Spomnim se, kako sem se pred leti ob izidu izvirnega Dark Soulsa na YouTubu čudil nekemu igralcu, ki je povsem brez oklepa in s stopnjo lika 1 uspel premagati dvojec gargojlov. Takrat se nisem zavedal, da to v resnici niti ni bilo nič posebej izjemnega. Franšiza Dark Souls oziroma vse igre razvijalca FromSoftware veljajo za ene najtežjih igričarskih preizkušenj, zato ni presenetljivo, da so se sčasoma po svetu našli igralci in streamerji, ki jim osnovni izziv – po tisočih urah igranja – ni bil več dovolj. Tako so si začeli postavljati svoje lastne izzive, kot so preigravanje celotne kampanje brez stopnjevanja lika ali igranje s kontrolnimi shemami, kot je plesna podloga.
Streamer dinossindgeil pa je presegel tudi te izzive, saj se je lotil preigravanja izziva, imenovanega God Run 3. Ta izziv vključuje vse soulsborne naslove razvijalca FromSoftware: Demon’s Souls, Dark Souls 1, 2 in 3, Bloodborne, Sekiro: Shadows Die Twice in Elden Ring. Ključni trik izziva pa je v tem, da med igranjem ne sme utrpeti niti enega samega udarca s strani nasprotnika. Če se to zgodi, mora vse igre začeti povsem od začetka.
To je izziv, ki je rezerviran le za največje mazohiste, in verjetno ni treba posebej poudarjati, da je dinossindgeil zanj zapravil na tisoče igralnih ur, pri tem pa si je zapomnil vsak gib nasprotnikov. Kljub temu je že večkrat prišel do točke, ko mu je do konca ostala le še glavna kampanja, a se je nato nekaj ponesrečilo in je moral začeti znova.
Vendar pa je ta streamer neverjetno vztrajen – novembra 2022 mu je končno uspelo premagati izziv. Po dobrih dveh letih pa si je naložil še dodaten izziv: God Run 3, le da tokrat med igranjem ni smel niti enkrat dvigniti statistik svojega lika. Po številnih neuspelih poskusih mu je včeraj uspelo tudi to, na koncu pa si ni mogel pomagati, da ne bi odkrito zajokal od sreče.
Vprašanje seveda ostaja, kam lahko od tu sploh še napreduje. Ena od možnosti bi bila resnično zaporedno igranje vseh teh iger – brez vmesnega spanja. Dinossindgeil pri svojih preigravanjih prav tako nikoli ni šel skozi dodatke (DLC-je), ki so pogosto še težji od osnovnih kampanj. Dober primer tega je razširitev Shadow of the Erdtree za Elden Ring. Vendar si bo Dino najverjetneje najprej privoščil en pošten počitek – in povsem upravičeno, saj je za ta podvig potreboval skoraj dve leti neusmiljenega igranja.
Razvijalcu Supermassive Games gre čestitati, da še vedno vztraja pri svoji antologiji grozljivk The Dark Pictures Anthology, ki jo je začel leta 2019 z igro Man of Medan, čeprav nobena od štirih do zdaj izdanih iger ni požela resnično visokih ocen. Tudi sam sem se serije naveličal že pri tretjem delu, House of Ashes, ki mi je bil katastrofalen, četrtega, The Devil in Me, pa sploh nisem nikoli zagnal.
A očitno studio v tej seriji grozljivk še vedno vidi potencial, saj je nedavno napovedal že peti del z naslovom Directive 8020. Morda se želijo celo nekoliko oddaljiti od imena The Dark Pictures Anthology, saj je v promociji potisnjeno v ozadje – na uradni strani igre ga na naslovnici sploh ni, medtem ko je bilo pri vseh prejšnjih igrah jasno izpostavljeno.
Directive 8020 bo v več pogledih odmaknjen od prejšnjih naslovov – tudi dobesedno. Gre za znanstvenofantastično grozljivko, v kateri bomo spremljali posadko vesoljske ladje Cassiopeia, ki jo nekega dne doleti neprijetno presenečenje v obliki sovražnega vesoljskega bitja. To pa ima sposobnost oponašanja članov posadke. Igra očitno črpa velik navdih iz kultne grozljivke Stvor, ki je pred kratkim prav tako doživela ponovni razcvet v igričarskem svetu s predelavo.
Od igralnega formata pri Directive 8020 ne pričakujem večjih revolucij – verjetno nas znova čaka veliko sprehajanja, pogovarjanja in reševanja preprostih ugank. Vendar pa je igra videti nekoliko bolj akcijsko naravnana kot prejšnji naslovi. Razvijalec je lani omenil, da se želi preusmeriti v žanr preživetvenih grozljivk, podobno kot Resident Evil in Dead Space. Na uradni strani Steama je v opisu igre omenjeno tudi improvizirano orožje ter skrivalni elementi, kar nakazuje, da bo Directive 8020 morda vseboval nekoliko več dejanskega igranja kot prejšnje igre tega razvijalca, ki obenem te dni dela tudi na Little Nightmares 3.
Do izida bo treba biti še malo potrpežljiv, saj igra izide šele 2. oktobra 2025.
Vesoljska igričarska grozljivka System Shock 2 je avgusta lani praznovala že 25. obletnico, zato je skrajni čas, da nekdo to mojstrovino, ki jo je prvotno ustvaril že davno propadli razvijalec Looking Glass, preobleče v sodobnejšo različico in jo predstavi novi generaciji igralcev.
To nalogo je prevzel razvijalec Nightdive Studios, ki se je skozi leta specializiral za takšne projekte in mu ta franšiza ni tuja. Pred dvema letoma so namreč izdali predelavo prvega System Shocka, kar je bil za studio največji projekt doslej. Igro so povsem na novo zgradili in ohranili vse, kar je imel izvirnik – po našem mnenju celo preveč zvesto, saj ne bi nihče pogrešal labirintastih stopenj.
Predelavo drugega dela je razvijalec najavil že pred petimi leti, a igra še vedno ni na trgu, čeprav so bili načrti za System Shock 2 precej bolj skromni. Namesto popolne predelave v slogu prvega dela je Nightdive napovedal le dvig ločljivosti tekstur, zamenjavo modelov in izboljšano osvetlitev prizorov. Razlog za zamudo ostaja neznan, saj se je razvijalec poigraval tudi z možnostjo podpore za VR, a po dolgem obdobju zatišja smo zdaj končno dobili nove novice o razvoju.
Nightdive Studios je namreč sporočil, da se bo igra zdaj imenovala System Shock 2: 25th Anniversary Remaster namesto System Shock 2 Enhanced Edition, kar očitno kaže na željo po bolj udarni marketinški prepoznavnosti ob obletnici igre. Med igralci sicer tli upanje, da je projekt v tem času pridobil še več na področju predelave – mnogi bi namreč pozdravili popolno prenovo v slogu prve igre, saj System Shock 2 v igranju dandanes že pošteno kaže svoja leta.
Boljši vpogled v trenutno stanje projekta bomo dobili 20. marca, ko se bo odvil sejem GDC (Game Developers Conference). Tam bo prisoten tudi Nightdive, ki bo priložnost izkoristil za izdajo novega napovednika, v katerem bo razkrit tudi datum končnega izida.
Starejšim igralcem je morda ob bežnem pogledu na zgornji naslov zaigralo srce, a naj vas že na začetku tega članka razžalostim – strategija Total Annihilation je še vedno ujeta v preteklosti, njene predelave pa verjetno ne bomo nikoli dočakali. Namesto tega nam je razvijalec Eclipse Glow Games včeraj prvič predstavil igro Tides of Annihilation, ki s strategijami nima nobene povezave. Igralno je videti kot približek Stellar Blade, le da se tokrat znajdemo v opuščenem Londonu in se ukvarjamo z zgodbo, ki temelji na legendi o kralju Arturju.
Nastopamo v vlogi mične dečve Gwendolyn, ki ima – skupaj z drugimi prebivalci tega predrugačenega Londona – zanimivo težavo: njeni lasje ne mirujejo niti za sekundo, kar v določenih trenutkih napovednika izpade že malce komično. Zgodba pravi, da se mora naša junakinja boriti proti zavojevalcem iz drugega sveta, poleg akrobatskih pretepaških veščin pa ima tudi posebno sposobnost priklicati duhove vitezov okrogle mize, kar ji bo v boju proti več kot 30 šefom prišlo izjemno prav.
Igralno si bo Tides of Annihilation veliko sposodil od Stellar Blade, saj je boj videti hiter – sovražnikom bomo lahko parirali udarce ali se jim pravočasno izogibali, med prečkanjem sveta pa nas čakajo tudi nekateri platformski izzivi. Seveda nismo spregledali niti dejstva, da je Gwendolyn precej pomanjkljivo oblečena, kar bo zagotovo našlo svojo specifično publiko igralcev, ki se verjetno že zdaj slinijo ob misli na prihajajoče mode – ti na PC-ju skoraj vedno do konca slečejo glavne protagonistke in se pojavijo na spletu dneve po izidu igre.
Tides of Annihilation na žalost še nima datuma izida, igrali pa ga bomo lahko na PC-ju ter konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X.
WinRAR je sestavni del vsakega mojega operacijskega sistema že več kot 20 let, v vsem tem času pa mu nisem namenil niti evra podpore, čeprav mi je vedno zvesto služil in mi ni povzročal težav. Sklepam, da je tudi marsikateri bralec tega članka vajen tega programa, ki tehnično ni brezplačen, ampak ponuja le omejen preizkusni rok, nakar nam začne pošiljati obvestila za nakup licence. A kot je že dolgo v navadi, lahko to obvestilo preprosto prekličemo in še naprej uživamo v brezplačni uporabi programa. Zato se je skozi leta oblikoval meme o tistih neverjetnih ljudeh, ki so licenco za WinRAR dejansko kupili.
What better way to support the software you’ve NEVER paid for than by buying a WinRAR bag? Do it! We dare y’all! https://t.co/5sqtOuJQkI
Zanimivo je, da WinRAR sploh ni poceni rešitev, saj podjetje za eno licenco zahteva kar 30 €. Razvijalec se sicer zaveda, da bo redkokdo odštel takšno vsoto za uporabo tega programa – še posebej zdaj, ko ima WinRAR močno konkurenco v obliki povsem brezplačnega programa 7-Zip in ker Windows od leta 2023 privzeto podpira stiskanje datotek v formatu RAR.
Če vas ob dolgoletni brezplačni uporabi kljub temu malce peče vest, vam WinRAR zdaj ponuja možnost, da svojo podporo izkažete tudi fizično. Uradni X račun je namreč objavil prodajo torbic, ki nosijo barve uradnega logotipa in imajo pas, v katerega lahko preverjeno spravite 805 Yu-Gi-Oh! kartic. Torbica je vsekakor unikatna in bi na vsakem srečanju gikovske publike pritegnila zavidljive poglede, a tako kot licenca programa tudi ta ni poceni – zanjo je treba odšteti 115 €, poleg tega pa še 15,90 € poštnine.
Če bi radi v javnosti še bolj izstopali, si lahko v slogu Jareda iz serije Silicijeva dolina privoščite tudi raznobarvni jopič, ki je potiskan s celotno paleto ikon programa WinRAR ter ima na zadnji strani uradni logotip. Ta je še dražji – stane 224,90 €, prav tako pa je treba prišteti še poštnino.
Čeprav so ti izdelki dragi, očitno dobro prodajajo, saj v trgovini pod njimi najdemo zapis, da je povpraševanje veliko in da bodo nova naročila odposlana šele enkrat aprila.
Naključje je privedlo do tega, da sem v enem mesecu pred sabo dobil dva RPG-ja izpod rok priznanih razvijalcev, oba pa sta od mene zahtevala preigravanje iz prvoosebnega pogleda. Ravno ko sem zaključil kampanjo igre Kingdom Come: Deliverance 2 se je v mojem e-poštnem nabiralniku znašla koda za igro Avowed, ki jo je skupaj spravil legendarni studio Obsidian Entertainment.
Tako sem na hiter način iz krutega in realističnega srednjeveškega sveta skočil v fantazijsko deželo Eora, ki pa ji ravno tako ne manjka nevarnosti. Žal tudi ta igra ni takšna mojstrovina, da bi o njej lahko pisal same hvalnice, vseeno pa je tole dober naslov, ki bo k sebi zagotovo pritegnil vsakega oboževalca Obsidianovih iger. A tudi ti bodo znali objokovati nekatere odločitve razvijalca, ki se je s to igro umaknil od RPG mehanik, ki so igrale tako pomembno vlogo v njihovih prejšnjih igrah, zaradi česar se celotna kampanja čuti nekoliko bolj plehko in hkrati manj pripravno za večkratno preigravanje.
VIDEO RECENZIJA
Razvojna ekipa: Obisidan Entertainment Založnik: Xbox Game Studios Platforme: PC, XSX Steam:Povezava Datum izida: 18. februar 2025 Cena: 69,99 €
Zvrst: Prvoosebni RPG
Ko je bil Avowed prvič najavljen so vsi takoj začeli delati primerjavo s Skyrimom, saj se obe igri odvijata v prvoosebnem pogledu in omogočata bojevanje preko mečev in sekir, hkrati pa lahko v rokah držimo magične izstrelke. Te primerjave so trajale vse dokler ni Obsidian sam izjavil, da bo Avowed drugačen naslov, nakar je prvi igralni napovednik pokazal bolj žive barve in boj, ki je spomnil na njihov prejšnji naslov The Outer Worlds.
In ta primerjava je bolj poštena, čeprav ne čisto točna, saj Avowed drži večji in bolj razgiban svet kot The Outer Worlds in tudi njegove igralne mehanike so bolj dodelane. Sem pa pri obeh igrah dobil občutek, da je imel Obsidian sprva zamišljeno bolj bogato in dodelano izkušnjo, ki pa je bila na račun pomanjkanja časa in proračuna stanjšana na nekaj, kar je lahko v 2025 izšlo v finalni obliki.
Cikel dneva in noči na igranje ne vpliva preveč.
Avowed se dogaja v svetu, ki smo ga prej že lahko spoznali preko klasičnih RPG izkušenj Pillars of Eternity 1 in 2, le da tokrat obiščemo povsem novo pokrajino Living Lands. Poznavanje dogodkov iz prejšnjih iger tule ni nujno, boste pa poznavalci sveta Eore naleteli na cel kup referenc in omemb preteklih dogodkov, tako da je pametno, da si pred igranjem malce obnovite znanje ali pa prvič pregledate zgodovino tega razkošnega fantazijskega sveta, ki vsebuje cel kup skreganih ljudstev, legendarnih bitij in pomembnih bitk. Nastopamo v vlogi nemega protagonista, ki je odposlanec imperija Aedyr, šefi pa nas pošljejo raziskati težave dežele, ki se je povsod razpasla v obliki skrivnostne kuge, imenovane Dream Scourge.
To je ta osnovni zaplet glavne zgodbe, ki pa ga lahko že takoj po opravljeni začetni nalogi ignorirate ter se odpravite v raziskovanje širnega sveta, ki vam takoj odpre svoja vrata. V prvem mestecu se je sicer pametno najprej malce sprehoditi naokrog in vsaj izpolniti nekaj začetnih ciljev glavne zgodbe, saj boste ob tem prejeli tudi svojega prvega spremljevalca Kaija, mišičastega sopotnika, ki pri boju rad uporablja navezo puške in meča, kasneje pa se k vaši odpravi pridruži še mali Marius, ki je zelo vešč loka in v pomoč pogosto prikliče naravo. Naenkrat vam lahko ob boku stojita dva spremljevalca, skupno pa v celi kampanji najdemo samo štiri takšne kompanjone – z nobenim od njih ne boste mogli spočeti romance.
Dialogov je veliko, vendar se mi ni zdelo, da so moje izbrane vrstice preveč vplivale na svet okoli mene.
Že ob sprehodu skozi prvo mesto vam bo postalo jasno, da Awoved veliko svojih stranskih aktivnosti nameni preprostemu preiskovanju okolice. Stranske naloge sicer obstajajo, a so dokaj redke, zato boste za napredovanje morali zapustiti mesto in se preprosto odpraviti v eno smer, kjer boste upali, da vmes naletite na kakšno jamo ali utrdbo, tam pa bo treba koga pretepsti, na koncu pomeriti moči s šefom ter pobrati slasten zaklad, ki se lahko skriva bodisi na truplih poražencev ali pa v mično obarvanih skrinjah. Ob tem boste naleteli na presenetljivo dejstvo, da igra, ki toliko polaga na raziskovanje, na zemljevidu ne omogoča ustvarjanja svojih lastnih markerjev, ki bi jim nato lahko sledili na mini karti. Ta del tako izpade nekoliko neroden, naključno obiskane jame pa vsebujejo nekaj nevarnosti in manjših zgodb, ki jih lahko spremljamo preko zapuščenih listov, ki so bili iztrgani iz dnevnikov.
Pri tem prostem raziskovanju sem bil presenečen tudi nad tem koliko platformskih izzivov ponuja Awoved. Velikokrat boste namreč naleteli na zaprta vrata in se boste do notranjih prostorov lahko prebili samo tako, da najprej skočite na bližnje strehe ter se nato skozi serijo skokov prebijete do notranjosti, kjer vas bo čakal takšen ali drugačen zaklad. Nekomu se je zdela pametna ideja, da vsak tak košček zaklada oddaja nadležen zvok, ki ga v nastavitvah ni možno izklopiti. Igra vam tako daje znak, da sobane niste preiskali do konca, vendar mi je ta zvok skozi čas začel parati živce in včasih sem pobral stvari, ki jih sploh nisem potreboval in to samo zaradi tega, da bi stvar končno utihnila.
Grafično je tole na trenutke res očarljiv naslov, ki je tudi kar dobro optimiziran.
Razvijalec Obsidian je znan po svojih dialogih in čvekanja ne manjka tudi v temu naslovu. Število spremljevalcev je sicer uborno, a so vsi po vrsti dokaj zanimivi in vam radi navržejo svojo zgodovino ter imajo svoje lastne cilje pri vašem potovanju. S spremljevalci sicer lahko spregovorimo samo znotraj svojih kampov, ki jih lahko postavimo ob ogromnih Adra kamnih in to je takšen zanimiv ločen kotiček, ki je malce umaknjen od zunanjega sveta in je od tega ločen z nalagalnim zaslonom. Kamp me je malce spomnil na tistega iz igre Dragon Age Origins in tudi tule lahko poleg pogovarjanja s kompanjoni skočimo tudi na razdelek za nadgrajevanje opreme, tej pa lahko pripnemo tudi raznorazne magične lastnosti.
Ker je tole RPG je sestavni del naših življenj tudi bojevanje. Pri prvoosebnem pretepanju sem vedno skeptičen, a Awoved se v tem pogledu obnese solidno. Boj je akcijski in osebno sem se odločil za bojevnika, ki vihti ogromno sekiro ter nosi težak oklep, kar je pomenilo, da sem stavil na močne udarce, ki so nasprotniku zabijali poškodbe in mu hkrati polnili črto omamljenosti in ko je ta enkrat polna, lahko grdavžu zabijemo grde poškodbe in animacij ob tem se nikakor nisem mogel naveličati. Pri pretepanju je treba skrbeti tudi za kompanjona ter sprožati njune posebne sposobnosti, obenem pa je treba blokirati udarce in se pravočasno izmikati napadalnim vzorcem. Stvar je veliko bolj zabavna kot sem pričakoval po ogledu napovednikov in dogajanje dodatno začinijo dodatni napadi, ki jih odklepamo preko napredovanja stopenj glavnega lika.
Šefi si zaslužijo spoštovanje, a na splošno igra ni preveč težka.
Tudi našim spremljevalcem je treba nadgrajevati veščine, a razočarano sem ugotovil, da je to tudi edina stvar, ki jo lahko naredimo pri njihovem okraševanju. Zamenjamo jim lahko sicer preobleke, a dejanskih orožij in oklepa na njih ni možno natikati. V praksi je to pomenilo, da sem med igranjem naletel na veliko opreme, ki mi je bila povsem brezkoristna, saj je bila namenjena čarodeju ali pa nekomu, ki se zanaša na lok oziroma puške, tako da sem te stvari moral prodati.
Pri pomanjkanju RPG mehanik moram omeniti še dialoge. V nekaterih od njih nekatere vrstice zahtevajo dovolj točk v kateri od osnovnih statistik, vendar se mi nikoli ni zdelo, da sem ob izboru teh vrstic dosegel kaj res unikatnega kar ne bi zmogel ob izboru povsem običajnih vrstic dialoga. S tem sem dobil občutek, da moje odločitve ne vplivajo preveč na nadaljnji potek dogodkov, a to bi lahko dokončno potrdil samo z vnovičnim preigravanjem kampanje, česar pa za to recenzijo preprosto ni bilo časa.
Od igre Avowed se tako poslavljam s pozitivnimi vtisi, vendar si ne morem kaj, da se me ne bi ves čas držal isti vtis, ki sem ga pridobil ob igranju igre The Outer Worlds in sicer da je pred mano dobra igra, ki pa bi lahko bila veliko več, a zaradi neznanega razloga ni povsem dokončala svoje vizije. Svet Eore je zanimiv in Obisidan zna še vedno spisati privlačno zgodbo, spremljevalci pa se čutijo kot prave osebe, ki jih vodijo lastne želje in cilji. Škoda samo, da so dejanske RPG mehanike postale bolj plitve in da se dežela Living Lands včasih čuti nekam preveč statično, morda pa bo tudi ta igra sledila zgledu The Outer Worlds, ki je nekatere od svojih zamer popravila preko odličnih naknadno izdanih dodatkov.
Še vedno se spomnim tistega dne, ko sem si prvič v udobju svojega doma na glavo poveznil VR očala in se povsem potopil v navidezno resničnost. Obenem pa se tudi spomnim tistega trenutka, ko je bila moja iluzija prvič prekinjena in sicer se je to zgodilo na začetku igre Arizona Sunshine, ko se pred igralca zakotali glava zombija, nakar sem to želel fizično brcniti, a se v igri ni zgodilo nič, saj takrat še ni bilo senzorjev, ki bi zaznavali gibanje nog.
Ljudje imamo več čutov kot pa samo vid in sluh in šele ko bo zadovoljenih več teh se lahko začnemo pogovarjati v pravi navidezni resničnosti, ki smo jih videli v nekaterih futurističnih filmih. Od te prihodnosti pa morda nismo več tako daleč stran, vsaj ne če gre verjeti prototipnemu izdelku iz univerz iz Tokija in Hongkonga.
Gre za nekakšno futuristično liziko, ki v sebi vsebuje majhne luknjice z geli, ti pa lahko dostavijo različne okuse. Trenutno med temi okusi najdemo sol, sladkor, češnjo, citronsko kislino, zeleni čaj, pasijonko, grenivko, durian in mleko. Te okuse lahko med sabo tudi mešamo, tako da je razpon lahko še večji, v praksi pa se vsak okus sproži takrat ko čez njega steče blagi električni tok, od voltaže pa je odvisno, koliko gela se ob tem sprosti iz zaloge.
Takšna tehnologija ima seveda ogromno možnosti uporabe. Poleg bolj poglobljenega VR igranja, kjer bi lahko okušali kri zlobnih vesoljcev, ki smo jih malce prej razstrelili, vsebuje lizika tudi bolj praktične aplikacije, kjer bi lahko okušali razne jedi pri receptih, največ pa bi, tako kot je pri teh stvareh vedno v navadi, profitirala pornografska industrija.
Kako daleč smo od tega, da bi te napredne lizike v roke dobili končni uporabniki, še ni znano. Raziskovalci pravijo, da je treba prototip še dodelati, saj trenutno geli ponujajo samo za okoli eno uro uporabe. Končni cilj je VR uporabnikom predstaviti vseh 5 glavnih čutov: poleg vida, sluha in okusa še čuta tipa in vonja.
Razvijalec Rockstar spada med tiste anomalije, ki mu za promocijo svojih prihajajočih projektov sploh ni treba preveč vlagati v oglaševanje. To sicer še vedno počnejo, a dejstvo ostaja, da ustvarjalcu serije Grand Theft Auto za burne internetne debate ni treba narediti veliko – dovolj je najmanjša poteza in igralci sami razširijo novice naokoli.
Tako je bilo tudi v primeru vzpostavitve uradnega Discord strežnika, ki je bil najavljen zgolj prek blog zapisa na strani Rockstar News Wire, in še tam je bil omenjen šele na koncu besedila. Kljub temu je stvar takoj eksplodirala v priljubljenosti – zdaj se je na kanal nabralo že 190.000 članov, ob pisanju tega članka pa jih je aktivnih 30.000. Vsi ti uporabniki so sprva neprestano klepetali, zaradi česar je vzdušje spominjalo na kaotično Twitch pogovorno okno med popularnim prenosom v živo. Moderatorji so bili zato primorani vključiti “slowmode”, tako da se vsako novo sporočilo na strežniku pojavi z zamikom desetih minut.
Ljudje preprosto želijo vzpostaviti nekakšen stik s tem slavnim razvijalcem, in čeprav ima Discord sobe za številne njihove igre, je daleč najbolj priljubljena tista, ki vsebuje debate o prihajajoči igri GTA 6. Za ta izjemno pričakovani naslov smo do zdaj dobili le en napovednik, zato zdaj vsi pričakujemo kmalu nov video, saj igra še vedno cilja na izid v letu 2025. Zaradi tega boste najbolj sveže novice o novem napovedniku in potencialnem datumu izida najhitreje izvedeli prav prek Discorda.
Ravno ta datum izida ne spravlja ob živce samo igralcev, ampak tudi založnike drugih iger. Ti imajo za leto 2025 prav tako začrtanih nekaj velikih naslovov, a se bojijo svoje izide postaviti ob bok GTA 6, saj bi jim ta preprosto požrla prodajo. Ko bo Rockstar enkrat končno razkril datum izida svojega prihajajočega mega projekta, lahko pričakujemo tudi val napovedi datumov izidov številnih drugih iger.
Še vedno sem presenečen, da se naslednje poglavje franšize Borderlands imenuje preprosto Borderlands 4, a po drugi strani tudi pri novem Witcherju nisem pričakoval zaporedne številke 4 v naslovu – pa se je zgodilo ravno to. Na nedavni predstavitvi State of Play je razvijalec Gearbox pred kamere pripeljal šefa Randyja Pitchforda, ki je s ponosom predstavil nov napovednik in v njem razkril tudi datum izida.
Za Borderlands 4 smo sicer že dobili en video, tako da novi napovednik ne pokaže nič res novega. Poudarek bo spet na prvoosebnem streljanju in nabiranju raznoraznih pušk, ki se bodo ločile po redkosti, ob tem pa bomo spremljali pravo pokol nasprotnikov. Četrti del bo očitno veliko stavil na mobilnost igralca, saj smo v praktično vsakem kadru napovednika sredi skoka, ki ga lahko sprožimo tudi z izstreljevanjem zapestne verige. Uboge sovražnike, ki jih bo tokrat vodil nov zlikovec The Timekeeper, pa bo vroč svinec dobesedno topil. Mesto dogajanja bo tokrat planet Kairos, ki ga je dobra stara Lilith poškodovala, potem ko je premaknila luno Elpis.
Borderlands 4 izide 23. septembra, še pred tem pa bo igra dobila samostojno predstavitev v sklopu State of Play. To je nekoliko nenavadna odločitev, saj o igri res ni kaj dosti povedati – vsem nam je jasno, kaj nas čaka: veliko pušk, akcije in humorja. Glede slednjega je Gearbox presenetljivo tiho, saj v nobenem napovedniku nismo slišali dialogov. Upamo lahko, da bo tokratno poglavje ponudilo nekoliko bolj dodelane straniščne šale, saj naj bi razvijalec pri pisanju humorja tokrat sodeloval s priznanimi komiki.
Priznati moram, da se igre Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii ne veselim preveč, predvsem zaradi prejšnje igre Like a Dragon: Infinite Wealth, ki nam je predstavila napreden potezni bojevalni sistem in ta je bil naravnost slasten. Yakuza in Hawaii se po drugi strani vrača k svojemu arkadnemu pretepaškemu sistemu, kakršnega smo spremljali v zgodnjih Yakuza naslovih, a ta mi preprosto nikoli ni bil tako zabaven, da bi me vlekel naprej skozi celotno kampanjo. Prav zato tudi nikoli nisem preigral igre Yakuza 0 in predelav Kiwami 1 in 2.
A po drugi strani Yakuza in Hawaii vsebuje zabavnega protagonista Gora Majimo in predstavi gusarsko življenje, kjer se lahko usedemo za krmilo čisto prave piratske ladje. Poleg tega je bojevalni sistem videti bolj napreden, zgodba pa povsem odpuljena, tako da bi ta mešanica na koncu lahko dostavila celovito zabavno igralno izkušnjo.
Je to dovolj, da bi se igra splačala za 60 €? Kdo ve. Osebno še nimam kode za recenzijo, tako da lahko na tem mestu le skomignem z rameni. Nam je pa razvijalec Ryu Ga Gotoku Studio včeraj dostavil demo, ki ga lahko prevzamete na Steamu in konzolah ter se sami prepričate, ali vam morda ustreza in se boste zato odločili za poln nakup.
Demo ponuja kar nekaj kvalitetne zabave, saj časovno ni omejen in omogoča preizkus bojevalnih slogov Mad Dog in Sea Dog, hkrati pa omogoča raziskovanje mesta Honolulu ter sodelovanje v omejenih gusarskih bitkah na krovu starodavne ladje znotraj arene Pirates Coliseum.
Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii izide že 20. februarja in bo na voljo tako za PC kot tudi za konzole prejšnje in aktualne generacije. Založnik Sega je včeraj najavil tudi DLC, ki se bo pojavil znotraj igre Dave the Diver – v njem se bo v pomorskih preizkušnjah preizkusil Kasuga Ichiban, protagonist igre Infinite Wealth. Ta DLC lahko pričakujemo aprila.
Sem velik zagovornik igre Days Gone, ki nam jo je leta 2019 dostavil razvijalec Bend Studio. Že takrat sem se čudil, da so kritiki igri podelili zgolj povprečne ocene, nekateri igralci pa so jo naravnost sovražili. Sam sem vzljubil protagonista Deacona St. Johna, ki se v odprtem svetu, preplavljenem z zombiji, lahko zanaša le nase in na svoj zvesti motor. Čeprav zgodba ni bila kaj preveč posebnega, so to pomanjkljivost odtehtale horde nemrtvih, ki ste jih lahko pokončali s premišljenim napadom ali pa jih naščuvali na taborišča banditov.
Sony z mano ni delil tega mnenja – kmalu po izidu so se pojavile govorice, da so načrti za nadaljevanje preklicani, Bend Studio pa je bil preusmerjen na druge projekte. Založnik si je očitno želel popolnoma distancirati od igre, nato pa je včeraj na predstavitvi State of Play napovedal njeno predelavo.
Govorice o tem so sicer krožile že prej, a jim je le malokdo verjel, saj ni bilo jasno, zakaj bi Sony vlagal denar v franšizo, za katero ne vidi prihodnosti. Poleg tega je Days Gone še danes videti odlično – na konzoli PlayStation 5 teče pri 60 sličicah na sekundo, še bolje pa se obnese na PC-ju.
Kljub temu Sony nadaljuje svojo pot dokaj nepotrebnih predelav, zato je Days Gone Remastered zdaj realnost. Glede na napovednik večjih grafičnih nadgradenj ni opaziti, čeprav naj bi igra dobila izboljšano osvetlitev, večje horde zombijev in bolj impresivno mejo izrisovanja sveta. Dodane bodo tudi nove možnosti nastavitev za osebe s posebnimi potrebami, na voljo pa bodo novi igralni načini, kot so Permadeath, Speedrun in Horde Assault – zadnji je še posebej zanimiv, a razvijalec ni razkril, kaj točno prinaša. V videu nam je bila obljubljena tudi “nova vsebina”, kar bi lahko pomenilo dodatne stranske naloge ali celo razširjeno kampanjo, čeprav to še ni uradno potrjeno.
Days Gone Remastered bo na voljo izključno za PC in konzolo PlayStation 5, in sicer od 25. aprila dalje. Lastniki originalne verzije igre boste na obeh platformah lahko opravili nadgradnjo z doplačilom 10 €.
Na včerajšnji Sonyjevi konferenci State of Play je ob napovedi povsem nove ekskluzive sameval razvijalec Housemarque, ki nam je leta 2021 dostavil zabavno roguelite streljačino Returnal, zdaj pa je njihov naslednji projekt, Saros, napredoval do te točke, da smo zanj dobili prvi napovednik.
Ta sicer ne pokaže pravega igranja, zato se boste morali zadovoljiti z ogledom prelestne vmesne sekvence, v kateri v glavni vlogi nastopa igralec Rahul Kohli – morda ga poznate iz Netflixovih grozljivih serij Midnight Mass in The Fall of the House of Usher. V igri Saros bo prevzel vlogo vojaka Arjuna Devraja, ki se znajde na planetu Carcosa in tam išče določene odgovore, ob tem pa ga bo spremljal vednoprisotni sončni mrk.
Iz napovednika je jasno, da Saros veliko navdiha črpa iz Returnala, čeprav gre za povsem izviren naslov s svojo lastno zgodbo. Tudi tokrat bomo igrali roguelite, kar prizna že protagonist v napovedniku, ko izjavi, da se po vsaki smrti vrne močnejši. Tako nas ponovno čaka dolgo potovanje skozi raznolike stopnje, ki se z vsako smrtjo nekoliko spremenijo. Med posameznimi poskusi bomo lahko nadgrajevali svojo opremo, kar bo vsako novo potovanje nekoliko olajšalo.
Žal napovednik ne razkriva, kako bo videti sama akcija, a iz enega kadra, v katerem se v Arjunovem očesu izriše zapleten napadalni vzorec, lahko sklepamo, da bo tudi tu ključnega pomena neprestano gibanje. Verjetno se bomo med akrobatskimi manevri izogibali raznobarvnim sovražnim izstrelkom, hkrati pa ves čas držali prst na sprožilcu.
Do uradnega igralnega napovednika nas loči verjetno še nekaj mesecev, saj je izid Sarosa načrtovan za leto 2026.
Igro Lies of P sem leta 2023 označil za eno najboljših soulslike izkušenj, ki jih je ustvaril kakšen studio zunaj FromSoftwarea. Od takrat je moje spoštovanje do tega prvega naslova razvijalca Neowiz samo še raslo, in danes bi svojo hvalnico še okrepil ter igri podelil naziv najboljše soulslike izkušnje, kar sem jih kadarkoli doživel.
Razvijalec je že pred več kot letom napovedal, da bo igri dodal vsebino v obliki DLC-ja, zdaj pa je ta končno dobil ime in uradni napovednik.
Lies of P: Overture nas bo znova postavil v vlogo Ostržka, ki bo ponovno raziskoval mesto Krat – tokrat pa bomo njegove ulice doživeli v povsem drugi dobi. Overture nas bo namreč popeljal v zasneženo preteklost, kjer bomo spremljali dogodke, ki so pripeljali do norosti mehanskih lutk. Prav ta norost je bila v središču glavne kampanje igre.
Dodatek obeta obsežno vsebino in bo omogočal obisk tako starih kot novih lokacij. Tam bomo naleteli na nove sovražnike, orožja in raznovrstne šefe, ki so nepogrešljiv del vsake soulslike igralne izkušnje. Režiser Jiwon Choi je na omrežju X zapisal, da so v Overture vložili ogromno truda in ljubezni ter da dodatek vidijo kot nekakšno Director’s Cut različico igre, ki bo v celoti izpolnila prvotno vizijo studia Neowiz.
Točnega datuma izida dodatka še ni, vemo le, da bo izšel enkrat poleti.
Neowiz je v nedavno objavljenem finančnem poročilu razkril, da že delajo na nadaljevanju igre, ki naj bi izšlo leta 2026.
Letos je bil Microsoft prvi, ki je na konferenci predstavil svoj katalog prihajajočih iger, zdaj pa je na potezi Sony, da z novo predstavitvijo State of Play sproži slinjenje pri vseh svojih oboževalcih. O tej konferenci se je dolgo ugibalo, včeraj pa jo je Sony tudi uradno napovedal in ob tem razkril, da bo tokratni State of Play trajal kar 40 minut.
Na svojem blogu so zapisali le, da nas čakajo zanimive predstavitve iger za konzolo PlayStation 5, niso pa navedli, katere naslove lahko pričakujemo. Sony za leto 2025 sicer nima napovedanih večjih ekskluziv, zato se zna zgoditi, da nas čaka kakšno lepo presenečenje.
Skoraj zagotovo bo na predstavitvi prisoten Ghost of Yotei, nadaljevanje igre Ghost of Tsushima iz leta 2020. Zanjo smo že dobili prvi napovednik, vendar točen datum izida še ni znan. Nekaj časa bo zagotovo namenjen tudi Death Stranding 2, ki izide še letos, morda pa dobimo tudi kakšne informacije o igrah Marvel’s Wolverine in Marathon.
Kar se tiče ekskluziv, je to večinoma to – vse ostalo so ugibanja in govorice. Kot vedno mnogi upajo, da bo Sony končno napovedal predelavo igre Bloodborne, v zadnjih dneh pa so se pojavile tudi konkretne govorice o paketu predelav izvirnih iger franšize God of War.
Ne smemo pozabiti še na ponudbo zunanjih založnikov, pri čemer bi lahko glavno vlogo odigral Capcom. Ta je nedavno zagnal beta različico igre Monster Hunter Wilds, govorice pa pravijo, da bi na tej konferenci lahko prvič slišali kaj o novih predelavah znotraj franšize Resident Evil ali pa bi dobili prvi dražilnik za povsem sveži Resident Evil 9.
Vse te skrivnosti bodo razkrite nocoj ob 23.00, prenos v živo pa boste lahko spremljali prek zgornjega YouTube okenca ali na Twitchu.
James Howells je možakar, ki že več kot deset let nima lahkega spanca – sploh si ne predstavljam, koliko neprespanih noči ima za sabo. Leta 2009 je namreč narudaril več kot 7.500 Bitcoinov, a ker takrat ta valuta ni bila vredna veliko, ji tudi ni posvečal posebne pozornosti. Nato je pomotoma vrgel stran trdi disk iz prenosnika, na katerem se je nahajal digitalni ključ do vseh njegovih Bitcoinov. Danes, ko je en Bitcoin vreden dobrih 90.000 €, bi James seveda rad dobil nazaj svojo nekdanjo lastnino.
S tem problemom se ukvarja že leta – teoretično je multimilijonar s premoženjem v vrednosti dobrih 700 milijonov evrov. Manjka mu le še en korak do brezskrbnega in premožnega življenja, a žal je ta najbolj zahteven in praktično nemogoč.
James Howells threw away $750 million of bitcoin accidentally a decade ago and has been trying to recover the hard drive from a landfill ever since. Today, a judge has rejected his latest attempt to search through 110,000 tons of garbage for his digital gold. pic.twitter.com/douIDzDdQO
James namreč že dolgo ve, kje se nahaja njegov izgubljeni disk – na lokalnem odlagališču smeti v Južnem Walesu. Glede na razpoložljive podatke celo natančno ve, na katerem delu odlagališča je njegov zaklad, a lokalne oblasti mu preprosto ne dovolijo kopanja. Disk bi se zdaj moral nahajati pod približno 25.000 kubičnimi metri odpadkov in zemlje, ki so se tam nabrali v zadnjih dvanajstih letih. Odlagališče je že skoraj doseglo svojo maksimalno kapaciteto, občina pa ga namerava v celoti zapreti – s tem pa bi James dokončno izgubil kakršnokoli upanje, da bi še kdaj prišel do svojega diska.
Nesrečni teoretični milijonar je skozi leta poskušal na vse načine prepričati občino, naj mu dovoli preiskovanje odlagališča, a vsi njegovi poskusi so bili zavrnjeni. Med drugim ji je ponudil 25 % izkupička najdenih Bitcoinov, nato pa se je zatekel tudi k tožbi, vendar je sodnik njegovo zahtevo zavrnil. Njegov zadnji poskus je, da bi skupaj z investitorji preprosto odkupil celotno odlagališče, a komisija o tem še ni sprejela odločitve – obeti pa niso dobri. Prekopavanje takšnega odlagališča bi imelo resne ekološke posledice, James pa bi moral na koncu teren tudi sanirati in ga ponovno zapreti.
Največji razlog, da mu preiskovanja niso dovolili, pa je preprosto dejstvo, da nihče več ne verjame, da bi bil disk, tudi če bi ga našli, po vseh teh letih še vedno delujoč. James sicer sodeluje z vrhunskimi strokovnjaki za obnovo podatkov z okvarjenih diskov, vendar je njegov disk več kot desetletje preživel pod tonami smeti in zemlje, izpostavljen vsem vremenskim vplivom. Pod takšnimi pogoji bi bil pravi čudež, če bi iz njega uspeli pridobiti kakršnekoli podatke.
Kljub vsemu Jamesovo upanje še ni popolnoma zamrlo – a zdi se, da se bo kmalu moral sprijazniti s krutim dejstvom, da je pred dobrimi desetimi leti zavrgel pravo bogastvo.
O RTX Remix modu za igro Vampire: The Masquerade – Bloodlines smo pisali konec lanskega leta in takrat omenili izdajo zgodnje različice projekta, ki pa je še daleč od finalne verzije. Modder Safemilk se namreč ne bo zadovoljil zgolj s prenovljeno osvetlitvijo z ray tracingom, temveč bo v igri zamenjal tudi zastarele modele in teksture. Zaradi tega je mod po obsežnosti primerljiv s tistim, ki ga ekipa ustvarjalcev pripravlja za igro Half-Life 2.
Ker pa je Safemilk le en človek, napredek poteka dokaj počasi, a že opravljeno delo je izjemno impresivno. Modder je nedavno delil nekaj slik svojega napredka, ki se osredotoča na lokacijo Surfside Diner – restavracijo, ki jo srečate blizu začetka kampanje in je kot stopnja razmeroma majhna. V posodobitvi je zapisal, da je prenovljenih približno polovica modelov in tekstur znotraj restavracije, pri čemer so vse posodobljene podrobnosti izjemno dodelane.
V primerjalnih slikah lahko vidimo, kako se je modder držal izvirne vizije ustvarjalcev – vse skupaj res deluje, kot da je nekdo vzel zastarele modele in jih zgolj preselil v sodobno grafično podobo. To ni tako preprosto, saj številni modderji pri tovrstnih projektih modele zamenjajo z nečim povsem novim, kar je sicer videti sodobneje, a se preveč razlikuje od izvirne zasnove razvijalcev.
Žal je še prezgodaj govoriti o tem, kdaj bo mod v celoti dokončan, vendar obstaja možnost, da bomo kmalu dobili nadgrajeno različico prve izdaje projekta, ki bo vsebovala prenovljene teksture restavracije.
Če vas veselijo takšni projekti, v katere je bilo vloženih ogromno ljubezni in spoštovanja do izvirnika, vam priporočamo, da si ogledate tudi mod Resident Evil 4 HD Project, ki je za svojo izdajo potreboval dolgih sedem let razvoja.
Kot smo zapisali v naši recenziji igre Kingdom Come: Deliverance 2, je bil svet starodavne Češke izjemno krut do vsakega, ki se ni rodil v plemstvu. To spozna tudi protagonist Henry, ki se na začetku igre znajde brez prebite pare in mu zato ves čas kruli v želodcu. Ta revščina sicer ne traja dolgo, kar je bila ena mojih zamer igri – prav v teh trenutkih, ko nisem imel dovolj cekinov niti za slamnato ležišče, sem se najbolj zabaval in si želel, da bi trajali dlje.
Ko te v rit grize lakota, se igralec slej ko prej zateče v svet kriminala. Ta v igri Kingdom Come: Deliverance 2 vključuje ropanje skrinj in drugih NPC-jev, pretepanje nič hudega slutečih žrtev in občasno tudi umore. Osebno sem Henryja vedno videl kot dobričino z nedolžnim pogledom na svet, vendar ti igra omogoča tudi igranje vlog, kjer se povsem predaš temni strani – a to prinaša posledice.
Sam sem jih izkusil ob ropanju nekega premožneža. Čeprav sem mu neslišno odnesel premoženje, me je nekdo zasačil, zaradi česar je bila za menoj razpisana bogata tiralica. Poskusil sem jo odplačati, a stražar je od mene zahteval tisoče grošev, ki sem jih po nekaj dneh izogibanja naposled poravnal – saj je bilo preprosto preveč nadležno vedno znova paziti na stražarje. Za hec sem enkrat poskusil v pogovoru sprejeti kazen, misleč, da bom preprosto šel za nekaj dni v zapor. Resnica pa je bila veliko bolj kruta – namesto tega so me javno ožigosali, ta žig pa bi me nato spremljal skozi celotno igro, zaradi česar bi me vsi prebivalci gledali postrani.
If you commit multiple crimes in Kingdom Come Deliverance II, you will get a full execution cutscene. This is impressive! pic.twitter.com/m5IX7hUQ1J
Mislil sem, da je to najvišja kazen, ki jo lahko prejmeš v tej igri, a razvijalec Warhorse Studios je šel v svoji viziji še korak dlje. Če boste v igri prava baraba in se redno zatekali k umorom, vas lahko doletijo celo vislice. Studio je za ta scenarij ustvaril depresivno vmesno sekvenco, kjer Henryja skozi natrpane ulice, polne kričečih in jeznih ljudi, pospremijo na platformo. Nato mu izpod nog izmaknejo hlod – in vaša zgodba se zaključi.
Da bi vas doletela takšna usoda, bi morali res odprto izvajati raznorazne zločine. Igra vam kljub temu ponudi možnosti, kako se izogniti najhujšemu – kazen lahko odplačate, v skrajni sili pa lahko poskusite premagati stražarje ali si vsaj izboriti pobeg. Vendar bo nato vaše igranje močno oteženo: stražarji bodo izjemno pozorni na vas, zato se bo treba po mestih premikati izključno ponoči. To pa je pri nekaterih nalogah problem, saj določene od njih zahtevajo gibanje po ulicah sredi dneva.
Kingdom Come: Deliverance 2 je od izida hitro našel publiko – vodja studia Warhorse, Daniel Vávra, se je v intervjuju za spletno stran Seznam Zprávy pohvalil, da je igra že v prvem dnevu pokrila vse stroške razvoja.
Naslednji mesec bosta minili že dve leti, odkar je založnik Capcom dostavil predelavo igre Resident Evil 4, kar je bil tudi njihov najnovejši projekt v seriji predelav, ki so jih začeli ustvarjati že pred leti znotraj te franšize. Pred tem smo dobili prenovljeni igri Resident Evil 2 in Resident Evil 3, vsi ti naslovi pa so bili odlični. Capcom je z njimi dokazal, da je pravi mojster predelav, zato ni presenetljivo, da so najavili obnovo tudi drugih starejših naslovov te serije – oboževalci so tej odločitvi z veseljem prikimali.
Kljub dvema letoma pa še vedno ostaja uganka, kateri bo naslednji naslov, ki bo deležen “plastične operacije”. Govorice namigujejo, da se bo Capcom osredotočil na preteklost in osvežil igri Resident Evil Zero in Resident Evil Code Veronica, včeraj pa se je na spletni strani odbora za ocenjevanje iger ESRB pojavil nov zapis ob igri Resident Evil 5. Zdaj je opaziti, da je igra pridobila oznako za konzolo Xbox Series X, kar bi lahko pomenilo, da je v pripravi manjša ali večja prenova te igre. Resident Evil 5 je prvič izšel leta 2009, nato pa bil leta 2016 ponovno izdan za konzoli PlayStation 4 in Xbox One. Od takrat ni prejel nobenih optimizacij za novo generacijo konzol, kar je sprožilo ugibanja, da se Capcom pripravlja na najavo predelave.
Podobno prenovo bi lahko dočakal tudi Resident Evil 6 – nesrečna igra, ki je prvotno izšla leta 2012. Čeprav se je dobro prodajala, je razočarala številne igralce. Šesti del je močno poudarjal sodelovalno igranje, vendar je bila akcija veliko razočaranje, saj se je igra močno oddaljila od tradicionalnih igralnih elementov serije. Tudi za Resident Evil 6 se je prejšnji mesec na strani ESRB pojavil nov zapis, ki omenja konzolo Xbox Series X.
Pred nami je torej kup potencialnih predelav, igralci pa medtem nestrpno pričakujejo novice o povsem novem Resident Evilu. Zadnji del, Resident Evil Village, je zdaj star že štiri leta in čeprav je jasno, da založnik dela na nasledniku, o devetem delu še vedno ne vemo ničesar. Capcom je pred nekaj dnevi sicer najavil ugašanje strežnikov večigralskega eksperimenta Resident Evil Re:Verse, ki bo 3. marca umaknjen iz prodaje, 29. junija pa bodo ugasnili tudi njegove strežnike.
Serija Delta Force iger izvira iz časov, ko so tako realistične streljanke prebivale le na PC-ju. Franšiza je nato leta in leta ostala pozabljena, dokler je konec lanskega leta ni znova obudil razvijalec Team Jade. Dišalo je po projektu, ki je bil obujen zgolj zaradi hitrega zaslužka, zato smo bili presenečeni, ko je prenovljeni Delta Force na Steamu hitro pridobil veliko število igralcev. Ti so pozdravili dejstvo, da je bila igra brezplačna in da je s štirimi igralnimi načini povsem osredotočena na večigralsko izkušnjo. Nostalgiki pa boste zdaj veseli novice, da Team Jade dela tudi na povsem enoigralski kampanji, ki bo izšla že čez dober teden.
Kampanja bo nosila ime Black Hawk Down in njena zgodba bo vlekla vzporednice z istoimenskim filmom iz leta 2001, ki ga je režiral Ridley Scott. Spremljali bomo napeto zgodbo, v kateri skupina ameriških vojakov ostane ujeta za sovražnikovimi vrstami. Za preživetje se bodo morali zanašati nase in na malo opreme, ki jim je ostala – strelivo bo verjetno še posebej dragoceno. Team Jade želi povedati realistično zgodbo, ki jo bomo spremljali tako preko vmesnih sekvenc kot tudi skozi igralne vložke, kjer bomo prevzeli nadzor nad svojim likom.
O enoigralskem delu smo doslej dobili le kratek dražilnik, zato o sami kampanji še ne vemo veliko. Jasno pa je, da bo izšla kot plačljivi DLC, kupci dodatka pa bodo prejeli tudi različne ugodnosti, ki jih bodo lahko uporabili v večigralskem načinu.
Kampanja Black Hawk Down prihaja že 21. februarja, cena pa zaenkrat še ni znana.
PC-igralci se morda sploh ne zavedate, da so pretekli vikend vaši PlayStation bratje na konzolah izgubljali živce in si iz frustracije trgali lase. V soboto so igralci na PlayStation 4 in PlayStation 5 opazili, da se nenadoma ne morejo več povezati na strežnike, zaradi česar so morali pozabiti na večigralsko zabavo. Za nekatere je konzola postala celo povsem neuporabna, saj zaradi preverjanja licenc ni bilo mogoče zagnati niti popolnoma enoigralskih iger.
Frustracije in skrbi so se hitro razlile po spletnih forumih, kjer so uporabniki po vsem svetu prišli do enakega zaključka: PlayStation strežniki ne delujejo, nihče pa ni ponudil pravega razloga, zakaj se to dogaja. Takšni izpadi se sicer občasno zgodijo, a tokratni je bil precej nenavaden – strežniki niso delovali približno 24 ur, Sony pa v tem času ni ponudil nobenega uradnega pojasnila.
Po nekaj urah izpada so se začele širiti skrbi, da je morda Sonyjeva strežniška infrastruktura postala tarča obsežnega DDoS napada ali pa da so se vanjo prebili hekerji. Nekateri so se začeli spraševati, ali bi bilo pametno zamenjati gesla in iz svojih računov odstraniti podatke o kreditnih karticah. Pojavile so se celo primerjave s slavnim hekerskim vdorom v PlayStation omrežje leta 2011, ki je bil tako obsežen, da je Sony strežnike ugasnil za kar 23 dni.
Network services have fully recovered from an operational issue. We apologize for the inconvenience and thank the community for their patience. All PlayStation Plus members will automatically receive an additional 5 days of service.
Veliko igralcev je bilo jezni tudi zato, ker PlayStation Plus ni brezplačna storitev – zanjo je treba plačevati mesečno naročnino. Dodatno nezadovoljstvo pa je povzročilo dejstvo, da je ravno pretekli vikend potekalo beta testiranje igre Monster Hunter Wilds, ki zaradi nedelujočih strežnikov seveda ni bilo na voljo.
PS5 hunters, thanks for your patience and understanding during this weekend’s PSN service issues. To account for reduced OBT2 play time due to the outage, we are considering running OBT2 for an additional 24 hours at a future date. Exact details and timing are TBD, so please stay…
Sony se je končno oglasil v nedeljo in na družbenem omrežju X zapisal, da se opravičujejo za izpad strežnikov, ki so zdaj znova operativni. Kot opravičilo bodo vsem naročnikom PlayStation Plus podarili pet dodatnih dni naročnine, kar je vsaj nekoliko pomirilo jezne igralce. Založnik Capcom se je igralcem prav tako zahvalil za njihovo potrpežljivost, zaradi izpada pa razmišljajo o dodatnem beta testiranju igre Monster Hunter Wilds, ki pa še nima točno določenega datuma.