Televizijska serija Fallout je bila nepričakovan uspeh. Sicer smo vsi vedeli, da bo ta zadeva, ki je nastala po igričarski predlogi, nase privlekla kar nekaj oči, a bolj malo jih je bilo, ki so pričakovali tudi kvalitetno spisan scenarij, detajlno poustvarjen svet in avtorje, ki spoštujejo izročilo iger in tega ne poskušajo izumiti na novo, ampak v njemu samo povedati neko novo zgodbo.
Uspeh pa je nepripravljenega ujel tudi založnika Microsofta, ki si zdaj že nekaj let lasti razvijalca Bethesdo, ta pa je najbolj znan po fantazijski seriji The Elder Scrolls in franšizi Fallout, čeprav slednje niso izumili sami, ampak za njo skrbijo od tretjega dela dalje. Vso to trenutno navdušenost bi Microsoft lahko dodobra izkoristil s prodajo kakšnega čisto novega naslov, ki bi izšel skladno s 1. sezono serije, a žal založnik za kaj takšnega ni imel pripravljenega nič. Sony je denimo ob splavitvi svoje serije The Last of Us ob nekje isti čas v prodajo porinil predelavi obeh iger, Microsoft ter Bethesda pa sta na splet porinila malce obnovljeno igro Fallout 4, ki pa je na PC področju povzročila več težav kot pa dobrodošlih novosti, Fallout 76 pa denimo še zdaj nima namenske verzije, ki bi bila optimizirana za konzoli Xbox Series X in PlayStation 5.
Novinar Jez Corden je na podkastu The Xbox Two Podcast povedal, da se Microsoft še kako dobro zaveda, da si ljudje želijo novega Fallouta in da je zdaj začel razmišljati o ideji, da bi peti del prišel na spored malce prej kot pa je bilo načrtovano pred uspehom serije. Franšizo namreč še vedno trdo za vajeti drži Bethesda, ki je sicer resda ogromen razvijalec, a kljub svoji številčnosti lahko delajo hkrati na samo enem projektu. V zadnjih dveh desetletjih jim je ogromno časa zavzel razvoj igre Fallout 76, nakar so še več let namenili kovanju kode za Starfield, oba ta naslova pa sicer nista bila polom, a ravno tako nista zažigala prodajnih lestvic.
Bethesda ima zdaj skoraj vse sile usmerjene v razvoj naslednjega poglavja serije The Elder Scrolls in šele po temu bo prišel na vrsto Fallout, kar bi izid te igre postavil nekje v leto 2030 – debelih 15 let po četrtem delu in čez vsa ta leta bo tudi televizijska serija najverjetneje zaključila s svojim obratovanjem.
Edini način, da bi Fallout 5 izšel prej bi bila opcija, da se razvoj porine v roke nekomu drugemu, a vprašanje seveda ostaja: komu? Logična izbira bi bil razvijalec Obsidian Entertainment, ki je leta nazaj razvil hvalevredno igro Fallout: New Vegas, a ta ima trenutno polne roke z razvojem projekta Awoved, hkrati pa delajo še na The Outer Worlds 2. Druga možnost je razvijalec inXile entertainment, ki ima izkušnje iz postapokaliptičnih svetov, saj stoji za serijo Wasteland, vendar pa ta ekipa že dela na igri Clockwork Revolution.
Microsoft bi lahko ustanovil tudi povsem ločen studio, ki bi delal samo na Fallout vsebini, a to spet ni tako lahka naloga in tudi če z razvojem začnejo ta hip, bomo na končni izdelek čakali leta, saj je dandanes že običajno, da ustvarjanje nove AAA igre traja nekje od štiri do pet let.
Microsoft ima lahko tako velike želje, a tudi njegov neusahljiv proračun tule ne more pomagati. Igralci lahko samo upajo, da so tiste govorice o predelavi igre Fallout 3 resnične in da je bil tako vsaj ta naslov že nekaj let v izdelavi, dobra pa bi bila tudi ideja o predelavi prvih dveh iger, ki jih nadzorujemo iz izometrične perspektive in takšna obdelava ne bi smela zahtevati tako veliko časa.
Vprašanje pa seveda je, če so vse to samo pobožne želje. Igralci od Microsofta namreč ne pričakujejo preveč: nedavna anketa na forumu ResetEra je pokazala, da jih večina pričakuje, da založnik ne bo naredil absolutno ničesar.