🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 538

PlayerUnknown’s Battlegrounds se prodaja za med

0

Marca letos izdana preživetvena streljačina PlayerUnknown’s Battlegrounds, se prodaja za med. Po podatkih  statističnega portala steamspy.com je bilo v 4 mesecih po izidu omenjene igre, prodanih že kar 5 milijonov kopij. Samo popularnost pa tako odseva tudi ocena na platformi Steam, kjer igro ta trenutek priporoča kar 75% igralcev, ki so jo ocenili.

Izdelek sicer prihaja izpod rok razvijalca Bluehole in je trenutno še v fazi t. i. zgodnjega dostopa (Early Access), celotna verzija pa naj bi po besedah razvijalca bila na voljo proti koncu letošnjega leta. PlayerUnknown’s Battlegrounds je na voljo za PC. Poganja jo grafični pogon Unreal Engine 4, igranje pa je trenutno mogoče v večigralskem načinu, kjer se s soigralci na veliki odprti mapi borimo za pridobitev orožij in zalog ter kakopak samo preživetje.

Xbox je vreden kar 9 milijard ameriških dolarjev

0

Microsoft je v najnovejši raziskavi pokazal, da je njihov Xbox vreden kar 9 milijard ameriških dolarjev in da ima Xbox Live kar 53 milijonov uporabnikov. Iz tega lahko vidimo, da se njihova strategija poenotenja platform obrestuje. Vsem je jasno, da je Sony z njihovo PlayStation konzolo še vedno prvi v prodaji, ampak Microsoftovo poenotenje naprav se iz meseca v mesec bolj izplača.

Microsoft igričarski prihodki in Xbox Live uporabniki od Q4-16 do Q4-17

Zanemariti se ne sme kar 29 % slabšo prodajo Xbox konzol, je pa povečava Xbox Live storitev zelo vidna in je zelo pripomogla pri prihodkih. Vedeti je treba še, da igričarstvo za Microsoft ni prvo v vrsti za razliko od njegovega večnega tekemca PlayStationa. Microsoft je z igričarstvom zaslužil 10,09 % od skupnih 90 milijard ameriških dolarjev v enem letu.

Glava družine Satya Nadella je povedal, da je njihov igričarski posel sedaj vreden 9 milijard ameriških dolarjev in samo raste z dobičkom. Igričarstvo se razvija s svetlobno hitrostjo. Igralci lahko uživajo skupaj s prijatelji preko različnih naprav in da so oni tisti, ki povezujejo vse te igričarje preko storitve Xbox Live. Na koncu je še dodal: “Naš pristop je, da igričarji igrajo tiste igre, katere sami hočejo z ljudmi, ki jih sami izberejo, na napravah, ki so jim najbolj pri srcu.”

 

Test miške: Razer Lancehead

Razer je eno izmed najbolj priljubljenih podjetij med gamerji. V branži so prisotni od leta 1998 in postopoma širijo svojo dejavnost. Med drugim so pri Razer-ju ravno lani izdali tudi svojo novo linijo prenosnih računalnikov, ki so med kritiki precej čislani. Najbrž jih sami bolj poznate po miškah in tipkovnicah, pa tudi slušalkah, nenazadnje je tudi najbolj prepoznaven YouTuber PewDiePie na začetku uporabljal Razer Kraken slušalke. Čeprav sem si sam do sedaj lastil zgolj eno izmed Razerjevega miškovja (že prastara Razer Krait), sem tokrat v test dobil Razer Lancehead. Huh, malce čudno ime. Ko sem ga prvič slišal, sem najprej pomislil na plešaste planjave Lance Armstrong-a, naslednja asociacija pa je segala nekoliko bolj v post-fiktivno zgodovino in se nanašala na nikogar drugega kot Sir Lancelot-a.

Pri Razer-ju za Razer Lancehead zahtevajo dobrih 140€ (številka za Tournament Edition je dobrih 80€), kar bo marsikoga že v začetku odvrnilo. Seveda ne gre za običajno miško, saj omogoča brezžično uporabo, torej brez nepotrebnega kablovja, ki se vedno znajde na nepravem mestu ob nepravem času. No, vsaj, če govorimo o “navadni” Lancehead, v prodaji je namreč tudi Tournament Edition, ki vsebuje optični senzor in je privzeto vezana na kabel. Razen tega sta si miški identični, obe podpirata do 16000 DPI in imata 1000 Hz hitrost osveževanja.

Da pred samim začetkom razčistim še nekaj glede samega testiranja. Sam pri rokovanju vedno uporabljam palm prijem in tudi vsaka miška je testirana s tega vidika. Testi bodo vedno subjektivni, za pridobitev objektivnega bo potrebno prebrati še kakšnega.

Kakorkoli, poglejmo, kako se je Lancy znašel v mojih dlaneh.


Tehnične specifikacije

  • 16.000 DPI 5G laserski senzor
  • Do 50G pospeška
  • Razer mehanična stikala
  • Obojeročna podpora
  • Razer Chroma™ osvetljava z 16.8 milijona različnih barv
  • Barvna sinhronizacija preko več naprav
  • Devet neodvisnih Hyperresponse gumbov z možnostjo programiranja
  • 1000 Hz osveževanje
  • Razer Synapse 3 (Beta) podpora
  • 2.1m pleten vlaknen USB kabel za polnjenje
  • Velikost: 117mm x 71mm x 38mm
  • Približna teža: 112g (brez kabla)
  • Baterijski čas: Približno 24 ur (z osvetlitvijo), odvisno od nastavitev

Embalaža

A še sploh kdo bere del o embalaži? Najbrž vas je večina kritike željnih bralcev prišla do te točke, potem pa vas je vztrajnost minila. Vseeno ne morem iz svoje kože in moram napisati vsaj nekaj kratkega o sami pakungi, ki je konec koncev najmanj koristen del izdelka (razen za podlaganje monitorja 🙂 ). Barva je zeleno-črna, doohh, saj govorimo o Razer-ju. Čeprav se mi barvna kombinacija ne zdi najbolj posrečena, mi je njihova embalaža pričela lesti pod kožo.

Čiste linije brez nepotrebnega kiča, kjer so na sramežljiv način predstavljene nekatere prednosti in lastnosti našega Lanca. Morda pa pri Razer-ju želijo, da mora bodoči kupec pred nakupom za ugotovitev vsega vzeti v roke embalažo. Vsekakor je ta vredna pohvale, svoje pa doda tudi priročen način odprtja.

Potrebno je le dvigniti zgornji pokrov in pod tem nas pričaka črna mapa, ki ponovno pozdravlja mojo pridružitev kultu.

Dobrodošlica je zapisana na lični črni škatli, v kateri se zraven nje nahajajo še zahvala direktorja družbe, estetske nalepke in navodila. Vendar sam že nestrpno pričakujem, da ugledam miško.

Potrebno je le še potegniti kos blaga in voila, v stilu krste se škatla odpre. In ogledal sem jo, nekaj najlepšega, kar se mi je zgodilo v življenju. In tako dobro je zaščitena, kot da njena spokornost deluje name. Penasta prevleka na zgornji strani zagotovo poskrbi za več kot ustrezno zaščito.

Ob miški se v notranjosti nahaja še polnilni kabel, ki služi za polnjenje ali direktno povezavo z računalnikom. Dodan je tudi zanimiv adapter  doongle, katerega lahko z mikro USB kablom povežemo v računalnik, na njem pa se nahaja USB 2.0, v katerega lahko priklopimo brezžičen ključek.


Izgled

Sama oblika je na pogled lepa, vendar pa Lancehead ni najbolj udobna, namenjena je predvsem vsem z Palm ali Claw prijemoma. Ena izmed prednosti je tudi univerzalnost, saj je primerna tako za levičarje kot desničarje, kar jo vsekakor naredi manj ergonomično kot specializirane miške. Tako sem ob daljši uporabi začel čutiti nekaj nelagodja, saj mi oblika ni popolnoma odgovarjala. Motil me je tudi manjko držalnega prostora, kjer je na obeh straneh gumijasta površina za boljši prijem.

Čeprav prvenstveno ni namenjena MMORPG igram, kjer se potrebuje tona gumbov, vseeno z zasnovo pokriva velik del trga. Slednjih je devet, po dva gumba na levi in desni strani, kolešček in osrednja gumba za nastavitev DPI, ki se nahajata tik za koleščku. Ob nobenem nisem imel slabih občutkov, saj so resnično kvalitetno izdelani, kot se spodobi za ta cenovni segment. Na glavnih gumbih so uporabljena Omron stikala, ki veljajo za ena izmed kvalitetnejših na trgu.

Kot pri večini izdelkov, ki sem jih testiral v zadnjem času, tudi tokrat ne morem mimo RGB osvetlitve. Prisotnost slednje je že jasno izpostavljena na embalaži. Čeprav sem že večkrat povedal, da ne vidim neke dodatne vrednosti v svetlečih miškah, ker so med uporabo tako ali tako prekrite, je svetloba lepo porazdeljena. Osvetljeni so štirje deli – kolešček, leva in desna stran ter logotip na zadku miške, vsakemu od naštetih je mogoče nastaviti poljubni barvni vzorec, v kolikor se za to odločimo.

Osvetlitev izgleda res lepo in je porazdeljena bolje kot pri nedavno testirani (Cooler Mater Lite S). Vsekakor je Razer znan po največ opcijah glede prilagodljivosti, ko govorimo o osvetlitvi, saj za to uporabljajo Razer Synapse, kjer je možno vsako osvetlitveno cono nastaviti ločeno. Tukaj velja omeniti eno izmed večjih zamer do Razer-ja. Za uporabo programske opreme se je potrebno registrirati in prijaviti.

Kabel je nekoliko krajši, s svojima 2.1 metroma zna hitro biti prekratek, če ne prej, takrat ko bo miškona potrebno polniti. Sicer je pleten in nestandardne oblike, saj Lancehead brez njega na sprednjem delu koleščka vsebuje odprtino, identično Trust GTX 152. V kolikor je kabel priključen, je ta predel napolnjen z odvečno plastiko. Čeprav sem zasledil nekaj kritik glede same teže miške, ki znaša približno 105 gramov. Sam te težave nisem opazil, očitno neubogljivci v rokah še niso držali Asus Spatha ampak vsakemu svoje.


Test

Prva stvar, o kateri moramo spregovoriti, je laserski senzor “navadne” edicije, katero smo dobili v test. Za povprečnega igričarja, ki lahko miški spregleda dobro, ne pa odlično, natančnost, razlika ne bo očitna, prav tako je na nivoju tudi sledljivost. Edina težava se pojavi pri mikro-prilagoditvah, kot so na primer minimalne korekcije pri uporabi ostrostrelske puške. Laserski senzor enostavno ni zasnovan za zaznavanje minimalnih prilagoditev, zato jim ne zmore slediti in jih ne zaznava pravilno. Tu pride v poštev optični senzor, kjer se ta težava ne pojavi. Kot ironično isti problem za lasersko verzijo velja tudi pri hitrem premiku miške čez podlogo (ti. mouse acceleration), kjer se včasih senzor porazgubi in ne sledi premiku, kot bi moral (gre iz kontrole), kjer spet v poštev pride optični senzor.

Je pa zagotovo 16000 DPI preveč občutljivo za ogromno večino navadnih uporabnikov in čudi me odločitev, da gre ta številka vedno pogosteje v višave, saj je povsem nekoristna. Sam sem jo najraje uporabljal 18002200 DPI, kar je približno 15% maksimalne vrednosti. Seveda je na voljo tudi Tournament Edition z optičnim senzorjem, a ta ni na voljo v brezžični obliki in vsem ne pride v poštev.

Omeniti velja, da je velika večina miške izdelana iz kakovostne plastike, porazdeljene na posameznih območjih in če vas zanima funkcionalnost agresivno oblikovanega sprednjega dela, ki na prvi pogled deluje kot hladilnik, vas bo odgovor nekoliko razočaral. Služi zgolj kot vizualni produkt. Kar je pri brezžičnih miškah izjemno pomembno, je anatomija. Sicer baterija ni vzdržljiva pri moji stari Logitech miški (z AA baterijo), bo pa brez polnjenja prenesla okoli 24 ur, če osvetlitev izklopimo pa še nekaj ur več. Čeprav sem imel občutek, da jo moram polniti pogosto, mi je rdeča utripajoča lučka, ki je znanilec prazne baterije, začela mežikati ob najbolj neprimernih trenutkih, klasika.

Razer je v izdelka vključili novo tehnologijo, imenovano Adaptive Frequency Tehnology (AFT), ki upravlja brezžično komunikacijo in zagotavlja tekoče delovanje brez motenj drugih brezžičnih naprav. Tehnologija se je na testu izkazala, saj nisem imel nobenih težav, tako v kabelskem kot tudi brezžičnem načinu je delovala popolnoma brez vidnih zakasnitev.

Preklapljanje med različnimi profili je hitro, saj imamo za koleščkom dva DPI gumba, namenjena spuščanju ali dvigovanju. Ker prednastavljeni profili niso najboljši, jih boste lahko po mili volji nastavili v Razer Synapse, kjer lahko naenkrat preklapljate med petimi.

Kljub nekaterim manjkom nikakor ne gre za slabo miško, temveč dobro, ki jo od odličja in polnega priporočila ločijo nekatere dizajnerske odločitve in laserski senzor, ki ni popolnoma natančen, sploh pri počasnejših premikih, prav tako pa vključuje pospeševanje. Ceno napram “bratski” konkurenci le stežka opraviči. V poštev zna priti predvsem tistim, ki miške ne uporabljate na podlagi, saj laserski senzor v miški ni pretirano izbirčen.

Programska oprema

Synapse, stari znanec, ponovno se srečama. Tudi tokrat me ni pustil ravnodušnega, saj je nastavitev preprosto ogromno. Tako boste lahko le z klikom nastavili profil za levičarje, nastavili ločene tipke, makrote, sledili premikom, ločeno skonfigurirali x in y os in še več.

Ker miška vsebuje RGB osvetlitev, bo po zonah mogoče nastaviti tudi slednjo. Programska oprema je pregledna in dobro zasnovana. Vseeno moja največja kritika ostaja, da je za njeno uporabo potrebna registracija in prijava, ker se mi resnično zdi popolnoma odveč. Vsekakor je Chroma Configurator najboljši program za nastavljanje osvetljave na trgu in bo tako ugodil zahtevam še tako zahtevnih uporabnikov. Od nastavljanja ločenih con, kombinacij, različnih učinkov in barv, Chroma osvetljava nudi vse to in še več.


Zaključek

World of Warcraft: Guild Method prvi ubili Kil’Jaedena

0

Eden najbolj znanih guildov, imenovan Method, je bil prvi na svetu, ki so uspešno premagali trenutno zadnjega šefa v igri World of Warcraft, imenovanega Kil’Jaeden. Žal Blizzard že nekaj časa uradno več ne naznani, kdo je bil prvi na svetu, zato so Method sami naredili posnetek, v kateremu lahko vidimo, kako je padel mogočni šef. Seveda je treba povedati, tudi kolikokrat so padli eni najboljših igralcev na svetu, natančna številka je 654 poskusov na težavnosti Mythic. Vsekakor je treba čestitati neverjetno dosežku tega guilda in Blizzardu, ki se po toliko letih še vedno drži kot najboljši themepark MMORPG.

PlayerUnknown’s Battlegrounds bo dobil serverje s prvoosebnim pogledom

0

Tako je, če je do sedaj tretjeosebni način zaradi večjega vidnega polja omogočal prednost pred prvoosebnim pogledom, temu sedaj več ne bo tako. Razvijalci bodo dodali nove serverje, ki bodo te prednosti izničili. Nov način bo vključen v redno mesečno posodobitev, ki bo na voljo 3. 8. 2017.

Po besedah razvijalcev bodo zaradi tega boji bolj intenzivni in napeti, ker bo vidni kot manjši in ne bo mogoče izkoriščati 360 stopinjskega kota za varno kukanje izza vogalov in boljši pregled nad dogajanjem. V igro bo dodana možnost nastavitve FOV, ki jo do sedaj ni bilo. FOV je kratica za ‘field of view’, oz. vidno polje, in je indikator tega, koliko v prvoosebnih streljačinah vidimo.

Novost bo navdušila predvsem zaprisežene igralce, ki si želijo bolj pristno in taktično izkušnjo, vsi preostali pa boste po starem konceptu lahko igrali na običajnih serverjih še naprej.

Chaser zapustil ekipo Dignitas

0

Ekipa Dignitas je oznanila, da je Chaser zapustil njihovo ekipo, zamenjal pa ga je Shrimp.

Chaser se je pridružil ekipi Dignitas v začetku leta 2017, po odhodu iz ekipe Longzhu Gaming. Chaser naj bi bil, poleg vrhunskega Ssumdaya, zvezda ekipe in eden od razlogov za uspešno sezono.

Medtem ko je Ssumday odlično igral v Ameriki, pa je Chaser kazal slabše predstave, saj mu ni uspelo vzpostaviti sinergije z ostalimi igralci. Na odru ni kazal dobre mehanične sposobnosti. Za svoje čudne »zasede« je prejel veliko kritike.

Ekipa je po odličnem začetku sezone izgubila tri zaporedne serije iger, zato so morali nekaj spremeniti. V igro so poslali Shrimpa, izkazalo se je, da je to bila prava odločitev.

Chaserjeve zadnje besede so bile: »Bila je dobra izkušnja, da živim v Severni Ameriki kot profesionalni igralec, sedaj iščem novo priložnost, da poskusim znova.”

 

League of Legends pro meta je bolj uravnotežen kot kdajkoli prej

0

Ali trenutno gledamo najbolj uravnovešen kompetitiven LOL? Če pogledamo champion pool za top lane, vidimo, da je veliko bolj raznolik kot v preteklosti. Vidimo lahko tanky picke, tako kot tudi split pusherje. Mid lane je bolj kot kdajkoli prej postala še bolj »carry.« ADC pozicija se je izboljšala, kar pomeni, da bomo videli več različnih stilov igranja in item buildov. Support in jugnle poziciji sta sicer bolj omejeni in fokusirani na mobility in play making potencial, zato se tudi veliko ekip odloči sestaviti pozicijo okoli supporta.

Skoraj v vsaki regiji se pojavljata Braum in Thresh. Z veliko opcijami dajeta ekipi veliko možnosti za dober »engage.« Tukaj sta še zelo popularna supporta, Tham Kench in Rakan.

Na adc pozicijo so vplivali nerfi Karme in Lulu. V prejšnjem patchu sta dominirala Caitlyn in Varus. Poleg Kenena, ki ga je pripeljal na bot lane Rekkles, sta na površje spet prišli Tristana in Kalista in tudi Kog´Maw, našteti se dobro scalajo v late game, kjer jih je zelo težko ubiti.

Ponovno se pojavljajo »lane swapi«, dokaj hitro v igri, ker so boljše ekipe videle, da se okoli top lana da igrati bolje. Ampak še vseeno je mid lane velika prioriteta, z zelo hitrimi support ganki hočejo ekipe pridobiti kontrolo nad mid lanom.

V jungli smo opazili kroženja Lee Sina in Elise, ampak smo v zadnjem patchu videli kar nekaj drugih championov: Gragas, Kha´Zix, Rek´Sai … To so junglerji, ki predvsem vplivajo na early game in je igra z njihovo pomočjo krajša.

Dolžine iger so se povprečno skrajšale iz 37 min na 35 min, kar pomeni, da tista ekipa, ki zmaga early game, svoje vodstvo le še povečuje in hitreje zaključi igro. V spring splitu so se odstotki zmage med blue and red sidom včasih znašli kar na 60 % za modro ekipo, kar je bilo ogromno. Od takrat pa do danes se je ta odstotek zmanjšal, ampak vseeno še ima blue side prednost.

V težkem pričakovanju na Worldse lahko upamo, da se bo meta še bolj uravnovesila. Riot je že oznanil veliko sprememb v patchu 7.15 in, če bo to v trenutnem trendu, lahko pričakujemo pozitivne spremembe in večji champion pool na vseh pozicijah.

Ali to pomeni konec ekipe Origen?

0

Po tem, ko je ekipa Origen izpadla iz EU LCS-a brez zmagane serije, je vse šlo le še bolj navzdol.

Ekipa trenutno igra v EU CS-u, kjer so s slabimi predstavami razočarali oboževalce in tako izpadli tudi iz tega tekmovanja. Žal, veliko ni bilo pričakovati že ob oznanitvi 5 novih igralcev in po najslabši sezoni v Spring Splitu. Ekipa je zmagala le 1 serijo v CS Summer Splitu in se tako pridružila ekipi PSG, ki je imela enako porazno sezono napram lani. Ostale 4 ekipe, Giants, Schalke 04, Team RB, Wind and Rain, se bodo borile za napredovanje v EU LCS-u.

Torej, kakšno prihodnost ima ekipa Origen?

Skupaj z ekipo PSG se bo borila za obstanek v EU CS-u in se v prihodnosti poskusila ponovno kvalificirati v EU LCS. Ekipa definitivno potrebuje spremembo. Ali je to xPeke, mogoče kakšen mlad talent? Upamo lahko, da se stvari v ekipi izboljšajo in jih ponovno vidimo v EU LCS-u.

Varnost gesel in sestavljanje dobrega gesla

1

Ali vas zanima izdelava gesel, želite obvarovati vaš račun pred vdorom, imate stran in želite dobro shraniti geslo? V tem članku vam bom pojasnil, kako.

Kaj je geslo?

Geslo (ang. Password) je set znakov, ki si ga zapomnimo in je namenjen dokazovanju identitete. Uporaba gesel je že stara zadeva, saj so bila uporabljena že pred časom Rimljanov. To so bile besede ali znaki, s katerimi si dokazal stražarju, da imaš dostop do nekega prostora. V modernem času se pa uporablja kot nivo zaščite osebnih informacij. Geslo je t. i. varnostni faktor, ki si ga zapomnimo. Uporabljajo se za prijavo v različne račune, računalnike, mobilne telefone in podobne stvari.
Numerično geslo se imenuje PIN (ang. Personal indentification number), v angleščini se za numerična gesla najde tudi besede Passkey in Passcode, del njih je PIN. Razlika med Passkey in PIN je dolžina, saj je PIN normalno dolžine med 4 in 8 znakov, Passkey pa več kot 1 do neskončno.

Slaba gesla

Nekajkrat sem že slišal, da ni slabih gesel, kar je definitivno narobe in ob enem izjemno nevarno. Veliko ljudi je mnenja, da je Leet speak dobra zaščita, kar ni, saj je preveč poznano in programi, ki delajo Dictionary Attack lahko z lahkoto zamenjajo črke v številke. Prav tako so slaba gesla Password, 123456789 Password1 in podobna. O drugih slabih geslih bom tudi govoril pri različnih načinih ugotavljanja gesel.

Kako sestaviti močno geslo?

No, sedaj pa nekaj o močnih geslih in kako močnega sestaviti. Najbolje ga je sestaviti tako, da vzameš neko večje število znakov, kot je 16 ali 24 za zares pomembne stvari. Čez nekaj časa pa bo to število še naraslo. Kot drugo je pametno, da ga ne sestavljajo besede ampak naključni znaki. Med te znake je pametno šteti številke, velike črke, male črke in posebne znake (primeri posebnih znakov: .,-$%#(%=)/). Ker pa si jih je težko zapomniti, se uporablja Password Manager. To je program, ki na strežnik oziroma v datoteko shrani gesla v visoko šifrirani obliki. Kot take programe jaz predlagam Lastpass, če jih želite imeti shranjena na strežniku, uporabljate in posodabljate pa jih lahko na več napravah, ko ste povezani s spletom. Za opcijo, ki shrani v datoteki, je pa Keepass. Sam uporabljam Lastpass in imam aplikacijo naloženo na mobilnem telefonu ter dodatek za brskanik na računalniku. Ob enem je pa dobro, da se za vsak račun uporabi drugačno geslo.

Stvari, katere uporabiti poleg gesla?

Poleg gesla je dobro uporabljati tudi dodatne metode overitev, kot je MFA (multi factor autherication) ali večkrat poznano kot 2-factor-authentification. Večino strani ponuja uporabo z aplikacijo Google Authenticator, ki na vsake 15 sekund generira novo kodo.

Shranjevanje gesel, če upravljaš lastno spletno stran?

Sedaj pa malo nasvetov še za lastnike spletnih strani, a so zelo uporabni za vse. V bazi podatkov je najbolje shranjevati gesla, ki so obdelana z Hash Funkcijo. Dobro pa je vedeti, katero funkcijo uporabiti. Najbolje je uporabiti močnejšo funkcijo, kot je SHA512, in t. i. Sol. Slednje je podatek, ki je unikaten za vsakega uporabnika. Pred obdelavo s Hash funkcijo se le-ta doda geslu, da se zaščiti pred vdiranjem z ugotavljanjem gesla. Zelo dobro ali sedaj kar obvezno je, da ima stran ali aplikacija podporo za overitev z 2 faktorji ali več.

Ugotavljanje gesel
Brute force

Napad s silo je zelo enostaven, hkrati pa potraten način napada, ki omogoča ugotavljanje krajših gesel. Problem je, če ga stran shrani v bazo s šibkim Hashom, saj jih lahko v istem času preizkusi več in ob tem povečamo možnost, da ugotovimo daljšega. Vdor preko gesla se v večini zgodi, ker je nekdo na neki drugi strani ukradel bazo gesel in iz nje pridobil vašega s pomočjo napada s silo in ga poizkusil z istim uporabniškim imenom na različnih drugih straneh. V spodnjem videoposnetku si lahko pogledate demonstracijo napada s silo, katero sem pripravil sam. Ob enem lahko tukaj opišem tudi napad s slovarjem.
Dictionary attack ali napad s slovarjem je zelo podoben, kot napad s silo, saj je edina resna razlika v tem, da namesto različnih črk uporablja različne besede.

Social Engineering

Social Engineering ali socialno inženirstvo je skupno ime za različne načine napada na osebo ali njegove podatke, katerih glavna cilja sta pridobiti osebne podatke in geslo. Če nekdo pozna človeka, lahko s tem znanjem ugotovi človeka. Kaj s tem mislim? To bo v primerih lepo predstavljeno. Ampak čisto na kratko, primer: ime lastnika računa je Janez in njegova partnerica je Marija in nekateri sestavijo geslo kot je JanezMarija, JanezMarija1 in podobne kombinacije. To je ena izmed prvih stvari, ki jih preizkusiš s socialnim inženirstvom. Četudi ne poznaš človeka, lahko veliko izveš iz socialnisocialnij, ki so varnostna grožnja po svoje. Zakaj? Ljudje objavljajo preveč osebne informacije o sebi, kot so, kdaj gredo na morje/počitnice, kdaj gredo na potovanja, kdaj gredo na WC in podobno. Zato je moj standardstandardn: pazite kaj pišete, še posebej osebne stvari ali kakšne stvari kot so odsotnosti od doma. To je tako, kot da bi na vrata napisal: “Roparji, pridite noter, mi smo na morju.” Ampak zakaj napišemo na internet, na vrata pa ne? Ker smo mnenja, da smo na internetu dosti bolj nevidni oziroma kar je na internetu, ni tako osebno. Čeprav je lahko še bolj. Ker pa ni tema tega članka Varnost na splošno (o tem kdaj drugič), pojdimo nazaj k socialnemu Inženirstvu. Z objavo podatkov, kdaj gremo npr. na morje, lahko vdrejo v hišo in vdrejo v računalnik (večino glavnih operacijskih sistemov je glede zaščite računov na slabem glasu, saj je zaščita prava šala, ampak tudi o tem kdaj drugič). Nato se prijavijo s pomočjo verižice ključev znotraj brskalnikov, ki niso varne, zato se jih ne dotikajte niti s palico na 100 kilometrov, podobno velja za možnost ob prijavi ostani prijavljen. Drug problem socialnih omrežji je, da če pišeš ali imaš označeno, da si ljubitelj neke serije, glasbene skupine, filma … in imaš na to temo nastavljeno geslo, lahko to izkoristijo, saj je takšno geslo enostavno ugotoviti. Zato bom še enkrat povedal, da imejte gesla takšna, ki ne prikažejo besede v vam znanih besedah. Tako se skoraj popolnoma zaščitite socialnim inženiringom. Ta skoraj je tista druga plat socialnega inženirstva, pobiranje podatkov s pomočjo phishinga in podobnih načinov.
Phishing je nastavljena pasr, kjer se predstavljajo, da so neka ustanova (ponavadi ima že dober ugled, kot so na primer banke). Praktično naredijo stran, ki je popolna kopija strani prave ustanove (npr. NLB Klik). Tako pridobijo tvoje osebne podatke. Lahko pa je karkoli, ne samo banka, na primer račun za Mimovrste –
tako dobijo tvoj naslov, bančno kartico, možno geslo, telefonsko številko, email in še kaj s tem pa lahko če nimate nekih pravil glede gesel, vdrejo v kateri koli račun, s katerim upravljate.

Kaj pa zaščita za podjetja ali poslovneže?

Podjetjam in poslovnežem, ki upravljajo večino stvari preko interneta, predlagam uporabi MFA, s tem mislim vsaj 4–5 ali več faktorjev in gesla po 24 znakov in več. Za zelo pomembne račune pa bi bilo dobro tudi 40 znakov in več. Zakaj? Ker če bi podjetje hotelo vdreti v njegove pomembne račune, bi bilo dosti bolj verjetno, da bi lahko najeli čas na super računalniku ali pa plačali zelo dobrim hekerjem, ki imajo zelo drago opremo in dostop (verjetno nepooblaščen dostop) do super računalnika ali ga pa sestavijo kar sami. Če si pa zelo pomembno podjetje, bi se pa zate ali tvoje podjetje zanimala cela država ali državna agencija. Taki imajo pa zelo močne računalnike povsod. Za podjetnike pa tako čim več faktorjev, dokler se vam zdi normalno glede cene, pri geslih pa čim več, tudi jaz imam 24, pa nisem nič poslovnež ali kaj podobnega. Zato vsaj 24, za pomembne pa 32 ali več.

Primeri:

No, sedaj pa primeri. Za predstavitev primerov si bom izmislil nekega generičnega Slovenca in Slovenko, zato se opravičujem vsem kateri vidijo podobnosti. Kakršna koli podobnost živih ali mrtvih oseb ni namerna. Prva oseba: Ime: Janez Novak, datum rojstva: 10. 02. 1998, živi v Novem mestu, igra pod uporabiškim imenom: A907 ali AlphanineOseven, najljubša igra: Call of duty MW. Druga oseba: dekle od osebe 1, ime: Marija Novak, datum rojstva: 5. 02. 1998, živi v Novem mestu in ne igra iger. Sedaj pa slaba gesla, ki se zelo hitro pojavijo. Password1, 123456789, Pa55w0rd1 (in podobne verzije). Sedaj pa bolj skrivna, ampak ob enem zelo slaba gesla, kot so A907021998, AlphaNine0Seven (in variacije), JanezMarija1998 in podobno. JPrice1998 je tudi geslo, ki ga lahko ugotovimo z uporabo socialnega inženiringa, saj je Call of Duty njegova najljubša igra. Dobro geslo, katerega si želimo zapomniti (na primer za Lastpass) Konj/Kam-enj\19#98&907a709)(=0. To ima 31 znakov, katero bi si bilo kar lahko zapomniti in težko vdreti s čimerkoli, saj je predolgo za normalne napade s silo. Napad s slovarjem ne pride v poštev, saj imaš samo konj kot besedo, socialni inženiring pa tudi ne pride v upoštev, ker kako boš ugotovil Konj in vse znake, kamen pa tudi pozicijo stvari.

Blitzkreig 3 bo čez vikend na Steam mogoče brezplačno preizkusiti

1

Tako je, igro bo v okviru akcije razvijalcev Nival, mogoče preizkusiti med vikendom, natančneje bo akcija trajala med 20.7 in 24.7. Gre za nadaljevanje kultne serije, ki je požela veliko odobravanja med ljubitelji strategij in strateških bojev.

Blitzkrieg 3 je strategija na temo druge svetovne vojne, ki je po več kot desetih letih, kar jih je minilo od drugega dela več kot dobrodošla. Kot za prejšnje dele so bili za razvoj odgovorni Ruski razvijalci Nival, uveljavljen studio v svetu strategij. Igra temelji na kampanji in na bitkah, igrate pa lahko kot ena izmed treh največjih velesil sveta. Umm, treh? Recimo raje dveh največjih velesil in Američani. Drugi dve državi sta še mogočna Sovjetska Zveza in nacistična Nemčija.

Igro smo si v času, ko je še ždela v zgodnjem dostopu, ogledali tudi mi. Sicer je izšla 2.6.2017 .

23 domišljijsko drugačnih računalnikov

0

Za večino ljudi je računalnik samo orodje; običajno velika črna škatla pod pisalno mizo, ki služi le pritisku gumba za vžig. Nekateri jih še vedno uporabljajo kot podstavke za monitorje. Spet drugi pa imajo z njimi prav posebne vezi in povezave in lahko ustvarijo pravo mojstrovino ali čisto svoj košček umetnosti.

V nadaljevanju si bomo ogledali nekaj najbolj zanimivih računalniških ohišij oziroma računalnikov samih, ki so na videz čisto nekaj drugega, vendar je bilo za to potrebno več, kot le dodati RGB lučke.

Minigun PC

Ekipa očeta in sina je s pomočjo po meri izdelanega ohišja, predelave strojnih komponent in izdelavo vodnega hlajenja izdelala M134 minigun in morem reči, da mu je precej podoben.

Mogočni Mjölnir

Vsi pristaši Marvela in filmov o Thoru si boste prav gotovo zaželeli takšen računalnik. Vzemite pa na znanje, da lahko le sam Thor prižge takšen stroj.

Tank

Ta tank je doživel svoje rojstvo pri podjetju Thermaltake. Prav gotovo je lepa popestritev pisalne mize.

Mastermind

Ko pogledam to zadevo, me ošine trenutek nelagodja in v primerjavi s prejšnjimi računalniki, si tega ne bi želel imeti v svoji sobi. Soul-i-Dollov Mastermind črpa inspiracijo iz priljubljene igre Doom in pošasti “spiderdemons”. Robotski možgani na sliki so v bistvu hladilna rebra.

Nick Valentine

Vsi, ki ste igrali igro FallOut 4, veste, iz kje je Ethan Prus črpal svoje zamisli za ta računalnik. Sama figura je v realni velikosti, torej velika kot človek, in je izdelovalcu vzela 2 meseca časa za izdelavo, saj je čisto vsaka stvar ročno izdelana.

Eyebot

Ethan Prus je pred Nick Valentine računalnikom izdelal tudi Fallout Eyebot računalnik, ki tudi zgleda naravnost fantastično. Mogoče bom pa še enkrat preigral Nev Vegas.

Gigantea

No, mogoče je to še eden izmed računalnikov v tej temi, ki se ne bi najbolj prilegali mojemu delovnemu okolju. Vsekakor pa je to izjemen dosežek Davida Catheya. Razrezati je moral ne enega ali dveh, ampak kar 3 različna ohišja.

Toaster PC

Recimo, da mama ne bi imela nič proti, če bi imel takšen računalnik v jedilnici. Adam Bertram je enostavno zgradil računalnik v ohišju toasterja.

Compubeaver

V veliki večini bi si tak računalnik najbrž želeli pripadniki zelene bratovščine.

Winston

Zasluge za to mojstrovino pripadajo Microsoftu, ki je inspiracijo črpal iz priljubljene igre Overwatch.

Alien power loader

Ripleyov Alien power loader izvira iz filma Alien in je naravnost čudovit. V svojem naročju nosi tudi miško in tipkovnico.

Mouseketeer

Machel Barreto nam je na Computexu 2015 pri Gigabytu pokazal svojo umetnino. V prsnem košu tega robota lahko opazite zračni hladilnik.

Project Vulture

Po veliko robotih je tukaj še eden, seveda drugačen od drugih. Project Vulture je imel inspiracijo iz “Battletech mechs of yesteryear“.

Ivory warrior

Tokrat je naše futuristične robote nadomestil slon iz zgodovinske Azijske vojne.

Wells Fargo Stagecoach

Ta čudovit izdelek prikazuje Wells Fargo Stagecoach iz leta 1880. No, računalniške komponente so iz našega časa.

Skull Rider

Enrico Luperini je s to umetnino zmagal na Cooler Master World Series tekmovanju in mislim, da nam želi predstaviti Ghost Riderja.

Yazi Star Destroyer

Na svoj račun smo prišli tudi oboževalci Star Wars franšize, saj nam je Sander van der Velde, znan kot “Asphiax“, pred naše oči postavil Star Destroyer. Nikar ne podcenjujte moči temne strani sile.

TIE bomber

Ne, za Star Wars oboževalce ni še konec. Corey Gregory je kriv za nastanek tega plovila, ki lovi republiške upornike po vesolju.

R2D2

Čudoviti mali robotek iz Vojne Zvezd (Star Wars), imenovan R2D2. Lahko bi rekel, da mi je ta najljubši v današnji zbirki.

Humvee

Vsi, ki so vam všeč avtomobili, se prav verjetno ne bi branili imeti nekaj takšnega na svoji pisalni mizi. Računalnik je bil sestavljen z namenom praznovanja 500.000.000 prodane Asusove matične plošče.

Off-road-ready

Dokler smo še pri terencih, si lahko ogledamo ta Off-road-ready tovornjak, ki je dovolj velik za polno dolžino GeForce grafične kartice in matične plošče.

Back to the Future

Marc Molella iz Precision Computing je šel nazaj v prihodnost s tem DeLorean računalnikom. Brez skrbi, poganja tako starejše kot nove igre.

Glub Glub

Tej umetnosti primanjkuje samo nekaj vodnega hlajenja ali mineralnega olja za potopitev in morski pes bi bil v svojem naravnem okolju.

Zaščiteno:

0

Ta vsebina je zaščitena z geslom. Za ogled spodaj vpišite svoje geslo:

Poskrbite za udobno sedenje!

Ljudje vse več časa presedimo. Slučajno veste, koliko časa na stolu povprečno preživi pisarniški delavec? Kar 85.000 ur, kar je nekaj več kot 9 let. Vsak dan večina od nas sedi – doma ali v službi. Ker toliko časa preživimo v tem položaju, je potrebno poskrbeti, da bi bila ta drža za naše telo kar najmanj škodljiva, sedenje pa »zdravo« in udobno. Da bi se obvarovali pred poškodbami hrbtenice, je potrebno najti primeren stol, ki bo omogočal vse to. Investicija v kakovostni stol se še kako obrestuje, in čeprav tudi najboljši ne izničijo bolečin v hrbtu, pa jih vsaj omilijo. Še vedno mislite, da vaša zadnjica ne potrebuje kvalitete?

Ker se tudi svet računalniških iger in e-športa čedalje bolj razvijata, ni nič presenetljivega, da tudi igričarji presedijo deset ali več ur na teden. Vendar lahko zaradi nepravilnega sedenja in nekakovostnih stolov, ki hrbtenici ne nudijo opore, tudi pri njih pride do kroničnih težav. Morda ne danes ali jutri, se bodo pa pojavile dosti prej, kot bi se drugače. Najpogostejše težave, s katerimi se srečujejo, so glavoboli, bolečine v vratu, ramenih, križu in kolenih.

V dobi intenzivnega razvoja igričarske industrije in sodobnega spletnega izobraževanja tudi vsi ostali vse več časa preživimo v primežih stolov. Uporaba nekakovostnih, cenenih bo na daljši rok gotovo vplivala na kvaliteto vašega življenja. Le kdo si želi sedeti z bolečinami?

Vendar tudi nakup stola več ni preprosto opravilo. Kot vsakdo, si najbrž tudi sami želite dobiti čim bolj kvaliteten stol za tem manj denarja. Na izbiro je čedalje več znamk in tudi gaming stoli upravičeno pridobivajo na priljubljenosti. Čeprav so primarno narejeni za igralce iger, jih brez težav lahko uporabljamo tudi vsi ostali. Namenjeni so večurnemu sedenju in upoštevajo ergonomijo. Kot zanimivost obstaja tudi slovenska znamka igričarskih stolov – UVI Chair.

Da bi izbrali pravilen stol, si moramo na začetku postaviti nekaj vprašanj. Za pravo udobje so pomembne naše navade sedenja, trdota stola, ergonomska oblika in dodatki, ki jih nekateri stoli ponujajo. A poglejmo si najprej, kako je sploh potrebno sedeti, da nam bo naša hrbtenica hvaležna.

Pravilno sedenje:

  • Potisnite boke nazaj, kolikor se da. Če sedite na ravnem stolu s trdo podporo, zadnjico premaknite do zadnjega roba, ne bodite nagnjeni naprej. Hrbet in ramena naj bodo čim bolj ravna. Če sedite na stolu z mehko podporo ali kavču, imejte noge v celoti na tleh, hrbtenica naj bo ravna. Ramena držite, kolikor se da nazaj.
  • Ramena nazaj in raven hrbet. Kadarkoli sedite, imejte v mislih, da morate držati ramena, kolikor se da nazaj, hrbet pa naj bo raven, ne sključen. S časom lahko to povzroči kronične bolečine in glavobole.
  • Prilagodite višino stola glede na vašo višino. Sedež mora biti dovolj visok, da lahko imate noge v celoti na tleh in da so kolena v isti višini ali malo nižje kot boki. Če sedite prenizko, je hrbet bolj obremenjen, medtem pa se, če sedite previsoko, ramena hitreje utrudijo.
  • Če je mogoče, nastavite nagib naslonjala 100°–110°. Idealno naslonjalo ne bi smelo biti nameščeno povsem naravnost, ampak rahlo nad kotom 90°.
  • Poskrbite, da je celoten hrbet podprt. Dobri pasivni pisarniški stoli nudijo podporo za ledveni del in hrbtenico, tako da vas prisilijo, da sedite naravnost. Če vaš stol tega nima, si lahko blazino izdelate sami.
  • Prilagodite naslonjala za roke. Idealno so naslonjala za roke nameščena tako, da so ramena sproščena, zapestja pa na ravni tipkovnice. Seveda lahko naslonjala za roko mirno odstranite, če vam ne ugajajo, saj niso nujna za podporo so za zelo priporočljiva.

Na kaj gledati ob nakupu stola?

Velikost je pomembna. Če bomo kupili premajhen ali prevelik stol, ne bomo mogli izkoristiti prednosti, ki jih ponuja. Prav tako je potrebno vedeti, koliko prostora v sobi imamo in kako je miza z računalnikom zasnovana. Temu prilagodimo iskanje.

Premisliti moramo, ali želimo kupiti stol z ročicami ali brez. Nekateri stoli omogočajo nastavitev naslonjal za roke po višini in levo ter desno. UVI stoli ponujajo vse to, če pa so vam ročice v napoto, jih lahko brez težav tudi odstranite. Priročne znajo biti za starejše ljudi in tiste, ki imajo težave s hrbtom, saj se lahko nanje naslonijo pri vstajanju in vsedanju.

Seveda je tudi izgled pomemben, ampak na dolgi rok je pomembnejša ergonomija. Ker so človeška telesa različna, ni nujno, da vam bo stol, ki ga priporočajo ostali, ugajal. Zato je pred nakupom vsekakor potreben tudi test. Če imate dostop do kiropraktika, ga lahko prosite, da vam slika obliko vaše hrbtenice. S to informacijo lahko lažje najdete stol, ki vas bo prisilil v pravilno držo.

Oglejmo si šest faktorjev, na katere morate biti pozorni ob nakupu stola:

  • Skoraj vsak stol na trgu je vsaj delno nastavljiv. Pri stolu si morate želeti več možnosti kot le prilagoditev višine in naslonjal za roke. Idealno naj bi bil stol nastavljiv v petih predelih, nekateri pa to številko ponesejo vse do štirinajst.
  • Nastavljiva podpora za ledveni del. Bolečina v ledvenim delu vsekakor ni zabavna. Že vsak stol, vreden naziva, bo oglaševal podporo za ta del telesa. Kvaliteten stol bo šel še dlje in omogočal prilagajanje te podpore.
  • Premični ali stacionarni stol. Če sedite za malo večjo mizo in se pogosto premikate, seveda potrebujete stol s koleščki. A tudi za manjšo mizo lahko to pride še kako prav. Vsekakor se tu splača investirati v malo bolj trpežen spodnji del, ki se zlahka pelje čez preprogo ali parket. Dobri stoli nudijo tudi možnost zamenjave uničenih koles in namestitev gume, ki je namenjena tršim površinam. Hiter pogled na splet vam bo povedal, da obstaja tudi več vrst koleščkov in kakšne se vam splača vzeti, glede na površino vašega doma.
  • Vrtljiv glavni del. Tudi ta točka je podobna kot prejšnja, saj je vrtljivost glavnega dela kritična. Če se vaš stol ne obrača, se boste morali sami, kar lahko povzroči utrujenost in stres.

Material. Večina pisarniških stolov je izdelana iz sintetičnih materialov. Splošni uporabnik bo s tem zadovoljen, a poglejmo si, kako je s tem. Izbira pravega materiala je kot izbira obleke. Material, ki diha, bo dosti bolj udoben. Vsekakor želite tudi oblazinjenje, saj ne želite čutiti okvirja. Izbira materiala je prav tako pomembna kot ostali faktorji, na stolu se nikoli ne želite znojiti, zato so dražji stoli pogosto zasnovani tako, da vas hladijo, in medtem ko pravo usnjeno oblazinjenje vsekakor izgleda odlično, ni idealno za daljše sedenje. Večina naprednih stolov na trgu dandanes uporablja posebne materiale (PU umetno usnje), ki omogoča dihanje materiala.

 

Crusaders of Light je izšel za android naprave

0

Danes je velik dan za razvijalce NetEase Games, saj je njihova igra Crusaders of Light izšla za android naprave. Gre za fantazijski MMORPG na mobilnih napravah, ki je zelo podoben igri World of Warcraft in je prva mobilna igra, ki vsebuje t. i. “40-man raide”. Lastniki iOS naprav ste lahko že testirali pravi MMORPG na mobilnih napravah in sedaj je čas še za android in gameroom. Crusaders of Light trenutno vsebuje 3 klase, Warrior, Ranger in Mystic. Poleg tega ima ogromen odprt svet, ogromno nalog, s katerimi vam ne bo nikoli dolgčas in omeniti je treba tudi sam boj, ki je precej dobro narejen.

Crusaders-of-light

Razvijalci so naredili prav posebno tekmovanje, v kateremu je treba zbrati 40 ljudi, ki bodo skupaj premagali utrdbo Desolation, ki velja za prvi raid. S tem si bodo tisti, ki bodo prvi, prislužili kar 400.000 ameriških dolarjev.

Za android naprave lahko igro prenesete tukaj.

Za iOS naprave lahko igro prenesete tukaj.

Igra za Gameroom naj bi izšla nekoliko kasneje.

Runescape prihaja na mobilne naprave že letos

0

Naši najboljši žepni prijatelji postajajo vse bolj zmogljivi, zato posledično dobimo na spletnih trgovinah, kot sta App Store in Google Play, vedno več iger, ki izgledajo grafično zelo izpopolnjene. Jagex, razvijalci in založniki igre Runescape, bodo končno naredili odličen in optimiziran odjemalec za mobilne naprave. S tem bodo pridobili še dodatne igralce na svojo stran. Na trgovinah že najdemo kar nekaj zanimivih MMORPG, a tistih z dolgo zgodovino ni veliko in lepo je videti, da starejši razvijalci mislijo tudi na igralce na mobilnih napravah.

Runescape lahko pričakujemo nekje v začetku leta 2018, starošolsko različico pa proti koncu letošnjega leta.

Nekaj MMORPG iger za mobilne naprave:

  • Order & Chaos 2
  • Dragon Revolt
  • HIT
  • Arcane Legends
  • Heroes & Villagers
  • Celtic Heroes
  • MU Origin
  • RPG MO
  • Vendetta Online
  • Dofus Touch

 

Nov napovednik za Call of Duty: WWII

0

Ponovno smo pri COD, seriji, ki še vedno sodi med najpriljubljenejše streljačine, kljub vsakoletnim kritikam. Letos bo izšla 3. 11. 2017, ponovno pa se vrača h koreninam, ki so ji kultni status prinesle. Tokrat sicer ne gre za napovednik za igro samo, ampak za izjemno znan in priljubljen mod, ki je v franšizi prisoten že dlje časa.

Znašli se bomo v vasi, ki je okupirana s strani sil Osi in skriva neverjetno moč. Podali se bomo na potovanje po zasneženih bavarskih vaseh in poizkušali pridobiti neprecenljiva umetnostna dela, ki so jih nacisti ukradli.

Vendar se tukaj skriva nekaj več, varovana skrivnost, do nečesa nezaslišanega, grozljive moči, ki bo zavladala človeštvu.

Dark and Light prihaja na Steam

0

Snail Games so naznanili datum izida zgodnjega dostopa njigovega MMORPG-ja Dark and Light, ki ga lahko najdemo na platformi SteamGre za temačno, fantazijsko, preživetveno, večigralsko igro, kjer bomo imeli velikanski odprt svet in ga bomo lahko v celoti raziskovali. Steam zgodnji dostop se bo začel 20. julija za PC, žal pa se cene zgodnjega dostopa še ne ve. Poleg velikansega odprtega sveta bomo v igri lahko pobijali razne pošasti, se družili s prijatelji in skupaj dosegali nove dosežke.

Lastnosti:

Raziskujte velikanski živ svet: Raziščite vse možne kotičke, ki jih vidite z lastnimi očmi. To lahko storite sami ali pa s prijatelji. Raziskujte viseče otoke, vulkane, gore in gozdove.

Izberite stran: Borite se na strani teme ali svetlobe. Napolnite svet s temačnimi silami ali ga očistite z močjo svetlobe.

Poveljujte močnim pošastim: Ukrotite močne pošasti in zveri, ki jih lahko najdete v fantazijskem svetu. Poiščite redke zmaje in pokažite, kdo je glavni.

Zgradite hišo in podprite svojo frakcijo: Pridružite se eni od treh frakcij in zgradite si svojo hišo.

Pregled – The Great Whale Road

Razvojna ekipa: Sunburned Games (Španija)
Založnik: Sunburned Games
Spletna stran:
http://sunburnedgames.com
Steam: http://store.steampowered.com/app/464830/The_Great_Whale_Road
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=WoxCrR2xWFE
Platforme:
PC
Operacijski sistemi: Windows 7+
Datum izida: 31. 3. 2017
Cena: 19,99 €

Zvrst: RPG, Avantura, Indie


Prišel je čas Vikingov

The Great Whale Road je prvenec španskega razvojnega studia, ki dogajanje postavi v temne in skrivnostne čase Vikingov. Gre za dogodivščino s pridihom maščevanja, ki se odvija na daljnem severu Evrope. Ker živimo v temnih časih, je takšna tudi zgodba, ki temelji na enem izmed najhujših zločinov, ki jih človeštvo pozna – izdaji. Vendar sveta ne predstavi poenostavljeno, ni le črno-bel, kot nekateri polni upanja pričakujete. Ne, poln je sivih obrisov z redko videnimi čistimi prebliski črne in bele. Mnogokrat igralca kot vodjo klana postavi pred (na prvi pogled) lahkotno izbiro. Le-ta lahko ustvari novega popotnika, ki se odloči slepo slediti cilju, kot bi dejal Niccolo Machiavelli: “Cilj opraviči sredstva!” Ob sovražnih ljudstvih naloge otežujejo še lokalni potomci Freuda in primanjkljaj hrane, ki so jo uničile v snežnih zametih zasnovane jesenske poplave. Sedaj sobivalce vsakodnevno videvam ležeče naokoli, hladne, brez izraza na obrazu. Je to konec?

Tako je konec uvodnika, predzgodbe brez pomena, ko igranje še ni bilo udejanjeno. A kako se je vse začelo?

Nepredviden vodja

Po vasi sem slišal šušljanje o svoji vladavini, vendar se tega trohnobnega položaja niti malo ne veselim, vsaj ne več. Že na začetku me je postavila pred največjo dilemo in želela najti kanček ženske duše v meni. Haloooo, saj nisem iz Tajvana. Glede na klobaso očitno nimam kaj veliko izbire. Vendarle nisem babura, ki je preživela že več mož in si redno brije brke – potem prej softič s kraljevsko krvjo, ki se je pretakala po žilah predzdajcev. Žal se kljub bujni domišljiji še vedno ne morem preobraziti. Če bolje premislim, gre za eno izmed najtežjih izbir v igri. Huh, že dve uri buljim v svoj s prahom prekrit zaslon in oči mi že načenja spekter njegovih modrih odtenkov. Nah, softič naj bo.

Kot se za vaškega šefa spodobi, sem sedaj vrhovni Viking na selu, Jarl, ob katerem preprostim vaščanom zaledeni kri, vsaj tista, ki je lenuhom še preostala. Do tega trenutka se sploh nisem zavedal, da živim v tako napredni multikulturni vasici, kjer smo vsi prijatelji in si zaupamo. Samo naključje je botrovalo smrti ene izmed mladenk, ki smo jo našli prebodeno. Vendarle ga ni človeka, ki bi ji želel škodovati, vse kaže, da se je bila spotaknila in pristala na hlevskih vilah. Tako je bilo, čeprav je rana predolga in globoka, le par dni prej pa je pustila hlevskega fantiča, ki se je le uro pred najdenjem trupla smukal naokrog. Preveč razmišljanja, nimam časa zapravljati svoje dragocene trenutke, ki bi jih lahko porabil za pitje medice, primer zaključen.

Pričetek konca

Stvari se počasi spreminjajo. Sedaj izdelujemo vse, od dragocenih kamnov do plesnivega vaškega sira (kaj češ, Flamci ga obožujejo), ki ju nameravam izvažati na jug. Ne bom se branil polne mošnje, še huje, potreboval jo bom. V tako znanih besedah, ki nam kljub smrti Ned Stark-a še vedno odzvanjajo po ušesih – “Zima prihaja.”

Slednja predstavlja grozo za moje ljudstvo, saj njihovi vraževernosti ni videti konca. Lovce ob hladu zgodnjih juter le težko spodim iz barak, sedaj še težje, ko nam poletne zaloge salame in kruha počasi pohajajo in se v srca ljudstva seje melanholija. Ostal je samo z žlahtno plesnijo obdan sir, ki se ga služinčad izogiba, kar je le ena skrb več. Včeraj je na vas legel temen mrak, kot ga ne pomnim že več pomladi. Izkoristili so ga tatiči iz sosednje vasi in jo popihali s tropom ovac, pri tem pa uspeli ob življenje spraviti moja najboljša borca. Žal smo njuno žrtev opazili šele ob svitu naslednjega jutra. Časi so težki, vendar se nisem smel obotavljati, brž sem za njimi poslal trop svojih psov, ki jim bom kmalu sledil z nekaj vaškimi lovci …

Letošnjo zimo smo preživeli le stežka, v srce se mi je naselila skrb, ki je do sedaj nisem poznal niti zapazil. Zadnji čas, da se kmetje vrnejo na opuščena polja, ki so zadnjih nekaj mesecev samevala. Skrbi me, kako se bodo znašli v mesecih moje odsotnosti. Ponovno je namreč nastopilo poletje in čas, da bojevnike popeljem na še eno izmed mnogih odprav zadnjih let. Upam le, da se vrnemo pred zimo, saj bo drugače za vedno končano dvoje življenj.

Ropanje, ki postane duhomorno

Vendar vse ni vse tako preprosto, v bistvu je igra precej linearna in se odvija kot zgodba, kar sem želel tudi prikazati. Tako se lahko z nekaterimi izbranimi bojevniki vsako poletje odpraviš na različne, z zgodbo prepredene kampanje. Vse od glavne misije, kjer je osrednji motiv maščevanje, do stranskih misij, kjer lahko rešuješ muhe soborcev in pridobivaš njihovo lojalnost. Pred odhodom sam izbereš, koga želiš ob sebi, razen če te v tem omejuje naloga. Zraven vzameš nekaj domačih dobrot in izdelkov za prodajo ter se odpraviš na pot … ki te bo že po nekaj poizkusih pričela dolgočasiti. Vsaka namreč izgleda identično, z razliko pripovedi.

Med jadranjem se običajno vsak ali vsak drugi dan zgodijo razne prigode, v katerih moraš kot vodja ekspedicije reagirati. Pri tem pomagajo sotrpini, saj ti vsak izmed njih svetuje, kaj narediti, na koncu pa je na tebi, da izbereš, kateri ima prav ali če nihče od njih nima pojma. Mehanika, ki je zame izjemno dobrodošla, vendar ima veliko pomanjkljivost. Hitro se namreč začne ponavljati in vleči, saj se bodo optimalne izbire vtisnile v spomin kot neizbrisljiv pečat. Občasno igra preseneti in se dogodek odvije malce drugače kot prejšnjič, ampak to stvari ne spremeni.

In tukaj se nahaja glavni problem. Ima veliko stvari, ki jih igra potrebuje za uspeh. Na začetku pritegne, resnično pritegne, vse do naslednjih treh ur, ko za večino skriptiranih dogodkov že poznam vse možne izide. Ampak ti niso največji problem. To bodo tudi ponavljajoče se misije, saj bo vsaka, do par vmesnih segmentov, izgledala identično. V začetku poletja na ladjo vzameš nekaj vojakov in štiri junaške buče, ki bodo potovali proti severu ali jugu, odvisno od naloge. Med potovanji drugih prigod, razen razreševanja dogodkov in občasnih bojev, ni, saj gre za samodejno instanco. Vsake toliko dni boš naletel na samotno naselje, poljuden market ali utaborjeno ognjišče, kjer lahko prodaš doma proizvedene izdelke, dokupiš hrano in preveriš kovačnico za naprednimi orožji. Obisk teh zaselkov pa je pametno izkoristiti še za lovljenje hrane ali za počitek junakov, izmozganih od jadranja. Hrana bo pomemben dejavnik med potovanjem in potrebno bo presneto paziti, da je ne zmanjka. Na tem področju je igra dobro zasnovana, saj te pred začetkom vsake naloge postavi v nezavidljiv položaj. Ker je prostor na ladji omejen, bo potrebno paziti, da s seboj ne vzamemo preveč hrane, saj to pomeni, da bo primanjkovalo prostora za izdelke domačih mojstrov. Zaradi pomanjkanja prodajnih dobrin se zna mošnja precej stanjšati, kar bo vodilo do nezmožnosti nakupovanja izboljšane vojaške opreme.

Tukaj se The Great Whale Road razlikuje od ostalih podobnih avantur. Med vojaškimi pohodi boš le redko dobil kose orožja, zato jo bo v veliki meri potrebno kupovati pri vaških kovačih. Slednjega si ne boš mogel privoščiti z nedelujočim vaškim trgovskim modelom, saj so cene precej zasoljene. Denar se da zaslužiti izključno s prodajo blaga in hrane na sosednjih trgih, druge (dobičkonosne) možnosti ni.

Naj zatrobi rog

Med potovanji boš redno naletel na sovražnike, ki pa bodo dobro oboroženim borcem le stežka kos. Meni nikoli niso povzročali težav in so v glavnem predstavljali samo potrato časa, ker tudi nagrada pogosto ni vredna dodatnih besed.

Borci se delijo v štiri skupine: strelce, težko pehoto (heavy), podporo (support) in mečevalce (assault). Sam najraje uporabim mešanico težke pehote in mečevalcev, saj slednji hitro poskrbijo za nasprotnike. Boj je potezen, kar pomeni, da lastne borce premikaš po poljih, nato končaš rundo in na vrsti je nasprotnik. Akcijskih točk za premikanje ni, torej boš lahko napadel nasprotnika tudi po tem, ko je se je tvoj bojevnik premaknil za tri polja. Nekaj je še strategije, saj je na voljo več različnih udarcev, od katerih so nekateri namenjeni prebadanju, drugi uničevanju oklepa in tretji rezanju mesa, ki ga oklep ne prekriva. To traja, dokler eni strani ne zmanjka borcev ali pa je ubit nasprotni vodja, kadar se preostali nasprotniki enostavno predajo. Med spopadom lahko vsak junak uporablja posebne sposobnosti, ki pa jih je mogoče uporabiti le enkrat na spopad in stanejo akcijske točke. Čeprav boš začel s polnim metrom, bodo že po nekaj sposobnostih izginile in za povrnitev bo potrebno pokončati sovražnika, kjer bo vsak prinesel po tri točke.

Vizualna poslastica?

Tako kot vse ostalo, tudi boj kaj hitro postane ponavljajoč in ne predstavlja večjih težav, saj boš bitke ob spoznanju igre lahkotno zmagoval, vsaj v prvih petih urah. Sam sem v igro vložil še kakšno uro več in kljub pomanjkljivostim celostno v njej užival. Čeprav me je na začetku resnično pritegnila, je najina medsebojna povezanost s sekunde v sekundo bledela. Razvijalci nameravajo v bližnji prihodnosti dodati še dve civilizaciji, s katerima bo mogoče igrati, vendar tega spektra ne morem oceniti, saj posodobitve v času mojega pisanja še ni bilo. Na drugi strani so me izjemno razočarali dolgi nalagalni časi, ki so pogosti, saj jih boš srečeval vsako minuto.

Z vizualne plati gre za koliko toliko zgodovinsko natančno predstavitev vikinškega stila življenja, v kolikor je to v igri sploh mogoče. Veliko je ročno izrisanih pokrajin, ki se podajo k tematiki, čeprav sčasoma opaziš, da niso tako podrobne, kot si sprva mislil in da se ponavljajo. Razočaral me je sploh vizualni stil bojev, saj so animacije neobstoječe, bojevnike pa predstavljajo figure, ki jih premikamo po bojišču. Vsekakor so sistemske zahteve primerno nizke, čeprav za polno izkušnjo priporočam uporabo SSD diska, saj bo v nasprotnem primeru nalagalni čas predstavljal prevelik del igre.


Zaključek

Fortnite bomo lahko igrali 25. julija

0

Epic Games bodo začeli  zgodnji dostop za igro Fortnite 25. julija. Gre za igro, ki uporablja Diablo stil borbe in ima precej risankasto grafično podobo. Vsebuje velik nabor različnih orožij, katere bomo lahko uporabljali za pobijanje nepridipravov med raziskovanjem sveta. Poleg že naštetega, bodo lahko igralci zgradili svoje utrdbe in hiše, v katerih se bodo lahko skrivali ali jih branili pred hordami nepridipravov. To zanimivo preživetveno igro bo mogoče igrati na PC, Xbox One in PlayStation 4.

Klase:

  • Outlander
  • Solider
  • Ninjas
  • Constructors

Ustanoviteljski paketi:

  • Standardna izdaja (39,99 €)
  • Deluxe izdaja (59,99 €)
  • Super deluxe izdaja (89,99 €)
  • Omejena izdaja (149,99 €)

Vse štiri izdaje vsebujejo štiri dni prednosti!

Brezžičen Oculus VR za 200 €?

Po navedbah Bloomberga, naj bi v prihodnjem letu Facebook, lastnik Oculusa, izdal brezžičen VR komplet z izjemo zanimivo ceno, ki bo znašala okoli 200 €.

Facebook je leta 2014 prevzel Oculus za kar 2 milijardi €. Nova izvedenka, ki jo kodno imenujejo “Pacific”, bo bolj kompaktna kot trenutna različica, ob tem pa lažja od Samsung Gear VR, ki tehta 350 g. Pričakovani izid nikakor ni presenečenje, saj je že Mark Zuckerberg že na lanski konferenci oznanil, da iščejo dobro ravnotežje med takratnim Oculus Rift in že imenovanim Samsung VR.

Uporabniški vmesnik naj bi bil podoben tistemu pri Samsungu in si delil brezžično upravljanje s krmilno enoto.

Če navedbe držijo, bo svet VR-ja postal dosti bolj razširjen, kar bo vplivalo in vzpodbudilo razvijalce iger k izdaji dovršenih VR naslovov.

Kaj sami mislite o VR? Bo tehnologija propadla klavrno, kot je to neslavno uspelo 3D? Povejte nam v komentarjih.