In zgodba enega najbolj prepoznavnega oblikovalca RPG izkušenj na evropskih tleh je zdaj očitno zaključena. Da se je razvijalec Piranha Bytes znašel v velikih finančnih težavah je bilo znano že na začetku tega leta, saj je težke čase priznal sam razvijalec in takrat v javni objavi zapisal, da dela na novem projektu in da zanj zdaj iščejo novega založnika. Nemški studio je bil leta 2019 kupljen iz strani založnika Embracerja, a ta je v zadnjem letu zaradi propadle kupčije s Savdsko Arabijo začel masivna odpuščanja in preživeli so samo razvijalci, ki so kazali potencial za zaslužek.
Piranha Bytes med prinašalce denarja ni spadal, saj je ta studio zadnji dve desetletji živel predvsem na slavo svojih prvih dveh iger Gothic, nakar so naslednji projekti na tak ali drug način zveste oboževalce vsaj malce razočarali. Spočeli so denimo trilogijo iger Risen, a mnogi se strinjajo, da je bil dober samo prvi del, medtem ko sta nadaljevanji izgubili čar prejšnjih iger. Studio si je nato malce popravil z igro Elex, ki sicer ni bila zanič, a še vedno ni dosegala višav iger Gothic 1 in 2 po katerih so igralci še vedno imeli apetit – dober dokaz tega je mod The Chronicles Of Myrtana: Archolos, ki je zaradi svojega prepričljivega sveta urno priboril pozornost igralcev in si celo prislužil laskavi naslov moda desetletja.
Piranha Bytes je sicer dobila še eno šanso za preživetje z igro Elex 2, ki je izšla leta 2022, a ta je bila gromko razočaranje: niso je marali ne kritiki, ne igralci, zaradi česar je bil tudi dobiček slab. Naslednje igre iz njihovih rok zdaj ne bomo videli, saj je poljska spletna stran CD Action včeraj sporočila, da je studio dokončno zaprl svoja vrata, saj za svoj naslednji projekt ni našel založnika. Bivši zaposleni je slikal žalostne prizore zaprte pisarne, ki je bila dokončno razmontirana. CD Action predvideva, da sploh ne bomo dobili kakšnega poslovilnega pisma in da bo legendarni studio potihem odšel v večna lovišča.
Piranha Bytes naj bi s svojim poslovanjem zaključila ob koncu junija, že lani novembra pa naj bi se od studia poslovil njen vodja Bjorn Pankratz. Ta je ravno tako včeraj najavil ustanovitev novega razvijalca Pithead Studio, ki ga bo vodil s svojo ženo Jennifer. Pithead bo delal manjše, bolj fokusirane RPG igre, več informacij pa naj bi dobili kmalu.
Ustanovitev nekakšne indie različice prejšnjega studia bi moral biti za oboževalce vsaj majhen žarek upanja, a vsi nad njim niso navdušeni. Govorice namreč pravijo, da je bil ravno Bjorn tisti, ki je nasprotoval delu na novem Gothicu in se je želel od te licence čim bolj oddaljiti, čeprav so ostali člani ekipe želeli zopet skočiti v Gothic svet. Stvar je nato napredovala do te mere, da je Embracer ustanovil povsem nov studio Alkimia Interactive, ta pa trenutno dela na polnopravni predelavi prvega Gothica.