Medtem ko razvijalec Bethesda vse svoje napore trenutno usmerja v razvoj petega dela franšize The Elder Scrolls, poskušajo oboževalci vmesni čas zapolniti s predelavami prejšnjih iger. Pod eno od teh se je podpisala celo sama Bethesda, ki nam je pred kratkim predstavila uradno predelavo igre The Elder Scrolls: Oblivion Remastered – a to še zdaleč ni edini projekt, ob katerem bomo lahko obujali spomine.
Še preden smo sploh dobili uradno različico, je skupina oboževalcev že delala na svoji predelavi Obliviona. Projekt Skyblivion bo namreč celotno kampanjo Obliviona preselil v naprednejši pogon Skyrima, pri čemer Bethesda temu modderskemu podvigu ne nasprotuje – prav nasprotno, razvijalec je ekipo navdušencev celo povabil v svoje pisarne. V Skyrim pa bo preseljen tudi mod Skywind, ki je še bolj ambiciozen, saj namerava grafično in igralno prenoviti celotno kampanjo legendarne igre Morrowind.
Morrowind še danes velja za enega najvplivnejših RPG-jev vseh časov, a ga je novim generacijam igralcev precej težko priporočiti. V resnici ga bodo znali ceniti predvsem najbolj goreči ljubitelji žanra. Po več kot dveh desetletjih njegova zgodba ostaja izjemna, a mlajši igralci bodo verjetno začudeno gledali v zastarelo grafiko, boleče počasno gibanje, okorne bojne mehanike, prazna mesta in skoraj popolno odsotnost glasovnega igranja. Večina besedila v igri je podana zgolj pisno, napredovanje pa poteka z izbiranjem ključnih pojmov v obsežnih zidovih besedila.
Skywind želi vse to izboljšati in prilagoditi sodobnemu občinstvu. Čeprav je tudi pogon Skyrima že star več kot desetletje, je njegova grafična podoba bistveno prijaznejša sodobnim igralcem. Nedavno smo dobili nov 20-minutni igralni napovednik, ki prikazuje, kako predano ekipa sledi svoji viziji. Ena največjih nalog je bil prenos vsega izvirnega besedila v novo obliko dialogov. Pri tem so dodali tudi glasovno podajanje, ki je sicer sestavni del Skyrima, v Morrowindu pa ga ni bilo. Že ta vidik je ogromen podvig za ekipo prostovoljcev – še posebej, če upoštevamo, da Morrowind vsebuje približno 3.000 NPC-jev, kar je skoraj trikrat več kot v Skyrimu.
Gre torej za ogromen projekt, ki se razvija že več kot 13 let. Čeprav uradnega datuma izida še vedno ni, se v zadnjih posodobitvah že kaže luč na koncu tunela. Večina ključnih sistemov je končanih, v številnih segmentih potekajo že zaključni pregledi. Največ dela ostaja še pri oblikovanju notranjih prostorov, ki so trenutno dokončani približno 60-odstotno. A dobra novica je ta, da je programiranje – najtežji del tovrstnih projektov – praktično končano. Upamo torej, da bo Skywind vendarle izšel nekje med letoma 2026 in 2027. Ekipa še vedno išče prostovoljce za delo in če vas kaj takšnega zanima, lahko prijavo opravite na uradni strani projekta.