🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 3

Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles – politika, izdaja in veliko tekanja po kvadratkih

Final Fantasy predstavlja eno najbolj prepoznavnih franšiz iz zgodovine iger. In skoraj tri desetletja po prvem izidu se Final Fantasy Tactics vrača v novi preobleki. Če je kdo mislil, da se taktične igre devetdesetih nimajo nobene možnosti kosati z današnjimi naslovi, potem je čas, da uvidi pomen dobrega starega strateškega mučenja možganov.

Z veseljem lahko izjavim, da pri Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles ne gre za še eno nostalgično prenovo za malo hitrega zaslužka, ki jo založniki dandanes radi vržejo na trg in nato pozabijo nanjo čez teden dni. Namesto tega je prava revitalizacija, narejena z ljubeznijo do izvirnika. Ohranja staro dušo, a prinaša sodobno udobje, ki prepreči, da bi igralec *prehitro* izgubil živce, še vedno pa bo novodobnim golobradim taktikom pognala kakšno novo kocino.


Razvojna ekipa: Square Enix
Založnik: Square Enix
Platforme: PC, PS4, PS5, XO, XSX, NS, NS2
Steam: Povezava
Datum izida: 30. september 2025
Cena: 49,99 €

Zvrst: Taktično igranje vlog

Ključ do igre nam je priskrbel uvoznik CD Media.


Napovednik

Zgodba, kjer se še George R. R. Martin počuti domače

V središču zgodbe stoji Ramza Beoulve, plemič, ki se ob koncu petdesetletne vojne znajde v svetu, kjer mir obstaja samo v metaforah. Kraljestvo Ivalice je zlomljeno, revščina cveti, plemstvo pa še vedno igra svoje igre prestolov.

Ramza je tipičen nesrečen junak. Zapleten v politične spletke, izdajstva in moralne dileme. Njegov nekdanji prijatelj Delita se je spremenil v popolnega manipulativnega genija, ki bi ga še Cersei Lannister objela z nasmehom in mu ponudila čašo (zastrupljenega) vina.

Zgodba je kompleksna in moralno siva. Ni dobrih in zlobnih. So samo ljudje, ki delajo, kar mislijo, da je prav, in tisti, ki jih to razmišljanje dobesedno ubije. Dodana glasovna igra poskrbi, da vse te politične mahinacije res zadihajo. Vsak dialog ima težo, vsaka izdaja je kot nož, ki se ti zarije v rebra.

Prenovljena verzija prinaša nekaj sodobnih udobnosti. Jasnejši taktični pogled, možnost pospeševanja bojev in samodejno igranje za tiste trenutke, ko želiš le klati zlobneže med poslušanjem podcasta. Škoda le, da moraš tipko za pospešek držati. Igra, ki te kaznuje za učinkovitost.

Taktična briljantnost, ki še vedno ponižuje sodobne igre

Srce igre ostaja legendarni fleksibilen sistem klas. Začneš kot skromni oproda, potem pa postopoma odklepaš nove razrede. Od dokaj tipičnih vitezov, črnih magov, lokostrelcev, menihov, pa do bolj eksotičnih, kot so nindže ali samuraj.

Vsaka enota ima svojo vlogo, vsak položaj na bojišču šteje. Če stojiš na hribu, udariš močneje. Če napadeš od zadaj, se nasprotnik še pred padcem verjetno vpraša, zakaj ni kaj ukrenil glede tega. Bitke potekajo na izometričnih poljih, kjer vsak premik igra vlogo in vsaka napačna odločitev boli. Dobesedno.

Težavnost je nepredvidljiva. En trenutek premaguješ nasprotnike brez prask, naslednji trenutek pa te neka nadležna čarovnica s tremi pikami zdravja razsuje kot levičarski ekstremist nekoga, ki je pred desetimi leti objavil rahlo rasistično objavo na Twitterju. Pardon. Na X.

Najbolj sporna mehanika? Uničenje opreme. Ja, tvoje orožje in oklep se lahko v boju preprosto zlomita. In potem? Lepo nazaj v trgovino, kjer cene niso nič manj boleče kot poraz sam. Doda napetost, res je. A hkrati zveni, kot da igralec mora trpeti, ker si je upal boriti.

Sistem brez vrnitve na prejšnji shranjen položaj še dodatno poskrbi, da se ti roke tresejo med igranjem. Če ti junak pade v boju, imaš tri poteze časa, da ga oživiš. Če ne, adijo za vedno. In če pade glavni junak? Konec igre. Hvala za 40€, poskusi znova kasneje.

Klasika z modernim lakom

The Ivalice Chronicles vključuje dve verziji igre. Prva je izvirna iz leta 1997, druga pa posodobljena izdaja z izboljšano grafiko, glasovno igro in prenovljenim uporabniškim vmesnikom. Žal pa shranjevanje med različicama ni možno.

Prenovljena grafika ohranja šarm pikslov, a jih nežno zgladi, da jih sodobni zasloni ne raztrgajo. Rezultat je vizualno prijetna mešanica nostalgije in jasnosti.

Edina prava razočaranost? Manjka vsebina iz PSP verzije War of the Lions. Dodatni liki, vmesne animacije in nekaj zgodbenih vložkov, ki so v prejšnji izdaji veljali za “definitivne”. Kljub temu The Ivalice Chronicles uporabi izboljšan prevod iz PSP verzije, kar vsaj delno omili izgubo.

Razsodba

(+) Izjemna politična pripoved in moralna kompleksnost
(+) Taktični sistem, ki še danes postavlja standarde
(+) Glasovna igra doda težo
(+/-) Težavnost zna biti sadistična
(+/-) Uničenje opreme je zanimivo na papirju, a v praksi nadležjo
(-) Manjka dodatna vsebina iz PSP izdaje War of the Lions

Predelava igre Silent Hill 2 očitno ne bo dobila DLC-ja Born from a Wish

0

Dober teden nazaj je minilo eno leto, odkar sta nas založnik Konami in razvijalec Bloober Team razveselila s predelavo igre Silent Hill 2, ki je bila tako dobra, da jo lahko postavim ob bok obdelanih grozljivk Dead Space in Resident Evil 4, in v bistvu je pri zadevi manjkala samo ena stvar, ki je krasila original.

Gre za DLC z imenom Born from a Wish, ki je bil ob izidu igre leta 2001 na voljo samo za konzolo Xbox. Gre za dokaj kratko stransko zgodbo, kjer ne nastopamo v vlogi Jamesa, ampak Marie, in prek njene kampanje lahko spoznamo, kako je njen lik sploh prišel do življenja znotraj meglenega mesta Silent Hill.

Mario smo videli tudi v predelavi, kjer je igrala pomembno vlogo, zato je bilo kar malce presenetljivo, da Bloober Team ni omenil ničesar glede obdelave te stranske zgodbe. Oboževalci so upali, da bo morda izdana naknadno v obliki dodatka in da se bo to zgodilo ob prvi obletnici igre.

Na žalost se to ni zgodilo in navdušencem nad igro so bile na ta dan v bistvu servirane slabe novice. Glasovna igralka Salóme Gunnarsdóttir, ki je v predelavi odigrala lik Marie, se je odločila zagnati svoj prvi Twitch prenos ravno ob obletnici tega naslova. Seveda so jo igralci takoj začeli spraševati, kdaj in če sploh bo Born from a Wish postal DLC, ki ga bo moč preigrati v bolj moderni podobi. Žal je Salóme morala svoje sledilce razočarati z novico, da je ni nihče poklical nazaj na snemanje novega materiala in da je to v bistvu vse, kar ve glede tega dodatka – še sama je kontaktirala Bloober Team glede morebitnega DLC-ja, a ni prejela nobenih informacij.

Seveda obstaja možnost, da je glasovne vrstice za dodatek posnela že ob prejšnjem snemanju in se tega sploh ne zaveda, a nekako se zdi, da je možnosti za kaj takšnega čedalje manj, saj se je Bloober Team očitno preusmeril na nove projekte – eden od teh je tudi predelava prvega Silent Hilla.

Dobra novica pa je vsaj ta, da je dobro znani leaker billbil_kun potrdil, da naj bi Silent Hill 2 postal del kataloga PlayStation Plus, kar naj bi se zgodilo že 21. oktobra.

Razvijalec iger Detroit: Become Human in Heavy Rain najavil svoj prvi večigralski projekt

0

Francoski razvijalec Quantic Dream je postal znan po svoji posebni sorti avanturističnih iger, kjer se v bistvu le sprehajamo med različnimi lokacijami, vmes v dialogih sprejemamo odločitve in spremljamo zgodbe z dobrimi vmesnimi sekvencami ter kakovostnim glasovnim podajanjem. Igre, kot so Heavy Rain, Fahrenheit in Detroit: Become Human, so zato pogosto označene za interaktivne filme – in to upravičeno. Prav ta pristop, skupaj z dejstvom, da je znal izjemno atmosferične igralne izkušnje dostaviti samo Quantic Dream, je studiu prinesel posebno prepoznavnost.

A studio je svoj zadnji naslov izdal pred sedmimi leti, leta 2021 pa je najavil delo na vojnozvezdni igri Star Wars Eclipse, o kateri po vseh teh letih še vedno ne vemo praktično ničesar. Položnice je medtem vseeno treba plačevati, zato je del ekipe začel eksperimentirati z večigralstvom – in tako smo včeraj dobili najavo projekta Spellcasters Chronicles.

Gre za večigralsko igro znotraj žanra MOBA, v kateri bomo svojega izbranca nadzorovali iz tretjeosebne perspektive ter se proti drugim ekipam spopadali v načinu 3v3. Prek kart boste lahko svojemu heroju nadeli več kot 50 različnih urokov, izbrati pa bo treba tudi lastnega Titana – ogromno kreaturo, ki lahko hitro spremeni potek bitke.

Spellcasters Chronicles vsekakor prinaša privlačno grafično podobo, a ostajajo utemeljeni dvomi, kako se bo v žanru MOBA, ki ga že dolgo obvladujeta League of Legends in DotA 2, znašel novinec, ki ga razvija sicer veteranski studio – tokrat pa vstopa v prenasičen žanr, v katerem nima skoraj nobenih izkušenj.

Igra za zdaj še nima datuma izida, se pa lahko na uradni strani že prijavite za sodelovanje v prihajajoči zaprti beti.

Franšiza Assassin’s Creed ima novega vodjo, a stari svojega mesta ni zapustil prostovoljno

0

Assassin’s Creed franšiza bo kmalu praznovala svojo 20. obletnico, in le malo ljudi ve, da so igre ves ta čas sledile viziji možakarja z imenom Marc-Alexis Côté, ki pa je po vseh teh letih nedavno zapustil svoj položaj. Novico je najavil založnik Ubisoft, ki se je Marcu zahvalil za vse njegovo delo in mu ponudil novo delovno mesto, a je ta to odklonil in se napotil drugam.

Marc je svoje delo vsekakor opravil z odliko, saj so igre Assassin’s Creed postale najbolj prodajan izdelek v Ubisoftovem katalogu. Čeprav se igralci z nekaterimi njegovimi odločitvami niso strinjali, je vsak nov del podrl rekorde prodaje v primerjavi s prejšnjimi poglavji – izjema tu je Valhalla, ki je izšla sredi koronavirusa, in to so bili pač časi, ko so vsi sedeli doma in po cele dneve preigravali igre.

Tudi zadnji del Shadows je pokazal dobro prodajo, zato je bil umik Marca iz njegovega položaja nekoliko presenetljiv. Bivši vodja se je zdaj oglasil na LinkedInu, kjer se je znova zahvalil vsem oboževalcem iger Assassin’s Creed, v svojem zapisu pa je tudi omenil, da svojega položaja ni zapustil po lastni odločitvi, temveč ga je v to prisilil Ubisoft. Ta je namreč nedavno zagnal ločeno založniško hišo Vantage Studios, ki jo delno podpira tudi kitajski Tencent, in ta bo od zdaj naprej nadzorovala največje Ubisoftove franšize. V tej pisarni je očitno zmanjkalo prostora za Marca, njegovo delo pa bo zdaj prevzel nekdo drug – kdo, za zdaj še ni razkrito.

Vse skupaj bi lahko pomenilo tudi nekoliko drugačno vizijo za franšizo Assassin’s Creed. Če držijo govorice, bomo morda kmalu dobili nekakšen preporod te serije – hudo priljubljeni Black Flag naj bi kmalu dobil predelavo, iz katere naj bi bili povsem izrezani deli zgodbe, ki se dogaja v sodobnem času, kar je v bistvu dobra odločitev, saj je bila ta izjemno šibka že od tretjega dela dalje.

PlayStation Plus vam oktobra prinaša predelavi Silent Hill 2 in Until Dawn

0

Govorice so se izkazale za pravilne in servis PlayStation Plus Extra bo ta mesec izjemno rodoviten, saj bo v zameno za plačilo naročnine prinesel nekaj odličnih naslovov, ki bodo igrani od 21. oktobra dalje.

Na prvem mestu je zagotovo Silent Hill 2 – predelava, ki je zdaj stara eno leto in se je lani za marsikoga uvrstila na prvo mesto najboljših iger, ki smo jih dobili leta 2024. Marsikdo je bil sprva v dvomih, ali bo poljski razvijalec Bloober Team znal izpolniti pričakovanja igralcev, a se je v tej nalogi odrezal tako dobro, da se je zdaj povsem osredotočil na izdelavo tretjeosebnih grozljivk in že dela na predelavi prvega Silent Hilla. Škoda le, da v njihovi prenovi igre Silent Hill 2 manjka dodatek Born from a Wish, za katerega se zdaj zdi, da ne bo nikoli dobil svoje lastne predelave.

Oktobra na PlayStation Plus Extra in Premium prihajajo še nekateri drugi naslovi. Iz leta 2024 prihaja še ena predelava grozljivke – Until Dawn, ki pa ni doživela tako znatnih nadgradenj kot Silent Hill 2 in se je na splošno zdela kar nekoliko nepotrebna. Potem je tu še Yakuza: Like a Dragon, pomemben del Yakuza franšize, saj uvede povsem novega glavnega protagonista ter pogumno zamenja akcijski boj s poteznim.

Ponudbo zaključujejo še igre V Rising, Poppy Playtime: Chapter 1, Wizard with a Gun in avantura As Dusk Falls, ki je bila sprva ekskluziva za konzolo Xbox Series X. Vse to lepo dopolnjuje ponudbo iz stopnje Essential, ki je bila prav tako impresivna in je v igranje ponudila igre Alan Wake 2, Goat Simulator 3 ter Cocoon.

Warhammer 40k: Dark Heresy bomo letos lahko preizkusili v alfa različici

Razvijalec Owlcat Games je z vsakim svojim izdanim naslovom postal bolj cenjen razvijalec, s pridnim delom pa so napredovali celo do te stopnje, da so zdaj postali tudi založnik za zunanje razvijalce. Vmes seveda še naprej razvijajo svoje igre, njihov naslednji projekt Warhammer 40k: Dark Heresy pa je bil najavljen že pred nekaj časa. Njegov razvoj je napredoval do te faze, da se zanj zdaj pripravlja prva testna različica, ki jo bo mogoče tudi igrati.

To ni prvi izlet tega razvijalca v bogato izročilo Warhammerjevega vesolja, saj so leta 2023 izdali RPG Rogue Trader, ki je bil kakovosten naslov, a so ga kazili hrošči. Dark Heresy bo tej igri precej podoben, čeprav bo zgodba povsem drugačna – dogajala se bo sredi kataklizmičnega dogodka, znanega kot Noctis Aeterna. Tokrat bomo nastopali v vlogi inkvizitorja, ki bo sicer še vedno moral sodelovati v napetih poteznih bitkah, a velik del igralne formule bo zastopala tudi detektivska plat, kar bi igranje lahko močno popestrilo.

Vizualno je Dark Heresy precej podoben Rogue Traderju, čeprav razvijalec pravi, da bodo animacije tokrat boljše. Igralci pa bodo zagotovo veseli tudi dejstva, da bodo zdaj vse vrstice dialogov vsebovale glasovno podlago.

Dark Heresy bo še letos dobil igrano alfa različico, a trenutno še ni znano, ali bo ta odprta ali pa bo na voljo samo tistim, ki bodo igro prednaročili – ta namreč datuma izida za zdaj še nima zakoličenega.

Owlcat Games je v isti sapi najavil še predelavo igre Rogue Trader za Nintendo Switch 2, s čimer bo to postal prvi Warhammer, ki se bo pojavil na tej konzoli. Datum izida te selitve prav tako za zdaj ostaja neznanka.

Send Help nam predstavi zanimiv zaplet, kjer ravnokar odpuščena delavka obtiči na otoku s svojim šefom

0

Žanr filmov, ki se ukvarjajo s preživelimi na osamljenem, zapuščenem otoku, bo gledalcem vedno privlačen, pa naj bo stvar narejena po resničnih dogodkih, kot je Tom Hanksov film Brodolom, ali pa kot serija z znanstvenofantastičnimi prijemi v slogu Skrivnostni otok. Naslednje leto bo ta sorta filmov dobila novega člana z naslovom Send Help, a za razliko od ostalih filmov bo imela ta grozljivka res unikaten zaplet.

Spremljali bomo zgodbo ženske Linde, ki nekega dne pride v pisarno, kjer naleti na svojega šefa Bradleyja, ta pa ima zanjo slabo novico. Namreč, odločil se je, da bo Lindo odpustil, za povrh pa ji še navrže, da zaudarja, kar jo še bolj osramoti pred ostalimi. Linda se kriče vrže v avto, ne da bi se sploh zavedala, da se bosta z Bradleyjem še srečala. Par se namreč znajde skupaj na letalu, ki nato strmoglavi, in nastane nerodna situacija, v kateri se kot edina preživela znajdeta na zapuščenem otoku – tokrat pa je Linda tista, ki je glavna, saj je njen šef ranjen in potrebuje njeno pomoč.

Pred nami je tako zanimiva zgodba, v kateri se morata dva človeka zanašati drug na drugega, medtem ko se njuno razmerje moči nenadoma obrne. Bradley sicer še vedno poskuša na otoku ohranjati nadzor nad svojo bivšo zaposleno, a ta med preživetjem odkrije svojo drugo plat in, ko prvič odseka glavo merjascu, spozna, da otoka pravzaprav niti noče zapustiti.

Film bo režiral Sam Raimi, znan po svoji grozljivki Zlobni mrtveci, ki pa se v ta žanr ni vrnil že vse od leta 2009, ko je izšel film V žrelu pekla. Send Help v kinematografe prihaja 30. januarja 2026.

Ubisoft je na Steam končno dostavil igro Splinter Cell Pandora Tomorrow

0

Franšiza Splinter Cell še vedno ostaja ena izmed najbolj cenjenih med igričarji, hkrati pa tudi ena izmed najmanj cenjenih, ki si jih lasti založnik Ubisoft. Francozi nam preprosto na noben način nočejo dostaviti svežih avantur agenta Sama Fisherja in vsakih nekaj let glede te licence dostavijo ravno toliko materiala, da ne pozabimo, da stvar dejansko še vedno obstaja.

Ubisoft je v zadnjem letu začel seliti nekatere svoje igre tudi na Steam, kjer smo si do zdaj lahko v knjižnico prenesli prav vse igre Splinter Cell z izjemo naslova Pandora Tomorrow. Igra iz leta 2004 je bila tako zapostavljena, da je nisi mogel kupiti niti prek Ubisoftove lastne trgovine, zato je igralcem ostalo le piratstvo ali pa zaganjanje emulatorja za konzolo PlayStation 2. Zakaj točno je Pandora Tomorrow tako dolgo manjkala v digitalnih trgovinah, ve samo Ubisoft, a verjetno težava tiči v dejstvu, da je igra imela veliko težav na novejših operacijskih sistemih, saj si za igranje potreboval mod, ki je popravil igrine sence. Ubisoftu se očitno ni dalo naročiti komu, naj odpre izvorno kodo in stvar končno popravi.

To se je zdaj spremenilo in Pandora Tomorrow je zdaj povsem igralen na sodobnih sistemih. Na Steamu si lahko igro kupite s trenutnim 40-odstotnim popustom, kar ceno zniža na samo 5,99 €. Za ta denar boste dobili odlično enoigralsko kampanjo, ki pa razen popravljenih senc ni prejela kakšnih znatnih nadgradenj. Za igranje v višjih ločljivostih boste zato še vedno potrebovali mode, nekatere pa bo zagotovo dodatno razjezilo še dejstvo, da boste za igranje morali namestiti in se prijaviti v svoj Ubisoftov račun.

Ubisoft bojda še vedno dela na predelavi prvega Splinter Cella, čeprav novic o tem projektu ni bilo že celo večnost. Včeraj je na Netflix prišla tudi animirana serija Splinter Cell: Deathwatch, ki pa je žal zabeležila bolj povprečne ocene.

Serious Sam 2 nenadoma dobil večjo posodobitev

0

Hrvaški studio Croteam nam je leta 2005 dostavil nadaljevanje svoje uspešnice Serious Sam, ki pa je kljub svojemu imenu v bistvu že tretji del te franšize, saj smo pred tem dobili poglavji The First Encounter in The Second Encounter. Številka dve v imenu je zato pomenila večjo preobrazbo – in to smo tudi dobili, čeprav vsi igralci nad njo niso bili navdušeni.

Drugi del je namreč vseboval precej bolj pisano in risankasto podobo v primerjavi s prejšnjima igrama, spremembe igralne formule pa prav tako niso vse navdušile. Vseeno je Serious Sam 2 med igralci cenjen naslov, ki se je upal dostaviti nekaj drugačnega, a vseeno dobrega. Sloves razvijalca Croteam pa je močno upadel ob izdaji igre Serious Sam 3 in se ni preveč popravil, ko je leta 2020 prispel četrti del franšize.

Drugi del letos praznuje že svojo 20. obletnico, in v bistvu smo od razvijalca pričakovali zgolj to, da bo morda na družbenih omrežjih spisal kakšno čestitko, a Croteam očitno do tega naslova še vedno goji veliko ljubezni, zato so zanj pripravili večjo posodobitev.

Posodobitev prinaša toliko stvari, da bi lahko razvijalec zadevo v bistvu označil za manjšo predelavo. Uporabniški vmesnik je izboljšan in ponuja ikone v višji ločljivosti, vmesne sekvence so zdaj bolj podrobne, razstreljevanje valov sovražnikov in fizika, ki jo ob tem gledamo, pa ponujata bolj zadovoljujoče eksplozije. Posodobitev je tudi uradno posvojila mod SS2 Renovation, ki doda ogromno vizualnih popestritev, sam Croteam pa pravi, da lahko preko tega moda dobimo najboljšo možno izkušnjo pri preigravanju drugega dela.

Škoda edino, da Croteam te obletnice ni obeležil tudi s kakšnim večjim popustom, a Serious Sam 2 tudi ob svoji polni ceni na Steamu stane le 9,75 €.

Igra Reanimal dobila demo

Oboževalci franšize Little Nightmares se te dni zagotovo imate fajn, saj je nedavno izšel tretji del te sage. Originalni razvijalec Tarsier Studios pa je izdal demo za svoj prihajajoči naslov Reanimal, ki je praktično identičen igri Little Nightmares, le da je moral studio spremeniti ime svoje igre, saj je licenca še vedno v lasti založnika Bandai Namco. Ta je za izdelavo tretjega dela poprosil razvijalca Supermassive Games, ki pa se, zgleda, pri svoji nalogi ni preveč dobro odrezal. Igra je namreč tako na Steamu kot tudi na Metacriticu zabeležila zgolj povprečne ocene, zato igralci zdaj polagajo upe v Reanimal.

Ta bo, tako kot Little Nightmares 3, ponujal možnost sodelovalnega igranja med dvema igralcema, le da je Tarsier Studios naredil pametno potezo in takšno igranje omogočil tudi dvema igralcema za enim televizorjem oziroma monitorjem, medtem ko Little Nightmares 3 podpira samo sodelovalno igranje prek interneta.

Zgodba bo, tako kot v prejšnjih Tarsierjevih igrah, dokaj preprosta, a bo imela ogromno podtonov. Nastopali boste v vlogah dveh prijateljev, Low in Alone, par pa bo poskušal pobegniti iz dežele, imenovane Nowhere. Čakajo vas raznolike stopnje, veliko ugank in napetih situacij, kjer se bo treba skrivati pred res unikatno ustvarjenimi monstrumi. Čeprav igra podpira sodelovalno igranje, to za sprehod skozi kampanjo ni nujno, saj jo lahko opravite tudi povsem samotarsko – vlogo partnerja bo v tem primeru prevzela umetna inteligenca.

Igra Reanimal je pred kratkim dobila tudi demo, ki ga lahko zdaj aktivirate na Steamu, kjer trenutno drži visoke ocene. Končni izid je načrtovan v prvi četrtini naslednjega leta, in sicer za PC, PlayStation 5, Xbox Series X in Nintendo Switch 2.

The Outer Worlds 2 izide že čez dva tedna, zato je tule svež igralni napovednik

0

Leto 2025 je bilo naravnost brutalno, kar se tiče izdaj kakovostnih iger, in nihče vam ne bi zameril, če bi se pri nakupih novih videoiger malce upočasnili ter najprej prebavili zadeve, ki na vas še vedno čakajo v vašem katalogu iger. Ravno zaradi te poplave odličnih naslovov se zdi, kot da so ljudje kar malce pozabili na dejstvo, da bo cenjeni razvijalec Obsidian Entertainment že čez pičla dva tedna izdal igro The Outer Worlds 2 – in to je v bistvu že njihov drugi naslov letos, saj so nam februarja dostavili fantazijski Avowed.

The Outer Worlds 2 prihaja na spored šest let po izvirniku, ki so ga sprva vsi opevali kot naslednika igre Fallout: New Vegas, nakar so bili nekateri ob izidu razočarani, saj igra ni ponujala toliko globine in se je malce preveč zanašala na komedijo. Nadaljevanje teh stvari ne bo bistveno spremenilo, a glede na prve predoglede bodo vsaj RPG-mehanike boljše, streljanje pa bolj zanimivo in dinamično – kar sta bila dva večja minusa prvega dela.

Spletna stran Game Informer je zdaj objavila daljši igralni napovednik, ki traja kar 20 minut. V njem si lahko od bližje ogledamo lokacijo Paradise Island, ki bo tudi tista, v kateri bomo začeli svoje potovanje skozi kampanjo. Sveža mapa je dala razvijalcu svobodo, da popestri raziskovanje, zato bo naš protagonist malce bolj gibčen kot prej in bo ovire lažje preplezal. Obsidian pa upa, da bo to spodbudilo tudi našo željo po raziskovanju. Paradise Island je hkrati ena njihovih največjih lokacij v igri, razvijalec pa je v intervjuju dodal, da jim je bilo pomembno igralcem omogočiti kar se da veliko izbire pri igranju kampanje. Naloge bodo tako rešljive na več načinov, a hkrati bo povsem možno opustiti stranska opravila in se povsem osredotočiti na glavno zgodbo.

S tem bi si sicer naredili medvedjo uslugo, saj Obsidian pravi, da je veliko več “mesa” igre znotraj raziskovanja in opravljanja obstranskih misij kot pa v glavni štorijalni niti. Ta je namreč namenoma izjemno kratka in predstavlja le približno 15 % vse vsebine, a je po obsegu krajša za vse tiste, ki bi radi opravili glavno zgodbo in se nato odpravili naprej igrati kaj drugega – ter se morda šele kasneje vrnili k preostali vsebini ali morebitnemu DLC-ju.

The Outer Worlds 2 izide 29. oktobra. Po začetno zelo visoki ceni se je Microsoft nato premislil in bo osnovno različico igre zdaj zaračunaval le 69,99 €. Igra bo na dan izida v Sloveniji dostopna tudi prek servisa Game Pass.

FIFA dobiva novo igro, a ta zagotovo ni tisto, kar bi pričakovali in si želeli

0

Leta 2022 se je založnik EA odločil narediti pogumno potezo in se po treh desetletjih odpovedati licenci FIFA, ki je krasila vse njihove simulacije nogometa. Razlog je bil preprosto ta, da je krovno telo FIFA zahtevalo preveč denarja za svojo licenco, EA pa je bil mnenja, da so si medtem pri klubih po svetu nabrali dovolj vezi, da lahko svojo simulacijo preimenujejo v EA FC in pri tem ne bodo utrpeli padca prodaje.

Poteza se je izkazala za pravilno, saj so igralci hitro presedlali na novo ime in nemoteno nadaljevali s kupovanjem FUT-kartic. FIFA je medtem ostala praznih rok, a je že takrat napovedala, da bodo edino oni zmožni dostaviti pravo nogometno in polno licenčno izkušnjo. Takrat smo sicer predvidevali, da bodo stopili v partnerstvo s Konamijem in njihovo serijo Pro Evolution Soccer, ki je že dolgo edina prava alternativa za brcanje virtualne žoge, a se to nato ni zgodilo.

FIFA je šla namesto tega v povsem drugo smer in nedavno najavila svoj prvi igričarski projekt po razhodu z EA-jem – ta pa je naravnost bizaren. FIFA Heroes bo namreč veliko manjši projekt, kjer se bosta na igriščih spopadli dve ekipi po pet igralcev. Namesto aktualnih nogometnih superzvezdnikov bomo gledali nastopajoče … maskote držav? Napovednik v bistvu ni pokazal nobenega pravega igranja, a se čudno osredotoča na maskote držav, za katere – po pravici povedano – sploh nisem vedel, da obstajajo.

FIFA Heroes izide enkrat leta 2026, in sicer za konzole ter telefone, med omenjenimi platformami pa za zdaj ni PC-ja.

Preživetvena grozljivka Bleak Haven je videti kot zadeva, ki ima kar nekaj potenciala

0

Na Steamu je med najbolj obleganimi žanri videoiger prav tisti, ki se tiče grozljivk, saj so te najlažje za izdelavo, zato novi naslovi izhajajo praktično vsak dan. Kvaliteta je seveda pri večini teh zadev vprašljiva, a nedavno predstavljeni naslov Bleak Haven je videti kot nekaj, v kar je bilo dejansko vloženega nekaj premisleka in proračuna, zato bi tole lahko bila zadeva, vredna svoje cene in časa, ki ga nato vložite v igranje.

Zgodba je dokaj preprosta: glavni junak z najbolj ameriško zvenečim imenom Tyler na telefonu odkrije lokacijo svojega izgubljenega brata, sled pa ga nato odpelje na z meglo oviti otok, poseljen z raznoraznimi mutiranci. Ti so v napovedniku videti najprej kot neke gole, mesnate lutke, a imajo tudi sposobnost, da se iz raznih delov telesa sestavijo skupaj – kar je verjetno tudi razlog za njihovo čudno opotekanje in bizarne napade, ki vas lahko hitro ujamejo nepripravljenega.

Tyler bo hitro lahko segel po orožju, in čeprav naj bi bila ta redka, napovednik pokaže celo orožarno. Ta del predstavitve mi je bil v bistvu najmanj všeč, saj naslov izpade malce preveč akcijsko. Bolj mi je bila všeč obljuba prvoosebnega raziskovanja v slogu novejših Resident Evilov in možnost reševanja ugank. Na koncu zgornjega videa se srečamo tudi z zanimivo pošastjo, ki me je instantno spomnila na zaključek igre Inside.

Bleak Haven v bistvu izide že čez dva tedna, saj ga bo mogoče igrati od 27. oktobra dalje. Cena igre na Steamu še ni znana, lahko pa tam že najdete demo.

Skyrim dobil nov večji mod Lordbound, ki je bil v razvoju več kot desetletje

0

Če ste oboževalec igre Skyrim in se vsebine tega naslova kar ne morete naveličati, potem ste do zdaj zagotovo že velik navdušenec nad modi, ki jih ta igra dobiva še 14 let po njenem izidu. Od originalne splavitve je preteklo že toliko časa, da so se začele pojavljati tudi modifikacije, ki so bile ob prvotni zamisli tako ogromne, da se je nekaj časa zdelo, da nikoli ne bodo dokončane – in v to kategorijo lahko zagotovo uvrstimo tudi mod Lordbound.

Ta mod je bil prvič najavljen leta 2014, nakar je bil v razvoju več kot desetletje. Vmes so se zamenjali ključni deli ekipe, ti pa so končno prvotno zamisel moda pripeljali do ciljne ravnine. A čisto do zaključne linije še niso prispeli, saj je mod sicer zdaj na voljo za igranje, vendar avtorji priznavajo, da še vedno dodajajo nove igralne mehanike in da vas ob igranju zagotovo čaka veliko hroščev. Pridne prostovoljce za nadaljnje delo zbirajo prek svoje uradne spletne strani.

Lordbound doda povsem novo mapo Druadach, kjer poteka konflikt med vojsko Imperial Legion in Orki. Oboji se borijo za prevlado gorske trdnjave, ki je ključna za nadzor regije in trgovskih poti, ki Druadach povezujejo s Skyrimom in High Rockom. Vi kot igralec se boste lahko pridružili eni od obeh strani, nakar vas bo pot popeljala skozi dve novi večji mesti in številne manjše naselbine. Vmes boste naleteli na nove nasprotnike, nabrali svežo opremo in preizkusili novo magijo. Razvijalci se hvalijo, da gre za najdaljšo glavno zgodbo v zgodovini Skyrima, saj vas čaka več kot 40 novih nalog, NPC-ji pa imajo tudi glasovno igro, kar je pri takšnih modih vedno dobrodošel bonus.

Lordbound od vas ne bo zahteval novega lika, saj boste lahko igranje začeli z že ustvarjenim herojem. Za začetek boste morali obiskati Solitude ali Whiterun, kjer vas bo poiskal sumljiv Khajiit, ki vam bo odprl pot do igranja dodatka. Za preigravanje moda boste potrebovali kopijo igre Skyrim: Special Edition, priporočamo pa, da si pred tem ustvarite varnostno kopijo shranjenih položajev, saj vas lahko kakšen hrošč drugače zaklene v neizhodno situacijo.

Serija Raymonda imajo vsi radi bo ob 30. obletnici dobila prav posebno epizodo

0

Serija Raymonda imajo vsi radi velja za enega tistih legendarnih izdelkov iz devetdesetih, ki je salve smeha izvabil iz vsakega, ki si je ogledal njegove epizode. Komična nrav serije je tako dobra, da lahko stvar večkrat pogledaš in se je še vedno ne boš naveličal.

Serija je svojo prvo sezono dobila leta 1996 in se je na malih zaslonih obdržala kar devet sezon, kar pomeni, da smo skupno dobili 210 epizod. Finale se je odvil leta 2004, in čeprav je televizijska mreža CBS želela še več, je zvezdnik serije Ray Romano stvari vseeno pripeljal h koncu in se je do danes odrekal idejam ponovne oživitve serije oziroma “reboota”, v katerega je padlo veliko drugih izdelkov iz devetdesetih.

Ob svečani 30. obletnici bodo igralci vendarle spet stopili skupaj – in to v prav posebni epizodi, ki pa ne bo začetek nove sezone serije, ampak bo bolj spominjala na ponovno združitev serije Prijatelji.

Na enem mestu se bodo tako združili igralci Ray Romano, Brad Garrett, Patricia Heaton, Monica Horan, Sullivan Sweeten in Madylin Sweeten, pridružil pa se jim bo tudi stvaritelj serije Phil Rosenthal. Ekipa bo obujala spomine na ta skoraj deset let dolgi projekt, ki je po svetu nabral milijone gledalcev, videli pa bomo tudi nekaj še nikoli videnih prizorov iz snemanja.

V tej posebni epizodi bodo manjkali nekateri pomembni člani Baronove družine. Peter Boyle, ki je igral očeta Franka, je umrl leta 2006, medtem ko je Doris Roberts, ki je igrala navihano Marie, umrla leta 2016, stara 90 let. Leta 2015 se je v starosti 19 let od nas poslovil Sawyer Sweeten, ki je igral enega od para Raymondovih dvojčkov – življenje si je takrat vzel sam. Posebna epizoda bo ponudila tudi segment, posvečen tem igralcem, njihova izguba pa je eden od glavnih razlogov, da nismo nikoli videli ponovnega rojstva te serije, saj brez teh članov takšen projekt preprosto ni mogoč.

To posebno epizodo bo CBS predvajal 24. novembra, kje točno pa jo bomo lahko gledali v Sloveniji, za zdaj ni znano. Serija Raymonda imajo vsi radi je pri nas sicer dostopna prek servisa Prime Video.

GTA 4 dobil mod, ki nadgradi vse teksture znotraj mesta

0

Nekaj časa je bilo na spletu veliko govoric glede predelave igre GTA 4 in da je razvijalec Rockstar tik pred tem, da projekt tudi uradno najavi. To se nato ni zgodilo, saj naj bi se razvijalec premislil glede tega projekta, potem ko so vsi spljuvali njihovo predelavo trojice iger GTA 3, Vice City in San Andreas, a od takrat naj bi se spet premislili, tako da spet obstaja novo upanje za uradno predelavo tega naslova.

PC-modderji medtem seveda ne čakajo, zato smo v preteklosti dobili že cel kup modifikacij, ki popestrijo grafično podobo te igre. Eden najbolj popularnih modov sliši na ime FusionFix in ta je že sam po sebi ogromna nadgradnja originalne igre. Mod namreč popravi čuda stvari: od manjših zadev, kot je popravek glede učinka dežja, do večjih stvari, kot je boljša osvetljava, odsevi, boljša meja izrisovanja in podpora grafični knjižnici Vulkan oziroma DXVK-ju. Slednji nosi pomembno nalogo tudi glede optimizacije, saj se GTA 4 rad zatika tudi na močnejših grafičnih karticah, in to zatikanje zdaj ta mod odpravi, zraven pa še skrajša čas nalaganja stopenj.

gta 4

K temu mod-u lahko zdaj dodate še nedavno izdani mod HQ Vanilla City Textures Revitalization, ki vse teksture mesta znatno nadgradi v višjo ločljivost. Tako med sprehajanjem po mestu ne boste več gledali meglenih tekstur trgovin in drugih objektov, prenovljena grafična podoba pa lepo ohrani originalni dizajn ustvarjalcev. Modder tekstur ni obdelal ročno, ampak z umetno inteligenco Topaz Gigapixel, in ta je svoje delo opravila odlično – stavimo sicer, da boste med igranjem skoraj zagotovo naleteli na kakšno čudno teksturo, ki jih je imela tudi prej omenjena predelava trojice iger vse preveč.

Splošno gledano je tole lepa obnova legendarne igre, ki zdaj lahko zasije v povsem novi podobi. FusionFix si lahko prenesete tule, nadgrajene teksture pa preko sledeče povezave. Moda sta med sabo lepo združljiva, tako da je tole v bistvu še najbližji približek k predelavi, dokler Rockstar ne najavi svojega lastnega projekta.

Clair Obscur: Expedition 33 dobiva večjo vsebinsko posodobitev

0

Clair Obscur: Expedition 33 je igra, ki jo lahko na letošnji podelitvi nagrad The Game Awards pričakujemo v celo kupu kategorij, in resnično bi bil presenečen, če zadeva ne bi domov odnesla lovorike za najboljšo igro leta 2025. Odziv igričarjev na to zadevo je bil neverjeten in opazil sem, da četudi si na kakšnem forumu zapisal, da iščeš priporočila za igro, ki ni RPG in ne vsebuje poteznega boja, se bo med komentarji vseeno našel nekdo s priporočilom za Clair Obscur: Expedition 33.

Takšnega odziva verjetno ni pričakoval niti razvijalec Sandfall Interactive, ki je sicer malce manjši studio in je bila tole njihova sploh prva igra, a so že z njo zadeli v polno. To se je poznalo tudi na prodaji – razvijalec je nedavno ponosno zapisal, da so do zdaj prodali več kot 5 milijonov izvodov igre, kar je velik dosežek za naslov, ki se prodaja po ceni 50 € in je že od prvega dne na voljo tudi prek servisa Game Pass.

Sandfall je zdaj napovedal tudi novo vsebinsko posodobitev, ki je nastala kot zahvala igralcem za vso njihovo podporo. Tole sicer ni DLC, zato tudi ni pričakovati ur in ur nove vsebine, a bomo kljub temu dobili povsem novo mapo, kjer se bomo srečali z novimi sovražniki, dodatne kostume za člane svoje ekipe in nove šefovske bitke. Nekaj novosti naj bi opazili tudi na našem zvestem spremljevalcu Esquieju, v igri pa bomo našli še nekaj dodatnih, za zdaj skritih presenečenj.

Datum izida te posodobitve za zdaj ni znan, več o njej pa si lahko preberete na njihovi uradni strani.

Ubisoft naj bi preklical razvoj Assassin’s Creeda, ki se je dogajal med ameriško državljansko vojno

0

Ubisoft večkrat posumili, da bi znal to sposobnost pripovedovanja izkoristiti tudi za oblikovanje politične agende ter mladim tako predstaviti verzijo zgodovine, ki ni resnična – kar je v današnjih časih zelo pomembna moč.

A bodite brez skrbi, saj francoski založnik česa takega nima v načrtu. To je lani potrdil tudi vodja Yves Guillemot, ki je zapisal, da je njihov namen zgolj ustvarjati zabavne igre za igralce in da se pri tem ne potegujejo za nobeno politično stranko.

V bistvu so v tem smislu tako nevtralni, da so pripravljeni tudi preklicati igre, ki so po njihovem mnenju trenutno preveč občutljive za aktualno politično sfero. Spletna stran Game File poroča, da je imela ekipa pri Ubisoftu v izdelavi zanimivo idejo igre Assassin’s Creed, ki bi bila postavljena v čas ameriške državljanske vojne. V njej bi nastopali v vlogi temnopoltega protagonista, ki bi ga ceh morilcev najprej rešil suženjstva, nakar bi se pri njih naučil mojstrstva ubijanja, kasneje pa bi se vrnil nazaj k lastnikom sužnjev in se jim maščeval.

Ideja je vsekakor zanimiva, saj bi se morali ukvarjati z rojstvom klana Ku Klux Klan, ki obstaja še danes. A Ubisoft se je nato premislil in projekt, ki je bil sicer od izida še več let oddaljen, ukinil iz dveh razlogov. Prvi je bil negativen odziv igralcev na protagonista Yasukeja v zadnji igri Assassin’s Creed Shadows, zato je vodstvo postalo mnenja, da morda temnopolti junaki dandanes v igrah niso preveč zaželeni. Drugi razlog pa naj bi bila trenutna politična klima v ZDA, saj je Ubisoft prepričan, da je atmosfera trenutno preveč napeta, da bi se podrobneje dotaknili ameriške zgodovine, kar bi lahko negativno vplivalo tudi na prodajo igre.

Ubisoft trenutno še vedno razvija dodatno vsebino za Assassin’s Creed Shadows, nedavno pa so napovedali tudi novo vsebino za Mirage. Naslednji večji naslov iz te franšize bo Hexe, ki nas bo popeljal v srednji vek, kjer se bomo ukvarjali s čarovnicami.

Na Steamu se je pojavila nova indie uspešnica in ta se imenuje Megabonk

0

Letos smo na Steamu dobili že tri indie uspešnice, ki so samo v nekaj dneh prodale milijon izvodov, njihovi avtorji pa so čez noč postali ena od najbolj prepoznavnih imen igričarske industrije. Marca so igralci prek igre Schedule I odkrili svoj skriti talent pri razpečevanju drog, nakar smo poleti dobili še sodelovalno plezalščino Peak. Ob tem seveda ne smemo pozabiti še iger Hollow Knight Silksong in Hades 2, a to so igre v katere je bilo za razvoj vloženega veliko več proračuna kot pa v prej omenjene naslove.

Jesenski dnevi so nam zdaj dostavili novo uspešnico in ta nosi ime Megabonk. Gre za preživetveno roguelike igro, ki pa prinaša res unikatne igralne mehanike – veliko teh si sposodi iz uspešnice Vampire Survivors, ki je na podoben način igralce navdušila leta 2022.

Megabonk vzame to igralno formulo in jo prilagodi v 3D-obliko, kar je k sebi pritegnilo novo vrsto igralcev, ki se jim je zdela preprosta grafika Vampire Survivors malce preveč odbijajoča. Tudi Megabonk ni ravno grafični lepotec, a to niti ni tako pomembno, saj je igranje preprosto preveč zanimivo, da bi se glede tega preveč obremenjevali. Na začetku si izberemo enega od igralnih likov, nakar skočimo na naključno generirano mapo. Akcija te k sebi potegne že od začetka, saj je preprosto priučljiva, a vseeno težka za mojstrovanje.

Megabonk

Naš lik se ves čas premika in vihti sabljo, mi pa samo usmerjamo, kam gre, ter se na ta način poskušamo čim bolj učinkovito spopasti z valovi raznoraznih sovražnikov. Vmes svoj lik nadgrajujemo z raznimi veščinami in opremo ter se nato pomerimo še s šefi. Akcija se medtem nikoli ne ustavi, počitek pa si privoščimo samo takrat, ko umremo – nakar moramo vse skupaj začeti znova na frišni mapi.

Ta igralna formula je očitno igralcem zelo privlačna, saj je igro prejšnjo nedeljo naenkrat igralo več kot 117.000 igralcev. Razvijalec Vedinad se je pohvalil, da je v dveh tednih prodal več kot dva milijona izvodov svoje igre.

Megabonk je na voljo samo prek Steama, tam pa boste za svojo kopijo odšteli 9,75 €.

Tule je prvi pravi napovednik za 4. sezono serije The Witcher

0

Veščec se vrača tudi v četrto, a tokrat bo podoba Geralta malce drugačna, kot smo je vajeni. Serijo je namreč vmes zapustil glavni igralec Henry Cavill, ki bo svoje talente zdaj raje posodil Amazonu pri raznoraznih projektih Warhammer vesolja. Netflix pa seveda vmes ni kar vrgel puške v koruzo, ampak je odobril nadaljnje snemanje serije in za Geralta najel igralca Liama Hemswortha.

Novega Geralta smo do zdaj že videli v enem dražilniku, včeraj pa je za 4. sezono serije The Witcher izšel tudi prvi daljši napovednik, ki pokaže, da je Netflix v produkcijo vložil kar nekaj zlatnikov. Posebni učinki so videti na ravni prejšnjih sezon, vmes pa bomo gledali veliko bojevanja in izvajanja čarovnij – meča ne bo tokrat spretno vihtel samo Geralt, ampak tudi Ciri. Romanca med našim glavnim junakom in čarovnico Yennefer se bo nadaljevala tudi tokrat.

Vidimo lahko tudi nekaj kadrov glavnega zlobca Vilgefortza, ki ima res kulsko umetno oko – tega je namreč izgubil v ogromni eksploziji, ki smo ji bili priča v prejšnji sezoni. Potem je tu Jaskier, ki bo Geralta tudi tokrat spremljal na njegovem potovanju, igralec Laurence Fishburne pa bo v tej sezoni prevzel vlogo Regisa.

V napovedniku boste zagotovo največ pozornosti namenili novemu Geraltu, ki ima precej bolj nežen glas, kot ga je liku vcepil Henry Cavill. V enem kadru novi Geralt malce zakolne potem, ko zavihti meč, kar se zdi za tega junaka nekoliko nenavadno. Se zna pa tudi Liam prav dobro zavrteti z mečem in sekanje pošasti je videti tudi tokrat zabavno za ogled, tako da morda 4. sezona spet ne bo taka katastrofa, kot so napovedovali nekateri na spletu.

Četrta sezona na Netflix prihaja 30. oktobra, nakar bomo enkrat dobili še zaključno peto poglavje. To pa se zdi tudi kot nekakšen zaključek The Witcher sage na Netflixu, saj je ta pretočni gigant nekoč skoraj vsak mesec napovedal nov projekt iz tega fantazijskega vesolja, zdaj pa se zdi, da je pripravljen v prihodnost stopiti brez nadaljnjega vlaganja v to franšizo.