V svetu igričarstva je dolgo veljalo pravilo, da večje razprodaje najdemo samo na PC-ju in da konzole redkokdaj spustijo cene svojih iger, a to se je v zadnjih letih začelo krepko spreminjati. Razvijalci zdaj selijo svoje stvaritve na različne sisteme, ekskluzive pa počasi postajajo stvar preteklosti. S tem so se založniki pripravljeni soočiti tudi z realnostjo, da je treba popuste za digitalne igre ponujati tudi na konzolah.
Sony je tako pred nekaj dnevi zagnal večjo razprodajo svojih iger in tudi tistih, ki prihajajo s strani drugih založnikov. Popustov je res ogromno, vključujejo pa tako starejše naslove kot tudi tiste, ki so izšli pred nekaj meseci – pri teh so seveda popusti nekoliko nižji.
Za vas smo na kup zbrali nekaj najbolj zanimivih znižanj, za celoten seznam pa je najbolje, da skočite na uradno stran razprodaje ali jih poiščete v trgovini znotraj konzole.
Popusti za nekatere igre se iztečejo 30. julija, spet drugi bodo trajali do 15. avgusta, zato pri tej razprodaji ni enotnega zaključnega datuma. Najbolje je, da sami preverite rok trajanja za svoj izbrani naslov.
Ena največjih privlačnosti indie naslovov je to, da lahko razvijalci eksperimentirajo z zabavnimi in mestoma norimi idejami, iz katerih včasih nastane prava uspešnica, ki nato postane globalni fenomen. Takih primerov je bilo v preteklosti ogromno, čas pa bo pokazal, ali se bo med te uspešne eksperimente uvrstila tudi prihajajoča igra Shark Dentist.
Kaj točno bomo počeli v tej igri, vam je verjetno jasno že iz naslova, kar dodatno potrdi tudi prvi napovednik. Nastopali bomo v vlogi zobozdravnika, ki je očitno v svoji karieri naredil eno napako, zaradi katere mora zdaj popravljati zobe morskim psom. Te ogromne zverine bodo pred nami imele na široko odprta usta, obiskale pa so nas zaradi bolečin, ki jih ne bo ravno enostavno pozdraviti. Veliki beli morski pes ima denimo 300 zob, a očitno tisti težavni zob ne bo težko najti – infekcijo je sicer lahko prepoznati, malce težje pa pozdraviti.
Na voljo bomo imeli cel kup orodij: od malih žagic do pravih električnih brusilnikov, ob tem pa bo treba tudi skrbeti, da je naša stranka ves čas pod anestezijo, in spremljati stvari, kot je denimo dotok kisika. Napake tu niso dovoljene, saj se lahko hitro uštejemo, morski pes pa se nato zbudi in nas preprosto oropa naše glave.
Shark Dentist je videti izjemno zabavno, a za zdaj še nima datuma izida. Razvijalec Alice Games je že postavil stran na Steamu, kjer si naslov lahko dodate na seznam želja.
Razvijalec CD Projekt RED je že leta 2023 napovedal, da je bila posodobitev igre 2.0 zadnji takšen večji popravek, a se je od takrat pregrešil že dvakrat; prejšnji mesec pa je napovedal še eno novo, zajetno posodobitev 2.3, ki je izšla nekaj dni nazaj.
Tudi ta je dostavila veliko več kot samo gole popravke glede optimizacije in hroščev, saj se lahko v igri zdaj pozabavamo s povsem novimi igralnimi funkcijami. Zdaj lahko med vožnjo avtomobilov omogočite samodejno obračanje volana, tako da samo označite svoj cilj in se lepo naslonite nazaj – avto pa se bo do tja odpeljal sam, vi pa lahko ta čas izkoristite za občudovanje ulic mesta Night City. Če želite še višjo stopnjo imerzije, potem lahko pokličete taksi podjetja Delamain, ki vas bo prav tako samodejno odpeljal do vaše izbrane destinacije.
V igro so bila dodana tudi štiri nova vozila, pri čemer je pomembno to, da jih lahko pridobite samo z opravljanjem stranskih misij – dopolnjevanje štorije igre Cyberpunk 2077 je vedno dobra stvar, čeprav od teh mini stranskih opravkov ne pričakujte kakšne res globoke izkušnje. Prek sistema CrystalCoat boste zdaj lahko kopirali dizajn večjega nabora avtomobilov, prenovljen pa je bil tudi sistem slikanja, kjer lahko v svoje fotografske seanse vključite 27 dodatnih NPC-jev. Dodelana je bila tudi funkcija, ki je bila dodana v prejšnji posodobitvi – ta je med vožnjami na sovoznikov sedež posedla Johnnyja Silverhanda, ki vas je zabaval z dodatnimi vrsticami dialoga; zdaj pa mu lahko tudi ukažete, naj prekine čebljanje in izstopi iz avta.
Na tehnični strani je CD Projekt RED zdaj omogočil podporo tehnologijama FSR 4 in XeSS 2.0 ter HDR10+, zanimivo pa je, da še vedno ni bila omogočena namenska podpora za konzolo PlayStation 5 Pro.
Cyberpunk 2077 je nedavno doživel selitev na konzolo Nintendo Switch 2, CDPR pa dela tudi na predelavi za Mac. Studio je nedavno napovedal tudi novo sezono serije Cyberpunk: Edgerunners, ki bo na Netflix prispela ob za zdaj še neznanem datumu.
Bo Rockstar res naredil predelavo igre GTA IV in jo s tem pripeljal na moderne konzole, ali pa bo stvar za vedno pustil v preteklosti? To so ugibanja, ki jih privrženci četrte odprave serije Grand Theft Auto IV poslušajo že od pamtiveka, in čeprav so se pojavile dokaj kredibilne govorice, da bomo ugledali obnovljeno verzijo odprav junaka Nika Bellica, Rockstar za zdaj uradno ni izjavil še ničesar.
PC-jaši sicer lahko že dolgo uživajo v najbolj izpopolnjeni verziji te igre, in to tudi na račun modov, ki se lotijo grafične obdelave. Najbolj popularen mod na tem področju je že dolgo iCEnhancer, in na njegovo lepoto ste zagotovo že kdaj naleteli med brskanjem po YouTube posnetkih, kjer je marsikdo hvalil njegovo fotorealistično podobo.
Tisti posnetki sicer velikokrat niso kazali čisto prave podobe, ki jo izvrže ta mod, a iCEnhancer je kljub temu kvalitetna zadeva, ki pa je svojo zadnjo posodobitev dobila leta 2014, nakar se je avtor Hayssam Keilany od projekta oddaljil, saj je bila spletna skupnost do njegovega dela preveč sovražna. Po več kot desetletju premora pa se je Keilany vrnil in nam nedavno predstavil novo verzijo moda iCEnhancer 4.0.
Ta verzija je veliko naredila na kompatibilnosti z novejšim operacijskim sistemom Windows 11, obenem pa smo v njej prejeli hitrejše senčnike ter izboljšano verzijo vode in megle. Na splošno je zdaj zadeva videti še bolj atmosferična, in če ste oboževalci zamorjene atmosfere četrtega dela, boste zdaj še bolj navdušeni nad mešanjem megle in cestne razsvetljave. Noč je zdaj videti malce bolj barvito, a bo obenem ves čas prisoten občutek, da se mesto kar kopa v smogu.
Mod iCEnhancer 4.0 je že na voljo preko uradne strani, pred igranjem pa boste morali verzijo igre iz Steama spraviti na starejšo različico 1.0.4.0 – pri tem se bo treba poslužiti orodja GTA 4 Downgrader.
Trgovina Epic Games je začela svojo poletno razprodajo iger in kot se je to že večkrat zgodilo v preteklosti, so prvi dan razprodaje odprli s podelitvijo večje brezplačne igre. Tokrat je na spored prišla potezna strategija Civilization 6, ki jo je Epic Games sicer enkrat brezplačno že podelil leta 2020, a takrat smo zastonj dobili samo osnovno kampanjo.
Tokrat je brezplačna različica igre Platinum Edition, ki poleg osnovne kampanje vsebuje še dve večji razširitvi Rise and Fall in Gathering Storm, za povrh pa zraven dobimo še šest manjših DLC-jev: Vikings, Poland, Australia, Persia & Macedon, Nubia in Khmer & Indonesia. Pred vami je torej bogat nabor strateške akcije, ki jo lahko še dodatno dopolnite z nakupom prepustnice New Frontier Pass, ki vsebuje še nekaj dodatnih civilizacij.
Civilization 6 je odlična strategija in ima še danes bogato skupnost. Nekaj te skupnosti je bilo razočarane nad novim sedmim delom, ki bo potreboval še nekaj časa, da bo vsebinsko tako izpopolnjen kot njegov predhodnik. Zato je zdaj idealni trenutek, da se dodobra poigrate s šestim delom, ki ga lahko brezplačno pridobite preko naslednje povezave. Čas za to se izteče 24. julija, ko bo ponudbo zamenjala igra Legion TD 2.
Vmes lahko pokukate tudi v Epic Games razprodajo iger, ki ponuja nekaj zanimivih znižanj. Alan Wake 2 je ena tistih iger, ki jih na Steamu ne boste našli, in je trenutno znižan za -60 % na 19,99 €. Potem je tu The Witcher 3 Complete Edition, ki vsebuje vse dodatke po ceni 9,99 €, nedavna predelava Final Fantasy 7 Rebirth pa je trenutno znižana za 40 odstotkov na 41,99 €. Epic Games razprodaja se bo zaključila 31. julija.
Igričarsko pretepaško serijo Mortal Kombat zdaj že dobro poznamo, saj njene smrtonosne usmrtitve oziroma fatalityje spremljamo že desetletja. Franšiza je medtem šla skozi več iteracij, kjer se je štorijalno vesolje vzpostavilo na novo – ali pa je to vsaj poskušalo. Pretepaški kaos se je dolgo nazaj preselil tudi na filmska platna, kjer smo leta 2021 dobili nov začetek filmskega vesolja, ki je bil sicer všečen, a je naredil to napako, da se je osredotočil na povsem novega borca, Cola Younga, ki pa ni bil niti približno tako zanimiv kot ostali liki, ki jih je skozi desetletja oblikovala igričarska franšiza.
Warner Bros. te napake ne namerava ponoviti z nadaljevanjem, ki se preprosto imenuje Mortal Kombat 2 in bo v osrednjo vlogo postavilo Johnnyja Cagea. Vlogo tega bo prevzel karizmatični Karl Urban.
Za Mortal Kombat 2 smo pravzaprav dobili že dva napovednika, a je bil prvi bolj parodija na filmsko kariero Johnnyja Cagea, ki je bil nekoč prepoznavna akcijska ikona franšize Uncaged Fury. Pravi napovednik nam nato pokaže, da so zlati časi te filmske zvezde v preteklosti in ravno takrat ga sredi podzemnega parkirišča obišče Raiden ter ga povabi v svojo ekipo pretepačev, ki bodo Zemljo zastopali v slavnem turnirju Mortal Kombat.
Na zaslonu se bodo spopadli znani liki iz franšize, kot so Kitana, Baraka, Sonya Blade, Liu Kang in Jax, videli pa bomo tudi Cola Younga iz prejšnjega filma. Glavni zlobnež bo tokrat Shao Kahn, in krvave akcije zagotovo ne bo manjkalo čeprav v napovedniku vidimo presenetljivo malo zares nasilnih prizorov. Na režiserski stolček se vrača Simon McQuoid, in zanimivo bo videti, ali se je tudi on kaj naučil iz prvega filma.
Ubisoft se za svoje preživetje naslanja na svojo najbolj profitabilno → donosno franšizo Assassin’s Creed, in to z dobrim razlogom, saj je bil vsak del te serije izjemno dobičkonosen. Največ denarja je prinesla vikinška odprava Valhalla, ki je izšla ravno sredi koronavirusa. Nadaljnji deli niso bili tako uspešni – Mirage je bil že tako skromnejši projekt, japonski Shadows pa se je prodal dobro, a je Ubisoft od njega zagotovo pričakoval še boljše rezultate.
Francoski založnik je poskušal to franšizo že dolgo nazaj preseliti še drugam. Leta 2016 smo namreč prejeli film, v katerem je glavno vlogo prevzel Michael Fassbender, ta pa gledalcev takrat ni očaral. Ubisoft je že takrat sanjal, da bo Assassin’s Creed postal tudi televizijska serija, nakar so na to vsi pozabili za skoraj desetletje – dokler ni včeraj spletna stran Variety pridobila informacije, da se je projekt končno premaknil z mrtve točke in da bo Netflix dobil novo igričarsko predelavo.
To niso samo govorice – Netflix je na čelo serije postavil dvojec Roberta Patina in Davida Wienerja, oba pa sta potrdila, da se veselita ustvarjanja serije, v kateri bomo spremljali dvoboj dveh skrivnostnih organizacij. Teme v epizodah se bodo vrtele okoli moči, nasilja, seksa, napuha in maščevanja.
Na žalost vodji serije nista ravno znana po kakovostnih izdelkih. Patino je za HBO leta 2022 ustvaril miniserijo DMZ, ki je prejela slabe recenzije, Wiener pa je ustvaril drugo sezono serije Halo, ki je bila nato slavno preklicana. No, druga sezona je bila vsaj boljša od prve, a kljub temu ne moremo spregledati dejstva, da oba ustvarjalca nimata ravno gromozanskih uspešnic pod pasom. A kdo ve – morda bosta v tandemu delovala bolje. Tokrat se nam vsaj ne bo treba bati, da bo nekdo povsem uničil igričarsko izročilo ali pa ga povsem ignoriral, saj bo pri ustvarjanju plodno sodeloval sam Ubisoft.
Ubisoft z Netflixom sodeluje še pri enem projektu po svoji licenci – letos naj bi namreč dobili animirano serijo Splinter Cell: Deathwatch.
Netflix je zadnji teden na veliko oglaševal, da bomo zelo kmalu dobili nov napovednik za 5. sezono serije Stranger Things, in to se je tudi zgodilo včeraj. Spletne strani pa so pisale takšne članke, da bi si nemara kdo mislil, da je tole prvi napovednik za finalno sezono. Vendar bi se v tem motil, saj smo prvi napovednik dobili dober mesec nazaj – tisti je najavil datum izida, tale novi pa je imenovan za “uradni dražilnik”, čeprav si kar nekaj kadrov sposodi iz prejšnjega videa.
Kakorkoli že, 5. sezona prihaja v treh sklopih in bo naravnost masivna, saj naj bi bila vsaka epizoda dolga kot povprečen film, finale pa naj bi bil še daljši. Glede na to, da so že dražilniki dolgi po dve minuti in več, verjetno govorice o dolžini niso lažne. Ni pa nujno, da bo ta dolžina vsake epizode zgodbo izboljšala – včasih se ustvarjalci ujamejo v past, kjer se stvari zdijo preveč razvlečene, kar ubije tempo. In če ima studio res toliko vsebine, bi raje videl, da to razdelijo v več epizod, namesto da vedno trmasto vztrajajo pri osmih delih.
Zadnja sezona se bo, tako kot vse pred njo, odvijala v mestu Hawkins, ki pa je zdaj drugačno kot v preteklosti. Vojska se je zapodila za Eleven in jo išče povsod, zaradi česar je bilo mesto tudi zaprto v karanteno. Naši junaki se morajo tako ukvarjati s to nadležnostjo, hkrati pa se morajo pripraviti za finalni obračun z glavnim zlobcem Vecno, ki pa ga bo treba najprej najti – glede na napovednik se zna zgoditi, da bo on najprej odkril njih.
5. sezona serije bo razdeljena na tri dele. Prvi volumen bo vseboval štiri epizode in izide 26. novembra, medtem ko bo drugi del izšel 25. decembra in bo vseboval nadaljnje tri epizode. Veliki finale se bo zgodil ob samem zaključku leta 2025 in ni dvoma, da bodo nekateri novo leto ugledali ob spremljanju svoje omiljene serije, ki je svojo prvo epizodo premierno pokazala celih 9 let nazaj.
Tako kot nam založnik 2K vsako leto dostavlja svežo izdajo košarkarske serije NBA 2K, tudi EA izpolnjuje svoje vsakoletne dolžnosti pri dostavljanju novega poglavja virtualnega nogometa. Ta se zdaj več ne ponaša z oznako FIFA, ampak FC, in jeseni bomo ugledali svež del, imenovan FC 26.
EA je za tokratno promocijo navezal stike z nogometašem Zlatanom Ibrahimovićem, kar je malce presenetljiva odločitev, saj gre sicer za prepoznavno figuro nogometa, ki pa se s tem športom ne ukvarja več od leta 2023, ko je igral za klub AC Milan. Na naslovnicah igre bomo tokrat gledali nogometaša Juda Bellinghama in Jamala Musialo, EA pa se v prvem napovedniku hvali, da gre za pomembno posodobitev te nogometne serije, saj so veliko časa vložili v izpolnjevanje želja zveste skupnosti.
Kot lahko vidite v zgornjem posnetku, je EA prenovil veliko sistemov igre, zaradi česar bi morale biti podaje bolj tekoče, vratarji bolj realistični, igranje pa naj bi bilo zdaj tako hitrejše kot tudi bolj realistično. Spremembe so se zgodile tudi znotraj igralnega načina Career Mode, čakajo pa nas novi turnirji, medtem ko bo nova funkcija “Archetypes” vsakega nogometaša naredila bolj unikatnega, saj je EA inspiracijo iskal pri nekaterih najbolj legendarnih nogometaših tega športa.
Vse skupaj je videti kot lepa posodobitev obstoječih mehanik, vendar pa se ne morem znebiti občutka, da bi lahko EA začel malce nadgrajevati tudi samo grafično podobo, ki je skupaj z animacijami proslavljanja videti že leta ista in se zdaj že čuti malce zastarelo.
FC 26 bo izšel 26. septembra, in to za PC ter konzole prejšnje ter aktualne generacije; prvič pa se bo igra pojavila tudi na konzoli Nintendo Switch 2. Prednaročila so zdaj že na voljo, za osnovno kopijo igre pa boste odšteli 70 €.
Prav fajn je videti, ko starejši MMO-ji še vedno dobivajo novo vsebino, čeprav morda niso več tako popularni in je s tem postal mesečni pritok denarcev skromnejši. Navsezadnje je to tudi poanta teh iger, ki z leti ustvarijo širne svetove z bogato zgodovino, v katerih se lahko igralec zlahka izgubi, nakar se mu je tudi težko zavezati h kakšnemu konkurenčnemu naslovu.
Novih MMO-jev na splošno tudi manjka, in po novici, da je Microsoft preklical naslednji projekt razvijalca ZeniMax Studios, kodno imenovan Blackbird, so ti starejši večigralski svetovi postali še bolj dragoceni. Med te zagotovo spada tudi igra Guild Wars 2, ki je izšla že leta 2012, njen razvijalec ArenaNet pa je včeraj napovedal nov, že šesti dodatek Visions of Eternity, ki nas vabi v raziskovanje nove sončne regije Castora.
Igralci boste na teh otokih naleteli na povsem svežo zgodbo, ki se tiče pretkanega ceha raziskovalcev Inquest. Ti so tam začeli aktivnosti, ki grozijo celotnemu svetu Tyrie.
Zgodba bo dober izgovor, da še bolj razvijemo svoje heroje, njihove veščine pa bomo zdaj lahko popeljali v povsem nove smeri, saj bo vseh devet igralnih razredov prejelo nove elitne specializacije, naš Skimmer mount pa bo prav tako prejel nove sposobnosti. Dodatno nas čaka šest novih legendarnih predmetov in cel kup novih nasprotnikov.
Dodatek Visions of Eternity izide 28. oktobra, prednaročila pa so zdaj že odprta. Za osnovno različico razširitve boste odšteli 24,99 €. ArenaNet bo vsem kupcem dodatka nudil dodatne vsebinske posodobitve skozi leto 2026, tako da se lahko veselite še dveh dodatnih map, opreme in raidov.
Microsoftova storitev Game Pass bo ta mesec prejela še drugi val iger, ki jih lahko nato igrate po mili volji, kadarkoli se vam zahoče – če boste seveda imeli veljavno naročnino. Tudi tokrat je seznam novih naslovov spodbuden in vsebuje nekaj iger, ki bodo že na dan izida na voljo prek te naročnine.
Že od danes je na platformi znova na voljo prvoosebna komična streljačina High On Life, ki ima zdaj v razvoju tudi nadaljevanje. Jutri, 17. julija, pa bomo lahko igrali tudi presenetljivo kakovostno igro RoboCop: Rogue City, ki je sicer izšla leta 2023.
22. julija bo na Game Pass prispela preživetvena sodelovalna igra Abiotic Factor, dva dni kasneje pa bomo dobili dostop še do igre Wuchang: Fallen Feathers – soulslike naslova, ki ga razvija kitajski razvijalec Leenzee. 24. julija bo tudi vsesplošni premierni izid te precej pričakovane igre.
Julij bo nato zaključila igra Grounded 2, ki jo razvija Obsidian Entertainment. Če vas morda čudi, zakaj je bil to eden redkih studiev, ki je v zadnjih Microsoftovih odpuščanjih ostal nedotaknjen – to je zaradi njihove pridnosti, saj bo po Avowed to njihova druga igra letos, za jesen pa imajo napovedan še The Outer Worlds 2. Julij bo za malenkost zgrešila simulacija kmetovanja Farming Simulator 25, ki bo na platformi na voljo 1. avgusta.
Tudi ta mesec bo Game Pass nekaj iger zapustilo, a škoda ne bo tako velika, saj se od platforme poslavljajo manjši indie naslovi Gigantic, Turnip Boy Robs a Bank in Kunitsu-Gami: Path of the Goddess.
Novembra bo igra Fallout 4 praznovala že svojo 10. obletnico in čeprav je razvijalec Bethesda kasneje izdal še igro Fallout 76, marsikateri igralec četrti del označuje za tisto zadnjo pravo Fallout igro, ki smo jo dobili, in že vse od takrat čaka na svežo enoigralsko avanturo.
Da bo Bethesda slej ko prej začela delati na petem delu, je bilo logično, nakar se je presneto dobro odrezala televizijska serija, pritisk za ustvarjanje svežega poglavja pa je samo še narastel. Na žalost Fallout privržencev je imela Bethesda polne roke dela z ustvarjanjem sveže licence Starfield, zdaj pa pridno dela na The Elder Scrolls VI, zato je bil Fallout 5 postavljen na rezervno klop.
Iz te bo morda vstal zdaj prej, kot pa je bilo načrtovano. Microsoft je namreč po nedavnih odpuščanjih nakazal, da mu zmanjkuje potrpljenja do vseh in da se bo začel osredotočati na projekte in licence, za katere je zagotovljeno, da bodo prinesle dobiček. Fallout je zagotovo ime, ki zna prinesti ogromno denarja, in novinar ter urednik spletne strani Windows Central Jez Corden je v podcastu Xbox Two povedal, da je bil zdaj projekt Fallout 5 popolnoma odobren in da se nanj tudi aktivno dela. Jez priznava, da ne ve, kdo točno trenutno izdeluje igro, saj naj bi bil glavni del Bethesde zaposlen z ustvarjanjem prej omenjene igre The Elder Scrolls VI, nekateri pa naj bi delali tudi na dodatku za Starfield.
Jez je v poročilu dodal še teorijo, da je Microsoft preklical naslednji projekt studia ZeniMax, ki je znan po MMO-ju The Elder Scrolls Online, ravno zato, da bi sredstva in delovno silo preusmeril na Fallout 5.
Pri teh govoricah Jez ni sam, saj je dober teden nazaj novinar Jordan Middler v podcastu Friends Per Second izjavil, da je trenutno v razvoju več Fallout projektov in med njimi je tudi tisti, »ki ga vsi želijo«. Ob tem se žal ni razjasnil, ali s tem misli na Fallout 5 ali pa morda na nadaljevanje igre Fallout: New Vegas, zagotovo pa je med njimi tudi kakšna predelava – že dolgo se govori o obnovi igre Fallout 3, ki bi bila lahko spočeta na isti način kot nedavna predelava igre The Elder Scrolls IV: Oblivion.
Ena najbolj prepoznavnih ikon franšize Borderlands je vsekakor majhni, nerodni robotek Claptrap, ki smo ga srečali že v prvi igri in se je odtlej pojavil v vsakem novem poglavju – pri tem ni bila izvzeta niti samostojna avantura Tiny Tina’s Wonderlands. Claptrap gre marsikomu na živce, saj ves čas blebeta in poka šale, a osebno se mi ni zameril – v bistvu bi ga označil za enega mojih najljubših likov znotraj Borderlandsa, saj so nekatere njegove šale dejansko smešne. Še vedno se denimo spomnim njegovega sovraštva do stopnic in hecne vrstice, ko mu zamenjamo anteno z vilico, njegovih dialogov pa ne bo manjkalo niti v prihajajočem četrtem delu.
Za Borderlands 4 smo dobili že nekaj napovednikov, razvijalec Gearbox pa je včeraj podelil novega, ki se tiče specifično Claptrapa. Ta bo tudi tokrat imel veliko za povedati, v videu pa nam Sam Winkler, ki skrbi za vse aspekte pripovedi, navrže, da je poskušal že velikokrat ubiti Claptrapa, a mu to prepoveduje pogodba. Za nasprotnike majhnega robotka je tu dobra novica, saj boste v nastavitvah našli zdaj posebno opcijo, ki nadzoruje volumen Claptrapovega govorjenja, tako da boste lahko njegovo govoričenje malce utišali, verjetno pa ga bo mogoče povsem izklopiti – tu bodo najbrž izvzete tiste vrstice, ki so nujne za napredovanje zgodbe.
Borderlands 4 bomo lahko igrali od 12. septembra dalje in če morda do sedaj še niste izkusili nobene igre iz te serije, potem se vam morda splača pogledati v trenutno akcijo, ki jo nudi spletna stran Humble Bundle. Ta vam že za samo 13,65 € ponuja celotno franšizo, kar vključuje igre Borderlands 1, 2 in 3, The Pre-Sequel, Tiny Tina’s Wonderland in avanturi Tales from the Borderlands, obenem pa boste s tem denarjem prispevali evre v dobrodelne namene.
Vsak igralec, ki večino svoje igričarske zabave doživi na PC-ju, bi vam znal danes povedati, da se je tale hobi skozi leta pošteno spremenil. Tudi danes lahko sicer vsak še vedno skoči v najbližjo trgovino s strojno opremo in si nabere dele ter skupaj sestavi svoj strojček in s tem na koncu tudi malce prihrani, a cene so v zadnjih petih letih povsem ponorele in še posebej za grafične kartice je dandanes treba odšteti celo premoženje, nakar ob sestavi še ugotoviš, da si kupil prešibek napajalnik ali pa da je ohišje preprosto premajhno, da bi vse skupaj stlačil noter in nato še efektivno hladil.
Zato so v zadnjih letih popularne postale predsestavljene konfiguracije, ki smo jih sicer poznali tudi že prej, a zdaj so nekatere od njih dejansko cenejše od tistih, ki bi jih skupaj spravili na svojo roko. Vendar se tudi tule potem pojavi težava: komu točno lahko zaupamo, da na koncu ne bomo odšteli tisoče evrov za škatlo, ki ne bo zmogla držati stabilnih sličic na sekundo in bo na splošno imela težave s kompatibilnostjo različnih komponent?
K sreči v Sloveniji že dolgo obstaja zaupanja vredna znamka UVI, ki nam redno dostavlja nove igričarske stole, mize in celo periferijo, zdaj pa so ustvarili tudi svoj seznam predsestavljenih igričarskih PC-jev z oznako OMEGA. Izkušena ekipa, ki ni seznanjena samo z najnovejšimi računalniškimi komponentami, ampak dejansko tudi preigrava najnovejše naslove in se zaveda najnovejših tehnologij, je skupaj spravila 10 predsestavljenih konfiguracij, ki se razlikujejo glede na komponente in cene, PC-ji pa so zato namenjeni različnim stopnjam uporabnikov.
Na uradni strani si lahko tudi nastavite proračun, vsak opis OMEGA PC-ja pa pokaže tudi povprečne sličice na sekundo v trenutno najbolj popularnih in strojno zahtevnih igrah.
Kot kupec imate tako sami izbiro, kaj točno so vaše potrebe ali pa nemara potrebe vašega podmladka in kako velik proračun ste pripravljeni porabiti, ob tem pa ste lahko tudi sigurni, da bo dostavljeni izdelek deloval tako, kot mora, in ga boste lahko začeli uporabljati takoj, ko ga odpakirate, saj vsak OMEGA PC že drži nameščen operacijski sistem Windows 11 Home.
Vsak od teh strojev vsebuje AMD-jev procesor, in sicer je to lahko Ryzen 5 7600X ali pa najzmogljivejši Ryzen 7 9800X3D, in tudi najcenejša opcija vsebuje 32 GB sistemskega pomnilnika. Za shranjevanje se pri vseh kombinacijah PC-jev uporablja tehnologija SSD, kapaciteta pa sega od 2 pa vse do 4 TB. UVI je šel celo tako daleč, da se je lotil tudi problematike efektivnega hlajenja, in kot kupec imate izbiro med hlajenjem s klasičnimi ventilatorji, za tiste, ki pa želijo pri igranju absolutno tišino, pa je na voljo sistem vodnega hlajenja, ki ponuja mir v sobi in nizke temperature vseh komponent.
Najbolj pomembna pri vsaki konfiguraciji je seveda grafična kartica, in tudi tu vam izbire ne manjka. Na voljo so sestave, ki vsebujejo AMD-jeve grafike, kot so RX 9060 XT in 9070 XT, vsaka od teh pa na sebi nosi 16 GB pomnilnika. Potem je tu NVIDIA, ki je letos predstavila novo serijo grafičnih kartic, in pri OMEGA PC-jih najdete kartice, kot so RTX 5060, 5060 TI, 5070, 5070 TI in 5080, ki jo najdemo v najzmogljivejši sestavi NV58, ki poleg naprednega procesorja ponuja še 64 GB pomnilnika in je opremljena z vodnim hlajenjem.
Pri vsakem UVI PC-ju lahko izbirate tudi med črnim in belim ohišjem, to pa ponuja tudi RGB osvetlitev, in ob strani lahko najdete celo prikazovalnik trenutne temperature znotraj ohišja, kar bo vaše igričarske prijatelje naredilo še bolj ljubosumne. Ob nakupu vsakega OMEGA stroja vas bo UVI še brezplačno nagradil z UVI tipkovnico PRIDE Mini, podlago INFERNO XXL in miško ENVY V2, tako da boste res pripravljeni za vsak igričarski ali pa nemara tudi pisarniški izziv.
Založnik in razvijalec Capcom se že leta, če ne celo desetletja, trudi svojo franšizo iger Resident Evil preseliti tudi v kakšen drug žanr, saj nočejo biti vedno primorani delati zgolj atmosferičnih enoigralskih preživetvenih naslovov, ki so sicer zelo kvalitetni, a vzamejo tudi ogromno časa za izdelavo. Do zdaj jim ta podvig še ni uspel, kljub temu da so v izdelavo večigralskih komponent vložili veliko promocije.
Zdaj se bodo poskusili prebiti še v svet mobilnih iger in za te platforme ustvarjajo novo igro Resident Evil: Survival Unit, ki bo igralca postavila v vlogo testnega subjekta zlobne organizacije Umbrella. Iz njihovih laboratorijev bomo pobegnili in se jim poskušali maščevati, pri tem pa si bomo pomagali s številnimi znanimi obrazi iz franšize Resident Evil, kot sta denimo junaka Jill Valentine in Leon S. Kennedy.
Survival Unit je videti kot nekakšna strategija, v kateri postavljamo baze in jih nato nadgrajujemo skupaj z opremo, stvari pa kupujemo od priljubljenega skrivnostnega trgovca, ki smo ga srečali v igri Resident Evil 4. Dobrih 25 minut dolga predstavitev pokaže bolj malo igranja, a tisto, kar smo videli, nakazuje precej tipičen mobilni naslov. Očitno bomo na nekaterih odpravah lahko tudi malo streljali, čeprav je ta akcija videti daleč od tiste, ki smo jo lahko izkusili v zadnjih enoigralskih naslovih.
Resident Evil: Survival Unit izide enkrat letos, Capcom pa medtem dela tudi na polnem nadaljevanju osnovne serije, Resident Evil: Requiem, ki izide naslednje leto.
Sony je igro Ghost of Yōtei, nadaljevanje priznane japonske tretjeosebne akcijske avanture v odprtem svetu Ghost of Tsushima, napovedal že kar nekaj časa nazaj, a od originalne najave dalje nismo dobili kakšnih napovednikov, ki bi pokazali kaj več kot samo vmesne sekvence. To se je spremenilo včeraj, ko smo za igro dobili kar dobrih 19 minut dolgo predstavitev, in ta se loti predvsem igralnih mehanik.
Napovednik potrjuje mojo tezo, da razvijalec Sucker Punch v nadaljevanje ne namerava vpeljati revolucije, ampak bo nekatere stvari ohranil enake ali pa jih bo v določenih pogledih nadgradil/spremenil. Tu je še vedno ogromno sprehajanja po odprtem svetu, kjer je podoba malce zasanjana, ves čas pa piha veter, kar verno upogiba okoliško vejevje in travo, prebivalci pa morajo nato, preklinjajoč, loviti svoje klobuke.
Namesto moškega bomo tokrat nastopali v vlogi ženske Atsu, ki za razliko od Jina nima iluzij glede samurajskega življenja, zato je pripravljena uporabiti vsak trik, da premaga nasprotnike na svoji poti. Zaradi tega se bomo lahko poslužili tudi različnih orožij, in čeprav bomo med temi še vedno našli katane, bodo tem družbo delale še kusarigame, sulice, odachiji, loki in tudi puške. Ta orožja bodo znali uporabljati tudi naši sovražniki, tako da zna biti boj še vedno zanimiv in treba se bo ves čas prilagajati dani situaciji – seveda bo možno sovražne tabore odstraniti tudi povsem prikrito.
Zgodba pravi, da se Atsu odpravi po poti maščevanja, potem ko ji tolovaji ubijejo očeta, kar je praktično enak zaplet, kot smo ga videli v igri Assassin’s Creed Shadows. Naloge bomo dobivali tako, da se bomo z NPC-ji pogovarjali, včasih pa bomo do kakšnega kvesta prišli tudi tako, da bomo koga zaslišali in tako iz njega dobili dodatne informacije.
Ghost of Yōtei je videti zanimivo in oboževalci predhodnika zagotovo že slinasto čakajo na datum izida, ki se bo zgodil 2. oktobra. Igra bo sprva ekskluzivno na voljo na konzoli PlayStation 5, čeprav skorajda ni dvoma, da bo kasneje izšla tudi za PC.
Stalker 2 je bila ena redkih večjih iger, ki je ni založil Microsoft in je ekskluzivno izšla na konzoli Xbox Series X in seveda tudi PC-ju, ukrajinski studio GSC Game World pa je pri vprašanjih novinarjev, ali morda načrtuje tudi predelavo za konzolo PlayStation 5, vedno dajal bežne odgovore tipa, da ni nič nemogoče.
Igra je izšla lani novembra in jo je pestilo nekaj večjih problemov, kjer je bila v ospredju predvsem neoptimiziranost ter problemi z umetno inteligenco. Ta je bila pomemben del izvirne trilogije in razvijalec ji je tam nadel ime A-Life, drugi del pa bi moral dobiti še bolj napredno različico, ki pa je ob izidu preprosto ni bilo. To je pomemben primanjkljaj, saj A-Life simulira življenje praktično vseh prebivalcev postapokaliptične okolice, tako da so NPC-ji imeli svoje cilje in so se tudi sami odpravili nanje, brez da bi ob tem imel roke sam igralec, in GSC Game World je to funkcijo v igro končno pripeljal preko zadnje posodobitve, stanje igre pa je zdaj takšno, da so včeraj napovedali tudi predelavo za PlayStation 5.
Najava je bila bolj skopuška z informacijami, saj smo izvedeli samo to, da bo predelava vsebovala tudi namensko podporo za napredno verzijo konzole PlayStation 5 Pro in da bo kontroler DualSense v celoti podprt. Predelava bo izšla enkrat letos in glede na to, da novembra poteče eno leto od originalnega izida, bi znali predelavo dobiti ravno na to obletnico.
GSC Game World je na PlayStation 5 že pripeljal predelave originalne trilogije, ki so tudi del naročnine PlayStation Plus Extra.
Lahko za igro govorimo, da je resnično dobila svoj prvi napovednik, če ta video ne vsebuje niti enega kadra iz samega igranja ali pa vmesne sekvence? Očitno je odgovor na to pritrdilen, saj 2K spodnji videoposnetek označuje za napovednik igre NBA 2K26, čeprav v njem vidimo samo posnetke resničnih košarkarskih podvigov.
Morda pa posnetkov igranja sploh ne potrebujemo, saj za to franšizo že vsi vemo, kaj nas čaka: odličen model igranja, ki pa ga zamori poplava mikrotransakcij v vseh možnih igralnih načinih – med temi bo zopet zagotovo glavni MyCareer, v katerem razvijate svoj lastni alter ego. Zanimivo je, da je v naslovu omenjen tudi Spike Lee, ki bo očitno zopet sodeloval pri oblikovanju zgodbe v igralnem načinu MyCareer, in stavimo, da bo ta zopet za lase privlečena in v nekaterih pogledih naravnost obupna.
Poanta napovednika je očitno razkritje, kdo vse bo krasil naslovnice teh iger, kar je očitno zelo pomembna stvar. Na standardno verzijo igre je bil uvrščen Shai Gilgeous-Alexander, ki je prvo ime letošnje zmagovalne ekipe Oklahoma Thunder, tip pa je bil razglašen tudi za najbolj koristnega igralca letošnjega prvenstva, nekateri pa mu pripisujejo tudi naziv največjega lastnika fantomskih prekrškov.
Na voljo bo tudi dražja verzija igre Superstar Edition, na njej pa bomo gledali zvezdnika Carmela Anthonyja, dodatno pa bo tu še WNBA edicija igre, kjer bo na naslovnici Angel Reese – pripadnica ženske ekipe Chicago Sky.
NBA 2K26 izide 5. septembra, zanimivo pa je, da bo tokrat igra izšla tudi na novi konzoli Nintendo Switch 2, a bo ta vsebovala starejšo grafično podobo, ki jo najdemo na konzolah PlayStation 4 in Xbox One.
Pisali smo že o tem, da Sony praznuje pomembno obletnico, saj njihov plačljivi servis PlayStation Plus te dni praznuje svojo 15. obletnico. Servis, ki je bil sprva ustanovljen kot neka konkurenčna ponudba Xbox Live, je bil sprva namenjen samo podpori večigralstva, nakar so vsi naročniki mesečno začeli prejemati še “brezplačne” igre. Microsoft je nato šel spet korak naprej s platformo Game Pass, Sony pa je temu udarcu sledil s svojo ponudbo PlayStation Plus Extra in Premium, ki vsak mesec v svoj katalog dodajata nove naslove, ki jih lahko igrate kadarkoli – če boste le vzdrževali plačevanje mesečnih položnic.
Za julij so tako naročniki stopenj Extra in Premium dobili nove dobrote. Najbolj pomembna igra med njimi je že postala na voljo, in sicer prvoosebni RPG Cyberpunk 2077, ki ga je pred petimi leti na trg poslal poljski razvijalec CDPR in si pri tem nakopal nekaj sramote, saj je bila zadeva na konzolah katastrofalno optimizirana. Poljaki so nato leta delali na posodobitvah in danes je Cyberpunk 2077 na konzolah PlayStation 4 in 5 povsem nekaj drugega in predvsem igralnega, zato ga lahko udobno igrate na obeh konzolah. Igra je na servisu PlayStation Plus Extra že na voljo, za dodatne avanture pa si lahko dokupite še dodatek Phantom Liberty – ta je sicer na voljo samo lastnikom konzol PlayStation 5.
Ta mesec bomo dobili še nekaj drugih zanimivih iger. 15. julija se boste lahko pozabavali v igrah, kot so Tropico 6, Risk of Rain 2, New World: Aeternum, Bluey: The Videogame in Planet Zoo, nakar teden kasneje na servis pride še Abiotic Factor. Lastniki dražje naročnine Premium boste poleg vseh prej naštetih iger deležni še klasik Twisted Metal 3 in 4.
Lastniki osnovne naročnine Essential ste svoje darilo že dobili, in sicer je nekaj dni nazaj za igranje postala na voljo igra Diablo 4.
Razvijalec Bungie se je nekaj časa zdel kot nekdo, ki se mu preprosto nikoli ne bo treba bati za prihodnost, saj je njihova igra Destiny 2 redno prinašala velike denarce, zaradi česar si je studio lahko privoščil neverjetne poteze, kot je denimo odstranjevanje že izdanih dodatkov za igro, saj je po njihovih besedah postalo vzdrževanje te vsebine preveč zahtevno.
Sveži igralci so bili tako ob igranju kampanje povsem zmedeni, saj originalne zgodbe ni bilo več in tako niso imeli pojma, kam sploh iti in kdo so ti NPC-ji, ki jim zdaj ponujajo nove naloge reševanja galaksije. Bungie se zaradi tega ni preveč obremenjeval, a zdaj so prišli drugi časi, saj je baza igralcev igre Destiny 2 drastično upadla, njihov prihajajoči projekt Marathon pa med prvim alfa testiranjem ni izpolnil pričakovanj igralcev, zato je bil izid zamaknjen na neznani datum.
Marathon tako še dolgo ne bo nared, vmes pa mora studio preživeti prek igre Destiny 2, v katero novači nove igralce. Osnovna igra je sicer že dolgo nazaj postala brezplačna, zdaj pa vas Bungie vabi tudi v zastonjsko igranje vseh do sedaj izdanih dodatkov, tako da lahko pridni igralci brezplačno izkusite lep del vsebine in se ob tem morda tudi prepričate, da je za DLC-je morda vredno naknadno odšteti evre.
Bungie ta dogodek imenuje Open Access, in v njem lahko igrate prav vse izdane dodatke doslej, vključno z najnovejšim The Final Shape, obenem pa lahko preigrate tudi naknadno izdane epizode, ki so del sezone prepustnice. To je res veliko vsebine, za katero ne bo dovolj niti dva tedna igranja, a obenem je dobra novica to, da boste po izteku preizkusa lahko obdržali vse nabrano bogastvo, za nadaljnje igranje pa bo treba te dodatke kupiti. K sreči so ti trenutno znižani na Steamu: odlični dodatek The Witch Queen je denimo posekal ceno za kar –92 % na samo 2,39 €.
Brezplačno igranje je zdaj na voljo na PC-ju ter konzolah PlayStation 4 in 5 ter Xbox One in Series X. Open Access se zaključi 22. julija, a bodite pozorni na naknadno izdane epizode, ki jih bo možno igrati samo do 15. julija, nakar jih bo Bungie zaklenil v svoj »Vault«, kamor so že izginili prej omenjeni začetni dodatki in originalna kampanja.