20 let nazaj smo se naravnost utapljali v vrsti legendarnih iger

Čas je, da si nataknemo nostalgična očala in se ozremo v igričarsko preteklost, ki jo je vedno lepo obuditi in se spomniti vseh tistih iger, ki so smo jih preigravali po cele dneve, mnogokrat pa se nam v spomin prikrade tudi kakšna igra, zaradi katere smo se pravzaprav zaljubili v ta dinamični in vedno pester svet videoiger.

In začetek drugega tisočletja je bil v tem pogledu v marsičem prelomen, saj smo takrat skoraj vsako leto dobili vrsto iger, ki so popularne tudi dve desetletji kasneje. Ne bomo zdaj rekli, da dandanes ne dobivamo več dobrih in zapomljivih iger, a hkrati se je treba vprašati, koliko teh naslovov bo resnično prestalo test časa in se jih bomo spomnili tudi leta 2043.

Eno najbolj rodovitnih let se je za igričarje pripetilo točno 20 let nazaj, ko je v 2003 izšlo res kup legendarnih naslovov in prav je, da se jih spomnimo s kratkim zapisom.

Call of Duty

Tako je, čisto prvi Call of Duty se je rodil davnega leta 2003, ko nam je frišni razvijalec Infinity Ward pokazal spopad 2. svetovne vojne na način, ki ga nismo videli nikoli prej. Sicer so drugosvetovne streljanke v tem obdobju že obstajale in takrat je bilo na tem mestu najbolj popularno ime Medal of Honor, vendar pa nam je Call of Duty dostavil bolj filmsko izkušnjo, ki smo jo lahko doživeli skozi tri različne kampanje, te pa so nas postavile na ameriško, britansko in sovjetsko stran, vsem pa je bilo skupno streljanje nacijev.

Prvi Call of Duty pa se ni proslavil samo na račun dobre kampanje, ampak ga je odlikovalo tudi odlično večigralstvo, ki je bilo nato samo še nadgrajeno preko dodatka United Offensive. Original je še danes močno igran povsod po svetu in tudi v Sloveniji.

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

20 let nazaj smo dobili tudi nadaljevanje kultne tretjeosebne streljanke Max Payne. Razvijalec Remedy Entertainment nas je zopet postavil noirsko obarvane ulice New Yorka, v glavni vlogi pa se je spet našel detektiv Max Payne, ki se po spletu naključij združi z morilko Mono Sax.

Max Payne 2 nam je postregel z vsem tistim, kar je že iz originala naredilo takšno uspešnico. Tu so bili napeti strelski segmenti z upočasnjevanjem časa, izkušnjo pa je krasila nadgrajena grafična podoba in boljša fizika. Zgodba je bila enako zamorjena kot prej in smo jo spet spremljali skozi zanimive, stripovsko obarvane sekvence, novost pa je bila dejstvo, da smo lahko nekaj igranja izkusili tudi skozi oči Mone Sax.

Franšiza Max Payne je kasneje dobila tudi tretji del, a tega je namesto Remedyja razvil Rockstar, ta pa je Maxa odpeljal v raziskovanje Brazilije. To ni bilo všeč ravno vsem in zaradi tega franšiza počiva vse od leta 2012, Remedy pa je lani najavil, da bosta prva dva dela doživela znatni predelavi, ki pa še nimata datuma izidov.

Prince of Persia: The Sands of Time

Ubisoft nas je novembra 2003 naravnost odpihnil, saj je takrat izid doživel odlična igra Prince of Persia: The Sands of Time, ki je povsem prerodila žanr akcijskih platformščin. Do takrat se igralci preprosto nismo imeli priložnosti srečati z igro, ki bi v enem paketu dostavila napreden boj, napredne platformske izzive, odlično grafiko in animacije, ki so nas pustile odprtih ust.

The Sands of Time je bil tako dober, da je v bistvu začel oblikovati Ubisoftovo prihodnost, saj je ta vse vložil v razvijanje igralne formule, ki jo je najprej dostavil ravno Prince of Persia. Franšiza je dobila nekaj nadaljevanj, a nato je založnik določene prijeme igre preselil v franšizo Assassin’s Creed, takrat pa je ubogi perzijski princ padel v pozabo.

Ubisoft se sicer že dolgo trudi dostaviti predelavo tega legendarnega naslova, a ta je bila že večkrat prestavljena in trenutno nima zakoličenega datuma izida.

Star Wars: Knights Of The Old Republic

Razvijalec BioWare je 20 let nazaj pokazal, da lahko v štorijalnem okolju Vojne zvezd poveš tudi kakšno zgodbo, ki se ne tiče Skywalkerja in Han Solota. Tako se je rodil projekt Star Wars: Knights Of The Old Republic, ki ga mnogi še danes smatrajo za eno od najboljših pripovedi znotraj Vojne zvezd, pristaši RPG-jev pa še danes igri podarjajo tople besede.

Trik igre je bilo dejstvo, da nas je zgodba preselila tisoče let v preteklost, ko je bilo vesolje polno Jedijev in Sithov. BioWare je na ta način dobil svobodo povedati čisto svojo zgodbo, brez da bi se morali ukvarjati s tem, da bi dogodke organično povezali s filmi. Tako smo dobili razburljivo zgodbo, ki se osredotoča na boj med dobrim in zlim, med igranjem pa so nas spremljali vrhunsko spisani kompanjoni in zanimive stranske naloge.

Tako kot večina stvari na tem seznamu bo tudi Star Wars: Knights Of The Old Republic dobil predelavo. Na njej je sprva delal razvijalec Aspyr, a se je nato nekaj zapletlo, zato je zadevo v roko dobil Saber. Upamo, da nam morebitni prihajajoči PlayStation Showcase pokaže kakšen utrinek igranja in nemara vsaj približno leto izida.

Warcraft III: The Frozen Throne

Blizzard je včasih rad delal na strategijah in leta 2002 je dostavil eno od najboljših: Warcraft 3. Leto kasneje so nato dokazali, da uspeh trojke ni bil naključje, saj so leta 2003 izdali dodatek The Frozen Throne, ki je postal eden najboljših dodatnih vsebin, kar so jih zabeležile videoigre.

The Frozen Throne je nadaljeval zgodbo originala in nam predstavil novo raso Blood Elf, kampanja pa je postala še bolj raznolika od prej. Obstoječe “civilizacije” so pridobile nove enote in stavbe in večigralstvo je postalo še bolj tekmovalno. A najbolj je navdušila zgodba, kar je za strategijo nekoliko nenavadno, a Frozen Throne je dostavil naravnost neverjetne vmesne sekvence, s tako spektakularnim koncem, da se ob njem še danes naježimo.

Blizzard je spektakularni uspeh strategij pretvoril v masovni večigralski projekt World of Warcraft, ki še danes dobiva nove dodatke, na žanr strategij pa so vmes pozabili. Warcraft 3 in dodatek The Frozen Throne sta sicer prejela predelavo Reforged, a ta je bila slaba, o kakšnem Warcraftu 4 pa lahko trenutno samo sanjamo. Phil Spencer, šef Xboxa, je sicer v intervjuju povedal, da bi bila prihodnost franšiz Warcraft in Starcraft pod Microsoftovim vodstvom hudo vznemirljiva, a nakup založnika Activision Blizzard je bil pred kratkim blokiran, tako da kdo ve, če bo kdaj kaj iz tega.

Need for Speed: Underground

Leto 2003 je bilo zanimivo tudi za dirkače, saj se je takrat rodila popularna igra Need for Speed: Underground. Založnik EA je takrat lovil navdušenje, ki sta ga prinesla prva dva filma franšize Hitri in drzni, a namesto da bi delali licenčno igro, so raje izkoristili svojo znamko Need for Speed in preko nje dostavili nekaj nočnega uličnega dirkanja.

In zadeva je takrat igralce odpihnila, saj smo lahko opremljali avte z raznimi dodatki, gor lepili svoje dizajne ter se nato zapodili skozi vrsto različnih dirk na katerih nas je spremljala odlična glasbena spremljava. EA je samo leto zatem spočel nadaljevanje Underground 2, ki je vse prijeme originala samo še nadgradilo, Need for Speed pa je zaradi teh dveh iger zopet užival slavo, ki mu je do takrat že malce upehala.

Franšiza Need for Speed od takrat ni več doživela kakšne tako velike uspešnice kot sta jih dostavili Underground igri. EA sicer še vedno izdaja nove naslove – zadnjega smo dobili lani v obliki igre Need for Speed Unbound – vendar je postalo jasno, da v njih ne vlaga več toliko sredstev, kot jih je včasih, kljub prošnjam oboževalcev pa nikoli nismo dobili igre Underground 3.

To je samo nekaj naslovov iz leta 2003, saj če bi imel čas bi bil ta članek vsaj trikrat daljši. Častne omembe si zaslužijo še igre Beyond Good & Evil, Final Fantasy X-2, The Simpsons: Hit & Run, The Lord of the Rings: The Return of the King, Manhunt, Silent Hill 3 in Star Trek: Elite Force 2.

Leto 2003 je bilo vsekakor spektakularno in dobra novica je to, da te klasike nikoli ne bodo ostale pozabljene. Oživeti jih poskušajo bodisi založniki preko uradnih predelav ali pa modderji, ki pridno skrbijo za neuradne popravke in grafične nadgradnje.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

2 KOMENTARJI

  1. 20 let nazaj ali več? Age of Empires 2, Call of Duty, Counter Strike, Need for Speed 1, Lego Racers, Hugo, DSJ Ski Jumping ipd.

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime