki se bo držala prvin serije Heroes of Might & Magic, Ubisoft pa je že zdaj napovedal možnost večigralstva in sodelovalnega igranja, ustvarjati pa bo moč tudi čisto svoje mape in te nato deliti z drugimi igralci.
Heroes of Might & Magic: Olden Era izide v drugi četrtini 2025, zanimivo pa je, da bo stvar najprej izšla v obliki Early Access in to samo na Steamu.
Veteranski igralci RPG-jev se zagotovo še danes spomnite igre Gothic 3 in kako zanimivo zgodbo razvoja je s sabo prinesel dotični naslov. Pisalo se je leto 2006 in nemški razvijalec Piranha Bytes je po dveh uspešnih poglavjih sage Gothic začel kovati njen tretji del, a že v samem štartu so naredili napako. Maloštevilna ekipa si je namreč postavila cilj ustvariti ogromen in širen svet za raziskovanje, ki bi se lahko spopadel s takrat aktualno Bethesdino igro The Elder Scrolls: Oblivion in čeprav Nemcem poguma ni manjkalo, preprosto niso imeli dovolj delovne moči, da bi lahko v nekem normalnem časovnem okvirju ustvarili tako velik projekt, avstrijski založnik JoWood pa tudi ni imel takšne zaloge denarja, da bi lahko razvoj podpiral leta.
Igra je tako izšla v nedokončanem stanju in rezultat je bil katastrofalen, saj je Gothic 3 izgubil večino stvari, ki so iz preteklih delov naredile kultno uspešnico, za povrh pa je igra imela toliko hroščev, da vsi ti še danes niso povsem popravljeni. Tudi po izidu so se dogajale čudne stvari: Piranha Bytes se je kmalu odtujil od projekta, JoWood pa je za popravljanje hroščev zaprosil skupnost, nakar je izdal še bolj katastrofalni dodatek Forsaken Gods, ki so ga izdelali kar neki Indijci. Celoten razplet te zgodbe je bil tako obsežen, da je založnik izdal uradno opravičilo ter kasneje kmalu zaprl vrata, franšiza Gothic pa se šele zdaj, po skoraj dveh desetletjih odsotnosti, spet postavlja na noge.
The unannounced Gothic 3 Classic has been rated by the ESRB for PS4, Xbox One, and Switch: https://t.co/UASMJbRiXU
Worth noting that Gothic Classic and Gothic II Complete Classic are currently only available on Switch, so maybe those are coming to PS4 and Xbox One as well? pic.twitter.com/IALlJRkQdD
Kljub vsem napakam je Gothic 3 vseeno nabral nekaj oboževalcev in ti bodo zdaj veseli, da založnik THQ Nordic igre ne namerava povsem pozabiti. Na spletni strani ESRB, ki se bavi s podeljevanjem starostnih oznak prihajajočih iger se je namreč pojavil nov zapis za igro Gothic 3 Classic, ki ima zraven zapisan izid na konzolah PlayStation 4, Xbox One in Nintendo Switch.
To bi pomenilo, da bo tretji del kmalu znal dobiti manjšo obdelavo, kar je THQ Nordic v zadnjih dveh letih naredil tudi s preteklima deloma Gothic 1 in 2, saj sta obe ti igri na voljo tudi preko konzole Nintendo Switch. Razlika tule je dejstvo, da je potencialni Gothic 3 najavljen tudi za Xbox in PlayStation in ne ti platformi prejšnji izdaji nista prišli. Tako se špekulira, da bi lahko na ti konzoli prišle vse tri predelave Gothic franšize, kar bi bila vsekakor lepa novica za potrpežljive oboževalce te serije in dobrodošlo bi bilo, če bi stvar prišla tudi na PC, saj te predelave med drugim vsebujejo tudi namensko podporo za kontrolerje, ki na obstoječih PC verzijah trenutno manjka.