🔥 UVI.GG

Domov Blog

V Objemu Temnih Zveri: Amaranthine – Pripoved o moči, temi in človečnosti

Literarno področje nosi ogromno podobnosti z videoigrami. Nenazadnje premnogo iger odlikuje ravno dobra zgodba. V literarnem svetu, kjer se mnoge zgodbe razblinijo kot megla ob prvem jutranjem soncu, se občasno pojavi redkost, ki izstopa iz povprečja. V Objemu Temnih Zveri, delo slovenske avtorice Monike Pavlovič, se je začelo kot tiha prisotnost na knjižnih policah, a se je hitro razvilo v prepoznavno točko slovenske fantazijske pokrajine. Gre za načrtovano sago osmih delov, ki vleče podobnosti na premnoge znane franšize, ki nosijo korenine v literarnem svetu (recimo The Witcher ali Metro). In sploh me ne bi čudilo, če bo tudi ta serija v ne tako bližnji prihodnosti deležna iste preobrazbe.

Prvi del serije je odprl vrata v skrivnosten in neizprosen svet, kjer svetloba in tema ne živita v ločenih sferah, temveč se prepletata, oplajata in medsebojno sooblikujeta. Letošnje nadaljevanje Amaranthine pa gradi na temeljih in razpira nova obzorja. Potaplja se globlje in razkriva kotičke sveta, ki so bili doslej skriti. Serija kot celota obljublja epsko pripoved, ki bo postopoma zgradila mitologijo, v kateri bodo bralci prepoznali tako domače kot tuje elemente in ki bo rasla skupaj s pisateljico.

Serija, ki obeta epsko potovanje

V središču pripovedi stoji Elianna Malum. Ni popolna junakinja, temveč vleče podobnosti na Aloy iz franšize Horizon. Ranljiv organizem, postavljen v osredje spletk, ki jih ne razume povsem, postavljena v čevlje, ki so preveliki zanjo. Takšne junakinje so redke. Niso močne, umetne Mary Sue ikone brez napak, temveč svojo moč izklešejo na podlagi človečnosti.

Elianna ni ikona brez napak, temveč ogledalo, v katerem se lahko prepozna vsak, ki je kdaj nosil breme preteklih odločitev. Skuša preživeti v okolju, kjer lahko vsaka napaka pomeni konec. Njena osebna zgodba je pripoved o nepopolnosti, bremenih odločitev, posledicah dejanj in nenazadnje tudi nesojeni ljubezni.

Vsak njen padec ni prekomerno dramatična zgodba o samopomilovanju, ampak lekcija, ki jo preoblikuje v močnejšo različico. Njen korak nosi tveganje in vsak težko prigaran uspeh začasen, saj je vedno znova potisnjena proti naslednjemu preizkusu. Včasih se dvigne, včasih pade, a iz vsakega poraza črpa nekaj, kar jo preoblikuje. Gre za osebo, ki z izkušnjami raste, se uči iz svojih napak in je včasih podrejena čustvom, čeprav slednje vodijo v manj optimalne odločitve. Ob vsem tem pa se bori tudi proti notranji sili, ki jo želi požreti in izpljuniti.

Magija s posledicami

Magija je v knjižni seriji eden osrednjih elementov, a nosi svoja pravila. Je preizkus značaja, volje in sposobnosti prevzema nadzora nad kaosom kreacije. Tukaj magija ni darilo, ki se lahko uporablja brezskrbno, temveč komaj ukročena zver, ki jo je treba spoštovati, če ne želiš, da se obrne proti tebi.

Amaranthine, osrednja lokacija drugega dela, ni zgolj prostor varnosti, temveč eden od svetov ter epicenter konfliktov in zavezništev. Kot osrednja baza, kjer junaki trenirajo, načrtujejo in se pripravljajo na naslednje izzive. Je prostor, kjer se urijo amagi, posamezniki z edinstveno vezjo na magijo različnih elementov.

V ozadju tega nadzorovanega okolja preži stalna grožnja. Anhedoni, nad-demoni, ki iščejo fragmente Oenomela, starodavnega artefakta, katerega moč je dovolj velika, da preoblikuje naravni red sveta. Njihov lov ni kaotičen, temveč premišljen, skoraj naravoslovno sistematičen, kot delovanje vrhunskega plenilca. Če bi jim uspelo, bi posledice segle prek meja Amaranthine in spremenile svet, kot ga poznamo.

V nasprotju s hladnimi in brezčutnimi anhedoni, obstaja druga vrsta skrivnostnih bitij. Demoni, ki niso nosilci uničenja. Niso neposredni sovražniki, temveč nenavadni zavezniki, ki imajo kot vsi drugi liki lastne motivacije. Posedujejo globino in kompleksnost, ki presegata preprosto dobro ali zlo. Njihovo trenutno poslanstvo pa vključuje glavno junakinjo, Elianno Malum, in jih združuje v boju za ravnovesje sveta. Pomagajo ji razviti in nadzorovati moči, hkrati pa opozarjajo na tveganja in pasti, ki jih prinaša uporaba magije.

Slovenska avtorica, mednarodna kakovost

Monika Pavlovič se pri svojem pisanju zanaša na opazovanje detajlov in potrpežljivo gradnjo sveta, ki se razvija pred očmi bralca. Vsaka lokacija, vsak prizor, ima svojo težo in namen. Čeprav se njen slog zlahka primerja z mednarodnimi avtorji sodobne YA fantazije, ohranja nekaj izrazito slovenskega. Ne zgolj v jeziku, temveč v načinu, kako gradi napetost in kako plete odnose med liki. V njenem pisanju je mogoče čutiti, da so čustva in medsebojne vezi enako pomembni kot boj z zunanjim sovražnikom.

V Objemu Temnih Zveri: Amaranthine je dokaz, da ustvarjalnost ni omejena z geografijo. S premišljeno strukturo, jasno vizijo in bogatim besediščem Monika ustvarja svet, ki lahko stoji ob boku največjim fantazijskim serijam, ne da bi izgubil svoj izvorni pečat.

Tale igra vas postavi v vlogo detektiva, ki na slikah išče sledi paranormalnega

0

Največja privlačnost prihajajoče indie igre Shutter Story je njena ideja igralne formule. Igramo namreč paranormalnega detektiva, ki mu prijatelj zaupa, da ga že dolgo mučijo razni duhovi in druga paranormalna dogajanja. V posest dobite cel kup slik in starih videoposnetkov, nakar preko posebne programske opreme SpectralAware na teh slikah poskušate s pomočjo različnih tehnik, kot je osvetljevanje scen, izluščiti stvari, ki so navadnemu očesu nevidne. Tako boste velikokrat iz teme izbrskali kak lebdeč obraz ali pa opazili odsev kakšnega paranormalnega bitja.

Odlična je tudi estetika, saj je programska oprema videti kot nekaj iz časov operacijskega sistema Windows XP – skupaj z ogromnimi gumbi in predvajalnikom, ki je močno podoben Windows Media Playerju. Prek tega brskanja za paranormalnim boste razkrili tudi temačno zgodbo, ki v prijateljevem družinskem drevesu sega nazaj za nekaj generacij.

Problem nastane le pri dejanskem igranju. Napovednik nam namreč najprej predstavi brskanje po posnetkih in slikah, ki v slogu igre Her Story uporablja resnične igralce, kar doda k občutku groze in pristnosti. Vendar pa bo Shutter Story vseboval tudi nekaj dejanskega igranja, kjer boste preko prvoosebnega pogleda obiskali lokacije in sami doživeli nekaj paranormalnega. Takrat pa se velik del te groze porazgubi, saj grafična podoba enostavno ni dorasla izzivu – gledamo v NPC-je, ki se jim ustnice ne premikajo, in bolj uboge animacije. To je sicer razumljivo, saj gre vendarle za indie naslov, a želim si, da bi razvijalec ostal zgolj pri formatu skakanja med slikami in videi, saj lahko ti igralni vložki pokvarijo celotno izkušnjo.

Shutter Story še nima datuma izida, svoj interes pa lahko razvijalcu pokažete tako, da si zadevo na Steamu dodate v seznam želja.

Google predstavil AI tehnologijo Genie 3, ki lahko ustvari cele igričarske svetove

0

Če je bil včasih strah, da bo umetna inteligenca pogoltnila veliko že obstoječih služb in poklicev zgolj teorija, je te dni situacija povsem drugačna – algoritmi so napredovali že do te stopnje, da nam AI ni pri delu samo pomočnik, ampak lahko marsikoga v celoti nadomesti. Tako v bistvu niti nismo preveč presenečeni nad nedavno odločitvijo Microsofta, ki je na en mah odpustil 9.000 ljudi. Rezanje služb pa zna biti v prihodnosti še bolj globoko, saj je Google nedavno predstavil orodje, ki lahko nadomesti cele razvojne ekipe.

Gre za projekt Genie 3, ki se malce razlikuje od nam že poznane umetne inteligence. Google opisuje Genie 3 kot nekakšen skupek sistemov umetne inteligence, ki nato lahko uči umetnointeligentne agente za ustvarjanje specifičnih nalog. Googlova divizija DeepMind je decembra navdušila s predstavitvijo sistema Genie 2, zdaj pa je ponovno nase opozorila prek Genie 3, ki ga označuje kot pomemben korak do ustvarjanja splošne umetne inteligence oziroma AGI.

Genie 3 zna ustvariti cele virtualne svetove in te nato lahko dinamično spreminja glede na ukaze uporabnika. Vse to se dogaja v realnem času, kar je naravnost neverjetno, saj je to resnično lahko pot do ustvarjanja pravih virtualnih svetov, ki prej enostavno niso bili dosegljivi. Samo predstavljajte si ustvarjanje igre v odprtem svetu tipa GTA, kjer resnično lahko počneš, karkoli se ti zahoče. Seveda je demo v zgornji video predstavitvi bolj skromen, saj lahko vidimo bolj preproste svetove, ki se dinamično prilagajajo našim dejanjem, a neverjetno je že to, da stvar dejansko deluje – in potencial je gromozanski.

Google sicer priznava, da je pred njimi še veliko dela. Napredek v primerjavi z Genie 2 je velik, saj lahko Genie 3 zdaj sliko oddaja v ločljivosti 720p, a še vedno je tu problem stabilnosti, saj lahko orodje deluje samo nekaj minut, preden začne proizvajati grafične napake – za igričarstvo pa mora biti stvar stabilna vsaj nekaj ur.

Na žalost Genie 3 še ni dovolj razvit, da bi ga lahko preizkusila splošna publika, a Google pravi, da želijo testiranje izdelka kmalu razširiti na širšo skupnost.

Igra Plants vs. Zombies dobiva predelavo

Originalni Plants vs. Zombies iz leta 2009 je dober primer igre, kjer je imel razvijalec dokaj preprosto idejo, ki se je izkazala za resnično uspešnico. Razvijalec PopCap nam je dostavil naslov, ki je bil precej preprost za igranje, a je vseeno vseboval nekaj taktike, tempo in težavnost pa sta se lepo stopnjevala skozi stopnje – tako da igre kar nisi mogel nehati igrati. Seveda je založnik EA v tej zasvojljivosti igralcev zavohal priložnost, zato je nadaljevanje preselil izključno na telefone ter čez vse skupaj posul goro mikrotransakcij, tako da od originalnega prisrčnega naslova, kjer nam na koncu všečno pesem zapoje sončnica, ni ostalo skoraj nič več.

EA bi rad iz originala potegnil še kakšen zlatnik, zato je nedavno napovedal predelavo Plants vs. Zombies: Replanted, ki bo ponudila prenovljeno grafično podobo, dodatne stopnje in celo možnost sodelovalnega igranja za dva igralca. Vse to se sliši super, čeprav original še danes ni videti slabo in ga lahko na Steamu kupite za vsega 4,99 €.

Kar ni ravno lepo, pa je dejstvo, da EA pri izdelavi predelave ni kontaktiral izvirnih risarjev, ki so zaslužni za tako prisrčno in prepoznavno podobo originalne igre. Rich Werner, ki je delal na originalni igri, se je oglasil na X-u in zapisal, da bi bil hvaležen, če bi ga EA vsaj kontaktiral, da bi pomagal pri obdelavi tekstur – a da ni slišal ničesar. To zgodbo je potrdil tudi Enrique Corts, ki je prav tako sodeloval pri umetniški podobi originala.

Plants vs. Zombies: Replanted izide 23. oktobra za PC, PS4, PS5, XO, XSX, NS in NS2, cena pa bo sprejemljivih 19,99 €.

BioShock 4 naj bi se znašel v težavah, predelava prvega dela naj bi bila preklicana

0

Založnik 2K je nekje deset let nazaj spoznal, da ima težave z nekaterimi svojimi večjimi franšizami, ki so jih zapustili originalni ustvarjalci. Najprej je bila tu Mafia, ki je morala za ustvarjanje tretjega dela zaposliti nov studio Hangar 13, ta pa se pri svoji nalogi ni dobro odrezal. Podobne težave so doletele tudi prepoznavno franšizo BioShock, saj je studio Irrational Games zapustil šef Ken Levine, zaradi česar so za nekaj časa po vodi splavala upanja po novem BioShocku.

2K franšize ni nameraval kar pustiti na smetišču preteklosti, zato je leta 2019 ustanovil nov studio Cloud Chamber. Njihova naloga je bila specifično ustvariti novo poglavje BioShocka, in čeprav so bili takrat polni hvale glede talenta tega razvijalca, šest let kasneje za ta projekt nismo dobili niti ene sličice, kaj šele da bi se pogovarjali o datumu izida.

Zdaj je potrpljenje očitno začelo minevati tudi založnika, saj novo poročilo iz spletne strani Bloomberg pravi, da je BioShock 4 zašel v resne težave. Cloud Chamber naj bi predstavili do sedaj postorjeno delo, ki pa založnika 2K ni prepričalo, zato bo treba velik del igre postoriti na novo. Največja težava naj bi tičala v sami zgodbi, kar je problem, saj je bila štorija pomemben del preteklih poglavij. Cloud Chamber naj bi zaradi teh težav organiziral krizni sestanek, na katerem so jim vodilni povedali, da mora razvijalec postati hitrejši in bolj agilen – po domače povedano, to pomeni, da jih najverjetneje čakajo odpuščanja.

2K ni bil zadovoljen z še enim projektom, na katerem je delal Cloud Chamber. Ta je namreč ustvarjal predelavo prvega BioShocka, a je bila stvar očitno tako šibka, da je bila v začetku leta kar preklicana. Trojica BioShock naslovov je sicer leta 2016 dobila manjše obnove znotraj zbirke BioShock: The Collection, vendar je bila ta bolj izgovor za prodajo iger na novejši generaciji konzol.

Frosthaven – prezgodaj za ledeno dobo

Frosthaven je ena tistih namiznih iger, katerih dostava poštarju služi kot nadomestek za fitnes in priložnostno hernijo. Gre za nadaljevanje kultnega Gloomhavna iz leta 2017, in s svojo taktično globino ter brutalno obsežnostjo je navdušila marsikoga. A njena obsežnost še vedno deluje kot odganjalec povprečnih smrtnikov, ki imajo raje igre, kjer mečeš kocko in se rutinsko premikaš po plošči v smeri urinega kazalca.

Vodič vsebuje čudovitih 83 strani, kar presega večino diplomskih naloga, a z več akcije in manj praznega filozofiranja. Četudi se izogneš predhodnemu branju, ga boš v prvih igrah listal pogosteje od bosanskega slovarja ob obisku gradbišča. Kaj pa je razlika napram prvi igri? Podvojen čas igranja, obsežna kampanja z možnostjo gradnje lastnega naselja ter še več grdobcev in več najemnikov, ki poskušajo doseči pokoj med plenjenjem temnic.


Razvojna ekipa: Snapshot Games Inc.
Založnik: Arc Games
Platforme: PC
Steam: Povezava
Datum izida: 31. julij 2025
Cena: 38,99 €

Zvrst: Potezna strategija/Igranje vlog


Napovednik

Bralna značka po igričarsko

Pri prenosu mamutskega namiznega spektakla Frosthaven na osebne računalnike so se javili Snapshot Games, avtorji mutiranega XCOM klona Phoenix Point. Še vedno gre za sodelovalno uganko s poteznim raziskovanjem in bojevanjem, ki jo tu in tam popestri nekaj zgodbe ter bazegradnje.

Čeprav različica v zgodnjem dostopu sicer ponuja zgolj okrnjeno vsebino, pričakujemo, da bodo v prihodnjih mesecih pritekel reden tok vsebine. Glavna prednost digitalne različice je zmanjšanje kompleksnosti. Ampak to je tako, kot da bi zapleteno medicinsko proceduro poenostavili z YouTube vodičem. Igra ponuja priročnik, a je ta približno tako uporaben kot QR meni v restavraciji.

Največji greh Frosthavna PC pa se skriva v tem, da igra molči o svojem najbolj ključnem mehanizmu. Napadi (tako tvoji kot nasprotnikovi) so odvisni od modifikatorskih kart, ki se naključno vlečejo iz osebnega kupčka. V fizični igri si ta kupček sestaviš sam in znaš že pred bitko oceniti svoje možnosti. V digitalni? Naključje deluje iz ozadja, ti pa samo gledaš, kako ti igra hladnokrvno v roko zabriše minus dva in ti obesi krivdo, kot bi bil ti osebno odgovoren za svetovno finančno krizo.

Digitalizacija ima svoje prednosti

Seveda, digitalna verzija ima svetle plati. Ni več potrebe po zaposlitvi kuhinjske mize, cena za vstop v svet je veliko nižja, igri je dodan glasovni igralski ansambel, avtomatizacija poskrbi za večino mehanskega dela, kot je premikanje sovražnikov, mešanje kupčkov ter kalkulacija napadov in obrambe.

Ključno je, da lahko shraniš igro in nadaljuješ, kjer si ostal, ali pa prevrtiš čas pred trenutek, ko je jeti uporabil sulično ost za razdevičenje tvoje zadnjice. To ni več igra. To je psihološki eksperiment, v katerem meriš prag, koliko jezen lahko postaneš, preden ti začnejo rasti sivi lasje še na bradavicah.

Posledica vsega tega je sicer nezmožnost prilagajanja. V fizični različici lahko prosto prenašaš in vneseš like iz prejšnje igre, kar skupen nabor (z vsemi odklenjenimi liki) poveča na 39. Glede na to, da je vsaka po svoje lasten organizem, je možnost izbire absolutno astronomska. Škoda je le, da jih je v digitalni različici Frosthaven trenutno na razpolago le 8, vključno z dobro 1/3 zgodbene vsebine.

Brez vrnitve, brez milosti

Eksperimentiranje je običajen del Frosthavna. Vsak lik igra po svoje in edini način, da jih res razumeš, je z večkratno uporabo. Težava je, da digitalna verzija glede tega ne pozna usmiljenja. Ne. kaznovala te bo z vso hladno natančnostjo davčne uprave.

V analogni igri je popravljanje napake stvar enega stavka “Ej, lahko samo hitro ponovim zadnjo potezo?” Soigralci zamahnejo z roko in gremo dalje. Na računalniku pa si ob potrditvi poteze zaklenjen. To privede do tega, da pred vsako potezo zreš v ekran, kot bi moral podpisati pogodbo s hudičem.

To je proces, ki si ga je očitno zamislil nekdo, ki sovraži človeško srečo in ima rad red. Da, morda preprečuje goljufanje. Ampak hkrati sproži frustracijo, ki bi še Dalaj Lamo spravila do izreka kakšne sočne kletvice.

Veličastna ledena kazen

Čeprav je igra še v zgodnjem dostopu, ostaja dvom: ali bodo avtorji izboljšali uporabniško izkušnjo in izpopolnili igro s vsebino, ki si jo zasluži, ali bodo vrgli roke v zrak in igro predčasno zapustili peklu zgodnjega dostopa? Seveda obstaja upanje. Snapshot Games lahko optimizira uporabniški vmesnik in doda več dostopnih pravil. A nekako mislim, da bo osnovna hladna krutost Frosthavna ostala nespremenjena.

Frosthaven te ne poskuša zabavati. Ne. Frosthaven te kali, kot čustveno nedostopen oče iz 80-ih, ki namesto “rad te imam” reče: “Dobro si razbil to pošast, sine.”

Morda pa sploh ne gre za težavo. Morda je to zgolj znak, da moram utihniti in “git gud”. Če je temu res tako, potem ta predogled ni klic k igranju, ampak zgolj opozorilo. V kolikor se boš podal v ledeni pekel, bodi pripravljen na batine.

Razsodba

(+) Odlična atmosfera na glasovnega podajanja
(+) Manj fizičnega dela
(+) Igralna zanka ostaja zasvojljiva
(+) Vrhunska taktična izkušnja
(+/-) Potencialna možnost za ogromno vsebine
(+/-) Kompleksnost osnovne igre ostaja nedotakljena
(-) Nepopolna pravila, skriti mehanizmi
(-) Neodpuščajoča in rigidna izvedba potez

Serija The Paper, ki se odvija v vesolju The Office, dobila prvi napovednik

0

O prihajajoči seriji The Paper smo že večkrat pisali, kar je presenetljivo, saj projekt v preteklosti sploh še ni dobil napovednika, a je kljub temu požel veliko medijske pozornosti. Razlog za to je dejstvo, da pri njem sodeluje Greg Daniels in da se je ta odločil obnoviti svoj najbolj prepoznaven projekt, ki sliši na ime The Office – le da bo tokrat dokumentarno ekipo poslal v mesto Toledo, kjer bomo spremljali pot propadajočega časopisa Truth-Teller.

Greg je sicer že pred tem ustvaril podoben projekt Space Force – serijo, ki jo je pripravil za Netflix, a je bila zaradi slabe gledanosti ukinjena. The Paper je malce drugačna zadeva, saj se bo serija odvijala v istem vesolju kot Pisarna, zato lahko pričakujete podoben stil komedije. Morda lahko upamo tudi na kakšen znan obraz iz Dunder Mifflina. To je potrdil že prvi napovednik, ki je izšel včeraj in v katerem se je pred kamero ponovno pojavil igralec Oscar Nuñez, ki bo znova odigral Oscarja Martineza – le da je ta tokrat veliko bolj sovražno nastrojen do dokumentarne ekipe.

Prvi napovednik me sicer – kot velikega oboževalca Pisarne – ni ravno odpihnil, a takšnim stvarem je po drugi strani treba pustiti nekaj svobode in časa, da se nam priljubijo ter da igralci zares zaživijo svoje like. Tudi Pisarna v svoji prvi sezoni ni takoj pritegnila množic, a danes živimo v drugačnih časih in pretočne platforme pogosto hitro ukinejo nove serije, če te že na začetku ne dosežejo večje gledanosti.

The Paper ima potencial dolgega življenja zaradi svojega slavnega predhodnika, vendar tudi to ni stoodstotna garancija. Prej omenjena Space Force je imela na primer odlično igralsko zasedbo, ki jo je vodil nihče drug kot Steve Carell – najbolj prepoznaven obraz Pisarne – a tudi to ni zadostovalo, da bi serija dočakala več kot dve sezoni.

The Paper bo v prvi sezoni ponudila deset epizod, prve štiri pa izidejo 4. septembra. Na žalost bodo dostopne le na pretočni platformi Peacock, ki v Sloveniji ni na voljo, zato lahko le upamo, da jih bomo lahko gledali na alternativni evropski različici SkyShowtime.

ChatGPT-5 zdaj na voljo in ljudje ga naravnost sovražijo

0

Umetna inteligenca je zdaj v tistem razburljivem delu obstoja, kjer še vsi z njo inovirajo, novi modeli pa pridobivajo pomembne dodatne lastnosti, ki so tam zato, da nase privlečejo čim več uporabnikov in jih hkrati privabijo iz rok konkurence.

Podjetje OpenAI je dolgo namigovalo, da bo zelo kmalu izdalo svežo različico svoje umetne pameti GPT-5 – in to se je dokaj nenadoma zgodilo kar včeraj. Dobili smo daljšo predstavitev, veliko obljub o izboljšanem delovanju, vodja OpenAI-ja Sam Altman pa nas je še dodatno presenetil s tem, da je GPT-5 v uporabo poslal kar takoj in nadgrajeni ChatGPT omogočil tudi vsem tistim, ki storitev uporabljajo brezplačno.

Altman pravi, da je novi model nadgrajen v vseh pogledih in da naj bi uporabnik v pogovorih z umetno inteligenco zdaj prvič dobil občutek, da se zares pogovarja s strokovnjakom za izbrano temo. Manj naj bi bilo tako imenovanih “halucinacij”, ko umetna inteligenca preprosto ni vedela pravega odgovora, zato si ga je začela kar izmišljati – zaradi česar je uporabnik na koncu dobil napačne informacije. Izboljšan naj bi bil tudi varnostni sistem: GPT-5 bo zdaj bolje razločil, na katera vprašanja lahko odgovori in na katera ne. Tipičen primer bi bil, če ga nekdo vpraša, pri kateri temperaturi zagori določen material – to je lahko bodisi nedolžno vprašanje študenta, ki pripravlja eksperiment, bodisi vprašanje terorista, ki načrtuje napad na civiliste.

Izboljšave so prispele tudi na področje zvočnega modela, kjer zna orodje zdaj verno glasovno izgovoriti izbrano besedilo – to pa stori z večjim občutkom za primerno intonacijo, premore in vse drugo, kar je doslej znal narediti le kak profesionalni glasovni igralec.

Kot rečeno, naj bi bil GPT-5 zdaj že na voljo vsem uporabnikom, a dostop se očitno ureja po valovih, saj sem se ob svojem testiranju še vedno pogovarjal s prejšnjim modelom. In morda se mi tudi ne mudi preveč s prehodom na novo različico, saj tisti, ki so svoje dostope že dobili, nov model preprosto sovražijo.

GPT5 is horrible
byu/danganffan11037 inChatGPT

Po podatkih z Reddita je GPT-5 izgubil ves šarm, ki ga je nosil doslej. Odgovori so krajši in jim manjka “osebnosti”, kreativno pisanje je izgubilo na izvirnosti, presenetljivo veliko ljudi pa se na ChatGPT zanaša kot na čustveno oporo – zaradi česar so dobili občutek, da so izgubili dobrega prijatelja. Na njihovo nesrečo je vrnitev na prejšnjo različico nemogoča, saj lahko zdaj privzeto uporabljajo samo GPT-5, kar je na spletu že rodilo prvo peticijo za opcijski dostop do prejšnjega modela – a se bojim, da je za kaj takega bolj malo upanja.

Na Battlefield 6 beta testiranje že zdaj čaka več kot 50k igralcev

0

*Posodobitev: beta je zdaj v polnem teku in nekateri igralci poročajo o čakalnih vrstah, kjer je pred njimi več kot 250k čakajočih.

This is the smallest que-ue I’ve ever been in… Not!
byu/Ok_Word3947 inBattlefield

Odprto testiranje igre Battlefield 6 je ob času tipkanja tega članka oddaljeno manj kot dve uri, vznemirjenje za novo večigralsko streljačino pa je na vrhuncu. Čuti se, da ima Battlefield tokrat dejansko priložnost, da Call of Duty vsaj za nekaj časa izrine s prestola. Razvijalec DICE in založnik EA sta pri promociji izpostavljala realistično podobo igre in poudarjala, da ta ne bo nikoli vpeljala raznih preoblek, ki jih CoD po drugi strani pridno izrablja za promocijo slavnih oseb, kot sta Snoop Dogg ali pa risanih serij, kot je American Dad.

Te besede so očitno padle na plodna tla, saj igralci mrzlično iščejo dostop do zgodnjega testiranja igre. To se bo namreč za pripadnike platforme Battlefield Labs ali pa za tiste, ki so igro prednaročili, začelo že danes, 7. avgusta ob 10.00, in se bo nadaljevalo tudi jutri. Beta različico igre lahko prenesete že zdaj, jo zaženete in se malce poigrate z nastavitvami, za dejansko igranje pa vas pričaka sporočilo, da strežniki še niso odprti in da je pred vami čakalna vrsta.

This is insane..
byu/mr_lucky19 inplaystation

Ta je dober pokazatelj, koliko je trenutno zanimanja za ta naslov, in če lahko iz nje sklepamo tudi na končno prodajo, se EA-ju že zdaj smeje. Še preden so se strežniki sploh odprli, je bilo v čakalni vrsti več kot 50.000 igralcev – in stavim, da bo ta številka eksponentno narasla v naslednji uri pred uradnim zagonom strežnikov.

Zanimivo bo videti, ali bodo strežniki zmogli prenesti ves ta pritisk. Osebno pričakujem, da bodo vsaj prvih nekaj ur testiranja razmere dokaj kaotične. Situacija se bo morda normalizirala jutri, a nato bodo strežniki podvrženi še večjemu pritisku, saj se to soboto, 9. avgusta, ob 10.00 začne še odprto beta testiranje za vse. To pomeni, da se bo igranja lahko lotil vsak, ki bo skočil na Steam ali PS5, si prenesel svojo kopijo igre in se nato poskušal prebiti skozi masovno gnečo, kakršno večigralski naslovi že dolgo uveljavljenih franšiz le redko doživijo.

Na polno različico igre bo nato treba počakati še dobra dva meseca, saj ta izide 10. oktobra – po ceni 70 €.

The Elder Scrolls Online lahko naslednjih nekaj dni igrate popolnoma brezplačno

11 let stari MMO The Elder Scrolls Online izpod razvijalca ZeniMax je do sedaj verjetno preizkusil vsak pravi navdušenec masovnih večigralskih svetov, priložnost pa so mu verjetno dali tudi tisti, ki so se vmes naveličali čakati na novo poglavje serije The Elder Scrolls in so bili zato pripravljeni poigrati se tudi z večigralskimi elementi.

The Elder Scrolls Online je šel med svojim obstojem skozi več različnih iteracij in med drugim je dobil tudi cel kup različnih dodatkov. Osebno sem se v ta svet iz radovednosti vrnil kakšno leto nazaj in narejene spremembe me niso preveč navdušile. Kot prvo je zdaj zelo težko slediti originalni kampanji, saj vam igra takoj v obraz porine vsebino iz najnovejšega dodatka, tako da se pred vami odvijajo dogodki, o katerih nimate pojma, gledate pa NPC-je, s katerimi bi morali imeti neko zgodovino, a ker prejšnjih vsebin še nisem preigral, tudi nisem vedel, kdo sploh so. Druga nadležna stvar je težavnost, saj je posodobitev Tamriel Online odpravila regije z omejitvami stopenj, tako da se lahko zdaj odpravite kamorkoli in to kadarkoli, kar igralcu vzame občutek napredovanja, vsi nasprotniki pa ne predstavljajo nobenega izziva več in padejo z nekaj zamahi vašega orožja.

Nekaterim pa bi te spremembe lahko bile všeč, in če želite igrati kak MMO, ki sicer ne ponuja nobenega izziva med običajnim stopnjevanjem in se želite zgolj sproščati v Elder Scrolls svetu, potem zna biti ta igra idealna za vas. ZeniMax trenutno promovira dogodek QuakeCon in v skladu z njim ponuja igranje The Elder Scrolls Online popolnoma brezplačno – in to vse do 12. avgusta. Če ste morda že prej sodelovali v kakšnem brezplačnem testiranju tega naslova, lahko zdaj avanture nadaljujete z istim likom: skočite na uradno stran in izberite svojo platformo za igranje, kopijo igre pa lahko vmes kupite z ogromnim popustom – za vsega 4,99 €.

Nova Mafia je že praktično pred vrati, zato je tu svež napovednik

0

Naslednje leto bo minilo že celo desetletje, odkar smo prejeli zadnje pravo poglavje franšize Mafia – pri tem moramo izvzeti predelavo prve igre Mafia: Definitive Edition, ki jo je, tako kot tretji del in prihajajoče poglavje The Old Country, izdelal razvijalec Hangar 13.

Po vseh teh letih se zdaj končno pripravljamo na lansiranje nove igre, založnik 2K pa trenutno pridno dela na oglaševalski kampanji, saj na YouTubu redno prikazuje nove napovednike – vsi ti se vrtijo okoli časti in lepot Sicilije. Novi del, The Old Country, se bo namreč vrnil v preteklost – in to v tiste kraje, ki jih vsi mafijci opisujejo s solzami v očeh ter jih označujejo za najlepši čas Cosa Nostre.

Nastopali bomo v vlogi novega protagonista Enza, ki ga nekdo reši iz rudnikov ter mu ponudi možnost dela za organizirano mafijo. Novi napovednik nam pokaže nekaj igranja, kjer je izpostavljeno tudi dirkanje z vozili. Skok tako daleč v preteklost je za razvijalca Hangar 13 predstavljal določeno tveganje, saj takrat preprosto ni bilo na voljo tako močnih vozil kot v novejših Mafiah, avtomobili pa so za privržence te serije pomemben vidik izkušnje. Tu bo štirikolesnikov razumljivo nekaj manj, in dvomimo, da bomo med vožnjami lahko poslušali radio, saj ta za avtomobile še ni bil izumljen – a to ne pomeni, da nam bo manjkalo napetih dirk. Včasih se bomo lahko usedli tudi na konjski hrbet – in da zna biti ježa konj zabavna, je dokazal že Red Dead Redemption.

Mafia: The Old Country is Enhanced For PS5 Pro
byu/MafiaGameOfficial inMafiaTheGame

Mafia: The Old Country izide že 8. avgusta, razvijalec pa je nedavno potrdil, da bo igra namensko optimizirana tudi za konzolo PlayStation 5 Pro, kjer bo podpirala možnost igranja pri 120 Hz. To je tudi eden redkih novejših naslovov, ki se trenutno trži po nižji ceni 50 €.

Na Game Pass prihajata igri Assassin’s Creed Mirage in Aliens: Fireteam Elite

0

Microsoft je napovedal svež val novih iger, ki bodo prispele na njihov servis Game Pass, ki v Sloveniji stane 11,99 € mesečno. Za avgust je bilo napovedanih kar nekaj lepih naslovov, hkrati pa se iz platforme poslavlja trojica pomembnih iger.

Največja avgustovska pridobitev je zagotovo Assassin’s Creed Mirage – Ubisoftov poskus iz leta 2023, da to serijo spravi na stara pota, kjer so bile lokacije malce manjše, a bolj gosto poseljene z zanimivimi cilji, hkrati pa je bil poudarek na dejanskih prikritih umorih tarč. Naloga je bila opravljena bolj polovičarsko, saj je Mirage resda malce podoben starejšim Assassin’s Creed igram, a hkrati s sabo povleče lastnosti modernih naslovov, tako da na koncu dobimo bolj povprečen izdelek, ki je v glavno vlogo porinil, vsaj meni, dolgočasnega protagonista. Mirage bo na Game Pass prispel 7. avgusta.

Druga pomembna igra avgusta je Aliens: Fireteam Elite, ki je originalno izšla leta 2021 in ponuja tretjeosebno sodelovalno akcijado v svetu Osmega potnika. Ta franšiza je v zadnjih letih doživela preporod, saj bomo kmalu dobili tudi televizijsko serijo, v izdelavi pa so tudi sveži filmi s krvoločnim ksenomorfom v glavni vlogi. Fireteam Elite boste lahko igrali od 12. avgusta dalje.

Ostale igre in njihovih datumi so sledeči:

  • Rain World – zdaj že na voljo
  • Citizen Sleeper 2: Starward Vector – 6. avgust
  • Lonely Mountains: Snow Riders – 6. avgust
  • MechWarrior 5: Clans – 6. avgust
  • Orcs Must Die! Deathtrap – 6. avgust
  • 9 Kings – 14. avgust

15. avgusta bo Game Pass nekaj naslovov tudi izgubil. Za igro Anthem verjetno nihče ne bo preveč jokal, saj se za njo ugašajo tudi strežniki, a igri Farming Simulator 22 in Persona 3 Reload nista majhna izguba, tako da so zdaj zadnji dnevi, da se ju naigrate, preden bo treba za njiju plačati polno ceno.

Battlefield 6 že ta vikend dobiva odprto beto

0

Založnik EA je z zadnjim igralnim napovednikom za prihajajoči Battlefield 6 marsikomu vzbudil upanje, da bo morda naslednji del resnično dostavil vse tisto, kar smo v njem pogrešali v zadnjih nekaj iteracijah. Tu so moderno vojskovanje, impresivna fizika in večjo težo nosijo tudi besede razvijalca DICE, da so se pri snovanju igre močno zgledovali po najbolj priljubljenih delih serije, kot sta Bad Company 2 in Battlefield 4.

Datum izida je za zdaj postavljen proti koncu leta, vendar vam na igranje ne bo treba čakati tako dolgo. EA je namreč znova presenetil in včeraj najavil prvo odprto beta testiranje igre, ki se bo začelo že čez nekaj dni. Battlefield 6 je bil sicer že prej na voljo za preizkus, a zgolj znotraj zaprtega testiranja – zdaj pa bodo dostop dobili prav vsi igralci. EA je celo odpravil zahtevo, da bi morali za sodelovanje igro prednaročiti, tako da se lahko igranja resnično loti vsak s sposobnim PC-jem ali aktualno konzolo.

Za sodelovanje v beti skočite na svojo izbrano platformo, kot so Steam, EA App ali pa konzola PlayStation 5 oziroma Xbox Series X. Na Steamu preprosto kliknite na ikono “Request Access”, pri čemer morate biti seveda prijavljeni v svoj Steam račun. Dostop do bete bi vam moral biti odobren takoj, nakar lahko igro že namestite, celo poženete in se malce poigrate z grafičnimi nastavitvami.

A za samo igranje bo treba biti potrpežljiv do tega vikenda, ko se bo medmrežna zabava pričela 9. in 10. avgusta. Če ste igro morda že zdaj prednaročili ali pa ste naročeni na servis EA Play Pro, boste z igranjem lahko začeli že v četrtek, kar pomeni, da vas čaka kar štiri dni večigralskega streljanja. Če boste te datume zamudili, brez skrbi – EA med 14. in 17. avgustom načrtuje še eno dodatno beta testiranje, ki bo prav tako odprto za vse.

Titan Quest 2 zdaj na voljo za igranje

0

Založnik THQ Nordic ima pod palcem zvrhano košaro licenc, ki so največjo slavo uživale nekje pred dvema desetletjema. Med njimi najdemo naslove, kot so Gothic, Darksiders, Sacred in tudi Titan Quest – akcijski RPG, ki je leta 2006 poskušal konkurirati Blizzardovemu Diablu. Čeprav mu ni uspelo zrušiti kralja žanra s prestola, si je vseeno skozi čas pridobil dovolj velik krog privržencev, da ti zdaj veselo vriskajo ob dejstvu, da nadaljevanje ni le v izdelavi, temveč že na voljo za igranje.

Da bo Titan Quest 2 izšel, je bilo znano že dolgo, THQ Nordic pa je na nedavni konferenci najavil tudi začetek obdobja Early Access, ki se je že pričelo. Igro lahko ta hip kupite na Steamu in trgovini Epic Games in to po trenutno znižani ceni 23,99 €, ki se bo kasneje zvišala.

Za igranje oziroma bolj testiranje imate na voljo prvo poglavje igre, v katerem skozi grško mitologijo spoznavate novo zalego sovražnikov ter se spopadate s šefi. Vse to počnete z istim razlogom kot v vsakem akcijskem RPG-ju: svojega junaka oborožiti s čim dragocenejšo opremo, ki mora seveda nositi vsaj vijoličasto ali oranžno oznako.

Dodobra boste lahko stestirali tudi različne igralne razrede. V Early Access različici se lahko poigrate s štirimi razvojnimi drevesi, dve od teh pa lahko združite v lastni razred, kar omogoča ustvarjanje res unikatnega šampiona. Če k temu dodamo še lepo grafično podobo, dobimo izdelek, ki na Steamu upravičeno nosi zelo visoko oceno.

Razvijalec Grimlore Games pravi, da polni izid igre načrtujejo za konec leta 2026, a ta datum ni vklesan v kamen in se lahko še zamakne. Trenutna cena pa je najnižja – ob izidu se bo zvišala na približno 49,99 €, zato je zdajšnji popust pametno izkoristiti. Na voljo bo le do 8. avgusta.

Predelava igre Gothic 1 dobila datum izida in nov napovednik

0

Za nami je še ena konferenca založnika THQ Nordic, in mislim, da je zdaj že tretje leto zapored na njej zopet veliko vlogo igrala predelava igre Gothic 1. K sreči zdaj ta ni več samo v tisti fazi, kjer bi ves čas gledali samo dražilnike, ampak smo začeli dobivati že poštene igralne napovednike, in zadnji od teh nosi naslov Xardas, čeprav tega v posnetku ne vidimo ravno izdatno.

Večina videa je tako namenjena prisrčnim glinastim figuricam, nakar lahko ugledamo nekaj kadrov dejanskega igranja. Predelava je videti čudovito, in razvijalec Alkimia Interactive očitno razume, zakaj je bil original tako pomemben in zakaj zna imeti veliko vlogo tudi v prihodnosti.

To je popolna predelava originala iz leta 2001, tako da nas čaka povsem nova grafična podoba, ki bo podkrepljena tudi z modernimi animacijami. Vrnili se bomo na že znane lokacije, kot so Old Camp, New Camp in bratovščina fanatikov, ki časti božanstvo Sleeperja, a vse te stvari bodo zdaj razširjene, tako da se lahko veselite tudi predelanih nalog in povsem novega sistema boja. Oboževalci originala se morda spomnite, da smo v enki lahko v Old Campu ugledali manjšo borbeno areno, ki pa je bila nefunkcionalna. No, tule se bodo prirejali redni arenski spopadi, in ne bomo se pretepali samo proti drugim ljudem, ampak tudi proti nevarnim zverem, tipa Swampshark.

Zadnji napovednik nam je predstavil tudi datum izida, in čeprav ta še vedno ni podroben, zdaj vsaj vemo, da bo igra izšla zgodaj leta 2026, kar je skoraj 7 let po originalni najavi tega projekta. Demo igre pa je zdaj na voljo tudi na konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X. THQ Nordic je priložnost izkoristil še za najavo predelav Gothic 1 Classic, Gothic 2 Classic in Gothic 3 Classic, ki bodo ravno tako leta 2026 izšle za konzole Xbox in PlayStation. Proti malce obdelanemu tretjemu delu ne bi imeli nič proti niti PC igralci, a zaenkrat niti ne vemo, v kakšni obliki bo tretji del izšel in če bo dejansko vseboval kaj znatnih popravkov.

Najavljen Octopath Traveler 0

Založnik Square Enix je leta 2018 vsem tistim, ki so se pritoževali nad njihovim modernejšim sistemom RPG-jev, zaprl usta, saj je takrat na površje priplaval njihov projekt Octopath Traveler, ki se ni samo ponašal s starošolskim sistemom poteznega bojevanja, ampak je to podprl še z retro grafično podobo, ki pa je kljub temu nosila čudovite teksture in osvetljevanje. Zaradi tega se je tej podobi oprijel naziv HD-2D.

Od takrat dalje je Square Enix s podobno grafično podobo spočel še nekaj iger, na nedavni Nintendovi konferenci pa so napovedali še izdajo tretjega poglavja serije Octopath Traveler. Ta bo nosila številko 0, in že iz tega vam je lahko jasno, da bo tole preddel prvemu delu. Nosil pa bo vse pritikline, ki so nam bile všeč v prejšnjih delih, in bo nekatere od teh še nadgradil.

Zgodba je tista tipična klišejska, kjer mlademu heroju zlobci uničijo mesto, in se mora nato ta, skupaj z raznimi kompanjoni, odpraviti na potovanje maščevanja. Premisa igre se sicer vrti okoli obnove, in zdi se, da bomo v 0 lahko malce gradili ter postopoma na noge spet spravljali našo uničeno vasico. Osebno upam, da bo Square Enix še dodelal bojevalni sistem in da bo pošteno znižal tiste naključne boje, ki jih srečamo med raziskovanjem sveta, saj so mi bili v japonskih RPG-jih vedno tečni. Prav tako upam, da bodo naši spremljevalci malce več čvekali med sabo.

Čeprav je bila igra najavljena na Nintendovi konferenci za sisteme Switch in Switch 2, bo izšla tudi na PC-ju ter konzolah PlayStation 4, PlayStation 5 in Xbox Series X. To pa se bo zgodilo že 4. decembra 2025.

Indie igra One-eyed Likho je prežeta s slovansko mitologijo in grozljivostjo

0

Igre, ki se tikajo slovanske mitologije, znajo na prepričljiv način k življenju spraviti samo razvijalci iz Evrope. To so lahko bodisi večji studii, kot je denimo CD Projekt RED, ki je celemu svetu predstavil posebnosti slovanskih bajk in mitov, ali pa indie naslov INDIKA, ki je k temu dodal še tono depresije.

Nedavno je razvijalec Morteshka izdal svojo pripoved z imenom One-eyed Lihko, ki se suče okoli kovača in krojača iz neke vasi. Dvojec se je odpravil v gozd poiskat zlo Likho, ki je v slovanski mitologiji vedno prikazana bodisi kot suhljata ženska v črnem ali pa goblin. V obeh primerih ima bitje samo eno oko in velja za utelešenje zla.

One-eyed Lihko je manjši naslov, ki pa ima vseeno presenetljivo dobro grafično podobo. To boste gledali v črno-beli paleti, ki še dodatno doda k občutku depresije in izoliranosti. V tej igri boste v glavnem reševali uganke in se vsake toliko pogovarjali z NPC-ji, zgodba pa vas bo ves čas gnala naprej, kjer je glavni cilj ujeti Lihko, kar pa bo seveda težka, če ne skoraj nemogoča naloga.

Napovednik je vsekakor presneto atmosferičen, in če spadate v tip igralcev, ki največ polagajo na občutek imerzije in so vam Stalker igre všeč ravno zaradi turobnega vzdušja, potem zna biti One-eyed Lihko ravno za vas. Igra je na Steamu zdaj že na voljo po zaenkrat znižani ceni 16,57 €, vsebuje pa tudi polno podporo za kontrolerje, tako da jo lahko igrate tudi preko naprave Steam Deck. Ocene so zaenkrat pozitivne.

Tule je prvi napovednik za risani film Zootopia 2

0

Film Zootopia je izšel leta 2016 in se takrat izkazal za pravo uspešnico, o kateri so govorili vsi, na spletu pa se je hitro razširil tudi posnetek realističnega zavijanja volkov, ki so ga nato uslišali pravi psi in začeli s svojim tuljenjem. Stvar je bila tako velika uspešnica, da bi lahko postala novi Shrek, zato je nekoliko presenetljivo, da v skoraj desetih letih od izida nismo prejeli nobenega nadaljevanja. Disney se je zdaj vendarle opogumil in napovedal nadaljevanje, ki bo izšlo še letos in je včeraj dobilo tudi prvi napovednik.

V drugem delu bosta nosilni vlogi znova imela Jason Bateman kot volčji policist Nick Wilde in Ginnifer Goodwin, ki bo glasovno upodobila prisrčno zajčico Judy Hopps. Partnerja še vedno ne znata shajati drug z drugim, zato v napovedniku obiščeta svetovalnico, ki se osredotoča ravno na takšne težave, in tam vidita, da so takšni problemi v njunem svetu zelo pogosti – a ta svetovalnica njunih težav ne bo ravno rešila. Pred njima se znajde tudi nov primer, ki se tiče skrivnosti okoli strupene kače Gary De’Snake, ki je prispela v velemesto – in ta dejansko ni takšna zloba, kot bi morda mislili zaradi njenih strupenih čekanov.

Drugi del bo povrnil tudi druge igralce, ki so sodelovali pri ustvarjanju originala. Idris Elba bo znova Chief Bogo, vrača pa se tudi Shakira, ki bo svoje glasilke posodila gazeli.

Film bomo v kinih spremljali od 26. novembra dalje, nakar bo kasneje prispel tudi na pretočni servis Disney+. Tam si lahko ogledate tudi serijo Zootopia+, ki je leta 2022 dobila zgolj eno sezono.

Hollow Knight Silksong bo moč preizkusiti na letošnjem sejmu Gamescom

Hollow Knight, metroidvania iz leta 2017, je kvaliteten naslov, ki pa je skozi leta dobil status legendarne igre. Še bolj pa je nato postalo popularno nadaljevanje Silksong, ki ga je razvijalec Team Cherry najavil že pred leti, nakar so igro vedno znova prestavljali na kasnejši datum, ki še vedno ni povsem trdno zakoličen. Okoli te igre se je zaradi tega oblikoval nekakšen mit, da morda stvar sploh nikoli ne bo izšla, in starejši igralci so se ob tem spomnili na neslavni naslov Duke Nukem Forever, ki je bil zaradi takšnih prestavljanj v razvoju več kot 14 let in na koncu izšel v poraznem stanju.

Microsoft je te dni obupno potreben kakšne pozitivne besede, saj je nedavno odpustil več kot 9.000 ljudi, igričarje pa vedno znova poskuša pomiriti preko najav iger. Te dni se tako hvalijo, da bodo tudi letos na sejmu Gamescom v Nemčiji postavili svojo lastno stojnico, tam pa bo svoj prostor našel tudi razvijalec Team Cherry, ki bo prvič obiskovalcem ponudil možnost igranja demo verzije igre Hollow Knight: Silksong.

Obiskovalci bodo demo lahko preigravali na PC-ju in Microsoftovi prenosni konzoli ROG Xbox Ally, ki jo delajo v partnerstvu s podjetjem Asus, in na to stojnico se bo zagotovo nabrala masa ljudi, ki bo nato potrpežljivo tudi ure čakala na svoj čas testiranja igre. Microsoftova stojnica bo sicer ponujala tudi igranje večjih naslovov, kot so Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, Ninja Gaiden 4 in Borderlands 4, a imamo občutek, da bo ravno Silksong privabil največ obiskovalcev, in ni dvoma, da bo marsikateri večji oboževalec plačal letalsko karto v Nemčijo samo zaradi te igre.

Kdaj točno bo Hollow Knight: Silksong izšel, zaenkrat še vedno ni znano, a glede na to, da bo zdaj testiranje igre javno dostopno, bo morda Team Cherry tokrat zares držal svojo obljubo, da bo igra izšla še pred božičnimi prazniki.

Skupnost zasebnih World of Warcraft strežnikov še vedno hudo popularna

0

Leta nazaj sem z zanimanjem spremljal razvoj scene zasebnih World of Warcraft strežnikov, saj jih je bilo z vsakim dnem več, vsak pa je obljubljal svoje unikatne mehanike delovanja in se trudil nase privleči čim več igralcev. Razvijalec Blizzard je sprva te strežnike ignoriral, nato pa je ugotovil, da je v njih nekaj smisla, saj je veliko igralcev pogrešalo zgodnje dneve tega masovnega MMO-ja, kjer so bile stvari bolj preproste in je bil poudarek na skupnosti igralcev. Ravno zaradi tega je razvil idejo Classic strežnikov, kjer so igralci lahko uživali v originalni vsebini ali pa vsebini posameznega dodatka, brez strahu, da bi potem morali napredovati v novo razširitev, kjer bi se vse te stvari zopet spremenile.

Od razvoja prvega uradnega Classic strežnika je preteklo že mnogo let in Blizzard je na enak način zdaj začel že delo na obnovi dodatka Mists of Pandaria, vmes pa skupnost zasebnih strežnikov ni izumrla.

Ravno nasprotno – ta še vedno cveti. Nedavno sem iz radovednosti pokukal na to stran večigralske scene in s presenečenjem ugotovil, da imajo nekateri strežniki še vedno bogato skupnost, nedavno pa je na sceno prišel povsem nov strežnik, imenovan Project Epoch, ki je obljubljal vsebino originalnega World of Warcrafta, le da jo je še dodatno razširil.

Pričakovanja za ta strežnik so bila velika in ko je ta uradno odprl svoja vrata, se je nanj usulo tisoče in tisoče igralcev. Naval je bil nepopisen in igralci so morali v vrstah čakati po več ur, preden so lahko sploh ustvarili svoj lik, nakar so jim težave povzročali še izpadi strežnikov, zaradi katerih so bili zopet postavljeni na rep čakalne kolone.

In kaj točno je na Project Epoch tako privlačnega? Igralce je privlekla originalna vsebina, ki je bila še dodatno razširjena s preko 1.600 dodatnimi nalogami s strani NPC-jev, k temu pa je bilo dodanih še 2.000 novih nasprotnikov. Potem so tu nove kombinacije igralnih razredov, kot so Undead Hunter, Dwarf Shaman in Undead Paladin. Nato so tu še predelani talenti in temnice, kjer ne potrebujete več 45-članske ekipe, ampak samo 25 igralcev, medtem ko so raidi, namenjeni 20-članskim ekipam, zdaj postali možni za preigravanje tudi s skupino, ki šteje zgolj 10 članov.

Turns out, it actually is cooked.
byu/DragulaRulez inwowservers

Skratka, strežnik je postal ogromen uspeh in njegovi lastniki so že najavili odpiranje sekundarnega strežnika, ki bi moral – vsaj teoretično – malce ublažiti naval igralcev. A naval igralcev je bil prevelik in presegel je vsa pričakovanja lastnikov strežnika, ki so tudi najavili, da bodo tega za nekaj časa ugasnili in zdaj načrtujejo, kako bi ga zagnali znova in to na način, ki bi lahko gostil tako nepregeldno množico igralcev. Več o tem projektu in sceni zasebnih strežnikov lahko najdete na Redditu, kjer se igralci ves čas kregajo, kateri strežnik je boljši, tam pa lahko najdete tudi nasvete, kako se preigravanja na teh sploh lotiti.