Ko je Sony najavil svojo prenosno konzolo PlayStation Portal, je naredil eno trapasto potezo, ki pa je bila tako velika, da se je marsikdo vprašal, v čem je sploh smisel te naprave. PS Portal namreč ni bil samostojna naprava v slogu Steam Decka, ampak v bistvu zgolj podaljšek dnevnosobne konzole PlayStation 5, brez katere uporaba ni bila mogoča, saj smo preko spleta pretočno prenašali igranje v ročno konzolo.
Sonyjeva filozofija tega izdelka je bila, da je konzola namenjena prvenstveno uporabi znotraj doma, in to za tiste trenutke, ko je domači televizor zaseden s strani partnerja oziroma otrok ali pa si je nekdo zaželel igranja v udobju svoje postelje. A uporabnikom je bilo že od začetka bizarno, zakaj Sony ni omogočal tudi igranja preko pretočnega servisa PlayStation Plus Premium, ki takšno tehnologijo že ponuja, in vključitev te v napravo, kot je PlayStation Portal, bi bila zato logična in bi ji dala veliko večji smisel za nakup.
Kljub temu minusu je bila prodaja veliko boljša, kot jo je verjetno pričakoval tudi sam Sony, zato je ta končno spregledal, da bi lahko iz nje iztisnil še nekaj dodatnih cekinov, če bi njen ekosistem odprl novi bazi uporabnikov. Zato je pretočno igranje včeraj tudi uradno omogočil na tej napravi in tako uporabniku za igranje iger ni treba več vklapljati konzole PlayStation 5 oziroma je sploh posedovati.
Sony je tako na en mah naredil dve pametni potezi: PS Portal lahko zdaj igramo tudi zunaj doma, in to kjerkoli, kjer je možna dobra brezžična povezava, nase pa je privlekel tudi potencialne stranke, ki jim je PlayStation 5 predrag, a bi sprejeli plačevanje naročnine PlayStation Plus Premium. Prav tako je Premium zdaj dobil nov bonus, saj se je do sedaj od stopnje Extra ločeval le glede pretočnega igranja starejših naslovov s konzole PlayStation 3, zdaj pa je ta stopnja za lastnike naprave PS Portal postala precej bolj privlačna.
PlayStation Portal je na voljo tudi v Sloveniji – na Mimovrste ga prodajajo po ceni 225 €. Več o tej novi posodobitvi si lahko preberete v uradnem blogu.
Pomnilnik znotraj računalnika ali prenosnika je ena tistih komponent, ki jo uporabnik običajno zapostavi in ji niti ne posveča preveč pozornosti, dokler si ne želi v računalnik zadegati kakšne ekstra ploščice pomnilnika in ugotovi, da so cene nenadoma močno poskočile. Industrija pomnilnikov gre velikokrat skozi takšne ogromne poskoke cen in zdaj smo ravno sredi enega takšnega, saj so cene zopet poletele v nebo.
Spletna stran Tom’s Hardware piše, da je cena pomnilnika v enem letu narasla kar za 171 % in da smo trenutno še vedno v fazi draženja, naslednje leto pa zna navaden uporabnik naleteti tudi na primere pomanjkanja zalog.
In kaj točno je razlog za takšen dvig cen? Tokrat krivec niso kriptovalute, ampak umetna inteligenca, ki je trenutno vroča tema tehnološkega sveta in vsako podjetje že gradi svoje podatkovne centre, ti pa so izjemno požrešni po pomnilniku. Za preračunavanje algoritmov so sicer najbolj priljubljeni RDIMM- in HBM-pomnilniki, vendar to vpliva tudi na navadnega uporabnika, ki ima v svojem igričarskem PC-ju nameščene DDR5 pomnilniške paličice. Proizvajalci pomnilniških modulov so namreč začeli proizvodnjo obračati v smer teh podatkovnih centrov, saj je tam povpraševanje tako ogromno, da so zapolnili vse svoje proizvodne kapacitete. Posledično je navadna stranka postavljena v čakalno vrsto, kar pomeni manjše zaloge DDR5-pomnilnika in višje cene obstoječih zalog.
Dvig cen ni prizadel samo ameriške industrije, ampak se je preselil tudi že med nas. Spletna stran EIGRE.si ima priročno orodje za sledenje cenam, kjer lahko vidimo šokantne rezultate. Poglejmo si denimo dražji in popularni primer Kingston Fury 64 GB DDR5 6000 MT/s pomnilnika, ki je junija stal 207 €, trenutno pa se ta komplet pomnilnika prodaja za kar 377 €. Potem je tu malce cenejši Kingston Fury Beast 32 GB DDR5 5600 MT/s, ki je junija stal 93 €, zdaj pa na trgu zanj velja cena 188 €.
Kdaj se bodo te cene umirile, ni znano, saj umetna inteligenca še vedno ne kaže znakov upočasnitve – še več, potreba po pomnilniku zna biti tam še večja, saj zdaj vsi skačejo na trend umetnopametnih videoposnetkov, ki zahtevajo še večje kapacitete. Trenutno je tako najbolj pametna odločitev nakup predsestavljenih računalnikov, kot je serija UVI PC-jev – ti ne samo da držijo ceno, ampak so zaradi Black Friday razprodaje celo znižani.
Razvijalec Poncle je leta 2022 na Steam pripeljal svoj prvi in za zdaj edini naslov Vampire Survivors, ki mu na prvi pogled, zgolj po slikah igre, ne bi pripisovali veliko možnosti za uspeh. A tu res velja rek, da knjige oziroma igre ne moreš soditi po platnicah oziroma naslovnicah. Vampire Survivors se je namreč izkazal za projekt, ki je eksplodiral v priljubljenosti, in nekaj časa nisi mogel obiskati nobene forumske teme, ne da bi ti nekdo priporočil ta naslov.
Še posebej so ga imeli radi lastniki prenosnih naprav, kot je Steam Deck, saj je igra vizualno preprosta in nezahtevna do strojnih virov. Zaradi tega tudi ni bila požrešna do baterije, zato si lahko z enim polnjenjem v njej preživel ure in ure. In teh ur se je pri nekaterih igralcih nabralo več kot pri kakšnem dolgem RPG-ju, saj ta roguelite vsebuje dokaj preprosto, a hudo nalezljivo igralno formulo: premikaš se po bojišču in se boriš proti vampirjem, tvoj junak pa ves čas sam zamahuje z orožjem. Med igranjem postajate čedalje močnejši, a na vas se zgrinjajo vedno večje horde nasprotnikov. Igra v bistvu nima konca, saj je cilj zgolj preživeti čim dlje.
Točno to formulo bo zdaj Poncle preselil tudi v svoj naslednji projekt Warhammer Survivors. Tokrat bo šlo za igro z večjim proračunom, saj nosi uradno licenco Warhammer vesolja, za igro pa stoji tudi založnik Auroch Digital, ki ima očitno zelo rad naslove z retro podobo, saj je med drugim spočel tudi priljubljeni naslov Warhammer 40.000: Boltgun.
V Warhammer Survivors boste lahko nastopali v vlogah priljubljenih oseb iz Warhammer vesolja, še bolj zanimivo pa je dejstvo, da boste lahko izbirali med znanstvenofantastičnim vesoljem Warhammer 40K ali pa fantazijskim Age of Sigmar – vsak od teh bo ponudil svoje unikatne heroje in valove nasprotnikov.
Datum izida je trenutno zastavljen precej na široko, v leto 2026, znotraj Steama pa si igro že lahko dodate na seznam želja.
Igričarski žanr avantur je šel v svoji zgodovini skozi več iteracij. Desetletja nazaj smo se zabavali v izdelkih, ki nam jih je prinašal založnik LucasArts, nakar smo skočili v malce bolj moderno 3D-ero avantur, ki jim je poveljevala franšiza Syberia. Nato je na sceno stopil Telltale Games in predstavil novo obliko avantur – takšno, kjer so bile uganke porinjene na stran, bolj pa sta šteli zgodba in razne odločitve, ki smo jih sprejemali tekom igranja.
Na žalost je razvijalec pri izdaji iger pretiraval in nase navlekel preveč licenc, ki so bile presneto drage. Ko so se igralci naveličali njegovih iger, ki so se vedno šlepale na isto igralno zanko, je prodaja upadla, studio pa je nato zaprl svoja vrata. A njegovi zaposleni so še vedno želeli delati igre in so v sebi nosili strast do ustvarjanja, zato so se združili v novega razvijalca Adhoc Studio. Ta je v zadnjem mesecu predstavil svojo prvo igro o superjunakih Dispatch, ki dejansko ni le kakovostna, ampak se je tudi prav dobro prodajala.
Adhoc ni le skopiral formule iz prejšnjih Telltalovih iger, kot sta The Walking Dead in The Wolf Among Us, ampak je dodal povsem nov, unikaten zaplet. V igri nadzorujemo skupino superjunakov in jih kot komandir postaje pošiljamo na različne misije, pri tem pa moramo paziti, da na posamezno nalogo pošljemo pravo osebo. Vse to dopolnjujejo zanimive misije, prelepa grafična podoba in odlično glasovno podajanje, ki zagotovo ni bilo poceni – v igri nastopata Aaron Paul, ki se ga spomnimo iz serij Kriva pota in BoJack Horseman, ter Charles White, ki je gledalcem bolj znan kot YouTuber Cr1TiKaL.
2 days. 80 million copies sold.
Would've been nice.
We sold 1 Million in 10 days though.
Still pretty good.
Adhoc se je poslužil tudi strategije izdajanja igre po epizodah, kar je nekoč počel tudi Telltale, a z razliko, da je bila ta strategija tokrat dejansko uspešna. Razvijalec je namreč ponosno sporočil, da je v desetih dneh od izida prodal milijon izvodov svoje igre, kar je za njihov prvi projekt iz tako zapostavljenega, če ne že pozabljenega žanra iger, presneto zavidljiv uspeh.
Prodaja bo zagotovo še poskočila, saj Dispatch šele danes dobiva svoji dve zaključni epizodi, celotno zbirko pa lahko na Steamu prevzamete za vsega 28,99 €, medtem ko na konzoli PlayStation 5 stane 34,99 €.
RPG-igra Pillars of Eternity bo letos praznovala svojo 10. obletnico, njen razvijalec Obsidian Entertainment pa je že nekaj časa nazaj napovedal, da namerava to svečano leto obeležiti tudi z večjo posodobitvijo za igro. Tokrat ne bo šlo zgolj za popravke hroščev, temveč za vpeljavo novega, poteznega načina igranja, ki dandanes spremlja skoraj vse RPG-je z izometrično perspektivo.
Takšen način igranja je novejši generaciji igralcev predstavil razvijalec Larian z igro Divinity: Original Sin in ga izpopolnil s svojim zadnjim naslovom Baldur’s Gate 3. Obsidian je sicer že pri Pillars of Eternity 2 kasneje omogočil potezno igranje, a je bilo to nekoliko nerodno – teh napak pa ne nameravajo ponoviti s prihajajočo posodobitvijo za prvi Pillars of Eternity.
Kaj točno bo drugače, je Josh Sawyer razkril v novem videu, ki se na kratko dotakne največjih sprememb. Za razliko od drugega dela bo igranje v poteznem načinu tukaj opcijsko in ga boste po želji vklopili v nastavitvah; kasneje pa se bo znotraj uporabniškega vmesnika za te namene pojavil poseben gumb. To bo omogočilo, da bomo spopade s sovražniki lažje opravili v realnočasovnem boju, za zahtevnejše šefe pa bomo lahko preklopili v poteznega – podobno taktiko je uporabil tudi razvijalec Owlcat pri igrah Pathfinder.
Za igralce, ki bi radi vse preigrali izključno v poteznem načinu, bo prav tako poskrbljeno, saj bodo naši napadi v takšnem načinu igranja bolj smrtonosni, kar bo pomagalo pri hitrejši razrešitvi lažjih bitk, ki bi se sicer preveč vlekle. Dodano bo tudi nekaj dodatnega uravnoteženja statistik, edina stvar, ki še manjka, pa je podpora kontrolerjem – tako bi igro lažje igrali na televizorjih ali Steam Decku. Obsidian te podpore za zdaj ni omenil, kar je nekoliko čudno, saj ta že obstaja pri konzolnih verzijah igre.
Beta testiranje se začne že to sredo, 5. novembra, in bo odprto za vse igralce, končni izid pa za zdaj še ni znan.
Obisidan ima očitno res rad to franšizo, ki bi ji rad ponudil še eno priložnost. Žal pa prodaja ne izpolnjuje njihovih želja: drugi del je bil sicer lep napredek v primerjavi s prvim, a preprosto stvari ni kupilo dovolj ljudi, da bi lahko razvijalec takoj upravičil razvoj tretjega dela. Februarja letos smo sicer dobili ločeno avanturo v Pillars svetu imenovano Avowed, a tudi te sumijo nizke prodaje zaradi česar Obisidan do sedaj ni predstavil nobenih načrtov glede razvoja dodatnih DLC-jev.
Igre Saints Row so od nekdaj veljale za nekakšno alternativo bolj znani seriji Grand Theft Auto in nekaj časa so bile te igre celo odlična popestritev za vse tiste, ki so si želeli destrukcije v sodobnem urbanem okolju. Na žalost je dno kakovosti dosegel zadnji del iz leta 2023, ki je bil v bistvu zamišljen kot nekakšen ponovni začetek celotne franšize, a so ga kritiki popljuvali, prodaja pa je bila tako slaba, da je igra povzročila celo zaprtje studia Volition.
S tem se je pred dvema letoma zdelo, da o seriji Saints Row še dolgo ne bomo slišali ničesar, vendar založnik Embracer v njej očitno še vidi nekaj potenciala. Na spletu se je namreč oglasil Chris Stockman, ki je imel eno vodilnih vlog pri ustvarjanju prvega Saints Rowa, in ta je v intervjuju za spletno stran Esports Insider izjavil, da so njegovi nekdanji sodelavci povsem zgrešili bistvo te franšize, ko so jo želeli leta 2023 ponovno zagnati. Po njegovem mnenju je bila največja napaka dejstvo, da razvijalec sploh ni vedel, zakaj je celotno serijo resetiral, pri tem pa se je znebil še likov, ki smo jih skozi leta spoznali in se nanje tudi navezali.
V istem intervjuju je založniku Embracerju namenil javni poziv, naj ga kontaktirajo glede svežega začetka Saints Rowa, saj ima za takšen projekt konkretne ideje in bi lahko zbral kar nekaj članov stare ekipe, ki bi nato pomagali pri razvoju. Njegov poziv je bil očitno uspešen, saj je Chris včeraj na uradni Saints Row veji Reddita zapisal, da ima dobre novice – Embracer ga je namreč kontaktiral in povabil, naj jim v pisarni predstavi svojo idejo. Več podrobnosti ni razkril, a to je jasen znak, da je založnik zainteresiran za nadaljnji razvoj te franšize – ena od Chrisovih idej je bila vrnitev v sedemdeseta, kjer bi videli, kako so člani tolpe Saints Row sploh začeli svojo pot kriminala.
Chris je tako oboževalcem te serije prižgal novo svečko upanja, a jasno je, da nas od dejanskega končnega izdelka, pripravljenega za igranje, loči še veliko let čakanja.
Zdi se mi, kot da že en teden neprestano pišem samo o igričarskih grozljivkah, in zaradi tega od mene ne boste slišali pritoževanja. Tole je namreč moj najljubši žanr zabave v vseh možnih medijih, pa naj bodo to igre, filmi, serije ali pa knjige – dobre doze horrorja se enostavno ne morem naveličati, še posebej pa to velja za obdobje med praznikom noči čarovnic.
Tega se zavedajo tudi založniki videoiger, ki te dni izkoriščajo za najavljanje svežih srhljivih projektov, trgovina Epic Games pa se je odločila dneve popestriti z novim parom odličnih grozljivih izkušenj – in za to od vas ne zahtevajo niti evra.
Najprej je tu igra Five Nights at Freddy’s: Into the Pit iz leta 2024, ki je izšla lani, in čeprav je kar nekaj igralcev že pošteno sitih franšize Five Nights at Freddy’s, je Into the Pit dostavila dovolj svežo igralno izkušnjo za visoke ocene na Metacriticu in Steamu. V glavno vlogo je postavljen Oswald, ki nekega dne zaradi želje po avanturah obišče zapuščeno picerijo, nakar je preseljen v drugo časovno obdobje. Padel je v nočno moro, iz katere bo težko pobegnil, za petami pa mu bodo ves čas zlobne robotske lutke, ki so zdaj znane že vsakemu navdušencu nad igričarskimi grozljivkami. Into the Pit je poseben tudi zaradi svoje retro podobe in nadzora, saj igro spremljamo iz stranskega pogleda, a to igre očitno ni prikrajšalo na področju grozljivosti. Svojo kopijo lahko prevzamete tule.
Drugi zanimivi in trenutno brezplačni naslov je Bendy and the Ink Machine, ki je izšel leta 2017 in ima podoben zgodbeni zaplet kot Into the Pit. Skočili bomo v kožo Henryja, ki obišče zapuščeni animacijski studio Joey Drew Studios, nakar se mora spopasti z otroškimi maskotami, ki pa niso tam, da bi ga zabavale, ampak ga želijo spraviti v onostranstvo. Bendy and the Ink Machine ima prav tako lepe ocene na Steamu, lepo vizualno podobo pa boste tule raziskovali prek klasičnega prvoosebnega pogleda – vaša kopija igre vas čaka na naslednji povezavi.
Obe igri bosta za brezplačen prevzem na voljo samo še do 6. novembra.
Filmska franšiza Paranormalno velja za eno bolj napetih predstavnic žanra »found footage«, ki pa ni popolna. Paramount je iz želje po čim večjem zaslužku spočel preveč filmov, zaradi česar je kakovost jasno upadla, tako da je med gledalci najbolj časti vredna originalna trilogija. Nakar so se vsi naslednji deli začeli preveč oddaljevati od prvotno začrtane ideje.
Smo pa tudi na igričarskem področju dobili en kakovosten izdelek, saj se je leta 2017 rodil VR-projekt Paranormal Activity: The Lost Soul. To je ena redkih iger, ki me je dejansko prestrašila, žal pa studio VRWERX nikoli ni spravil skupaj nadaljevanja. To sušo na področju iger bo poskušal nadomestiti razvijalec Darkstone Digital, ki ga poznamo po kakovostni igri The Mortuary Assistant, zdaj pa dela na igri Paranormal Activity: Threshold.
To ne bo VR-naslov, ampak bolj klasična grozljivščina, ki bo v glavno vlogo postavila par Daniela in Jessico Stewart. Zakonca sta se vselila v nov dom, a v njem kmalu odkrijeta čudne simbole in predmete, ki so bili skriti v stenah. Seveda ne traja dolgo, preden se začnejo dogajati resnično strašljive stvari, Daniel pa bo vse to poskušal dokumentirati prek domače kamere.
Threshold vsekakor ima potencial dostaviti nekaj resničnih strašljivih trenutkov – upam le, da se Darkstone Digital ne bo preveč zanašal na vmesne sekvence, saj za res prepričljive animacije preprosto nimajo proračuna. Bolje bi bilo, če bi se zaradi tega osredotočili na hišo, ki bi najprej ponudila subtilno strašenje, dokler situacija za par ne bi postala čedalje bolj nevzdržna. Stran na Steamu obljublja izvajanje ritualov in skakanje skozi različna časovna obdobja, kar so spet stvari, ki Paranormalnemu ne pritičejo – vsaj ne v zgodnjih filmih, ki z razlogom veljajo za najbolj kakovostne.
Paranormal Activity: Threshold še nima datuma izida, zato ga lahko najverjetneje pričakujemo šele nekje v prihodnjem letu.
Nihče ne more razvijalcu Don’t Nod očitati, da je len, saj je ta studio od leta 2015 izdal kar devet iger, kar pomeni, da so praktično vsako leto dostavili nov naslov, in kar je pri tem še bolj pohvalno, da sta samo dva prišla iz iste franšize. Don’t Nod se je proslavil leta 2015 z igro Life is Strange, ki v njihovem katalogu še danes velja za njihov najboljši izdelek, od takrat pa so svojo roko preizkusili tudi v drugih žanrih: leta 2018 smo dobili vampirsko tretjeosebno akcijado Vampyr, leta 2023 pa so izdali pogumno platformščino Jusant, ki se mi zdi v očeh igričarjev precej podcenjena.
Don’t Nod je imel tudi nekaj finančnih težav in pri njem smo zabeležili odpuščanja, a razvijalec kljub temu zdaj optimistično gleda v svoj prihodnji projekt, ki bo zanj spet nekaj novega – Aphelion bo namreč studio prvič odpeljal v znanstvenofantastični svet, ki bo v sebi nosil tudi primesi grozljivk.
Skočili bomo v leto 2060, ko je življenje na Zemlji postalo nevzdržno, zato vsi obupano iščejo nov kraj za preživetje človeške rase. Upanje ponudi na novo odkriti planet Persephone, ki pa je zamrznjen in ga je treba raziskati. Na planet je poslana prva posadka, ki jo sestavljata glavna junaka Thomas in Ariane, a par ima to smolo, da pri pristanku doživi nesrečo in sta vržena na različni lokaciji. Med igranjem bomo parček poskušali ponovno združiti.
Aphelion bo veliko stavil na preživetvene mehanike, zato boste morali med raziskovanjem planeta uporabljati različne pripomočke, ki vam bodo omogočali prečkanje terena in preživetje ledenih temperatur. A na tem planetu ne boste sami, saj se vam bo za petami zapodila nekoliko bizarna, čudna tvorba, ki se mi zdi že v napovedniku nekam dolgočasna in nestrašljiva. Nekaj podobnega sem videl v igri Prey in ravno ta katranasti nasprotnik mi je bil eden glavnih minusov sicer odlične igre.
Aphelion na splošno ni videti napačno, in prav zgodba zna biti tista, ki me bo obdržala pred ekranom skozi celotno kampanjo. Don’t Nod pa obljublja tudi napredne pritikline nadzora dveh različnih likov: med igranjem Thomasa bomo denimo bolj usmerjeni v iskanje surovin, Ariane pa je bolj gibčna, zato lahko pri njej pričakujemo parkour igralne mehanike.
Kljub dokaj konkretnemu napovedniku Aphelion še nima točnega datuma izida, zato ga letos še ni pričakovati.
Naravnost obožujem grozljivke, ki se dogajajo v znanstvenofantastičnem žanru, in moj najljubši zaplet v teh filmih in videoigrah je tisti, ko moramo na nekem planetu preiskati bazo, v kateri je šlo nekaj narobe. Nakar stvari čedalje bolj eskalirajo in ko se ekspedicija enkrat zave, da je postala ujeta in pobeg ni več mogoč, igralna in filmska izkušnja prestavi v višjo prestavo in začnemo uživati znotraj vrhunske atmosferičnosti.
Ta zgornji zaplet je v videoigrah postal že stalnica, a se ga sam preprosto ne morem naveličati. Takšen uvod v igranje nam je že leta 2012 ob prvem napovedniku obljubila igra Routine, ki je takrat še napovedovala, da bo igranje mogoče že naslednje leto, a se to potem ni zgodilo. Kaj točno je šlo narobe znotraj majhnega studia Lunar Software, ni znano, a dejstvo je, da smo za igro naslednjič slišali šele leta 2022, in še takrat smo dobili samo nov napovednik, ki je bil tam v bistvu samo zato, da odpravi strah glede smrti projekta.
Nakar smo morali čakati še tri dodatna leta na nov dražilnik, ki smo ga dobili včeraj, in ta je končno potrdil datum izida. Routine nam bo naročil nalogo raziskovanja neke zapuščene baze in to iz prvoosebnega pogleda, naš glavni nasprotnik pa bodo očitno ponoreli roboti. Animacije so videti odlične, napovednik pa me je hitro spomnil na igralne segmente iz igre Alien: Isolation – tudi tule bomo veliko bežali in se skrivali pred mehanskimi sovražniki ter bomo lahko med krizo tudi poprijeli za orožje.
Routine izide 4. decembra za PC in konzolo Xbox Series X, na dan izida pa bo na voljo tudi prek servisa Game Pass.
Žanr preživetvenih igričarskih grozljivk spremljam nekje od originalnega Resident Evila 2, tako da v njem nisem užival od samega rojstva, ki ga je spočel originalni Alone in the Dark, a ga spremljam dovolj dolgo, da sem šel čez njegovih nekaj iteracij: najprej nam je Resident Evil 4 predstavil čare tretjeosebnega sprehajanja skozi okužene španske vasice, nato pa smo se preselili v prvoosebni pogled, ki je grozo naredil še bolj pristno. V zadnjih časih so se začele pojavljati predelave starejših iger, tipa Resident Evil 2 in Silent Hill 2, ki ustaljene igralne formule iz statičnih zornih kotov preselijo v tretjeosebne pustolovščine.
Te so bile uspešne in so bile tudi meni všeč, a vsake toliko se zalotim, da vseeno malce pogrešam originalne izkušnje iz časov originalov. To mnenje si z mano deli tudi razvijalec Dual Effect, ki je leta 2021 spočel malce manj znani, a vseeno dobro ocenjeni naslov Tormented Souls, zdaj pa se vračajo z nadaljevanjem, ki original izboljša v vsakem pogledu in je hkrati lep poklon starošolskim grozljivkam.
Razvojna ekipa: Dual Effect Založnik: PQube Platforme: PC, PS5, XSX Steam:Povezava Datum izida: 23. oktober 2025 Cena: 29,99 €
NAPOVEDNIK
Tormented Souls 2 nas zopet postavi v vlogo junakinje s povezanim očesom, Caroline Walker, ki se odpravi v Južno Ameriko, saj se tam nahaja samostan, ki bi znal pomagati njeni sestri Anni – očitno so jo obsedele zle sile in navaden zdravnik ji ne bo več zmožen pomagati. A ko Caroline prispe do skrivnostnega samostana, hitro ugotovi, da tudi tu rešitve ne bo pričakala – še več, njena sestra izgine neznanokam, in tako se hitro usmerimo proti prvemu objektivu, ki se tiče reševanja naše sestre.
V bistvu mi je bil zaplet všeč, saj imam vedno rad pred sabo nek vsesplošni cilj, okoli katerega se nato prepleta zgodba. Prav tako sem bil na začetku zaskrbljen, da bom moral skozi kampanjo ves čas paziti na nekega NPC-ja, kar bi mi znalo hitro pokvariti izkušnjo – tega denimo nisem preveč maral niti v Resident Evil 4, ko si moral paziti na predsednikovo hčerko Ashley. Namesto tega naša pogumna Caroline zakoraka v temo povsem brez orožij, kar je lahko usodna napaka, saj predolgo bivanje v temi pomeni smrt. Tako vam ob raziskovanju samostana Villa Hess svetujem hitro uporabo vžigalnika, ki vsaj malce prežene sence stran in omogoči lažjo navigacijo.
Igra vsebuje kar nekaj brutalnih in neprijetnih prizorov.
Tormented Souls 2 že na začetku pokaže, da res sodi v žanr preživetvene groze. Kamere so statične, tako da boste med raziskovanjem sob vedno imeli občutek, da izza vogala preži nekaj nevarnega in lačnega. Vi pa ste v uvodu presneto ranljivi, saj so surovine zelo redke, in tole ni takšna zadeva kot Dead Space, kjer bi lahko z vsakim tolovajem poračunali preko močnega orožja. Caroline je celo tako nerodna, da lahko v roki naenkrat drži samo en predmet, zato se boste ves čas morali odločati med držanjem orožja ali Zippota. To ni lahka odločitev, saj boste tako vedno prikrajšani bodisi za boljšo pripravljenost bodisi za lažjo navigacijo po samostanu. Dobra formula je, da se najprej spravite skozi vse sobe na mapi in počasi odstranite vse nevarnosti ter se šele nato lotite bolj pozornega raziskovanja.
Igra vam že takoj na začetku zariše opozorilo glede nevarnosti samih senc.
Pri tem preiskovanju samostana bo treba biti močno pozoren, saj se vrača še ena igralna prvina originala, in sicer uganke. Te so bile v originalu iz strani igralcev bodisi hvaljene bodisi zaničevane. V vsakem primeru so bile težje od tistih, ki smo jih srečali v igrah tipa Resident Evil, in to izročilo se je preselilo tudi v nadaljevanje, kar pomeni kar nekaj naprezanja možganskih mišic. Sam sem se skozi kampanjo spravil brez pomagalnikov, a sem bil včasih malce zamorjen, saj je igra res zahtevala pozorno prečesavanje okolice. Včasih lahko zaradi tega preprosto zgrešiš kak ključen predmet ali namig, ki pa je nujen za napredovanje zgodbe in odklep dodatnih predelov mape.
Villa Hess je sicer odlična lokacija, ki vam bo hitro priklicala spomine na raziskovanje Spencerjevega dvorca iz Resident Evil 1. Ta gotska arhitektura je kot nalašč za kreiranje vrhunske atmosfere, ki je bila odlična že v prvem Tormented Soulsu. Razvijalec se je na tem področju izkazal tudi v nadaljevanju. Z napredovanjem zgodbe postaja Villa Hess, ki je sprva še videti nekako normalno, čedalje bolj podobna potopu v globoko nočno moro, iz katere ni pobega, k temu vtisu pa pripomorejo tudi bizarni liki, ki jih srečamo tekom kampanje.
Uganke zahtevajo kar nekaj razmišljanja in so precej težje od tistih, ki ste jih srečali v franšizi Resident Evil.
Grafično je Tormented Souls 2 sicer videti povsem v redu, a vidi se, da za igro stoji manjša razvojna ekipa, ki preprosto nima takšnega proračuna, kot ga ima kakšen večji založnik, tipa Capcom. Posebej se to vidi pri vmesnih sekvencah, lesenih animacijah in glasovnem podajanju, ki pač ne segajo v stratosfero naslovov z milijonskimi proračuni. Vendar stvari spet niso tako slabe, da bi vas to odvrnilo od igranja, in kot rečeno, glavna privlačnost te igre je odlična atmosfera, ki ji manjši proračun ne more do živega.
Vžigalnik bo velikokrat vaša edina obramba pred naraščajočo temo.
Tormented Souls 2 se na koncu izkaže za odličnega naslednika originala, ki je še danes močno podcenjen – bržda zaradi naslova, ki se bere kot neka poceni mobilna igra. Če se že spravljate v to franšizo, vam najprej priporočam preigravanje izvirnika, saj se njegova zgodba lepo preseli v nadaljevanje, kar vas bo navdušilo tudi z ugodno ceno 29,99 €.
Sonyju so se pred nekaj leti pocedile sline nad žanrom večigralskih “live service” iger, ki lahko založniku, če postanejo dovolj priljubljene, še leta polnijo blagajno. Razvijalec zanje namreč ves čas dostavlja novo vsebino in mikrotransakcije, igralci pa se nato ujamejo v zanko zapravljanja denarja znotraj enega samega naslova.
Nakar je izšel Concord – in ta se je za založnika izkazal za takšno finančno katastrofo, da je Sony kmalu po izidu ne le ugasnil strežnike in razpustil razvijalca, ampak tudi preklical več “live service” projektov, ki so bili že več let v razvoju. Zaradi slabega odziva igralcev preprosto ni videl poti, kako bi lahko iz že uveljavljenih enoigralskih franšiz ustvaril naslove z večigralskimi komponentami.
Na enem izmed teh projektov naj bi delal razvijalec Bluepoint Games, ki ga poznamo predvsem po predelavah, tokrat pa je dobil priložnost za izdelavo povsem lastnega naslova. Ta naj bi se dogajal znotraj franšize God of War in naj bi šlo za “live service” večigralsko igro, postavljeno v starodavno Grčijo. Naslov sicer nikoli ni bil uradno potrjen, a zdaj so se na spletu pojavile prve slike iz tega preklicanega projekta. Te prikazujejo nekaj notranjosti prostorov, ki so res videti, kot da bi se nahajali v antični Grčiji.
Od te igre sicer ne bo nič, a to ne pomeni, da bo Sony franšizo pustil počivati. Že dolgo krožijo govorice, da naj bi nek studio delal na platformski različici igre, ki bi se igrala podobno kot Blasphemous. Razvijalec Bluepoint Games pa je nedavno začel iskati novega sodelavca z izkušnjami pri tretjeosebnih akcijskih igrah, kar bi lahko nakazovalo, da so morda začeli delo na polnopravni predelavi prvega dela serije God of War.
Lenovo Legion Go S smo podrobno opisali že maja letos, testiranje pa smo zaključili s pozitivnimi vtisi. Našo izkušnjo igranja iger na poti je kvaril le en vidik – operacijski sistem Windows 11, ki preprosto ni namenjen udobnemu nadzoru na takšnih napravah. Neprestano opominjanje na posodobitve in nameščanje programov za raznorazne združljivosti pa lahko na majhnem zaslonu hitro povzročita besno puljenje las.
Tega se je že takrat zavedal tudi Lenovo, zato je že pred meseci napovedal posebno črno različico prenosne naprave Legion Go S, ki uporablja operacijski sistem SteamOS – točno takšnega, kot ga najdemo na popularni prenosni konzoli Steam Deck.
Ta bi morala odpraviti največjo pomanjkljivost naprav Legion Go, saj je SteamOS namenjen prav takšnemu ekosistemu, kjer se že ob zagonu znajdeš znotraj Steama in nato le pritisneš gumb za igranje – in že si sredi akcije. Kaj takšnega je bilo sicer mogoče že prej, a si moral ročno odstraniti Windowse in prek SD-kartice namestiti SteamOS, pri čemer pa stvari niso bile vedno tako združljive, kot bi morale biti. Ta integrirana rešitev je zato za marsikoga bistveno priročnejša, vtisi tistih, ki so jo preizkusili v prejšnjih mesecih, pa pravijo, da je Legion Go S s SteamOS najboljša različica te naprave. Ponudi celo boljšo igralno izkušnjo – število sličic na sekundo je na splošno višje, saj se napravi ni treba obremenjevati s poganjanjem Windowsa, temveč lahko svojo moč učinkoviteje usmeri v poganjanje iger.
In zdaj lahko ta dlančnik kupite tudi v Sloveniji. Mimovrste je na svoji spletni strani že odprl stran izdelka, kjer sicer še ni na voljo, a naj bi postal v prihajajočih dneh. Zaloga bo omejena, zato je morda pametno klikniti na gumb “Zanima me”, da boste ob začetku prodaje takoj obveščeni o možnosti nakupa. Za en izvod boste plačali 649,99 €, medtem pa še vedno čakamo, da naslednik Legion Go 2 pride tudi v Slovenijo – povpraševanje po njem naj bi bilo tako veliko, da je Lenovo na svetovnem trgu celo začasno ustavil prednaročila.
Kdo bi si mislil, da bo film Creep iz leta 2014, ki sta ga skupaj ustvarila igralca in hkrati avtorja Mark Duplass in Patrick Brice, desetletje kasneje prerasel v pravo franšizo? Oba akterja sta sicer že leta 2017 posnela nadaljevanje, nakar ju je kontaktiral pretočni servis Shudder in jima ponudil možnost razvoja serije. Ta je svojo prvo sezono dobila lani, zdaj pa se pripravljamo že na izid druge sezone, ki je včeraj dobila svoj prvi napovednik.
V glavni vlogi psihopatskega morilca bo znova nastopil Mark Duplass, ki ima tako v filmih kot tudi v seriji ponavljajoči se motiv: v svojo bližino zvabi nedolžno žrtev, ki ji sprva obljubi plačilo za snemanje njegovih avantur, nato pa žrtev postopoma odkrije, da z njim nekaj ni v redu. To spoznanje pa jo doleti šele takrat, ko se ji psihopat približuje s sekiro v roki in srhljivo volčjo masko Peachfuzz na glavi.
Zaradi narave snemalca v zgodbi spada Creep v žanr grozljivk, ki mu pravimo found footage – tega sta proslavila predvsem filma Paranormalno in Čarovnica iz Blaira. Tudi The Creep Tapes v vsaki epizodi najde razlog, da nekdo dogajanje snema z amatersko kamero. Druga sezona bo imela nekaj zanimivih zapletov – med drugim bo v eni izmed epizod nastopil igralec David Dastmalchian (Late Night with the Devil), ki bo odigral nekakšnega imitatorja glavnega serijskega morilca.
The Creep Tapes se na pretočna servisa Shudder in AMC+ vrača 14. novembra, skupaj pa bomo dobili šest epizod. Na žalost oba servisa v Sloveniji nista uradno podprta, zato bodo morali navdušenci nad to franšizo biti nekoliko ustvarjalni z uporabo VPN-ja. Duplass in Brice medtem še vedno razvijata tretji film, serija pa je bila že potrjena tudi za tretjo sezono, ki bo izšla nekje v letu 2026.
Ljubitelji virtualne košarke v zadnjih letih niti nimate izbire pri igranju svojega omiljenega športa, saj na tej licenci dela samo založnik 2K s svojo serijo iger NBA 2K, iz katere vlečejo presneto veliko denarja z mikrotransakcijami. V preteklosti se je nekaj časa sicer trudil tudi EA s svojo serijo NBA Live, vendar so nad njo obupali že leta nazaj, tako da 2K v bistvu nima prav nobene konkurence.
Prevlado mu bo zdaj poskušal malce zamajati razvijalec Play by Play Studios, ki ga naseljuje nekaj bivših zaposlenih pri EA-ju, njihov prvi naslov pa se imenuje NBA The Run.
Tole ne bo neposredni napad na serijo NBA 2K, saj nam želi The Run približati hitro različico ulične košarke, kjer se sredi urbanih igrišč spopadejo igralci v ekipah 3 na 3. Igrali boste lahko samotarsko ali pa v ekipah, a najbolj bo seveda štelo večigralstvo, kjer boste prevzeli vlogo enega od NBA zvezdnikov in se nato lotevali zabijanja, metanja trojk ali izvajanja naprednih asistenc. Katere vse igralce bomo lahko videli na igrišču, še ni čisto jasno, a v napovedniku lahko vidimo tudi našega Luko Dončića, ki mu družbo delajo mojstri, kot so Stephen Curry, Anthony Edwards in novinec letošnje lige Cooper Flagg.
The Run se bo igral precej drugače od ustaljene formule iger NBA 2K. Grafika je bolj stilizirana, zato ni ravno fotorealistična, in mi je bila v napovedniku všeč. Nekoliko manj pa sem navdušen nad animacijami, ki so videti naravnost katastrofalne, zato res upam, da bo kak daljši napovednik bolje predstavil sam koncept igranja in način, kako so animacije vključene vanj.
NBA The Run izide enkrat naslednje leto za PC ter konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X, razvijalec pa je že potrdil, da bodo igralci lahko igrali na istih strežnikih ne glede na platformo.
Oktobrska ponudba za naročnike servisa PlayStation Plus je bila ena najboljših v zadnjih nekaj letih, Sony pa se zdaj pospešeno pripravlja na november, v katerega smo že zakorakali. Kot je že v navadi, je bila najprej razkrita ponudba treh iger, ki jih bodo prejeli lastniki vseh stopenj naročnine Essential, Extra in Premium, tokrat pa bo najbolj navdušila vse mačkoljubce.
Na spored namreč prihaja odlična igra Stray, ki je izšla leta 2022 in tistega leta osvojila tudi lovoriko najboljše indie igre. Igro je izdelal BlueTwelve Studio in zanimivo je, da ta razvijalec od takrat še ni izdal nobenega novega naslova, čeprav so pričakovanja za njihov naslednji projekt med igralci zagotovo velika. Stray je bil namreč naravnost odličen: nastopali smo v vlogi oranžnega mačkona, ki se je znašel v znanstvenofantastičnem svetu robotov, in bili priča zanimivi platformski izkušnji, ki je bila ravno dovolj dolga, da se ni začela ponavljati. Kljub nememu protagonistu pa smo spremljali zanimivo zgodbo, ki je imela tudi presneto čustven zaključek.
Poleg Straya bomo novembra dobili tudi bolj hecno strategijo Totally Accurate Battle Simulator, ki je posebna v tem pogledu, da veliko stavi na fiziko, kar med vojskovanjem in izstreljevanjem topniških granat pogosto pripelje do nekaj zelo smešnih situacij. Novembrsko ponudbo zaključuje še reli igra WRC 24, ki bo prav prišla vsem ljubiteljem teh dirkačin, saj vsebuje uradno licenco svetovnega reli prvenstva.
Trojica iger bo za prevzem na voljo od 4. novembra dalje.
Osem let nazaj nam je razvijalec Acid Wizard Studio omogočil igranje svoje mojstrovine Darkwood, ki se je hitro priljubila predvsem oboževalcem grozljivk. Gre za izjemno atmosferično izkušnjo, ki zna poslati srh po telesu in vas ves čas drži na robu sedeža – čeprav akcijo spremljamo iz navpičnega pogleda in ima igra dokaj preprosto grafično podobo, jo odlikuje neverjeten dizajn vsega, kar srečamo v tem postapokaliptičnem svetu.
Na žalost pot razvijalca Acid Wizard Studio ni peljala do razvoja novih iger. Leta kasneje so sicer skušali skočiti v povsem nov žanr in razviti športno igro Soccer Kids, a so sredi razvoja ugotovili, da je ustvarjanje iger preprosto preveč naporno zanje, zato so leta 2023 napovedali daljši premor brez določenega datuma zaključka.
Acid Wizard Studio je sicer še vedno v mirovanju, a so se zdaj odločili, da bi igra Darkwood in njen čudni svet morala živeti naprej. Zato so licenco za ustvarjanje nadaljevanja posodili razvijalcu Ice-Pick Lodge, ki je včeraj za Darkwood 2 izdal prvi napovednik.
Ice-Pick Lodge je odličen kandidat za razvoj novega dela, saj je ta studio najbolj znan po svoji seriji iger Pathologic, ki si z Darkwoodom deli marsikateri vidik igralne izkušnje. To je potrdil tudi soustanovitelj Acid Wizard Studia, Gustaw Stachaszewski, ki pravi, da bo Acid Wizard sodeloval pri razvoju – čeprav le v svetovalni vlogi.
Glede na prvi napovednik bo Darkwood 2 ohranil številne elemente izvirnika, zato se lahko znova veselimo igranja iz iste perspektive. Grafično in animacijsko je videti kot velik napredek v primerjavi s prvim delom. Zgodba nas bo tokrat preselila v devetdeseta leta, in sicer sredi Aralskega jezera, ki je tako veliko, da v njem svoj prostor najde celo sinji kit.
Darkwood 2 še nima datuma izida in bo ob izidu na voljo tudi preko servisa Game Pass, med čakanjem pa lahko skočite na Steam in si po znižani ceni privoščite še vedno izjemni prvi del.
Leta nazaj se je podjetje Amazon podalo tudi v svet videoiger – in to tako pogumno, da je za te namene ustanovilo prav posebno vejo razvoja, Amazon Games. Najbolj jim je dišal večigralski vidik igričarske kulture, saj je tam tudi največ zaslužka, a kljub ogromnim proračunom jim ni uspelo skupaj spraviti izdelka, ki bi ga igričarji res vzeli za svojega.
Izjema je bil samo en projekt: leta 2021 je na trg prišel MMO New World, ki je imel na začetku sicer nekaj težav – kar za rojstvo igre v tem žanru ni posebno presenečenje – a je bil vseeno dovolj kakovosten, da si je pridobil lepo in zvesto bazo igralcev. Amazon Games je nato nadaljeval z razvojem, igro preselil na konzole ter razvil večji dodatek Aeternum, kasneje pa še enega z imenom Rise of the Angry Earth. A žal se bo tu zgodba te igre zaključila, saj je Amazon včeraj sporočil, da igra ne bo več prejemala nadaljnjih posodobitev.
Izjava za javnost pravi, da je po izdani deseti sezoni in posodobitvi Nighthaven New World prispel do faze, v kateri se založniku vanj ne splača več vlagati sredstev za nadaljnji razvoj. Zaradi tega je založnik sprejel težko in kratkomalo zelo presenetljivo odločitev, da zaustavi njen razvoj – a strežnikov še ne bo ugasnil. Amazon želi, da čim več igralcev izkusi najnovejšo vsebino, zato je dodatek Rise of the Angry Earth postal brezplačen, igro pa bo mogoče igrati tudi skozi leto 2026. Zanimivo pa je, da je igra nekje še vedno na voljo za nakup, čeprav je iz trgovine Steam že izginila.
Ugašanje tega MMO-ja je del večjega vala včerajšnjih odpuščanj prek vseh Amazonovih divizij. Službo je izgubilo okoli 14.000 ljudi, med njimi tudi zaposleni znotraj Amazon Games. Podjetje želi v prihodnosti manj časa nameniti razvoju iger in več svoji pretočni igričarski platformi Luna.
Battlefield 6 je prav fajn večigralska izkušnja, ki prinaša s sabo tudi enoigralsko kampanjo, in na splošno med igralci velja prepričanje, da je to eden boljših Battlefieldov, ki smo jih dobili v zadnjih desetih letih. Založniku EA-ju je bila všeč tudi odlična prodaja, a se obenem zavedajo, da igre ni kupil velik del novodobnih igralcev, ki so vajeni, da so večigralske igre za igranje brezplačne.
Eyes up. Plates on.#REDSEC arrives tomorrow at 8:00 PT / 15:00 UTC 🔴
Te bo EA zdaj poskušal poloviti z ločenim battle royale igralnim načinom Redsec, ki bo za igranje povsem brezplačen. Na njegov izid pa vam ne bo treba dolgo čakati, saj bodo Redsecovi strežniki zaživeli že danes ob 16.00, takrat pa bomo dobili tudi prvi igralni napovednik.
Kaj več EA ni želel razkriti, zato trenutno ostaja skrivnost, kakšna in kako agresivna bo monetizacija glede mikrotransakcij ter ali bodo lastniki kopij igre Battlefield 6 dobili kakšne dodatne ugodnosti. Tudi glede samega igranja trenutno ne vemo nič, a lahko vseeno ugibamo, da se bo na bojišču pojavil krog, ki se bo začel krčiti, igralci pa bodo morali pred njim bežati in med seboj obračunavati na čedalje bolj ozkem terenu, dokler na koncu ne bo obstal le en gladiator.
Danes bo pestro tudi za lastnike kopij igre Battlefield 6, saj bo ta ob istem času prejela svojo prvo sezono – o njej si lahko več preberete na uradni strani.
Microsoft je s svojo napovedjo predelave igre Halo: Combat Evolved, ki bo na dan izida izšla tudi za konzolo PlayStation 5, dokončno napovedal konec konzolnih vojn, saj bo s svojo strategijo pri založništvu šel v povsem novo smer. Do informacij, kako točno bo ta videti, se je zdaj dokopala spletna stran Windows Central, ki je iz svojih virov izvedela, da bo naslednji Xbox sicer še vedno prišel, a bo povsem drugačna naprava, kot smo jih bili vajeni v konzolnem svetu.
V bistvu bo naslednji Xbox bolj kot ne PC, ki pa bo igralcem še vedno poskušal pričarati konzolno izkušnjo, kjer napravo le prižgeš in si s stiskom gumba že znotraj igre. Obenem bo novi Xbox dalje razvijal Microsoftovo vizijo, po kateri so njegove igre prisotne povsod in jih je mogoče igrati tudi na PC-ju ali prek oblačnega pretakanja na telefonih. Vse to pa se bo med seboj sinhroniziralo, tako da igralec nikoli ne bi smel izgubiti svojega napredka.
Kar je morda najbolj presenetljivo, je dejstvo, da bo naslednji Xbox v bistvu poganjal operacijski sistem Windows, kar naj bi uporabniku omogočalo, da preklopi tudi na PC-jaško izkušnjo. Namestiti bo mogoče aplikacije, kot sta Steam ali celo Epic Games Store, in vse te igre bodo nato delovale, kot bi jih poganjal povsem navaden PC. Dober vpogled v takšno delovanje lahko že zdaj vidimo pri prenosni napravi ROG Ally, ki jo prav tako poganja Windows 11, vsebuje pa uporabniški vmesnik Xbox Full Screen Experience, ki naj bi bil prisoten tudi v naslednji generaciji Xbox konzol.
4
Skratka, naslednji Xbox naj bi bil precej bolj raznovrstna naprava, strategija Microsofta pa bo, da svoje igre ponudi na čim več možnih sistemih. Med njimi bodo ti naslovi prišli tudi na PlayStation 5, če pa si bo uporabnik želel najboljše iz obeh svetov, si bo lahko privoščil naslednjo Xbox konzolo.
A ta ne bo poceni, saj je Microsoft v zadnjih mesecih začel dražiti vse svoje izdelke – cenovno nalepko je dvignil pet let starima konzolama Xbox Series X in S, večje mesečne položnice pa bodo dobivali tudi naročniki storitve Game Pass. Vodja Xbox-ove divizije Sarah Bond je nedavno že napovedala, da bo naslednji Xbox “premijska” naprava, kar že zdaj nakazuje, da ne bo poceni. Upamo pa vsaj, da bodo igre obdržale normalne cenovne postavke.