Da je EA odobril proračun za razvoj potezne strategije v svetu Vojne zvezd, smo že pisali, a takrat smo dobili zgolj obljubo za napovednik, ki je nato tudi izšel in igro Zero Company nekoliko bolje predstavil. Ugibanja so se izkazala za pravilna, saj gre resnično za potezno strategijo, ki si marsikaj sposodi iz priljubljene franšize XCOM — kar ni presenečenje, saj je njen razvijalec Bit Reactor sestavljen iz nekdanjih zaposlenih studia Firaxis.
Sicer novi napovednik ni pretirano zgovoren, saj v njem ne boste videli veliko dejanskega igranja. Šele proti koncu lahko ujamemo nekaj igralnih izsekov, ki takoj prikličejo spomine na serijo XCOM, vendar pa bo Zero Company vseboval tudi nekaj svojih, edinstvenih igralnih mehanik.
Pri razvoju sodeluje tudi studio Respawn, obema studiema pa je bilo pomembno privabiti tako nove igralce kot tudi veterane poteznega žanra. Veliko pozornosti je bilo namenjene zgodbi, ki se odvija v obdobju filma Vojna klonov. V tej igri bomo nadzorovali komandirja Hawksa, ki bo okoli sebe zbral elitno enoto bojevnikov in se z njimi lotil nekaj zelo nevarnih nalog. Igrina zgodba meri na resnejši ton, kar takšni izkušnji tudi pritiče — svojo četico boste lahko sestavljali sami, ji dodeljevali opremo in jo pošiljali v boj. Vključena bo tudi opcija za stalno smrt, ki jo igralci XCOM iger dobro poznamo.
Kot rečeno, za zdaj še nimamo konkretnejših podrobnosti o igralni formuli, razlog za to pa je datum izida, ki je še precej oddaljen. Star Wars: Zero Company izide namreč šele nekje leta 2026, zato ima EA še veliko časa, da vmes razkrije več informacij in objavi bolj konkreten igralni napovednik.
Skoraj točno pred enim letom nas je razvijalec Aggro Crab pošteno presenetil s svojo igro Another Crab’s Treasure. Ta je bila namreč na prvi pogled videti kot nekakšna tipična otroška platformščina, ki ji nihče ne bi smel nameniti preveč pozornosti, vendar se je pod površjem skrivalo veliko več. Začetni vtis je sicer resda nekam otročji: zaplet igre pravi, da igrate majhnega rakca, ki ni zmožen plačati najemnine za svojo školjko, zato se odpravi iskati denarce, a takoj ko skočite v morske globine, igralec spozna, da je tole v bistvu soulslike naslov, ki vsebuje prisrčno podobo, a napredne bojevalne mehanike.
Another Crab’s Treasure je nato začel dobivati visoke ocene s strani igralcev in opisovalcev, razvijalec pa je nedavno zanj povsem nepričakovano izdal večjo posodobitev, ki je zdaj že na voljo za igranje.
Posodobitev, imenovana Year of the Crab, vam ponudi odličen izgovor za ponovno igranje, saj prinaša opcijo New Game+, kar je izjemno priročno za vse tiste, ki ste kampanjo že preigrali in ste zdaj lačni novega izziva. Razvijalec pri New Game+ ni zgolj dvignil statistik nasprotnikov in šefov, ampak je popolnoma na novo zastavil te izzive, tako da bodo šefi zdaj veliko težji in vas znajo presenetiti z novimi napadalnimi vzorci. Posodobitev vključuje tudi nove preobleke, enega popolnoma novega šefa, sveže nasprotnike in nove nadgradnje vašega rakca, obenem pa boste lahko skočili v areno in se po želji spopadali z že poraženimi šefi ter si njihove statistike ogledovali v posebnem muzeju.
Skratka, gre za skoraj popolno obnovo igre, ki je zdaj že na voljo, in če Another Crab’s Treasure še niste igrali, si ga lahko na Steamu privoščite po ceni 17,99 €, igra pa je na voljo tudi prek servisa Game Pass.
Ena večjih skrivnosti globokega morja se tiče orjaških lignjev, ki so jih prvič opazili pred 100 leti, in od takrat smo na njih naleteli še nekajkrat, a ti odrasli primerki so takrat že umirali na površju morja, njihove dele pa so velikokrat odkrili tudi v želodcih kitov. Ta bitja so tako skrivnostna, da so se skozi čas o njih razpletle legende: starodavne pomorske zgodbe velikokrat govorijo o gromozanskih lignjih, ki so lahko potopili cele lesene barkače, kar je seveda pretiravanje, a na ogromnih kitih so ribiči že naleteli na poškodbe, ki bi jih lahko prizadejali seski orjaških lignjev.
Spletna stran BBC poroča, da je znanstvenikom zdaj uspelo vsaj malce bolje pogledati v svet teh skrivnostnih bitij, saj so orjaškega lignja prvič opazili v njegovem naravnem okolju in ga tudi posneli s kamero. Ekipa raziskovalcev se je mudila na Južnih Sandwichovih otokih v južnem Atlantskem oceanu, kjer je bila njihova naloga odkriti nove vrste podmorskega življenja. To je pogumna naloga, saj je človeštvo do sedaj raziskalo samo nekje 20 % morskega dna, tako da se tam skriva še ogromno stvari. In med pregledovanjem morja so naleteli na presenečenje, saj so opazili neznano bitje, ki ga vodja ekipe, dr. Michelle Taylor, sprva ni označila za orjaškega lignja, a ga je vseeno posnela.
Da je to res skrivnostni ligenj, je kasneje potrdila dr. Kat Bolstad, in tako smo to bitje prvič lahko ujeli v objektiv kamere. Gre za mladiča, ki je bil dolg samo nekje 30 centimetrov, a je že lahko pogumno plaval na globini 600 metrov. O tej vrsti lignjev znanstveniki še vedno ne vedo veliko, jasno pa je, da so mladiči skoraj povsem transparentni, kot odrasli pa nosijo rožnat odtenek. Tale mali podvodni plavalec lahko v odrasli obliki zraste do dolžine 7 metrov in tehta do 500 kilogramov, kar ga naredi tudi za najtežjega nevretenčarja na našem planetu.
To ni edino takšno pomembno odkritje letos, saj so znanstveniki januarja letos v zmrznjenem morju Antarktike na globini 687 metrov prvič v naravnem okolju v objektiv ujeli tudi steklenega lignja.
Realnočasovne strategije tipa Age of Empires II se morda zdijo kot nekaj, kar lahko igraš le na PC-ju, saj prek kontrolerja enostavno ne moreš izvajati tako natančnega in hitrega nadzora, kot ga omogočata miška in tipkovnica. To morda res drži za večigralske seanse, a če nekdo ustrezno predela uporabniški vmesnik, se je tudi na konzolah možno v takšni igri odlično zabavati.
Le malo ljudi ve, da je Microsoft to že poskusil – igro Age of Empires II je pred leti predelal za konzolo PlayStation 2, a tisti poskus je bil precej polovičarski. Veliko bolje se je odrezal, ko je igro predelal za konzolo Xbox Series X, zdaj pa v okviru nove marketinške strategije svojo ekskluzivo prinaša tudi na PlayStation 5. Pred kratkim smo dobili prvi vpogled v delovanje igre na tej konzoli, in sicer preko prvega napovednika.
Igralska izkušnja bo podobna kot na Xbox Series X, saj gre za predelavo različice Age of Empires II: Definitive Edition, ki se od izvirnika izpred 20 let razlikuje tudi po povsem prenovljeni grafični podobi. Konzolni igralci boste tako dobili dostop do celotne izvirne kampanje in vseh njenih dodatkov, obenem pa bo vključenih tudi več novejših DLC-jev: Lords of the West, Dynasties of India in Dawn of the Dukes. To pomeni res obilo strategiranja, ki ga lahko dodatno razširite še z novim dodatkom Three Kingdoms, ki vas bo popeljal v raziskovanje kitajske zgodovine.
Age of Empires II: Definitive Edition na PlayStation 5 izide 6. maja. Za standardno različico igre boste odšteli 39,99 €, Premium Edition pa po ceni 59,99 € vključuje tudi dodatek Three Kingdoms ter možnost igranja pet dni pred uradnim izidom. Za 100 € si lahko privoščite še Premium Editions Bundle, ki poleg vsega naštetega vključuje tudi igro Age of Mythology Retold ter njeno razširitev Immortal Pillars.
Razprodaje na Steamu so super stvar – dokler ne začneš kupovati iger samo zato, ker te je strah, da boš zamudil akcijo in da igra nikoli več ne bo tako znižana. Temu občutku se reče FOMO oziroma Fear of Missing Out in za nekatere predstavlja resen problem. Kmalu začneš zapravljati denar za igre, ki jih v resnici sploh ne boš igral, kupuješ jih zgolj zaradi popustov – in v teh primerih ne prihraniš ničesar, ampak samo zapravljaš po nepotrebnem.
Koliko si do zdaj zapravil na Steamu, je bilo vedno težko ugotoviti – razen če si eden tistih, ki si sproti beleži vse račune in jih vestno sešteva. Na spletu sicer obstajajo različne strani, ki jim prilepiš povezavo do svojega Steam profila, nakar ti orodje izračuna vrednost računa. A te ocene so precej površne, saj stran ne more vedeti, po kakšni ceni si dejansko kupil posamezno igro.
Zdaj je nekdo na Redditu opozoril, da ima Steam v resnici že dolgo vgrajeno orodje, ki ti točno pove, koliko si do zdaj zapravil na platformi. Dostop do te funkcije je povsem preprost – zaženeš Steam, nato klikneš Help > Steam Support > My Account > Data Related to Your Steam Account > External Funds Used. Še lažje pa je, če preprosto klikneš tole povezavo.
Preden dobiš dostop do podatkov, bo Steam morda zahteval ponovno vpis gesla, saj gre za občutljive informacije. Nato boš videl razdelitev vseh svojih nakupov: posebej pred letom 2015 in posebej po njem, na koncu pa še skupni znesek.
Gre za enostaven način vpogleda v tvoje igralne finančne navade. Res je, orodje ni popolno – upošteva namreč le nakupe, opravljene neposredno na Steamu. Če si igre kupoval prek zunanjih trgovin darilne kartice ali ključe in jih nato aktiviral na Steamu, ti stroški seveda niso zajeti. A za približno oceno zapravljenega denarja je to orodje več kot uporabno.
Ena od mojih pritožb glede igre Kingdom Come: Deliverance 2 se je nanašala na težavnost, ki se mi je zdela visoka zgolj na začetku. Kasneje naš junak Henry postane že na slabi polovici igre povsem premočan in lahko zlahka pospravi celoten tabor nasprotnikov. To je problematično, saj drugi del – za razliko od prve igre – sploh nima težavnostnih stopenj, igralcem pa tako ne preostane drugega, kot da počakajo, da razvijalec Warhorse Studios uravnoteži igralno formulo, ali pa ponovno začnejo igranje s prihajajočo posodobitvijo, ki bo dodala Hardcore igralni način.
Ta je bil že prisoten v originalu in bo tudi tokrat precej podoben, le da bo tukaj še malce zahtevnejši. Vendar pa nisem prepričan, ali je Hardcore rešitev za moje težave, ki so se predvsem nanašale na neuravnotežen boj in dejstvo, da se lahko igralec prehitro dokoplje do najmočnejše opreme v igri.
Hardcore zame osebno pomeni predvsem dodatne nadloge pri igranju, kar ne enačim z višjo težavnostjo. V tem primeru gre predvsem za preživetvene mehanike in odstranjevanje funkcij, ki poenostavijo navigacijo. Tako denimo v Hardcore načinu zemljevid sicer še vedno obstaja, vendar vam igra ne bo več kazala, kje se nahajate. Za orientacijo boste morali povprašati domačine in se po njihovih navodilih prebiti do cilja izbrane naloge.
K sreči je Kingdom Come: Deliverance 2 že od začetka zasnovan tako, da se lahko iznajdljiv igralec ravna po navodilih znotraj dnevnika, saj NPC-ji navadno precej natančno razložijo, kam je treba iti in po čem se orientirati. V pomoč bodo tudi zvezde in sonce. Pozabite lahko tudi na hitro potovanje, saj bo treba vse poti prehoditi ali prejahati, med bojevanjem pa se ne boste več mogli zanašati na uporabniški vmesnik, ki v Hardcore načinu povsem izgine. Tako boste morali sami ugibati, koliko zdravja in vzdržljivosti vam je še ostalo.
Za igranje Hardcore načina boste morali izbrati tudi dva negativna statusa, ki bosta močno vplivala na vaš potek igranja. Med nabiranjem zelišč bo obstajala možnost, da si izpahnete hrbet, hrana v inventarju se bo hitreje kvarila, eden od statusov pa pri vsakem spanju doda možnost, da začne našega junaka nositi luna in se tako zbudi na povsem drugi lokaciji.
Kot rečeno, se mi osebno te stvari zdijo predvsem nadležne, a ne morem zanikati, da močno prispevajo k imerziji igre. Če se torej želite zares poglobiti v ta srednjeveški svet in imate ob tem tudi dovolj časa, potem je Hardcore morda prava izbira za vas.
Warhorse Studios sicer za Kingdom Come: Deliverance 2 pridno izdaja novo vsebino – že poleti nas čaka prvi plačljivi DLC Brushes with Death, ki mu bosta do konca leta sledila še dva dodatka.
Nesrečni Star Wars Outlaws nekateri na spletu označujejo za eno najslabših stvari, kar se je zgodilo franšizi Vojna zvezd in igričarstvu nasploh. A resnica je ta, da imamo pred sabo zgolj povprečno igro z nekaj zanimivimi idejami, ki pa jih Ubisoft ni upal izpeljati do konca.
Nastopamo v vlogi vesoljske tatice/najemnice Kay Vess, ki mora krmariti skozi nenehno spreminjajoči se svet najemnikov – ti pa morajo vsak dan vsaj enemu zavezniku zabosti nož v hrbet, sicer ponoči sploh ne morejo zaspati. Vse to se sliši kot odlična podlaga za videoigro, a žal Ubisoft ni mogel iz svoje kože – predstavil je svet z veliko ponavljajočimi se opravili, s sistemom frakcij, ki se jim lahko v enem trenutku zamerite, v naslednjem pa ste jim že spet simpatični. Tudi optimizacija igri ni šla na roko.
Ob izidu Outlaws ni dosegel pričakovane hvale, kar se je poznalo tudi pri prodaji. Kljub temu Ubisoft nadaljuje z razvojem dodatne vsebine, saj je k temu zakonsko zavezan zaradi prodaje sezonskih prepustnic. Po lanski razširitvi Wildcard se zdaj pripravlja na splovitev drugega DLC-ja – A Pirate’s Fortune, ki je včeraj dobil svoj prvi napovednik in datum izida.
V glavni vlogi bo znova nastopila Kay Vess, ki bo tokrat poskušala oropati Stinger Vash in njeno tolpo. Ob strani ji bo stal Hondo Ohnaka – oboževalcem dobro poznan lik iz serije The Clone Wars, tudi tokrat z glasom Jima Cummingsa. Napovednik prikaže nekaj akcije tako na tleh kot v zraku, ropanje grobnice ter povratek prisrčnega Nixa, ki nam bo znova stal ob strani.
Dodatek A Pirate’s Fortune izide 15. maja po ceni 15 € – lastniki sezonske prepustnice DLC seveda že imajo v lasti. Ubisoft je ob tej priložnosti napovedal tudi novi demo, ki omogoča do tri ure igranja in je že na voljo na Steamu. Žal napredka iz dema ne bo mogoče prenesti v polno različico igre.
Upam si trditi, da je to tudi zadnja prava avantura protagonistke Kay Vess. Z njo bo Ubisoft izpolnil zakonske obveznosti, in glede na slabo prodajo ter visoko licenčnino močno dvomim, da bomo Outlaws še kdaj videli – kaj šele nadaljevanje.
Leta 2023 smo dobili dva pomembna predstavnika žanra soulslike – Lies of P in Lords of the Fallen. Na koncu se je za boljšega izkazal Lies of P, čeprav sta oba razvijalca s temi igrami prvič poskusila srečo v tem zahtevnem žanru. Medtem ko Lords of the Fallen ni uspel navdušiti v enaki meri, ni šlo za slab izdelek – igra je imela veliko potenciala, ki pa so ga iznakazile nekatere slabe oblikovalske odločitve in podpovprečna optimizacija.
Razvijalec Hexworks se ni predal – založnik CI Games ima s franšizo še vedno velike načrte. Studiu so odobrili proračun za izboljšave in vsebinske posodobitve, ki se jih je od izida nabralo že na desetine. Morda največja med njimi pa je izšla včeraj – tako obsežna, da razvijalec zdaj igro označuje kot različico 2.0.
Najodmevnejša novost je takoimenovana “prepustnica za prijatelje”, ki omogoča, da kot lastnik igre vanjo povabite prijatelja, s katerim skupaj preigrate celotno kampanjo. Sodelovalno igranje je bilo močno predelano – prijatelj vas zdaj ne spremlja le pri šefih, ampak skozi vso igro, obenem pa si delita zaklade, kar pomeni, da oba napredujeta in krepita svojega junaka.
Hexworks se je lotil tudi ene največjih kritik – nadzora. Ta je bil prej občutno “plavajoč”, udarci niso imeli teže, gibanje pa je bilo nepredvidljivo. V novi različici se bo boj čutil konkretneje, lik se ne bo več kar zaletel čez rob, ko se boste ustavili, in raziskovanje sveta bo zato bolj natančno in manj frustrirajoče. Izboljšali so tudi sistem zaklepanja tarč in način, kako se kamera obnaša med bojem – kar je bil prej velik vir jeze pri igralcih.
Z različico 2.0 naj bi se Lords of the Fallen igral kot povsem nova izkušnja – če ga še niste preizkusili, je zdaj idealen trenutek. Na Steamu je trenutno znižan za 67 % in ga dobite za 19,79 €, medtem ko PlayStation 5 različica ostaja pri polni ceni 80 €. Igro lahko igrate tudi preko naročnine Game Pass, in tudi tam izkoristite možnost skupnega igranja s prijateljem.
Lucasfilm je včeraj na Japonskem praznoval franšizo Vojna zvezd in ob tej priložnosti najavil kar nekaj novosti, a nobena od njih gledalcev ni zares sezula. Disney ima s franšizo precejšnje težave, odkar jo je prevzel, saj je le malo projektov prejelo dobre ocene s strani kritikov in občinstva. Največ uspeha imajo trenutno s serijami, ki jih lahko gledamo na pretočnem servisu Disney+.
Večji izziv predstavljajo celovečerni filmi, namenjeni kinodvoranam. Zadnji tak izdelek je bil Vzpon Skywalkerja iz leta 2019, ki je zaključil novo trilogijo režiserja J. J. Abramsa – film, ki ga spletna javnost še danes pogosto kritizira. Disney se tako že šest let trudi pripeljati nov film v kina. Čeprav je bilo vmes napovedanih kar nekaj projektov, je večina ostala le na ravni idej in nikoli niso prešli v dejansko produkcijo.
Zato je napoved projekta Star Wars: Starfighter pomemben mejnik – film je dobil zeleno luč, potrjenega glavnega igralca, režiserja in kratek dražilnik. V glavni vlogi bo nastopil Ryan Gosling in že zdaj lahko ugibamo, da bo upodobil šarmantnega najemnika ali lopova v slogu Hana Sola. Režijo bo prevzel Shawn Levy, ki se je nazadnje izkazal s filmom Deadpool & Wolverine.
Dražilnik sicer razkrije zgolj naslov filma, tako da podrobnosti o zgodbi za zdaj še ni. Je pa potrjeno, da bo Starfighter predstavil povsem novo zasedbo likov in se bo dogajal v do zdaj še neraziskani vojnozvezdni dobi. To lahko razumemo kot pozitiven signal – Disneyju že dolgo očitamo, da bi moral zapustiti dobo Skywalkerjev in predstaviti nove zgodbe. Morda bomo končno dočakali obisk v obdobju The Old Republic, po katerem oboževalci iger Knights of the Old Republic kličejo že leta.
Na nove avanture bo treba še malce počakati – produkcija se začne to jesen, film pa v kinematografe prihaja 28. maja 2027. Že prej, 22. maja 2026, bomo na velikih platnih gledali celovečerec The Mandalorian & Grogu, ki pa prav tako za zdaj ponuja zgolj naslovni dražilnik.
Steam je leta nazaj omogočal poseben program Greenlight, v katerem je skupnost glasovala, katere igre imajo dovolj potenciala, da bi lahko imele čast svojega trženja na Steamu. Osem let nazaj pa si je založnik Valve premislil in ta program ukinil ter na stežaj odprl vrata vsakomur, ki ima vsaj nekaj evrov pristojbine, tako da dandanes lahko že praktično vsi postanemo razvijalci in prodajamo svoje izdelke na Steamu.
Posledično to pomeni, da na platformo dnevno pride več deset novih iger in pričakovano je veliko teh tako zanič, da se o njih ne splača pisati, kupi pa jih nihče. Ti manjši razvijalci se tako izgubljajo v poplavi naslovov, zato je njihova edina priložnost za ločitev od konkurence v tem, da igralcem dostavijo neko sporno vsebino.
Najprej so takšne igre ciljale na tematiko seksa, a tudi teh iger se je nabralo toliko, da ne moreš več ločiti ene od druge. Razvijalec Zerat Games se je zato odločil stopiti korak dlje in preko vizualne novele No Mercy svetu predstavil interaktivno zadevo, ki se vrti okoli posilstva in incesta. Ženske so prikazane kot bitja, ki moškemu služijo samo za seks, pa če jim je to všeč ali ne, nastopamo pa v vlogi nekoga, ki svojo lastno mamo zasluti pri varanju in jo nato izsiljuje za spolne usluge, saj bo drugače njen greh izpovedal možu. S tem mu je uspelo nase privleči veliko pozornosti, saj se je nad igro usul plaz kritik. Zagnana je bila spletna peticija, ki je od Valva zahtevala umik igre, in ta je zbrala več kot 70 tisoč podpisov, vik in krik pa so zagnali tudi razni regulatorji, zato igre ni bilo moč kupiti v Združenem kraljestvu, Avstraliji in Kanadi.
Zerat Games je nekaj časa zagotovo užival v slavi, saj je navsezadnje to tudi želel, a se je na koncu premislil in na Steamu zapisal, da igro umika iz vseh trgov po svetu. Na Steamu je v blogu zapisal, da se je vmes pojavilo veliko laži glede igre in da so nekateri kazali prirejene scene, ki jih v No Mercy sploh ni. Njen obstoj je poskušal upravičiti z besedami, da imajo ljudje različne fetiše in se teh ne bi smeli sramovati, ter da razumejo zgražanje nekaterih ljudi, a da je to navsezadnje še vedno samo igra in bo to tudi ostala.
No, “igra” lahko tule zapišemo z narekovaji, saj je No Mercy videti obupno. Gre za vizualno novelo, ki pa v bistvu skoraj ves čas prikazuje povsem statične like, na kakšno animacijo pa naletiš bolj po naključju – pa še tiste so izvedene polovičarsko. Seveda igralnih posnetkov na YouTubu zaradi tematike ne boste našli, in če ste resnično firbčni, lahko stvar poiščete na kakšnem PornHubu in hitro vam bo postalo jasno, da je No Mercy postal slaven samo na račun svoje sporne tematike, njegovih igralnih mehanik pa ne bo nihče opeval ali pa jih pogrešal.
Razvijalec Bloober Team se je lani izkazal s predelavo igre Silent Hill 2, ki je navdušila tako kritike kot igralce in povzročila, da so se pričakovanja za njihov naslednji projekt hitro dvignila. Studio se je pametno odločil oddaljiti od pristopa svojih zgodnejših iger, kot je Layers of Fear, kjer je igralec večinoma le opazoval dogajanje okoli sebe. Namesto tega zdaj stavi na tretjeosebne grozljivke s preživetvenimi elementi – in ta premik lahko le pozdravimo.
Naslednji projekt nosi naslov Chronos: The New Dawn, ki je že dobil prvi napovednik. V njem skrivnostni lik, poznan le kot The Traveler, odigra partijo šaha z neznano žensko, nato pa jo odpelje neznano kam. Zdaj pa smo dobili tudi prvi vpogled v igranje.
V Chronosu bomo kot bojevnik v skafandru potovali skozi različna zgodovinska obdobja in v postapokaliptičnih okoljih reševali določene posameznike, katerih talenti bodo v prihodnosti ključni za preživetje človeštva. Zgodba je za zdaj zavita v tančico skrivnosti – Bloober Team namerno skriva podrobnosti in nas pušča v temi.
Novi napovednik razkriva, da The Traveler ne bo zgolj razmišljal nad šahovnico, temveč bo moral prijeti tudi za orožje. Na poti mu bodo nasproti stale groteskne pošasti, katerih meso se ves čas razkraja. Imenujejo se Orphans in so posebna vrsta sovražnikov – najprej jih bo treba onesposobiti s streli, nato pa še zažgati, saj se v nasprotnem primeru lahko preobrazijo v vir moči za druge sovražnike. Ti tako postanejo hitrejši, nevarnejši in pridobijo nove napadalne sposobnosti.
Ta mehanika obljublja taktično globino in popestritev tempa igranja, saj bo treba ves čas pametno izbirati tarče.
Žal Chronos: The New Dawn še nima uradnega datuma izida, a si ga lahko že zdaj dodate na seznam želja na Steamu. Izid pričakujemo enkrat v letu 2025.
Še manj kot mesec dni nas loči od izida igre Doom: The Dark Ages, razvijalec id Software pa nam je do zdaj že dodobra predstavil, kaj nas v tej igri čaka in kako se bo razlikovala od svojih predhodnikov. Marketinška kampanja je trenutno v nizkem štartu, njen del pa je tudi Microsoftova najava posebne izdaje konzole Xbox Series X, ki bo odeta v Doomovo srednjeveško preobleko. Poleg ovitega sistema bosta na voljo še dve različici tematsko obarvanih kontrolerjev.
Sama konzola sicer ne bo naprodaj v kakem posebnem paketu, saj Microsoft v resnici ponuja le ovitek oziroma “wrap”, ki ga prilepite na obstoječo konzolo in jo tako na preprost način spremenite v nekaj, kar bi ob televizorju morda stalno spremljali demoni iz pekla. Ovitek se ponaša z razpokano teksturo in veliko rdečo runo, namestiti pa ga bo mogoče tako na različico konzole z optično enoto kot tudi na digitalno verzijo. Cena znaša 54,99 €, ovitka za cenejši model Xbox Series S pa sploh ni na voljo.
Potem sta tu še dva posebna kontrolerja. Tokrat Microsoft oziroma Bethesda ponujata fizična ploščka s posebno teksturo in dizajnom. Standardna različica prihaja v zeleni in sivi barvni kombinaciji z rdečo runo ter preoblikovanimi gumbi, cena pa znaša 79,99 €. Elite kontroler je preoblečen v rdeče-črne odtenke in bo na voljo za kar 199,99 €.
Vse te novosti pa predstavljajo tudi neprijeten opomnik, da Microsoft konzole Xbox Series X v Sloveniji še vedno ne prodaja uradno. Zaradi tega teh izdelkov ne moremo naročiti prek njihove uradne trgovine, in kot kaže, se to v kratkem tudi ne bo spremenilo. Pravzaprav je stanje vse slabše: če smo pred leti konzoli Xbox Series X in S še lahko kupili v trgovinah, kot je Mimovrste, to danes ni več mogoče. V Sloveniji je zdaj težko najti sploh kakšno trgovino, ki še ponuja sveže modele Xboxa. Morda bo Microsoft svojo politiko spremenil z naslednjo generacijo konzole, ki naj bi po nekaterih napovedih izšla čez približno dve leti.
Stacklands je hit iz leta 2022, ki je populariziral popolnoma nov žanr. Čeprav je grafično in mehansko precej preprost, je združil zasvojljivo igralno zanko raziskovanja, zlaganja kart na kupčke, napredka in preživetja. Kaya’s Prophecy je v mnogih pogledih podobna igra, a uvede par prav lepih novosti. Postavi te v kožo zadnjega preživelega iz vasi, ki jo je uničila prebuditev zlobnega boga. To vrhovno bitje se hrani s tvojo bolečino in vsakodnevno zahteva daritve. Kot povprečen šef, a z manj razumevanja do neuspeha… no… odvisno od šefa.
Plan je precej preprost. Začneš iz nule, zbiraš dobrine, gradiš vedno bolj kompleksne zgradbe in vsak žrtvuješ nekaj hrane. Hvala, gospodar, da lahko hranim tvojo debelo rit. Lahko še? Največja svojevrstnost je sistem bojevanja. Poteka podobno kot v Slay the Spire in skupno prejmemo zanimiv spoj kartanja in gradnje kolonije, ki na papirju deluje čudno, v praksi pa te posrka v svojo unikatno mešanico stresa, čarobnih krompirjev in krvoločnih sovražnikov.
Razvojna ekipa: Jérémie & Thibaut Založnik: Jérémie & Thibaut Platforme: PC Steam:Povezava Datum izida: 10. april 2025 Cena: 13,79 €
Zvrst: Solitaire gradnja kolonije s kartami
Napovednik
Ko te bog nauči sistema davkov
Če ti je Stacklands poznan, se boš v Kaya’s Prophecy počutil kot doma, samo da ti tokrat za ovratnik diha božje bitje, ki redno krade težko prigaran pridelek. Igro začneš z enim vaščanom in nekaj osnovnimi kartami, ki jih kombiniraš in nadgrajuješ.
Vsak dan moraš zbrati dovolj hrane – kar ni problem… dokler ne ugotoviš, da ti igra poveča zahtevnost samo zato, ker imaš na mizi več kart. Skladiščiš več hrane? Čestitke, cena daritev je ravnokar narasla!
Odvečne karte lahko žrtvuješ v zameno za temno kri – valuto, s katero kupuješ nove pakete. Tukaj se začne loterija. Ob odpiranju lahko dobiš redke in uporabne karte… ali pa kartonski približek pokvarjenega krompirja. V vsakem primeru pa ostaneš z manj prostega prostora in še večjimi zahtevami svojega krvoločnega nadrejenega.
Simulacija kolonije sreča Slay the Spire na drogah
Če bi se vse skupaj tu končalo, bi šlo zgolj za solidno kopijo že videnega. A boj je nekaj popolnoma drugega. Ker očitno življenje še ni dovolj težko, ob obisku plenilcev ali raziskovanju skočiš v bojne sekvence, ki so presenetljivo všečne. Gre za roguelike deckbuilding sistem, kjer vsaka karta šteje, vsaka napaka boli in vsak ščit – za razliko od mnogih sorodnikov – ne odpove ob začetku vsake nove runde. Kar je lepo. In redko.
Borba je preprosta in pregledna, kar je osvežujoče. Imaš akcijske točke, karte za napad ali obrambo, in sistem kombinacij, ki nagradi razmišljanje. Seveda lahko igraš tudi brezglavo, a potem ne jamraj, ko te razbijejo jezne čebele in ti bog požge pol vasi.
Najbolj zanimiv del je povezava med borbo in kolonijo. Če zanemariš raziskovanje in se posvetiš le gradnji vasi, boš prej ali slej pogrnil, ker boš ostal brez ključnih virov. Igra te sili, da razmišljaš celostno: malo bojevanja, malo kmetovanja, malo napredovanja. Klasično balkansko življenje.
Vizualni cukrček z dušo
Vizualna podoba igre je prav luštna. Ročno risane karte so barvite, svet izgleda kot džungelska knjiga in vse skupaj deluje zelo organsko. Likovno gre za miks fantazijskih bitij, ki ne poskušajo biti realistična – in hvala bogu za to. Kdo še rabi realnost, če že v njej živimo?
Žal pa igra trpi za sindromom “lepo, a statično”. Vse je narisano, a brez animacij. Tudi med boji liki ostajajo v kartični obliki, brez gibanja. Včasih se zdi, kot da igraš zbirko slik, ne pa igro. Malenkostno razočaranje, a nič takega, da bi si želel žrtvovati razvijalca bogu. Vsaj zaenkrat.
A seveda ni brez težav. Je precej kratka in celotna zgodba skupno vzame dobrih 6-10 ur, nakar praktično vidiš skoraj vse, kar ti igra nudi. Prav tako bi si želel nekoliko več globine, saj po mojem mnenju trpi za istim sindromom kot Stacklands, kjer magija izgine, ko odkriješ večino novosti.
Drugi problem je v sreči, saj je ključen del par elementov. Od bojevanja, kjer te lahko slaba kombinacija sovražnikovih potez in povlečenih kart pokonča v eni potezi, do vlečenja kart iz kupčkov, kjer je v ospredju.
Razsodba
(+) Inovativen spoj bojevanja s kartami in gradnje kolonije (+) Posrečen vizualni stil (+) Gladko delovanje brez hroščev (+/-) Odvisnost od sreče (+/-) Boji so zabavni, a vizualno precej statični (-) Precej kratka dolžina (-) Pogrešal sem nekoliko več globine
Kljub RNG komponenti in občasnim frustracijam, Kaya’s Prophecy ostaja dobro realizirana igra v tem posrečenem žanru. Da, boš moral imeti nekaj sreče. In da, bog bo tečen. Ampak vsaka kazen te ne uniči – pogosto lahko okrevaš in nadaljuješ. Napredek je zabaven in vsi ločeni elementi več kot zadostni za zabavno igralno izkušnjo.
Pojma nimam, ali je internetni forum 4chan danes še vedno tako priljubljen, kot je bil pred dvema desetletjema, saj se je internetna kultura vmes močno spremenila. Če so se igralci in drugi obiskovalci medmrežja nekoč pogovarjali prek klasičnih forumov, je danes slika povsem drugačna – skupnosti so se preselile na Reddit in Discord, zato je tudi 4chan ostal nekako pozabljen.
4chan got hacked by the sharty, they restored /QA/, they leaked the jannies passwords, their IRC, the site is slowing down, this is MASSIVE pic.twitter.com/Nzpn6rGl5o
Morda so prav zaradi tega za volanom zaspali tudi njegovi administratorji, ki so pozabili na varnost spletišča. Pred dvema dnevoma so namreč utrpeli obsežen hekerski napad, zaradi katerega stran še vedno ne deluje. Napadalci so bili tako agresivni, da so praktično prevzeli nadzor nad celotno stranjo, zaradi česar nekateri dvomijo, ali se bo 4chan sploh še kdaj postavil nazaj na noge.
Spletna stran 404 Media poroča, da je razlog za napad dolgoletni spor med forumom 4chan in njegovo ločeno vejo Soyjak, ki se je od glavnega foruma odcepila zaradi istoimenskega mema. Na Soyjaku se je nato pojavila tema, v kateri je nek član ponosno zapisal, da so prevzeli popoln nadzor nad 4chanom, in priložil tudi slike administratorske plošče – kar je močan pokazatelj, da so napadalci dobili dostop do vseh možnih podatkov in da lahko s stranjo počnejo, kar želijo.
Napadalec se je nato oglasil sam in opisal potek svojega uspešnega hekerskega napada. Izkoristil je varnostno luknjo v sistemu 4chana, ki je omogočala nalaganje PDF-datotek – a sistem ni preverjal, ali so te datoteke dejansko v PDF-formatu. Namesto tega je bila naložena PostScript-datoteka, ki je vsebovala vpisane ukaze. Prek njih je napadalec pridobil administratorske pravice. GhostScript bi sicer moral preprečiti takšne ukaze, a različica, ki je bila nameščena na 4chanu, je iz leta 2012 in vsebuje vrsto večjih varnostnih lukenj.
Napadalec je v svojem sporočilu izrazil, da mu ni v interesu javno objaviti uporabniških podatkov in da nima dostopa do e-poštnih naslovov obiskovalcev strani. Seveda pa je odvisno od vas, koliko tej njegovi trditvi verjamete. Stran za zdaj še vedno ne deluje in zanimivo bo videti, kakšen bo končni razplet celotne situacije.
Ime Guild Wars bo najbolj prepoznavno starejšim igralcem, ki so pred 20 leti iskali nekakšno alternativo huronsko popularnemu MMO-ju World of Warcraft. Tiste dni so vsi poskušali kopirati Blizzardovega velikana, a večina teh projektov je zaradi dragih stroškov vzdrževanja strežnikov in premajhne igralne baze hitro propadla. Na koncu so preživeli samo tisti, ki so si upali ponuditi nekaj malce drugačnega – in med te naslove lahko zagotovo prištejemo tudi prvi Guild Wars, ki se je rodil leta 2005 in živi še danes. Razvijalec ArenaNet se mu je odločil pokloniti s prav posebno posodobitvijo.
Studio sicer ni šel tako daleč, da bi v ta dve desetletji star MMO, ki se je od konkurence ločil po tem, da za igranje ni zahteval mesečne naročnine, vključil novo mapo ali predstavil nov igralni razred. Je pa vseeno igra dobila novo vsebino, in sicer v obliki ponovne izdaje raznih predmetov in kosov opreme, ki jih je bilo prej mogoče dobiti samo ob izidu igre – in to le tistim, ki so igro takrat prednaročili ali pa se nahajali v posebni regiji. Zdaj so te dobrote na voljo vsem, a razvijalec vam jih ne bo kar podal na pladnju, saj se lahko do njih dokopljete samo tako, da premagate sovražnike visokih stopenj.
ArenaNet je praznovanje 20. obletnice izkoristil tudi za posebno izdajo originalne igre, ki so ji nataknili zveneč naslov 20th Anniversary Masterpiece Collection of Guild Wars. Ta obsežen paket vsebuje kampanje Prophecies, Factions in Nightfall, ter dodatek Eye of the North. Poleg tega vključuje še bonus paket misij, dodatne predmete in osem prostorčkov za ustvarjanje novih likov. Ta skupek je razvijalec dodatno okrasil z lepim popustom – do 29. aprila si lahko vse to privoščite za samo 7,99 €.
ArenaNet je leta 2012 izdal dobro sprejeto nadaljevanje Guild Wars 2, ki mu je nato redno dodajal vsebino in za zdaj ostaja primarni projekt tega razvijalca. Leto dni nazaj je založnik NCsoft sicer najavil, da se je začelo delo na Guild Wars 3, vendar od takrat nismo slišali nobenih novih informacij.
Medtem ko čakamo na novo poglavje franšize The Elder Scrolls, se je marsikateremu igralcu porodila ideja, da bi lahko Bethesda vmes pripravila predelavo katere od starejših iger. Vsebine za kaj takega ji vsekakor ne manjka, saj ima razvijalec za sabo bogat katalog iger, ki bi jim prav prišla ne le lepša grafična podoba, temveč tudi posodobitev igralnih sistemov.
Da se bo morda nekaj na tem res zgodilo, smo prvič izvedeli leta 2020, ko je na internet pobegnil Microsoftov interni dokument, v katerem je bila omenjena obnova igre The Elder Scrolls IV: Oblivion, ki jo je Bethesda prvič ponudila v igranje leta 2006. Sledilo je nekajletno zatišje, medtem pa so internetni novinarji v zadnjem mesecu neprestano namigovali, da je uradna najava predelave tik pred vrati, Microsoft pa naj bi igro izdal povsem nenapovedano.
Nek uporabnik Reddita je nato na spletni strani razvijalca Virtuos naletel na del strani, ki je vseboval skrite, a javno dostopne slike. Te so bile vzete neposredno iz predelave in čeprav je Virtuos napako hitro popravil, so se slike hitro razširile po spletu. Tako imamo zdaj pred sabo prvi uradni vpogled v predelavo, ki bo očitno veliko več kot zgolj nadgradnja originalnih tekstur.
Že prej se je sicer govorilo, da bo Virtuos igro predelal v pogon Unreal Engine 5 ter ob tem posodobil tudi nekatere igralne mehanike. Slike nam sicer tega ne potrdijo, je pa jasno, da gre za popolnoma na novo zgrajen Oblivion, zato lahko poleg izboljšanih tekstur pričakujemo tudi prenovljene animacije, osvetlitev scen in morda celo kakšen košček povsem nove vsebine. Na spletni strani Imgur lahko najdemo še vrsto dodatnih promocijskih slik – na eni je vidna tudi najava Deluxe Edition igre ter informacija, da bo predelava na voljo tudi prek storitve Game Pass.
Vsi nad novimi slikami sicer niso navdušeni – marsikateri igralec se je na spletu že pritožil, da podoba deluje preveč rjavo, medtem ko je bil original znan tudi po svoji živobarvni paleti.
Manjka samo še datum izida, a če gre verjeti novinarju Jeffu Grubbu, naj bi predelava izšla že naslednji teden, nekje od 21. aprila dalje. Glede na to, da na promocijskih slikah ni nikjer jasno naveden datum izida, zna Microsoft igro resnično izdati brez večje marketinške kampanje.
Postapokaliptična franšiza iger Metro praznuje že svojo 15. obletnico, od izida zadnjega poglavja Metro Exodus pa je minilo že šest let. Razvijalec 4A Games je ta jubilej obeležil s posebnim videom, v katerem so se spomnili svojih začetkov in razvoja trilogije, obenem pa znova namignili, da delajo na povsem novem delu, ki bo pripovedoval nekoliko drugačno zgodbo kot pretekla poglavja.
4A Games je ukrajinski studio, Metro igre pa so v svojih zgodbah pogosto izpostavljale politične note. Od zadnjega dela se je svet močno spremenil, invazija Rusije na Ukrajino pa je vplivala tudi na smer pripovedi, ki jo bo ubralo naslednje poglavje serije. V prvih dveh delih, Metro 2033 in Metro: Last Light, smo večino časa preživeli v moskovskem podzemlju, zdaj pa se razvijalec želi razumljivo oddaljiti od tega okolja in zgodbo preseliti drugam.
Pri tem jih podpira tudi ruski pisatelj Dmitry Glukhovsky, avtor izvirne knjižne serije Metro, ki je sodeloval tudi pri snovanju zgodb za igre in bo svoje pero znova posodil tudi naslednji igri. Dmitry je sicer ena redkih javnih ruskih osebnosti, ki je javno nasprotovala vojni, zaradi česar so ruske oblasti za njim razpisale tiralico.
Kako bo videti naslednje poglavje franšize, za zdaj ostaja skrivnost, a 4A Games želi oboževalcem nekoliko skrajšati čakanje. Trenutno tako brezplačno podarjajo kopije igre Metro 2033 Redux. Gre za predelano različico izvirne igre iz leta 2010, ki prinaša grafične izboljšave in nekoliko spremenjen potek igranja. Brezplačni izvod si lahko do jutri, 16. aprila, zagotovite v trgovinah Steam in GOG.
V čast obletnice sta znižani tudi ceni nadaljevanj: Metro: Last Light Redux je znižan za 85 % in na voljo za 2,99 €, medtem ko Metro Exodus Gold Edition za 9,99 € vključuje izvirno kampanjo ter oba naknadno izdana DLC-ja.
Razvijalec Larian Studios je trenutno najbolj spoštovan ustvarjalec RPG iger, ki je leta 2023 z naslovom Baldur’s Gate 3 dokazal, da se danes ne vrti vse okoli večigralstva in da se da prav dobro prodati skoraj povsem enoigralski naslov – če vanj le vložiš dovolj ljubezni in leta pridnega dela, ob tem pa med razvojem poslušaš želje skupnosti.
Čeprav je Larian že dolgo napovedal, da za Baldur’s Gate 3 ne nameravajo izdelati plačljivega dodatka in se je velik del ekipe že preusmeril v ustvarjanje njihovega naslednjega – za zdaj še skrivnostnega – naslova, se od svoje zadnje mojstrovine kar ne morejo posloviti. V dveh letih po izidu so pripravili kar sedem zajetnih posodobitev, zdaj pa se pripravljajo na izid še osme, ki ne bo odpravila le še najbolj trmastih hroščev, temveč bo prinesla tudi zvrhan kup dodatne vsebine.
Šef studia Swen Vincke je na X-u zapisal, da ima posodobitev številka osem kar 48 strani zapiskov o popravkih in novostih, kar pomeni, da gre za res obsežno prenovo kampanje. Med drugim bo dodanih kar 12 novih igralnih podrazredov – torej dodatnih vej obstoječih igralnih razredov, v katere boste lahko razvijali svoj lik. In ti niso narejeni površno: novi razredi bodo imeli sveže uroke in celo nove animacije, kar v ponovno igranje vabi tudi tiste, ki so kampanjo zaključili že večkrat.
I just read the 48 pages of patch notes on this. If there were a Michelin guide to patches, I’d give this one 3 stars. https://t.co/bB71LGhflo
Privlačna novost je tudi možnost navzkrižnega igranja med igralci na različnih platformah. V eni partiji bodo tako po novem lahko sodelovali igralci na PC-ju ter konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X. Za takšno igranje boste morali ustvariti Larianov račun, ki bo vse te igralce povezal v isto digitalno sobo.
Dodali so tudi nov način fotografiranja, zaradi katerega bomo vsaj teden dni po spletu gledali podrobno ustvarjene slike naših kompanjonov v najrazličnejših pozah. Poleg tega je zelo verjetno, da je Larian med posodobitve skril še kakšno presenečenje, ki ga bodo igralci odkrili šele med raziskovanjem prenovljene različice igre.
Ta bo izšla že danes, 15. aprila, a točen čas izdaje še ni znan – glede na preteklo prakso studia lahko posodobitev pričakujemo nekje v popoldanskih urah. Igra je trenutno na Steamu tudi znižana za -20 % na 47,99 €, ta popust pa bo veljal vse do 21. aprila.
Ne bi ravno trdil, da ljubitelji žanra poteznih strategij, katerega najbolj prepoznavna franšiza je že dolgo XCOM, stradajo, saj se vsake toliko časa pojavi nov visokoproračunski izdelek, ki vsaj malce poteši lakoto po natančnem razporejanju čet vojakov proti številčnejšemu nasprotniku. Po drugi strani pa je od zadnjega XCOM-a minila že cela večnost: XCOM: Chimera Squad je izšel pred petimi leti, a je šlo za manjši naslov, zadnje polno poglavje – XCOM 2 – pa smo dobili pred debelimi devetimi leti.
Engage in turn-based tactical combat – STAR WARS Zero Company.
Za XCOM 3 že dolgo ni več veliko upanja, a igralci imajo to srečo, da v tem žanru delujejo tudi drugi razvijalci. Studio Bit Reactor je namreč sestavljen iz bivših članov studia Firaxis, razvijalec pa je skupaj z založnikom EA-jem včeraj najavil novo potezno strategijo, ki se bo tokrat odvijala v štorijalnem vesolju Vojne zvezd.
Star Wars: Zero Company je delo razvijalca Bit Reactor, pri snovanju kampanje pa mu je pomagal tudi Respawn Entertainment – izkušen studio, ki je v franšizi Vojne zvezd ustvaril spoštovana naslova Jedi: Fallen Order in Jedi: Survivor. Podrobnosti nam EA ob najavi ni želel izdati, tako da je trenutno znano le to, da bo Zero Company potezna strategija. Na prvi uradni sliki lahko vidimo šest figur – dve izmed njih sta očitno vojaka, eden pa zna vihteti žaromeč. Na odpravah nas bo spremljal tudi mali robotek, ki bo taktiki zagotovo dodal novo dimenzijo. Prve slike te igre so na plano pricurljale že marca, in sicer prek spletne strani MP1st; na njih lahko vidimo, da bo igra močno spominjala na XCOM 2 – kar ji lahko štejemo samo v plus.
Več podrobnosti nam bo EA razkril kmalu, saj je večjo predstavitev rezerviral za praznovanje franšize Star Wars na Japonskem. Prvi napovednik bomo tako uzrli 19. aprila, takrat pa – upamo – izvedeli tudi datum izida, ki, če imamo srečo, ne bo preveč oddaljen.
Včasih je veljalo pravilo, da so konzole s časom postajale cenejše, a dandanes gredo stvari v obratno smer. Sony je namreč pred kratkim napovedal, da bo konzola PlayStation 5, ki bo letos novembra praznovala svoj peti rojstni dan, postala dražja za 50 €. Razlog za podražitev je močno spreminjajoči se globalni trg, ki je v zadnjih dveh tednih zaradi ameriških carin doživel tako velike pretrese, da je Nintendo v ZDA celo prestavil možnost prednaročil konzole Nintendo Switch 2.
Ko se govori o zvišanju carin, velja le eno pravilo: “udri siromaka”. Večja podjetja bodo namreč te stroške preprosto prenesla na končnega kupca, kar je Sony že začel uresničevati — zato je dvignil cene konzol v Evropi, Združenem kraljestvu, Avstraliji in Novi Zelandiji. Ironično pa so bile ZDA pri teh podražitvah izvzete, čeprav bi kdo lahko podal teorijo, da so se te zgodile prav na račun nove ameriške administracije.
Na srečo Sony ni povišal cen čisto vsem izdelkom, ki nosijo logotip PlayStation. Pri nas se je namreč cena dvignila zgolj digitalnim različicam konzole – torej tistim, ki nimajo vgrajenega optičnega pogona za branje Blu-ray ploščkov. Njihova cena je iz 449,99 € skočila na 499,99 €, medtem ko je različica z optičnim pogonom ostala pri 549,99 €. Kar zadeva samostojne optične enote – te so se dejansko pocenile, saj so se s prejšnjih 119,99 € znižale na 79,99 €. Cena konzole PlayStation 5 Pro prav tako ostaja nespremenjena; zanjo je še vedno treba odšteti 799,99 €.
Sony se drži taktike nenapovedanih podražitev, zato teh ni oznanil vnaprej – priporočena maloprodajna cena je v veljavo stopila že danes, 14. aprila. Če morda kolebate med nakupom, je danes morda še zadnja priložnost, da konzolo dobite po stari ceni, preden stopijo v veljavo podražitve.