Po množičnem odpuščanju založnika Embracer leta 2023 in velikih odpuščanjih v igričarski industriji na splošno se je zdelo, da se je situacija nekoliko umirila in da lahko razvijalci vsaj malo svobodneje zadihajo. Vendar je bilo to le privid, saj Embracer še vedno doživlja popotresne sunke zaradi propadle kupčije z arabskimi vlagatelji, njegov studio Eidos Montreal pa je včeraj sporočil žalostno vest, da so se morali ločiti od približno 75 talentiranih zaposlenih.
Kanadski studio je to žalostno novico objavil na družbenem omrežju LinkedIn, kot razlog za odpuščanja pa navedel konec neznanega mandata, po katerem enostavno niso imeli več prostora in dela za vse zaposlene, ki so tako ostali brez službe. Eidos pravi, da želi svojim bivšim kolegom pomagati pri iskanju nove zaposlitve, obenem pa dodaja, da namerava nadaljevati z razvojem vseh naslovov, ki so trenutno v proizvodnji.
Ni pa znano, na čem točno trenutno dela ta razvijalec, ki vsekakor premore veliko talenta. To so dokazali z igrami Deus Ex: Human Revolution in Deus Ex: Mankind Divided. Ko jih je leta 2022 kupil Embracer, so se takoj pojavila upanja, da bo Eidos začel razvijati novo poglavje serije Deus Ex. Embracer je to tudi uradno potrdil, vendar so z začetkom množičnih odpuščanj preklicali razvoj igre, Eidos Montreal pa je moral takrat odpustiti 97 zaposlenih. Lani je bilo potrjeno, da je Eidos pomagal razvijalcu Playground Games pri razvoju igre Fable, morda pa se je prav ta del njihovega dela zdaj zaključil, kar je povzročilo nova odpuščanja.
Septembra 2023 smo pisali o igri Everywhere in takrat nam ni bilo povsem jasno, kaj točno ta igra sploh je. Naslov je pritegnil pozornost zaradi dejstva, da za njim stoji Leslie Benzies – eden od vodilnih mož izjemno priljubljene franšize Grand Theft Auto. Leslie se je pred leti odločil ločiti od razvijalca Rockstar, saj se mu ni zdelo smiselno nenehno delati le na posodobitvah igre GTA 5. Ustanovil je svoj studio Build a Rocket Boy, ki je nato prek projekta Everywhere privabil razvijalca in po novem tudi založnika IO Interactive, znanega po seriji iger Hitman.
In kaj je Everywhere? Kot pravi Leslie, je to nekakšno orodje za ustvarjanje svetov, najboljši približek pa bi bila igra Roblox – le da lahko v Everywhere ustvariš igre, ki se kosajo z igrami najvišjega proračuna. Dokaz tega bo naslov MindsEye, ki bo ustvarjen v Everywhere in bo akcijada, ki po prvem napovedniku močno spominja na zgodbo iz iger GTA.
Takoj je treba dodati, da se MindsEye ne bo odvijal v odprtem svetu, čeprav nam daje napovednik vtis, da bomo imeli pri raziskovanju futurističnega mesta Redrock City proste roke. Temu ne bo tako, saj bo to linearna izkušnja, ki bo poskušala povedati privlačno zgodbo o zelo vplivni figuri v svetu tehnologije, ki ima tako velike načrte, da bo poskušala prek svojih izdelkov spremeniti evolucijo človeka.
Napovednik je vsekakor bombastičen, in če vam je glavni junak nekam znan, je to zato, ker za njim stoji igralec Alex Hernandez. Ta je svoj glas in stas pokazal v igri Mafia 3, v kateri je igral vlogo protagonista Lincolna Claya.
MindsEye ima trenutni izid napovedan za 10. junij. Za razliko od igre GTA 6 bo poleg aktualnih konzol izšel tudi na PC-ju, in to po ceni 60 €.
Privržencem franšize Gothic dolga leta ni ostalo drugega kot pa da preigravajo prva dva dela in se potem opcijsko spustijo še v preigravanje tretjega dela, samo največji norci pa so nato poprijeli še za igro Arcania: Gothic 4 ali pa v obupu zatekli v naročje katastrofalnega dodatka Forsaken Gods za igro Gothic 3.
Po dveh desetletjih pa so prišli za njih bolj pozitivni časi. Najprej smo dobili odličen mod Chronicles of Myrtana, ki se je po kvaliteti lahko kosal s polnopravnimi Gothic izkušnjami, nakar smo dobili še najavo uradne predelave prvega dela. Med čakanjem na to so se nekateri pozabavali v odzgoraj gledani RPG izkušnji Drova Forsaken Kin, ki sicer ne nudi tretjeosebnega 3D igranja, a po atmosferičnosti, boju in drugih igralnih mehanikah tako spominja na Gothic, da so nekateri ta naslov označili kot za duhovnega naslednika te franšize.
Razvijalec Just2D je igro izdal oktobra lani in igra je hitro k sebi privlekla majhno, a močno zvesto in glasno skupnost. Pikslasta podoba starošolskih iger nam predstavi ročno skovan svet, ki se napaja v keltski mitologiji, igramo pa ubožca, ki na začetku ni zmožen preživeti niti napada podgane, a s pridnim in previdnim igranjem mu dvigamo veščine in ga postopoma oblikujemo v pravega bojevnika, ki raziskuje skrivnosti propadlega imperija. Svet je povsem odprt, a seveda ga ni pametno raziskovati, če nisi za določeno regijo primerno opremljen, zaradi česar je treba biti pri igranju previden in smrt bo reden spremljevalec vaših avantur. Vendar se da vsako oviro premagati in ko končno premagaš nekega monstruma pred katerim si prej lahko samo bežal, je neizbežen občutek zmagoslavja in to je od vedno tudi krasilo Gothic igre.
Razvijalec Just2D je od izida spočel več večjih posodobitev, zadnja od teh z imenom The Flesh Rises pa se je pojavila pretekli vikend in je dodala cel kup stvari, ki jih je dolgo pogrešala skupnost. Med drugim smo dobili nove veščine za bojevniški razred, novo temnico in dodatno težavnost za tiste najbolj prekaljene igralce. Just2D je s tem napovedal tudi zaključek večjih posodobitev za to igro. Čeprav bomo verjetno še dobili kakšen manjši popravek, se je večina ekipe zdaj preusmerila na razvoj povsem nove RPG igre.
Igro Drova – Forsaken Kin in njeno posodobitev spremlja tudi lep popust v vrednosti -25 %, tako da lahko zadevo do petka na Steamu kupite po ceni 18,74 €.
Pretekli vikend ste morda obiskovalci trgovine Mimovrste v BTC Ljubljana morda opazili, da je prostor nekam nenavadno poln. Ta trgovina sicer redno privablja obiskovalce iz cele Slovenije in k povečanemu obisku je zagotovo prispevalo tudi deževno vreme, a razlog za gužvo je bil še eden: odvilo se je namreč prvo tekmovanje iz serije turnirjev Gaming terminal in leto 2025 smo začeli z igro Counter-Strike 2.
Ta izjemno popularni naslov že dolgo vlada Steamovi večigralski lestvici igralcev in tudi pri organizaciji turnirjev nam ekip nikoli ni bilo treba preveč dolgo iskati. Lani smo turnir iz te igre preskočili in smo se letos odločili, da ga zopet vrnemo v obtok in to se je vsekakor izkazalo za pravilno odločitev.
Po objavi kvalifikacij so se mesta ekip, željnih tekmovanja, hitro začela polniti. In polniti. In polniti. V bistvu smo skoraj na začetku takoj presegli mejo maksimalnih rezerviranih mest, saj je bil turnir začrtan za 16 ekip, kar pomeni 80 igralcev, v rezervi pa smo po zadnjem štetju imeli vsaj še enkrat toliko ekip, če bi slučajno kdo od prijavljenih odpovedal udeležbo, a tisti na klopi so za to imeli bolj malo upanja. Zakaj bi se kdo sploh odpovedal tekmovanju, za katerega smo malce predrugačili pravila in smo finalistom obljubljali denarne nagrade v skupni vrednosti 1.500 €?
V finale so se prebile štiri ekipe in sicer so to bile Diamant Esports!, MIS ESPORT, Fusion Gamingin JANNE_VEJM – Fusion Gaming se finala ni mogel udeležiti, zato ga je zamenjala ekipa GunRunners. Vse štiri grupe so se na finalni obračun dobro pripravile in znotraj prostorov trgovine Mimovrste se je odvilo nekaj napetih bojev, a na koncu je zmago zopet pobrala ekipa Diamant Esports!, ki ji je sledila grupa MIS ESPORT, bron pa si je priborila ekipa GunRunners. Četrto mesto je zato pripadlo ekipi z najbolj izvirnim imenom JANNE_VEJM, ki je sicer zgrešila stopničke, a dosežek je že sodelovanje na glavnem tekmovanju in tudi oni so domov odnesli nekaj vzpodbudnih nagrad.
1. mesto – Diamant Esports!
Diamant je zdaj postal že večkratni tekmovalec naših turnirjev. Ekipa, ki je bila ustanovljena leta 2022 pod pokroviteljstvom T-2, se je skozi čas preoblikovala med vodilne e-športne ekipe v Sloveniji in njihova profesionalnost je privedla do oblikovanja lastnega portala, kjer iščejo pridne nove in talentirane igralce iz iger CS2 in Fortnite – več o tem izveste na njihovi uradni strani.
2. mesto – MIS ESPORTS
Osebno me je pri turnirju najbolj navdušilo to, da med obiskovalci ne gledamo samo tekmovalcev, ampak tudi njihove navijače. To je prav lepo videti v svetu, ko takšno fizično tekmovanje oziroma LAN zabave postajajo stvar preteklosti in druženje v živo izgublja na svoji veljavi.
Za izvedbo turnirja se zahvaljujemo partnerjem UVI, Logitech, Lenovo in Mimovrste, saj je vsak od njih prispeval svoj piskrček lepih nagrad in že se veselimo naslednjega turnirja, ki se bo odvil iz igre League of Legends. Prijave zanj se odprejo maja, do takrat pa si lahko ogledate kup slik iz aktualnega turnirja.
Igro Pacific Drive bi lahko označil za razočaranje, a to je samo zaradi tega, ker sem od zadeva po prvem napovedniku pričakoval drugačno izkušnjo. Razvijalec Ironwood Studios mi je sicer še vedno dostavil izjemno atmosferično izkušnjo raziskovanja post-apokaliptične okolice, znane kot Olympic Exclusion Zone in to znotraj družinskega vagona, a sem bil malce manj navdušen nad roguelite prvinami igre, ki nas je pošiljala po naključno generiranih stopnjah nabirati raznorazne surovine, dodatno pa mi je izkušnjo zagrenilo dejstvo, da sredi takšnih odprav igre ni bilo možno shraniti.
Ravno glede vidika shranjevanja je bil razvijalec čudno trmast in ob tem sem se spomnil na češkega razvijalca Warhorse Studios, ki na vse načine vztraja, da je shranjevanje igre možno samo preko pitja posebnega šnopca znotraj igre. Vodja studia Seth Rosen je pri igri Pacific Drive objasnil, da bi bila implementacija sistema shranjevanja izjemno težka naloga in se je februarja lani zavezal, da tega vidika igre ne namerava spreminjati.
To mnenje je od takrat očitno spremenil, saj igra dobiva novo posodobitev Endless Expeditions, ta pa bo med drugim igralcu končno omogočila ročno shranjevanje napredka. Pacific Drive sicer vsebuje sistem shranjevanja, a se te nadzorne točke zgodijo samodejno in samo takrat, ko se vrnemo v domačo bazo. Med samimi odpravami pa to ni bilo možno narediti, kar je bilo izjemno tečno, saj si včasih preprosto moral stran od računalnika za dlje časa in takrat ti je edina opcija ostala, da prekličeš odpravo in ob tem izgubiš vse nabrano bogastvo iz tega dotičnega izleta v nevarno okolico izven domače baze. Po novem bomo zdaj igro lahko shranili in se nato vrnili v akcijo, bomo pa vsakič ob tem morali tudi povsem iziti iz igre.
Poleg shranjevanja prinaša posodobitev Endless Expeditions še cel kup dodatnih bombončkov. Ironwood Studios ta popravek označuje za največji doslej in to upravičeno, saj bomo dobili nove mape, nova faks sporočila, dodatno kozmetiko za avto in za več kot uro sveže glasbe, ki jo lahko poslušamo med vožnjo.
Pacific Drive bo to enormno posodobitev prejel 3. aprila in upamo, da takrat stvar dobi tudi kakšen popust na Steamu, kjer je trenutno zanjo treba odšteti 30 €.
It Takes Two je še dandanes ena najbolj priporočenih iger za pare, prijatelje in vse tiste, ki bi radi izboljšali odnose… ali jih med igranjem popolnoma uničili. In to z razlogom. Kooperativna avantura je s svojo čustveno, humorno in rahlo psihotično zgodbo ponudila nekaj svežega. Ustvarila je svet, kjer sta ločitev in pretvorba zakoncev v lutki, kateri nato terorizirata lastno hčerko, najboljša terapija igralne industrije.
Zdaj Hazelight Studios strežejo z nadaljevanjem, a tokrat so šli še globlje v literarno norost. Zgodba o družinskih travmah je zamenjana s pripovedovanjem in razmislekom o tem, kako nas pravzaprav povezuje lastna razdvojenost, pa četudi si v resnici želimo drug drugemu iztakniti oči. Razlike med glavnima junakinjama, žanrska zmešnjava in občutek, da si v svetu, kjer se vsaka odločitev lahko konča s smrtjo ali vsaj avtorsko tožbo. Vse je prežeto z DNK prejšnje igre.
Razvojna ekipa: Hazelight Studios Založnik: Electronic Arts Platforme: PC, PS5, XBox Series X/S Steam:Povezava Datum izida: 6. marec 2025 Cena: 49,99 €
Zvrst: Pustolovska Co-Op avantura
Napovednik
Pisateljski eksperiment, kjer bi še Freud odnehal
Zgodba se začne s srečanjem glavnih junakinj, neuspešnih pisateljic Zoe in Mia. V lovu za uspehom se pridružita eksperimentu bogatega ekscentrika Raderja, ki ima dovolj denarja in norosti, da ustvari napravo, ki bralca dobesedno posrka v knjigo. Ker seveda, kaj bi lahko šlo narobe? Seveda gre vse narobe. Svetova Zoe in Mie se združita v eno veliko psihološko dramo, kjer ne veš, ali bosta preživeli, ali končali kot del literarne zbirke.
Pisateljska razdvojenost je glavna tema. Ni lepšega, kot gledati dve avtorici, ki druga drugi želita zlomiti pero… ali vrat. Energična, zgovorna Zoe je ljubiteljica fantazije, medtem, ko tiha, vase zaprta Mia prisega na znanstveno fantastiko.
Ena ima rada zgodbe o maščevanju, polne ubijanja, druga pa želi čudovite zgodbe, polne čudaškosti in zabave. In ja, klišeji so prisotni… vendar se zdi to primerno glede na okolje in obstaja veliko samozavedajočih se udarcev med obema glavnima junakinjama.
Drugačnost nas povezuje
Skozi zgodbo tako obiščeš raznovrstne svetove obeh avtoric. Split Fiction ne skopari z žanri. Eno minuto si v fliperju, naslednjo rešuješ besedne uganke, spet kasneje pa zasleduješ veliko kroglo, ki spušča mine. Vse je nekoliko bolj akcijsko od prvega dela in čeprav je sama zgodba dobro uro daljša od predhodnika, je tokrat manj izven zgodbenih aktivnost ter odprtih področij, kot sta ledeno kraljestvo in svet igrač.
Svetovi so barvitejši in polni raznolikih zagat, a zgodba je nekoliko manj osebna kot v It Takes Two. Kdor je igral le tega, se bo spomnil raznih scen, ko sta oba z partnerjem le zmajevala z glavo ter z odporom… podpirala odločitve glavnih likov. Tu je podobnih odločitev manj in zgodba je prilagojena tipičnim fantazijskim in znanstveno fantastičnim tropom, je pa tudi dokaj predvidljiva. A vsekakor doseže to, kar si prizadeva.
Osrednji zagon zgodbe – dve ambiciozni pisateljici, ki se upirata temu, da bi jima ogromna korporacija ukradla njuno delo – se zdi še posebej pereč glede na porast generativne umetne inteligence in utemeljene skrbi, da bodo podjetja poskušala spodkopati ustvarjalce. Kaj je lepšega kot igrati igro o kraji kreativnosti, medtem ko ti dejansko v ozadju ChatGPT piše email odgovore sitnim sodelavcem.
Ko te fliper ubije, ker ne obvladaš angleščine
Vsako poglavje predstavi novo mehaniko igranja ali tri. Enkrat cyberpunk pekel, kjer še dež smrdi po obupu, naslednji trenutek svet zmajev in mavric, ki te sili, da se vprašaš, ali nisi slučajno padel v LSD trip.
Velika sprememba igre It Takes Two je odstranitev mini iger. Namesto manjših dejavnosti za tekmovanje ima stranska vsebina v Split Fiction obliko “stranskih zgodb”, manjših svetov, do katerih je po želji mogoče dostopati v nekaj določenih ravneh.
Te stranske zgodbe so kot mini poglavja, ki običajno trajajo nekaj minut (čeprav je peščica daljših) in dodatno osvetlijo zamisli Mio in Zoe ter razkrijejo dodatne pikice v njunih življenjih, ki so jih oblikovale kot pisateljici.
To navidezno pomanjkanje osredotočenosti bi lahko škodovalo, a namesto tega je igra videti še toliko boljša, saj je razkritje nove lokacije razburljivo in nikoli se nisem naveličal spraševati, kako bo izgledala naslednja stopnja.
Še lažje do prijateljev
Kot predhodnika A Way Out in It Takes Two, Split Fiction vključuje Friend Pass, kar pomeni, da če želite igrati na spletu s prijateljem, mora igro dejansko imeti le en igralec, drugi pa se ji lahko pridruži brezplačno.
Novost pri Split Fiction je medplatformska podpora za Friend Pass, kar pomeni, da lahko nekdo na Xboxu, ki kupi igro, brez težav povabi prijatelja na PC ali PlayStation. Prisotna pa je tudi možnost lokalnega večigralstva.
In ko misliš, da te nič več ne more presenetiti… modeli ljudi dejansko izgledajo človeško. Ne tiste voščene lutke iz nočnih mor. Glasovna igra? Dobra. Tako dobra, da dejansko verjameš, da sta Zoe in Mia pripravljeni ena drugi zariniti svinčnik v oko.
Zvočni posnetek je ves čas igre zabaven in spreminja ton glede na spreminjajoče se okolje. To je trdna glasba v ozadju, vendar vedno ustreza dogajanju na zaslonu.
Ena najboljših sodelovalnih avantur
Split Fiction je divja, predrzna in včasih tako čudna izkušnja, da te resno skrbi za mentalno zdravje ustvarjalcev. A ravno to je čar. Bolje malo norosti kot še ena varna, dolgočasna igra, ki jo preletiš z enako strastjo kot navodila za pralni stroj.
Split Fiction gradi na osnovi iz It Takes Two, a na koncu lahko s ponosom stoji na svojih nogah. Zgodbeno naravnana avantura da v ospredje medsebojno sodelovanje in je odlična izbira za privedbo partnerjev in prijateljev v svet video iger, vešči igralci pa bodo uživali v raznih referencah in spreminjajočem se igranju. Je ena najboljših sodelovalnih iger v zadnjih letih in veselim se, kaj bo studio pripravil tudi v prihodnosti.
Razsodba
(+) Izjemna raznolikost svetov (+) Dialogi in zanimiv koncept (+) Friend Pass in cross-play (+) Glasovna igra in animacije presenetljivo dobre (+/-) Predvidljiva zgodba (+/-) Manj osebna kot It Takes Two (-) Manj mini-iger ter odprtih svetov
Kdo bi si pred leti ob premieri serije Veliki pokovci lahko zamislil, da bo ta doživela rekordno gledanost, dobila kar 12 sezon, nato pa iz svojega izročila porodila še ločene serije, ki prav tako dosegajo dobre ocene in visoko gledanost? Ustvarjalec serije Chuck Lorre je preprosto mojster produciranja vsebin, ki pritegnejo masovno občinstvo, pa čeprav si morda nihče ne bi mislil, da bodo ljudje več kot desetletje z veseljem spremljali avanture štirih gikov in poslušali vnaprej posnet studijski smeh (ja ja, vem da je publika tam v živo, ampak vseeno).
Originalni seriji se je že med njenim predvajanjem pridružila sestrska serija Mladi Sheldon, lani oktobra pa je prvo sezono dobila še ena serija, Georgie & Mandy’s First Marriage. Chuck Lorre in soustvarjalec originalne serije Bill Prady sta zdaj začela delo na novem projektu z naslovom Stuart Fails to Save the Universe, ki bo sledil avanturam nesrečnega Stuarta, lastnika trgovine s stripi, ki v ljubezni nikoli ni imel sreče.
Vlogo Stuarta bo v novi seriji ponovno prevzel Kevin Sussman, v prvi sezoni pa se mu bodo pridružili še nekateri drugi znani obrazi iz originalne serije, kot so Barry Kripke (John Ross Bowie), Denise (Lauren Lapkus) in Bert Kibbler (Brian Posehn).
Po poročanju spletne strani Deadline serija sicer še ni bila uradno odobrena, a naj bi Chuck Lorre že napisal scenarij za prvi dve epizodi. Nedavno se je ekipa zbrala na neuradnem skupnem branju, kjer bodo popravili še zadnje malenkosti, preden bo projekt uradno predstavljen založniku Warner Bros za predvajanje na pretočnem servisu Max.
Med vsemi temi stranskimi projekti moram priznati, da me Stuart Fails to Save the Universe edini zares pritegne. Veliki pokovci so mi bili izjemno zabavni v zgodnjih sezonah, ko je bil fokus na gikovski kulturi, nato pa so vsi glavni liki dobili romantične partnerje, stripi in igre pa so bili potisnjeni na stranski tir. Serija je tako postala le še ena različica Prijateljev. Stuart Fails to Save the Universe pa se sliši kot nekaj, kar bi se lahko vrnilo k originalnim gikovskim koreninam, kar bi k ogledu pritegnilo tudi mene — Mladi Sheldon in Georgie & Mandy’s First Marriage me namreč nista niti malo zanimala in verjetno pri temu nisem edini.
Dobro leto nazaj sem poskušal prijatelja vpeljati v igranje žanra “soulslike” iger in za pokušino se mi je edina prava izbira zdel originalni Dark Souls oziroma njegova predelana različica, ki jo poznamo pod imenom Dark Souls Remastered. Moj načrt je bil, da se poveževa v sodelovalni način in na ta način skupaj opraviva s prvimi nekaj šefi, medtem pa bi mu predstavil vse mehanike igre, ki jih je, kot ve vsak veteran teh iger, ogromno.
Vendar sem bil že takoj na začetku presenečen, koliko omejitev ima Dark Souls pri svojem sodelovalnem igranju. Še posebej je to očitno na začetku, kjer moraš ves čas goltati Humanity in biti v človeški obliki, kar je za novega igralca težavno, ob tem pa je tudi Humanity izjemno redek, kar povzroča glavobole obema igralcema.
Razvijalec FromSoftware je s tem omejevanjem igranja nadaljeval tudi v svojih naslednjih igrah, a k sreči je PC modderska skupnost zagrabila za delo in začela na svojo roko odpravljati te omejitve. Že maja 2022 je igra Elden Ring prejela mod Seamless Co-op, ki je omogočal resnično sodelovalno igranje kampanje več igralcev, prejšnji mesec pa je enak tretma dobila tudi igra Dark Souls 3.
Isti avtor je zdaj najavil tudi brezšivno preigravanje igre Dark Souls Remastered. To pomeni lažje povezovanje dveh ali več igralcev, in če eden od njih umre, se ta samo oživi pri zadnje obiskanem kresu, nakar mora samo spet priti do lokacije, kjer se nahaja njegov partner. Zidovi megle bodo odpravljeni, dialogi z NPC-ji sinhronizirani in, če nekdo leže k počitku, se bo svet resetiral za vse igralce. Skupno igranje bo vsem dalo enake prednosti: če se denimo povežete v svet partnerja in tam premagate določene šefe ter naberete predmete, se bodo te stvari nato preselile tudi v vašo kampanjo, če boste želeli z igranjem nadaljevati samotarsko.
Skratka, to je za modderja ogromen podvig, a glede na to, da je svoje delo odlično opravil v prejšnjih projektih, so tudi za Dark Souls Remastered pričakovanja velika. Žal datuma izida moda še nimamo, a verjetno nam nanj ne bo več treba dolgo čakati. Avtorjevo delo lahko medtem finančno podprete na naslednji povezavi.
Morda ste v zadnjih dveh dneh opazili sumljivo veliko podob slavnih scen iz iger ali filmov, ki so bile na novo izrisane v slogu slavne anime produkcije Studia Ghibli. Takšne risane predelave sicer niso nič novega, saj jih pogosto ustvarjajo različni Instagram filtri, ki pa vsebujejo številne pomanjkljivosti. Tokrat je zgodba drugačna – risarijo je namreč izvedla umetna inteligenca. Natančneje, gre za izjemno priljubljeno orodje ChatGPT, ki je nedavno prejelo nadgradnjo svojega grafičnega modela, zdaj pa je na voljo tudi tistim, ki za ChatGPT ne plačujejo naročnine.
I can't think of a worse artist to do it to as well. He is notorious for his attention to detail, his painstaking revisions, his uncompromising dedication to his craft. Now it's just viewed as content… it's a real shame
Splet so te podobe preplavile predvsem zato, ker so presneto kakovostne. Seveda so se takoj pojavile kritike vseh, ki takšno poustvarjanje risb označujejo za intelektualno tatvino, a dejstvo ostaja, da so izrisane podobe osupljivo dobro narejene. Generator namreč ne deluje tako, da bi obstoječo sliko zgolj 1:1 predelal v anime različico, temveč zajame določene obrazne značilnosti in jih nato zvesto prenese v risani slog. Podobno znajo narediti talentirani karikaturisti, le da so pri njih obrazne poteze pretirano poudarjene, a še vedno omogočajo takojšnjo prepoznavo znane osebe.
Poplava teh podob se je na spletu zgodila tudi zaradi preproste komande, s katero lahko ustvarite takšno sliko. Če želite denimo predelati obstoječi selfie, v ChatGPT preprosto naložite svojo sliko in botu ukažete, naj jo spremeni v nekaj, kar bi ustvaril Studio Ghibli. Lahko pa ob sliko preprosto zapišete ukaz “ghiblify this”. Risanje sicer traja nekaj trenutkov – pri preizkusu v brskalniku se mi je na primer zgodila nenavadna napaka, zaradi katere je bila izrisana le polovica slike, a ko sem preklopil na aplikacijo, je bila slika tam v vsej svoji gloriji.
Na družabnih omrežjih se poleg pritožb pojavljajo tudi številni znani računi, ki so takoj začeli ustvarjati anime različice svojih slik. Bela hiša je denimo objavila podobo ameriškega vojaka, ki jokajoči ženski natika lisice, trend pa je posvojil tudi Sam Altman, ki je svojo profilno sliko pretvoril v Ghibli slog.
>be me >grind for a decade trying to help make superintelligence to cure cancer or whatever >mostly no one cares for first 7.5 years, then for 2.5 years everyone hates you for everything >wake up one day to hundreds of messages: "look i made you into a twink ghibli style haha"
Podjetje OpenAI je sicer v svojem pravilniku zapisalo, da ChatGPT ne bo ustvarjal risb, ki posnemajo slog še živečih umetnikov. A to očitno ni res, saj je avtor tega sloga, Hayao Miyazaki, še vedno živ in je v preteklosti že izrazil zgražanje nad takšnimi “umetnimi” risbami.
Novi grafični model ne posnema le njegovega dela, temveč tudi druge slavne licence. Tako lahko slike predelate tudi v slog risanih serij, kot so Simpsonovi, Wallace in Gromit, Rick in Morty ter South Park. Na spletu pa se je medtem pojavila tudi spletna stran, ki zbira najbolj zanimive slike, ustvarjene v Ghibli slogu.
Prince of Persia: The Lost Crown je ob izidu prejel odlične ocene tako s strani igralcev kot kritikov, njegov ugled pa je skozi čas le še rasel. Žal je bila igra kot platformščina cenovno previsoko postavljena, kar je negativno vplivalo na prodajo. Ubisoft je kmalu po izidu razpustil studio in tako pokopal vse možnosti za morebitno nadaljevanje.
To pa ne pomeni, da iz igre ne bodo poskušali iztisniti še zadnjega evra, ki bi ga sicer pustili na mizi. Včeraj so tako napovedali predelavo za mobilne naprave, kot so telefoni in tablice, ki bo izšla za operacijska sistema iOS in Android.
Prince of Persia: The Lost Crown se ponaša s čudovito vizualno podobo, zato je presenetljivo, da bo mobilna različica videti skoraj enako kot tista za PC. A glede na to, da živimo v času, ko so telefoni že tako zmogljivi, da Capcom nanje prenaša najnovejša poglavja serije Resident Evil, ni presenetljivo, da bodo kos tudi tej dvodimenzionalni platformščini. Ubisoft je v napovedniku potrdil, da bodo novejše naprave igro lahko poganjale pri 60 sličicah na sekundo.
Mobilna različica bo vsebovala vso vsebino originalne igre s PC-ja in konzol. Pravzaprav bo celo nekoliko razširjena, saj Ubisoft želi izkušnjo približati čim širšemu krogu igralcev. Tako bo mogoče vklopiti samodejno rabo zdravilnih napojev, samodejno pariranje udarcev in celo avtomatsko napadanje. Uporabniški vmesnik bo prilagojen zaslonom na dotik, a igro bo mogoče igrati tudi s priključenim kontrolerjem, kar bo omogočilo skoraj identično izkušnjo kot na PC-ju.
Predelava izide 14. aprila, za iOS in Android pa je že na voljo predhodna registracija.
Za razvijalca Spiders smo vedno pravili, da gre za talentiran studio, ki je bil v zadnjih igrah tik pred tem, da bi nam dostavil res dobro in zapomljivo igralno izkušnjo, a mu je vedno nekaj malega zmanjkalo. Kljub temu je bil njihov trend ustvarjanja naslovov spodbuden, saj je bila vsaka igra boljša, zato smo vedno z zanimanjem čakali na njihov naslednji izdelek.
Njihov najnovejši naslov je izšel leta 2022 pod imenom Steelrising, a verjetno bi se vsi strinjali, da je njihov najbolj kakovosten izdelek prišel leta 2019 v podobi igre GreedFall. Šlo je za tretjeosebni RPG, ki je v mnogih vidikih spominjal na serijo Dragon Age, le da je bila tematika drugačna, boj pa dokaj zanimiv, čeprav bi potreboval nekaj dodelave. Nato se je Spiders odločil izdelati nadaljevanje – in tu so se stvari zapletle.
Razvijalec je namreč spremenil taktiko izdajanja naslovov, zato so GreedFall 2 najprej umestili v program Early Access. Ravno ko bi morala iziti zgodnja različica igre, so se po spletu razširile novice o slabih delovnih pogojih in o tem, da igra še niti približno ni pripravljena za zgodnjo izdajo. Kljub temu so se vodilni odločili, da jo spravijo na trg. To se je izkazalo za napačno odločitev, saj je imela igra ogromno težav, igralna baza pa je bila ob izidu – in še vedno je – precej skromna. Po podatkih SteamDB je igra na višku priljubljenosti zbrala le 375 igralcev, medtem ko je prvi del dosegel več kot 16.000 istočasnih igralcev.
Tisti, ki so igro preizkusili, so se pritoževali nad hrošči in počasnim bojem. Spiders bo zdaj poskušal nekatere od teh težav odpraviti s prvo večjo posodobitvijo.
Ta se osredotoča predvsem na boj, ki bo po novem bolj dinamičen in odziven. Animacije so bile nekoliko prenovljene, tako da bo naš lik tudi med tekanjem bolj poskočen, pri pretepanju pa ne bo treba čakati celo večnost za en zamah orožja. Prehodi med animacijami so bili prav tako izboljšani, tako da igranje ne bo več videti tako nerodno.
Posodobitev prinaša tudi novo regijo Olima, povsem novega spremljevalca, prenovljen uporabniški vmesnik in lastno ladjo Constanzia, ki bo služila kot nekakšna domača baza. Tam bomo lahko upravljali izbrano ekipo, nadgrajevali opremo in se malce odpočili.
Posodobitev je zdaj že na voljo, GreedFall na Steamu pa stane 40 €.
Ko je Microsoft najavil predelavo nekaterih svojih ekskluziv za konzolo PlayStation 5, smo na internetu priča številnim jezno razburjenim privržencem Xboxa, ki so se zaradi tega počutili povsem izdane. Sledile so javne zaprisege, da od Microsofta ne bodo kupili niti ene igre več. Ameriški založnik se je selitve svojih iger lotil preudarno – sprva je napovedal predelave le manjših naslovov, s čimer je obenem testiral trg.
Izkazalo se je, da se mu je ta strategija obrestovala, zato ni presenetljivo, da zdaj napoveduje selitve vedno večjih naslovov, ki jih igralci na konzoli PlayStation 5 veselo dodajajo v svoje nakupovalne košarice.
Če si trenutno ogledamo lestvico najbolje prodajanih prednaročil v slovenski PlayStation trgovini, med prvimi desetimi mesti najdemo kar pet Microsoftovih iger. Trenutno najbolj zaželena igra je Indiana Jones and the Great Circle – in to njena premijska različica, ki stane kar 110 € ter omogoča zgodnji dostop do igre. Sledi ji standardna verzija iste igre, na tretjem mestu pa je premijska različica igre Forza Horizon 5. Četrto mesto zaseda njena običajna različica, na petem pa se trenutno nahaja DOOM: The Dark Ages in ta je, uganili ste, prav tako v svoji Premium izdaji.
DOOM: The Dark Ages bo verjetno sčasoma še pridobil na lestvici, saj je med omenjenimi naslovi najbolj oddaljen od izida. Ključno pri tej igri pa je dejstvo, da bo izšla istočasno tako na konzoli Xbox Series X kot tudi na PlayStation 5. To bi lahko bil pomemben mejnik, ki bi v prihodnje določal trend istočasnih izidov Microsoftovih iger na Sonyjevih konzolah.
Kaj nam vse to pove? Predvsem to, da je Microsoft premeteno izkoristil Sonyjev prazen urnik izidov iger. Za leto 2025 je namreč Sonyjeva edina potrjena ekskluziva Death Stranding 2, medtem ko Microsoftova ponudba lepo zapolnjuje to vrzel. Poleg tega visoka prodaja Microsoftovih iger na PlayStationu ni presenečenje v državah, kjer Xbox uradno ni podprt – med njimi je tudi Slovenija. Čeprav je bilo konzolo Xbox Series X pri nas mogoče kupiti, je trenutno povsod razprodana. Zaloge so prazne tako v večjih trgovinah, kot so Mimovrste in Big Bang, kot tudi v specializiranih trgovinah, kot je Konzolko. Slovenskemu igralcu, ki si želi igranja Forze na konzoli, tako ne preostane drugega, kot da si omisli verzijo za PlayStation 5 – in očitno v tem ni osamljen.
Microsoft bo zato zagotovo nadaljeval s predelavami svojih naslovov za konkurenčne sisteme. Stavimo, da bo še letos napovedana selitev franšize Halo, ki bi lahko poleg PlayStationa dočakala izid tudi na nasledniku konzole Nintendo Switch.
O kavbojskem filmu Rust se na veliko piše že zadnja štiri leta, zadeva pa zagotovo ne bi bila deležna tolikšne pozornosti, če se leta 2021 med snemanjem ne bi zgodil tragičen incident. Takrat je bila direktorica fotografije Halyna Hutchins po nesreči ustreljena in je zaradi poškodb umrla, režiser Joel Souza pa je bil ranjen v ramo. Usodni projektil je izstrelil igralec Alec Baldwin zaradi napačno pripravljenega orožja, za kar je bila odgovorna orožarka Hannah Gutierrez-Reed. Zaradi malomarnosti so jo obsodili na 18 mesecev zapora.
Baldwin je bil nekaj časa celo obtožen nenaklepnega umora, a ga je sodnik lani oprostil. Kljub temu je incident za vedno zaznamoval njegovo kariero, film Rust pa se je zaradi tragičnih dogodkov zapisal v filmsko zgodovino.
Glede na vse nesrečne okoliščine bi kdo pomislil, da film ne bo nikoli ugledal luči sveta, a bi se motil. Mož Halyn Hutchins je namreč izrazil željo, da bi Rust vseeno izšel, saj bi lahko iz te tragedije izluščili vsaj nekaj pozitivnega. Premiera se je lani že odvila na poljskem filmskem festivalu Cameraimage, zdaj pa smo dobili tudi prvi uradni napovednik.
Kavbojska zgodba niti ne izgleda slabo – dogajanje je postavljeno v Kansas leta 1880. 13-letni deček Lucas po nesreči ubije nekoga in je obsojen na smrt z obešanjem. Na pomoč mu priskoči njegov odtujeni dedek Rust, s katerim nato bežita pred roko pravice. Režija je videti spodobna, kar me je presenetilo, saj sem vedno mislil, da je Rust zgolj poceni projekt, ki ga je Baldwin snemal zaradi lahkega zaslužka. Prav tako nisem vedel, da v filmu igra tudi Travis Fimmel, ki ga poznamo predvsem iz serije Vikingi.
Rust bo v kinih premierno na sporedu 2. maja, kasneje pa bo na voljo tudi za digitalni nakup.
Čas neusmiljeno teče dalje in na to dejstvo smo opozorjeni vsake toliko tudi znotraj igričarskih krogov. Svoje 10. obletnice letos ni praznovala samo igra Bloodborne, ampak jo bo obeležila tudi igra Pillars of Eternity, ki jo je v letu 2015 spočel takrat še neodvisni studio Obsidian Entertainment.
Pillars of Eternity je bil zamišljen kot duhovni naslednik igre Baldur’s Gate in igralci so takrat navdušeno pod prsti držali igro, ki je izšla 15 let za Baldur’s Gate 2, zdaj pa je ta nekdaj moderni primerek računalniškega RPG-ja star že desetletje in bi ga lahko uvrstili med “stare igre”. Obsidian je sicer kasneje spočel še nadaljevanje, ki je imelo močno izboljšano grafično podobo, a marsikomu ni bil všeč dizajn nadaljevanja, ki se je vrtel okoli bolj karibske tematike, medtem ko je bil original bolj srednjeveški.
Greetings, Watchers! The Pillars of Eternity team has released Patch 1.3.8.0.87535. For details on what's included, visit the Obsidian Forums here:https://t.co/5mVMv2CMSO
In addition, a new Turn-Based Combat mode is in development for Pillars of Eternity coming later this year.… pic.twitter.com/dhZSPfwyCp
Obisidan Entertainment namerava obletnico obeležiti v velikem slogu, zato je nekaj svoje razvoje moči vložil v izboljšavo originala. Včeraj so tako izdali povsem novo posodobitev, ki je popravila nekaj starih hroščev in težav z uporabniškim vmesnikom, zraven pa so napovedali še izdajo prenovljenega načina boja, ki ga bomo lahko po novem izvajali tudi v poteznem načinu.
Na družabnih omrežjih smo nato dobili kratek vpogled v takšno pretepanje in čeprav to ni videti tako moderno in privlačno kot v kakšnih Larianovih igrah, bodo nekateri igralci veseli že tega, da je možno zdaj oba Pillars načina preigrati v bolj umirjenem načinu, kjer si lahko za bojevanje vzameš čas za premislek. Problem tule je samo en in smo ga videli tudi v Pillars of Eternity 2: kampanja vsebuje ogromno brezveznih spopadov, kjer v bistvu v realnočasovnem načinu samo klikneš na grupo pošasti, nakar spopad traja nekje 3 sekunde in nadaljuješ svojo pot. Potezni boj bi v takem primeru trajal celo večnost in skozi čas se igralec naveliča takšnega igranja, kar je pomanjkljivost vsakega takšnega naslova, ki je imel sprva kampanjo začrtano okoli hitrega pretepanja in je šele naknadno izdal potezni način. Rešitev bi bila ponovno uravnoteženje celotne kampanje in odstranitev takšnih vmesnih bojev, a seveda bi za kaj takšnega moral Obsidian vložiti veliko proračuna.
Na žalost ni Obisidan pri napovedi nikjer omenil podpore za kontrolerje, ki je bila sicer na bolj reven način vgrajena v konzolne različice igre, a je tam vsaj obstajala. Morda kaj takšnega dobimo skupaj z izdajo poteznega načina, datum te posodobitve pa se bo zgodil še enkrat letos.
O filmu Final Destination Bloodlines smo že zapisali nekaj vrstic, saj je šesti del te sage takrat prejel prvi dražilnik, v njem pa smo videli nekega ubožca, ki se mu v stropni ventilator zatakne uhan na nosu in to ravno takrat, ko mu dobesedno gori pod nogami. Izbira te scene za dražilnik je bila odlična, saj te filme gledamo ravno na račun grozljivih smrti, ki nastanejo kot sosledje sprva povsem nedolžnih dogodkov, ki jih sproži Smrt.
Ta nevidna nevarnost je prisotna v vseh filmih franšize in zgodba se vedno vrti okoli tega, da bi neka skupina ljudi morala umreti, nakar nekdo preko videnja prepreči katastrofo, Smrt pa nato pride pobrati dolgove in v onostranstvo spravi vsakega, ki se ji je takrat izmuznil iz rok. Zgodba filma Bloodlines pravi, da je Smrt lahko tudi na moč potrpežljiva, saj se bomo vrnili v preteklost ene družine in njihove babice Iris, ki je leta nazaj rešila kup ljudi pred grozljivo smrtjo na vrhu nekem nebotičniku. Ta družina tako sploh ne bi smela obstajati in Smrt želi te dolgove pobrati na družinskem pikniku.
Glavnina napovednika se tako vrti okoli tega usodnega družinskega druženja, ki nas že na začetku postavi na trne, ko nekomu v pijačo, polne ledu, pade kos stekla, zato samo čakaš, da bo stvar razrezala grlo z notranje strani. A sosledje dogodkov se zasuka drugače, tako da na koncu nek nesrečnež konča pod rezili kosilnice, kadri pa so pametno zasnovani tako, da ne vidimo cele scene, saj bi nas to oropalo izkušnje, ki bi jo dobili ob gledanju filma v kinu.
V glavnih vlogah nastopajo dokaj neznana imena, z izjemo enega poznanega obraza. Ta pripada igralcu Tonyju Toddu in ta je tudi edini, ki se je pojavil v več posameznih poglavjih franšize Brez povratka in to v vlogi misterioznega Williama Bludworth. Tony Todd se je od nas poslovil lani novembra, tole pa je bila tudi njegova zadnja vloga.
Film Final Destination Bloodlines bomo v kinih gledali od 16. maja dalje.
Nadaljevanje kultnega RPG-ja Vampire: The Masquerade – Bloodlines je bilo najavljeno leta 2019, a o njem se je govorilo že leta prej. Prvi del je namreč izšel leta 2004 in to izpod spoštovanega razvijalca Troika Games, ki nam je sicer dostavil izjemno kvaliteten naslov, a se je ta utapljal v hroščih, ki so bili tako pogosti, da igra še danes dobiva popravke iz strani skupnosti. Upanja po nadaljevanju so zato hitro splavala po vodi, saj se je razvijalec Troika Games zaprl, nakar smo čakali več kot desetletje na prvo omembo nadaljevanja izpod založnika Paradox Entertainment.
A žal je imelo tudi nadaljevanje trnavo pot. Razvoj je bil najprej zaupan studiu Hardsuit Labs, ki se mu je pridružil tudi originalni pisec Biran Mitsoda, a nato je Paradox presenetljivo razvijalca odstranil od projekta, Brian pa je bil odpuščen, razloga za to pa nikoli niso navedli. Nakar je bila naloga razvoja zaupana razvijalcu The Chinese Room, ta pa je najprej nameraval igro splaviti enkrat lani, nakar je izid prestavil na prvo polovico 2025. Včeraj smo na uradni strani dobili novo posodobitev glede stanja razvoja in ob tem je bil zapisan tudi nov datum, tako da Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 zdaj izide oktobra 2025.
Glede na besede založnika je igra zdaj v dokončanem stanju, a potrebuje še čas za optimizacijo in popravljanje hroščev. Paradox se s tem želi izogniti težavam predhodnika in igralcem dostaviti takšno igralno izkušnjo, ki so jo zaslužijo in so jo tudi čakali vsa ta leta.
Paradox Entertainment pa morda tudi upa, da se bo ta igra res, res dobro prodala in čisto možno je, da na njenem uspehu sledi prihodnost podjetja. Situacija je podobna tisti s katero se sooča založnik Ubisoft, ki je veliko upov položil v igro Assassin’s Creed Shadows in zaenkrat se zdi, da se mu je to obrestovalo. Namreč tudi Paradox je v zadnjih dveh letih naredil več neumnih potez, ki so močno vplivale na njegovo finančno stabilnost: igra The Lamplighters League iz leta 2023 se je prodala izjemno slabo, nakar smo dobili še katastrofalni izid Cities: Skylines 2, ki se je zatikal tudi na najmočnejših konfiguracijah. Založnik je nato lani preklical igro Life By You, ki je bila nekakšna konkurenca seriji The Sims, Prison Architect 2 pa je bil prestavljen na neznani datum.
Po vseh teh zamudah in menjavah razvijalcev bolj malo ljudi upa, da bo Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 dejansko vreden igranja. Vendar pa se je v podobnih težavah znašla tudi igra Dead Island 2, ki je bila na koncu presenetljivo zabaven naslov, razvijalec The Chinese Room pa je s svojim zadnjim naslovom Still Wakes the Deep dokazal, da zna še kako dobro dostaviti dobro zgodbo, ki ima tudi nekaj zanimivih igralnih elementov.
Decembra lani smo po letih čakanja končno dobili prvi napovednik za igro The Witcher 4 in bo njej nas je kar nekaj novinarjev bilo presenečenih, da bomo tokrat nastopali v vlogi Ciri in da se četrti del zares imenuje preprosto The Witcher 4. Igranje v vlogi Ciri je bila sicer dolgoletna želja igralcev, ki so se z njenimi avanturami srečali v tretjem delu, a veliko igralcev je tudi izrazilo pomisleke in ni jih bilo malo, ki so si želeli nove avanture s povsem svežim protagonistom.
Seveda bi se mnenja lahko bistveno spet spremenila ob ugledu prvega igralnega napovednika, a žal se zdi, da smo od tega še precej oddaljeni. Razvijalec CD Projekt RED je namreč v včerajšnjem finančnem poročilu pri vprašanju iz strani investitorja potrdil, da igro The Witcher 4 ne nameravajo na trg poslati ne letos in tudi ne v letu 2026. Naslednje vprašanje se je seveda naneslo na datum izida in če tega lahko pričakujemo v 2027, a CDPR ni želel natančneje zakoličiti datuma. Med vrsticami to pomeni, da četrti del te poljske fantazijske sage ne bo izšel pred letom 2027, zna pa se zgoditi, da ga bomo videli še kasneje. Datum izida je zdaj v bistvu tako daleč stran, da lahko upravičeno izid te igre pričakujemo za naslednjo generacijo konzol: zadnje govorice pravijo, da Microsoft načrtuje izid naslednjega Xboxa enkrat v 2027 in Sony bo zagotovo sledil tekmečevemu datumu.
Glede na te informacije bomo tako še kar nekaj časa bili brez novih avantur v svetu Veščeca. Razvijalec CDPR trenutno sicer dela na več ločenih projektih, a ti so od izida še bolj oddaljeni kot The Witcher 4, saj je ta edini, ki je trenutno v polni produkciji. Razvijalec dela še na novem poglavju igre Cyberpunk 2077, obenem pa pomaga pri razvoju predelave igre The Witcher 1, a za to je bilo že potrjeno, da bo na trg prispela za četrtim delom.
Bloodborne je zagotovo najbolj misteriozna licenca, ki si jo lasti Sony, in pravih odgovorov, zakaj založnik stvar neprestano ignorira, kljub temu da je med igralci hudo priljubljena, nima nihče. Včeraj je ta slavni naslov, ki ga je leta 2015 ustvaril japonski razvijalec FromSoftware, praznoval že svojo deseto obletnico, a če tega niste vedeli, potem to ni vaša krivda, saj ne Sony ne FromSoftware o tej slavni igri na svojih družabnih kanalih nista zapisala niti ene same besede.
In to je res presneto bizarno, saj bi bilo razumljivo, če bi govorili o nekem ekstremno dragem projektu, ki se je nato slabo prodal in znižal ugled založnika zaradi nepremišljenih igralnih mehanik. Vendar temu ni bilo tako, saj se je Bloodborne dobro prodal in ima po desetletju še vedno ogromno bazo oboževalcev, ki ob vsaki večji Sonyjevi konferenci upajo, da bomo le dobili kakšno novico glede predelave ali pa novega dela — ljudje bi bili veseli že tega, da bi igra dobila predelavo za konzolo PlayStation 5 in PC, pri čemer bi bilo treba samo dvigniti ločljivost in omogočiti igranje pri 60 sličicah na sekundo.
Vendar Sony ni naredil niti tega, čeprav je podjetje naravnost zaljubljeno v raznorazne predelave in je nedavno povsem po nepotrebnem najavilo obdelavo komaj nekaj let stare igre Days Gone.
V čem torej tiči problem? En odgovor je lani ponudil Shuhei Yoshida, nekdanji vodja Sonyjeve igričarske divizije, ki se je takrat poslovil od Sonyja. V intervjuju za spletno stran Kinda Funny Games je ponudil svojo teorijo. Shuhei pravi, da se je Sony vedno zavedal povpraševanja glede predelave igre Bloodborne, a njegova teorija je, da se založnik hkrati ni želel zameriti razvijalcu FromSoftware oziroma njegovemu šefu Hidetaki Miyazakiju. Shuhei je mnenja, da Miyazakiju pomeni Bloodborne ogromno, saj je izjemno ponosen na svet, ki ga je ustvaril v tej igri. V zadnjih desetih letih je FromSoftware postal izjemno popularen razvijalec in svoje dosežke je okronal z igro Elden Ring, ki je kot prva omogočila raziskovanje odprtega sveta. Ta japonski studio je postal tako slaven, da lahko zdaj po mili volji izbira svoje naslednje projekte. In tu tiči problem: Miyazaki je zaposlen s celim kupom novih iger, zato za predelave nima časa, a hkrati noče, da bi se njegove mojstrovine dotikal kdorkoli drug. Sony bi lahko seveda predelavo že davno tega zaupal kakšnemu drugemu studiu, a se hkrati ne želi zameriti Miyazakiju, zato licenca stoji na hladnem.
K sreči je skupnost še vedno aktivna in ta je sama poskrbela za svojo predelavo. Emulator shadPS4 je od svojih skromnih začetkov zdaj že tako napredoval, da lahko na PC-ju igro igramo pri višjih ločljivostih in odklenjenih sličicah na sekundo. Za povrh so se za igro že začeli pojavljati prvi modi. Stvar sicer še ni čisto brez grafičnih napak in še vedno potrebuje nekaj optimizacije, a če se končno želite znebiti omejitve 30 sličic na sekundo, potem je to vaša edina opcija.
Oboževalci igre so ob deseti obletnici organizirali nov dogodek znotraj igre Bloodborne, ki se zgodijo vsake toliko pod oznako Return to Yharnam. Igralce pozivajo, da začnejo igranje s povsem svežim likom, se udeležijo večigralstva ter drugim igralcem naokoli puščajo sporočila, kar igri vdahne nekaj novega življenja. Novejši igralci pa lahko pri težjih šefih zdaj dejansko najdejo kakega živega igralca, ki jim bo posodil nekaj ofenzivne moči. Dogodek traja vse do 7. aprila, več informacij pa najdete na uradni strani.
Legendarni arheolog Indiana Jones je preko igre The Great Circle dobil nazaj nekaj zasluženega spoštovanja, ki ga je izgubil skozi zadnja dva filma. Microsoft oziroma Bethesda sta nam skupaj z razvijalcem Machine Games dostavila odlično prvoosebno pustolovščino, ki je na enem mestu združila igralne mehanike akcijskega pretepanja, raziskovanja in skrivanja. Dodatno pa smo se zabavali ob dobri zgodbi ter odličnem glasovnem podajanju, kjer je v vlogi Indyja svojo nalogo odlično opravil Troy Baker – pri tem se je tako izkazal, da ga je pohvalil celo Harrison Ford.
Igra Indiana Jones and the Great Circle bo hkrati postala najnovejši naslov, ki bo doživel prehod iz konzole Xbox Series X in S na Sonyjev sistem PlayStation 5. To se je sicer vedelo že prej, saj je Microsoft to predelavo najavil še pred originalnim izidom igre, a takrat smo vedeli le to, da se bo zgodilo nekje v prvi četrtini leta 2025. Bethesda pa je preko včerajšnjega zabavnega napovednika datum tudi uradno zakoličila za 17. april.
Kar je najbolj zanimivo pri tej najavi, je sam napovednik, saj ne gledamo samo nekih igralnih kadrov iz PS5 različice igre, ampak sta se pred kamere usedla igralca Troy Baker in Nolan North. Troy je, kot že rečeno, glas novega Indiane Jonesa, Nolanda pa se najbolj spomnimo po njegovi vlogi Nathana Draka iz igričarske serije Uncharted. Igričarski znalci boste vedeli, da je bil za ustvarjanje Nathana največja inspiracija ravno Indiana Jones. Zdaj pa so se stvari znova zasukale, saj je serija Uncharted tista, ki že dolgo ni dobila novega dela, Indy pa je tista nova stvar na trgu. Celoten napovednik ima dobre komične elemente, in Nolan na koncu Troyja sprejme v družino PlayStation ikon, kar je kar malce težko verjeti, saj za igro stoji založnik Microsoft.
Prednaročila za igro so se že začela izvajati in stvar nikakor ni poceni, saj boste za standardno različico igre primorani odšteti 80 €, tisti z globljimi žepi pa si lahko za 110 € omislite Premium Edition, ki vam ponudi dostop do igre dva dni pred ostalimi. Microsoft bo konec aprila za konzolo PlayStation 5 predelal tudi igro Forza Horizon 5, medtem ko bo majski Doom: The Dark Ages že kar na dan izida na voljo na Sonyjevi konzoli.
Osnovna serija franšize Živi mrtveci se je zaključila že davno nazaj, a AMC še naprej proizvaja novo vsebino v obliki ločenih serij, ki nadaljujejo prejšnjo zgodbo. Leta 2023 smo tako ugledali prvo sezono serije Dead City, kjer smo sledili avanturam Negana (Jeffrey Dean Morgan) in Maggie (Lauren Cohan), ki sta se znašla sredi zapuščenega New Yorka v trudu, da osvobodita Maggijinega sina Hershela.
Osebno sem pogledal par epizod te serije in bil presenečen, da stvar niti ni tako zanič, kot sem pričakoval. Kot Balkancu mi je bil predvsem všeč glavni antagonist, ki ga v seriji kličejo Croat, torej Hrvat, medtem ko se njegova tolpa imenuje Burazi, torej bratje. Slišimo lahko tudi nekaj avtentične hrvaščine, kar ni presenečenje, saj Croata igra hrvaški igralec Željko Ivanek. Ta antagonist je bil nekdanji član Neganove druščine, zdaj pa je glavar svojega lastnega bratstva.
Druga sezona bo nadaljevala tempo predhodnika in poskušala razrešiti nekaj preteklih štorijalnih zapletov. Negan v prejšnji sezoni postane talec Croata in čeprav je v zadnjih letih postal nekakšna dobričina, se zdaj pod vplivom zlobnežev vrača na stara pota. Maggie medtem poskuša s svojo tolpo rešiti Negana, in v enem res dobrem kadru jo lahko vidimo, ko za sabo vleče Lucille – slavni bejzbolski kij, s katerim je Negan dolgo nazaj pred njenimi očmi brutalno usmrtil njenega moža.
The Walking Dead: Dead City se v drugo vrača med nas 4. maja. Dejansko nimam pojma, kje to gledati pri nas, saj serija ni na voljo na nobenem Slovencem dostopnem pretočnem servisu. Serijo sicer lahko gledamo preko navadnega kanala AMC, a pretočna varianta AMC+ pri nas ni na voljo. AMC sicer oglašuje slovensko verzijo Facebook strani, a ta ima, bizarno, pod svojo predstavitvijo našteto kar eno spletno stran, ki oglašuje neka posojila.