Ime Guild Wars bo najbolj prepoznavno starejšim igralcem, ki so pred 20 leti iskali nekakšno alternativo huronsko popularnemu MMO-ju World of Warcraft. Tiste dni so vsi poskušali kopirati Blizzardovega velikana, a večina teh projektov je zaradi dragih stroškov vzdrževanja strežnikov in premajhne igralne baze hitro propadla. Na koncu so preživeli samo tisti, ki so si upali ponuditi nekaj malce drugačnega – in med te naslove lahko zagotovo prištejemo tudi prvi Guild Wars, ki se je rodil leta 2005 in živi še danes. Razvijalec ArenaNet se mu je odločil pokloniti s prav posebno posodobitvijo.
Studio sicer ni šel tako daleč, da bi v ta dve desetletji star MMO, ki se je od konkurence ločil po tem, da za igranje ni zahteval mesečne naročnine, vključil novo mapo ali predstavil nov igralni razred. Je pa vseeno igra dobila novo vsebino, in sicer v obliki ponovne izdaje raznih predmetov in kosov opreme, ki jih je bilo prej mogoče dobiti samo ob izidu igre – in to le tistim, ki so igro takrat prednaročili ali pa se nahajali v posebni regiji. Zdaj so te dobrote na voljo vsem, a razvijalec vam jih ne bo kar podal na pladnju, saj se lahko do njih dokopljete samo tako, da premagate sovražnike visokih stopenj.
ArenaNet je praznovanje 20. obletnice izkoristil tudi za posebno izdajo originalne igre, ki so ji nataknili zveneč naslov 20th Anniversary Masterpiece Collection of Guild Wars. Ta obsežen paket vsebuje kampanje Prophecies, Factions in Nightfall, ter dodatek Eye of the North. Poleg tega vključuje še bonus paket misij, dodatne predmete in osem prostorčkov za ustvarjanje novih likov. Ta skupek je razvijalec dodatno okrasil z lepim popustom – do 29. aprila si lahko vse to privoščite za samo 7,99 €.
ArenaNet je leta 2012 izdal dobro sprejeto nadaljevanje Guild Wars 2, ki mu je nato redno dodajal vsebino in za zdaj ostaja primarni projekt tega razvijalca. Leto dni nazaj je založnik NCsoft sicer najavil, da se je začelo delo na Guild Wars 3, vendar od takrat nismo slišali nobenih novih informacij.
Medtem ko čakamo na novo poglavje franšize The Elder Scrolls, se je marsikateremu igralcu porodila ideja, da bi lahko Bethesda vmes pripravila predelavo katere od starejših iger. Vsebine za kaj takega ji vsekakor ne manjka, saj ima razvijalec za sabo bogat katalog iger, ki bi jim prav prišla ne le lepša grafična podoba, temveč tudi posodobitev igralnih sistemov.
Da se bo morda nekaj na tem res zgodilo, smo prvič izvedeli leta 2020, ko je na internet pobegnil Microsoftov interni dokument, v katerem je bila omenjena obnova igre The Elder Scrolls IV: Oblivion, ki jo je Bethesda prvič ponudila v igranje leta 2006. Sledilo je nekajletno zatišje, medtem pa so internetni novinarji v zadnjem mesecu neprestano namigovali, da je uradna najava predelave tik pred vrati, Microsoft pa naj bi igro izdal povsem nenapovedano.
Nek uporabnik Reddita je nato na spletni strani razvijalca Virtuos naletel na del strani, ki je vseboval skrite, a javno dostopne slike. Te so bile vzete neposredno iz predelave in čeprav je Virtuos napako hitro popravil, so se slike hitro razširile po spletu. Tako imamo zdaj pred sabo prvi uradni vpogled v predelavo, ki bo očitno veliko več kot zgolj nadgradnja originalnih tekstur.
Že prej se je sicer govorilo, da bo Virtuos igro predelal v pogon Unreal Engine 5 ter ob tem posodobil tudi nekatere igralne mehanike. Slike nam sicer tega ne potrdijo, je pa jasno, da gre za popolnoma na novo zgrajen Oblivion, zato lahko poleg izboljšanih tekstur pričakujemo tudi prenovljene animacije, osvetlitev scen in morda celo kakšen košček povsem nove vsebine. Na spletni strani Imgur lahko najdemo še vrsto dodatnih promocijskih slik – na eni je vidna tudi najava Deluxe Edition igre ter informacija, da bo predelava na voljo tudi prek storitve Game Pass.
Vsi nad novimi slikami sicer niso navdušeni – marsikateri igralec se je na spletu že pritožil, da podoba deluje preveč rjavo, medtem ko je bil original znan tudi po svoji živobarvni paleti.
Manjka samo še datum izida, a če gre verjeti novinarju Jeffu Grubbu, naj bi predelava izšla že naslednji teden, nekje od 21. aprila dalje. Glede na to, da na promocijskih slikah ni nikjer jasno naveden datum izida, zna Microsoft igro resnično izdati brez večje marketinške kampanje.
Postapokaliptična franšiza iger Metro praznuje že svojo 15. obletnico, od izida zadnjega poglavja Metro Exodus pa je minilo že šest let. Razvijalec 4A Games je ta jubilej obeležil s posebnim videom, v katerem so se spomnili svojih začetkov in razvoja trilogije, obenem pa znova namignili, da delajo na povsem novem delu, ki bo pripovedoval nekoliko drugačno zgodbo kot pretekla poglavja.
4A Games je ukrajinski studio, Metro igre pa so v svojih zgodbah pogosto izpostavljale politične note. Od zadnjega dela se je svet močno spremenil, invazija Rusije na Ukrajino pa je vplivala tudi na smer pripovedi, ki jo bo ubralo naslednje poglavje serije. V prvih dveh delih, Metro 2033 in Metro: Last Light, smo večino časa preživeli v moskovskem podzemlju, zdaj pa se razvijalec želi razumljivo oddaljiti od tega okolja in zgodbo preseliti drugam.
Pri tem jih podpira tudi ruski pisatelj Dmitry Glukhovsky, avtor izvirne knjižne serije Metro, ki je sodeloval tudi pri snovanju zgodb za igre in bo svoje pero znova posodil tudi naslednji igri. Dmitry je sicer ena redkih javnih ruskih osebnosti, ki je javno nasprotovala vojni, zaradi česar so ruske oblasti za njim razpisale tiralico.
Kako bo videti naslednje poglavje franšize, za zdaj ostaja skrivnost, a 4A Games želi oboževalcem nekoliko skrajšati čakanje. Trenutno tako brezplačno podarjajo kopije igre Metro 2033 Redux. Gre za predelano različico izvirne igre iz leta 2010, ki prinaša grafične izboljšave in nekoliko spremenjen potek igranja. Brezplačni izvod si lahko do jutri, 16. aprila, zagotovite v trgovinah Steam in GOG.
V čast obletnice sta znižani tudi ceni nadaljevanj: Metro: Last Light Redux je znižan za 85 % in na voljo za 2,99 €, medtem ko Metro Exodus Gold Edition za 9,99 € vključuje izvirno kampanjo ter oba naknadno izdana DLC-ja.
Razvijalec Larian Studios je trenutno najbolj spoštovan ustvarjalec RPG iger, ki je leta 2023 z naslovom Baldur’s Gate 3 dokazal, da se danes ne vrti vse okoli večigralstva in da se da prav dobro prodati skoraj povsem enoigralski naslov – če vanj le vložiš dovolj ljubezni in leta pridnega dela, ob tem pa med razvojem poslušaš želje skupnosti.
Čeprav je Larian že dolgo napovedal, da za Baldur’s Gate 3 ne nameravajo izdelati plačljivega dodatka in se je velik del ekipe že preusmeril v ustvarjanje njihovega naslednjega – za zdaj še skrivnostnega – naslova, se od svoje zadnje mojstrovine kar ne morejo posloviti. V dveh letih po izidu so pripravili kar sedem zajetnih posodobitev, zdaj pa se pripravljajo na izid še osme, ki ne bo odpravila le še najbolj trmastih hroščev, temveč bo prinesla tudi zvrhan kup dodatne vsebine.
Šef studia Swen Vincke je na X-u zapisal, da ima posodobitev številka osem kar 48 strani zapiskov o popravkih in novostih, kar pomeni, da gre za res obsežno prenovo kampanje. Med drugim bo dodanih kar 12 novih igralnih podrazredov – torej dodatnih vej obstoječih igralnih razredov, v katere boste lahko razvijali svoj lik. In ti niso narejeni površno: novi razredi bodo imeli sveže uroke in celo nove animacije, kar v ponovno igranje vabi tudi tiste, ki so kampanjo zaključili že večkrat.
I just read the 48 pages of patch notes on this. If there were a Michelin guide to patches, I’d give this one 3 stars. https://t.co/bB71LGhflo
Privlačna novost je tudi možnost navzkrižnega igranja med igralci na različnih platformah. V eni partiji bodo tako po novem lahko sodelovali igralci na PC-ju ter konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X. Za takšno igranje boste morali ustvariti Larianov račun, ki bo vse te igralce povezal v isto digitalno sobo.
Dodali so tudi nov način fotografiranja, zaradi katerega bomo vsaj teden dni po spletu gledali podrobno ustvarjene slike naših kompanjonov v najrazličnejših pozah. Poleg tega je zelo verjetno, da je Larian med posodobitve skril še kakšno presenečenje, ki ga bodo igralci odkrili šele med raziskovanjem prenovljene različice igre.
Ta bo izšla že danes, 15. aprila, a točen čas izdaje še ni znan – glede na preteklo prakso studia lahko posodobitev pričakujemo nekje v popoldanskih urah. Igra je trenutno na Steamu tudi znižana za -20 % na 47,99 €, ta popust pa bo veljal vse do 21. aprila.
Ne bi ravno trdil, da ljubitelji žanra poteznih strategij, katerega najbolj prepoznavna franšiza je že dolgo XCOM, stradajo, saj se vsake toliko časa pojavi nov visokoproračunski izdelek, ki vsaj malce poteši lakoto po natančnem razporejanju čet vojakov proti številčnejšemu nasprotniku. Po drugi strani pa je od zadnjega XCOM-a minila že cela večnost: XCOM: Chimera Squad je izšel pred petimi leti, a je šlo za manjši naslov, zadnje polno poglavje – XCOM 2 – pa smo dobili pred debelimi devetimi leti.
Engage in turn-based tactical combat – STAR WARS Zero Company.
Za XCOM 3 že dolgo ni več veliko upanja, a igralci imajo to srečo, da v tem žanru delujejo tudi drugi razvijalci. Studio Bit Reactor je namreč sestavljen iz bivših članov studia Firaxis, razvijalec pa je skupaj z založnikom EA-jem včeraj najavil novo potezno strategijo, ki se bo tokrat odvijala v štorijalnem vesolju Vojne zvezd.
Star Wars: Zero Company je delo razvijalca Bit Reactor, pri snovanju kampanje pa mu je pomagal tudi Respawn Entertainment – izkušen studio, ki je v franšizi Vojne zvezd ustvaril spoštovana naslova Jedi: Fallen Order in Jedi: Survivor. Podrobnosti nam EA ob najavi ni želel izdati, tako da je trenutno znano le to, da bo Zero Company potezna strategija. Na prvi uradni sliki lahko vidimo šest figur – dve izmed njih sta očitno vojaka, eden pa zna vihteti žaromeč. Na odpravah nas bo spremljal tudi mali robotek, ki bo taktiki zagotovo dodal novo dimenzijo. Prve slike te igre so na plano pricurljale že marca, in sicer prek spletne strani MP1st; na njih lahko vidimo, da bo igra močno spominjala na XCOM 2 – kar ji lahko štejemo samo v plus.
Več podrobnosti nam bo EA razkril kmalu, saj je večjo predstavitev rezerviral za praznovanje franšize Star Wars na Japonskem. Prvi napovednik bomo tako uzrli 19. aprila, takrat pa – upamo – izvedeli tudi datum izida, ki, če imamo srečo, ne bo preveč oddaljen.
Včasih je veljalo pravilo, da so konzole s časom postajale cenejše, a dandanes gredo stvari v obratno smer. Sony je namreč pred kratkim napovedal, da bo konzola PlayStation 5, ki bo letos novembra praznovala svoj peti rojstni dan, postala dražja za 50 €. Razlog za podražitev je močno spreminjajoči se globalni trg, ki je v zadnjih dveh tednih zaradi ameriških carin doživel tako velike pretrese, da je Nintendo v ZDA celo prestavil možnost prednaročil konzole Nintendo Switch 2.
Ko se govori o zvišanju carin, velja le eno pravilo: “udri siromaka”. Večja podjetja bodo namreč te stroške preprosto prenesla na končnega kupca, kar je Sony že začel uresničevati — zato je dvignil cene konzol v Evropi, Združenem kraljestvu, Avstraliji in Novi Zelandiji. Ironično pa so bile ZDA pri teh podražitvah izvzete, čeprav bi kdo lahko podal teorijo, da so se te zgodile prav na račun nove ameriške administracije.
Na srečo Sony ni povišal cen čisto vsem izdelkom, ki nosijo logotip PlayStation. Pri nas se je namreč cena dvignila zgolj digitalnim različicam konzole – torej tistim, ki nimajo vgrajenega optičnega pogona za branje Blu-ray ploščkov. Njihova cena je iz 449,99 € skočila na 499,99 €, medtem ko je različica z optičnim pogonom ostala pri 549,99 €. Kar zadeva samostojne optične enote – te so se dejansko pocenile, saj so se s prejšnjih 119,99 € znižale na 79,99 €. Cena konzole PlayStation 5 Pro prav tako ostaja nespremenjena; zanjo je še vedno treba odšteti 799,99 €.
Sony se drži taktike nenapovedanih podražitev, zato teh ni oznanil vnaprej – priporočena maloprodajna cena je v veljavo stopila že danes, 14. aprila. Če morda kolebate med nakupom, je danes morda še zadnja priložnost, da konzolo dobite po stari ceni, preden stopijo v veljavo podražitve.
Nedavno sem se spravil gledati Mythic Quest in med ogledom epizod prve sezone sem se na glas spraševal, kako je mogoče, da se o tem televizijskem izdelku ne govori glasneje – brez težav bi jo namreč postavil ob bok mojstrovinam, kot je Silicijeva dolina. Z veseljem sem spremljal avanture igričarskega studia in njegovega vodje Iana Grimma, ki skupaj s prisrčno programerko Poppy Li dela na najbolj uspešni MMO igri pod soncem: Mythic Quest. Zabavni so mi bili tudi ostali liki, serija pa se je dotaknila številnih igričarskih tematik, kot so prestavljanje izida iger in streamerska kultura. V vsaki sezoni smo dobili tudi eno posebno, mojstrsko epizodo z ločeno zgodbo, ki je izstopala iz povprečja.
Na žalost ekipi tega tempa ni uspelo vzdržati, in čeprav je bila druga sezona še vedno solidna, je kvaliteta v tretji močno upadla. Liki so postali karikature samih sebe, štorijalne niti pa niso imele več smisla. Največji greh pa je bil, da se serija skorajda ni več vrtela okoli igričarstva – to mi je serijo tako priskutilo, da sem se komaj lotil gledanja četrte sezone, ki pa je bila še slabša od prejšnje.
Zdelo se je, da ima Apple kljub slabim odzivom gledalcev še vedno precej vere v ta projekt, saj je odprl denarnico za razvoj ločene serije Side Quest, ki se odvija v istem vesolju. A te iluzije so se razblinile ta konec tedna, ko so izvršni producenti Megan Ganz, David Hornsby in Rob McElhenney za spletno stran Variety podali izjavo, da je bila serija preklicana.
Novica o preklicu me osebno ni pretirano presenetila, je pa zanimivo, kako se bo Apple lotil zaključka serije, katere zadnja epizoda četrte sezone je bila predvajana 29. marca. Namesto da bi zgodbo pustili nedokončano, je bil namreč odobren proračun za snemanje nove, zaključne epizode, ki naj bi na zadovoljiv način zaključila zgodbo igre Mythic Quest in njenih ustvarjalcev.
Prenovljena zaključna epizoda bo na sporedu enkrat ta teden, ogledati pa si jo bo mogoče – tako kot vse dosedanje sezone – izključno na pretočnem servisu Apple TV+.
Razvijalec Bungie je tekom vikenda končno podrobneje predstavil svoj prihajajoči naslov Marathon, kar je njihov prvi povsem nov projekt v zadnjih osmih letih, odkar je na trg prišel Destiny 2. Nekateri oboževalci tega studia ste ob tem morda pomislili, da se razvijalec vrača k svojim koreninam, ko je slovel kot ustvarjalec odličnih kampanj prvih Halo iger. A žal je Marathon povsem večigralski naslov, kar je bilo potrjeno tudi čez vikend, ko smo dobili nekoliko daljši prikaz igranja.
Marathon sicer ne prinaša večjih revolucij v večigralskem prostoru. Njegov živobarvni in sintetični videz je sicer poseben, a v osnovi gre za prvoosebno streljačino iz žanra extraction shooter. Igralci bomo prevzeli vloge najemnikov, ki so se odpovedali svoji človeški obliki in jo zamenjali z bolj odpornim materialom. Povezovali se bomo v ekipe po tri, ki se bodo bojevale na različnih mapah planeta Tau Ceti IV, kjer se bo lahko hkrati spopadalo do 18 igralcev. Bungie sicer poudarja, da sodelovanje v skupinah ni obvezno in da se lahko v igro podate tudi sami, a bo izkušnja v tem primeru bistveno zahtevnejša.
Akcija deluje solidno in Bungie ima dovolj izkušenj, da bo streljanje najverjetneje zadovoljivo. Zaradi imena slavnega razvijalca bo igralna baza vsaj sprva dovolj številčna, da strežniki ne bodo prazni. Kot pri vseh podobnih projektih pa ostaja odprto vprašanje dolgoživosti igre – ali se bo Marathon dovolj razlikoval od konkurence, da bo na trgu obstal tako dolgo kot Destiny 2?
Marathon izide 23. septembra za PC, PlayStation 5 in Xbox Series X. Bungie bo omogočil tudi zaprto testiranje alfa različice, ki se bo pričelo že 23. aprila – za sodelovanje se lahko prijavite na uradnem Discordu.
Današnja igraje produkt znanega razvojnega studia Rebellion, ki nam je skozi leta prinesel premnoge odlične naslove. Od klasik pred prejšnjega desetletja, kot Rogue Trooper, do kultnih franšiz v smislu Sniper Elite. Atomfall je nov naslov, ki so ga dodali v svoj repertoar. In nedvomno gre za korak v pravo smer. Ne gre za tipen RPG, ki ti z užitkom ukrade 80 ur življenja in ti v zameno ponudi… veliko ponavljajočega se igranja in generičnih okolij. In ja, tebe gledam, Ubisoft, in tvoj “odprt svet, poln vsebine”.
Prav pomirjujoče je igrati RPG, ki si upa reči “glej, uživaj v meni, dokler si tu, in se ne obremenjuj z pregledom kompasa za vsemi stereotipnimi aktivnostmi.” Namesto, da se utapljaš v morju mapnih označb, stranskih nalog in iskanja naključnih predmetov za NPC-je, katerih ime pozabiš 10 sekund kasneje, ti Atomfall ponudi nekaj drugačnega. Svobodo. In čeprav to zveni kot citat voditelja kulta, preden te oropa zadnje kapljice svojega jaza, tukaj dejansko deluje. Vsaj do točke, ko ugotoviš, da svoboda pride z navodili za uporabo in možganskim anevrizmom.
Apokalipsa s čajem, kultisti in telefonskimi govorilnicami
Dogajanje v Atomfall je postavljeno v šestdeseta leta prejšnjega stoletja. Vse se odvija v Angliji pet let po resnični jedrski katastrofi v Windscaleu. S.T.A.L.K.E.R. nas je že pred leti naučil, da so nuklearni škandali odlična tematika za zanimivo igro. In tako smo dobili angleško, barvito različico ukrajinske depresivne postapokalipse s primesmi paranoje, kultov in… govorečih telefonskih govorilnic. Ja, ena glavnih narativnih niti v igri je duh iz rdeče škatle.
Postavljen si v vlogo nemega protagonista, ki se prebudi v bunkerju z izgubo spomina. Naloga? Najdi raziskovalno središče z imenom, znanim vsakemu igralcu Escape From Tarkov – Interchange. Na poti srečaš izobčence, zmedene vojake, verske fanatike in lokalce, ki se pretvarjajo, da je to le še en dan v ruralni Angliji. Kar v resnici niti ni daleč od resnice, če ignoriraš orjaške hodeče robote.
Namesto klasične strukture nalog Atomfall uvaja sistem sledi. Inovativen sistem, kjer se igraš detektiva z demenco – bereš pisma, poslušaš kasete, vodiš pogovore in poskušaš ugotoviti, kam sploh moraš iti. Igra ti ne kaže poti, kar je osvobajajoče. Namesto tega lahko slediš raznim teorijam, ki si jim priča med igranjem. Nekdo ti recimo omeni, da je pri kolegu od prijatelja slišal, da je v kleti bližnjega gradu skrit vhod v vojaško varovano območje. Je to res ali ne? Samo na en način lahko izveš!
Na žalost, čeprav sistem sledi zveni genialno, se hitro izkaže, da gre le za isto staro RPG strukturo – le da si zdaj ti tisti, ki moraš lepit koščke skupaj. Je dobra osnova, a sledovi so pogosto le oznake na zemljevidu, ki so absolutna resnica, ne zgolj teoretična sled.
Kako ne zaupati nikomur in preživeti
Ko enkrat prideš do naselja pod nadzorom protokolne vojaške enote, ki jo je vlada elegantno pozabila v karantenski coni, te poveljnik zaprosi, če lahko čisto malo vohuniš za vaščani. Na tebi je, če to želiš narediti in osvojiti točke, ki ti bodo potencialno koristile pri nadaljnjem odnosu z vojaki, ali boš popolnoma ignoriral njegovo prošnjo in skušal najti kakšno drugo pot naprej.
In potem se ti odpre cela drama, kjer izveš, da so mnogi vaščani pobegnili v gozdove in osnovali kult. Ja, še en. V tej igri je več kultov kot v Netflixovih dokumentarcih.
Vsak lik ima svoje skrivnosti. Barman, pek, župnik, prodajalec – vsi so nekaj zakuhali. Igra ti ponudi izbiro: Izdaj njihove skrivnosti in zapiši njihovo ime na listo za odstrel, ali pa jim pomagaj in igraj na dolgi rok. V vsakem primeru se boš počutil kot moralno korupten James Bond.
In potem je tu še šest koncev, od katerih nobeden ne pusti posebnega vtisa. V enem lahko greš v polno anarhijo in pobiješ vse NPC-je. Zabavno, ampak igra te na koncu še vedno okara, ker si bil “preveč nasilen”. Saj sem komaj preživel, vi ste tisti, ki ste mi dali zarjavelo pištolo z dvema nabojema in polno cono brdavsov.
Brutalna resničnost pretepa z lopato
Ne pričakuj pretirane globoke zgodbe in orjaških odprtih svetov z neomejeno količino možnosti. To ni Fallout. To je Fallout, če bi ga delal z omejenim budžetom. Bojevanje je preprosto, brutalno in pretežno mehansko. Dobesedno. Večino časa te preganjajo roboti z miniguni in ognjenimi metalci, preostali človeški sovražniki pa se obnašajo precej podobno drug drugemu in ne nudijo večjih prebojev na področju genialnosti.
Tukaj pa pridemo tudi do točke, ki mi je dodala največ soli na rano. Umetna inteligenca je na ravni… filma Idiocracy iz leta 2006. Lepo je videti nekatere svetle točke, kot je recimo možnost groženja sovražnikom s strelnim orožjem, da ti dajo mir, a težko se je vživeti v svet, ko so pa vsi tako… tupi.
Od tega, da se ne znajo orientirati brez velikih težav, do tega, da tri sekunde po strelu v njihovo betico, pozabijo, da se jim je karkoli zgodilo… no, slednje je morda opravičljivo, a isto velja tudi za njihove kompanjone, ki so bili priča tvojemu izpadu agresije in te ne zmorejo izslediti, ko se dobro sekundo skrivaš za drevesom sredi praznega travnika.
Skrivanje skoraj nima poante, saj je umetna inteligenca nasprotnikov podobna tisti v mikrovalovni pečici – če te vidi, te napade; če ne, ostane na mestu in si prepeva notranji monolog, ali pa patrulja po vnaprej določenih točkah. Včasih lahko cel tabor pobiješ z enim nožem in nekaj brcami, kar bi bilo herojsko, če ne bi izgledalo kot slaba pantomima.
Arzenal orožja je nekaj, kar bi dobil, če bi zaprl očit in pomislil na Anglijo. Noži, policijske palice, sekire, kriket palice, razna osnovna strelna orožja… in ja, lahko tudi brcaš. Nabojev ne moreš izdelati sam – kar je precej bizarno za igro, ki se izdaja za preživetveno avanturo. Prav tako so orožja dolgočasna, njihova raznolikost in nadgradljivost pa zelo osnovna. Ampak hej, lahko si skuhaš čaj. In poješ surov krompir. Ali konzerve mesa. Ali tortico. Britanska kuhinja je tukaj tako nevarna kot radiacija.
Lepota radioaktivne tišine
Atomfall se dogaja v štirih območjih Cumbrie. Vsa so lepa na tisti “O, glej, naravne ruševine in zelenje” način. Ampak pripravljen bodi na to, da boš hodil. Veliko. Vsakič, ko misliš, da si našel pravi kraj, ugotoviš, da si se zmotil. In potem moraš pešačiti pet minut v drugo smer, medtem ko te vsi hočejo spraviti iz tega sveta… kolikor so tega vsaj zmožni glede na svojo umetno neinteligenco.
Trgovanja z denarjem ni. Igra gre v smer popolnega brexita in vsak trgovec ceni tvoj predmet po svoje. Če poskusiš zamenjati povoje za nekaj pomembnega, boš verjetno ostal brez obojega, tako predmeta, kot tudi dostojanstva. A vsaj veš, da te nekdo oceni. Tudi če je to trgovec, ki bi za piškot prodal največjo vojaško skrivnost.
RPG sistem je… no… recimo temu obstoječ. Nove veščine odkleneš z zbiranjem priročnikov, ki so razmetani po svetu kot promocijski letaki. A večinoma so veščine le blagi bonusi: več škode, hitrejše plenjenje, natančnejše streljanje z lokom ali lažje skrivanje. Vse je precej rutinsko in izgleda zgolj kot kljukanje zahtevanih osnov za dodatek oznake RPG na škatlo.
Kljub vsemu pa igra deluje presenetljivo gladko. Nobenih sesutij, nobenih hroščev, brez zatikanja in brez anomalij (vsaj nenamernih). Kar v letu 2025 pomeni, da bi moral Rebellion dobiti medaljo. Ali vsaj tortico. Brez rozin. Tudi grafično svet izgleda odlično in izpiljeno in okolja so zanimiva in svojevrstna. Škoda le, da celotna varovana cona premore 10 možganskih celic.
Razsodba
(+) Zanimiv napol odprt svet (+) Zanimiva zgodba z britanskim humorjem (+) Inovativen sistem sledi (+) Gladko delovanje in lep izgled (+/-) Solidna zasnova, a nikjer ne jemlje sape (+/-) Šest koncev, a nobeden ne pusti resnega vtisa (-) Bojevanje in RPG elementi so bledi kot ameriški čaj (-) Umetna inteligenca na ravni petletnega otroka (-) Osnoven nabor opreme in orožja
Časi, ko se je lahko vsak, ki je bil vsaj malo računalniško vešč, naučil izdelovati spletne strani in nato to znanje ponujal manjšim podjetnikom kot stransko dejavnost, so minili. Krivec za to pa ni nihče drug kot umetna inteligenca. Izdelava spletnih strani je danes postala preprosto opravilo, ki obsega zgolj vnos nekaj stavkov v ukazno vrstico — o tem, kako želite, da vaše spletno mesto izgleda in katere slike naj vsebuje — in že po nekaj minutah imate delujočo spletno stran, za katero ste porabili le drobiž.
Kako preprosto je to danes, je pokazal kar WordPress, ki na svoji domeni ponuja novo orodje za izdelavo spletnih strani s pomočjo algoritmov umetne inteligence. Za preizkus orodja potrebujete WordPressov račun, nato pa v začetno okno vtipkate svojo idejo glede spletne strani — torej tematiko, slike, podstrani, ki jih pričakujete, in kam naj vodijo gumbi za družbena omrežja. Bolj kot boste v začetnem opisu natančni, boljša bo začetna različica strani, čeprav boste tudi kasneje lahko podrobno prilagajali posamezne elemente.
Tako ustvarjena spletna stran je seveda daleč od najbolj naprednih, ki jih srečujete med vsakodnevnim brskanjem po spletu, a za osnovno predstavitev izdelka ali podjetja povsem zadostuje. S tem orodjem trenutno še ne morete ustvarjati kompleksnejših integracij z zunanjimi vtičniki, kot je na primer WooCommerce, zato v nekaj minutah ne boste mogli vzpostaviti spletne trgovine. Vendar pa WordPress napoveduje, da bo orodje v prihodnje pridobivalo nove funkcionalnosti, zato bodo takšne možnosti morda kmalu na voljo.
Ustvarjanje takšne spletne strani je brezplačno, a če želite, da stran deluje kot samostojna enota, boste morali dokupiti strežnik, ki ga WordPress ponuja v obliki mesečne ali letne naročnine. Orodje je trenutno namenjeno zgolj ustvarjanju povsem novih spletnih mest in ne omogoča urejanja že obstoječih strani, a tudi ta funkcija naj bi bila v prihodnje dodana.
Takšno orodje, ki temelji na umetni inteligenci, bo seveda odneslo del posla številnim podjetjem, ki se ukvarjajo z izdelavo spletnih strani, službe pa izginjajo tudi znotraj samega WordPressa. Lastnik platforme, podjetje Automattic, je namreč prejšnji teden napovedal odpuščanja, zaradi katerih je moralo pisarne zapustiti kar 16 % zaposlenih.
Realnočasovne strategije so bile pred dvema desetletjema na povsem drugačnem položaju kot danes, ko se med večjimi založniki za žanr trudi praktično le še Microsoft s svojo legendarno serijo Age of Empires. Takrat smo še vsi pridno igrali Warcraft 3, ostali razvijalci pa so poskušali kopirati Blizzardovo formulo in ustvariti svojo uspešnico.
Veliko teh projektov je bilo zanič, a našlo se je tudi nekaj takih, ki so se nam vtisnili v spomin. Založnik EA in razvijalec Danger Close sta nam leta 2004 predstavila odlično strategijo The Lord of the Rings: Battle for Middle-earth, ki še danes zbuja lepe nostalgične občutke. Igralci so lahko prevzeli vlogo različnih ljudstev Srednjega sveta, prvič pa smo lahko stopili tudi na temno stran ter pod svoje poveljstvo postavili Uruk-haije in trolle.
Navdušeni igralci so igro igrali še dolgo po tem, ko je uradna podpora zanjo že usahnila. Leta 2012 se je pojavila prva različica moda Extended Edition, katere cilj je bil predelati kampanjo in dodati nove mape, kot sta Moria in Lothlórien. Avtor moda, ki deluje pod psevdonimom Rohirim91, je bil izredno predan in je modu dodal celo povsem nove frakcije, kot so Vilinci, hkrati pa razširil nabor enot pri že obstoječih civilizacijah.
A mod nikoli ni bil uradno dokončan – posodobitve so se leta 2021 povsem ustavile, dokler se niso pred kratkim znova zagnale. Rohirim91 je zdaj izdal različico 1.0, kar v igričarskem svetu pomeni, da je mod končno dosegel svojo “končno” obliko. Nova posodobitev ne prinaša dodatne vsebine, temveč uravnava ravnotežje med enotami, izboljšuje umetno inteligenco nasprotnikov in poskrbi, da računalnik bolje izkorišča posebne sposobnosti ter prednosti posameznih frakcij. Poleg tega so bili dogodki v kampanji predelani, da so bolj zvesti tistim iz knjig in filmov, popravljen pa je bil tudi cel kup hroščev.
Mod si lahko prenesete na tej povezavi. Za igranje Battle for Middle-earth boste sicer potrebovali licenčno kopijo igre, kar je danes precej težje, kot bi si mislili. Zaradi licenčnih omejitev se igra namreč ne prodaja več nikjer. GOG sicer vodi pobudo za predelavo igre za svojo platformo, kjer je projekt že zbral več kot 50.000 glasov, a vprašanje je, ali bo iz tega kdaj kaj. Tako boste morali svojo kopijo igre poiskati po alternativnih poteh – enako pa velja tudi za vse, ki bi radi igrali nadaljevanje Battle for Middle-earth II.
O igri La Quimera smo prvič pisali že pred dobrim mesecem, ko smo z zanimanjem ugotovili, da za naslovom stoji studio Reburn — ekipa, sestavljena iz nekaterih bivših članov ukrajinskega studia 4A Games, znanega po odlični seriji prvoosebnih streljačin Metro.
Sveža ekipa se je odločila ubrati novo smer in ustvariti futuristično streljačino, postavljeno v Južno Ameriko. Igralec stopi v čevlje pripadnika posebne enote, ki zna učinkovito pokončavati robotske nasprotnike in se ob tem premikati v kibernetski obleki, ki omogoča različne sposobnosti — vključno z nevidnostjo.
Če vas to takoj spomni na franšizo Crysis, niste edini. Posnetki igranja močno spominjajo na Crysis 3, tako v tonu kot v slogu akcije. Kljub temu me niti najnovejši video ni povsem prepričal v kakovost igre — streljanje manjših in večjih robotov s precej dolgočasno videti orožarno se mi enostavno ne zdi posebej zabavno. Kljub temu pa boste kampanjo lahko preigrali tako v samostojnem načinu kot v družbi še dveh prijateljev.
Morda sem do igre preveč ciničen in se bo izkazalo, da gre za zabavno prvoosebno streljanko, ki zna zaigrati na nostalgične strune iger, kot sta Crysis ali F.E.A.R. Prvi vpogled v igranje bo mogoč že danes, saj se ob 16.00 začne beta testiranje, za katerega se lahko prijavite prek Steama.
Polni izid nato ne bo več daleč, saj bo La Quimera izšla že 25. aprila.
Razvijalec Obsidian Entertainment je zagotovo najbolj priden studio, ki ga je kupil Microsoft, saj za Xbox in Game Pass redno izdajajo nove igre, te pa so razmeroma dobro ocenjene. Zame osebno je minilo že kar nekaj časa, odkar sem bil zares navdušen nad katerim od njihovih projektov. Mislim, da sem se nazadnje res zabaval ob igri Tyranny iz leta 2016, in čeprav sem v njihovih naslednjih projektih, kot sta The Outer Worlds in Avowed, do neke mere užival, so se mi vseeno zdeli kot naslovi, ki jim manjka globine.
To mnenje sem delil z marsikaterim igralcem, ki je leta 2019 skočil v The Outer Worlds z upanjem, da bo šlo za novo različico Fallout: New Vegas. Kljub temu je bila to povsem solidna igra, ki se je tudi prodala dovolj dobro, da je Microsoft odobril razvoj nadaljevanja – to pa se zdaj počasi približuje izidu.
Obsidian je šele pred nekaj meseci izdal Avowed, zdaj pa se že pripravlja na lansiranje novega projekta. Za The Outer Worlds 2 smo že prejeli igralni napovednik, ki sicer ni postregel z večjimi presenečenji, saj je bilo prikazano videti kot evolucija formule iz prve igre. Spletna stran IGN se je zdaj dokopala do 11 minut povsem novega igranja, ki prikazuje opravljanje ene misije. Ta nas popelje skozi tabor, poln nasprotnikov, igralec pa se tokrat odloči za prikrit pristop, ki občasno razkrije tudi nekaj boja.
Ne vem sicer, zakaj so se odločili ravno za to misijo kot predstavitev igranja, saj je vse skupaj videti precej dolgočasno. Iskreno se sploh ne spomnim, ali sem v originalnem The Outer Worlds kdaj pristopil k misiji prikrito – vedno sem imel dovolj orožja, da mi nobena vojska ni povzročala težav. Tudi tukaj so nasprotniki videti precej nenevarni, zato se zdi vse to šunjanje naokoli nekoliko odvečno. Kljub temu nam igra vsaj predstavi spremljevalko Anzo, ki se pogosto dere, da je čas za klanje pripadnikov kulta, čeprav se igralec trudi ostati neopažen in se premikati po sencah.
Zanimiv je sam konec igralnega posnetka, saj igralec brez posebnega razloga ubije podajalca naloge, nato pa na njegovem truplu najde dnevniški zapis, ki mu odpre pot naprej. To nakazuje, da bomo do nalog lahko pristopili na različne načine in da bo mogoče ubiti večino NPC-jev ter vseeno nadaljevati igranje. To vsekakor štejem igri v plus – Avowed je denimo vseboval nesmrtne NPC-je, zaradi česar je bil svet še bolj brezdušen, kot bi si želeli.
The Outer Worlds 2 izide enkrat v letu 2025. Microsoft in Obsidian pa bosta junija pripravila posebno konferenco, na kateri bomo verjetno izvedeli tudi točnejši datum izida.
Mislim, da je vsakemu razvijalcu postalo jasno, da pri ustvarjanju nogometnih simulacij ne moreš konkurirati EA-jevi seriji FIFA oziroma FC, razen če si pripravljen v licence klubov, reprezentanc in oglaševanje zmetati milijone evrov – pa še takrat uspeh ni zagotovljen.
Zato so se začeli rojevati alternativni projekti. Pisali smo že o igri Soccer Kids, ki jo je razvijal ustvarjalec priznane grozljivke Darkwood – na žalost se je kasneje odločil za upokojitev. Zdaj pa je na vrsti še studio Sloclap, ki je predstavil napovednik za svoj prihajajoči projekt Rematch.
Sloclap je do zdaj izdal le en naslov, a na srečo je bil ta odlični Sifu – napredna 3D pretepačina z izvirnimi mehanikami, v kateri si se med igranjem staral, kar je vplivalo tudi na tvojo zmožnost hitrega vihtenja pesti. Tako kot Sifu je tudi Rematch videti izjemno ambiciozen, saj umirjeni igri nogometa doda nekaj hitrosti in zmanjša število igralcev na igrišču. Naenkrat se bosta lahko udarili ekipi v načinu 4v4 ali 5v5, kjer bo poudarek na hitri igri, natančnih podajah, spektakularnih potezah in prodorih. Pozabite lahko na običajna nogometna pravila – tu ne bo sodnikov, ki bi piskali prekrške ali ofsajde.
Poudarek je izključno na akciji, zaradi česar je prikazano videti kot nekakšna različica Rocket League, le da bomo tokrat žogo preganjali peš, in da bodo dejansko prisotni tudi vratarji.
Rematch bo svojo premiero doživel 19. junija, na Steamu pa ga je že zdaj mogoče kupiti po ceni 25 €. Razvijalec bo dan prej zagnal tudi odprto beto, za vabila v predčasna testiranja in prednaročila pa lahko obiščete uradno spletno stran.
Razvijalec Mooneye Studios nas je v preteklosti že razveselil z igro Lost Ember, v kateri smo nadzorovali kup raznolike divjadi. Po šestih letih se vračajo z novim projektom Ikuma, ki je videti še bolj prisrčen od prejšnjega naslova. Že zdaj pa stavimo, da se bo za prikupno podobo skrivala tudi kakšna žalostna zgodba, ki nas bo zadela naravnost v srce.
Ikuma: The Frozen Compass bo sledila fantiču Samu in njegovi zvesti psički Ellie. Dvojec je ujet na neznanem otoku sredi Arktike. Neugodne vremenske razmere bo seveda treba preživeti, zato se bomo morali zanesti na svojo iznajdljivost in raznorazna orodja. Obenem bomo med raziskovanjem okolice naleteli na ostanke človeške ekspedicije, ki je za seboj pustila ogromne barkače, ujete v ledu.
Kar pri Ikumi najbolj pritegne pogled, je njena fantastična grafična podoba. Čeprav deluje prisrčno, je bila zgrajena v pogonu Unreal Engine 5, zato je sneg videti bolj realističen kot kdaj koli prej. Razvijalci so že v preteklosti znali pričarati realistične snežinke, in ne vem, koliko časa sem v igrah Red Dead Redemption 2 in God of War zapravil samo z gazenjem po visokem snegu – a Ikuma gre v tem pogledu še korak dlje. Med plezanjem po ledenih stenah krušimo delce ledu, plovba s čolnom skozi zamrznjeno morje pa je tako realistično predstavljena, da bi najraje pograbil odejo že ob gledanju napovednika.
Ikuma: The Frozen Compass je za tako majhno ekipo, kot je Mooneye Studios, res impresiven naslov, ki me je v tem pogledu nekoliko spomnil na Kena: Bridge of Spirits. Igra je sicer že na voljo na Steamu za dodajanje na seznam želja, a je izid še daleč – pričakujemo jo lahko šele nekje v letu 2026.
Šest let stari naslov Days Gone bo še ta mesec prejel predelavo za konzolo PlayStation 5 in PC. Poleg nekoliko izboljšane grafične podobe bomo dobili tudi nekaj novih igralnih načinov, ki nakup nadgradnje naredijo vsaj nekoliko smiseln. Tako se bodo največji mojstri lahko preizkusili v igranju s samo enim življenjem – če naš junak Deacon na tej težavnosti umre, igralec izgubi čisto vse in mora kampanjo začeti povsem od začetka.
Zanimiv je tudi ločen igralni način Horde Assault, ki v ospredje postavi eno največjih privlačnosti originalne kampanje. Days Gone se namreč odvija znotraj postapokaliptičnega sveta, zato so zombiji naši zvesti spremljevalci. Posamezni nemrtvi ne predstavljajo večjih težav, a na določenih delih zemljevida lahko naletimo na posebne lokacije, ki vsebujejo horde zombijev. In s tem res mislim horde – toliko jih je, da lahko igralca dobesedno preplavijo, zato je za njihovo iztrebljanje potrebno veliko predhodnega načrtovanja, pomaga pa tudi kanček sreče.
Horde Assault je razširjena verzija te ideje, le da boste tokrat lahko sami izbrali svojega junaka, nato pa se boste morali soočati s čedalje težjimi valovi zombijev, med katerimi se kasneje pojavijo tudi presneto napadalni Breakerji in nemrtvi medvedi. Poleg novih vrst zombijev boste lahko izbirali med 20 različnimi orožji, za dodatno popestritev igranja pa boste lahko izbrali opcijske izzive, kot sta na primer Exploding Freakers, kjer vsak zombi ob smrti eksplodira, ali pa Unlimited Stamina, ki vašemu junaku omogoča neskončno vzdržljivost.
Način Horde Assault boste začeli bolj revno opremljeni, a s premagovanjem izzivov boste dobili dostop do motorja, prek katerega boste lahko hitro prišli do škatel z zalogami. Te bodo poleg streliva vsebovale tudi naključno novo orožje za lažji boj proti napadalcem.
Zadeva se sliši kot zabavna popestritev osnovne kampanje – če ste v njej največ časa preživeli prav pri iztrebljanju hord zombijev, se boste gotovo zabavali tudi v tem načinu.
Days Gone Remastered izide 25. aprila za PlayStation 5, PC-igralci pa boste novo vsebino prejeli prek brezplačne posodobitve Broken Road. Zanimivo bo videti, kaj točno namerava Sony storiti s to franšizo, ki se ji je dolgo izogibal, a je igra v zadnjih nekaj letih precej pridobila na priljubljenosti. Uradna subreddit skupnost šteje več kot 121k članov, kar je za šest let star enoigralski naslov vsekakor hvalevreden dosežek, igra pa na Steamu nosi skupno oceno “Very Positive“.
Od nas se je poslovil delček mladosti marsikaterega nekoliko starejšega igričarja – v 80. letu starosti je umrl William Roberts, ki je v svojem življenju ustvaril vrsto prefinjenih glasovnih nastopov. Igralci si ga bomo najbolj zapomnili po vlogi Diega v igri Gothic 1 in Vesemirja v trilogiji iger The Witcher.
Bill je bil Američan, a je svojo kariero ustvaril v Združenem kraljestvu, kjer se je posvetil odrskim nastopom. Skupaj z bivšo ženo sta vodila dve gledališči. Vendar je imel Bill takšen talent, da mu ni bilo usojeno ostati v ozadju – njegov globok in izjemno umirjen glas mu je odprl vrata v številne projekte. Bral je knjige, snemal zvočnice, leta 2001 pa vstopil tudi v svet iger in v Gothic 1 posodil glas Diegu. Ta lik je v igri eden najpomembnejših, saj ga igralec sreča že takoj na začetku, nato pa nas vodi skozi vsa poglavja – marsikdo bi ga lahko označil za nekakšno očetovsko figuro. Gothic 1 je sicer imel precej raznoliko kakovost glasovnega podajanja, nekateri deli so izpadli kar amatersko, zato je bil profesionalni nastop Billa še toliko bolj izstopajoč. Na žalost se razvijalec Piranha Bytes za Gothic 2 ni odločil za enakega glasovnega igralca, kar je bila – in še vedno je – precej bizarna odločitev. Tudi prihajajoča predelava prve igre bo vsebovala drugega glasovnega igralca.
Morda najbolj slavna Billova vloga je sledila nekaj let kasneje, ko je v igri The Witcher nastopil kot Vesemir – še ena očetovska figura, ki nas tokrat spremlja skozi celotno trilogijo. Razvijalcu CD Projekt RED je bil njegov nastop tako všeč, da so ga vključili tudi v Cyberpunk 2077, kjer je posodil glas Viku – še enemu liku, ki ga srečamo na začetku in nam skozi igro stalno nudi pomoč in nasvete.
This year, we lost William 'Bill' Roberts, who portrayed Vesemir in The Witcher games. Today, we bid him a fond farewell.
You taught us, you gave advice, you cared for us. Kaer Morhen will never be the same without you. Godspeed, dear old friend. ❤️ pic.twitter.com/Jgh0vklL5q
Pravzaprav me je presenetilo, da njegova smrt ni bila bolj odmevna – od nas se je poslovil že februarja, a razen osmrtnice na spletni strani The Guardian se je njegovega življenja dotaknil le še uradni X-račun igre The Witcher, ki mu je namenil lepo posvetilo. Bill za sabo pušča partnerico Carolanne Lyme, hčerko iz prejšnjega zakona Emily ter dva vnuka, Luka in Juliana.
Aprilska ponudba servisa PlayStation Plus je dokaj privlačna, saj se je Sony odločil vanjo zapakirati kar nekaj zanimivih iger. Govorimo o stopnjah naročnin Extra in Premium, ki za razliko od Essential ponujata bogat katalog vedno dostopnih iger in dodatno knjižnico starejših naslovov, ki jih lahko pretočno igrate na svojih konzolah.
Najpomembnejša pridobitev tega meseca je zagotovo Hogwarts Legacy, ki je izšel leta 2023 in pokazal talent studia Avalanche Software. Gre za igro, ki se odvija v svetu Harryja Potterja, le da se zgodba dogaja približno sto let pred njegovim rojstvom – kar je razvijalcem dalo proste roke pri ustvarjanju zanimivega odprtega sveta s številnimi stranskimi aktivnostmi. Igralcem so se tako končno uresničile želje, da se z metlo zapeljejo nad Bradavičarko.
Ta mesec na servis prihaja tudi drugi del igre Lost Records: Bloom & Rage. Duhovni naslednik serije Life is Strange izpod rok razvijalca Don’t Nod prikaže zanimivo pripoved o skupini deklet, ki v devetdesetih ustanovijo svojo glasbeno skupino in med odraščanjem naletijo na nenavaden dogodek, ki za vedno spremeni njihova življenja. Kot odrasle ženske se znova srečajo leta 2022 in se v spominih vračajo na usoden dan. Igra med igranjem preklaplja med dvema časovnima obdobjema.
PlayStation Extra ta mesec ponuja še igre EA Sports PGA Tour, simulacijo restavracije PlateUp! in večigralsko streljačino Battlefield 1, ki vsebuje tudi enoigralsko kampanjo – gre za eno redkih iger, ki dogajanje postavi v obdobje 1. svetovne vojne. Vsi zgoraj omenjeni naslovi bodo na voljo od 15. aprila, a še prej prihaja prijetno presenečenje.
Govora je o igri Blue Prince, za katero pred kratkim večina igralcev še ni slišala, odkar pa so se pojavile prve recenzije, o njej kroži veliko govoric, saj povsod prejema najvišje ocene. Gre za igro z reševanjem ugank in roguelike elementi, ki je opisovalce tako navdušila, da na Metacriticu trenutno drži oceno kar 92. Priznani novinar Jason Schreier ji je celo pripel oznako “ena od najboljših iger vseh časov”, kar je vsekakor velik poklon s strani tako izkušenega glasnika industrije. Blue Prince bo na voljo za igranje od 10. aprila, istega dne pa prihaja tudi na servis Game Pass.
Krvoločni vesoljski bojevnik Predator se je v kinih prvič pojavil leta 1987 in si enakomerno izmenjeval udarce s Schwarzeneggerjem, nakar je Hollywood poskušal izkoristiti njegovo ime, a so bila vsa nadaljevanja narejena precej na hitro, zato o kakšni resni kvaliteti ni bilo govora. Poskušali so ga celo spariti s Xenomorphom iz franšize Osmi potnik, kar nam sicer ni prineslo kakšnih spektakularnih filmov, smo pa zaradi tega dobili dvojec kar dobrih prvoosebnih streljačin.
Predator si je spoštovanje do svojega imena povrnil šele leta 2022 v filmu Prey. Režiser Dan Trachtenberg je s tem projektom pošteno presenetil tako kritike kot tudi gledalce. Disney mu je nato naložil nalogo nadaljnjega razvoja franšize in iz tega se je rodila risana serija Predator: Killer of Killers, v kateri bo nevarni lovec skočil v človeško zgodovino in se pomeril z najbolj mogočnimi človeškimi bojevniki.
Gledali bomo dvobojevanje Predatorja z Vikingi, nakar bomo v naslednji epizodi skočili v starodavno Japonsko, kjer se bo pomeril s samuraji, za konec pa nas čaka še spopad v 2. svetovni vojni. Slednje merjenje moči bo še posebej zanimivo, saj nam bo Predator pokazal tudi sposobnosti letenja znotraj svojega zračnega lovca, ki je tako napreden, da lahko nasprotnika prek nekega kabla kar povleče iz kabine.
Serijo Predator: Killer of Killers bomo lahko gledali na pretočnem servisu Disney+ od 6. junija dalje. To pa ni edini projekt letos, v katerem bo osrednjo vlogo igral ta krvoločni lovec. Dan Trachtenberg je namreč dobil tudi priložnost za razvoj nadaljevanja filma Prey, ki se bo tokrat imenoval Predator: Badlands. V glavni vlogi bo nastopila Elle Fanning, in za spremembo tokrat ne bomo gledali boja med človekom in Predatorjem, saj bo dvojec sklenil partnerstvo. Film bomo v kinih gledali od 7. novembra dalje, zaenkrat pa še čakamo na prvi napovednik.
Nintendova konferenca je bila za nekatere razočaranje, saj Japonci niso pokazali kaj preveč ekskluziv, ki bi jih razvili njihovi lastni studii. Še vedno mi ni jasno, zakaj nismo dobili niti dražilnika za novega Maria, je pa Nintendo veliko več pokazal pri ponudbi zunanjih razvijalcev, ki so bili morda celo glavna zvezda predstave.
Pisali smo že o igri The Duskbloods, ki jo za Nintendo Switch 2 razvija studio FromSoftware, na Nintendovi konferenci pa smo dobili tudi nekaj sekund dolgo predstavitev težko pričakovane igre Hollow Knight: Silksong. Med naborom naslovov zunanjih razvijalcev si je nekaj časa na odru prislužil tudi Hades 2, za katerega je razvijalec Supergiant Games potrdil, da bo ob izidu med konzolami ekskluzivno zavezan konzoli Nintendo Switch 2, obenem pa se bo pojavil tudi na originalnem Switchu.
Hades II v1.0 will come to Nintendo Switch 2 and Nintendo Switch at the same time as PC and Mac, so if you're already playing in Early Access, you'll get v1.0 as soon as it's ready!
To v bistvu ne bi smelo biti tako veliko presenečenje, saj je tudi prvi Hades najprej izšel na PC-ju in konzoli Nintendo Switch, nato pa se je šele kasneje preselil na Xbox in PlayStation. Kljub temu so nekateri upali, da je igra od takrat postala tako uspešna, da se razvijalcu ne bi bilo treba ekskluzivno zavezati samo enemu konzolnemu ekosistemu. A očitno je Nintendo dovolj na široko razprl mošnjiček, da je razvijalca pridobil na svojo stran. Hades 2 bomo tako ob izidu lahko igrali samo na PC-ju in Nintendo Switch 2, a datum končne verzije zaenkrat ostaja neznanka.
Potrjeno je sicer bilo, da bo igra v finalni obliki izšla enkrat leta 2025. Na PC-ju je sicer že od maja 2024 na voljo v programu Early Access in jo lahko na Steamu kupite po ceni 28,99 €.