🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 30

Avatar: Frontiers of Pandora dobil še svoj drugi DLC

0

Igričarski Avatar je izšel slabo leto nazaj in čeprav je bil to povsem sprejemljiv naslov, je bil v mojem spominu tudi dokaj hitro pozabljen in nanj se spomnim šele takrat, ko Ubisoft najavi nek nov DLC. Morda gre to tudi na račun tega, da nisem nek velik pristaš in filmov in res bi bil zdaj že počasi čas, da si vsaj enkrat ogledam drugi del.

Ubisoft sicer s prodajo ni bil preveč zadovoljen, a mora za igro vseeno izdelati dodatno vsebino, saj je bila ta obljubljena vsem kupcem sezonske prepustnice. Julija letos smo tako dobili prvi DLC The Sky Breaker, zdaj pa se je med nami znašel drugi košček dodatne vsebine, ki so mu nataknili ime Secrets of the Spires.

Gre za organsko nadaljevanje originalne kampanje, ki pa se odvija na povsem novem in doslej nedostopnem kosu mape. Tam bo naš heroj naletel na novo pleme Na’vijev, ki se najraje pretika med vršaci in kanjoni. Njihov ekosistem je tako dokaj težko prehoden, zatorej bomo največ časa preživeli na hrbtu leteče zverine, ki nas bo premikala med točkami misij, vmes pa bomo seveda poskušali prekrižati načrte zlobnemu RDA-ju, ki kot vedno želi nedolžne Na’vije pokoriti svojim željam in do zadnje kapljice izcuzati njihove surovine.

Poleg nove mape boste prejeli tudi nekaj svežih veščin in orožij, a na splošno ni videti kot da bi Secrets of the Spires dostavil nekaj res novega. A nova vsebina nikoli ne škodi in skupaj z originalno kampanjo in prvim DLC-jem vas čaka kar nekaj zanimivih avantur znotraj sveta Avatarja.

Skladno z novim DLC-jem je igra prejela tudi uradno podporo za konzolo PlayStation 5 Pro, kar pomeni, da boste lahko zdaj grafični način “Quality”, ki vsebuje višjo ločljivost, igrali pri stabilnih 60 sličicah na sekundo. Igra je na Steamu tudi znižana na 27,99 €, a če si želite še dostopa do dodatne vsebine, boste morali kupiti Gold verzijo igre, ki trenutno stane 43,99 €.

Baldur’s Gate 3 še ni rekel zadnje in naslednje leto dobiva ogromno posodobitev

0

Razvijalec Larian Studios je z razlogom postalo eno najbolj spoštovanih imen igričarske industrije, saj je ta veteranski studio v preteklosti navdušil z dvojcem iger Divinity: Original Sin, nakar je lani eksplodiral v popularnosti, ko je izdal dolgo pričakovani Baldur’s Gate 3, ki mu ni prinesel samo celega seznama zlatih kipcev, ampak tudi zajetno količino denarja.

Zaradi vsega tega uspeha smo bili tako dokaj presenečeni, ko je Larian najavil, da izdelavo Baldur’s Gate 4 nima nobenih planov in da čeprav so že začeli delati na dodatku za tretji del, je bil ta nato preklican. Studio se je tako osredotočil na svoj naslednji projekt, ki zaenkrat še ni bil razkrit, vmes pa so za Baldur’s Gate 3 izdali cel kup večjih in manjših brezplačni posodobitev.

Mislili smo, da so zdaj tudi s temi zaključili, a Larian kar ne neha presenečati. Najprej so za igro izdali modderska orodja, nakar so včeraj nenadoma napovedali novo vsebinsko posodobitev, ki bo še dodatno otežila življenja vsem tistim, ki se pri začetku igranja nikakor ne morejo odločiti za igralni razred.

Nova posodobitev bo namreč v igro prinesla kar 12 novih igralnih podrazredov – to so določeni igralni razredi, ki jih nato lahko razvijemo v ločeno vejo, s posebnimi uroki in veščinami. Tako boste lahko zdaj svojega heroja razvili v:

  • Bard – College of Glamour
  • Barbarian – Path of Giants
  • Cleric – Death Domain
  • Druid – Circle of Stars
  • Paladin – Oath of the Crown
  • Fighter – Arcane Archer
  • Monk – Drunken Master
  • Ranger – Swarmkeeper
  • Rogue – Swashbuckler
  • Sorcerer – Shadow Magic
  • Warlock – Hexblade
  • Wizard – Blade Singing

Vsak od teh se bo igral na malce drugačen način kot osnoven razred iz katerega izvira. Cleric – Death Domain bo denimo lahko povzročal eksplozije trupel, medtem ko Ranger – Swarmkeeper poskrbel za napade z roji čebel, moljev in meduz.

Poleg vseh teh podrazredov bo posodobitev uvedla tudi poseben način za fotografiranje, končno pa bo tudi omogočeno medplatformsko igranje. Tako boste v svojo kampanjo na PC-ju končno priklicali kolega, ki igra na konzoli PlayStation 5 ali Xbox Series X.

Posodobitev bo izšla enkrat naslednje leto, Larian pa bo z njenim testiranjem začel enkrat januarja.

Zaživela je Steamova jesenska razprodaja iger

0

Pa jo imamo! Novo razprodajo iz strani Steama namreč. Na vrsti je namreč njihovo jesensko znižanje iger, pa čeprav smo zdaj že praktično v decembru in tega navadno povezujemo z bolj zimskimi časi.

Valve je tudi tokrat za nas pripravil stotine znižanih iger in samo za prečesavanje tega kataloga si lahko vzamete en cel dan pa še vedno ne boste pregledali celotne ponudbe. Ne bi bilo bolj priročno, če bi nekdo za vas na kup zbral tiste najbolj privlačne popuste in bi si s tem lahko prihranili dragoceni čas?

Ravno to nameravamo narediti tukaj, zato si oglejmo tistih nekaj največjih znižanj, ki vsebujejo novejše in nekoliko starejše naslove, a vsem tem je skupno dejstvo, da so vredni zahtevanih evrov.

Razprodaja se bo zaključila 4. decembra, popusti pa niso edina stvar preko katere vas Valve vabi na Steam. Zdaj lahko namreč oddate tudi svoje nominacije za najboljšo igro leta ter glasove oddate tudi igram v drugih kategorijah. Skupno vas čaka 11 različnih kategorij, za razliko od podelitve nagrad The Game Awards pa tukaj nagrade poberejo naslovi, ki so izključno izglasovani iz strani publike. Trenutno boste glasovali za nominirance, nakar boste v zimski razprodaji svoje glasove podpore oddali finalistom in iz njih tako izluščili končnega zmagovalca.

Naročniki servisa PlayStation Plus decembra dobivajo igri It takes Two in Aliens: Dark Descent

0

Sony je, tako kot to počne vsak mesec zadnjih nekaj let, razkril decembrsko zalogo iger, ki jih bodo prejeli vsi zvesti naročniki njihovega servisa PlayStation Plus. Gre za tisto trojico mesečnih iger, ki postanejo brezplačne, ne glede na stopnjo naročnine, ki jo plačuje uporabnik in bodo na voljo za igranje vse dokler ta ne preneha plačevati naročnine.

Decembrska ponudba na prvo mesto postavlja igro It Takes Two, ki nas je leta 2021 tako navdušila, da smo jo uvrstili med 5 najboljših iger tistega leta. Prisrčna avantura nam ne dostavi samo dobre kampanje, ampak je ena redkih iger, ki je specifično namenjena igranju v paru, tako da se za enim zaslonom lahko zabavata dva igralca, vse mehanike igre pa so bile prilagojene skupnemu opravljanju raznoraznih zabavnih izzivov. Igro je razvil Hazelight Studios in če se takšne zabave ne morete naveličati, potem se splača ogledati tudi njihov prejšnji naslov A Way Out, ki nosi podobne mehanike, le da morate tokrat pobegniti iz zapora.

Drugi naslov sliši na ime Aliens: Dark Descent. Ta bolj frišna igra je zdaj stara dobro leto in čeprav ob izidu od nje nihče ni ravno pričakoval neke mojstrovine, je presenetila z globokim igralnim sistemom, saj taktičnih strategij v svetu Osmega potnika ne vidimo velikokrat. Za preigravanje tega naslova si je treba vzeti svoj čas, saj je treba poteze izvajati premišljeno, namesto neprestane akcije pa se bo velikokrat treba zateči v sence in prikritem premikanju.

Trojico brezplačnih iger zaključuje Temtem. Igra iz leta 2022 je dostavila svežo vsebino vsem tistim, ki imajo radi Pokemone, a si bodisi ne lastijo konzole Switch ali pa so pretekle igre preigrali do obisti in so si zdaj zaželeli nekaj novega. Temtem dostavi barvito grafično podobo in 165 unikatnih bitij, ki jih bo treba poloviti preko 7 raznovrstnih otokov.

Trojico iger bo moč prevzeti od 3. decembra dalje, tako da imate samo še nekaj dni časa, da aktivirate ponudbo prejšnjega meseca, ki vključuje igre Hot Wheels Unleashed 2 – Turbocharged, Ghostwire: Tokyo in Death Note Killer Within. Sony je na uradni strani še napovedal, da bodo med 6. in 8. decembrom gostili brezplačni večigralski vikend, tako da boste lahko takrat medmrežno zabavo na konzolah PlayStation 4 in 5 izkusili brez aktivne naročnine.

Serija Squid Game dobila prvi napovednik za svojo 2. sezono

0

Squid Game se vrača v naša življenja in upamo, da tokrat s sabo ne bo privlekel nove pandemije. Prva sezona te korejske drame je namreč prišla ravno v času, ko je bil strah pred koronavirusom največji in smo tako bili vsi prisiljeni v bivanje znotraj svojih domov, kjer nam ni bilo početi drugega kot pa da gledamo v televizor. Pravite, da so se začele pojavljati primeri ptičje gripe pri ljudeh? Kakšno naključje.

Ni pa bila ta serija tako popularna samo na račun korone, saj smo gledali v izjemno zanimivo zgodbo, kjer se ljudje prostovoljno udeležijo smrtonosnih iger, saj je glavna nagrada mamljiv, življenje-spreminjajoč kupček denarja. Tega je prislužil tudi ustvarjalec serije Hwang Dong-hyuk, saj je ta postala najbolj gledan izdelek v zgodovini Netflixa in pretočni servis je začel v Hwanga metati koše denarja, da bi ta le privolil v ustvarjanje 2. sezone, čeprav je bila zgodba zamišljena za samo eno.

Hwang je na koncu le privolil in po treh letih se serija vrača na televizijske zaslone. Do sedaj smo dobili nekaj dražilnikov, Netflix pa je včeraj izdal prvi daljši napovednik, ki malce bolje zariše nadaljnje podajanje zgodbe.

Tudi v 2. sezoni se v glavno vlogo vrača igralec Seong Gi-hun, ki je v prejšnji sezoni kot tekmovalec 456 edini preživel smrtonosno igro, zdaj pa se želi v njo vrniti bolj izkušen kot prej. Želja mu je naposled izpolnjena in znova se znajde v svetu tekmovanj, kjer vsak neuspeh pomeni smrt iz strani vojakov, ki nosijo rozaste kapuce in čelade s PlayStation ikonami gumbov.

Čakajo nas nove in stare igre, saj v enem kadru vidimo igro semaforja, tekmovalci pa so tokrat malce drugačni od prej. Omembe vreden je novi igralec 230, ki bo ostale tekmovalce nalašč porinil v naročje smrti, s tem pa se ne bo preveč obremenjeval.

2. sezona serije Squid Game na spored pride 26. decembra in jo bo mogoče spremljati samo na Netflixu, iz te serije pa bo očitno nastala prava franšiza. Dobili smo že 1. sezono resničnostnega šova The Challenge, spletna stran Deadline pa poroča, da naj bi bila v nastajanju angleška verzija serije, ki jo bo režiral nihče drug kot David Fincher – avtor filmov Klub golih pesti, Sedem in priznane Netflixove serije Mindhunter.

The Witcher 4 je zdaj v polni produkciji

0

Nova igra razvijalca CD Projekt RED je bila nekdaj samo predmet govoric in po izidu naslova Cyberpunk 2077 se je veliko ljudi spraševalo, ali se bodo Poljaki sploh še kdaj vrnili v svet Veščeca ali pa bodo od zdaj naprej delali na povsem novih franšizah in bodo zgodbo Geralta pustili v preteklosti.

No, izkazalo se je, da je Netflixova serija pokazala, da je The Witcher še vedno izjemno popularno ime in občutek imam, da se je CD Projekt RED ob lansiranju igre Cyberpunk 2077 malce ustrašil izziva, zato se je vrnil v varni pristan svoje prejšnje dokazane franšize. Najavili so tako delo na novi trilogiji Witcher iger, za povrh pa so začeli še razvijati nekatere druge projekte, stanje teh pa pridno delijo znotraj finančnih poročil.

Zadnje stanje so podelili poleti, od takrat pa se je spremenilo dejstvo, da je Project Polaris, ki je kodno ime za neuradno imenovano igro The Witcher 4, zdaj stopil v polno produkcijo. To pomeni, da je konec planiranja in načrtovanja zgodbe ter igralnih mehanik in se je zdaj začel najbolj intenziven del razvoja, kjer se stvari dejansko začno sestavljati v neko celoto in je tako začela nastajati končna igra, ki bo seveda nato morala iti še čez nekaj faz, preden bo pripravljena za dejanske stranke.

Na igri tako dela trenutno 400 ljudi, kar je meni osebno naravnost nepredstavljiva številka delavcev, ki morajo sinhronizirati izgotoviti izdelek, ki ne samo da bo deloval, ampak bo tudi dejansko zabaven za igranje. CD Projekt RED si bo tule vsekakor vzel svoj čas, saj so priganjali izdajo igre Cyberpunk 2077, nato pa morali nameniti leta dela samo temu, da so stvar popravili in si nekoliko popravili ugled.

the witcher 4

Poljski razvijalec dela še na nekaterih drugih projektih. V fazi načrtovanja je še vedno Project Orion, ki je uradno nadaljevanje igre Cyberpunk 2077, medtem ko je Project Sirius še eno poglavje znotraj franšize The Witcher, a tega delajo v sodelovanju z razvijalcem The Molasses Flood. Tu je še Hadar, ki je nekaj povsem novega in originalnega, a ta stvar je še daleč stran od uradnega razkritja.

V izdelavi je še en Witcher projekt in sicer gre za predelavo prve igre, ki jo trenutno izdeluje razvijalec Fool’s Theory.

O kakšnih datumih izida je še prezgodaj govoriti, tako da nam ne ostane drugega kot pa da čakamo na naslednje uradno finančno poročilo. CDPR je s temi projekti tako zaposlen, da jim ni ostalo časa za nič drugega in tako zaenkrat za Cyberpunk 2077 ni načrtovana podpora pri frišno izdani konzoli PlayStation 5 Pro.

Novi studio bivše vodje franšize Mass Effect je zaprl svoja vrata, ne da bi izdal eno samo igro

0

Po vseh odpuščanjih, ki so se zgodila lani in letos je postalo kristalno jasno, da v igričarski industriji služba ni varna niti pri največjih razvijalcih. Še večje težave se nahajajo znotraj indie sektorja in malce večjih studiev, ki zaposlujejo nekaj deset ljudi je dandanes čedalje manj, saj so investitorji izjemno previdni in svoje denarce zaupajo samo najbolj obetajočim projektom.

Te lekcije se je zdaj naučil tudi Casey Hudson, ki je svojo kariero začel v času bolj finančno uspešne igričarske industrije. Casey je najbolj znan po svojem vodenju studia BioWare in ravno on je imel največjo besedo pri ustvarjanju trilogije iger Mass Effect. Pri tej je ustvaril veliko dobrega, a igralci so ga hkrati zasovražili, saj je slavna anekdota, da se studio nikakor ni mogel zmeniti, kako bi zgodbo trilogije zaključil. Casey se je nato zaklenil v sobo s sodelavcem Macom Waltersom in skupaj sta spisala slavni konec, ki je nato razkuril dober del oboževalcev in studio je moral nato naknadno izdati DLC, ki je malce popravil konec, a je bil ta na koncu vseeno razočaranje.

Hudson je BioWare zapustil leta 2015, a se nato kasneje vrnil in nadzoroval razvoj igre Anthem. Ta še danes velja za največjo katastrofo v zgodovini tega razvijalca, zato je Casey zopet zapustil pisarne in leta 2021 ustanovil svoj lastni studio Humanoid Origin. Ekipa se je lotila izdelave nove znanstvene-fantastične pripovedi, a po treh letih javnosti ni pokazala še ničesar.

In zdaj se to tudi ne bo zgodilo. Razvijalec je leto nazaj bil še poln upov za prihodnost in je celo obljubljal skorajšnje razkritje njihove prve igre, maja letos pa so iskali nove sodelavce. Studio pa je včeraj na svoji LinkedIn strani zapisal, da je dobrih časov konec in da se bo razvijalec zaprl, ne da bi izdal eno samo igro.

Razlog za bankrot je enostaven: pomanjkanje denarja za nadaljnje vzdrževanje podjetja. Razvijalec je očitno pričakoval novo rundo investicij, a teh ni bilo, zaradi česar jim ni ostalo drugega kot pa da zaprejo svoja vrata.

V izjavi za javnost je bilo še zapisano, da je zdaj glavna skrb iskanje novega dela za vse prizadete delavce. Teh je, glede na LinkedIn, bilo okoli 70.

Conor McGregor zaradi obtožbe posilstva izrezan iz Hitmana

0

Nekdanji zvezdnik UFC arene Conor McGregor že dolgo ni stopil v ring, a izven njega njegova popularnost ni preveč padla. Gobčni Irec se je med drugim prebil v svet filmov, nakar ga je v sodelovanje povabil tudi razvijalec IO Interactive, zaradi česar je v igri Hitman postal ena od izjemno redkih in izmikajočih se tarč.

V zasebnem življenju pa je McGregor nizal eno afero za drugo. Dolgo je sicer že znano, da ga zelo rad popiva in tip naj bi bil tudi pravi talent za šmrkanje belega praška – slaven je denimo njegov posnetek promocije filma Road House, kjer neprestano trza, kar naj bi bila posledica izdatnega uživanja kokaina. Internet je tudi poln govoric in raznih posnetkov, kjer vara svojo zaročenko. Njegova nezvestost ga je zdaj pošteno usekala po denarnici, saj ga je neka ženska obtožila posilstva, ki naj bi se zgodilo leta 2018.

Sodišče ga je zdaj spoznalo za krivega zaradi česar sicer ne bo šel sedet za zapahe, a bo moral ženski izplačati 248.000 € odškodnine. McGregor je na spletu zapisal, da svoja dejanja nezvestobe obžaluje, a še vedno vztraja pri svoji nedolžnosti in na odločitev sodišča se namerava pritožiti. Medtem se bo vrnil v telovadnico, saj se še vedno namerava vrniti v UFC, čeprav je od njegovega zadnjega nastopa preteklo že kar nekaj let.

Razvijalec IO Interactive pa se je medtem odločil postati prvi sponzor, ki bo z Ircem prekinil sodelovanje. Na X-u je zapisal, da jemlje to sodbo in njegove posledice ekstremno resno, zaradi česar so se odločili prekiniti sodelovanje, iz spleta pa bo umaknjena vsa vsebina igre Hitman, kjer je bila uporabljena ličnost McGregorja. Iz digitalnih trgovin je bil tako že odstranjen DLC Disruptor Pac, razvijalec pa je šel celo tako daleč, da je iz platforme YouTube odstranil uradni napovednik.

Zanimivo bo videti, ali bodo Ircu po tej obsodbi pokazali hrbet tudi kakšni drugi partnerji in če se bo morda od njega poskušal distancirati tudi UFC. V slednje sicer dvomimo: njegov zadnji nastop se je sicer resda zgodil daljnega leta 2021, a ponovna vrnitev v ring bi zagotovo nabrala rekordno gledanost in takšnega izkupička denarja UFC preprosto ne more ignorirati.

Sony naj bi razvijal svojo lastno prenosno konzolo

0

Prenosne konzole so nova vroča roba znotraj igričarstva in ta norija za prenosnimi napravami, ki se je nekako zares začela s konzolo Nintendo Switch, se je najprej razširila znotraj PC sveta, nakar so zdaj o svojih izdelkih začeli razmišljati tudi drugi proizvajalci konzol.

Microsoft je že napovedal, da namerava Xbox igranje preseliti na bolj mobilno napravo, novo poročilo iz strani Bloomberga pa pravi, da je podobne načrte izdelal tudi Sony in da ta trenutno dela na prenosni napravi, ki bo znala poganjati igre iz konzole PlayStation 5.

Poročilo kakšnih pravih podrobnosti ne navrže, saj se je razvoj tega onegaja šele začel, zato je končni izdelek še leta stran, a vir pri Bloombergu pravi, da bo Sony s to napravo ponovno poskušal konkurirati Nintendu in njihovi napravi Switch. Sony je sicer v preteklosti že spočel več takšnih prenosnih naprav: leta 2005 so nam predstavili izdelek PSP, nakar smo v 2011 dobili še napravo PS Vita. Temu je sledilo nekaj zatišja, dokler nismo eno leto nazaj dobili PlayStation Portal, ki pa omogoča samo pretočno igranje preko domače konzole. Povpraševanje za tem izdelkom je bilo očitno dovolj veliko, da je Sony začel plodno razmišljati o delu na samostojni napravi, ki bo na sebi morda nosila kakšne karakteristike Portala.

Šef Xboxa Phil Spencer se je slaba dva tedna nazaj v intervjuju za Bloomberg razgovoril glede svoje lastne ideje prenosne naprave, ki trenutno obstaja samo v fazi raznih prototipov. Potrdil je, da je njihova lastna prenosna konzola še leta stran, tako da se bosta očitno obe podjetji znova udarili na trgu konzolnih vojn, le da bo tokrat bojišče malce drugačno.

Sonyjeva trenutna prenosna konzola PlayStation Portal pa medtem dobiva nove posodobitve. Pred kratkim so najavili beta verzijo preigravanja iger v oblaku, a do te bodo dobili dostop samo tisti, ki so naročeni na storitev PlayStation Plus Premium. Nova funkcija je na voljo tudi pri nas, kar pomeni, da lahko zdaj Portal vzamemo tudi na pot in nismo za preigravanje striktno vezani na domači kavč, obenem pa to pomeni, da zdaj lahko napravo uporabljamo pa čeprav si sploh ne lastimo lastne konzole PlayStation 5.

Založnik 2K odstranil svoj lastni zaganjalnik iger iz vseh PC iger

0

Ena najbolj tečnih stvari znotraj PC igričarstva se vrti okoli zaganjalnikov iger, saj skoraj že vsak založnik drži svojega in je ta nujen za uspešen zagon njihovih naslovov. Tako sem v preteklosti naletel na situacijo, ko sem si zaželel igranja BioShock trilogije, ki sem jo nato namestil preko Steama in ko sem poln veselja in zanosa zagnal igro sem naletel na neprijetno obvestilo, da moram pred igranjem namestiti še ločen zaganjalnik iger in zanj ustvariti račun, kar je vzelo ves veter iz jader mojega navdušenja nad igranjem.

Založnik 2K je včeraj sporočil, da teh težav v prihodnosti ne bom več imel. Svoj zaganjalnik iger, preprosto imenovan 2K Launcher, je bil namreč odstranjen iz vseh njihovih iger, ki jih tržijo preko trgovin Epic Games in Steam, tako da boste zdaj ob zagonu svojega izbranega naslova dejansko bili poslani direktno v igro.

2K pod sabo drži celo vrsto takšnih in drugačnih naslovov kot je prej omenjena trilogija BioShock, grozljivka The Quarry in taktična strategija Marvel’s Midnight Suns. Vse te stvari bomo zdaj zaganjali na bolj udoben način, pozitivne spremembe pa so se zgodile tudi v smeri trilogije iger Mafia in XCOM 2. Te igre so malce posebne, saj je za njih skupnost spočela veliko modov in ti se še vedno zanašajo na zaganjalnik, ki bo tam še vedno prisoten, a bo opcijski. Pri zagonu igre boste namreč lahko izbrali opcijo, da preskočite zaganjalnik, saj je ta odvečen, če pri igranju ne uporabljate modov.

Več o spremembah si lahko preberete na uradnem blogu. Videti je, kot da je 2K povsem obupal nad idejo lastnega zaganjalnika, saj so razvijali novo verzijo tega za igro Sid Meier’s Civilization V in je bil ta tam v beta stanju, a je bil zdaj tudi ta odstranjen. Temu zgledu bi lahko sledili tudi kakšni drugi založniki: nazadnje mi je s svojim zaganjalnikom pritisk dvignil Rockstar, ki je predelavo igre Red Dead Redemption končno spravil na PC, a me je ob zagonu spravil iskati antične prijavne podatke za Rockstar Launcher.

Bitcoin je tik pred tem, da prebije magično vrednost 100.000 $

0

Naša stran, čeprav je igričarsko usmerjena, o kriptovalutah piše že dolgo, saj smo po eni strani videli potencial alternativne metode plačevanja surovin (zaradi česar smo tudi ustvarili sledilnik trenutne vrednosti raznih kriptovalut), po drugi strani pa smo jih njega dni presneto preklinjali, saj so nam kopači tako izropali zaloge grafičnih kartic, da teh sploh ni bilo možno nikjer kupiti, nakar so njihove cene poletele v nebo in se do sedaj še niso spustile na realna tla.

Najbolj znani predstavnik kriptovalut je bil in ostaja Bitcoin, ki ga je Satoshi Nakamoto začrtal leta 2008, nakar smo dobili njegovo premierno transakcijo leta 2009. Bitcoin se je takrat tržil za drobiž, a ni jih bilo malo, ki so v njem videli ne samo alternativno možnost plačevanja, ki povsem zaobide banke, ampak tudi možnost za lepo investicijo, ki ti nato lahko nanese lep zaslužek.

bitcoin

Bitcoin in kriptovalute so nato šle skozi meteorne vzpone in padce, pri temu dogajanju pa so največ potegnili ven tisti, ki so stvar kupili poceni in nato zlate žetone držali v svoji virtualni denarnici, pa naj se je zgodil še tako velik padec. Bitcoin je leta 2017 dosegel svoj prvi večji vzpon leta 2017, ko se je njegova vrednost povzpela na 20.000 $, nakar je ta do konca leta 2018 zgrmela na samo tri tisočake ameriških zelencev. Nakar se je ta vrednost v 2021 zopet dvignila na 60.000 $ in potem spet padla za polovico, nakar so se začeli dogajati razni pretresi kot je kitajsko omejevanje kopanja kriptovalut in dejstvo, da je največja kriptomenjalnica FTX bankrotirala. Samo dve leti nazaj je vrednost Bitcoina znašala samo 16.000 $ in ni jih bilo malo, ki so ji takrat napovedali gotovo smrt.

A tisti, ki so takrat svoje žetone prodali, so se tudi pošteno ušteli. Dobro leto nazaj se je namreč začel nov dvig kriptovalut in stvar je po dobičkonosnosti počasi lezla navzgor. Bitcoin je do 5. novembra že zlezel na lepo vrednost 67.000 € oziroma 68.000 ameriških dolarjev, nakar je bil razglašen zmagovalec volitev Donald Trump in temu je sledil skokovit poskok te valut. Donald je namreč v svoji predsedniški kampanji bil izjemno naklonjen decentraliziranemu načinu plačevanja in s tem so se vrata na široko odprla tudi bolj skeptičnim investitorjem, ki so bili mnenja, da kriptovalute nikoli ne bodo dosegle svojega polnega potenciala, saj jih bo vedno ovirala legalizacija. Te skrbi so bile delno odpravljene že letos januarja, ko je ameriški regulator za trg vrednostih papirjev odobril ETF sklade in s tem so kriptovalute postale bolj dosegljive navadnemu smrtniku, ki je v njih videl opcijo za naložbo v prihodnost.

Leto 2024 je postalo v svetu kriptovalut najbolj dobičkonosno, saj se je vrednost enega Bitcoina dvignila za kar 130 %. Tako smo prišli do trenutne situacije, ko je en Bitcoin vreden že 98.483 $, kar za nas Evropejce pomeni 93.701 €. Najbolj popularna kriptovaluta je torej tik pred tem, da prebije magično mejo 100.000 ameriških dolarjev in to bi se znalo zgoditi že zelo kmalu – najverjetneje bomo ta preboj doživeli že v 2024, kar bi temu letu samo dodalo še eno krono v svetu kriptovalut.

Kje je torej meja tega magičnega plačilnega sredstva? Kdo bi vedel, a jasno je to, da še vedno ni prepozno, da tudi sami vstopite v magični svet kripto trgovanja. Najbolj varno je to narediti preko kripto menjalnice Binance (mimogrede, če se registrirate preko naše povezave dobite pri proviziji 20 % popust), ki zdaj vsebuje tudi poslovenjen uporabniški vmesnik, menjalnica pa vsebuje tudi priročno stran, ki vam lepo popelje skozi prve korake ustvarjanja računa in nalaganja sredstev za nakup raznoraznih kriptovalut.

Na spletu se je pojavila verzija filma Čarovnica iz Blaira, ki je dolga kar 3 ure

Minilo je že dobrih 25 let odkar je majhna skupina ustvarjalcev prišla na idejo, da bi skupaj spravila lažni dokumentarec o čarovnici, ki straši majhno mestece, nakar bi v raziskovanje te legende v skrivnostne gozdove odkorakali trije študentje, za katerimi se je nato izgubila vsaka sled. Iz te ideje se je rodil film Čarovnica iz Blaira, ki je imel tako nizek proračun, da sta režiserja Daniel Myrick in Eduardo Sánchez skrbela za vsak porabljeni evro, nakar je film postal tak globalni fenomen in zaslužil toliko denarja, da se o njem govori še dve desetletji kasneje.

Nedavno je izšla nova verzija tega neverjetnega filma in sicer pod založništvom Second Sight Films. Ta je izdal omejeno količino blu-rayev, ki poleg čudovite naslovnice držijo tudi več verzij originalnega filma, zraven pa dobimo še dokumentarec, ki je zares fascinanten in nam pokaže, kako je ekipa sploh lahko naredila takšen film. Trije igralci denimo niso imeli nobenega scenarija: produkcijska ekipa jih se samo selila med različnimi točkami skozi gozd, kjer so nato naleteli na majhne listke, ki so jim zapovedali motivacijo in razmišljanje njihovega lika. Vse ostalo je bila improvizacija in zaradi tega se je Čarovnica iz Blaira čutila tako avtentično in ljudje so tistega leta dejansko verjeli, da so vsi trije igralci bile resnične osebe, ki so nato izginile v gozdu.

Blu-ray vsebuje tudi izbrisane prizore in teh je toliko, da v dolžino znašajo kar uro in pol. Večino teh scen nismo videli nikoli prej in dodajo veliko k filmu, saj globlje raziščejo osebnosti vsakega od treh nesrečnežev in med njimi lahko vidimo veliko več interakcij.

Nek obiskovalec spletnega foruma Blairwitch.net je zdaj naredil tisto, kar smo tudi pričakovali: skupaj je spravil scene iz originalnega filma in jih organsko združil s kadri izrisanih prizorov ter tako ustvaril ultimativno verzijo filma, ki je za oboževalce te grozljivke prava poslastica. Če ste se kdaj želeli izgubiti v gozdu za tri ure, medtem ko se napetost neprestano stopnjuje in ležerno sprehajanje skozi listje prekinjajo dih jemajoče sceni ponoči, ko se na uboge študente spravi čarovnica, potem ste tule našli svoj dom.

Tale razširjena verzija filma je na voljo za ogled na prej omenjenem forumu, avtor pa obiskovalce spodbuja k nakupu verzije filma izpod Second Sight Films, a žal so bile kopije tega že davno razprodane.

Žal igralcev Heather Donahue, Michael C. Williamsa in Joshue Leonarda v dokumentarcu ne boste videli. Vsi trije so namreč nedolgo nazaj javno razkrili, da so bili za snemanje filma plačani v drobižu in čeprav je nato film zaslužil ogromno denarja, igralci od tega niso dobili ničesar. Na film jih niti ne vežejo topli spomini: igralka Heather Donahue je leta kasneje celo spremenila svoje ime v Rei Hance.

Franšiza Čarovnica iz Blaira je leta 2016 dobila nekakšno predelavo izvirnika, ki pa je bila daleč od prvotne ideje originala. Blumhouse trenutno dela na novem filmu, a žal tudi pri temu ne bodo sodelovali originalni ustvarjalci.

Tale mod v Elden Ringu zamenja “domačo bazo” s tisto iz igre Dark Souls 2

0

Elden Ring morda zdaj res velja za eno najboljših iger vseh časov, a ni popolna. Razvijalec FromSoftware je preko tega naslova igralcem prvič predstavil formulo svojega odprtega sveta, ki pa nas je med njegovim raziskovanjem velikokrat vrnil v domačo bazo, kjer smo nato poskrbeli za nadgrajevanje naših orožij, sprejemanje stranskih nalog, vsake toliko pa nam je kdo tudi podaril topli objem.

Ta domača baza se je v igri imenovala Roundtable Hold, vendar je bila za raziskovanje malce zmedena, saj smo se znašli v zaprtih prostorih, ki so bili dokaj labirintasti in so bili daleč od tistih privlačnih baz, ki nam jih je ta isti razvijalec dostavil v preteklosti.

Sem notri zagotovo spada igra Dark Souls 2, ki je med privrženci žanra “soulslike” velikokrat označena za najslabši naslov razvijalca FromSoftware, a sam še danes trdim, da je stvar vredna preigravanja in ni jih malo, ki igro označujejo za svojo najljubšo znotraj trojice iger Dark Souls. Tudi igrini največji nasprotniki bodo priznali, da je domača baza Majula naravnost prekrasna, saj se preselimo v čudovito vasico, kjer nas spremlja umirjena glasba in ta zaselek vam po vseh grozotah, ki ste jih preživeli med igranjem, res ponudi prostor za oddih.

Modder Drop0ff se je odločil, da si Majula zasluži svoje mesto v svetu igre Elden Ring, zato je to lokacijo preselil v igro in preko nje zamenjal domačo bazo Roundtable Hold. Modder pravi, da selitev ni bila samo grafična, ampak da lahko zdaj v Majuli naredimo vse tisto, kar smo prej počeli v Roundtable Holdu, kar pomeni nadgrajevanje opreme, čvekanje z NPC-ji in spremljanje raznih skriptiranih dogodkov, ki se zgodijo znotraj Elden Ringa.

Mod, ki ga lahko prenesete tule, nam ponudi tudi vpogled v to, kako bi Dark Souls 2 zgledal v novem pogonu Elden Ringa. Stvar nikakor ni videti slabo, a tudi osnovni Dark Souls 2 lahko dandanes nadgradite z grafičnimi modi, ki med drugim prenovijo osvetljavo in samo preko te praktično popolnoma renovirajo videz igre.

Elden Ring bo očitno še dolgo živel med nami in čeprav govorimo o dve leti starem naslovu, je ta letos prejel svojo prvo in edino razširitev Shadow of the Erdtree, zaradi česar se zopet poteguje za naslov najboljše igre leta 2024.

Windows 11 prihaja na VR očala Meta Quest 3

0

VR očala nam že dolgo ne služijo več samo za poganjanje iger, saj se podjetja kot so Meta že dolgo trudijo na eni napravi zmešati vidike VR in AR resničnosti. Slednje pomeni, da lahko preko zunanjih kamer vidimo resnični svet, nakar vanj primešamo primesi virtualnega sveta, kar je močno priročno za višanje produktivnosti znotraj raznoraznih pisarn.

V preteklosti so bile takšne stvari nemogoče, saj VR očala niso posedovala AR zmogljivosti, ločljivost pa je bila prenizka za jasno branje besedila. Te stvari so se izboljšale do te mere, da je Microsoft stopil v uradno partnerstvo s podjetjem Meta in tako nameravajo na očala Quest 3 in Quest 3s pripeljati polno zmogljivost operacijskega sistema Windows 11.

VR očala lahko sicer že dolgo zvežemo na PC-je in preko eksternih programov nato nadzorujemo celoten operacijski sistem. Vendar pa bo zdaj tole uradno sodelovanje stvari preneslo na naslednjo stopnjo, saj bo uporaba veliko bolj preprosta in bo hkrati omogočala več funkcij.

Microsoft je na konferenci Ignite 2024 povedal, da se bodo očala na operacijski sistem povezala v samo nekaj sekundah, uporabili pa boste lahko domači PC ali pa se poslužili oblačne storitve Windows 365. V obeh primerih se bo pred vami odprl poln nabor funkcij operacijskega sistema Windows 11, tako da boste lahko pred sabo odprli kopico virtualnih monitorjev in na teh tipkali, brskali po spletu, risali ali pa se pogovarjali preko video konferenc.

Navezo Windowsa in VR očal boste lahko začeli uporabljati enkrat decembra, kasneje pa bomo dobili pa tudi dodatno funkcionalnost v obliki “volumetričnih aplikacij”. To je razširjen način izrabe obstoječih aplikacij, kjer lahko denimo ustvarimo nek 3D izdelek najprej znotraj navadnega ekrana, nato pa tega dejansko primemo v roko in si ga ogledamo iz vseh zornih kotov. Za razne oblikovalce je to sanjska funkcija, saj bodo lahko strani v roke porinili produkt, ki je sredi nastajanja, nato bodo lahko praktično v živo zadevo prilagajali željam sogovornika.

Takšno igračkanje s koncepti moderne virtualne pisarne je zdaj postalo še bolj dostopno na račun novih in cenovno bolj ugodnih očal Meta Quest 3S, ki jih lahko kupite tudi preko slovenske trgovine CyberPiggy.

Razvijalec Turtle Rock naj bi delal na igri Back 4 Blood 2

0

Z igro Back 4 Blood iz leta 2021 ni bilo nič preveč narobe, saj je bila to zabavna večigralska streljačina, ki ji je uspelo predstaviti igralno formulo igre Left 4 Dead za moderno občinstvo. Je pa bil naslov nekam pozabljiv in priznati moram, da se nanj spomnim samo takrat, ko mi ga omeni kdo drug.

Od svojega izida je ta naslov prejel tri plačljive razširitve, razvijalec Turtle Rock pa je je lani februarja izjavil, da za ta naslov ne nameravajo več izdajati nove vsebine, saj so zdaj povsem fokusirani na svojo prihajajočo igro, kaj pa ta točno je takrat niso želeli izdati.

Zdaj pa so se začeli pojavljati znaki, da bi njihov nov naslov znal biti nič drugega kot pa Back 4 Blood 2. Internetni detektivi so namreč na strani SteamDB v podatkovni bazi zabeležili nov zapis Gobi. To se zdi dokaj nedolžen zapis, a če nato skočimo na stran kaskaderja in igralca z imenom Jesse Hutch, potem lahko v njegovem življenjepisu vidimo tudi delo na naslovu Gobi 2, ki ima zraven zapisanega razvijalca Turtle Rock. Jesse je svoje talente gibanja posodil tudi v igri Back 4 Blood, tako da je dokaj varna stava, da je zdaj to ponovil tudi v nadaljevanju.

Domena back4blood2.com je bila prav tako registrirana enkrat lani, kar je še en pokazatelj, da je Back 4 Blood 2 resničen projekt, ki bi ga znal Turtle Rock najaviti kaj kmalu – se bo morda to zgodilo na prireditvi The Game Awards?

Coca-Cola ustvarila letošnjo božično reklamo preko umetne inteligence

0

Umetna inteligenca zna zdaj narediti veliko več kot pa samo odgovarjati na vaša vprašanja znotraj aplikacije ChatGPT. Zdaj zna skupaj spraviti tudi cele videoposnetke in čeprav so to še zgodnji dnevi, je tehnologija impresivna in samo vprašanje časa je bilo, da jo bodo začela izrabljati večja podjetja.

Takšna tehnologija še ni dorasla za ustvarjanje čisto pravih filmov, a za krajše oglase je več kot pripravna. To je pri nas dokazala že trgovina Spar, zdaj pa je za vajeti umetno-inteligentnih reklam poprijelo tudi podjetje Coca-Cola. Žal pa si je s tem nakopala ogromno jeze in ogorčenja iz strani splošne publike, ki bi pri nekaterih stvareh še vedno raje imela plod izpod človeških rok.

In ena od teh stvari je zdaj že njihova tradicionalna božična reklama, ki je znana tudi nam Slovencem. Vsaj jaz se spomnim, da sem v svoji rani mladosti z veseljem gledal v oglas, kjer se skozi snežno pokrajino zapelje rdeč tovornjak z napisom Coca-Cola, nakar Božiček nekomu podari steklenico te sladke pijače. Ti spomini so zdaj že malce megleni in zdaj sem v svojih srednjih letih poln cinizma glede takšnega oglaševanja, vendar imam kljub temu me na tisti rdeči tovornjak vlečejo tople misli in ob njem takoj pomislim na zasneženo domačo vasico, kjer sem se grel na vrhu krušne peči.

Verjetno pri temu nisem edini in je zaradi tega ta reklama, ki jo je tokrat ustvarila umetna inteligenca, pri ljudeh na X-u in pod YouTube komentarji sprožila tako buren odziv. Umetna pamet je bila že večkrat obsojena kraje legitimnih služb in to za takšen oglas vsekakor drži, saj bi zanj potreboval ogromno človeških rok, ki bi na njem delala mesece, medtem ko je umetna inteligenca vse to naredila veliko hitreje in to za veliko manjši proračun. Oglas sicer ni katastrofalen, saj ne vidimo kakšnih večjih napak, kot je denimo pravopisna napaka na sloganu ali pa odvečnih prstov Božička. Vseeno pa so zdaj takšnih videoposnetki izpod umetne pameti postali takoj razširjeni, da jih lahko pozoren gledalec hitro prepozna: hitri kadri, kjer se kamera vedno premika v nekako isto smer in nasmejani obrazi ljudi, ki ne obstajajo in držijo mrtve oči.

Coca-Cola se javno na kritike še ni odzvala, a po drugi strani oglasa tudi ni umaknila, tako da lahko verjetno enako potezo pričakujemo tudi za naslednje leto.

Je serija Agatha All Along vredna gledanja?

0

Agatha All Along je fantazijska komedija, ki na platformi Disney+ spremlja čarovnico Agatho Harkness. Lik, ki smo ga prvič spoznali v seriji Wandavision, tokrat dobiva več pozornosti, saj gledalci spoznavamo njeno preteklost in kompleksnost njene osebnosti. Zgodba nas popelje na “Čarovniško cesto,” kjer Agatha poskuša ponovno najti svojo moč in identiteto, hkrati pa se sooča z izzivi in skrivnostnimi liki, ki vplivajo na njeno osebnost in razne moralne odločitve.

Serija ne stremi k temu, da bi postala presežek kinematografije in to je treba sprejeti že ob začetku gledanja. Ni projekt, ki bi navduševal do te mere, da bi nestrpno čakal na nove epizode in vstajal ob treh zjutraj za premierni ogled. Vendar pa uspešno zapolni slabo uro tedenskega dolgčasa, kar ji daje določen šarm. Kljub temu sem bil skozi celotno serijo zmeden, komu je pravzaprav namenjena. Brez poznavanja zgodbe iz Wandavision in širšega Marvelovega vesolja serija nima posebnega konteksta, zaradi česar težko priporočam njen ogled komurkoli zunaj že obstoječe baze Marvelovih oboževalcev.

Največjo prednost serije predstavljajo igralci. Kathryn Hahn v vlogi Agathe Harkness ponovno blesti s svojo karizmatično in večplastno igro, ki liku dodaja humor, ranljivost in nekaj zloveščega šarma. Aubrey Plaza kot njena bivša ljubimka prinaša zanimivo dinamiko, medtem ko Joe Locke kot skrivnostni najstnik poskrbi za napetost in dvome o pravih motivih njegovega lika. Ti elementi dodajo seriji nekaj zanimivosti, ki pa je včasih zasenčena z vizualnimi težavami, predvsem pretemnimi prizori. Sekvence na “Čarovniški cesti” so pogosto tako slabo osvetljene, da dogajanje na ekranu postane težko spremljati, kar zmoti gledalsko izkušnjo.

agatha all along

Kljub zanimivim idejam se zgodba večinoma drži ustaljenega vzorca, kjer vsaka epizoda predstavlja nov izziv za Agatho in njene spremljevalce. Serija poskuša vključiti presenetljive preobrate, kot je razrešitev teorije, da bi skrivnostni najstnik lahko bil Agathin sin, a ti zasuki niso dovolj, da bi pustili trajen vtis. Namesto tega pogosto delujejo kot obvezen del širše Marvelove zgodbe, ki želi povezati preteklost z naslednjimi filmi in serijami.

Na IMDb ima serija oceno 7,3, na Rotten Tomatoes pa 83 % pri kritikih in 82 % pri občinstvu. Te ocene se mi zdijo nekoliko previsoke glede na to, kar serija dejansko ponuja. Čeprav ima nekaj dobrih trenutkov in solidno igralsko zasedbo, ji manjka globina, jasna ciljna publika in resnično navdušenje, ki bi jo povzdignilo nad povprečnost.

agatha all along

Agatha All Along je serija, ki jo je najbolje jemati kot lahkotno zabavo. Je prijeten dodatek k Marvelovemu vesolju, vendar mislim da ne prinaša ničesar bistvenega, kar bi jo naredilo nujno za ogled. Če iščete način za krajšanje dolgčasa ali ste zvesti Marvelovi oboževalci, ki želite poznati vsako referenco, potem je serija vredna pogleda. V nasprotnem primeru pa lahko brez slabe vesti preskočite.

PlayStation 4 emulator zna zdaj zagnati tudi igro The Last Guardian

0

Emulator shadPS4 je v zadnjih nekaj mesecih postal znan kot način, ki omogoča igranje igre Bloodborne tudi na PC-ju. Pri tem je bil hudo uspešen, saj tega naslova Sony trmasto noče predelati na računalnike, PC igralci pa po njem kličejo že leta, saj je to eden od dveh naslovov zdaj slavnega razvijalca FromSoftware, ki ga na PC-ju še nismo videli (Demon’s Souls), zato so avtorji emulatorja vanj vložili tudi največ truda.

Vendar zna shadPS4 poganjati tudi druge igre, ki ne nosijo imena Bloodborne, saj je to v svoji srži emulator celotnega kataloga konzole PlayStation 4 in ne samo enega specifičnega naslova. Seznam Sonyjevih ekskluziv se sicer krajša, saj založnik zdaj s polno paro dela na PC obdelavah, ki na Steamu prinesejo nekaj dodatnega denarja, a čisto vse stvari niso bile predelane in morda tudi nikoli ne bodo. To ne velja samo za kakšne manjše naslove ampak tudi tiste večje: dvomimo, da bomo kdaj dobili računalniško verzijo prvih treh Uncharted iger, še bolj slabo pa se piše igri The Last Guardian.

The Last Guardian v bistvu niti ni tako star, saj je ta naslov na konzoli PlayStation 4 izšel leta 2016, a je do takrat za sabo nabral leta in leta razvoja. Igra je nastala izpod rok razvijalcev Japan Studio in GenDesign – slednji je imel pri razvoju največjo roko, saj je ta studio včasih delal pod imenom Team ICO in je v preteklosti razvil slavna naslova ICO ter kasneje Shadow of the Colossus.

The Last Guardian je akcijska avantura, ki vsebuje tudi uganke, te pa vam pomaga reševati ogromna žival Trico, ki se sčasoma naveže na vašega junaka in iz tega dobimo emotivno potovanje, ki sicer ni postalo tako popularno kot Shadow of the Colossus, zaradi česar je Sony na licenco tudi kratkomalo pozabil.

A zdaj je bila ta ponovno obujena preko emulatorja shadPS4, vendar pa je zaenkrat stvar daleč od igralne. Impresivno je sicer že dejstvo, da je ta samo nekaj mesecev star emulator uspešno sploh zagnal tale grafično izjemno zahteven naslov, vendar ima razvoja ekipa pred sabo še ogromno dela, saj je stvar trenutno polna nedelujočih tekstur in drugih grafičnih napak. A spomnimo se, da tudi Bloodborne na začetku ni mogel niti naložiti stopnje, zdaj pa ga nekateri na PC-ju preigravajo od začetka do konca.

Emulator shadPS4 si lahko snamete preko sledeče povezave, do iger pa se boste morali seveda dokopati lastnoročno.

Če ne marate nasilja nad psi, potem morda Stalker 2 ni za vas

0

Obstajajo vrste ljudi, ki v videoigrah nimajo problemov s pokolom celega bataljona ljudi in jim trganje uda iz naključnega zombija ne predstavlja neke dileme, a obenem ne prenesejo nasilja nad živalmi. Na žalost med te ljudi spadam tudi jaz, čeprav me v preteklosti takšne stvari niso tako motile.

Dober primer tega je denimo igra Stalker: Shadow of Chernobyl iz leta 2007, ki sem se je lotil nedavno znova preigravati in tam že dokaj zgodaj naletimo na trope divjih psov, ki vas radi obkolijo in vam tako občutno zmanjšajo možnost za preživetje. Nadležne štirinožneže sem pridno odpravil s puško in se med tem nisem preveč sekiral, nakar sem v uvodnih urah igre Stalker 2 naletel na podoben obračun in tule me je že malce stisnilo pri duši.

Razlika je verjetno v grafični podobi, saj so v prejšnji igri bili psi sicer še vedno prepoznavni, a moji možgani so jasno vedeli, da je tole samo neka tekstura, ki je nalepljena čez nek model, medtem ko Stalker 2 vsebuje tako podrobno poustvarjene pse, da jim iz smrčka lahko razberemo vse dlake in čeprav nas napadajo divji, mutirani psi, ti še zmeraj zacvilijo in realistične animacije vam znajo poslati neprijeten srh po telesu.

Stalker 2 vam da sicer že na začetku vedeti, da tole ne bo igra za občutljive ljudi. V eni od zgodnjih vmesnih sekvenc vam gleženj grize nek cucek, ki ga brcnete iz sebe, ubožca pa nato posesa anomalija in ga realistično razgradi v prafaktorje. Nakar stopite v odprti svet in vam psi radi postavljajo zasede, nakar vam NPC-ji zastavljajo stranske misije, kjer je treba na določenih območjih narediti pravo deratizacijo mutiranih kosmatincev.

Tako da je opozorilo iz naslova tega članka na mestu, saj je ob čedalje bolj realistični grafiki obenem čedalje težje pobijati te hišne ljubljenčke, ki si ga marsikdo lasti doma. To je dobro dokazala denimo igra The Last of Us Part 2 in tudi začetni del igre God of War Ragnarok je imel žalostno sceno, kjer je sicer v glavni vlogi nastopal volk. Sam sem tak strahopetec, da kot velik oboževalec filma The Blair Witch niti približno ne nameravam preizkusiti istoimenske igre, saj nam v tej grozljivki zvesto sledi nemški ovčar in ni ti treba biti jasnoviden, da ti je že ob tem jasno, da bo ta pes slej ali prej naletel na neko trpljenje.

Dobra novica je vsaj to, da je Stalker 2 na PC-ju že začel dobivati mode in kdo ve, morda bo sčasoma nekdo pse zamenjal s kakšnim drugim modelom pošasti. V tem primeru dejansko zavidam tistim, ki v igrah ne trpijo pajkov in jim razvijalci ustrežejo s posebnim igralnim načinom arahnofobija, kjer pajkasti 3D modeli izginejo in so zamenjani z nečim drugim in tudi ljubitelji psov bi si morda zaslužili svojo lastno takšno obdelavo vsebine.

The Callisto Protocol na PlayStation 5 Pro omogoča igranje v ločljivosti 8K

1

Torej ste pred kratkim kupili sveže izdano konzolo PlayStation 5 Pro in zdaj iščete neke nove naslove, ki preko uradne podpore znajo izkoristiti večje strojne mišice pol-naslednika konzole iz 2020? Kaj pravite na povprečno grozljivko iz leta 2022, ki ji krvi ne manjka, a zaradi tega šepa na vseh drugih področjih?

Govorimo o igri The Callisto Protocol, ki jo je dve leti nazaj spočel razvijalec Striking Distance Studios, projekt pa je vodil Glen Schofield, ki je bil njega dni odgovoren za rojstvo serije Dead Space in je zdaj preko te igre poskušal uresničiti vse neizpolnjene ambicije od prej. Založnik Krafton je njegovi viziji verjel, a žal je bila ta draga kot žafran, igralno in štorijalno pa The Callisto Protocol preprosto ni bil nekaj, kar bi si bilo vredno zapomniti in za to plačati polno ceno.

Posledično je bila prodaja pod pričakovanji, studio je odpustil 32 zaposlenih, Schofield pa je zapustil razvijalca in šel nekam drugam. Krafton medtem nad znamko ni povsem obupal in igri je ponudil uradno podporo za konzolo PlayStation 5 Pro, ki med drugim omogoča igranje na 8K ločljivosti.

Kako se tam obnese nimamo pojma, saj si takšnega TV sprejemnika ne moremo privoščiti in slišimo, da se zdi naložba v tak prikazovalnik trapasta tudi večjim kanalom tipa Digital Foundry. Za oglaševanje pa je vsekakor zanimiva novica, da določen naslov podpira igranje pri takšni ločljivosti, pa čeprav se bo medtem treba zadovoljiti s samo 30 sličicami na sekundo.

Če so vam pri srcu bolj normalni televizorji, potem ima Krafton tudi za vas dobro novico. The Callisto Protocol namreč na konzoli PS5 Pro zdaj omogoča igranje pri 4K ločljivosti in to pri 60 sličicah na sekundo, ob tem pa boste uživali tudi polno podporo osvetljevanja ray tracing. Tudi to je impresiven dosežek, saj je imela ta igra ob izidu kar nekaj težav tudi na najmočnejših PC konfiguracijah, zdaj pa so bile te dovolj zloščene, da lahko tudi konzole igro poganjajo pri maksimalni grafični lepoti.

Dodatna dobra novica je tudi to, da je bila igra zdaj v PlayStation trgovini znižana za -70 % na 20,99 €, a ta cena se izteče jutri, 23. novembra, nakar se vrne na polnih 70 €.

Če se zgodbe in zgodovine igre The Callisto Protocol kar ne morete naveličati, potem se vam splača pogledati v smer naslova Redacted, ki ga je taisti razvijalec izdal samo leto nazaj. V njem se boste zopet vrnili v zaporniško kolonijo Black Iron Prison – bodite le pozorni na dejstvo, da se igralno Redacted in The Callisto Protocol razlikujeta kot noč in dan, s tem da je tudi Redacted dva dni nazaj prejel podporo za PS5 Pro.